Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Yankee » 26. sep 2017, 13:05

Gamen skrev: Okore spiller formentlig fremfor Blåbjerg, vis clearinger er på divisionsniveau.
I 1. division kalder vi nu den slags for Superliga-clearinger :thumbsup:

Blåbjerg har for tynde ben til at spille 1. division.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af 9000AaB » 26. sep 2017, 14:00

hje1980 skrev:
Pastorius skrev:
Funky skrev:1. halvleg mellem G-jæf og FCM var altså en kamp mellem to ret jævne hold. Bortset fra, at FCM har en assist-konge, og en amerikansk basketballspiller oppe foran, som man bare kan hælde bolde ind i hovedet på, og så er han skarp. Det må sgu være lækkert at kunne lave chancer på noget så enkelt, og dermed hente sikre sejre mod hold som AGF, uden egentlig at ligne et bedre hold. Vores næste kamp kan nemt blive en gentagelse af det, vi så her til aften, ud over at jeg da håber på, vi trods alt har mere at skyde med frem ad banen.
Jeg kan godt blive nervøs ved at de netop scorede ved at en mand får masser af tid til at hælde den ind i hovedet på den Lange. At holde presset på indlæggene er vores klart største defensive svaghed.
Netop også derfor 5 mand på midten må være det rigtige... således vi holder presset længere fremme og de får svære ved at slå indlæg ind i boksen.
Hader virkelig FCM, men er desværre nød til at indrømme at jeg tror de vinder den her.
De scorer enten på indlæg til Onachu eller på hjørnespark, hvor de har mange gode spillere.
FCM er vel vores værste modtander rent spillemæssigt hvis i spørg mig.
Men håber virkelig at blive positivt overrasket.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Hanga » 26. sep 2017, 14:23

Funky skrev:1. halvleg mellem G-jæf og FCM var altså en kamp mellem to ret jævne hold. Bortset fra, at FCM har en assist-konge, og en amerikansk basketballspiller oppe foran, som man bare kan hælde bolde ind i hovedet på, og så er han skarp. Det må sgu være lækkert at kunne lave chancer på noget så enkelt, og dermed hente sikre sejre mod hold som AGF, uden egentlig at ligne et bedre hold. Vores næste kamp kan nemt blive en gentagelse af det, vi så her til aften, ud over at jeg da håber på, vi trods alt har mere at skyde med frem ad banen.
Jeg så et bedre FCM hold end du gjorde må jeg sige, jeg synes de voldte AGF store problemer og kunne snildt have scoret 2-3 mål mere. Jeg synes i det hele taget at de har set meget stærke ud offensivt. Sørloth er et af sommerens bedste indkøb, fysisk stærk, god i luften, teknisk udmærket, relativ hurtig, og indtil videre også en dygtig afslutter. Et fund til knap 4 mio. kr.! Med Paul som makker og en utroligt velspillende Jakob Poulsen bag sig, er de meget svære at holde nede i øjeblikket. Derudover kommer deres wingbacks Nissen og Novak/Dal Hende i mange gode fremstød. Af samme årsag tror jeg ligesom BoT og Gamen at vi bliver i en traditionel 4-mands bagkæde.

De er til at tale med defensivt, og det er vores chance. Jeg forventer genvalg til Pohl og Safranko, som supplerer hinanden godt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Halil » 26. sep 2017, 14:47

Hanga skrev:
Funky skrev:1. halvleg mellem G-jæf og FCM var altså en kamp mellem to ret jævne hold. Bortset fra, at FCM har en assist-konge, og en amerikansk basketballspiller oppe foran, som man bare kan hælde bolde ind i hovedet på, og så er han skarp. Det må sgu være lækkert at kunne lave chancer på noget så enkelt, og dermed hente sikre sejre mod hold som AGF, uden egentlig at ligne et bedre hold. Vores næste kamp kan nemt blive en gentagelse af det, vi så her til aften, ud over at jeg da håber på, vi trods alt har mere at skyde med frem ad banen.
Jeg så et bedre FCM hold end du gjorde må jeg sige, jeg synes de voldte AGF store problemer og kunne snildt have scoret 2-3 mål mere. Jeg synes i det hele taget at de har set meget stærke ud offensivt. Sørloth er et af sommerens bedste indkøb, fysisk stærk, god i luften, teknisk udmærket, relativ hurtig, og indtil videre også en dygtig afslutter. Et fund til knap 4 mio. kr.! Med Paul som makker og en utroligt velspillende Jakob Poulsen bag sig, er de meget svære at holde nede i øjeblikket. Derudover kommer deres wingbacks Nissen og Novak/Dal Hende i mange gode fremstød. Af samme årsag tror jeg ligesom BoT og Gamen at vi bliver i en traditionel 4-mands bagkæde.

De er til at tale med defensivt, og det er vores chance. Jeg forventer genvalg til Pohl og Safranko, som supplerer hinanden godt.
Synes du Dal Hende og Nissen gjorde det? Nissen gjorde måske, mens Dal Hende var begrænset. Det bør Pallesen og Ahlmann kunne dæmme op for.

Desuden benytter fcm enhver lejlighed til at pøle den i feltet. Alle dødbolde og indkast bliver pølet derind, så i min verden skal det være den centrale del som skal styrkes og især duelspillet på det centrale forsvarskæde. Der skal hele tiden være en mand der kan gå på kroppen af de to. Og Lesniak/MC/Kaketo skal være over Jakob Poulsens flødefod.

Min tilgang er den samme som den mod bif.
Uden Synd Ingen Frelse

Gamen

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Gamen » 26. sep 2017, 15:20

Hanga skrev:Sørloth er et af sommerens bedste indkøb, fysisk stærk, god i luften, teknisk udmærket, relativ hurtig, og indtil videre også en dygtig afslutter. Et fund til knap 4 mio. kr.!
Helt korrekt. Et fantastisk køb! Den bedste angriber der er hentet dette vindue - med længder.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af le Cid » 26. sep 2017, 18:06

Gamen skrev:
Hanga skrev:Sørloth er et af sommerens bedste indkøb, fysisk stærk, god i luften, teknisk udmærket, relativ hurtig, og indtil videre også en dygtig afslutter. Et fund til knap 4 mio. kr.!
Helt korrekt. Et fantastisk køb! Den bedste angriber der er hentet dette vindue - med længder.
Tjah - computeren må jo også ramme rigtigt en gang imellem :-P
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Jakobsen » 26. sep 2017, 20:07

le Cid skrev:
Gamen skrev:
Hanga skrev:Sørloth er et af sommerens bedste indkøb, fysisk stærk, god i luften, teknisk udmærket, relativ hurtig, og indtil videre også en dygtig afslutter. Et fund til knap 4 mio. kr.!
Helt korrekt. Et fantastisk køb! Den bedste angriber der er hentet dette vindue - med længder.
Tjah - computeren må jo også ramme rigtigt en gang imellem :-P
Computeren har faktisk ramt forkert. Hans expected ability ligger lige under Messi.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 255
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Lyngehoevdingen » 27. sep 2017, 06:10

Interessant med en kamp, hvor vi faktisk ikke ved, hvilken formation nogle af de to hold kommer med. Generet har vi lige nu en Superliga, hvor utroligt mange trænere veksler rundt. Kedelige (men også lidt skønne) Kent har prøvet tremandsforsvar og Helsingør har skiftet mellem 3-5-2 og 3-4-3. Jeg har dog set for lidt af dem til at vide, hvor meget deres spil ændrer sig.
Men det er da lidt af et skifte i forhold til for få år siden, hvor man kunne være sikker på, at OB, Brøndby, FCN og FCM spillede 4-3-3. Mens resten kørte 4-4-2. Hvor der dog så gemte sig mange nuancer i mellem.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af jonas386 » 27. sep 2017, 06:29

Lyngehoevdingen skrev:Interessant med en kamp, hvor vi faktisk ikke ved, hvilken formation nogle af de to hold kommer med. Generet har vi lige nu en Superliga, hvor utroligt mange trænere veksler rundt. Kedelige (men også lidt skønne) Kent har prøvet tremandsforsvar og Helsingør har skiftet mellem 3-5-2 og 3-4-3. Jeg har dog set for lidt af dem til at vide, hvor meget deres spil ændrer sig.
Men det er da lidt af et skifte i forhold til for få år siden, hvor man kunne være sikker på, at OB, Brøndby, FCN og FCM spillede 4-3-3. Mens resten kørte 4-4-2. Hvor der dog så gemte sig mange nuancer i mellem.
Det vil være fint, hvis ligaen oplever lidt større varians i taktikkerne. Jeg synes eksempelvis, at vi pt har en trup, hvor vi både kan spille 3-5-2, 4-4-2 (den mere klassiske AaB opstilling), men også en 4-3-3 alt efter modstanderen. Jeg ved godt, at sidstnævnte ikke er noget vi har praktiseret, men det er trods alt en opstilling jeg godt kunne se give mening, med Safranko på toppen og Flores/Pohl/Rolim på kanterne. Det hjælper bare rigtig meget, at vi pludselig har så mange alternativer på den centrale midtbane.

Jeg går dog stærkt ud fra vi spiller 3-5-2 i Herning. Vi skal bruge noget fysik til at matche Sørloth/Onuacho, og det vil også give mening, med noget slagkraft på midten der kan lukke ned for Jakob Poulsen.



Så må Flores få den lidt frie rolle i offensiven, mens Kakeeto og Lesniak må få lukket ned for FCMs maskinrum.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af troelsh » 27. sep 2017, 09:33

Jeg ved ikke helt i hvilken tråd den hører hjemme, men nyt afsnit af ripodsten hvor man b.la. kommer ind på Kakeeto's opblomstring.
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/lyt- ... 918f1342e8

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Jakobsen » 27. sep 2017, 09:55

troelsh skrev:Jeg ved ikke helt i hvilken tråd den hører hjemme, men nyt afsnit af ripodsten hvor man b.la. kommer ind på Kakeeto's opblomstring.
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/lyt- ... 918f1342e8
Gaarde nævnte derudover noget interessant på dialogmødet. Lansing og Kakeeto bor åbenbart sammen og det kunne vel sagtens tænkes, at han måske er blomstret op fordi han har fået en ven i truppen og derfor trives bedre.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Raiman
1. div
1. div
Indlæg: 333
Tilmeldt: 24. apr 2006, 20:54

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Raiman » 27. sep 2017, 10:36

Husk at få tilmeldt jer en af busturene i stedet for at se kampen i tv, og sidde på debatsiden.dk under kampen ;)

https://aabsupportclub.dk/?product=asc- ... ntrebillet

eller

https://www.facebook.com/Vesttribunen/?ref=ts&fref=ts

Vi ses dernede! :aabfan:

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af doukas » 27. sep 2017, 11:31

Jakobsen skrev:
troelsh skrev:Jeg ved ikke helt i hvilken tråd den hører hjemme, men nyt afsnit af ripodsten hvor man b.la. kommer ind på Kakeeto's opblomstring.
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/lyt- ... 918f1342e8
Gaarde nævnte derudover noget interessant på dialogmødet. Lansing og Kakeeto bor åbenbart sammen og det kunne vel sagtens tænkes, at han måske er blomstret op fordi han har fået en ven i truppen og derfor trives bedre.
Synes det ville være virkelig skidt, hvis Kakeeto ikke havde en ven i truppen i forvejen. Han har efterhånden været her i 4 år.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Funky » 27. sep 2017, 12:06

doukas skrev:
Jakobsen skrev:
troelsh skrev:Jeg ved ikke helt i hvilken tråd den hører hjemme, men nyt afsnit af ripodsten hvor man b.la. kommer ind på Kakeeto's opblomstring.
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/lyt- ... 918f1342e8
Gaarde nævnte derudover noget interessant på dialogmødet. Lansing og Kakeeto bor åbenbart sammen og det kunne vel sagtens tænkes, at han måske er blomstret op fordi han har fået en ven i truppen og derfor trives bedre.
Synes det ville være virkelig skidt, hvis Kakeeto ikke havde en ven i truppen i forvejen. Han har efterhånden været her i 4 år.
Også min pointe andetsteds. Jeg ved godt, at man ikke kan garantere max glæde i hverdagen hos alle, det er trods alt mennesker, man arbejder med, men eksemplet Kakeeto bør da få folk derude til at spørge sig selv, om man som klub har gjort helt nok for at få det bedste frem i manden over de sidste snart 4 år.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Gamen » 27. sep 2017, 12:20

Funky skrev: Også min pointe andetsteds. Jeg ved godt, at man ikke kan garantere max glæde i hverdagen hos alle, det er trods alt mennesker, man arbejder med, men eksemplet Kakeeto bør da få folk derude til at spørge sig selv, om man som klub har gjort helt nok for at få det bedste frem i manden over de sidste snart 4 år.
Jeg tror det er et spørgsmål om tillid - husker de andre spillere, da Kusk kom op på førsteholdet. Lækre, besnærende ting til træning, men han var meget forsagt og kunne ikke helt forløse det sådan rent personligt før han fik regelmæssig spilletid på et ordentligt niveau. Manglede attityde og pondus.

Jeg tror ikke modstandertrænere og iagttagere har set forkert, når de siger, at han ikke har lignet en førsteholdsspiller. Men han har evnen til at spille fremad, og være enormt agressiv i sit spil. Ser spillet godt.

Pt. ligner han klart en forstærkning på den midtbane ifht. Magnus Christensen, når man tænker på hvordan Wieghorst gerne vil spille fodbold.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Funky » 27. sep 2017, 12:45

Gamen skrev:
Funky skrev: Også min pointe andetsteds. Jeg ved godt, at man ikke kan garantere max glæde i hverdagen hos alle, det er trods alt mennesker, man arbejder med, men eksemplet Kakeeto bør da få folk derude til at spørge sig selv, om man som klub har gjort helt nok for at få det bedste frem i manden over de sidste snart 4 år.
Jeg tror det er et spørgsmål om tillid - husker de andre spillere, da Kusk kom op på førsteholdet. Lækre, besnærende ting til træning, men han var meget forsagt og kunne ikke helt forløse det sådan rent personligt før han fik regelmæssig spilletid på et ordentligt niveau. Manglede attityde og pondus.

Jeg tror ikke modstandertrænere og iagttagere har set forkert, når de siger, at han ikke har lignet en førsteholdsspiller. Men han har evnen til at spille fremad, og være enormt agressiv i sit spil. Ser spillet godt.

Pt. ligner han klart en forstærkning på den midtbane ifht. Magnus Christensen, når man tænker på hvordan Wieghorst gerne vil spille fodbold.
Wieghorst sparer da heller ikke på roserne. Jeg ved snart ikke, hvem af de skadede spillere, der skulle slå ham af igen, hvis altså man vil have den type spil, som han står for. Wurtz og MC har andre kvaliteter. Og Risgård tror jeg desværre bare er ved at være godt slidt. Jeg frygter, han kommer til at springe fra skadesperiode til skadesperiode.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af frederikshavneren » 29. sep 2017, 09:24

Det bliver helt sikkert en svær kamp, men det er kamp vi sagtens kan vinde hvis vi rammer niveau. Den store udfordring bliver at håndtere Herning/Ikasts luftvåben, uanset hvor godt vi står på banen så er problemet at boldene i luften er meget svære at håndtere hvis de er slået med tilstrækkelig kvalitet.

Populært sagt så skal vi forsvare os med bolden, så længe vi har bolden kan Herning/Ikast ikke bombardere vores felt. Hvis vi spiller en kamp med tilstrækkelig kvalitet på bolden så tror jeg godt at vi kan vinde, hvis vi derimod spiller en teknisk dårlig kamp tror jeg at vi taber.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af 9000AaB » 29. sep 2017, 09:58

frederikshavneren skrev:Det bliver helt sikkert en svær kamp, men det er kamp vi sagtens kan vinde hvis vi rammer niveau. Den store udfordring bliver at håndtere Herning/Ikasts luftvåben, uanset hvor godt vi står på banen så er problemet at boldene i luften er meget svære at håndtere hvis de er slået med tilstrækkelig kvalitet.

Populært sagt så skal vi forsvare os med bolden, så længe vi har bolden kan Herning/Ikast ikke bombardere vores felt. Hvis vi spiller en kamp med tilstrækkelig kvalitet på bolden så tror jeg godt at vi kan vinde, hvis vi derimod spiller en teknisk dårlig kamp tror jeg at vi taber.
Håber du får ret.
Har dog desværre en tro på at vi kommer ned på jorden igen, med et nederlag til os - men håber inderligt at vi vinder.
HVIS vi vandt, så begynder det faktisk at se okay ud igen udfra den betragtning at vi har Helsingør, Randers, OB og Hobro bagefter hvor vi burde kunne skrabe nogle point sammen.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af NIN » 29. sep 2017, 10:00

9000AaB skrev:
frederikshavneren skrev:Det bliver helt sikkert en svær kamp, men det er kamp vi sagtens kan vinde hvis vi rammer niveau. Den store udfordring bliver at håndtere Herning/Ikasts luftvåben, uanset hvor godt vi står på banen så er problemet at boldene i luften er meget svære at håndtere hvis de er slået med tilstrækkelig kvalitet.

Populært sagt så skal vi forsvare os med bolden, så længe vi har bolden kan Herning/Ikast ikke bombardere vores felt. Hvis vi spiller en kamp med tilstrækkelig kvalitet på bolden så tror jeg godt at vi kan vinde, hvis vi derimod spiller en teknisk dårlig kamp tror jeg at vi taber.
Håber du får ret.
Har dog desværre en tro på at vi kommer ned på jorden igen, med et nederlag til os - men håber inderligt at vi vinder.
HVIS vi vandt, så begynder det faktisk at se okay ud igen udfra den betragtning at vi har Helsingør, Randers, OB og Hobro bagefter hvor vi burde kunne skrabe nogle point sammen.
Der er ikke noget at være bekymret for. Det er ikke en kamp vi har gode muligheder for at vinde, men sagtens kan vinde.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Gamen

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Gamen » 29. sep 2017, 10:16



Bare lige for at minde folk om, hvem vi skal møde...

Besvar