Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af Hovedet » 21. sep 2017, 17:40

Pastorius skrev:
Hovedet skrev:Den her kamp stinker simpelthen langt væk af 0-0. Kan næsten ikke se et andet muligt udkomme. I en vild verden måske 1-1.
Jeg synes da ikke man kan sige så meget andet, end at vores formkurve har været stødt stigende, og jeg forventer helt klart en sejr.
Ser man på stats er der ikke mange mål i vores kampe, men tager vi pokalkampene med har vi 9-3 i målscore i vores seneste 8 kampe, uden vi synes vi rigtig har fået hul på bylden.

Vi skal både forvente og have en sejr over Lyngby.
Stigende i betydningen at vi taber sjældent og efterhånden næsten ikke lukker mål ind, og det er selvfølgelig et vigtigt skridt fremad. Til gengæld har vi ikke fået løst vores offensive problemer, og jeg må tilstå, at jeg ikke ser os rykke for alvor, før vi har fået styr på den del. Vi vinder simpelthen for få kampe.

Lyngby er i færd med en defensiv stabiliseringsproces i stil med den, vi selv har gennemgået, så jeg forventer en uhyre chancefattig kamp mellem to hold, hvis primære fokus er at undgå at tabe.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af Kunji » 21. sep 2017, 18:12

Hvor står det Safranko er skadet?! Jeg har set det nul steder udover herinde.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 21. sep 2017, 18:25

Kunji skrev:Hvor står det Safranko er skadet?! Jeg har set det nul steder udover herinde.
Når nu han udgik mod Brøndby med noget der lignede en fiber, eller i bedste fald en forstrækning, og ikke var i truppen mod Middelfart, er det vel et meget godt bud. Jeg bliver overrasket hvis han er med.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af 9000AaB » 22. sep 2017, 11:26

Jesper Schmidt skrev:
Kunji skrev:Hvor står det Safranko er skadet?! Jeg har set det nul steder udover herinde.
Når nu han udgik mod Brøndby med noget der lignede en fiber, eller i bedste fald en forstrækning, og ikke var i truppen mod Middelfart, er det vel et meget godt bud. Jeg bliver overrasket hvis han er med.
Til dem der har Snapchat og følger AaB - Kan se Safranko træner på fuld gas, så han må næsten ha været blevet sparet mod Middelfart.
Han er nok højest sandsynligt i startopstillingen i weekenden må vi håbe så.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3532
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af hje1980 » 22. sep 2017, 11:50

Hovedet skrev:
Pastorius skrev:
Hovedet skrev:Den her kamp stinker simpelthen langt væk af 0-0. Kan næsten ikke se et andet muligt udkomme. I en vild verden måske 1-1.
Jeg synes da ikke man kan sige så meget andet, end at vores formkurve har været stødt stigende, og jeg forventer helt klart en sejr.
Ser man på stats er der ikke mange mål i vores kampe, men tager vi pokalkampene med har vi 9-3 i målscore i vores seneste 8 kampe, uden vi synes vi rigtig har fået hul på bylden.

Vi skal både forvente og have en sejr over Lyngby.
Stigende i betydningen at vi taber sjældent og efterhånden næsten ikke lukker mål ind, og det er selvfølgelig et vigtigt skridt fremad. Til gengæld har vi ikke fået løst vores offensive problemer, og jeg må tilstå, at jeg ikke ser os rykke for alvor, før vi har fået styr på den del. Vi vinder simpelthen for få kampe.

Lyngby er i færd med en defensiv stabiliseringsproces i stil med den, vi selv har gennemgået, så jeg forventer en uhyre chancefattig kamp mellem to hold, hvis primære fokus er at undgå at tabe.
Men hvorfor skulle vi ikke begynde at få styr på offensive nu...? Der er så mange ting i offensiven der peger i den rigtige retning, og bliver bedre kamp for kamp...

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af Kokkefar » 22. sep 2017, 12:11

9000AaB skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Kunji skrev:Hvor står det Safranko er skadet?! Jeg har set det nul steder udover herinde.
Når nu han udgik mod Brøndby med noget der lignede en fiber, eller i bedste fald en forstrækning, og ikke var i truppen mod Middelfart, er det vel et meget godt bud. Jeg bliver overrasket hvis han er med.
Til dem der har Snapchat og følger AaB - Kan se Safranko træner på fuld gas, så han må næsten ha været blevet sparet mod Middelfart.
Han er nok højest sandsynligt i startopstillingen i weekenden må vi håbe så.
Ja, det var ikke skånekost i hvert fald. Han ser klar ud!

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af Gamen » 22. sep 2017, 12:17

hje1980 skrev: Men hvorfor skulle vi ikke begynde at få styr på offensive nu...? Der er så mange ting i offensiven der peger i den rigtige retning, og bliver bedre kamp for kamp...
Jeg tror ikke Brøndby lader sig dupere af, at de kan lave 5 mod Ledøje-Smørum.
Så burde vi heller ikke gøre det når vi scorer 2 mod Middelfart, der lukkede 3 mål ind sidste hjemmekamp mod Greve, som Midtjylland bankede 7-0.

Vi har scoret 3 mål i de seneste 6 liga-kampe, og det vinder man altså ikke fodboldkampe af. Så nej, offensivt er vi absolut ikke forløst endnu. Og uden mål, ingen sejre. Uden sejre, ingen top 6-placering.

Hvad er det du synes der peger i den rigtige retning? Mod kompetent modstand skaber vi da ikke flere chancer end vi har gjort tidligere? Og vi scorer stadigvæk stort set ingen mål.
Spillet ser lidt bedre ud, ja, men ellers er der ikke meget der har ændret sig. Vores helt store problem er stadig at få skabt chancer, og ikke mindst at få dem omsat til mål.

Siden de famøse dobbelt-sejre mod Silkeborg i starten af Wieghorsts tid her, så er der ingen af vores angribere der har scoret i åbent spil i ligaen - 20 kampe. Og vi kan nok ikke forlade os på at få tilkendt en 20-22 straffespark resten af sæsonen.

Pål Kirkevold alene har scoret flere mål i åbent spil denne sæson, end vores 4 forreste spillere har gjort de seneste 20 kampe. Jeg synes ikke tallene er til at ignorere. Vi har (stadigvæk) et stort problem.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af jernskjorten » 22. sep 2017, 12:43

Gyser! Den kamp skal vindes, men kan sagtens ikke-vindes. David Nielsen er en snu træner, så tvivler på at vi får noget foræret.
Vi står stadig i lort - måske ikke til halsen men i hvert fald til omkring livet et sted. Med en sejr kan vi nok komme op, så vi kun står i lort til knæene.

Det mest positive for AaB lige nu er nok den selvtillid, der er tanket de seneste kampe, og som måske kan få spillerne til at spille lidt mindre krampagtigt. Det mest negative er, at vi stadig ikke står med en flyvefærdig offensiv, der kan forventes at kunne true modstanderne over 90 minutter.
Kommer vi bagud eller hænger i 0-0 i den første time, begynder jeg at skide grønne grise.

Hvis vi kan starte kampen med indstillingen fra de første 15 minutter af 2. halvleg mod Silkeborg, vil det være særdeles positivt.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af Pastorius » 22. sep 2017, 12:47

Gamen skrev:
hje1980 skrev: Men hvorfor skulle vi ikke begynde at få styr på offensive nu...? Der er så mange ting i offensiven der peger i den rigtige retning, og bliver bedre kamp for kamp...
Jeg tror ikke Brøndby lader sig dupere af, at de kan lave 5 mod Ledøje-Smørum.
Så burde vi heller ikke gøre det når vi scorer 2 mod Middelfart, der lukkede 3 mål ind sidste hjemmekamp mod Greve, som Midtjylland bankede 7-0.

Vi har scoret 3 mål i de seneste 6 liga-kampe, og det vinder man altså ikke fodboldkampe af. Så nej, offensivt er vi absolut ikke forløst endnu. Og uden mål, ingen sejre. Uden sejre, ingen top 6-placering.

Hvad er det du synes der peger i den rigtige retning? Mod kompetent modstand skaber vi da ikke flere chancer end vi har gjort tidligere? Og vi scorer stadigvæk stort set ingen mål.
Spillet ser lidt bedre ud, ja, men ellers er der ikke meget der har ændret sig. Vores helt store problem er stadig at få skabt chancer, og ikke mindst at få dem omsat til mål.

Siden de famøse dobbelt-sejre mod Silkeborg i starten af Wieghorsts tid her, så er der ingen af vores angribere der har scoret i åbent spil i ligaen - 20 kampe. Og vi kan nok ikke forlade os på at få tilkendt en 20-22 straffespark resten af sæsonen.

Pål Kirkevold alene har scoret flere mål i åbent spil denne sæson, end vores 4 forreste spillere har gjort de seneste 20 kampe. Jeg synes ikke tallene er til at ignorere. Vi har (stadigvæk) et stort problem.
Jeg tror ikke deres nogen - heller ikke AaB - der er uenige i at vi endnu ikke fungerer offensivt og at det er et problem.

Jeg tror ikke vi kan forvente revolutioner, men jeg synes der er små tegn på at det går i den rigtige retning.

Vi er i nogen grad afhængige af at vi får lidt medgang på den front, og får smidt nogle mål ind som måske er lidt ufortjente. Jeg tror nøglen ligger ved vores midtbane. Tager de en smule fra, tror jeg det kan fjerne lidt af opmærksomheden på vores angreb og give lidt plads og ro.

Jeg er i hvert fald enig i at der ikke er noget i vores spil der giver så meget ro at vi for alvor kan tro på tingene er vendt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af Gamen » 22. sep 2017, 12:57

Pastorius skrev: Jeg tror ikke deres nogen - heller ikke AaB - der er uenige i at vi endnu ikke fungerer offensivt og at det er et problem.

Jeg tror ikke vi kan forvente revolutioner, men jeg synes der er små tegn på at det går i den rigtige retning.

Vi er i nogen grad afhængige af at vi får lidt medgang på den front, og får smidt nogle mål ind som måske er lidt ufortjente. Jeg tror nøglen ligger ved vores midtbane. Tager de en smule fra, tror jeg det kan fjerne lidt af opmærksomheden på vores angreb og give lidt plads og ro.

Jeg er i hvert fald enig i at der ikke er noget i vores spil der giver så meget ro at vi for alvor kan tro på tingene er vendt.
Nu har jeg talt vores kanter med i opgørelsen, for med en central midtbane med Lesniak og Kakeeto kommer der næppe ligefrem mål fra dem. Det er to spillere som befinder sig bedst langt væk fra modstandernes mål.

Ja, klart, vi ser bedre ud spillemæssigt, og det er tydeligt at se at vi ikke ser de samme opløsningstendenser defensivt foreløbigt, som vi så mod FCN og SønderjyskE i starten af sæsonen.
Men vi skal til at lave mål, og vores angribere skal til at vise, at de kan løfte den opgave før det giver nogen mening at tale top 6. Hvis man ikke kan score mål, så vinder man som bekendt ikke fodboldkampe, og uafgjorte kampe bringer os ingen vegne i tabellen. På trods af sølle 2 nederlag i 9 kampe er vi stadig blandt de 4 ringeste hold i ligaen.

Vi er desværre pt. ekstremt afhængige af at en eller flere af vores offensivspillere rammer en stime, der kan give de andre tro på tingene. Men spørgsmålet er hvornår det sker - 20 ligakampe uden et angribermål i åbent spil er saftsuseme længe.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af Forza » 22. sep 2017, 21:33

En ting er sikkert, uanset hvordan vi stiller op skal Sylvestr ikke starte ind. Det er helt utroligt så lidt han bidrager med. Samtidig er han tilsyneladende blevet mere uskarp end Pohl.

Så hellere, Flores, Børsting eller Rolim som 2. Angriber på banen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af PeterS » 23. sep 2017, 10:53

Undrer mig, der ikke er nyt om safranko, har jeg overset noget?

http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/ri ... -traening/

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af aaballday » 23. sep 2017, 10:58

Hvis man følger AaB på det moderne Snapchat kunne man i går se en video af Safranko der afslutter på mål. Tror ikke han er skadet. Blev blot sparet mod Middelfart. Det samme med Flores.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af alithebeast » 23. sep 2017, 11:17

Er truppen udtaget?
Hader København!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af frederikshavneren » 23. sep 2017, 14:38

alithebeast skrev:Er truppen udtaget?
Nordjyske skriver at MC og Risgård trænede med i går så de er muligvis i spil til kampen.
Det har derimod længere udsigter med Würtz

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af Kunji » 23. sep 2017, 16:43

PeterS skrev:Undrer mig, der ikke er nyt om safranko, har jeg overset noget?

http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/ri ... -traening/
Der har jo intet sted været nævnt, at han er skadet udover herinde. Han tog sig lidt til låret, og pludselig melder debatside ham ude i 3-4 uger.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af Pollack2 » 23. sep 2017, 17:57

Truppen er klar - alligevel lidt vildt, at man ikke er rigtig bekymret over, at både Ris og Wurtz er ude:

1 Jacob Rinne, 2 Patrick Kristensen, 3 Jakob Ahlmann, 4 Jakob Blåbjerg, 5 Jores Okore, 6 Kristoffer Pallesen, 9 Jannik Pohl, 10 Edison Flores, 11 Jakub Sylvestr, 14 Pavol Safranko, 16 Magnus Christensen, 18 Rasmus Thellufsen, 23 Filip Lesniak, 25 Frederik Børsting, 26 Robert Kakeeto, 27 Oliver Abildgaard, 28 Yann Rolim, 32 Kasper Pedersen og 40 Tamati Williams.

Ukampdygtige hos AaB er anfører Rasmus Würtz, viceanfører Kasper Risgård, Marco Ramkilde, Bardhec Bytyqi og Michael Lansing

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af Martino » 23. sep 2017, 18:11

Pollack2 skrev:Truppen er klar - alligevel lidt vildt, at man ikke er rigtig bekymret over, at både Ris og Wurtz er ude:

1 Jacob Rinne, 2 Patrick Kristensen, 3 Jakob Ahlmann, 4 Jakob Blåbjerg, 5 Jores Okore, 6 Kristoffer Pallesen, 9 Jannik Pohl, 10 Edison Flores, 11 Jakub Sylvestr, 14 Pavol Safranko, 16 Magnus Christensen, 18 Rasmus Thellufsen, 23 Filip Lesniak, 25 Frederik Børsting, 26 Robert Kakeeto, 27 Oliver Abildgaard, 28 Yann Rolim, 32 Kasper Pedersen og 40 Tamati Williams.

Ukampdygtige hos AaB er anfører Rasmus Würtz, viceanfører Kasper Risgård, Marco Ramkilde, Bardhec Bytyqi og Michael Lansing
Vildt at Meilinger er helt ude af truppen. Han har været lidt småskadet, men tvivler på det er grunden. Han må være en sikker vinterafgang.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af troelsh » 23. sep 2017, 18:56

Spændende om Kakeeto beholder sin startplads, eller om MC vender tilbage i start 11'eren, jeg syntes vi får en anden dynamik med Kakeeto på banen, så jeg håber han starter inde, specielt når det er en kamp hvor vi gerne skulle tage initiativet

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af frederikshavneren » 23. sep 2017, 18:58

Martino skrev:
Pollack2 skrev:Truppen er klar - alligevel lidt vildt, at man ikke er rigtig bekymret over, at både Ris og Wurtz er ude:

1 Jacob Rinne, 2 Patrick Kristensen, 3 Jakob Ahlmann, 4 Jakob Blåbjerg, 5 Jores Okore, 6 Kristoffer Pallesen, 9 Jannik Pohl, 10 Edison Flores, 11 Jakub Sylvestr, 14 Pavol Safranko, 16 Magnus Christensen, 18 Rasmus Thellufsen, 23 Filip Lesniak, 25 Frederik Børsting, 26 Robert Kakeeto, 27 Oliver Abildgaard, 28 Yann Rolim, 32 Kasper Pedersen og 40 Tamati Williams.

Ukampdygtige hos AaB er anfører Rasmus Würtz, viceanfører Kasper Risgård, Marco Ramkilde, Bardhec Bytyqi og Michael Lansing
Vildt at Meilinger er helt ude af truppen. Han har været lidt småskadet, men tvivler på det er grunden. Han må være en sikker vinterafgang.
Risgård på sin rette position synes jeg stadigvæk der er plads til, Lesniak ser jeg som en kompetent afløser for Würtz.
Skadesfrekvensen er stigende for Würtz og Risgård og der er ingen tvivl om at de skal kæmpe noget hårdere for deres plads på holdet. Det er meget muligt at der sker et generationsskifte på den centrale midtbane i indeværende sæson.

Enig i at Meilinger ligner en færdig spiller.
Det er ærgerligt at Ramkilde slider med skader, han har et goalgetter gen som vores øvrige angribere mangler.

Besvar