Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Køllen I Møllen » 2. nov 2017, 16:13

frederikshavneren skrev:Hobro IK har overpræsteret helt vildt ift. deres yderst middelmådige trup, hvad de mangler i individuel kvalitet har de kompenseret for ved at stå godt på banen som hold. Jeg tror at vi har en god chance for at vinde kampen, hvis vi kan håndtere Pål Alexander Kirkevold samt Hobro IKs dødbolde står vi med en god vinderchance.
De har muligvis spillet op til deres bedste men det der begreb "at overpræstere" er til at få lange løg af...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Hanga » 2. nov 2017, 16:16

Køllen I Møllen skrev:
frederikshavneren skrev:Hobro IK har overpræsteret helt vildt ift. deres yderst middelmådige trup, hvad de mangler i individuel kvalitet har de kompenseret for ved at stå godt på banen som hold. Jeg tror at vi har en god chance for at vinde kampen, hvis vi kan håndtere Pål Alexander Kirkevold samt Hobro IKs dødbolde står vi med en god vinderchance.
De har muligvis spillet op til deres bedste men det der begreb "at overpræstere" er til at få lange løg af...
I øvrigt har Hobro væsentligt større offensiv kvalitet end vi har. Pål og Antipas ville være sikre startere hos os.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Buzz Killington » 2. nov 2017, 16:31

Køllen I Møllen skrev:
frederikshavneren skrev:Hobro IK har overpræsteret helt vildt ift. deres yderst middelmådige trup, hvad de mangler i individuel kvalitet har de kompenseret for ved at stå godt på banen som hold. Jeg tror at vi har en god chance for at vinde kampen, hvis vi kan håndtere Pål Alexander Kirkevold samt Hobro IKs dødbolde står vi med en god vinderchance.
De har muligvis spillet op til deres bedste men det der begreb "at overpræstere" er til at få lange løg af...
Det er da efterhånden ellers ved at vare et ganske almindeligt begreb som henviser til at man har præsteret bedre end man normalt skulle forvente givet omstændighederne.

"yde en bedre indsats end man på forhånd kunne forvente"

http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=overpræstere
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Klaus » 2. nov 2017, 16:34

Jeg har set en del Hobro-kampe i fjerneren, og jeg synes, det er et klart bedre hold spillemæssigt end sidst de var oppe. Sidst var det kun dødbolde, men sådan er det ikke længere. Da de var i Aalborg var de også tættere på sejren end os. Thomasberg har fået meget ud af spillerne, og det ligner et rigtig godt hold. Spiller for spiller er vi måske nok en smule bedre, der er trods alt ikke mange Hobrospillere, der vil gå direkte ind hos os, men som hold er de kommet længere. Derfor må Hobro også være klare favoritter i opgøret. Men det er ikke desto mindre en kamp vi skal vinde, hvis vi skal bevare det efterhånden ganske urealistiske håb om en slutspilsplads.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Køllen I Møllen » 2. nov 2017, 20:15

Buzz Killington skrev:
Køllen I Møllen skrev:
frederikshavneren skrev:Hobro IK har overpræsteret helt vildt ift. deres yderst middelmådige trup, hvad de mangler i individuel kvalitet har de kompenseret for ved at stå godt på banen som hold. Jeg tror at vi har en god chance for at vinde kampen, hvis vi kan håndtere Pål Alexander Kirkevold samt Hobro IKs dødbolde står vi med en god vinderchance.
De har muligvis spillet op til deres bedste men det der begreb "at overpræstere" er til at få lange løg af...
Det er da efterhånden ellers ved at vare et ganske almindeligt begreb som henviser til at man har præsteret bedre end man normalt skulle forvente givet omstændighederne.

"yde en bedre indsats end man på forhånd kunne forvente"

http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=overpræstere
Det er muligt. Jeg synes stadig det er en yderst nedladende beskrivelse.
Janteloven eksisterer IKKE!

Gamen

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Gamen » 3. nov 2017, 02:36

Køllen I Møllen skrev:
Det er muligt. Jeg synes stadig det er en yderst nedladende beskrivelse.
Enig. Faktum er at Hobro spillemæssigt har leveret i langt de fleste af deres kampe, og har en flot stime af hjemmekampe.
Og så kan man i øvrigt diskutere det der latterlige "gå direkte ind på vores hold", hvor man ser på potentiale og forventelige præstationer. Faktum er at langt hovedparten af vores spillere har leveret præstationer under middel i en lang periode. Hvad kan man så få ud af at de, på papiret, er bedre?!
Mig bekendt handler fodbold ligeså meget om holdet som enhed, og der er vi milevidt efter Hobro.
Hobro som hold har præsteret, AaB som hold har underpræsteret markant.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Gamling » 3. nov 2017, 10:45

Hobro og andre klubber har en fundament på holdet og en klar spillestil, som man kan tage udgangspunkt i. Derfor har det været rimeligt nemt at integrere nye spillere.

Selv om AaB har en rutineret stamme i Wurtz, Risgaard, Ahlmann, Blåbjerg, PK og Børsting har disse spillere ikke udgjort et fundament. Det var også det vi så i foråret, hvor "stammen" ikke tog det ansvar man kunne forvente. Og samtidig har vi længe ikke haft en klar spillestil. Derfor er det så svært at integrere de nye spillere på holdet.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af BoT » 3. nov 2017, 13:51

Vil pøblen foretrække:

1: Vi kaster al forsigtighed over bord, spiller offensivt og taber 1-2
2: Vi bruger den hidtidige taktik, lukker kampen ned og spiller 1-1

Det er et reelt spørgsmål faktisk.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Kristian » 3. nov 2017, 13:54

BoT skrev:Vil pøblen foretrække:

1: Vi kaster al forsigtighed over bord, spiller offensivt og taber 1-2
2: Vi bruger den hidtidige taktik, lukker kampen ned og spiller 1-1

Det er et reelt spørgsmål faktisk.
Nr. 1

Vi skal have sejre og ikke flere uafgjorte. Vi skal turde satse mod Hobro, ellers høre alt op.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Hanga » 3. nov 2017, 14:02

BoT skrev:Vil pøblen foretrække:

1: Vi kaster al forsigtighed over bord, spiller offensivt og taber 1-2
2: Vi bruger den hidtidige taktik, lukker kampen ned og spiller 1-1

Det er et reelt spørgsmål faktisk.
Og et ret forsimplet spørgsmål, omend jeg er med på hvor du vil hen.

Der er naturligvis en mellemvej, hvor vi åbner lidt op for hanerne uden at spille med hovedet under armen. Om det er den rigtige opskrift til et resultat kan man så diskutere.

Svaret på dit spørgsmål er naturligvis at man hellere vil have pointet end at tabe... Men på den lange bane vil det svar komme an på, hvor stort et payoff man får ved at være forsigtig. Jeg vil hellere slutte nr. 9 ud fra et réelt offensivt koncept der er spændende at se på, fremfor at slutte nr. 7 med den røv kedelig stil vi har praktiseret længe. Svaret ville være et andet, hvis det kunne medføre at vi sneg os med i top 6.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af BoT » 3. nov 2017, 14:08

Hanga skrev:
BoT skrev:Vil pøblen foretrække:

1: Vi kaster al forsigtighed over bord, spiller offensivt og taber 1-2
2: Vi bruger den hidtidige taktik, lukker kampen ned og spiller 1-1

Det er et reelt spørgsmål faktisk.
Og et ret forsimplet spørgsmål, omend jeg er med på hvor du vil hen.

Der er naturligvis en mellemvej, hvor vi åbner lidt op for hanerne uden at spille med hovedet under armen. Om det er den rigtige opskrift til et resultat kan man så diskutere.

Svaret på dit spørgsmål er naturligvis at man hellere vil have pointet end at tabe... Men på den lange bane vil det svar komme an på, hvor stort et payoff man får ved at være forsigtig. Jeg vil hellere slutte nr. 9 ud fra et réelt offensivt koncept der er spændende at se på, fremfor at slutte nr. 7 med den røv kedelig stil vi har praktiseret længe. Svaret ville være et andet, hvis det kunne medføre at vi sneg os med i top 6.
Naturligvis vil man helst både vinde og spille offensivt. Men jeg synes at kunne fornemme, at folk er så trætte af den lidt forsigtige tilgang, at man er klar på at æde nogle flere nederlag?
Det må da i hvert fald være konklusionen, når holdningen i tråden er, at man skal spille offensivt. For hvis man hævder det, må man acceptere, at det kan give bagslag. Ellers er man en hykler.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af BoT » 3. nov 2017, 14:09

Kristian skrev:
BoT skrev:Vil pøblen foretrække:

1: Vi kaster al forsigtighed over bord, spiller offensivt og taber 1-2
2: Vi bruger den hidtidige taktik, lukker kampen ned og spiller 1-1

Det er et reelt spørgsmål faktisk.
Nr. 1

Vi skal have sejre og ikke flere uafgjorte. Vi skal turde satse mod Hobro, ellers høre alt op.
Men er du villig til at acceptere et nederlag, hvis vi har satset offensivt?

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af FIDEL » 3. nov 2017, 14:28

BoT skrev:Vil pøblen foretrække:

1: Vi kaster al forsigtighed over bord, spiller offensivt og taber 1-2
2: Vi bruger den hidtidige taktik, lukker kampen ned og spiller 1-1

Det er et reelt spørgsmål faktisk.
Jeg vil foretrække, at vi lukker af i starten af kampen og spiller på omstillinger, men så skal der altså nogle flere mand med frem. Og så handler spillestilen også om hvilke spillere vi starter med. Er Pohl med, giver det mere mening at spille på omstillinger. Hvorimod er Rolim med istedet for Pohl, så bør vi spille med mere possesion.
Jeg tror at Safranko scorer en pind på oplæg fra Pohl. Og så skal Flores´ langskud vel til at give pote... :thumbsup:

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Pastorius » 3. nov 2017, 17:23

BoT skrev:Vil pøblen foretrække:

1: Vi kaster al forsigtighed over bord, spiller offensivt og taber 1-2
2: Vi bruger den hidtidige taktik, lukker kampen ned og spiller 1-1

Det er et reelt spørgsmål faktisk.
Ingen af delene. Verden er ikke sort/hvid.

1) Vi skal ikke kaste al forsigtighed over bord. Vi skal bare spille mere offensivt.
2) det kan ikke gøres op på en enkelt kamp. Jeg vil hellere tabe to og vinde en af tre kampe med offensivt spil, end at spille tre kedelige uafgjorte kampe.
3) Vi er ikke i stand til at lukke en kamp ned, og har ikke været det længe.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Hovedet » 3. nov 2017, 17:48

Gamen skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Det er muligt. Jeg synes stadig det er en yderst nedladende beskrivelse.
Enig. Faktum er at Hobro spillemæssigt har leveret i langt de fleste af deres kampe, og har en flot stime af hjemmekampe.
Og så kan man i øvrigt diskutere det der latterlige "gå direkte ind på vores hold", hvor man ser på potentiale og forventelige præstationer. Faktum er at langt hovedparten af vores spillere har leveret præstationer under middel i en lang periode. Hvad kan man så få ud af at de, på papiret, er bedre?!
Mig bekendt handler fodbold ligeså meget om holdet som enhed, og der er vi milevidt efter Hobro.
Hobro som hold har præsteret, AaB som hold har underpræsteret markant.
Ja, man kunne jo være fræk og spørge, hvor mange spillere på AaBs hold der ville vade direkte ind på Hobros... Og det kan jo heller ikke passe, at alle andre hold i ligaen er "primitive" og "overpræsterende" og hvad ved jeg.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Køllen I Møllen » 3. nov 2017, 21:17

BoT skrev:Vil pøblen foretrække:

1: Vi kaster al forsigtighed over bord, spiller offensivt og taber 1-2
2: Vi bruger den hidtidige taktik, lukker kampen ned og spiller 1-1

Det er et reelt spørgsmål faktisk.
Hvis nr 1 indeholder flot, offensiv fodbold så vil jeg uden at tøve foretrække den. Helt uden tvivl.
Janteloven eksisterer IKKE!

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Nitten » 4. nov 2017, 07:50

Køllen I Møllen skrev:
BoT skrev:Vil pøblen foretrække:

1: Vi kaster al forsigtighed over bord, spiller offensivt og taber 1-2
2: Vi bruger den hidtidige taktik, lukker kampen ned og spiller 1-1

Det er et reelt spørgsmål faktisk.
Hvis nr 1 indeholder flot, offensiv fodbold så vil jeg uden at tøve foretrække den. Helt uden tvivl.


Vi tabte da med nr 2 i sidste kamp så den hidtidige taktik er jo ingen garanti for det ene point.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Maglau » 4. nov 2017, 11:23

Jeg synes egentligt ikke det er et reelt spørgsmål. Det handler om lidt mere. Hvis der er en del af en.... PROCES...om at vi i fremtiden skal vinde nogle kampe og begge leder derhen på sin måde - foretrækker jeg at vi får point.
Jeg læste en gang tennisspilleren Andre Agassi udtale at hans fars tilgang til sønnens spil da han første gang begyndte at spille tennis var - slå så hårdt du kan og øv dig derefter i at ramme banen.
Den traditionelle tilgang er nok det modsattte, men begge dele kan give Success.
Jeg har tillid til at trænerteamet finder en rette tilgang til at vi vinder nogle kampe på langsigt
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Yankee » 4. nov 2017, 17:23

BoT skrev:Vil pøblen foretrække:

1: Vi kaster al forsigtighed over bord, spiller offensivt og taber 1-2
2: Vi bruger den hidtidige taktik, lukker kampen ned og spiller 1-1

Det er et reelt spørgsmål faktisk.
Men kære Bo, det er jo et åndssvagt spørgsmål. Der er aldrig nogen der kommer til at stå overfor det valg, så det er ikke engang hypotetisk eller teoretisk - det er bare fortænkt.

Spørgsmålet er om den nuværende taktik eller en mere aggressiv taktik har bedst mulighed for at få point. Det er dét valg, Wieghorst står overfor og dét, der er interessant at diskutere.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Hovedet » 4. nov 2017, 17:34

BoT skrev:Vil pøblen foretrække:

1: Vi kaster al forsigtighed over bord, spiller offensivt og taber 1-2
2: Vi bruger den hidtidige taktik, lukker kampen ned og spiller 1-1

Det er et reelt spørgsmål faktisk.
Problemet er blot, at vi jo ikke i al evighed kan nøjes med at supplere knebne nederlag med en stribe uafgjorte kampe. I hvert fald ikke hvis vi vil spille en seriøs rolle i dansk fodbold. Havde din præmis heddet, vi spiller 4-4 eller vinder 1-0; havde jeg været helt med på den.

Du peger imidlertid på et centralt problem, og det skyldes, at holdet simpelthen bare ikke er godt nok til at vinde andet end en sjælden gang med lodder og trisser og hammer og hængsler. Det kræver simpelthen tilførsel af kvalitetsspillere, og det er efterhånden blevet en svada, man bare lirer af i søvne, fordi det nuværende morads har stået på så længe, men det er stadig en banal sandhed.

Besvar