Kamptråd: FC Helsingør - AaB, 25.11.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Kamptråd: FC Helsingør - AaB, 25.11.2017

Indlæg af Gamen » 25. nov 2017, 18:29

Gaarde6 skrev: At han har formået at skabe en solid defensiv base, hvor modstandere har svært ved at score på os, må jeg bare lette på hatten over. Synes faktisk at han (wieghorst) er skyld i vi stadig har chancen for top 6.
Mon ikke det nærmere skal tilskrives de massive investeringer i transfervinduet? Der er vist ingen tvivl om, at både Okore og Rinne har været en stor del af forvandlingen. Og en stor del af årsagen til at vi bare kan trække os tilbage på banen og tage imod.

Gamen

Re: Kamptråd: FC Helsingør - AaB, 25.11.2017

Indlæg af Gamen » 25. nov 2017, 18:31

Buzz Killington skrev:Dejligt med tre point! Tæt på at være i mål.
Det må være en rar fornemmelse, at kunne glæde sig over vores spil og de ufortjente 3 point der følger med. Det kan jeg ikke - overhovedet. Velvidende at det aldrig kan bringe os derhen hvor vi gerne vil hen - måske stabilisere os omkring plads 6-8, og manifestere os som en af ligaens bedst forsvarende men dårligst angribende hold. Det synes jeg ikke er noget at råbe hurra for. Det er så gråt som det overhovedet bliver.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: FC Helsingør - AaB, 25.11.2017

Indlæg af Buzz Killington » 25. nov 2017, 18:35

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:Dejligt med tre point! Tæt på at være i mål.
Det må være en rar fornemmelse, at kunne glæde sig over vores spil og de ufortjente 3 point der følger med. Det kan jeg ikke - overhovedet. Velvidende at det aldrig kan bringe os derhen hvor vi gerne vil hen - måske stabilisere os omkring plads 6-8, og manifestere os som en af ligaens bedst forsvarende men dårligst angribende hold. Det synes jeg ikke er noget at råbe hurra for. Det er så gråt som det overhovedet bliver.
Det er faktisk rart.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

EINHILL
1. div
1. div
Indlæg: 337
Tilmeldt: 9. aug 2007, 00:51
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: FC Helsingør - AaB, 25.11.2017

Indlæg af EINHILL » 25. nov 2017, 18:36

Buzz Killington skrev:Dejligt med tre point! Tæt på at være i mål.
Er det dig Gaarde?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: FC Helsingør - AaB, 25.11.2017

Indlæg af jonas386 » 25. nov 2017, 18:37

Det er da fint med de 3 point. Jo større chance for mesterskabslutspillet, jo større mulighed er der også for at vi er interessante for andre spillere til vinter. Kan vi få en angriber og en kant ind, der rent faktisk er succeser, så bliver det offensive selvfgølgelig også bedre.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

OmkringAarhus
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 11. nov 2014, 09:50
Favoritspiller: Larsen

Re: Kamptråd: FC Helsingør - AaB, 25.11.2017

Indlæg af OmkringAarhus » 25. nov 2017, 18:39

Gamen skrev:
Gaarde6 skrev: At han har formået at skabe en solid defensiv base, hvor modstandere har svært ved at score på os, må jeg bare lette på hatten over. Synes faktisk at han (wieghorst) er skyld i vi stadig har chancen for top 6.
Mon ikke det nærmere skal tilskrives de massive investeringer i transfervinduet? Der er vist ingen tvivl om, at både Okore og Rinne har været en stor del af forvandlingen. Og en stor del af årsagen til at vi bare kan trække os tilbage på banen og tage imod.
Man kan nok håbe på, at der bruges endnu flere penge i januar. Ophæve med Meilinger, gratis udleje af MC i foråret og så endnu et forsøg på at hente en målscorer. Jeg mener stadig, at spillere som Ahlmann, Flores, Risgaard, Børsting, Thellufsen og Pohl sådan set er garanter for gode løb, pasninger i små områder, god spilforståelse og en smule gennembrudsstyrke. Hvis vi så havde en angriber, der scorede i 40 pct. af kampene i snit, og som ikke behøvede alt for mange chancer pr. mål, så ville det hjælpe gevaldigt. Og det ville nok også styrke trænerens og spillernes tro på og lyst til en anelse mere risikobetonet og chanceskabende spil.
Men derudover er jeg sådan set isoleret set godt tilfreds med, at vores defensiv er stabiliseret. 3-5-2 kunne sådan set godt fungere i en offensiv udgave også.

Gamen

Re: Kamptråd: FC Helsingør - AaB, 25.11.2017

Indlæg af Gamen » 25. nov 2017, 18:40

Buzz Killington skrev: Det er faktisk rart.
Enten er du masochist, eller ville du også synes det var rart at være sat for resten af livet med en håbløst uinspirerende kvinde, der ikke giver dig nogen glæde når I vågner op ved siden af hinanden, og som både er usexet og røvkedelig at være sammen med. Den slags rart, hvor det bliver en trøst fordi man ikke kan se noget alternativ.

Det her er ikke AaB. Det er kujonfodbold.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: FC Helsingør - AaB, 25.11.2017

Indlæg af Buzz Killington » 25. nov 2017, 18:42

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Det er faktisk rart.
Enten er du masochist, eller ville du også synes det var rart at være sat for resten af livet med en håbløst uinspirerende kvinde, der ikke giver dig nogen glæde når I vågner op ved siden af hinanden, og som både er usexet og røvkedelig at være sammen med. Den slags rart, hvor det bliver en trøst fordi man ikke kan se noget alternativ.

Det her er ikke AaB. Det er kujonfodbold.
Jeg tror bare jeg er en positiv person. Meditation hjælper dog også.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Kamptråd: FC Helsingør - AaB, 25.11.2017

Indlæg af Gamen » 25. nov 2017, 18:43

jonas386 skrev:Det er da fint med de 3 point. Jo større chance for mesterskabslutspillet, jo større mulighed er der også for at vi er interessante for andre spillere til vinter. Kan vi få en angriber og en kant ind, der rent faktisk er succeser, så bliver det offensive selvfgølgelig også bedre.
Jeg tror hellere danske spillere vil til nummer 7 der rent faktisk forsøger at spille fodbold, end nummer 5, der spiller noget af det mest uattraktive fodbold man kan forestille sig. AaB er ikke et boldbesiddende fodboldhold med hurtige pasninger, chanceskabende spil og garant for gode kampoplevelser. Hvis man vil føle sig hensat til betonfodbold så er vi måske et godt bud på en ny arbejdsgiver...

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: FC Helsingør - AaB, 25.11.2017

Indlæg af andreasaab89 » 25. nov 2017, 18:52

Hvorfor skulle man som offensiv spiller ville til AaB ?
Jeg kan da godt forstå kusk ikke vil til AaB

MW vil jo bare sætte han på bænken fordi han er for dårlig defensiv
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: FC Helsingør - AaB, 25.11.2017

Indlæg af jonas386 » 25. nov 2017, 18:54

Gamen skrev:
jonas386 skrev:Det er da fint med de 3 point. Jo større chance for mesterskabslutspillet, jo større mulighed er der også for at vi er interessante for andre spillere til vinter. Kan vi få en angriber og en kant ind, der rent faktisk er succeser, så bliver det offensive selvfgølgelig også bedre.
Jeg tror hellere danske spillere vil til nummer 7 der rent faktisk forsøger at spille fodbold, end nummer 5, der spiller noget af det mest uattraktive fodbold man kan forestille sig. AaB er ikke et boldbesiddende fodboldhold med hurtige pasninger, chanceskabende spil og garant for gode kampoplevelser. Hvis man vil føle sig hensat til betonfodbold så er vi måske et godt bud på en ny arbejdsgiver...
Jeg vil vove den påstand at der er ret stor forskel på den måde vi spiller og den måde vi rent faktisk gerne vil spille. Modsat eksempelvis Sønderjyske, så har vi ambitioner om en bestemt spillestil, hvor eksempelvis Sønderjyske "bare" gerne vil have resultater ud fra de midler de har til rådighed. Det vil også være betydeligt nemmere at spille offensiv og teknisk fodbold hvis vi havde nogle gennembrudsstærke spillere, eller pålidelige målscorer.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gamen

Re: Kamptråd: FC Helsingør - AaB, 25.11.2017

Indlæg af Gamen » 25. nov 2017, 18:58

jonas386 skrev: Jeg vil vove den påstand at der er ret stor forskel på den måde vi spiller og den måde vi rent faktisk gerne vil spille. Modsat eksempelvis Sønderjyske, så har vi ambitioner om en bestemt spillestil, hvor eksempelvis Sønderjyske "bare" gerne vil have resultater ud fra de midler de har til rådighed. Det vil også være betydeligt nemmere at spille offensiv og teknisk fodbold hvis vi havde nogle gennembrudsstærke spillere, eller pålidelige målscorer.
Det kan da godt være, men derfor kan de stadig i perioder spille rigtig god fodbold. Hvornår har vi sidst gjort det? Det er i omegnen af 2 år siden, og trods 2 forskellige trænere og 30-35 mio. brugt på spillere er det stadig ikke blevet bedre.
Vi har altså brugt rigtig, rigtig mange penge uden at adressere nogle af de helt tydelige mangler på vores hold: fart, gennembrudsstyrke, målfarlighed og kreativitet.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: FC Helsingør - AaB, 25.11.2017ndst

Indlæg af Dalbjerg » 25. nov 2017, 19:01

Martin Bak skrev:truppen har ikke nok kvalitet - længere er den ikke - der er flere af vores startelvere som ikke ville være på holdet i en top 6 klub -
Det ville også være mærkeligt, hvis alle vores spillere ville være sikre i start 11eren i andre top 6 klubber, fordi så ville vi jo være mesterskabsfavorit..

Medmindre du mener i truppen ved et andet top 6 hold?

Men selv hvis du mener det, så flirter du godt nok også med objektiviteten.. Eller så skal du bare kigge på nogle af top 6 holdene, og deres trup..

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: FC Helsingør - AaB, 25.11.2017

Indlæg af jonas386 » 25. nov 2017, 19:05

Gamen skrev:
jonas386 skrev: Jeg vil vove den påstand at der er ret stor forskel på den måde vi spiller og den måde vi rent faktisk gerne vil spille. Modsat eksempelvis Sønderjyske, så har vi ambitioner om en bestemt spillestil, hvor eksempelvis Sønderjyske "bare" gerne vil have resultater ud fra de midler de har til rådighed. Det vil også være betydeligt nemmere at spille offensiv og teknisk fodbold hvis vi havde nogle gennembrudsstærke spillere, eller pålidelige målscorer.
Det kan da godt være, men derfor kan de stadig i perioder spille rigtig god fodbold. Hvornår har vi sidst gjort det? Det er i omegnen af 2 år siden, og trods 2 forskellige trænere og 30-35 mio. brugt på spillere er det stadig ikke blevet bedre.
Vi har altså brugt rigtig, rigtig mange penge uden at adressere nogle af de helt tydelige mangler på vores hold: fart, gennembrudsstyrke, målfarlighed og kreativitet.
Jeg er ikke uenig. Men du påstår, at AaB får svært ved at tiltrække den slags spillere fordi vi pt spiller ringe fodbold og at det sportsligt mere interessante mesterskabslutspil derfor ikke rigtig betyder noget.
De problemer vi ser herinde, ser folk på Hornevej jo nok også. Jeg vil blive overrasket hvis ikke man er villig til at investere yderligere i truppen til vinter, hvor sylvestr og formentlig Meillinger bliver sendt videre.
De spillere man vil hente er jo nok også klar over, at de hentes som profiler der skal gøre de andre spillere bedre så vi netop kan spille den type fodbold vi gerne vil. Selvom det da er en jammerdal lige nu, så er det trodsalt ikke for sent. En dygtig kant og en angriber med mål i støvlerne, så synes jeg egentlig der er fine perspektiver i holdet. Hvis Flores sælges, så skal vi nok have en kant mere. Men ellers synes jeg egentlig vi er nogenlunde besat i defensiven og på den centrale midtbane, hvor vi dog nok skal hente en mand til sommer med mindre der sker et eller andet vildt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: FC Helsingør - AaB, 25.11.2017

Indlæg af Danni » 25. nov 2017, 19:28

Det holdt hårdt, men i en tid hvor spillet ikke kører optimalt, er det dæleme dejligt, at få hivet nogle point i land alligevel. Med et godt resultat i Lyngby, kan man håbe på stor opbakning i den sidste kamp mod FCK og få en af de rigtig fede oplevelser på stadion.
Længe leve arbejderklassen!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: FC Helsingør - AaB, 25.11.2017

Indlæg af frederikshavneren » 25. nov 2017, 19:42

Danni skrev:Det holdt hårdt, men i en tid hvor spillet ikke kører optimalt, er det dæleme dejligt, at få hivet nogle point i land alligevel. Med et godt resultat i Lyngby, kan man håbe på stor opbakning i den sidste kamp mod FCK og få en af de rigtig fede oplevelser på stadion.
Vi har spillet elendigt i to år trods vi har brugt en formue på nye spillere. To vidt forskellige trænere er endt med at praktisere det samme kujonbold, jeg synes godt nok at Gaardes fremtid bør være til overvejelse

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4406
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: FC Helsingør - AaB, 25.11.2017

Indlæg af doukas » 25. nov 2017, 19:50

Sidste gang AaB leverede en kamp, der for alvor var værd at lette på hatten af, var da vi tævede Brøndby med 3-0 på hjemmebane. Det er ca. 550 dage siden.

Hvornår vågner bestyrelsen op?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: FC Helsingør - AaB, 25.11.2017

Indlæg af Danni » 25. nov 2017, 19:58

frederikshavneren skrev:
Danni skrev:Det holdt hårdt, men i en tid hvor spillet ikke kører optimalt, er det dæleme dejligt, at få hivet nogle point i land alligevel. Med et godt resultat i Lyngby, kan man håbe på stor opbakning i den sidste kamp mod FCK og få en af de rigtig fede oplevelser på stadion.
Vi har spillet elendigt i to år trods vi har brugt en formue på nye spillere. To vidt forskellige trænere er endt med at praktisere det samme kujonbold, jeg synes godt nok at Gaardes fremtid bør være til overvejelse
En formue? Altså jeg spørger af uvidenhed og vil ikke spille klog, men har vi virkelig det? Hvis vi eksempelvis sammenligner med OB, som er en sammenlignelig størrelse med os, både ift. klubbens størrelse og placering i tabellen, så tror jeg ikke vi bruger en formue. AaB er da heller ikke kendt som en klub, der bruger formuer på spillere. Det er da i hvert fald stensikkert at vi har solgt for mere end vi har brugt.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Helsingør - AaB, 25.11.2017

Indlæg af Pastorius » 25. nov 2017, 20:18

jonas386 skrev:Det er da fint med de 3 point. Jo større chance for mesterskabslutspillet, jo større mulighed er der også for at vi er interessante for andre spillere til vinter. Kan vi få en angriber og en kant ind, der rent faktisk er succeser, så bliver det offensive selvfgølgelig også bedre.
De bliver vel ikke brugt, selvom vi skulle kunne købe dem.

Det er et kæmpeproblem at vi spiller på denne her måde, med den(de) opstillinger og de spillere (fra truppen) vi bruger, for skal vi nogensinde spille den flotte offensive fodbold vi forventer af AaB, så kan der ikke bygges ovenpå det spil der leveres i denne halvsæson. Lige så snart vi begynder at ville være offensive (i opstilling og valg af spillere) så mangler vi det, der har gjort vores forsvar nogenlunde pålideligt (bortset fra Rinne).

Med andre ord. Hvis vi skal se en mere spændende AaB-hold, så skal vi starte helt forfra.
Med venlig Hilsen
--
Robert

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: FC Helsingør - AaB, 25.11.2017

Indlæg af raekkeettre » 25. nov 2017, 20:36

Gamen skrev:
jonas386 skrev: Jeg vil vove den påstand at der er ret stor forskel på den måde vi spiller og den måde vi rent faktisk gerne vil spille. Modsat eksempelvis Sønderjyske, så har vi ambitioner om en bestemt spillestil, hvor eksempelvis Sønderjyske "bare" gerne vil have resultater ud fra de midler de har til rådighed. Det vil også være betydeligt nemmere at spille offensiv og teknisk fodbold hvis vi havde nogle gennembrudsstærke spillere, eller pålidelige målscorer.
Det kan da godt være, men derfor kan de stadig i perioder spille rigtig god fodbold. Hvornår har vi sidst gjort det? Det er i omegnen af 2 år siden, og trods 2 forskellige trænere og 30-35 mio. brugt på spillere er det stadig ikke blevet bedre.
Vi har altså brugt rigtig, rigtig mange penge uden at adressere nogle af de helt tydelige mangler på vores hold: fart, gennembrudsstyrke, målfarlighed og kreativitet.
Du er og bliver kanon underholdning.....i små doser...Men super underholdende...

Besvar