Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Gamen » 24. okt 2017, 13:11

BoT skrev: Du fremhæver tit, at vi har mødt de tre dårligste udebanehold på hjemmebane. Det er korrekt, og de kampe vandt vi. Samtidig har vi mødt de 4 stærkeste hjemmehold på udebane, og kun tabt to.

Selvfølgelig skal man ikke kun kigge på her og nu-billeder, men at kigge så langt tilbage, som du gør, synes jeg er uretfærdigt: Lars Søndergaard blev jo netop fyret, fordi man ikke troede, han kunne vende skuden, og MW har ikke engang haft et år sammen med truppen endnu - og knapt et halvt år med den første trup, han har haft ideel mulighed for at præge.
Stabilitet og succes skabes ikke på 4-5 måneder. Det er et langt, sejt træk. Og lige pt virker det til, at der er nogle mekanismer i spil hos vores spillere, som begrænser deres præstation, hvilket fx kommer til udtryk i kvaliteten af afleveringer eller lysten til at udfordre. Disse mekanismer kan ikke kureres henover natten eller ved at brug Blåbjerg som venstreback eller smide MC på porten. De tager lang tid at ændre på, for det handler om grundlæggende selvtillid og tro på egne evner.

Jeg tror ikke, der findes nogen træner, der har en mirakelkur til på meget kort sigt at ændre sådan en tilstand - og derfor må den ansvarlige træner forsøge at arbejde langsigtet. Analysen kan let være, at det er mest langsigtet at undgå at tabe - fremfor at løbe ind i kontramål i mod og nederlag på nederlag. Og skal man ud af en krise, må man altså nogle gange sætte de fine bestyrelsesbestemte visioner om possession og Barca-spil ud på sidelinien.
De tre hjemmekampe vi vinder, er det overbevisende sejre? Vi stiller os tilbage foran eget felt de sidste 45 min, og Helsingør (2-17 i målscore for seneste 7 kampe) snydes for et klokkeklart straffe samt rammer overliggeren uden at vi skaber noget.
Lyngby skaber 4-5 kæmpechancer, herunder et stolpeskud, inden vi cementerer sejren i overtiden. Er det AaB? Det er kujonfodbold.

Søndergaard sluttede af med 11 point i 11 kampe inden han blev fyret. Wieghorst har opnået 16 point i 13 kampe, men har så også fået 3 formodede topspillere tilført. Men Søndergaard blev ofret for præcis samme indstilling - særligt på hjemmebane. Hvem glemmer hjemmekampen mod FCM, hvor vi var spillet ned under græstæppet i de første 45 og knap nok var over midten? Det er det samme med Wieghorst - udsigtsløs fodbold!

Synes du MW ligner en der kan vende skuden? Kan du se en klokkeklar spilidé bag det spillerne foretager sig? Jeg ser ingenting... ikke andet end en fodboldklub, der engang var lovprist for talentarbejde og fantastisk, teknisk fodbold og nu ligner en dårlig kopi af Horsens.
Det handler ikke om mekanismer, men om at AaB som HOLD er milevidt fra det vi var engang. Ingen omstillingsspil, intet kombinationsspil - planløst boldflytteri, og en startopstilling fuld af typer der excellerer i netop det.

Hvis man får hard-on af uafgjorte kampe, så har man en fest. Hvis man vil have resultater og se fremgang inde på banen, så har det seneste halvandet år været én lang lidelseshistorie.

Der kan umuligt være noget langsigtet i, at svigte målsætningen og spille den slags kujonfodbold, som vi har set kamp efter kamp under Wieghorst... medmindre ens langsigtede håb er, at man kan holde 3 ugers ferie på Bahamas på klubbens regning efter en fyring.

og ja, selvfølgelig er jeg bastant og bombastisk - men det er for helvede da også den fodboldklub vi elsker, der er i forfald! At stå som en anden komiske Ali og påstå at vi er på rette vej er decideret tåbeligt. Undskyld mig. Hvis ikke jeg kendte dig, ville jeg tro du trollede, Bo. Der er absolut ingen rimelighed i at påstå at vi ikke er i krise - det er vi, og det har vi været længe. Jeg synes ikke det står til diskussion - og vores patetiske stime på 1 sejr i 22 udekampe understreger det. Det er B93-niveau.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Pastorius » 24. okt 2017, 13:25

BoT skrev:
Jeg tror ikke, der findes nogen træner, der har en mirakelkur til på meget kort sigt at ændre sådan en tilstand - og derfor må den ansvarlige træner forsøge at arbejde langsigtet. Analysen kan let være, at det er mest langsigtet at undgå at tabe - fremfor at løbe ind i kontramål i mod og nederlag på nederlag. Og skal man ud af en krise, må man altså nogle gange sætte de fine bestyrelsesbestemte visioner om possession og Barca-spil ud på sidelinien.
Jeg tror heller ikke på nogen mirakelkur, men jeg tror heller ikke på at Wieghorst har en kur overhovedet.

Der var nogle tegn på det var ved at vende for en måneds tid siden. Da var det markant at se en særdeles aktiv Wieghorst på sidelinjen, og at han netop gik væk fra at spille med Risgaard som angriber. De ting er væk igen, og det samme er de positive tendenser.

Jeg tror du har ret i at det ikke hjælper med en trænerfyring på kort sigt, men jeg tror altså ikke på at det bliver bedre med en Wieghorst på lang sigt.
Jeg tror også på at Wieghorst er her efteråret ud, og at det måske er fornuftigt nok, men der skal altså noget helt andet til, hvis han skal være her længere end det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Hanga » 24. okt 2017, 13:26

Helt enig med Gamen.

Jeg kan ikke mindes at vi har været set så dårlige ud i så lang en periode, som vi har gjort nu. Vi snakker altså 1-1½ år hvor vi har leveret utrolig skidt både resultatmæssigt og spillemæssigt. Der har været gode præstationer/momenter i blandt, men det hører absolut til undtagelserne. Vi spiller uinspireret, usammenhængende, fuldstændigt uden flow, og meget lidt målsøgende. Resultatet er ikke overraskende at vi har utroligt svært ved at score mål.Vi er så langt fra at levere det spillemæssige udtryk, som vores strategi definerer.

Vi har fået forbedret resultaterne lidt på det seneste, især fordi vi har fået stabiliseret forsvaret lidt. Men det er ud fra en yderst forsigtig taktisk tilgang, hvor vi for alt i verden ikke vil fanges på bagkant. Vi har skrabet nogle spinkle hjemmesejre hjem over rækkens svageste hold, og det har absolut ikke været overbevisende sejre. Det har set jammerligt ud langt hen ad vejen.

Det er simpelthen uhyggeligt så meget holdet er faldet i niveau siden the double. Jeg mener denne "nedsmeltning" er større og mere tydelig end ved de forrige mesterskaber. Især fordi at vi denne gang har haft en pengekasse, der ikke har tvunget os at holde brandudsalg, og som har givet os mulighed for at agere på transfermarkedet.

Vi skal til at se nogle seriøse fremskridt, hvis man skal genvinde troen på, at det nuværende setup kan føre os tilbage til toppen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Gamen » 24. okt 2017, 13:31

Pastorius skrev: Jeg tror også på at Wieghorst er her efteråret ud, og at det måske er fornuftigt nok, men der skal altså noget helt andet til, hvis han skal være her længere end det.
Wieghorst får ikke silkesnoren nu - fortsætter resultaterne, så får han efteråret ud og ikke meget længere.
Men så ryger Gaarde også. Han har sat alt på et bræt dette transfervindue. Mislykkes han med to trænere i træk, så er han færdig. Det bliver næppe Gaarde der tager beslutningen - men andre der må tage den for ham, hvis Wieghorst skal ryge. Alt andet er selvmord.

Men igen, vi må også huske på at det er et sportsligt udvalg der tager beslutningerne om spillere vi skal hente, og trænere der skal tilknyttes - måske er det på tide at droppe idéen om at tilknytte AaB-koryfæer på konsulentbasis, og så i stedet hive folk ind der har en anden og mere tung fodboldfaglig baggrund. Vi ved at tilknytningen af en chefscout er lige på trapperne, og det må også være en erkendelse af, at hvem end der har scoutet spillere ikke har været kompetente nok.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Pastorius » 24. okt 2017, 13:35

Gamen skrev:
Pastorius skrev: Jeg tror også på at Wieghorst er her efteråret ud, og at det måske er fornuftigt nok, men der skal altså noget helt andet til, hvis han skal være her længere end det.
Wieghorst får ikke silkesnoren nu - fortsætter resultaterne, så får han efteråret ud og ikke meget længere.
Men så ryger Gaarde også. Han har sat alt på et bræt dette transfervindue. Mislykkes han med to trænere i træk, så er han færdig. Det bliver næppe Gaarde der tager beslutningen - men andre der må tage den for ham, hvis Wieghorst skal ryge. Alt andet er selvmord.

Men igen, vi må også huske på at det er et sportsligt udvalg der tager beslutningerne om spillere vi skal hente, og trænere der skal tilknyttes - måske er det på tide at droppe idéen om at tilknytte AaB-koryfæer på konsulentbasis, og så i stedet hive folk ind der har en anden og mere tung fodboldfaglig baggrund. Vi ved at tilknytningen af en chefscout er lige på trapperne, og det må også være en erkendelse af, at hvem end der har scoutet spillere ikke har været kompetente nok.
Er det noget du har nogle indikationer på (mht. Gaarde) eller er det bare din vurdering?
Jeg tror ikke på Gaarde er færdig med Wieghorst.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Gnu » 24. okt 2017, 13:37

BoT skrev:
Gnu skrev:
BoT skrev: Når tingene ikke fungerer, satser kloge trænere på defensiven. Når den er på plads, kan man flytte fokus på offensiven. Man kommer ikke til at vinde flere fodboldkampe af at spille hovedløst, når man døjer med sammenhængskraften og selvtilliden på et fodboldhold.
Hvem taler om at spille hovedløst offensivt? Det er en påstand, du selv har opfundet.

Hovedparten af kritikken går på balancen og at stille med en ultratung, defensiv opstilling med MC, Børsting og Patrick inde samtidig. Havde det været et hovedløst offensivt sats at starte med fx Risgård eller Kakeeto ved siden af Lesniak mod bundproppen, som har endnu sværere ved at score mål, end vi selv? Nej, det havde det selvfølgelig ikke.

Vi skal i gang med at vinde fodboldkampe, og WiegHesten ligner en mand, som frygter nederlag mere end han tør jagte en sejr. Når vi skal i nedrykningsplayoff er alle disse uafgjorte alt for farligt.
At man vælger at styrke defensiven, når man på en dårlig dag på udebane mod et meget sultent modstanderhold fører 1-0 kort før tid, vil 9/10 trænere vælge - fordi de udmærket kender mekanismerne i en fodboldkamp.
Æh. Nu taler du om indskiftninger til sidst i kampen, men det er overhovedet ikke mit udgangspunkt. Jeg adresserer en startopstilling, som helt fra begyndelsen var helt skæv. Læs, hvad jeg skriver.
Tror du selv på, at vi havde fået mere ud af at sætte Rolim eller Sylvestr - begge spillere, der bestemt ikke ligefrem knokler for holdet - på banen til sidst?
Hvor har jeg påstået, at det var det, vi skulle gøre? Igen en påstand, du hiver ud af røven.
Du aner jo ingenting om, hvordan den fysiske og mentale tilstand er hos hverken Risgård eller Kakeeto, og at du leger vismand og synes, at vi sikkert havde vundet med de to i startopstillingen, giver jeg altså ikke meget for.
Risgård var jo frisk nok til at komme ind, så brugbar var han jo. SÅ mange kampe har Kakeeto jo heller ikke spillet, og ifølge WiegHesten var han ikke skadet. Som tidligere skrevet kunne man godt have startet med den ene af de to og forberedt en planlagt udskiftning. Og nej, jeg leger ikke vismand og påstår, at vi så havde vundet. Endnu en påstand fra din side. Men én af de to på banen havde været med til at give en anden balance og et andet udtryk.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Klaus » 24. okt 2017, 13:39

BoT skrev:
Gnu skrev:
BoT skrev: Når tingene ikke fungerer, satser kloge trænere på defensiven. Når den er på plads, kan man flytte fokus på offensiven. Man kommer ikke til at vinde flere fodboldkampe af at spille hovedløst, når man døjer med sammenhængskraften og selvtilliden på et fodboldhold.
Hvem taler om at spille hovedløst offensivt? Det er en påstand, du selv har opfundet.

Hovedparten af kritikken går på balancen og at stille med en ultratung, defensiv opstilling med MC, Børsting og Patrick inde samtidig. Havde det været et hovedløst offensivt sats at starte med fx Risgård eller Kakeeto ved siden af Lesniak mod bundproppen, som har endnu sværere ved at score mål, end vi selv? Nej, det havde det selvfølgelig ikke.

Vi skal i gang med at vinde fodboldkampe, og WiegHesten ligner en mand, som frygter nederlag mere end han tør jagte en sejr. Når vi skal i nedrykningsplayoff er alle disse uafgjorte alt for farligt.
At man vælger at styrke defensiven, når man på en dårlig dag på udebane mod et meget sultent modstanderhold fører 1-0 kort før tid, vil 9/10 trænere vælge - fordi de udmærket kender mekanismerne i en fodboldkamp. Tror du selv på, at vi havde fået mere ud af at sætte Rolim eller Sylvestr - begge spillere, der bestemt ikke ligefrem knokler for holdet - på banen til sidst? Når man VED, at Randers vil være desperate og kaste ALT frem til sidst? Virker det for dig i FM??

Du aner jo ingenting om, hvordan den fysiske og mentale tilstand er hos hverken Risgård eller Kakeeto, og at du leger vismand og synes, at vi sikkert havde vundet med de to i startopstillingen, giver jeg altså ikke meget for.

Selvfølgelig kan vi debattere trænerens dispositioner - lad os bare erkende, at vi ikke har en brøkdel af de forudsætninger for at foretage taktiske dispositioner om taktik og opstilling, som trænerteamet har. Derfor skal vi måske være varsom med dommedags-mandagstræner-konklusionerne efter kampen.
Det her handler ikke så meget om resultatet i går. For mig handler det heller ikke om indskiftningen til sidst. Det er meget mere grundlæggende. Vi er det hold i superligaen med færrest skud på mål. Ja vi vinder en helvheldig sejr over Helsingør på hjemmebane. Der trækker vi os også tilbage, og det var altså Helsingør hjemme. De bliver snydt for straffe og rammer træværket. I går spiller vi godt de første 10 minutter, men som assistenttræneren siger er det jo noget indianer fodbold, og det kan vi jo ikke have. Så efter et lille kvarter går vi i gang med at spille det sædvanlige dræbende kedsommelige fodbold. Jeg tror den mest succesfulde aflevering var Lesniak til Rinne.... Vi spiller simpelthen så ufatteligt kedeligt og har gjort det meget, meget længe. Det er desperationen over risikoen for at falde i søvn på Aalborg Stadion fordi underholdningen er forsvundet, der gør, at Trænerens navn bør diskuteres.

Gamen

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Gamen » 24. okt 2017, 13:44

Pastorius skrev: Er det noget du har nogle indikationer på (mht. Gaarde) eller er det bare din vurdering?
Jeg tror ikke på Gaarde er færdig med Wieghorst.
2 trænere, og 10-11 indkøb senere, uden at det er gået andet end ned af bakke? Både resultat- og spillemæssigt.
Gaarde ER færdig, hvis Wieghorst ryger - det er jeg sikker på. Blankochecken til dette vindue blev givet med en klar forventning om, at man skulle se et helt anderledes AaB-hold i den nye sæson. Det er ikke sket.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Martino » 24. okt 2017, 13:49

Gamen skrev:
Pastorius skrev: Er det noget du har nogle indikationer på (mht. Gaarde) eller er det bare din vurdering?
Jeg tror ikke på Gaarde er færdig med Wieghorst.
2 trænere, og 10-11 indkøb senere, uden at det er gået andet end ned af bakke? Både resultat- og spillemæssigt.
Gaarde ER færdig, hvis Wieghorst ryger - det er jeg sikker på. Blankochecken til dette vindue blev givet med en klar forventning om, at man skulle se et helt anderledes AaB-hold i den nye sæson. Det er ikke sket.
Jeg tror ikke Gaarde er i fare, hvis Wieghorst ryger, men måske tager jeg fejl. Jeg snakkede tilgengæld med en AaB-spiller for 14dage siden, og mellem linierne(som jeg tolkede dem), var der utilfredshed med Wieghorsts taktiske oplæg.
Jeg tror ikke vi rykker ned med Wieghorst, men en succes bliver det aldrig.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af BoT » 24. okt 2017, 13:57

Hey, jeg påstår jo på ingen måde, at det er en fest på banen for tiden. Jeg forholder mig blot til, hvilke arbejdsredskaber, man tager i brug, når tingene er svære for ens hold. Det er jo NETOP fordi vores offensiv fungerer så dårligt, at jeg har forståelse for, at man vælger at bygge op nedefra.

Jeg er bestemt ikke tilfreds med de seneste halvandet år heller. Jeg er bestemt ikke tilfreds med, at vi ikke angriber modstanderne ned under græstæppet heller. Men tror jeg på, at fyringer er svaret på problemerne? Nej. Men som du nævner, Gamen, Wieghorst har (i SOMMERENS transfervindue) fået spillere for et pengebeløb og fra en hylde, som Lars Søndergaard ikke fik. Skal vi så ikke give ham mere end 3-4 måneder til at arbejde med disse spillere?

En ny træner med en markant anderledes stil vil skulle starte helt forfra igen. Og så vil jeg mene, at vi kan kigge ENDNU længere ud i fremtiden for at se resultater og flot spil.

Og hvis vi kigger på Gaarde: Ja, det ham, der er ansvarlig for de seneste to trænere, vi har haft - og dem skal han selvfølgelig stå på mål for. Men Gaarde har rent transfermæssigt på intet tidspunkt haft de muligheder, som han havde her i sommer, hvor der pludselig var en masse indkomne transferkroner at brænde af. Så igen: Skal vi ikke lade MW få en reel chance til at bygge sit eget hold op, før vi kaster ham ud?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Pastorius » 24. okt 2017, 13:58

Martino skrev:
Gamen skrev:
Pastorius skrev: Er det noget du har nogle indikationer på (mht. Gaarde) eller er det bare din vurdering?
Jeg tror ikke på Gaarde er færdig med Wieghorst.
2 trænere, og 10-11 indkøb senere, uden at det er gået andet end ned af bakke? Både resultat- og spillemæssigt.
Gaarde ER færdig, hvis Wieghorst ryger - det er jeg sikker på. Blankochecken til dette vindue blev givet med en klar forventning om, at man skulle se et helt anderledes AaB-hold i den nye sæson. Det er ikke sket.
Jeg tror ikke Gaarde er i fare, hvis Wieghorst ryger, men måske tager jeg fejl. Jeg snakkede tilgengæld med en AaB-spiller for 14dage siden, og mellem linierne(som jeg tolkede dem), var der utilfredshed med Wieghorsts taktiske oplæg.
Jeg tror ikke vi rykker ned med Wieghorst, men en succes bliver det aldrig.
Vi er enige mht. Gaarde. Han har haft gode økonomiske resultater på stramme budgetter indtil i sommers, og det tager lidt tid før øgede investeringer skinner direkte igennem. Jeg er enig i at han har fejlet stort på træneransættelser, men tvivler nu også på at han har været helt alene om dem.

Mht. brok i truppen, så er det vel som det skal være. Der SKAL være utilfredshed med tingenes tilstand i klubben, når det går som det går. Der skal være nogen der brokker sig over træneren og beslutningerne. Man skal være tættere på for at vurdere om det er noget der har reel indflydelse på præstationerne.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af BoT » 24. okt 2017, 13:59

Gnu skrev:
BoT skrev:
Gnu skrev:
BoT skrev: Når tingene ikke fungerer, satser kloge trænere på defensiven. Når den er på plads, kan man flytte fokus på offensiven. Man kommer ikke til at vinde flere fodboldkampe af at spille hovedløst, når man døjer med sammenhængskraften og selvtilliden på et fodboldhold.
Hvem taler om at spille hovedløst offensivt? Det er en påstand, du selv har opfundet.

Hovedparten af kritikken går på balancen og at stille med en ultratung, defensiv opstilling med MC, Børsting og Patrick inde samtidig. Havde det været et hovedløst offensivt sats at starte med fx Risgård eller Kakeeto ved siden af Lesniak mod bundproppen, som har endnu sværere ved at score mål, end vi selv? Nej, det havde det selvfølgelig ikke.

Vi skal i gang med at vinde fodboldkampe, og WiegHesten ligner en mand, som frygter nederlag mere end han tør jagte en sejr. Når vi skal i nedrykningsplayoff er alle disse uafgjorte alt for farligt.
At man vælger at styrke defensiven, når man på en dårlig dag på udebane mod et meget sultent modstanderhold fører 1-0 kort før tid, vil 9/10 trænere vælge - fordi de udmærket kender mekanismerne i en fodboldkamp.
Æh. Nu taler du om indskiftninger til sidst i kampen, men det er overhovedet ikke mit udgangspunkt. Jeg adresserer en startopstilling, som helt fra begyndelsen var helt skæv. Læs, hvad jeg skriver.
Tror du selv på, at vi havde fået mere ud af at sætte Rolim eller Sylvestr - begge spillere, der bestemt ikke ligefrem knokler for holdet - på banen til sidst?
Hvor har jeg påstået, at det var det, vi skulle gøre? Igen en påstand, du hiver ud af røven.
Du aner jo ingenting om, hvordan den fysiske og mentale tilstand er hos hverken Risgård eller Kakeeto, og at du leger vismand og synes, at vi sikkert havde vundet med de to i startopstillingen, giver jeg altså ikke meget for.
Risgård var jo frisk nok til at komme ind, så brugbar var han jo. SÅ mange kampe har Kakeeto jo heller ikke spillet, og ifølge WiegHesten var han ikke skadet. Som tidligere skrevet kunne man godt have startet med den ene af de to og forberedt en planlagt udskiftning. Og nej, jeg leger ikke vismand og påstår, at vi så havde vundet. Endnu en påstand fra din side. Men én af de to på banen havde været med til at give en anden balance og et andet udtryk.
Så du siger, at du ikke tror, vi havde vundet, hvis vi havde stillet anderledes op eller skiftet anderledes ud? Hvad fanden handler din kritik så om??

Gamen

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Gamen » 24. okt 2017, 14:05

Pastorius skrev: Vi er enige mht. Gaarde. Han har haft gode økonomiske resultater på stramme budgetter indtil i sommers, og det tager lidt tid før øgede investeringer skinner direkte igennem. Jeg er enig i at han har fejlet stort på træneransættelser, men tvivler nu også på at han har været helt alene om dem.
Det kan godt være, men jeg er ret sikker på, at der vil være ledende skikkelser i klubben der vil være uenige med dig. Det er nu engang ham der tager den endelige beslutning, og må stå på mål for dem.
Jeg vil i hvert fald være meget overrasket, hvis ikke han ryger samtidig med Wieghorst.

Gamen

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Gamen » 24. okt 2017, 14:18

BoT skrev:Hey, jeg påstår jo på ingen måde, at det er en fest på banen for tiden. Jeg forholder mig blot til, hvilke arbejdsredskaber, man tager i brug, når tingene er svære for ens hold. Det er jo NETOP fordi vores offensiv fungerer så dårligt, at jeg har forståelse for, at man vælger at bygge op nedefra.

Jeg er bestemt ikke tilfreds med de seneste halvandet år heller. Jeg er bestemt ikke tilfreds med, at vi ikke angriber modstanderne ned under græstæppet heller. Men tror jeg på, at fyringer er svaret på problemerne? Nej. Men som du nævner, Gamen, Wieghorst har (i SOMMERENS transfervindue) fået spillere for et pengebeløb og fra en hylde, som Lars Søndergaard ikke fik. Skal vi så ikke give ham mere end 3-4 måneder til at arbejde med disse spillere?

En ny træner med en markant anderledes stil vil skulle starte helt forfra igen. Og så vil jeg mene, at vi kan kigge ENDNU længere ud i fremtiden for at se resultater og flot spil.

Og hvis vi kigger på Gaarde: Ja, det ham, der er ansvarlig for de seneste to trænere, vi har haft - og dem skal han selvfølgelig stå på mål for. Men Gaarde har rent transfermæssigt på intet tidspunkt haft de muligheder, som han havde her i sommer, hvor der pludselig var en masse indkomne transferkroner at brænde af. Så igen: Skal vi ikke lade MW få en reel chance til at bygge sit eget hold op, før vi kaster ham ud?
Det argument kan man bare ikke bruge halvanden sæson i træk, og det er jo altså ikke fordi det hverken spille- eller pointmæssigt er blevet bedre.

Wieghorst havde allerede efter sidste vindue overtaget spillere der blev hentet for samlet 10-12 mio. som minimum, en luksus Kent Nielsen aldrig havde. Vi har dog stadig ikke set skyggen af en god holdpræstation, måske lige 2. halvleg i Parken og 2 Silkeborg-kampe undtaget.
Problemet er at Wieghorst ikke har god tid - nogen trænere ansættes under større pres end andre, og AaB står til at misse målsætningen for 3. år i træk. Han har ikke hverken spillemæssigt eller pointmæssigt sat noget aftryk endnu, og det er svært at se at hans trænerevner skulle have nogen umiddelbar effekt.
Det er nogenlunde samme form for fodbold, som under Søndergaard, med den forskel at han både har et lavere pointsnit samt scorer færre mål end Søndergaards AaB.

Wieghorst har det næstringeste pointsnit en træner har haft, mens AaB har spillet i Superligaen. Der tårner sig en mur af facts op, som det efterhånden er umuligt at bygge noget logisk forsvar op imod. De taler deres tydelige sprog, og hverken kan eller bør ignoreres.
Også selvom du formodentlig igen vil tale nuancer og alt muligt andet - det handler bare om AaB's fremtid som top 6-klub, og den er, mildest talt, mere vigtig end "hvad-nu-hvis" famlen i blinde.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af BassogogsVen » 24. okt 2017, 14:20

BoT skrev:Hey, jeg påstår jo på ingen måde, at det er en fest på banen for tiden. Jeg forholder mig blot til, hvilke arbejdsredskaber, man tager i brug, når tingene er svære for ens hold. Det er jo NETOP fordi vores offensiv fungerer så dårligt, at jeg har forståelse for, at man vælger at bygge op nedefra.

Jeg er bestemt ikke tilfreds med de seneste halvandet år heller. Jeg er bestemt ikke tilfreds med, at vi ikke angriber modstanderne ned under græstæppet heller. Men tror jeg på, at fyringer er svaret på problemerne? Nej. Men som du nævner, Gamen, Wieghorst har (i SOMMERENS transfervindue) fået spillere for et pengebeløb og fra en hylde, som Lars Søndergaard ikke fik. Skal vi så ikke give ham mere end 3-4 måneder til at arbejde med disse spillere?

En ny træner med en markant anderledes stil vil skulle starte helt forfra igen. Og så vil jeg mene, at vi kan kigge ENDNU længere ud i fremtiden for at se resultater og flot spil.

Og hvis vi kigger på Gaarde: Ja, det ham, der er ansvarlig for de seneste to trænere, vi har haft - og dem skal han selvfølgelig stå på mål for. Men Gaarde har rent transfermæssigt på intet tidspunkt haft de muligheder, som han havde her i sommer, hvor der pludselig var en masse indkomne transferkroner at brænde af. Så igen: Skal vi ikke lade MW få en reel chance til at bygge sit eget hold op, før vi kaster ham ud?
Men hvor længe skal han så have? Hvor længe er nok, når der absolut er NUL fremskridt at spore, trods tilgang af nye spillere, som han formodentlig har været med inde over? Du mener, at 3-4 måneder ikke er nok, men hvad er så tid nok i BoT's bog?
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af BoT » 24. okt 2017, 14:29

Gamen skrev: Det argument kan man bare ikke bruge halvanden sæson i træk, og det er jo altså ikke fordi det hverken spille- eller pointmæssigt er blevet bedre.

Wieghorst havde allerede efter sidste vindue overtaget spillere der blev hentet for samlet 10-12 mio. som minimum, en luksus Kent Nielsen aldrig havde. Vi har dog stadig ikke set skyggen af en god holdpræstation, måske lige 2. halvleg i Parken og 2 Silkeborg-kampe undtaget.
Problemet er at Wieghorst ikke har god tid - nogen trænere ansættes under større pres end andre, og AaB står til at misse målsætningen for 3. år i træk. Han har ikke hverken spillemæssigt eller pointmæssigt sat noget aftryk endnu, og det er svært at se at hans trænerevner skulle have nogen umiddelbar effekt.
Det er nogenlunde samme form for fodbold, som under Søndergaard, med den forskel at han både har et lavere pointsnit samt scorer færre mål end Søndergaards AaB.

Wieghorst har det næstringeste pointsnit en træner har haft, mens AaB har spillet i Superligaen. Der tårner sig en mur af facts op, som det efterhånden er umuligt at bygge noget logisk forsvar op imod. De taler deres tydelige sprog, og hverken kan eller bør ignoreres.
Også selvom du formodentlig igen vil tale nuancer og alt muligt andet - det handler bare om AaB's fremtid som top 6-klub, og den er, mildest talt, i fare.
Wieghorst overtog nemlig en række spillere, hvoraf en del af dem ikke var gode nok (hvilket du vist selv har været med til at hævde op til flere gange!) Så kan man jo nemt diskutere det urimelige i, at Lars Søndergaard blev fyret (og det var jeg nødvendigvis heller ikke 100% enig i), når han havde svære arbejdsbetingelser.

Jeg synes stadig, det er for tidligt at bedømme Wieghorst efter reelt set 4 måneder, hvor han har kunnet præge en trup, han selv har været med til at forme.

Og så er jeg altså dybt uenig i, at vi ikke har leveret mere end 2½ gode holdpræstationer. Kampen i Brøndby var en fremragende holdpræstation, 2-1 sejren over Silkeborg var en god holdpræstation, det samme var Lyngby-kampen. Forstået på den måde, at tændingen og indstillingen var rigtig gode, og at man fik de resultater, som alle krævede.

At vi stadig ikke har set en offensiv forløsning af holdet, er en anden ting - de to ting skal man ikke blande sammen. Og netop fordi, jeg har set dette hold vise, at det ikke falder sammen i modgangen, tror jeg stadig på, at det kan blive godt. Næppe champagnefodbold på søndag, men i kraft af nogle resultater hentet på kynisme, taktik og fight. Så må det første bygges på siden hen.

Og hvor længe vil jeg så give Wieghorst? Det er meget svært at sætte en præcis dato på. Jeg skal i hvert fald tro, at en evt. afløser vil kunne gøre det bedre. Og det tror jeg knapt nok at Guardiola kunne pt.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Hovedet » 24. okt 2017, 14:52

Funky skrev:
BoT skrev:Hvis man seriøst mener, at gårsdagens kamp var det ringeste, AaB har præsteret i 15 år, har man godt nok enten en utroligt skidt hukommelse, eller simpelthen bare ingen forstand på fodbold.

Det ærgerlige er selvfølgelig, at det ikke er det ringeste vi har præsteret, for det fortæller jo samtidig en historie om, at vi på intet tidspunkt i historien har været et fast tophold. For det har vi ikke. I ALLE sæsoner foruden mesterskabssæsonerne har vi leveret perioder med spil som det i går.

Og så kan man skælde MW ud for at tænke defensivt. Men igen: Det er bestemt ikke mærkeligt, at han gør det. Tror I seriøst på, at det ville have givet os flere point i denne sæson, hvis vi havde satset på vores angrebsspil?
Når tingene ikke fungerer, satser kloge trænere på defensiven. Når den er på plads, kan man flytte fokus på offensiven. Man kommer ikke til at vinde flere fodboldkampe af at spille hovedløst, når man døjer med sammenhængskraften og selvtilliden på et fodboldhold.

Lige nu er vi et hold, der er meget svært at besejre. Lige nu har vi kun tabt 1 ud af 12 betydende kampe. Det har ikke været kønt, men vi har ikke tabt. Og nederlag er altså det, der for alvor skaber kriser.

Er AaB i krise lige nu? Nej, det mener jeg faktisk ikke. Er vi en udfordrende situation? Ja helt bestemt. Vil det løse noget at fyre træneren, sportsdirektøren, assistenttrænere og adskillige spillere i truppen? På ingen måde.
Og det er rigtigt nok. Resultatmæssigt er vi ikke i krise. Spillemæssigt, derimod, synes jeg godt, man kan være mere end bare lidt bekymret, for vi er jo ikke i nærheden af at levere spil, man kan tro på kan udfordre holdene over os. Uden at skulle vække spøgelset fra Søndergaard-afskedigelsen, så har jeg virkelig svært ved at se de positive udviklinger i spillet. Det fremhæves, at vores defensiv er blevet stærkere. Arh. I går kreerede Randers en række chancer, og vi skal takke Rinne meget for, at det først var til allersidst, han måtte kapitulere. Rinne og til dels Okore gør det godt, men at gøre det til, at AaB som et hold har en god defensiv, det synes jeg ikke holder vand. Og det er ikke et gangbart forsvar for det komplet håbløse spil fremad banen i går, at AaB måske har mere fokus på defensiven lige nu. Der var ingen plan, ingen sammenhæng, og stort set samtlige spillere havde svært ved at finde et acceptabelt personligt niveau frem. Vi så altså et hold, som lige havde været på ryste-sammen tur! (hvorfor fyrer man egentlig sådan en tur af midt i sæsonen?). Alene antallet af spillere, som så ud til ikke at være klar til at levere varen, må bekymre.

Og så vækker jeg lige Søndergaard-spøgelset alligevel. Hvis LS røg ud fordi han mistede grebet om truppen, så kan det samme selvfølgelig ske for MW. Og så er vi inde på, hvor meget der egentlig er MW's, Gaardes, og andre ledelsespersoners ansvar...
Og nu har jeg også læst flere steder, at det, vi har været vidne til de sidste par år, skulle være AaBs generelle niveau, når vi da ikke lige snupper mesterskabet, men det er simpelthen ikke korrekt. En 8. plads efter 26 runder - sidste sæson - er den næstringeste placering overhovedet i Superligaens historie, og det er bestemt heller ikke normen, at vi ligger i den nederste halvdel (med 14 hold!) efter 13 runder. Vi har altid ligget i den øverste halvdel med markant kortere afstand til medaljer end nedrykning, og vi har siden mesterskabet dykket til et niveau, der er markant under det, man kan forvente - både i forhold til klubbens størrelse og historie.

Selvfølgelig har vi spillet kampe på niveau med den, vi leverede i Randers i går; men det er bemærkelsesværdigt, at vi stort set efter hver eneste kamp taler om "den ringeste i mands minde" eller lignende. Og antallet af gode kampe, AaB har spillet de sidste 2 år, kan tælles på en hånd.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Funky » 24. okt 2017, 15:34

Hovedet skrev:
Funky skrev:
BoT skrev:Hvis man seriøst mener, at gårsdagens kamp var det ringeste, AaB har præsteret i 15 år, har man godt nok enten en utroligt skidt hukommelse, eller simpelthen bare ingen forstand på fodbold.

Det ærgerlige er selvfølgelig, at det ikke er det ringeste vi har præsteret, for det fortæller jo samtidig en historie om, at vi på intet tidspunkt i historien har været et fast tophold. For det har vi ikke. I ALLE sæsoner foruden mesterskabssæsonerne har vi leveret perioder med spil som det i går.

Og så kan man skælde MW ud for at tænke defensivt. Men igen: Det er bestemt ikke mærkeligt, at han gør det. Tror I seriøst på, at det ville have givet os flere point i denne sæson, hvis vi havde satset på vores angrebsspil?
Når tingene ikke fungerer, satser kloge trænere på defensiven. Når den er på plads, kan man flytte fokus på offensiven. Man kommer ikke til at vinde flere fodboldkampe af at spille hovedløst, når man døjer med sammenhængskraften og selvtilliden på et fodboldhold.

Lige nu er vi et hold, der er meget svært at besejre. Lige nu har vi kun tabt 1 ud af 12 betydende kampe. Det har ikke været kønt, men vi har ikke tabt. Og nederlag er altså det, der for alvor skaber kriser.

Er AaB i krise lige nu? Nej, det mener jeg faktisk ikke. Er vi en udfordrende situation? Ja helt bestemt. Vil det løse noget at fyre træneren, sportsdirektøren, assistenttrænere og adskillige spillere i truppen? På ingen måde.
Og det er rigtigt nok. Resultatmæssigt er vi ikke i krise. Spillemæssigt, derimod, synes jeg godt, man kan være mere end bare lidt bekymret, for vi er jo ikke i nærheden af at levere spil, man kan tro på kan udfordre holdene over os. Uden at skulle vække spøgelset fra Søndergaard-afskedigelsen, så har jeg virkelig svært ved at se de positive udviklinger i spillet. Det fremhæves, at vores defensiv er blevet stærkere. Arh. I går kreerede Randers en række chancer, og vi skal takke Rinne meget for, at det først var til allersidst, han måtte kapitulere. Rinne og til dels Okore gør det godt, men at gøre det til, at AaB som et hold har en god defensiv, det synes jeg ikke holder vand. Og det er ikke et gangbart forsvar for det komplet håbløse spil fremad banen i går, at AaB måske har mere fokus på defensiven lige nu. Der var ingen plan, ingen sammenhæng, og stort set samtlige spillere havde svært ved at finde et acceptabelt personligt niveau frem. Vi så altså et hold, som lige havde været på ryste-sammen tur! (hvorfor fyrer man egentlig sådan en tur af midt i sæsonen?). Alene antallet af spillere, som så ud til ikke at være klar til at levere varen, må bekymre.

Og så vækker jeg lige Søndergaard-spøgelset alligevel. Hvis LS røg ud fordi han mistede grebet om truppen, så kan det samme selvfølgelig ske for MW. Og så er vi inde på, hvor meget der egentlig er MW's, Gaardes, og andre ledelsespersoners ansvar...
Og nu har jeg også læst flere steder, at det, vi har været vidne til de sidste par år, skulle være AaBs generelle niveau, når vi da ikke lige snupper mesterskabet, men det er simpelthen ikke korrekt. En 8. plads efter 26 runder - sidste sæson - er den næstringeste placering overhovedet i Superligaens historie, og det er bestemt heller ikke normen, at vi ligger i den nederste halvdel (med 14 hold!) efter 13 runder. Vi har altid ligget i den øverste halvdel med markant kortere afstand til medaljer end nedrykning, og vi har siden mesterskabet dykket til et niveau, der er markant under det, man kan forvente - både i forhold til klubbens størrelse og historie.

Selvfølgelig har vi spillet kampe på niveau med den, vi leverede i Randers i går; men det er bemærkelsesværdigt, at vi stort set efter hver eneste kamp taler om "den ringeste i mands minde" eller lignende. Og antallet af gode kampe, AaB har spillet de sidste 2 år, kan tælles på en hånd.
Ja, bundniveauet er blevet for lavt. Der er ingen fast stamme af pålidelige spillere på holdet. Hvem skal udgøre den centrale akse de næste 2-3 år?
Rinne har niveauet, Pallesen også, men derudover er det altså for svingende, og vel og mærke med de fleste udsving mod grå eller decideret ringe præstationer for næsten alle andre. Jeg kan kun lige spotte Flores, som trods alt har været blandt de bedste i de fleste kampe i efteråret - men niveauet er stadig ikke til at løfte holdet i en kamp som i går, og vi har ham formentlig ikke i mange år fremover som en del af en stamme. Så er der Pohl, som arbejder fint, men scorer for lidt. Børsting kan måske blive en bærende kraft. Kakeeto er endnu for ukendt, og vi ved ikke engang, om klubben vil forlænge med ham. Det helt store problem er altså den dér centrale midtbane, hvor vi har 2 gamle, som ikke engang betragtes som så uundværlige derinde, at de sættes på pladserne før alle andre, og nogle nye, unge folk, hvoraf nogle er mere lovende end andre (jeg forstår ikke MC projektet. Kan nogen med fodboldindsigt ikke fortælle mig, hvad gutten kan?).
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af BassogogsVen » 24. okt 2017, 15:46

Funky skrev:
Hovedet skrev:
Funky skrev:
BoT skrev:Hvis man seriøst mener, at gårsdagens kamp var det ringeste, AaB har præsteret i 15 år, har man godt nok enten en utroligt skidt hukommelse, eller simpelthen bare ingen forstand på fodbold.

Det ærgerlige er selvfølgelig, at det ikke er det ringeste vi har præsteret, for det fortæller jo samtidig en historie om, at vi på intet tidspunkt i historien har været et fast tophold. For det har vi ikke. I ALLE sæsoner foruden mesterskabssæsonerne har vi leveret perioder med spil som det i går.

Og så kan man skælde MW ud for at tænke defensivt. Men igen: Det er bestemt ikke mærkeligt, at han gør det. Tror I seriøst på, at det ville have givet os flere point i denne sæson, hvis vi havde satset på vores angrebsspil?
Når tingene ikke fungerer, satser kloge trænere på defensiven. Når den er på plads, kan man flytte fokus på offensiven. Man kommer ikke til at vinde flere fodboldkampe af at spille hovedløst, når man døjer med sammenhængskraften og selvtilliden på et fodboldhold.

Lige nu er vi et hold, der er meget svært at besejre. Lige nu har vi kun tabt 1 ud af 12 betydende kampe. Det har ikke været kønt, men vi har ikke tabt. Og nederlag er altså det, der for alvor skaber kriser.

Er AaB i krise lige nu? Nej, det mener jeg faktisk ikke. Er vi en udfordrende situation? Ja helt bestemt. Vil det løse noget at fyre træneren, sportsdirektøren, assistenttrænere og adskillige spillere i truppen? På ingen måde.
Og det er rigtigt nok. Resultatmæssigt er vi ikke i krise. Spillemæssigt, derimod, synes jeg godt, man kan være mere end bare lidt bekymret, for vi er jo ikke i nærheden af at levere spil, man kan tro på kan udfordre holdene over os. Uden at skulle vække spøgelset fra Søndergaard-afskedigelsen, så har jeg virkelig svært ved at se de positive udviklinger i spillet. Det fremhæves, at vores defensiv er blevet stærkere. Arh. I går kreerede Randers en række chancer, og vi skal takke Rinne meget for, at det først var til allersidst, han måtte kapitulere. Rinne og til dels Okore gør det godt, men at gøre det til, at AaB som et hold har en god defensiv, det synes jeg ikke holder vand. Og det er ikke et gangbart forsvar for det komplet håbløse spil fremad banen i går, at AaB måske har mere fokus på defensiven lige nu. Der var ingen plan, ingen sammenhæng, og stort set samtlige spillere havde svært ved at finde et acceptabelt personligt niveau frem. Vi så altså et hold, som lige havde været på ryste-sammen tur! (hvorfor fyrer man egentlig sådan en tur af midt i sæsonen?). Alene antallet af spillere, som så ud til ikke at være klar til at levere varen, må bekymre.

Og så vækker jeg lige Søndergaard-spøgelset alligevel. Hvis LS røg ud fordi han mistede grebet om truppen, så kan det samme selvfølgelig ske for MW. Og så er vi inde på, hvor meget der egentlig er MW's, Gaardes, og andre ledelsespersoners ansvar...
Og nu har jeg også læst flere steder, at det, vi har været vidne til de sidste par år, skulle være AaBs generelle niveau, når vi da ikke lige snupper mesterskabet, men det er simpelthen ikke korrekt. En 8. plads efter 26 runder - sidste sæson - er den næstringeste placering overhovedet i Superligaens historie, og det er bestemt heller ikke normen, at vi ligger i den nederste halvdel (med 14 hold!) efter 13 runder. Vi har altid ligget i den øverste halvdel med markant kortere afstand til medaljer end nedrykning, og vi har siden mesterskabet dykket til et niveau, der er markant under det, man kan forvente - både i forhold til klubbens størrelse og historie.

Selvfølgelig har vi spillet kampe på niveau med den, vi leverede i Randers i går; men det er bemærkelsesværdigt, at vi stort set efter hver eneste kamp taler om "den ringeste i mands minde" eller lignende. Og antallet af gode kampe, AaB har spillet de sidste 2 år, kan tælles på en hånd.
Ja, bundniveauet er blevet for lavt. Der er ingen fast stamme af pålidelige spillere på holdet. Hvem skal udgøre den centrale akse de næste 2-3 år?
Rinne har niveauet, Pallesen også, men derudover er det altså for svingende, og vel og mærke med de fleste udsving mod grå eller decideret ringe præstationer for næsten alle andre. Jeg kan kun lige spotte Flores, som trods alt har været blandt de bedste i de fleste kampe i efteråret - men niveauet er stadig ikke til at løfte holdet i en kamp som i går, og vi har ham formentlig ikke i mange år fremover som en del af en stamme. Så er der Pohl, som arbejder fint, men scorer for lidt. Børsting kan måske blive en bærende kraft. Kakeeto er endnu for ukendt, og vi ved ikke engang, om klubben vil forlænge med ham. Det helt store problem er altså den dér centrale midtbane, hvor vi har 2 gamle, som ikke engang betragtes som så uundværlige derinde, at de sættes på pladserne før alle andre, og nogle nye, unge folk, hvoraf nogle er mere lovende end andre (jeg forstår ikke MC projektet. Kan nogen med fodboldindsigt ikke fortælle mig, hvad gutten kan?).
Jeg kan bare ikke lade være med at tænke, at det ikke kun er i klubben, at ambitionsniveauet er stærkt dalet, når en debattør, der har været på dette forum siden sommeren 2005 ytrer, at Børsting måske kan blive en bærende kraft.
Det er egentlig ikke specifikt møntet på Børsting, men bare det, at en så mangeårig debattør nævner en spiller på det niveau som en mulig bærende kraft i truppen, siger meget om, hvordan Horsens-leverpostejen har bredt sig helt ud på tribunerne.
Og nej, du skal ikke tage det som en kritik af dig, for det er det ingenlunde - blot refleksioner.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Funky » 24. okt 2017, 15:56

BassogogsVen skrev:
Jeg kan bare ikke lade være med at tænke, at det ikke kun er i klubben, at ambitionsniveauet er stærkt dalet, når en debattør, der har været på dette forum siden sommeren 2005 ytrer, at Børsting måske kan blive en bærende kraft.
Det er egentlig ikke specifikt møntet på Børsting, men bare det, at en så mangeårig debattør nævner en spiller på det niveau som en mulig bærende kraft i truppen, siger meget om, hvordan Horsens-leverpostejen har bredt sig helt ud på tribunerne.
Og nej, du skal ikke tage det som en kritik af dig, for det er det ingenlunde - blot refleksioner.
Hehe, bare rolig, I get it - ja, der kan da godt være, der er et element af, at man kan ende med at elske den, man kan få, når nu ikke...osv.
Jeg har bare et soft spot for en spiller som Børsting som altid arbejder for sagen, og som får knoklet sig til nogle resultater en gang imellem. Han reddede os decideret fra et giftigt nedrykninsspil i foråret. Og var det 5 mål og 4 oplæg på 31 kampe? Det er måske ikke så ultra ringe endda.

Men jeg var også en af de få - de meget få, som jeg husker det - som i sin tid mente, at folk var alt for hårde ved Thomas Kortegaard herinde :)
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar