Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Klaus » 1. okt 2017, 02:40

Tror vi får en svær kamp i morgen. Realistisk set taber vi vel med et par mål. Omvendt er det rart med en såkaldt gratis kamp. Ingen kan helt ædrueligt forvente point i Herning, specielt ikke i en situation hvor vi mangler både anfører og viceanfører. Samtidig plejer deres tårnhøje angribere altid at give problemer. Et lille spinkelt håb, og sådan et skal man jo have med i bilen til Herning, er at vores nye målmand er betydeligt bedre i feltet end Nicolaj. Men derfra og til at holde buret rent er der langt. Hhhhmmmmmmm, gad vide om det er i morgen Pohl rammer det hele???? Se, det kunne være godt. Nå skål :cheers: og godnat, ved nærmere eftertanke vinder vi helt sikkert :cool:

binderup
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 87
Tilmeldt: 16. aug 2015, 16:22

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af binderup » 1. okt 2017, 08:44

Nogen som har et link til kampen som fungerer i USA? :aabfan:
:cheers:

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Uldahl » 1. okt 2017, 08:48

Jesper Schmidt skrev:
Yankee skrev:
bedstefar skrev:Spænende!

Rinne
Pallesen - KP - Okore - Blåbjerg - Ahlmann
Flores - Lesniak - Rolim
Pohl Safranko

Håber meget på Rolim starter inde, offensivt er han klart en af vores bedste og kasser skal der til i den her kamp.. Vi kommer ikke til at kunne holde styr på lange poul alligevel, så ser hellere rolim inde i stedet for Kakeeto. 2-2 ender kampen
Jeg tror ikke på at vi spiller 3-5-2. Vi kan ikke spille mand-mand overfor deres tre angribere.

I 3-5-2 spiller vi vel også nærmere med 5 mand overfor deres 3 angribere. Jeg har i hvert fald endnu til gode at se en moderne udgave af 3-5-2/3-4-3 i superligaen, hvor man ikke reelt forsvarer med 5 mand i den bagerste forsvarslinje. Jeg synes hele humlen ved at stille i 3-5-2 til denne kamp er at få en ekstra midterforsvarer ind, så der er 3 mand tæt på deres to store, som er vant til at forsvare centralt i feltet. Derudover tror jeg det er det som i øjeblikket passer bedst til Okore. Samtidig får vi gjort det lidt mere kompakt inde omkring Jacob Poulsen. Jeg synes det er en no-brainer.
3-5-2 med Ahlman og Pallesen som vingbacks giver mening. Og vi har jo set de to fungere fint som vingbacks. Det vil give en 5-3-2 når svinene har bolden, om vi så ender med 3-4-3 med Flores som hængende angriber eller ej er spørgsmålet.

Jeg håber vi skifter mellem 3-5-2 med vingbacks, når de er i bold besidelse. Så det bliver 5-3-2 når vi forsvare og 3-4-3 når vi er på bolden.

Jeg tror på point, og 3 af dem er ikke usandsynligt. :aabfan:

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af aaballday » 1. okt 2017, 09:14

Nordjyskes bud:

Rinne
KP - Okore - Blåbjerg
Pallesen-Flores-Kakeeto-Lesniak-Ahlmann
Pohl Safranko

OmkringAarhus
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 11. nov 2014, 09:50
Favoritspiller: Larsen

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af OmkringAarhus » 1. okt 2017, 10:24

aaballday skrev:Nordjyskes bud:

Rinne
KP - Okore - Blåbjerg
Pallesen-Flores-Kakeeto-Lesniak-Ahlmann
Pohl Safranko
Børsting har ellers været skarp på det seneste. Han kunne evt starte inde i stedet for Pohl, eller blive skiftet ind for Kakeeto, hvis vi skal frem og satse de sidste 20 minutter.

Synes 3-5-2 er det rigtige til denne kamp, men det bliver svært uanset hvad. Defensiven skal virkelig til eksamen i dag, tænker jeg.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af frederikshavneren » 1. okt 2017, 11:29

OmkringAarhus skrev:
aaballday skrev:Nordjyskes bud:

Rinne
KP - Okore - Blåbjerg
Pallesen-Flores-Kakeeto-Lesniak-Ahlmann
Pohl Safranko
Børsting har ellers været skarp på det seneste. Han kunne evt starte inde i stedet for Pohl, eller blive skiftet ind for Kakeeto, hvis vi skal frem og satse de sidste 20 minutter.

Synes 3-5-2 er det rigtige til denne kamp, men det bliver svært uanset hvad. Defensiven skal virkelig til eksamen i dag, tænker jeg.
Fornuftigt hold som sagtens kan vinde på pløjemarken udenfor Herning hvis vi ellers formår at få kampen over på vores præmisser.
FCM er et primitivt hold som er rigtig gode til tonserbold, som skrevet før tror jeg at det bliver vores kvalitet med bolden som bliver afgørende for kampens udfald. Er vi gode på bolden tror jeg at vi vinder, ender vi med konstant at smide bolden væk så taber vi.

Jeg synes ikke at Børsting er god nok til en startplads. Børsting fighter og er god defensivt, men hans tekniske niveau er ganske enkelt for dårligt. Han smider godt nok mange bolde væk.

På et tidspunkt skal udebane forbandelsen brydes, det må meget gerne blive i eftermiddag at det sker.

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af AaB1978 » 1. okt 2017, 13:04


Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Uldahl » 1. okt 2017, 13:10

frederikshavneren skrev:
OmkringAarhus skrev:
aaballday skrev:Nordjyskes bud:

Rinne
KP - Okore - Blåbjerg
Pallesen-Flores-Kakeeto-Lesniak-Ahlmann
Pohl Safranko
Børsting har ellers været skarp på det seneste. Han kunne evt starte inde i stedet for Pohl, eller blive skiftet ind for Kakeeto, hvis vi skal frem og satse de sidste 20 minutter.

Synes 3-5-2 er det rigtige til denne kamp, men det bliver svært uanset hvad. Defensiven skal virkelig til eksamen i dag, tænker jeg.
Fornuftigt hold som sagtens kan vinde på pløjemarken udenfor Herning hvis vi ellers formår at få kampen over på vores præmisser.
FCM er et primitivt hold som er rigtig gode til tonserbold, som skrevet før tror jeg at det bliver vores kvalitet med bolden som bliver afgørende for kampens udfald. Er vi gode på bolden tror jeg at vi vinder, ender vi med konstant at smide bolden væk så taber vi.

Jeg synes ikke at Børsting er god nok til en startplads. Børsting fighter og er god defensivt, men hans tekniske niveau er ganske enkelt for dårligt. Han smider godt nok mange bolde væk.

På et tidspunkt skal udebane forbandelsen brydes, det må meget gerne blive i eftermiddag at det sker.
Jeps fin opstilling, og enig i at Børsting ikke skal starte. :cheers:

Har spillet på vi vinder, odds for gode til at lade værd. Virker ikke til odds sæteren er klar over vi er ubesejret i 9 betydende kampe. :aabfan:

Phol får hul på bylden idag og score i åbent spil. :aabfan:

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af andreasaab89 » 1. okt 2017, 13:20

Er lyngø skadet siden han ikke er på bænken
Får vi en skade i midterforsvar er vi nødt til at sadle on til 4-4-2 vel ?
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af 634 » 1. okt 2017, 13:20

Uldahl skrev:
frederikshavneren skrev:
OmkringAarhus skrev:
aaballday skrev:Nordjyskes bud:

Rinne
KP - Okore - Blåbjerg
Pallesen-Flores-Kakeeto-Lesniak-Ahlmann
Pohl Safranko
Børsting har ellers været skarp på det seneste. Han kunne evt starte inde i stedet for Pohl, eller blive skiftet ind for Kakeeto, hvis vi skal frem og satse de sidste 20 minutter.

Synes 3-5-2 er det rigtige til denne kamp, men det bliver svært uanset hvad. Defensiven skal virkelig til eksamen i dag, tænker jeg.
Fornuftigt hold som sagtens kan vinde på pløjemarken udenfor Herning hvis vi ellers formår at få kampen over på vores præmisser.
FCM er et primitivt hold som er rigtig gode til tonserbold, som skrevet før tror jeg at det bliver vores kvalitet med bolden som bliver afgørende for kampens udfald. Er vi gode på bolden tror jeg at vi vinder, ender vi med konstant at smide bolden væk så taber vi.

Jeg synes ikke at Børsting er god nok til en startplads. Børsting fighter og er god defensivt, men hans tekniske niveau er ganske enkelt for dårligt. Han smider godt nok mange bolde væk.

På et tidspunkt skal udebane forbandelsen brydes, det må meget gerne blive i eftermiddag at det sker.
Jeps fin opstilling, og enig i at Børsting ikke skal starte. :cheers:

Har spillet på vi vinder, odds for gode til at lade værd. Virker ikke til odds sæteren er klar over vi er ubesejret i 9 betydende kampe. :aabfan:

Phol får hul på bylden idag og score i åbent spil. :aabfan:
Jeg ville klart foretrække Børsting fremfor Pohl, fordi han har evnen til at kunne score mål. Pohl kunne være en stor liga profil som højre kant/back, ligesom Dalsgaard og Mæhle blev det. Men det bestemmes af andre, og jeg venter talmodigt på det går op for dem som bestemmer det.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af frederikshavneren » 1. okt 2017, 13:27

Football Club Midtjyllands startopstilling:

J. Hansen
K. Hansen - Z. Korzcsmar - F. Novak
R. Nissen - J. Poulsen - T. Sparv - M. Dal Hende
R. Hassan - P. Onauchu - A. Sørloth

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af doukas » 1. okt 2017, 13:44

binderup skrev:Nogen som har et link til kampen som fungerer i USA? :aabfan:
+1
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af 9520AaB » 1. okt 2017, 14:18

Som vi er begyndt tror jeg på 1 til 2 friløbere til Pohl i løbet af kampen. Spørgsmålet er om de giver mål.
Er ok tilfreds med starten.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Mr. Larsen » 1. okt 2017, 14:18

forpulet møgsvin, han burde ha fået direkte rødt, vattet dommer !
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Califfen » 1. okt 2017, 14:21

Fornuftig start. Vi ser solide ud.
Og Sparv er stadig en møghund

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. okt 2017, 14:26

Det klæder altså alle vore tre midterforsvarere at de er tre dernede, det passer rigtigt godt til deres lidt chanceprægede og aggressive måde at spille på, at er hele tiden er to garderinger bagved.

Vi skal lige have lidt mere styr på at få bolden clearet ud til AaB spillere, så ser det rigtigt godt ud. Jeg mener kampen foregår fuldstændigt på vores præmisser.

EDIT: og det er det så nok slut med nu.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af gravballe » 1. okt 2017, 14:27

Kp for satan...

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af 9520AaB » 1. okt 2017, 14:28

For fanden. Hvad skal man gøre mod lange Paul. De skal undgå indlæggene, ellers er vi dødsdømte.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Brodernumsi » 1. okt 2017, 14:28

Det var dælme klodset af KP.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Dalbjerg » 1. okt 2017, 14:28

Kasper Pedersen.. For helvede..
Lad nu være med at give dommeren chancen for at dømme..

Der ville være mange straffe i en sæson, hvis den der linje skulle være den gældende.. Men altså, den kan dømmes..

Besvar