Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Yankee » 6. nov 2017, 12:53

Hvor var det dog befriende at have en aggressiv og tændt Würtz tilbage på holdet. Det gav utroligt meget i vores dybe presspil at Würtz piskede rundt og smaskede løs på Hobro-spillerne. Set fra endetribunen fik Vito Mistrati ikke et ben til jorden og vi holdt dem fuldstændig fra fadet. Deres bagspillere var under konstant pres og fik aldrig ro til at slå præcise bolde op på Pål eller præcise diagonaler til deres kanter.

Kaptajnen er tilbage og gud hvor har han været savnet. Det er vidunderligt at have en stærk, aggressiv central midt på banen frem for alle de frøkenspillere, vi har skulle kigge på de sidste mange kampe.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4716
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Maglau » 6. nov 2017, 12:58

Køllen I Møllen skrev:
Pastorius skrev:
BoT skrev: Det er altid farligt at tage overordnede debatter i kamptråde, men jeg svarer alligevel lige.

Du har jo i princippet ret - det ER et åndssvagt spørgsmål. Men det er måske født af, at jeg synes, debatten til tider herinde ER åndssvag. Og hvorfor så det? Jo fordi flere debattører tilsyneladende mener, at hvis bare vi stiller med x-antal offensivspillere og angriber på livet løs, ja så vil alt ende godt. Men det ved du og jeg jo udmærket, at sådan forholder det sig ikke. Jeg ville derfor blot forsøge at afdække, om folk faktisk ville være klar til at betale den omkostning, der er forbundet med en eventuel offensiv satsning, eller om det er ren hykleri.
Jeg har altid haft det sådan, at resultater alene gør det ikke. Hvis kampen i går er et udtryk for måden vi kan hente point på, så kan det være ligegyldigt. Det er røvsygt at se på, og vi kommer aldrig nogensinde til at skabe kontinuert gode resultater på den stil, og da slet ikke med det materiale vi har.

Jeg har aldrig været så deprimeret efter en AaB-sejr før.
Helt enig med Pastorius her. Jeg ville gerne bytte de 3 point for at vi havde spillet sprudlende, offensivt fodbold og ramt træværket 20 gange og tabt 0-1. Så havde der været noget at bygge på. kan simpelthen ikke se at der er noget at bygge på for det her hold. Det var endnu en rædderlig kamp og hvis AaB skulle luske sig med i top 6 så er dansk fodbolds niveau da historisk lavt. At vi overhovedet er med i spil til top 6 endnu er egentlig meget sigende.
Jeg er faktisk enig at i vores situation vil jeg hellere se, at vi får et "ufortjent" nederlag (under forudsætning at ufortjent kan bruges i fodbold - det kan det hvis man er træner og skal arbejde videre med holdet), fremfor for en ufortjent sejr.
I går var ikke en ufortjent sejr. Det var en sejr der gav tre point...fedt :aabfan: ...men det er det. Har svært ved at være vildt optimistisk og tro at nu kører det, dertil var der for mange fejl afleveringer og håbløse Safranko tæmninger.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Hanga » 6. nov 2017, 13:01

Yankee skrev:Hvor var det dog befriende at have en aggressiv og tændt Würtz tilbage på holdet. Det gav utroligt meget i vores dybe presspil at Würtz piskede rundt og smaskede løs på Hobro-spillerne. Set fra endetribunen fik Vito Mistrati ikke et ben til jorden og vi holdt dem fuldstændig fra fadet. Deres bagspillere var under konstant pres og fik aldrig ro til at slå præcise bolde op på Pål eller præcise diagonaler til deres kanter.

Kaptajnen er tilbage og gud hvor har han været savnet. Det er vidunderligt at have en stærk, aggressiv central midt på banen frem for alle de frøkenspillere, vi har skulle kigge på de sidste mange kampe.
Amen!

Dejligt at have noget aggressivitet på den centrale midtbane igen. Det har virkelig været savnet i de kampe der er blevet fysiske.

God arbejdssejr igår, og 3 vigtige point. Lad os glæde os over det, og så glemme for en stund, at spillet stadig er rædselsfuldt at se på.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af BoT » 6. nov 2017, 13:19

Jeg tror bestemt ikke, der er ret mange der tror, at gårsdagens sejr er udtryk for eller startskuddet til en ny AaB-opblomstring. For man kan umulig være uenig i, at vi har store offensive udfordringer.
Men jeg synes man både må og bør glæde sig over den indstilling og karakter, som spillerne mødte op med i går. Der blev virkelig fightet igennem, der blev vist vilje og der blev vist gejst. Og ja: jeg tror også, at Rasmus Würtz er en stor del af forklaringen på netop de ting.

Vi kan let ende med at tabe til FCM næste gang - men kan vi udvise samme energi, arbejdsvilje og karakter i duellerne, er jeg godt tilfreds, vores aktuelle situation taget i betragtning.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Pastorius » 6. nov 2017, 14:01

BoT skrev: Vi kan let ende med at tabe til FCM næste gang - men kan vi udvise samme energi, arbejdsvilje og karakter i duellerne, er jeg godt tilfreds, vores aktuelle situation taget i betragtning.
Objektivt set har vi ikke en chance - uanset hvordan vi går til det, men hvad, Skagen vandt også engang i Brøndby.
Med venlig Hilsen
--
Robert

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af De Fem » 6. nov 2017, 14:18

Pastorius skrev:
BoT skrev: Vi kan let ende med at tabe til FCM næste gang - men kan vi udvise samme energi, arbejdsvilje og karakter i duellerne, er jeg godt tilfreds, vores aktuelle situation taget i betragtning.
Objektivt set har vi ikke en chance - uanset hvordan vi går til det, men hvad, Skagen vandt også engang i Brøndby.
Pjat, naturligvis har vi da en chance. Den er mindre end 50 %, men langt større end 0.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Pastorius » 6. nov 2017, 14:24

De Fem skrev:
Pastorius skrev:
BoT skrev: Vi kan let ende med at tabe til FCM næste gang - men kan vi udvise samme energi, arbejdsvilje og karakter i duellerne, er jeg godt tilfreds, vores aktuelle situation taget i betragtning.
Objektivt set har vi ikke en chance - uanset hvordan vi går til det, men hvad, Skagen vandt også engang i Brøndby.
Pjat, naturligvis har vi da en chance. Den er mindre end 50 %, men langt større end 0.
Sikkert. Tro på det!
Med venlig Hilsen
--
Robert

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af De Fem » 6. nov 2017, 14:33

Pastorius skrev:
De Fem skrev:
Pastorius skrev:
BoT skrev: Vi kan let ende med at tabe til FCM næste gang - men kan vi udvise samme energi, arbejdsvilje og karakter i duellerne, er jeg godt tilfreds, vores aktuelle situation taget i betragtning.
Objektivt set har vi ikke en chance - uanset hvordan vi går til det, men hvad, Skagen vandt også engang i Brøndby.
Pjat, naturligvis har vi da en chance. Den er mindre end 50 %, men langt større end 0.
Sikkert. Tro på det!
Det bliver 1-1. Risgaard sætter et flot langskud ind, mens laaaange mosler en anden ind.

Gamen

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Gamen » 6. nov 2017, 15:15

Ja, bevares, vi har da en chance mod FCM. Bolden er rund, og alt det der. Men man bliver unægtelig utroligt deprimeret af at se på det her AaB-hold. Jeg tror simpelthen ikke på at vi, med den nuværende besætning, kan komme til at spille noget der bare minder om flot fodbold. Selv i går, hvor man er glad for at have brudt den grimme udebane-stime, så kan man ikke undgå at blive decideret ked af at se den type fodbold vi spiller.

Hold op, hvor er det sørgeligt at vi har så få dygtige boldspillere i truppen. Den eneste der er spændende at se på er næsten vores keeper, der lægger nogle helt fantastiske afleveringer frem i banen - jeg vil vove at påstå, at han har noget af den bedste boldbehandling jeg har set fra en keeper i den tid AaB har spillet i Superligaen.
Udover det er det godt nok usandsynlig sørgeligt og gråt, det her fodboldhold. Vi havde held med at slå Hobros spil i stykker i går, men formår ikke at sætte ét sammenhængende angreb sammen i de sidste 75 minutter.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Martino » 6. nov 2017, 21:03

Gamen skrev:Ja, bevares, vi har da en chance mod FCM. Bolden er rund, og alt det der. Men man bliver unægtelig utroligt deprimeret af at se på det her AaB-hold. Jeg tror simpelthen ikke på at vi, med den nuværende besætning, kan komme til at spille noget der bare minder om flot fodbold. Selv i går, hvor man er glad for at have brudt den grimme udebane-stime, så kan man ikke undgå at blive decideret ked af at se den type fodbold vi spiller.

Hold op, hvor er det sørgeligt at vi har så få dygtige boldspillere i truppen. Den eneste der er spændende at se på er næsten vores keeper, der lægger nogle helt fantastiske afleveringer frem i banen - jeg vil vove at påstå, at han har noget af den bedste boldbehandling jeg har set fra en keeper i den tid AaB har spillet i Superligaen.
Udover det er det godt nok usandsynlig sørgeligt og gråt, det her fodboldhold. Vi havde held med at slå Hobros spil i stykker i går, men formår ikke at sætte ét sammenhængende angreb sammen i de sidste 75 minutter.
Kunne ikke have formuleret det ret meget bedre selv, så tak for det indspark.
Jeg savner Winsnes

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Hovedet » 7. nov 2017, 00:22

De Fem skrev:
Pastorius skrev:
BoT skrev: Vi kan let ende med at tabe til FCM næste gang - men kan vi udvise samme energi, arbejdsvilje og karakter i duellerne, er jeg godt tilfreds, vores aktuelle situation taget i betragtning.
Objektivt set har vi ikke en chance - uanset hvordan vi går til det, men hvad, Skagen vandt også engang i Brøndby.
Pjat, naturligvis har vi da en chance. Den er mindre end 50 %, men langt større end 0.
Selvfølgelig har vi sgu da en chance. Vi spillede faktisk uafgjort både i Parken og på Brøndby Stadion, og både FCK og Brøndby havde vel dårligt en chance i de to kampe. Desuden har FCM ikke ligefrem imponeret stort mod hverken Lyngby eller Helsingør. 0-0 eller 1-1 er faktisk et ret godt bud. Vores kampe synes at være næsten identiske, hvad enten modstanderen er FCK eller Helsingør. Det ligger hele tiden og vipper omkring de 0-0, og kun mod OB i forrige spillerunde trak vi nitten.

Og så skal vi lige droppe det pjat med hellere at ville tabe og have 20 skud på stolperne eller hvad ved jeg. Hvis vi havde et hold, der kunne spille sig frem til 20 skud på stolperne, ville vi vinde vores kampe mere suverænt end Barcelona i deres vildeste tider. Det kan enhver jo se, at vi ikke har, og som sagerne er pt., drejer det sig alene om at få skrabet så mange point sammen som overhovedet muligt. Vi er faktisk i spil til den 6. plads og skal benytte vintervinduet til omsider at få kørt en klasseangriber og en kant med fart ind på det hold.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af jonas386 » 7. nov 2017, 00:36

Hovedet: Jeg er tilbøjelig til, at være enig med dig i det første du skriver. Jeg synes dog ikke, at FCM ligefrem er en modstander der passer specielt godt til os. Sørloth og Onuacho bliver en voldsomt mundfuld, og jeg har svært ved at se hvordan vi skal holde dem fra at score minimum en enkelt gang. Jeg tror desværre ikke det er utænkeligt med en genganger af sidste kamp.

Det sidste du skriver er jeg helt enig i. Vi har pt kun 3 point til top-6, og hverken Hobro eller Horsens er hold der skovler point ind, og så længe de er indenfor rækkevidde, så skal vi selvfølgelig tro på det. Det er muligt, at vi ikke ender i top-6, og jeg er helt enig i, at det ikke ser for lyst ud ift vores spil og navnligt vores evne (eller mangel på samme) til at score mål.
Derudover må det naturligvis være muligt, at finde frem til en ordentlig angriber og en kreativ kant (mon ikke det bliver Kusk?) til vinter.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Yankee » 7. nov 2017, 12:43

Sidst vi mødte FCM tabte Wieghorst kampen. Det var fuldstændig hovedløst at stille op i en 3-5-2 mod deres 3-4-3. Det fører til alt for mange 1-mod-1-situationer, hvor deres angribere jo bare altid vil overmatche Blåbjerg og KP. Desuden var det en katastrofe at lade Kakeeto spille 6'er - en rolle han på ingen måde er parat til at udfylde.

Hvis Wieghorst tænker sig lidt om og får beskyttet sit forsvar lidt bedre (hej, Rasmus Würtz) har vi fine muligheder for at tage point. Vi skal bare ikke satse hele butikken på at Jakob Blåbjerg kan markere Alexander Sørloth ud af kampen 1-mod-1, for så render vi altså ind i endnu en snitter.

Besvar