Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Jakobsen » 5. nov 2017, 17:20

Martino skrev:
frederikshavneren skrev:Startopstillingen:

Rinne
Pallesen - Okore - Blåbjerg - Ahlmann
Børsting - Würtz - Lesniak - Abildgaard
Pohl
Safranko


Reserver:

Williams
KP
Risgård
Thellufsen
Flores
Rolim
Man tror det er en joke...! Hvis det ikke er fordi jeg har oddset på en AaB-sejr, ville jeg virkelig ønske et smerteligt nederlag så Wieghorst snart er ude af vagten.
Men hvad skulle det nytte? Problemet er jo meget større end træneren. Det her er jo nøjagtigt samme konklusion som Søndergaard nåede for et års tid siden. Problemet er at spillermaterialet er så dårligt at vi kun kan krige den hjem. Ikke mindst fordi vi er historisk svage i både midterforsvar og det skabende spil. Der er altså en god grund til det når to så forskellige trænere er nået nøjagtig samme konklusion.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1605
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Halil » 5. nov 2017, 17:23

frederikshavneren skrev:Startopstillingen:

Rinne
Pallesen - Okore - Blåbjerg - Ahlmann
Børsting - Würtz - Lesniak - Abildgaard
Pohl
Safranko


Reserver:

Williams
KP
Risgård
Thellufsen
Flores
Rolim
Kakeeto

Defensiv startopstilling men jeg tror nu alligevel at vi vinder!

:aabfan:
Hva fanden er det? Hvad er det for nogle kanter? Abildgård!?

Hvad fanden sker der?
Uden Synd Ingen Frelse

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Forza » 5. nov 2017, 17:24

Jakobsen skrev:
Martino skrev:
frederikshavneren skrev:Startopstillingen:

Rinne
Pallesen - Okore - Blåbjerg - Ahlmann
Børsting - Würtz - Lesniak - Abildgaard
Pohl
Safranko


Reserver:

Williams
KP
Risgård
Thellufsen
Flores
Rolim
Man tror det er en joke...! Hvis det ikke er fordi jeg har oddset på en AaB-sejr, ville jeg virkelig ønske et smerteligt nederlag så Wieghorst snart er ude af vagten.
Men hvad skulle det nytte? Problemet er jo meget større end træneren. Det her er jo nøjagtigt samme konklusion som Søndergaard nåede for et års tid siden. Problemet er at spillermaterialet er så dårligt at vi kun kan krige den hjem. Ikke mindst fordi vi er historisk svage i både midterforsvar og det skabende spil. Der er altså en god grund til det når to så forskellige trænere er nået nøjagtig samme konklusion.
Jeg synes du undervurderer vores spillermateriale. Efter sommerens handler er vi væsentligt bedre stillet end det hold MW stiller med i dag.

At Wieghorst og Søndergaard begge har foretaget besynderlige valg gør det ikke til facit i min bog. Nok nærmere at begge var/er komplet fejlcastet i AaB.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af andreasaab89 » 5. nov 2017, 17:26

Flores Rolim og Risgaard på bænken

Det er som om MW konsekvent ikke vil bruge midtbanespillere der evner at aflevere fremad
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Kokkefar » 5. nov 2017, 17:30

andreasaab89 skrev:Flores Rolim og Risgaard på bænken

Det er som om MW konsekvent ikke vil bruge midtbanespillere der evner at aflevere fremad
Og Kakeeto helt udenfor igen. Jeg bliver så ked af det hver weekend efterhånden.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af troelsh » 5. nov 2017, 17:33

frederikshavneren skrev:Startopstillingen:

Rinne
Pallesen - Okore - Blåbjerg - Ahlmann
Børsting - Würtz - Lesniak - Abildgaard
Pohl
Safranko


Reserver:

Williams
KP
Risgård
Thellufsen
Flores
Rolim
Kakeeto

Defensiv startopstilling men jeg tror nu alligevel at vi vinder!

:aabfan:
Bænken ser mere spændende ud end start 11'eren
Den skal pøles hjem!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Martino » 5. nov 2017, 17:33

Forza skrev:
Jakobsen skrev:
Martino skrev:
frederikshavneren skrev:Startopstillingen:

Rinne
Pallesen - Okore - Blåbjerg - Ahlmann
Børsting - Würtz - Lesniak - Abildgaard
Pohl
Safranko


Reserver:

Williams
KP
Risgård
Thellufsen
Flores
Rolim
Man tror det er en joke...! Hvis det ikke er fordi jeg har oddset på en AaB-sejr, ville jeg virkelig ønske et smerteligt nederlag så Wieghorst snart er ude af vagten.
Men hvad skulle det nytte? Problemet er jo meget større end træneren. Det her er jo nøjagtigt samme konklusion som Søndergaard nåede for et års tid siden. Problemet er at spillermaterialet er så dårligt at vi kun kan krige den hjem. Ikke mindst fordi vi er historisk svage i både midterforsvar og det skabende spil. Der er altså en god grund til det når to så forskellige trænere er nået nøjagtig samme konklusion.
Jeg synes du undervurderer vores spillermateriale. Efter sommerens handler er vi væsentligt bedre stillet end det hold MW stiller med i dag.

At Wieghorst og Søndergaard begge har foretaget besynderlige valg gør det ikke til facit i min bog. Nok nærmere at begge var/er komplet fejlcastet i AaB.
Ser det på fuldstændig samme måde som dig. Jeg mener spillermaterialet er bedre end som så, og at både LS og Wieghorst tager fejl i sammensætning af hold osv. Men hver sin holdning selvfølgelig.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Funky » 5. nov 2017, 17:36

Opstillingen antyder, at Wieghorst forventer, vi vil blive udsat for et hårdt fysisk pres, som vi ikke har spillere, der evner at spille sig ud af. Der skal knokles, forsvares, og spilles på kontra mod favoritterne Hobro.
Det triste er vel, at man ikke for alvor kan mene, at træneren tager fejl i sin karakteristik af AaB i nuværende udgave. Vi har ikke et hold, der kan dominere nogen som helst i denne liga. Indse det.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Jakobsen » 5. nov 2017, 17:40

Martino skrev:
Forza skrev:
Jakobsen skrev:
Martino skrev:
frederikshavneren skrev:Startopstillingen:

Rinne
Pallesen - Okore - Blåbjerg - Ahlmann
Børsting - Würtz - Lesniak - Abildgaard
Pohl
Safranko


Reserver:

Williams
KP
Risgård
Thellufsen
Flores
Rolim
Man tror det er en joke...! Hvis det ikke er fordi jeg har oddset på en AaB-sejr, ville jeg virkelig ønske et smerteligt nederlag så Wieghorst snart er ude af vagten.
Men hvad skulle det nytte? Problemet er jo meget større end træneren. Det her er jo nøjagtigt samme konklusion som Søndergaard nåede for et års tid siden. Problemet er at spillermaterialet er så dårligt at vi kun kan krige den hjem. Ikke mindst fordi vi er historisk svage i både midterforsvar og det skabende spil. Der er altså en god grund til det når to så forskellige trænere er nået nøjagtig samme konklusion.
Jeg synes du undervurderer vores spillermateriale. Efter sommerens handler er vi væsentligt bedre stillet end det hold MW stiller med i dag.

At Wieghorst og Søndergaard begge har foretaget besynderlige valg gør det ikke til facit i min bog. Nok nærmere at begge var/er komplet fejlcastet i AaB.
Ser det på fuldstændig samme måde som dig. Jeg mener spillermaterialet er bedre end som så, og at både LS og Wieghorst tager fejl i sammensætning af hold osv. Men hver sin holdning selvfølgelig.
Jeg mener ikke, at man kan sige MW har en bedre trup end LS bare fordi der er brugt flere penge. Jeg kan ikke rigtigt se, at de spillere der er hentet har storstærket os selvom der måske er brugt en del penge. Ser man LS's hold kontra MS's

Larsen skiftet ud med Rinne - afgjort en stor opgradering
Mæhle skiftet ud med Pallesen. IMO en lille nedgradering
Holgersson skiftet ud med Okore - burde være en kæmpe opgradering, men grundet Okores form har det so far kun været en mindre upgrade
Sebastian Grønning skiftet ud med Safranko. Har ikke set noget der indikerer at Safranko er bedre Sebastian Grønning på trods af den store prisforskel.
Bassogog skiftet ud med Rolim. Afgjort en downgrade
Jakub Sylvestr - er usynlig og har ikke gjort nogen som helst forskel

Bare fordi de her spillere har kostet penge er det jo ingen garanti for, at de er gode. Lesniak er en god 6'er, men var hverken under MW eller LS været det største hul i holdkortet.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af andreasaab89 » 5. nov 2017, 17:41

For mig er det lige meget om trænerne mener spiller materialet er godt nok eller ej

Vi er fucking AaB

Vores selvforståelse er offensiv fodbold . Det er uanset OL vi vinder eller ej. Vi skal spille fremad

Ellers kan vi ligeså blive en ligegyldig fighterklub ala Horsens, Silkeborg , Hobro, Randers etc etc

Vi skal have en selvforståelse der gør at vi stiller holder efter at vinde og skabe kampen og ikke efter hvordan modstanderne stiller op. Hvad fanden siger gaarde til trænerne når han ansætter dem. Fortæller han ikke hvem vi er i AaB og hvilken type fodbold vi vil spille

Find nu et offensivt koncept . Kør det igennem fra førstehold til ungdomshold. Køb spillerne ind til det og afvig ALDRIG fra konceptet uanset resulterer . Stol på konceptet
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Dampbarn
Drenge
Drenge
Indlæg: 34
Tilmeldt: 28. feb 2017, 20:28

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Dampbarn » 5. nov 2017, 17:43

Næste kamp bliver dette vel opstillingen:

--------------------Rinne---------------------------

Pallesen---KP----Okore-----Blåbjerg-----JA

MC-------Würtz------Lesniak------Abildgaard

------------------Risgaard----------------------------

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af 634 » 5. nov 2017, 17:43

De 3 bedste angribere har Hobro trøje på!!!!
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Funky » 5. nov 2017, 17:45

andreasaab89 skrev:For mig er det lige meget om trænerne mener spiller materialet er godt nok eller ej

Vi er fucking AaB

Vores selvforståelse er offensiv fodbold . Det er uanset OL vi vinder eller ej. Vi skal spille fremad

Ellers kan vi ligeså blive en ligegyldig fighterklub ala Horsens, Silkeborg , Hobro, Randers etc etc

Vi skal have en selvforståelse der gør at vi stiller holder efter at vinde og skabe kampen og ikke efter hvordan modstanderne stiller op. Hvad fanden siger gaarde til trænerne når han ansætter dem. Fortæller han ikke hvem vi er i AaB og hvilken type fodbold vi vil spille

Find nu et offensivt koncept . Kør det igennem fra førstehold til ungdomshold. Køb spillerne ind til det og afvig ALDRIG fra konceptet uanset resulterer . Stol på konceptet
Tjah...vores mesterhold har også haft defensive opbygningsperioder. Bekymringen er, at vi er ringere end vi plejer at være i vores opbygningsperioder. Skodhold som Hobro og Horsens, som vi plejer at kunne måle os med selv i ringe tider, har klarere spilkoncepter og større profiler end os. Det er rent ad rüfen til.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Jakobsen » 5. nov 2017, 17:52

andreasaab89 skrev:For mig er det lige meget om trænerne mener spiller materialet er godt nok eller ej

Vi er fucking AaB

Vores selvforståelse er offensiv fodbold . Det er uanset OL vi vinder eller ej. Vi skal spille fremad

Ellers kan vi ligeså blive en ligegyldig fighterklub ala Horsens, Silkeborg , Hobro, Randers etc etc

Vi skal have en selvforståelse der gør at vi stiller holder efter at vinde og skabe kampen og ikke efter hvordan modstanderne stiller op. Hvad fanden siger gaarde til trænerne når han ansætter dem. Fortæller han ikke hvem vi er i AaB og hvilken type fodbold vi vil spille

Find nu et offensivt koncept . Kør det igennem fra førstehold til ungdomshold. Køb spillerne ind til det og afvig ALDRIG fra konceptet uanset resulterer . Stol på konceptet
Så du vil gå i kemikaze mode og indkassere hav af mål fordi vi presser og presser uden at spille os igennem og vi derfor bliver straffet fordi vi ikke har et midterforsvar eller central midtbane der er dynamisk nok til at spille den her type fodbold? Det nytter da ikke noget at spille offensivt, hvis vi rykker ud med et brag. Vi må til enhver tid spille ud fra det materiale vi har. Det gjorde Kent Nielsen også da han opbyggede Double-holdet, hvor vi i mange år var et bundhold og de to forrige mestertrænere Backe og Hamren startede også defensivt. Ja under Backe blev det vel aldrig sådan rigtigt offensivt. Jeg kan egentlig heller ikke se, at vi nødvendigvis SKAL spille flot fodbold. Jeg har fulgt tæt med i AaB i 15 sæsoner og det har vi langt fra gjort i størstedelen af de 15. Den type fodbold vi så i 2013/2014 har vi altså næsten kun set i den sæson.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4406
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af doukas » 5. nov 2017, 17:53

Dampbarn skrev:Næste kamp bliver dette vel opstillingen:

--------------------Rinne---------------------------

Pallesen---KP----Okore-----Blåbjerg-----JA

MC-------Würtz------Lesniak------Abildgaard

------------------Risgaard----------------------------
Man ville ikke engang blive overrasket....
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af andreasaab89 » 5. nov 2017, 18:01

Jakobsen skrev:
andreasaab89 skrev:For mig er det lige meget om trænerne mener spiller materialet er godt nok eller ej

Vi er fucking AaB

Vores selvforståelse er offensiv fodbold . Det er uanset OL vi vinder eller ej. Vi skal spille fremad

Ellers kan vi ligeså blive en ligegyldig fighterklub ala Horsens, Silkeborg , Hobro, Randers etc etc

Vi skal have en selvforståelse der gør at vi stiller holder efter at vinde og skabe kampen og ikke efter hvordan modstanderne stiller op. Hvad fanden siger gaarde til trænerne når han ansætter dem. Fortæller han ikke hvem vi er i AaB og hvilken type fodbold vi vil spille

Find nu et offensivt koncept . Kør det igennem fra førstehold til ungdomshold. Køb spillerne ind til det og afvig ALDRIG fra konceptet uanset resulterer . Stol på konceptet
Så du vil gå i kemikaze mode og indkassere hav af mål fordi vi presser og presser uden at spille os igennem og vi derfor bliver straffet fordi vi ikke har et midterforsvar eller central midtbane der er dynamisk nok til at spille den her type fodbold? Det nytter da ikke noget at spille offensivt, hvis vi rykker ud med et brag. Vi må til enhver tid spille ud fra det materiale vi har. Det gjorde Kent Nielsen også da han opbyggede Double-holdet, hvor vi i mange år var et bundhold og de to forrige mestertrænere Backe og Hamren startede også defensivt. Ja under Backe blev det vel aldrig sådan rigtigt offensivt. Jeg kan egentlig heller ikke se, at vi nødvendigvis SKAL spille flot fodbold. Jeg har fulgt tæt med i AaB i 15 sæsoner og det har vi langt fra gjort i størstedelen af de 15. Den type fodbold vi så i 2013/2014 har vi altså næsten kun set i den sæson.
Jeg snakker ikke om kamikaze . Jeg snakker om at vi inarbejder offensive tanker i vores spil istedet for som nu hvor vi sælger alt for køre en 0-0 hjem . Det er DS
Pinligt

Jeg har kun fulgt AaB tæt 10 år ca . Men mindes aldrig vi har spillet så defensivt , så kedeligt og haft så lav scoringsgebbemsnit som i de sidste 1,5 år.
Jeg har ikle tjekket statistikken . Men mener aldrig vi har lavet så få mål og spillet så defensivt over en kontinuerlig periode
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af andreasaab89 » 5. nov 2017, 18:02

Og det der pisser mig af er når gaarde og MW snakker lm at spille offensivt og have bolden og så uge efter uge stiller anderledes op når holdet stilles

Så meld da ud at AaB's nye stil er at gå efter 0-0 hvilket det jo tydeligt er
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Hinsur
Allstar
Allstar
Indlæg: 1054
Tilmeldt: 28. mar 2013, 01:06

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Hinsur » 5. nov 2017, 18:04

4 min spillet og vi er sgu foran 1-0!!!!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Pastorius » 5. nov 2017, 18:05

frederikshavneren skrev:Startopstillingen:

Rinne
Pallesen - Okore - Blåbjerg - Ahlmann
Børsting - Würtz - Lesniak - Abildgaard
Pohl
Safranko


Reserver:

Williams
KP
Risgård
Thellufsen
Flores
Rolim
Kakeeto

Defensiv startopstilling men jeg tror nu alligevel at vi vinder!

:aabfan:
Jeg vil skide på hvordan det rent faktisk går i dag. (Hov og så kom vi foran). Den opstilling vil jeg have det fint med at Wieghorst ryger på.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 05.11.2017

Indlæg af Martino » 5. nov 2017, 18:05

Hinsur skrev:4 min spillet og vi er sgu foran 1-0!!!!
Og Børsting gør mine ord til skamme. Hvad skal det ikke blive til..
Jeg savner Winsnes

Besvar