Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af frederikshavneren » 25. sep 2017, 12:30

Det bliver spændende om vi parkerer bussen eller satser mere offensivt.

Rinne
Pallesen - KP - Okore - Blåbjerg - Ahlmann
Flores - Lesniak - Kakeeto
Pohl
Safranko

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af De Fem » 25. sep 2017, 12:52

Lyngby var nok god opvarmning, for det bliver loooong balls to loooong Paul. Vinder man de andenbolde kan man holde meget af deres offensiv nede. Offensivt handler det nok om at få Pohl til at løbe dybt på dem, for deres midterforsvar er ikke verdens hurtigste, men skarpheden er stadig et issue.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Uldahl » 25. sep 2017, 13:07

Tilbage til 3-5-2 Og jeg tror på vi min får uafgjort med en fin mulighed for at nappe alle 3 point. :aabfan:

Det kræver dog at vi når vi kommer foran ikke stopper med at spille fodbold som vi gjorde efter 30 min mod Lyngby. Og overlader alt initiativ til de sorte svin fra heden.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1605
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Halil » 25. sep 2017, 13:28

Lykkeligvis har jeg set meget lidt med de usle hunde fra fcm.

Dog har jeg læst mig frem til at deres forsvarsspil er helt på månen, mens deres angribere gir den gas. En 3-5-2 opstilling igen kunne formentlig gøre ondt med stærke duelspillere og nogle giftige kontraer.

Umiddelbart var det sådan jeg ville stille op med udgangspunkt i opstillingen som mod bif-svinene.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af troelsh » 25. sep 2017, 13:46

Jeg er egentlig tilhænger af at man har et fast spilkoncept uanset modstander, som vi havde i mesterskabssæsonen, men vi har ikke et koncept der fungerer perfekt endnu, og mod Ikast bliver vi nødtil at forholde os til fysikken og de lange bolde mod lange Poul og lange Sørloth, ellers bliver vi mast, derfor tror jeg det bliver en 3-5-2, med Okore tilbage i centerforsvaret og Kakeeto fravalgt til fordel for MC eller Risgård hvis han er klar, for at få noget mere fysik på den centrale midtbane.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Jakobsen » 25. sep 2017, 13:58

Meget på linje med jer andre, tilbage til 3-5-2.



Det har virket med Kakeeto og Lesniak og derfor er jeg ikke meget for at ændre det. Magnus er fin arbejdskraft at sætte ind og Risgårds krigergen kan ligeledes blive afgærende senere i kampen. Jeg tror på, at vi slår FCM på at være det klogeste hold.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af BoT » 25. sep 2017, 14:18

Jeg tror faktisk ikke, MW vælger en 3-5-2 til denne kamp. Modsat Brøndby vil FCM meget gerne spille over kanterne i deres 3-4-3-agtige opstilling. Med meget offensive wingbacks + to yder-angribere, vil der komme meget spil over kanterne, og så vil Ahlmann og Pallesen blive overmatchet.

Så jeg tror, Wieghorst holder fast i samme opstilling, som mod Lyngby - evt med Okore i midterforsvaret, da vi sikkert kommer til at stå en del i eget felt og forsvare, hvilket bekommer ham vel.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4319
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Kristian » 25. sep 2017, 14:18

Jakobsen skrev:Meget på linje med jer andre, tilbage til 3-5-2.



Det har virket med Kakeeto og Lesniak og derfor er jeg ikke meget for at ændre det. Magnus er fin arbejdskraft at sætte ind og Risgårds krigergen kan ligeledes blive afgærende senere i kampen. Jeg tror på, at vi slår FCM på at være det klogeste hold.
Helt enig med dig her og jer andre.

Tilbage til 3-5-2 og ind med Okore til at tage sig af deres nordmand, som er on fire for tiden.

Er sikker på vi kan få uafgjort med hjem med samme indstilling som mod BIF.
------------------
mvh Kristian

Gamen

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Gamen » 25. sep 2017, 14:38

troelsh skrev:Jeg er egentlig tilhænger af at man har et fast spilkoncept uanset modstander, som vi havde i mesterskabssæsonen, men vi har ikke et koncept der fungerer perfekt endnu, og mod Ikast bliver vi nødtil at forholde os til fysikken og de lange bolde mod lange Poul og lange Sørloth, ellers bliver vi mast, derfor tror jeg det bliver en 3-5-2, med Okore tilbage i centerforsvaret og Kakeeto fravalgt til fordel for MC eller Risgård hvis han er klar, for at få noget mere fysik på den centrale midtbane.
Det var en meget lang sætning at læse.

Som vi så mod Brøndby, så er det en nødvendighed (hvis vi spiller 3-5-2), at vi får slået meget præcise bolde eller stikninger frem mod Pohl + Safranko.
Der var ofte meget langt op til vores angribere, og det er udfordringen når vi spiller med 3 centralt nede bagved.
Det lyder til at Wieghorst tror på Kakeeto, og han anerkender i interviewet på bold.dk netop vigtigheden af, at vi har fået en central midtbanespiller der kan spille bolden hurtigt fremad ved bolderobringer.

Jeg tror, ligesom BoT, at vi vælger en 4-4-2 for at kunne dæmme op for kantspillet, og så evt. stiller os lidt dybere som udgangspunkt end vi så mod Lyngby.
Okore spiller formentlig fremfor Blåbjerg, vis clearinger er på divisionsniveau. Der er ikke råd til at smide for mange bolde væk. Nøglen må være, at vi får spillet os ud af presset og vinder andenboldene foran egen felt, hvilket vi ofte excellerede i mod Brøndby.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af BassogogsVen » 25. sep 2017, 17:39

Der er jo ingen tvivl om, at det bliver en svær kamp mod rotteungerne. Men alfa og omega er jo at få lukket ned for ham den lange og ham, der snakker fjollet. Deres forsvar er til at spille med, og hvis nu Pohl kunne klaske sine friløbere i nettet, ville der være mange muligheder her.

Det kan godt blive fint med en særdeles disciplineret indsats, men det kan også ende rigtig grimt, hvis ikke vi har 100% styr på de to oppe foran.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1605
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Halil » 25. sep 2017, 19:10

Rotteungerne stiller op i en 3-4-3 mod knoldesparkerne fra gf.

Hansemand

Novak Korscsmar Kian H

dal hende Sparv Poulsen Nissen

Sørloth Paul Hassan

Et par ordentlige kalve at pøle rundt med i angrebet.

Ikke noget imponerende forsvarsspil fra fcm indtil videre.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1605
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Halil » 25. sep 2017, 20:24

Efter at have set noget af gf kampen, så vil jeg gerne det bliver 3-5-2 opstillingen.

Ahlmann og Pallesen til kanterne bør være rigeligt og meget af spillet og indlæggene kommer fra Jakob Poulsen og midten eller bliver mere simpelt pølet op mod Paul og Sørloth. Her kan Okores fysik blive god til de mange pøle dueller med de to.

Desuden bør en trio af Pohl, Safranko og Flores være farlige mod en defensiv der ikke virker til at være særligt gode individuelt til duelspil og fart på kontra.
Uden Synd Ingen Frelse

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af BassogogsVen » 25. sep 2017, 20:42

Rotteungerne spiller så uendeligt primitivt. Lange, høje bolde ind i feltet - gabende kedeligt, uanset hvor effektivt det er.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af AalBoyeBK » 25. sep 2017, 20:46

Hvorfor rotteungerne? Lyder umiddelbart lidt åndssvagt.

Men de er godt nok gode. Det er det bedste jeg har set dem siden 2015, men omvendt bliver deres forsvar heller ikke på nogen måde testet i dag. Tror vi skal lave et par mål for at have chance for point.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Funky » 25. sep 2017, 21:28

1. halvleg mellem G-jæf og FCM var altså en kamp mellem to ret jævne hold. Bortset fra, at FCM har en assist-konge, og en amerikansk basketballspiller oppe foran, som man bare kan hælde bolde ind i hovedet på, og så er han skarp. Det må sgu være lækkert at kunne lave chancer på noget så enkelt, og dermed hente sikre sejre mod hold som AGF, uden egentlig at ligne et bedre hold. Vores næste kamp kan nemt blive en gentagelse af det, vi så her til aften, ud over at jeg da håber på, vi trods alt har mere at skyde med frem ad banen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Pastorius » 25. sep 2017, 21:30

Funky skrev:1. halvleg mellem G-jæf og FCM var altså en kamp mellem to ret jævne hold. Bortset fra, at FCM har en assist-konge, og en amerikansk basketballspiller oppe foran, som man bare kan hælde bolde ind i hovedet på, og så er han skarp. Det må sgu være lækkert at kunne lave chancer på noget så enkelt, og dermed hente sikre sejre mod hold som AGF, uden egentlig at ligne et bedre hold. Vores næste kamp kan nemt blive en gentagelse af det, vi så her til aften, ud over at jeg da håber på, vi trods alt har mere at skyde med frem ad banen.
Jeg kan godt blive nervøs ved at de netop scorede ved at en mand får masser af tid til at hælde den ind i hovedet på den Lange. At holde presset på indlæggene er vores klart største defensive svaghed.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Funky » 25. sep 2017, 21:34

Pastorius skrev:
Funky skrev:1. halvleg mellem G-jæf og FCM var altså en kamp mellem to ret jævne hold. Bortset fra, at FCM har en assist-konge, og en amerikansk basketballspiller oppe foran, som man bare kan hælde bolde ind i hovedet på, og så er han skarp. Det må sgu være lækkert at kunne lave chancer på noget så enkelt, og dermed hente sikre sejre mod hold som AGF, uden egentlig at ligne et bedre hold. Vores næste kamp kan nemt blive en gentagelse af det, vi så her til aften, ud over at jeg da håber på, vi trods alt har mere at skyde med frem ad banen.
Jeg kan godt blive nervøs ved at de netop scorede ved at en mand får masser af tid til at hælde den ind i hovedet på den Lange. At holde presset på indlæggene er vores klart største defensive svaghed.
Helt enig. Folk skal altså være vakse omkring Poulsen+Lange Paul-komboen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

seamann

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af seamann » 25. sep 2017, 21:41

Funky skrev:
Pastorius skrev:
Funky skrev:1. halvleg mellem G-jæf og FCM var altså en kamp mellem to ret jævne hold. Bortset fra, at FCM har en assist-konge, og en amerikansk basketballspiller oppe foran, som man bare kan hælde bolde ind i hovedet på, og så er han skarp. Det må sgu være lækkert at kunne lave chancer på noget så enkelt, og dermed hente sikre sejre mod hold som AGF, uden egentlig at ligne et bedre hold. Vores næste kamp kan nemt blive en gentagelse af det, vi så her til aften, ud over at jeg da håber på, vi trods alt har mere at skyde med frem ad banen.
Jeg kan godt blive nervøs ved at de netop scorede ved at en mand får masser af tid til at hælde den ind i hovedet på den Lange. At holde presset på indlæggene er vores klart største defensive svaghed.
Helt enig. Folk skal altså være vakse omkring Poulsen+Lange Paul-komboen.
Football Club Midtjylland spillede ret godt. AGF tonseren Morten, havde vel den halve højde og den halve fysik af den mindste spiller fra Football Club Midtjylland. Kæmper mod dværge. Der er vel kun fjeldabens euroindkøbte, der kan matche i stilen.

3 mands forsvar + MC og eller Abildgaard samt Børsting bliver nødvendigt, for at minimere nederlaget. Det bliver spil til et mål.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af troelsh » 26. sep 2017, 08:30

seamann skrev:
Funky skrev:
Pastorius skrev:
Funky skrev:1. halvleg mellem G-jæf og FCM var altså en kamp mellem to ret jævne hold. Bortset fra, at FCM har en assist-konge, og en amerikansk basketballspiller oppe foran, som man bare kan hælde bolde ind i hovedet på, og så er han skarp. Det må sgu være lækkert at kunne lave chancer på noget så enkelt, og dermed hente sikre sejre mod hold som AGF, uden egentlig at ligne et bedre hold. Vores næste kamp kan nemt blive en gentagelse af det, vi så her til aften, ud over at jeg da håber på, vi trods alt har mere at skyde med frem ad banen.
Jeg kan godt blive nervøs ved at de netop scorede ved at en mand får masser af tid til at hælde den ind i hovedet på den Lange. At holde presset på indlæggene er vores klart største defensive svaghed.
Helt enig. Folk skal altså være vakse omkring Poulsen+Lange Paul-komboen.
Football Club Midtjylland spillede ret godt. AGF tonseren Morten, havde vel den halve højde og den halve fysik af den mindste spiller fra Football Club Midtjylland. Kæmper mod dværge. Der er vel kun fjeldabens euroindkøbte, der kan matche i stilen.

3 mands forsvar + MC og eller Abildgaard samt Børsting bliver nødvendigt, for at minimere nederlaget. Det bliver spil til et mål.
Jeg tror desværre du har ret, det bliver en kamp på deres præmisser og vores bedste mulighed er med mange duel stærke spillere.
Jeg ser dog en lille mulighed for at straffe grisene med Pohl's fart, men det kræver dog også at han kan ramme målet.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3532
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af hje1980 » 26. sep 2017, 11:59

Pastorius skrev:
Funky skrev:1. halvleg mellem G-jæf og FCM var altså en kamp mellem to ret jævne hold. Bortset fra, at FCM har en assist-konge, og en amerikansk basketballspiller oppe foran, som man bare kan hælde bolde ind i hovedet på, og så er han skarp. Det må sgu være lækkert at kunne lave chancer på noget så enkelt, og dermed hente sikre sejre mod hold som AGF, uden egentlig at ligne et bedre hold. Vores næste kamp kan nemt blive en gentagelse af det, vi så her til aften, ud over at jeg da håber på, vi trods alt har mere at skyde med frem ad banen.
Jeg kan godt blive nervøs ved at de netop scorede ved at en mand får masser af tid til at hælde den ind i hovedet på den Lange. At holde presset på indlæggene er vores klart største defensive svaghed.
Netop også derfor 5 mand på midten må være det rigtige... således vi holder presset længere fremme og de får svære ved at slå indlæg ind i boksen.

Besvar