Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af frederikshavneren » 30. okt 2017, 17:06

Lillebror skal sættes på plads og vi skal have ophævet den katastrofale udebane statistik.

Rinne
Pallesen - Okore - KP - Ahlmann
Flores - Lesniak - Risgård - Børsting
Rolim
Pohl

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af FIDEL » 30. okt 2017, 17:23

Jeg frygter, at Wieghorst finder på at starte med MC. Ser langt hellere Risgård starte og spille sig i bedre form.
Og så lad os se en offensiv med Rolim og Flores på kanterne samt Pohl og Safranko på top sammen igen. Det er hul i hovedet at bænke vores topscorer!

Flores og Rolim er dygtige mellemrumsspillere, og derfor vil det give vores dygtige backs bedre betingelser offensivt når de to sydamerikanere er med fra start. Men en stor del af problemet er nu, at Wieghorst og holdet er blevet bange for at tabe og derfor hele tiden tænker defensivt...
Men hvis vi vil til at vinde fodboldkampe igen (også på udebane), så er det vigtigt at der skabes rum til Rolim og Flores ved at spille med både Pohl og Safranko, idet det vil holde bagkæden beskæftiget.
Jeg ved godt at der gives afkald på noget defensivt ved ikke at spille med Børsting, men vi spiller normalt med 2 seksere, som bl.a. har den funktion at sikre bagude når backs og kanter går i offensiven.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af 9520AaB » 30. okt 2017, 17:56

Synes vi skal stille med vores 11 højeste spillere, er bange for at vi bliver mast på dødbolde. :-(


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Martino » 30. okt 2017, 18:01

Børsting skal i hvertfald ikke starte på den kant. Jeg synes han er et fejlcast til den position.
Jeg savner Winsnes

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Mogens » 30. okt 2017, 18:07

9520AaB skrev:Synes vi skal stille med vores 11 højeste spillere, er bange for at vi bliver mast på dødbolde. :-(


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det her giver da god mening i forhold til vores åbenlyse svagheder omkring standarder...

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... pa/6890760
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Gamling » 31. okt 2017, 07:08

Mw's grå boldflyttere får tæsk af Nordjyllands nye fodboldflagskib Hobro, der som nyoprykker med fornuftige indkøb og 1/3 af AaBs spillerbudget har formået at vise mere seværdig fodbold end vores slatne "helte" har vist de sidste 2 år !
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1605
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Halil » 31. okt 2017, 09:43

3-5-2

Kasper P - Okore - Blåbjerg

Pallesen - Lesniak - Kakeeto - Ahlmann

Flores/Rolim

Safranko - Pohl

Kør!

Det er rystende at læse Wieghorst mene, at Børsting og Flores skal true på kanterne med deres hurtighed. Det giver ikke mening, da ingen af dem sætter deres mand. Bredde og overlaps fra Ahlmann og Pallesen skal give nogle indlæg til Pohl og Safranko.

At AaB alligevel ufatteligt sjældent slår et indlæg tidligt eller i en situation, hvor det ikke skriger til himlen at indlægget skal komme er kedeligt. Ind i feltet med lortet istedet for at køre den rundt og miste den, som det oftest ender med istedet for mig.
Uden Synd Ingen Frelse

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 31. okt 2017, 17:08

Er det ikke snart vores tur til lidt medgang ? Hvor er ham selvmål henne ?
- FlæskeFrank

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af sulakvelidze » 31. okt 2017, 20:10

FlæskeFrank skrev:Er det ikke snart vores tur til lidt medgang ? Hvor er ham selvmål henne ?
Han dukker op, når der kommer bolde i feltet. Ofte på indlæg fra kanterne. Desværre er det en nedprioriteret del af taktikken i AaB.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af De Fem » 31. okt 2017, 20:32

sulakvelidze skrev:
FlæskeFrank skrev:Er det ikke snart vores tur til lidt medgang ? Hvor er ham selvmål henne ?
Han dukker op, når der kommer bolde i feltet. Ofte på indlæg fra kanterne. Desværre er det en nedprioriteret del af taktikken i AaB.
Skråt bagud, til siden, til siden, til siden, forsigtigt fremad, til siden, til siden, skråt bagud, til siden, ud over sidelinjen #dbutaktikskolen

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Hovedet » 31. okt 2017, 22:41

De Fem skrev:
sulakvelidze skrev:
FlæskeFrank skrev:Er det ikke snart vores tur til lidt medgang ? Hvor er ham selvmål henne ?
Han dukker op, når der kommer bolde i feltet. Ofte på indlæg fra kanterne. Desværre er det en nedprioriteret del af taktikken i AaB.
Skråt bagud, til siden, til siden, til siden, forsigtigt fremad, til siden, til siden, skråt bagud, til siden, ud over sidelinjen #dbutaktikskolen
Og medgang kræver også, at man opsøger det. Det her er jo ikke et spørgsmål om en masse stolpe ud for AaB. Holdet har intet vist i 2 år, der berettiger til et højere antal point end det, det er blevet til.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af FIDEL » 1. nov 2017, 16:46

Martino skrev:Børsting skal i hvertfald ikke starte på den kant. Jeg synes han er et fejlcast til den position.
Ja det er han, selvom han har gjort det fornuftigt som en af de få.

Jeg synes det er mærkværdigt famlende af Wieghorst ikke at satse mere på at komme frem over isen, da vi har 2 rigtig gode offensive backs. Desuden har vi potentielt 2 dygtige mellemrumsspillere i Flores og Rolim, der kan skabe plads og overlap til Ahlman og Pallesen.
Jeg forstår ikke hvorfor Wieghorst ikke tør at investere mere offensivt! Vi spiller normalt med 2 seksere, der bl.a. er med for at sikre bagude når vores backs og kanter bliver fanget højt i banen.
Jeg synes faktisk det hele lugter af en panisk og desperat cheftræner, der håber at holde nullet, og så få et heldigt mål.
Jeg er med på, at det har været fornuftigt at sikre defensiven først, men er vi ved at være der hvor offensiven BØR udvikles? Men der er bare INTET sket offensivt! Det er ekstremt skuffende af Wieghorst. Og det virker ærligt talt håbløst pt.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Forza » 1. nov 2017, 20:15

FIDEL skrev:
Martino skrev:Børsting skal i hvertfald ikke starte på den kant. Jeg synes han er et fejlcast til den position.
Ja det er han, selvom han har gjort det fornuftigt som en af de få.

Jeg synes det er mærkværdigt famlende af Wieghorst ikke at satse mere på at komme frem over isen, da vi har 2 rigtig gode offensive backs. Desuden har vi potentielt 2 dygtige mellemrumsspillere i Flores og Rolim, der kan skabe plads og overlap til Ahlman og Pallesen.
Jeg forstår ikke hvorfor Wieghorst ikke tør at investere mere offensivt! Vi spiller normalt med 2 seksere, der bl.a. er med for at sikre bagude når vores backs og kanter bliver fanget højt i banen.
Jeg synes faktisk det hele lugter af en panisk og desperat cheftræner, der håber at holde nullet, og så få et heldigt mål.
Jeg er med på, at det har været fornuftigt at sikre defensiven først, men er vi ved at være der hvor offensiven BØR udvikles? Men der er bare INTET sket offensivt! Det er ekstremt skuffende af Wieghorst. Og det virker ærligt talt håbløst pt.
Jeg er SÅ enig i alt hvad du skriver. Det undrer virkelig også mig. Især når Wieghorst selv betegner sig som en offensivt tænkende træner.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af FIDEL » 1. nov 2017, 20:44

Forza skrev:
FIDEL skrev:
Martino skrev:Børsting skal i hvertfald ikke starte på den kant. Jeg synes han er et fejlcast til den position.
Ja det er han, selvom han har gjort det fornuftigt som en af de få.

Jeg synes det er mærkværdigt famlende af Wieghorst ikke at satse mere på at komme frem over isen, da vi har 2 rigtig gode offensive backs. Desuden har vi potentielt 2 dygtige mellemrumsspillere i Flores og Rolim, der kan skabe plads og overlap til Ahlman og Pallesen.
Jeg forstår ikke hvorfor Wieghorst ikke tør at investere mere offensivt! Vi spiller normalt med 2 seksere, der bl.a. er med for at sikre bagude når vores backs og kanter bliver fanget højt i banen.
Jeg synes faktisk det hele lugter af en panisk og desperat cheftræner, der håber at holde nullet, og så få et heldigt mål.
Jeg er med på, at det har været fornuftigt at sikre defensiven først, men er vi ved at være der hvor offensiven BØR udvikles? Men der er bare INTET sket offensivt! Det er ekstremt skuffende af Wieghorst. Og det virker ærligt talt håbløst pt.
Jeg er SÅ enig i alt hvad du skriver. Det undrer virkelig også mig. Især når Wieghorst selv betegner sig som en offensivt tænkende træner.
Præcis, men nogle trænere har det med at udvikle sig med tiden - Og måske har Wieghorst vurderet, at truppen ikke er dygtig nok til offensiv fodbold!
Men som jeg skrev tidligere talte jeg med en spiller i AaB i søndags, og han sagde, at det er typisk når resultaterne svigter, så fokuseres der på at sikre bagude. Men det løser jo ikke vores offensive problemer, og nej det er IKKE nok at købe en angriber til nytår. De offensive problemer er i modsætning til tidligere, at nu skabes der ikke nok chancer, hvor Pohl tidligere havde et hav af chancer.
Nå men måske vil Wieghorst have en dygtig leder til forsvaret ind før han tør at spille mere fremadrettet. Det mangler vi faktisk selvom Okore viser tegn på forbedring. Men Okore er ikke en decideret leder på banen. Tænk hvor god Okore kan blive hvis han fik en klog spillende forsvarer ved sin side.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af FIDEL » 1. nov 2017, 20:55

Jeg vil lige indskyde, at jeg håber vi giver los, og kommer fremad banen i Hobro, så vi får kampen over på vores præmisser. Dvs. vi skal starte med både Pohl og Safranko, da de har vist et ok sammenspil og skaber plads til Flores og Rolim i mellemrummene, hvilket så skaber plads til at vores backs kommer drønende! Det er så vigtigt, at træneren får spillerne til at tro på at de skal investere offensivt. Og start nu med Pohl for fanden da! Han er vores topscorer og har i flere kampe været vores eneste trussel.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Yankee » 1. nov 2017, 21:47

FIDEL skrev:Jeg vil lige indskyde, at jeg håber vi giver los, og kommer fremad banen i Hobro, så vi får kampen over på vores præmisser. Dvs. vi skal starte med både Pohl og Safranko, da de har vist et ok sammenspil og skaber plads til Flores og Rolim i mellemrummene, hvilket så skaber plads til at vores backs kommer drønende! Det er så vigtigt, at træneren får spillerne til at tro på at de skal investere offensivt. Og start nu med Pohl for fanden da! Han er vores topscorer og har i flere kampe været vores eneste trussel.
Helt enig i begge dine indlæg. Vi har ikke noget at tabe, men skal ud over stepperne og prøve at få vendt skuden. Vi kan ikke bruge uafgjorte til noget mere - vi skal have nogle sejre.

Jeg gider sgu heller ikke se på alle de leverpostejspillere på den midtbane mere. Ind med Würtz eller Risgård og brug vores to bedste kanter. Rolim har alt det som Flores mangler og jeg tror godt de kunne ramme noget sammen.


Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af troelsh » 1. nov 2017, 22:13

Yankee skrev:
FIDEL skrev:Jeg vil lige indskyde, at jeg håber vi giver los, og kommer fremad banen i Hobro, så vi får kampen over på vores præmisser. Dvs. vi skal starte med både Pohl og Safranko, da de har vist et ok sammenspil og skaber plads til Flores og Rolim i mellemrummene, hvilket så skaber plads til at vores backs kommer drønende! Det er så vigtigt, at træneren får spillerne til at tro på at de skal investere offensivt. Og start nu med Pohl for fanden da! Han er vores topscorer og har i flere kampe været vores eneste trussel.
Helt enig i begge dine indlæg. Vi har ikke noget at tabe, men skal ud over stepperne og prøve at få vendt skuden. Vi kan ikke bruge uafgjorte til noget mere - vi skal have nogle sejre.

Jeg gider sgu heller ikke se på alle de leverpostejspillere på den midtbane mere. Ind med Würtz eller Risgård og brug vores to bedste kanter. Rolim har alt det som Flores mangler og jeg tror godt de kunne ramme noget sammen.

Spændende opstilling med mange teknisk gode spillere på midten, desværre kommer det ikke til at ske, da vi har et trænerteam der er så fokuserede på at sikre defensiven at de har dræbt offensiven.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af jonas386 » 1. nov 2017, 22:25

Meget enig, Yankee. Jeg tror bare desværre ikke det sker. Anyways. Jeg så gerne følgende



Rolim som 10'er, og Flores-Pohl på kanterne. Som du nævner, Yankee, så skal vi frem og producere nogle chancer. Jeg tror dog ikke det er i Wieghorst tanker. Vi ser sikkert det samme lort som sidst.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Klaus » 1. nov 2017, 23:02

Yankee skrev:
FIDEL skrev:Jeg vil lige indskyde, at jeg håber vi giver los, og kommer fremad banen i Hobro, så vi får kampen over på vores præmisser. Dvs. vi skal starte med både Pohl og Safranko, da de har vist et ok sammenspil og skaber plads til Flores og Rolim i mellemrummene, hvilket så skaber plads til at vores backs kommer drønende! Det er så vigtigt, at træneren får spillerne til at tro på at de skal investere offensivt. Og start nu med Pohl for fanden da! Han er vores topscorer og har i flere kampe været vores eneste trussel.
Helt enig i begge dine indlæg. Vi har ikke noget at tabe, men skal ud over stepperne og prøve at få vendt skuden. Vi kan ikke bruge uafgjorte til noget mere - vi skal have nogle sejre.

Jeg gider sgu heller ikke se på alle de leverpostejspillere på den midtbane mere. Ind med Würtz eller Risgård og brug vores to bedste kanter. Rolim har alt det som Flores mangler og jeg tror godt de kunne ramme noget sammen.

Den opstilling køber jeg. Der skal til at ske noget, og hvis man ikke tør satse bare en lille smule mod Hobro, så kan det sgu snart gøre lige meget det hele. Frem over isen og gå for pokker efter den sejr. Ender vi så med endnu et nederlag, kan vi da i det mindste sige, at vi prøvede, hvilket i sig selv vil være et fremskridt i forhold til sidste udekamp...

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af frederikshavneren » 2. nov 2017, 15:10

Hobro IK har overpræsteret helt vildt ift. deres yderst middelmådige trup, hvad de mangler i individuel kvalitet har de kompenseret for ved at stå godt på banen som hold. Jeg tror at vi har en god chance for at vinde kampen, hvis vi kan håndtere Pål Alexander Kirkevold samt Hobro IKs dødbolde står vi med en god vinderchance.

Besvar