Kamptråd: AaB - OB, 29.10.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - OB, 29.10.2017

Indlæg af Halil » 29. okt 2017, 09:12

frederikshavneren skrev:
andreasaab89 skrev:Nordjyske gætter ud fra træningen på følgende

Rinne
Palle - okore - Blåberg - ahlman
Børsting - kaketo - lesniak - Flores
Safranko - Rolim
Spændende hvis Rolim får chancen, men lidt ærgerligt hvis det bliver på bekostning af Pohl. Jeg ser hellere at Safranko bliver bænket da han ret beset ikke er god nok til en startplads. Safranko er langsom, har dårlig teknik og ditto førsteberøringer og er en hæmsko for vores spil.
Pohl brænder mange chancer men bidrager trods alt med meget andet.

Fremadrettet bliver det meget interessant om 'de to gamle' kan erobre deres plads tilbage eller om vi nu er vidne til et generationsskifte. Før var det utænkeligt at spille uden Würtz og Risgård men jeg synes egentlig ikke at vi har manglet dem hidtil.
Safranko kan mange gode ting. F.eks være opspilsstation og lure i feltet. Pohl - Safranko duoen er spændende, da de supplerer hinanden godt. Safranko - Rolim ved jeg ikke hvad kan.

Hvorfor ikke prøve Rolim på en kant istedet for Børsting?
Uden Synd Ingen Frelse

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - OB, 29.10.2017

Indlæg af andreasaab89 » 29. okt 2017, 09:16

Halil skrev:
frederikshavneren skrev:
andreasaab89 skrev:Nordjyske gætter ud fra træningen på følgende

Rinne
Palle - okore - Blåberg - ahlman
Børsting - kaketo - lesniak - Flores
Safranko - Rolim
Spændende hvis Rolim får chancen, men lidt ærgerligt hvis det bliver på bekostning af Pohl. Jeg ser hellere at Safranko bliver bænket da han ret beset ikke er god nok til en startplads. Safranko er langsom, har dårlig teknik og ditto førsteberøringer og er en hæmsko for vores spil.
Pohl brænder mange chancer men bidrager trods alt med meget andet.

Fremadrettet bliver det meget interessant om 'de to gamle' kan erobre deres plads tilbage eller om vi nu er vidne til et generationsskifte. Før var det utænkeligt at spille uden Würtz og Risgård men jeg synes egentlig ikke at vi har manglet dem hidtil.
Safranko kan mange gode ting. F.eks være opspilsstation og lure i feltet. Pohl - Safranko duoen er spændende, da de supplerer hinanden godt. Safranko - Rolim ved jeg ikke hvad kan.

Hvorfor ikke prøve Rolim på en kant istedet for Børsting?
Fordi selv om vi vil stå ved det eller ej er Børsting pt vires farligste spiller ifht mål, assist og deltagelse i de afgørende situationer ...
det ser ikke kønt ud når Børsting spiller , men hans vilje og indsats gør at han ofte bliver involveret der hvor der sker noget. Dette er jo en kontrast til Flores som har god teknik , laver få fejlafleveringer og god i pasningerne
Han mangler for alvor at få lavet både mål og assist som en kant / 10'er skal gøre en gang imellem
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - OB, 29.10.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 29. okt 2017, 09:19

frederikshavneren skrev:Spændende hvis Rolim får chancen, men lidt ærgerligt hvis det bliver på bekostning af Pohl. Jeg ser hellere at Safranko bliver bænket da han ret beset ikke er god nok til en startplads. Safranko er langsom, har dårlig teknik og ditto førsteberøringer og er en hæmsko for vores spil.
Pohl brænder mange chancer men bidrager trods alt med meget andet.
Pohl blev vel først god, da Safranko kom på holdkortet. Så noget dur han til.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - OB, 29.10.2017

Indlæg af Halil » 29. okt 2017, 09:25

Det kan vi være uenige om, Andreas.

Jeg ved sgu ikke helt, hvad Wieghorst vil med Rolim. Det lugter af en 4-5-1, hvor Flores og Rolim kan rotere også med Safranko som opspilsstationen.
Uden Synd Ingen Frelse

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - OB, 29.10.2017

Indlæg af andreasaab89 » 29. okt 2017, 10:25

Halil skrev:Det kan vi være uenige om, Andreas.

Jeg ved sgu ikke helt, hvad Wieghorst vil med Rolim. Det lugter af en 4-5-1, hvor Flores og Rolim kan rotere også med Safranko som opspilsstationen.
Jeg er heller ikke fan af Børsting og ville ønske vi havde en meget bedre kant . Men det er altså klare fakta st han er den mest kampafgørende spiller for os pt
Ihvertfald offensivt - mon ikke Rinne er den som har givet os flere point
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - OB, 29.10.2017

Indlæg af Halil » 29. okt 2017, 10:40

Det ene mål og de to assist Børsting har lavet gir ham bestemt lidt pondus på den lidet imponerende AaB offensiv liste.

Pohl med sine 4 kasser er dog objektivt mere kampafgørende.

Det er dog heller ikke mål og assist det kommer ned til for mig. Børstings pøleri og fight er kendt. Men så er det den vej Wieghorst vil gå. Mindre sammenspil og fokus på bolden, men mere “grimt” spil med fight.

Hvis defensiven stadig er fokusområdet, så kan jeg godt leve med det. Alternativerne på kantpositionerne er alligevel ikke til mere.

Jeg er dog lidt ked af, at Pohl ryger for at Rolim kan komme til.
Uden Synd Ingen Frelse

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - OB, 29.10.2017

Indlæg af andreasaab89 » 29. okt 2017, 10:44

Halil skrev:Det ene mål og de to assist Børsting har lavet gir ham bestemt lidt pondus på den lidet imponerende AaB offensiv liste.

Pohl med sine 4 kasser er dog objektivt mere kampafgørende.

Det er dog heller ikke mål og assist det kommer ned til for mig. Børstings pøleri og fight er kendt. Men så er det den vej Wieghorst vil gå. Mindre sammenspil og fokus på bolden, men mere “grimt” spil med fight.

Hvis defensiven stadig er fokusområdet, så kan jeg godt leve med det. Alternativerne på kantpositionerne er alligevel ikke til mere.

Jeg er dog lidt ked af, at Pohl ryger for at Rolim kan komme til.
Ja det er åbenbart den type fodbold MW vil spille
Det kan det vel ikke herske tvivl om mere ?
Jeg kunne stadig godt tænke mig at se Pohl på kanten med hans fart og gennembrudsstyrke
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - OB, 29.10.2017

Indlæg af Halil » 29. okt 2017, 11:02

Med tanke på Wieghorst tidligere trænerkarriere, så er jeg i tvivl om det er den type bold han vil spille.

Men at foråret med AaB fik ham til at have fokus på defensiven og sidenhen må offensiven komme.

Så det er mere af nød end af lyst, at offensiven spiller som den gør.

Jeg tænker om AaB pt. ville være bedre stillet med fast at køre 3-5-2 opstillingen.
Uden Synd Ingen Frelse

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - OB, 29.10.2017

Indlæg af Maglau » 29. okt 2017, 11:04

Synes det virker besynderligt hvis Rolim går fra storset ingen indhop til en startplads. Men spændende om han kan noget.
Safranko forstår jeg ikke meget af men det må være bedømt på træningen i ugen og ikke kampen i Randers.
Hvor han som Tøfting sagde - ikke ville kunne tæmme en hjørnesofa.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - OB, 29.10.2017

Indlæg af Hovedet » 29. okt 2017, 12:29

Maglau skrev:Synes det virker besynderligt hvis Rolim går fra storset ingen indhop til en startplads. Men spændende om han kan noget.
Safranko forstår jeg ikke meget af men det må være bedømt på træningen i ugen og ikke kampen i Randers.
Hvor han som Tøfting sagde - ikke ville kunne tæmme en hjørnesofa.
Igen må jeg udtrykke undren over AaBs indkøbspolitik. Hvorfor i alverden render vi rundt og bruger penge på en slovak, der ikke kan forstærke den ringeste offensiv, klubben nogensinde har haft? Safranko ligner mest af alt en spiller, vi prøver at skille os ad med her til næste vinter. Der er vel grænser for antallet af fejlskud, vi kan tillade os; navnlig fordi vi nu også bruger rigtig mange penge på at hente dem.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - OB, 29.10.2017

Indlæg af FIDEL » 29. okt 2017, 12:43

Synes faktisk Safranko har været ok, men han jo ikke skabe så meget selv. Problemet er at vores kanter og centrale midtbane ikke skaber en skid. Det er op til vores backs at skabe noget offensivt og det er trist.

Personligt synes jeg det kunne være interessant at spille 433 med Safranko på toppen, og Pohl som kant sammen med Flores. Og så en 3-mands midtbane med Rolim forrest og lesniak og kakeeto bagved.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - OB, 29.10.2017

Indlæg af Martino » 29. okt 2017, 12:49

FIDEL skrev:Synes faktisk Safranko har været ok, men han jo ikke skabe så meget selv. Problemet er at vores kanter og centrale midtbane ikke skaber en skid. Det er op til vores backs at skabe noget offensivt og det er trist.

Personligt synes jeg det kunne være interessant at spille 433 med Safranko på toppen, og Pohl som kant sammen med Flores. Og så en 3-mands midtbane med Rolim forrest og lesniak og kakeeto bagved.
Enig. Jeg synes nu også Safranko gør det fint nok. Alle var mere eller mindre ringe i seneste kamp minus Rinne, Pallesen og Blåbjerg.
Vil dog mene at der skal være plads til Pohl og Rolim udover Safranko.
Jeg savner Winsnes

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - OB, 29.10.2017

Indlæg af FIDEL » 29. okt 2017, 12:54

Martino skrev:
FIDEL skrev:Synes faktisk Safranko har været ok, men han jo ikke skabe så meget selv. Problemet er at vores kanter og centrale midtbane ikke skaber en skid. Det er op til vores backs at skabe noget offensivt og det er trist.

Personligt synes jeg det kunne være interessant at spille 433 med Safranko på toppen, og Pohl som kant sammen med Flores. Og så en 3-mands midtbane med Rolim forrest og lesniak og kakeeto bagved.
Enig. Jeg synes nu også Safranko gør det fint nok. Alle var mere eller mindre ringe i seneste kamp minus Rinne, Pallesen og Blåbjerg.
Vil dog mene at der skal være plads til Pohl og Rolim udover Safranko.
Præcis men det tør Wieghorst ikke! Vi skal åbenbart spille med to 6'ere samt kanter der kan forsvare... Plus at angriberne skal lægge det første pres... Trist trist trist.
Jeg tror idag bliver endnu en skuffelse. 0-0.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - OB, 29.10.2017

Indlæg af FIDEL » 29. okt 2017, 12:59

Hovedet skrev:
Maglau skrev:Synes det virker besynderligt hvis Rolim går fra storset ingen indhop til en startplads. Men spændende om han kan noget.
Safranko forstår jeg ikke meget af men det må være bedømt på træningen i ugen og ikke kampen i Randers.
Hvor han som Tøfting sagde - ikke ville kunne tæmme en hjørnesofa.
Igen må jeg udtrykke undren over AaBs indkøbspolitik. Hvorfor i alverden render vi rundt og bruger penge på en slovak, der ikke kan forstærke den ringeste offensiv, klubben nogensinde har haft? Safranko ligner mest af alt en spiller, vi prøver at skille os ad med her til næste vinter. Der er vel grænser for antallet af fejlskud, vi kan tillade os; navnlig fordi vi nu også bruger rigtig mange penge på at hente dem.
Jeg undrer mig meget mere over, at Gaarde hentede en brasilianer, som ikke var i form, og ikke kan komme på hold. Vi skulle have haft en rigtig god kant, der kunne holde i bolden og udfordre. Hvad fanden tænkte Gaarde på!? Han er virkelig dårlig til at hente spillere.
Der er så meget omkring indkøb der undrer...

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - OB, 29.10.2017

Indlæg af Martino » 29. okt 2017, 13:27

FIDEL skrev:
Martino skrev:
FIDEL skrev:Synes faktisk Safranko har været ok, men han jo ikke skabe så meget selv. Problemet er at vores kanter og centrale midtbane ikke skaber en skid. Det er op til vores backs at skabe noget offensivt og det er trist.

Personligt synes jeg det kunne være interessant at spille 433 med Safranko på toppen, og Pohl som kant sammen med Flores. Og så en 3-mands midtbane med Rolim forrest og lesniak og kakeeto bagved.
Enig. Jeg synes nu også Safranko gør det fint nok. Alle var mere eller mindre ringe i seneste kamp minus Rinne, Pallesen og Blåbjerg.
Vil dog mene at der skal være plads til Pohl og Rolim udover Safranko.
Præcis men det tør Wieghorst ikke! Vi skal åbenbart spille med to 6'ere samt kanter der kan forsvare... Plus at angriberne skal lægge det første pres... Trist trist trist.
Jeg tror idag bliver endnu en skuffelse. 0-0.
Altså, jeg har spillet på uafgjort så tænker det samme.
Med hensyn til Rolim, så har jeg set ham træning en del gange og på den baggrund forstår jeg godt at Gaarde hentede ham. Jeg gætter også på der er en købsklausul et sted...
Jeg savner Winsnes

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - OB, 29.10.2017

Indlæg af BassogogsVen » 29. okt 2017, 13:50

andreasaab89 skrev:Nordjyske gætter ud fra træningen på følgende

Rinne
Palle - okore - Blåberg - ahlman
Børsting - kaketo - lesniak - Flores
Safranko - Rolim
Den ville jeg have lidt svært ved at forstå. Det ville vel give mere offensiv mening at have Pohl inde og så Rolim i stedet for Børsting på kanten. Men måske Wieghorsts defensive mindset byder ham at han bare skal have Børsting inde til at kunne løbe ind i modstanderne.

Og så har jeg altså svært ved at gennemskue, hvorfor Kasper P igen er bænket.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - OB, 29.10.2017

Indlæg af Kristian » 29. okt 2017, 14:44

BassogogsVen skrev:
andreasaab89 skrev:Nordjyske gætter ud fra træningen på følgende

Rinne
Palle - okore - Blåberg - ahlman
Børsting - kaketo - lesniak - Flores
Safranko - Rolim
Den ville jeg have lidt svært ved at forstå. Det ville vel give mere offensiv mening at have Pohl inde og så Rolim i stedet for Børsting på kanten. Men måske Wieghorsts defensive mindset byder ham at han bare skal have Børsting inde til at kunne løbe ind i modstanderne.

Og så har jeg altså svært ved at gennemskue, hvorfor Kasper P igen er bænket.
Åhh den uendelige strøm mod Børsting fortsætter.

5 kampe, 3 mål og 2 oplæg. Hvis ikke det var for hans arbejdsindsats, så havde vi ligget noget lavere.

En spiller der score og ligger op bliver ikke bænket. Find en anden og brug jeres vrede mod.

Foresten god kanp senere. Er sikker på at Børsting enten score eller ligger op i dag. :aabfan:
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - OB, 29.10.2017

Indlæg af Halil » 29. okt 2017, 14:49

Hva!?

Du inddrager pokalkampe til den statistik.

Hvorfor?
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - OB, 29.10.2017

Indlæg af Kristian » 29. okt 2017, 14:58

Halil skrev:Hva!?

Du inddrager pokalkampe til den statistik.

Hvorfor?
Det er da et fedt om det er pokalkamp eller ej. Manden har scoret mål. Kan jeg ikke se noget forkert i.

Om det er pokalkamp eller ligakamp er stadig en kamp i en AaB trøje.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - OB, 29.10.2017

Indlæg af Halil » 29. okt 2017, 15:02

Ok.

Modstandernes niveau og holdets sammensætning i pokalen siger måske også lidt, så det må også tages med i den vurdering.
Uden Synd Ingen Frelse

Besvar