Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af Pastorius » 15. okt 2017, 17:14

Gamen skrev:
Pastorius skrev: Skid nu hul i spillet. 3 point og videre.
Ja, skide være med at vi har været lort i 1,5 år, og intet har ændret sig udover et marginalt højere pointsnit. Måske det hele klapper om et par år, når vi har brugt en 15-20 mio. mere :-)
Det giver i hvert fald ingen mening at bruge den her kamp som argument for at fyre Wieghorst (som vel var det der blev hentydet til). Vi fik tre point og vi har altså - bortset fra FCM - fået stille og roligt gang i pointhøsten siden vi tabte til FCN.
Med venlig Hilsen
--
Robert

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af KJ » 15. okt 2017, 17:15

Gaarde sagde direkte på fandialogmødet at der var langt færre midler til rådighed i forrige sommervindue. Det har muligvis haft en afsmitning på sandsynligheden for pletskud. Men tingene et selvsagt enklere hvis man leger, at penge ikke har nogen betydning for noget forhold.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af Buzz Killington » 15. okt 2017, 17:24

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Efter en elendig sæsonafslutning og start i suppen, havde vi en lang serie hvor vi ikke tabte, og begyndte sågar at vinde. Spillet på banen var gradvist blevet bedre, selvom offensiven stadig var et problem. Det var fremskridt. Det står ikke til diskussion, uanset om det så er "slutspilsniveau". Indrøm din kommentar var åndsvag og kom videre.
Min kommentar var da ikke åndssvag - du tager en stime hvor vi får en række (ret ligegyldige) uafgjorte, og 2 sejre over rækkens dårligste udehold som et vidnesbyrd om at vi så langt bedre ud. For mig at se var præstationen mod Helsingør som langt fleste hjemmekampe vi har spillet denne sæson, inkl. kampen mod Lyngby, hvor vi også var presset tilbage i hele 2. halvleg. Vi spiller jo ikke godt. Og det mod et Helsingør-hold, som AGF kunne have scoret 7-8 mål mod sidste runde.
"Langt bedre" er ikke det samme som "fremgang". Drop stråmanden, og indrøm din åndssvage kommentar. Bedre er desuden ej heller = godt. Jeg tror vitterlig ikke du ved hvad ordet 'fremgang' dækker over.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 913
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af swfc » 15. okt 2017, 17:32

Forza skrev:
swfc skrev:
Forza skrev:Pohl nævner mental træthed samt at de ikke har haft en fridag i en måned. Måske træningsdoseringen ikke er i orden?
Nu spørger jeg lige. Havde i de ikke fri i landsholdsweekenden?
De kan stadig have haft træning de tilbageværende spillere - uden at vide om det er tilfældet.
Nogen var i Norge og fiske. Nogen var i London
AaB i hjertet

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af Buzz Killington » 15. okt 2017, 17:37

NIN skrev:
Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Efter en elendig sæsonafslutning og start i suppen, havde vi en lang serie hvor vi ikke tabte, og begyndte sågar at vinde. Spillet på banen var gradvist blevet bedre, selvom offensiven stadig var et problem. Det var fremskridt. Det står ikke til diskussion, uanset om det så er "slutspilsniveau". Indrøm din kommentar var åndsvag og kom videre.
Min kommentar var da ikke åndssvag - du tager en stime hvor vi får en række (ret ligegyldige) uafgjorte, og 2 sejre over rækkens dårligste udehold som et vidnesbyrd om at vi så langt bedre ud. For mig at se var præstationen mod Helsingør som langt fleste hjemmekampe vi har spillet denne sæson, inkl. kampen mod Lyngby, hvor vi også var presset tilbage i hele 2. halvleg. Vi spiller jo ikke godt. Og det mod et Helsingør-hold, som AGF kunne have scoret 7-8 mål mod sidste runde.
Vi er igen-igen i stejlt fremskridt. Ikke alene scorer vi - Jannik Pohl scorer! Det plejer at tælle som minimum to mål herinde. Vi høster desuden tre point og vi lader ikke modstanderen komme til fadet. Det er kun kondorer der kan kan følge med i de luftlag vi løfter os til.
Vi snakker jo ikke om dagens kamp - den var elendig.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af frederikshavneren » 15. okt 2017, 17:37

3 point på kontoen og endnu et clean sheet. Vi nærmer os stille og roligt slutspillet og fortsætter den gode stime på hjemmebane. Derudover var jeg positivt overrasket over tilskuertallet uagtet at der måske var mange fribilletter i omløb.

At 2. halvleg var en pine at overvære kan vi vist godt blive enige om.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af Gamen » 15. okt 2017, 17:41

KJ skrev:Gaarde sagde direkte på fandialogmødet at der var langt færre midler til rådighed i forrige sommervindue. Det har muligvis haft en afsmitning på sandsynligheden for pletskud. Men tingene et selvsagt enklere hvis man leger, at penge ikke har nogen betydning for noget forhold.
Fortæl du det til sportschefen i Hobro f.eks...
mig bekendt har de evnet at hente en af Superligaens pt. bedste midtbanespillere, og den øjeblikkelige topscorer, for pebernødder. Og samtidig har de et mere homogent hold end vi har.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af frederikshavneren » 15. okt 2017, 17:45

Meilinger er ude i kulden men hvad med Thellufsen?
Mig bekendt er Thellufsen ikke skadet men det virker bestemt ikke til at Wieghorst har den store tiltro til ham.
Thellufsen har ikke just imponeret når han har fået chancen men har dog noget af den kreativitet som vi i den grad mangler. Han er vel tæt på at være den eneste dribler vi har i truppen.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af Hovedet » 15. okt 2017, 17:48

frederikshavneren skrev:3 point på kontoen og endnu et clean sheet. Vi nærmer os stille og roligt slutspillet og fortsætter den gode stime på hjemmebane. Derudover var jeg positivt overrasket over tilskuertallet uagtet at der måske var mange fribilletter i omløb.

At 2. halvleg var en pine at overvære kan vi vist godt blive enige om.
Ja, nu du nævner tilskuertallet, var jeg også pænt overrasket over knap 7000 fremmødte, altså alt taget i betragtning. Kender ikke umiddelbart noget til gratisbilletter i omløb.

Selvfølgelig har der jo også været fremgang at spore, ikke mindst i antallet af point. Jeg troede heller ikke en meter på, at vi skulle køre nogen over i dag; dog er jeg bekymret for det elendige spil, vi igen viser i 2. halvleg, og at centrale nyindkøb ikke viser højere standard.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af Funky » 15. okt 2017, 17:54

frederikshavneren skrev:Meilinger er ude i kulden men hvad med Thellufsen?
Mig bekendt er Thellufsen ikke skadet men det virker bestemt ikke til at Wieghorst har den store tiltro til ham.
Thellufsen har ikke just imponeret når han har fået chancen men har dog noget af den kreativitet som vi i den grad mangler. Han er vel tæt på at være den eneste dribler vi har i truppen.
Ja udefra set kan man måske godt undre sig over, at Thellufsen ikke fik chancen i dag i stedet for Børsting. Og bare for en god ordens skyld, jeg er en af dem, som ser på det udefra.

Men ellers synes jeg, som flere andre, at det er et selvstændigt punkt, at AaB sjældent evner at hæve niveauet fra 1. til 2. halvleg. Ofte er det omvendt. Det virker altså mystisk, og jeg ved ikke, om at det skyldes, at der mangler en tydelig leder på holdet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af frederikshavneren » 15. okt 2017, 18:14

Hovedet skrev:
frederikshavneren skrev:3 point på kontoen og endnu et clean sheet. Vi nærmer os stille og roligt slutspillet og fortsætter den gode stime på hjemmebane. Derudover var jeg positivt overrasket over tilskuertallet uagtet at der måske var mange fribilletter i omløb.

At 2. halvleg var en pine at overvære kan vi vist godt blive enige om.
Ja, nu du nævner tilskuertallet, var jeg også pænt overrasket over knap 7000 fremmødte, altså alt taget i betragtning. Kender ikke umiddelbart noget til gratisbilletter i omløb.

Selvfølgelig har der jo også været fremgang at spore, ikke mindst i antallet af point. Jeg troede heller ikke en meter på, at vi skulle køre nogen over i dag; dog er jeg bekymret for det elendige spil, vi igen viser i 2. halvleg, og at centrale nyindkøb ikke viser højere standard.
Der var bemærkelsesværdigt mange tilskuere på østtribunen så jeg tænker at der var fribilletter i omløb.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af Gamen » 15. okt 2017, 18:32

frederikshavneren skrev:
Der var bemærkelsesværdigt mange tilskuere på østtribunen så jeg tænker at der var fribilletter i omløb.
Alle regionale Alka-kunder har fået 2 fribilletter til kampen.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af FIDEL » 15. okt 2017, 18:33

Hovedet skrev:
frederikshavneren skrev:3 point på kontoen og endnu et clean sheet. Vi nærmer os stille og roligt slutspillet og fortsætter den gode stime på hjemmebane. Derudover var jeg positivt overrasket over tilskuertallet uagtet at der måske var mange fribilletter i omløb.

At 2. halvleg var en pine at overvære kan vi vist godt blive enige om.
Ja, nu du nævner tilskuertallet, var jeg også pænt overrasket over knap 7000 fremmødte, altså alt taget i betragtning. Kender ikke umiddelbart noget til gratisbilletter i omløb.

Selvfølgelig har der jo også været fremgang at spore, ikke mindst i antallet af point. Jeg troede heller ikke en meter på, at vi skulle køre nogen over i dag; dog er jeg bekymret for det elendige spil, vi igen viser i 2. halvleg, og at centrale nyindkøb ikke viser højere standard.
I 2.halvleg fik AaB ellers skræmt de ikke-trofaste væk. Det er meget ærgerligt for fremtiden.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af andreasaab89 » 15. okt 2017, 18:36

Funky skrev:
frederikshavneren skrev:Meilinger er ude i kulden men hvad med Thellufsen?
Mig bekendt er Thellufsen ikke skadet men det virker bestemt ikke til at Wieghorst har den store tiltro til ham.
Thellufsen har ikke just imponeret når han har fået chancen men har dog noget af den kreativitet som vi i den grad mangler. Han er vel tæt på at være den eneste dribler vi har i truppen.
Ja udefra set kan man måske godt undre sig over, at Thellufsen ikke fik chancen i dag i stedet for Børsting. Og bare for en god ordens skyld, jeg er en af dem, som ser på det udefra.

Men ellers synes jeg, som flere andre, at det er et selvstændigt punkt, at AaB sjældent evner at hæve niveauet fra 1. til 2. halvleg. Ofte er det omvendt. Det virker altså mystisk, og jeg ved ikke, om at det skyldes, at der mangler en tydelig leder på holdet.
MW taktik er droppe alle teknikere på holdet og istedet satse 100% på rene arbejdsheste ala Børsting eller så
Spille med 3-4 centrale forsvarer samtidig
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af Funky » 15. okt 2017, 18:38

FIDEL skrev:
Hovedet skrev:
frederikshavneren skrev:3 point på kontoen og endnu et clean sheet. Vi nærmer os stille og roligt slutspillet og fortsætter den gode stime på hjemmebane. Derudover var jeg positivt overrasket over tilskuertallet uagtet at der måske var mange fribilletter i omløb.

At 2. halvleg var en pine at overvære kan vi vist godt blive enige om.
Ja, nu du nævner tilskuertallet, var jeg også pænt overrasket over knap 7000 fremmødte, altså alt taget i betragtning. Kender ikke umiddelbart noget til gratisbilletter i omløb.

Selvfølgelig har der jo også været fremgang at spore, ikke mindst i antallet af point. Jeg troede heller ikke en meter på, at vi skulle køre nogen over i dag; dog er jeg bekymret for det elendige spil, vi igen viser i 2. halvleg, og at centrale nyindkøb ikke viser højere standard.
I 2.halvleg fik AaB ellers skræmt de ikke-trofaste væk. Det er meget ærgerligt for fremtiden.
Måske vi lige skal være fair nok til at erindre, at der altså også blev spillet en 1. halvleg, hvor en rimeligt fortjent hjemmesejr blev grundlagt. Det er noget sjov psykologi, hvor det omvendte kampforløb, med en ringe 1. halvleg efterfulgt af en bedre 2. halvleg, havde givet mere positive toner.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af 9520AaB » 15. okt 2017, 18:46

Så har jeg haft tid til eftertanke.
Vi spiller ikke godt i dag, men vi får sgu 3 point.
Synes Ahlmann, Pallesen, Rinne, Flores, Blåbjerg og Safrenko var ok.
Okore, Lesniak skuffede mig mest.
Pohl, scorer ja, han burde have scoret 3, og hvorfor s.... skyder han ikke straffe.
Børsting var ikke god, men det forventer jeg faktisk heller ikke.
Kaketo tja bum bum. Gør meget godt, men også en del skidt.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af 9800 » 15. okt 2017, 18:59

Tre point og så videre. Jeg synes det er positivt at der kommer tre point på kontoen på en dag hvor meget lidt fungerer.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 15. okt 2017, 19:01

Det var vel kun muligt at skuffe for AaB i en kamp, som denne. Havde vi vundet 4-0, men ført 3-0 ved pausen havde der også været brok over, at AaB ikke bare kørte dem over, men trådte på bremsen i anden halvleg.

Men vi vandt.

Det er selvfølgelig træls, at vi igen igen skal sidde og være nervøse for en udligning de sidste 15 min. Det burde ikke være tilladt med den modstander. Jeg håber, at det skyldes den lange kedelige periode uden sejre og ikke manglende kvalitet på holdet.
- FlæskeFrank

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af KJ » 15. okt 2017, 19:04

[quote="Gamen"]Fortæl du det til sportschefen i Hobro f.eks...
mig bekendt har de evnet at hente en af Superligaens pt. bedste midtbanespillere, og den øjeblikkelige topscorer, for pebernødder. Og samtidig har de et mere homogent hold end vi har.[/quote]

Hvad er det for en vanvittig børnehavelogik, du praktiserer??!! Skal vi så hævde, at Lyngby er Danmarks bedste hold, og vi burde bytte spillere med dem, fordi de slog FCK sidst?

Hvorfor spillede Hobro i 1. division sidste år, hvis deres sportschef er et geni, som henter klassespillere for pebernødder?

Du har sgu da tabt sutten...

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af Nitten » 15. okt 2017, 19:07

Gamen skrev:
frederikshavneren skrev:
Der var bemærkelsesværdigt mange tilskuere på østtribunen så jeg tænker at der var fribilletter i omløb.
Alle regionale Alka-kunder har fået 2 fribilletter til kampen.
Nu aner jeg godt ikke hvormange kunder Alka har i Nordjylland men når ikke engang en ordentlig omgang fribilletter og gratis pølser og øl til sæsonkortholdere kan trække mere end 7000 til så står står det slemt til med opbakning.

Det nok heller ikke sådan en kamp der gør at folk erholde for at komme igen.

Besvar