Kamptråd: FC Helsingør - AaB, 25.11.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FC Helsingør - AaB, 25.11.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 25. nov 2017, 20:36

3 point var rigtig rart, og der er vel ingen som forsvarer holdet for deres præstation i anden halvleg.

Det er godt nok blevet gråt i gråt.
- FlæskeFrank

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: FC Helsingør - AaB, 25.11.2017

Indlæg af raekkeettre » 25. nov 2017, 20:43

Nej det køre godt nok ikke lige nu. Jeg er altså heller ikke enig i ikke at stille mere offensivt op. Jeg vil have Flores ind bag Pohl....Som en Eriksen på Landsholdet. Og så Risgaard ind ved siden af Pølsen....altså lidt mere fremadrettet spillere....Jeg synes Okore er så pisse stærk at vi godt kan ofre en af vores 6ere....for det bliver godt nok ikke til meget. Men med de 3 point idag....så er der godt nok lagt i oven til en spændende slutspurt..

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: FC Helsingør - AaB, 25.11.2017

Indlæg af jonas386 » 25. nov 2017, 20:46

Pastorius skrev:
jonas386 skrev:Det er da fint med de 3 point. Jo større chance for mesterskabslutspillet, jo større mulighed er der også for at vi er interessante for andre spillere til vinter. Kan vi få en angriber og en kant ind, der rent faktisk er succeser, så bliver det offensive selvfgølgelig også bedre.
De bliver vel ikke brugt, selvom vi skulle kunne købe dem.

Det er et kæmpeproblem at vi spiller på denne her måde, med den(de) opstillinger og de spillere (fra truppen) vi bruger, for skal vi nogensinde spille den flotte offensive fodbold vi forventer af AaB, så kan der ikke bygges ovenpå det spil der leveres i denne halvsæson. Lige så snart vi begynder at ville være offensive (i opstilling og valg af spillere) så mangler vi det, der har gjort vores forsvar nogenlunde pålideligt (bortset fra Rinne).

Med andre ord. Hvis vi skal se en mere spændende AaB-hold, så skal vi starte helt forfra.
Jeg er ikke helt enig. Man kan sagtens spille offensivt, selvom man benytter to 6'ere. Vores altoverskyggende problem er vel nærmere, at vi (det vil så sige Wieghorst) også ofte prioriterer defensiven på kanterne. Det er ikke umuligt at rette op på. En midtbane med Würtz i en defensiv rolle med en mere dynamisk og hårdtarbejdende Lesniak kan sagtens fungere, hvis bare de 4 spillere foran tilgengæld kan finde ud af at spille fodbold. Og her er vores problem vel nærmere at hverken Børsting, Safrenko og tildels Pohl ikke har deres spidskompetencer i småspillet og afleveringerne.
Pohl synes jeg stadig har en fremtid på det her AaB hold, men hans mangler (afslutningerne) bliver bare udstillet for kraftigt når vi ikke rigtigt har andre der kan score målene.
Nu bliver det selvfølgelig spekulativt, men havde vi nu haft en Rade/Spalvis i truppen, og en teknisk stærk højre kant (Kusk), så tror jeg også at spillere som Pohl og Flores (især Flores) ville have langt nemmere ved at sætte deres præg på spillet. Flores fordi han ikke skulle være holdets eneste tekniske force, og Pohl fordi holdet ville have andre steder på banen hvorfra målene kunne komme, hvilket formentligt også ville kunne gøre han var mere afslappet i sit spil.

Med to seksere giver det også vore backs muligheden for, at gå med frem, og indgå i spillet på modstanderens banehalvdel. Her synes jeg faktisk også vi er ok besat.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: FC Helsingør - AaB, 25.11.2017

Indlæg af Martino » 25. nov 2017, 21:03

Så fik jeg også set kampen, men hvor ville jeg ønske at jeg ikke havde det. Sikke en omgang lortebold. Jeg gentager mig selv, men det bliver aldrig rigtig godt med Wieghorst.
Jeg savner Winsnes

seamann

Re: Kamptråd: FC Helsingør - AaB, 25.11.2017

Indlæg af seamann » 25. nov 2017, 21:03

Tillykke til Blåbjerg med de 100 kampe og matchvinder scoringen.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: FC Helsingør - AaB, 25.11.2017

Indlæg af Patmand » 25. nov 2017, 21:05

Pastorius skrev:
jonas386 skrev:Det er da fint med de 3 point. Jo større chance for mesterskabslutspillet, jo større mulighed er der også for at vi er interessante for andre spillere til vinter. Kan vi få en angriber og en kant ind, der rent faktisk er succeser, så bliver det offensive selvfgølgelig også bedre.
De bliver vel ikke brugt, selvom vi skulle kunne købe dem.

Det er et kæmpeproblem at vi spiller på denne her måde, med den(de) opstillinger og de spillere (fra truppen) vi bruger, for skal vi nogensinde spille den flotte offensive fodbold vi forventer af AaB, så kan der ikke bygges ovenpå det spil der leveres i denne halvsæson. Lige så snart vi begynder at ville være offensive (i opstilling og valg af spillere) så mangler vi det, der har gjort vores forsvar nogenlunde pålideligt (bortset fra Rinne).

Med andre ord. Hvis vi skal se en mere spændende AaB-hold, så skal vi starte helt forfra.
Vi to lader til at være 100% enige om hvor problemet er; en ny sportsdirektør så vi kan få den nye start som du efterlyser. En kyndig person der kan sammensætte en slagkraftig og funktionel trup.

Det er blevet meget tydeligt at selv med et væsentligt øget budget, har Gaarde ikke formået at hente de offensive profiler som holdet skriger på.
To på hinanden følgende trænere kan ikke tage fejl. AaB spiller dræbende kedeligt, fordi man nu engang har den trup Gaarde har sammensat. Og selv hvis man ønsker at pege fingre af de to trænere, ja så falder de ansættelser også tilbage på Gaarde.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 720
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: FC Helsingør - AaB, 25.11.2017

Indlæg af 9800 » 25. nov 2017, 23:04

Tre point, og et meget gæstfrit, men koldt og tåget stadion. Spillet er pisse ringe, men bliver altså heller ikke lettere når begge vores backs er skadede.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: FC Helsingør - AaB, 25.11.2017

Indlæg af troelsh » 25. nov 2017, 23:25

9800 skrev:Tre point, og et meget gæstfrit, men koldt og tåget stadion. Spillet er pisse ringe, men bliver altså heller ikke lettere når begge vores backs er skadede.
Jeg vil dog sige Patrick gjorde det rigtig fint idag og var blandt vores bedste.

Men jeg forstår virkelig ikke hvorfor vi bliver så bange for at spille fodbold når vi kommer foran, istedet for at gå efter 2-0, kan vi pludselig ikke sætte to afleveringer sammen og sætter os selv i et unødigt pres.
På stående fod kan jeg ikke huske hvornår vi sidst vandt overbevisende.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Helsingør - AaB, 25.11.2017

Indlæg af Pastorius » 25. nov 2017, 23:42

Patmand skrev:
Pastorius skrev:
jonas386 skrev:Det er da fint med de 3 point. Jo større chance for mesterskabslutspillet, jo større mulighed er der også for at vi er interessante for andre spillere til vinter. Kan vi få en angriber og en kant ind, der rent faktisk er succeser, så bliver det offensive selvfgølgelig også bedre.
De bliver vel ikke brugt, selvom vi skulle kunne købe dem.

Det er et kæmpeproblem at vi spiller på denne her måde, med den(de) opstillinger og de spillere (fra truppen) vi bruger, for skal vi nogensinde spille den flotte offensive fodbold vi forventer af AaB, så kan der ikke bygges ovenpå det spil der leveres i denne halvsæson. Lige så snart vi begynder at ville være offensive (i opstilling og valg af spillere) så mangler vi det, der har gjort vores forsvar nogenlunde pålideligt (bortset fra Rinne).

Med andre ord. Hvis vi skal se en mere spændende AaB-hold, så skal vi starte helt forfra.
Vi to lader til at være 100% enige om hvor problemet er; en ny sportsdirektør så vi kan få den nye start som du efterlyser. En kyndig person der kan sammensætte en slagkraftig og funktionel trup.

Det er blevet meget tydeligt at selv med et væsentligt øget budget, har Gaarde ikke formået at hente de offensive profiler som holdet skriger på.
To på hinanden følgende trænere kan ikke tage fejl. AaB spiller dræbende kedeligt, fordi man nu engang har den trup Gaarde har sammensat. Og selv hvis man ønsker at pege fingre af de to trænere, ja så falder de ansættelser også tilbage på Gaarde.
Det hjælper ikke det fjerneste at fjerne sportsdirektøren, hvis det er det eneste man gør.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Helsingør - AaB, 25.11.2017

Indlæg af Pastorius » 25. nov 2017, 23:43

troelsh skrev:
9800 skrev:Tre point, og et meget gæstfrit, men koldt og tåget stadion. Spillet er pisse ringe, men bliver altså heller ikke lettere når begge vores backs er skadede.
Jeg vil dog sige Patrick gjorde det rigtig fint idag og var blandt vores bedste.

Men jeg forstår virkelig ikke hvorfor vi bliver så bange for at spille fodbold når vi kommer foran, istedet for at gå efter 2-0, kan vi pludselig ikke sætte to afleveringer sammen og sætter os selv i et unødigt pres.
På stående fod kan jeg ikke huske hvornår vi sidst vandt overbevisende.
Jeg vil mene Patrick er bedre end Pallesen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: FC Helsingør - AaB, 25.11.2017

Indlæg af jonas386 » 26. nov 2017, 00:34

Pastorius skrev:
Patmand skrev:
Pastorius skrev:
jonas386 skrev:Det er da fint med de 3 point. Jo større chance for mesterskabslutspillet, jo større mulighed er der også for at vi er interessante for andre spillere til vinter. Kan vi få en angriber og en kant ind, der rent faktisk er succeser, så bliver det offensive selvfgølgelig også bedre.
De bliver vel ikke brugt, selvom vi skulle kunne købe dem.

Det er et kæmpeproblem at vi spiller på denne her måde, med den(de) opstillinger og de spillere (fra truppen) vi bruger, for skal vi nogensinde spille den flotte offensive fodbold vi forventer af AaB, så kan der ikke bygges ovenpå det spil der leveres i denne halvsæson. Lige så snart vi begynder at ville være offensive (i opstilling og valg af spillere) så mangler vi det, der har gjort vores forsvar nogenlunde pålideligt (bortset fra Rinne).

Med andre ord. Hvis vi skal se en mere spændende AaB-hold, så skal vi starte helt forfra.
Vi to lader til at være 100% enige om hvor problemet er; en ny sportsdirektør så vi kan få den nye start som du efterlyser. En kyndig person der kan sammensætte en slagkraftig og funktionel trup.

Det er blevet meget tydeligt at selv med et væsentligt øget budget, har Gaarde ikke formået at hente de offensive profiler som holdet skriger på.
To på hinanden følgende trænere kan ikke tage fejl. AaB spiller dræbende kedeligt, fordi man nu engang har den trup Gaarde har sammensat. Og selv hvis man ønsker at pege fingre af de to trænere, ja så falder de ansættelser også tilbage på Gaarde.
Det hjælper ikke det fjerneste at fjerne sportsdirektøren, hvis det er det eneste man gør.
Jeg har sagt det før, Gaarde har en rolle at spille i AaB, men det er ikke som sportsdirektør. Vi skal have en kapacitet ind der kender markedet, har et stort netværk og kan bygge en trup sammen med succes. Gaarde har gjort fine ting for os, og jeg er helt tryg ved hans evne til, at drive AaB fornuftigt og træffe de langsigtede løsninger.
Jeg forstår virkelig ikke hvorfor vi ikke forsøger os med Hamrén, der foruden at have et stort netværk også kender klubben, kan opbygge en kultur og er en kapacitet både Wieghorst og eventuelt andre trænere, både nu og og i fremtiden, kan sparre med. Nu er der rygter om, at han skal til norsk 1. division, og her bør vi altså kunne tilbyde et betydeligt mere interessant projekt og vi har jo rent faktisk midlerne til, at han kan tiltrække de spillere han er interesseret i.
Jeg synes simpelthen det er så oplagt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: FC Helsingør - AaB, 25.11.2017

Indlæg af Patmand » 26. nov 2017, 00:45

Pastorius skrev:
Patmand skrev:
Pastorius skrev:
jonas386 skrev:Det er da fint med de 3 point. Jo større chance for mesterskabslutspillet, jo større mulighed er der også for at vi er interessante for andre spillere til vinter. Kan vi få en angriber og en kant ind, der rent faktisk er succeser, så bliver det offensive selvfgølgelig også bedre.
De bliver vel ikke brugt, selvom vi skulle kunne købe dem.

Det er et kæmpeproblem at vi spiller på denne her måde, med den(de) opstillinger og de spillere (fra truppen) vi bruger, for skal vi nogensinde spille den flotte offensive fodbold vi forventer af AaB, så kan der ikke bygges ovenpå det spil der leveres i denne halvsæson. Lige så snart vi begynder at ville være offensive (i opstilling og valg af spillere) så mangler vi det, der har gjort vores forsvar nogenlunde pålideligt (bortset fra Rinne).

Med andre ord. Hvis vi skal se en mere spændende AaB-hold, så skal vi starte helt forfra.
Vi to lader til at være 100% enige om hvor problemet er; en ny sportsdirektør så vi kan få den nye start som du efterlyser. En kyndig person der kan sammensætte en slagkraftig og funktionel trup.

Det er blevet meget tydeligt at selv med et væsentligt øget budget, har Gaarde ikke formået at hente de offensive profiler som holdet skriger på.
To på hinanden følgende trænere kan ikke tage fejl. AaB spiller dræbende kedeligt, fordi man nu engang har den trup Gaarde har sammensat. Og selv hvis man ønsker at pege fingre af de to trænere, ja så falder de ansættelser også tilbage på Gaarde.
Det hjælper ikke det fjerneste at fjerne sportsdirektøren, hvis det er det eneste man gør.
Præcis, nu har jeg tydeligt skrevet at en ny sportsdirektør naturligvis skal optimere spillertruppen. Gaarde er bare for ringe til at finde de rigtige spillere til AaB.

Man kunne også tilføje at det hjælper ikke det fjerneste at fjerne træneren, hvis det er det eneste man gør.

Man hentede en ny træner og skruede gevaldigt op for budgettet. Hvad har det bragt os?

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: FC Helsingør - AaB, 25.11.2017

Indlæg af Patmand » 26. nov 2017, 00:53

jonas386 skrev:
Pastorius skrev:
Patmand skrev:
Pastorius skrev:
jonas386 skrev:Det er da fint med de 3 point. Jo større chance for mesterskabslutspillet, jo større mulighed er der også for at vi er interessante for andre spillere til vinter. Kan vi få en angriber og en kant ind, der rent faktisk er succeser, så bliver det offensive selvfgølgelig også bedre.
De bliver vel ikke brugt, selvom vi skulle kunne købe dem.

Det er et kæmpeproblem at vi spiller på denne her måde, med den(de) opstillinger og de spillere (fra truppen) vi bruger, for skal vi nogensinde spille den flotte offensive fodbold vi forventer af AaB, så kan der ikke bygges ovenpå det spil der leveres i denne halvsæson. Lige så snart vi begynder at ville være offensive (i opstilling og valg af spillere) så mangler vi det, der har gjort vores forsvar nogenlunde pålideligt (bortset fra Rinne).

Med andre ord. Hvis vi skal se en mere spændende AaB-hold, så skal vi starte helt forfra.
Vi to lader til at være 100% enige om hvor problemet er; en ny sportsdirektør så vi kan få den nye start som du efterlyser. En kyndig person der kan sammensætte en slagkraftig og funktionel trup.

Det er blevet meget tydeligt at selv med et væsentligt øget budget, har Gaarde ikke formået at hente de offensive profiler som holdet skriger på.
To på hinanden følgende trænere kan ikke tage fejl. AaB spiller dræbende kedeligt, fordi man nu engang har den trup Gaarde har sammensat. Og selv hvis man ønsker at pege fingre af de to trænere, ja så falder de ansættelser også tilbage på Gaarde.
Det hjælper ikke det fjerneste at fjerne sportsdirektøren, hvis det er det eneste man gør.
Jeg har sagt det før, Gaarde har en rolle at spille i AaB, men det er ikke som sportsdirektør. Vi skal have en kapacitet ind der kender markedet, har et stort netværk og kan bygge en trup sammen med succes. Gaarde har gjort fine ting for os, og jeg er helt tryg ved hans evne til, at drive AaB fornuftigt og træffe de langsigtede løsninger.
Jeg forstår virkelig ikke hvorfor vi ikke forsøger os med Hamrén, der foruden at have et stort netværk også kender klubben, kan opbygge en kultur og er en kapacitet både Wieghorst og eventuelt andre trænere, både nu og og i fremtiden, kan sparre med. Nu er der rygter om, at han skal til norsk 1. division, og her bør vi altså kunne tilbyde et betydeligt mere interessant projekt og vi har jo rent faktisk midlerne til, at han kan tiltrække de spillere han er interesseret i.
Jeg synes simpelthen det er så oplagt.
Det forstår jeg ikke, hvad mener du med at Gaarde driver AaB fornuftigt og træffer de langsigtede løsninger?

Med fare for at blive til grin så er det min opfattelse, at Gaarde er den sportslig ansvarlige med alt hvad det involverer. Så er der andre der står for feks. de økonomiske/operationelle beslutninger mv.
Jeg skal dog ikke afvise at Gaarde også i mindre grad arbejder med andet end det rent sportslige, men i så fald antager jeg det er i småtingsafdelingen.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: FC Helsingør - AaB, 25.11.2017

Indlæg af Jakobsen » 26. nov 2017, 00:56

Pastorius skrev:
Gaarde6 skrev:Uagtet om vi vinder eller ej.
Næste gang jeg hører Gaarde sige at vores trup er god nok til top 6, så tvinger jeg ham til at se de sidste 2 sæsoners kampe i en lang maraton!
Hvis han bagefter påstår at truppen er god nok. Så skal han have fyresedlen!
Jeg vil da gerne sige det. Truppen er god nok. Ikke god, men god nok.
Jeg er nysgerrig; Hvem er det du mener i truppen der er så meget bedre end det vi ser? Würtz og Risgård var bedre en gang da de var unge, men de er i karrierens efterår og niveauet er faldende. Okore er et genopbynignsprojekt og det vi ved alle, men hvem er det derudover du mener der kan spille bedre end vi har set? Mange af dem har vi endda set under to forskellige trænere eller over flere år uden jeg kan huske nogen i den gruppe skulle have præsterer bedre tidligere. Mange af vores spillere kunne nok godt være breddespillere eller udviklingsspillere på top 6 hold, men jeg har svært ved at se vi har det antal profiler og faste startere med det niveau der skal til for at opnå top 6 og derudover er vores trupsammensætning helt katastrofal.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: FC Helsingør - AaB, 25.11.2017

Indlæg af jonas386 » 26. nov 2017, 01:01

Patmand skrev: Det forstår jeg ikke, hvad mener du med at Gaarde driver AaB fornuftigt og træffer de langsigtede løsninger?

Med fare for at blive til grin så er det min opfattelse, at Gaarde er den sportslig ansvarlige med alt hvad det involverer. Så er der andre der står for feks. de økonomiske/operationelle beslutninger mv.
Jeg skal dog ikke afvise at Gaarde også i mindre grad arbejder med andet end det rent sportslige, men i så fald antager jeg det er i småtingsafdelingen.
Det er vel Gaarde der har stået for at opgradere vores faciliteter, eller i hvert fald afsat midlerne til dem. Jeg synes det er fint at vi har en der står for de overordnede linjer og infrastrukturen i klubben og en anden der udelukkende står for opbygning af truppen, scouting og spillerrekruttering. Det er vel her forskellen mellem en sportschef og en sportsdirektør ligger, det er sådan jeg har forstået det om ikke andet. Jeg kan dog også sagtens tage fejl. Hvis Gaarde udelukkende står for køb og salg af spillere så er vi dog enige i, at vi nok bør finde en anden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Helsingør - AaB, 25.11.2017

Indlæg af Funky » 26. nov 2017, 10:20

9800 skrev:Tre point, og et meget gæstfrit, men koldt og tåget stadion. Spillet er pisse ringe, men bliver altså heller ikke lettere når begge vores backs er skadede.
Wieghorst siger selv, at formationen var betinget af, at begge backs sad ude, yes.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: FC Helsingør - AaB, 25.11.2017

Indlæg af Hanga » 26. nov 2017, 11:08

Patmand skrev: [
Det forstår jeg ikke, hvad mener du med at Gaarde driver AaB fornuftigt og træffer de langsigtede løsninger?
Gaarde er på mange måder en dygtig leder i AaB. Først og fremmest har han stået last og brast med klubbens generelle strategi, selvom den har vanskeliggjort hans eget arbejde (få midler til spillertruppen). Han har sammen med Schors været elementære i redningen af AaB og i at vi i dag har en yderst sund økonomi i klubben, og at mange i fodbolddanmark anser AaB som et "foregangseksempel" i ansvarlig ledelse af en fodboldklub. Dernæst repræsenterer han altid AaB på værdig vis. Han har det rigtige sæt værdier og er en "ordenlig mand". Det kan godt være han er lidt kedelig, men jeg vil langt hellere have det, end spradebasser som f.eks. Michael Gravgaard eller Jakob Nielsen, der gang på gang får udstillet sig selv og får skabt intern ravage fordi de ikke kan holde sig fra at lufte frustrationer.

Han har angiveligt spillet en stor rolle i opgraderingen af vores træningsfaciliteter. Han kunne have banket i bordet og forlangt pengene til spillertruppen (måske han skulle have gjort det), men igen valgte man den langsigtede løsning hvor alle trænere og leder i AaB blev taget med på råd.

Vi er også langt om længe kommet dertil, hvor vi får de rigtige penge for vores fodboldspillere, når vi sælger dem. Vi får lavet længere kontrakter og så vidt mulig uden klausul. Jovist, her er han uden tvivl hjulpet godt på vej af udviklingen i økonomien, men der skal stadig en dygtig forhandler til også. Salgene af Bassogog og Mæhle var fremragende arbejde.

Hertil kommer hvordan hans daglige arbejde og håndtering af personale og de situationer der opstår, men det ved vi naturligvis mindre om.


Når alt dette er sagt, så er bundlinjen stadig, er den sportslige udvikling der har været siden the double har været katastrofal. Allan har ganske enkelt ikke været dygtig nok til at finde de rigtige spillere og trænere, og man giver for lang snor til spillere, der igennem lang tid ikke har vist et niveau der beretter til en plads på AaBs hold. Her føler jeg bl.a. lidt at han bliver ramt af sin loyalitet overfor talentstrategien. En rigtig dygtig sportsdirektør havde gennemtrumfet en genopbygning af AaB i takt med at profilerne forlod os. I stedet blev det 1-2 år efter hvor det sportslige fundament var smuldret. Nu er det blevet til en masse indkøb på én gang, og vi kan tælle succeserne med få fingre. Indkøbene mangler først og fremmest niveau, og så passer de i øvrigt sjældent ind på holdet, eller til den spillestil vi ønsker at praktisere.

Det er derfor at nogle spekulerer i, at man måske burde lave en anden opdeling i organisationen, og slå en ny stilling op med ansvar for at finde de rigtige spillere.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FC Helsingør - AaB, 25.11.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 26. nov 2017, 11:32

Hanga skrev:Vi er også langt om længe kommet dertil, hvor vi får de rigtige penge for vores fodboldspillere, når vi sælger dem. Vi får lavet længere kontrakter og så vidt mulig uden klausul. Jovist, her er han uden tvivl hjulpet godt på vej af udviklingen i økonomien, men der skal stadig en dygtig forhandler til også. Salgene af Bassogog og Mæhle var fremragende arbejde.
Det med de gode handler kan næsten ikke vægtes for højt. Det er rigtig dejligt at vi er kommet på landkortet her. Og ret beset skal det nok også betyde, at når spillere skal vælge klub, så er AaB ikke en klub til glemslen, men springbræt til noget større.

Vi har fået flere point dette efterår end ved samme tid sidste år. Kan vi vinde over Lyngby og efterfølgende over Helsingør i pokalen, så kom vi acceptabelt igennem efteråret resultatmæssigt. Får vi også point mod FCK kan det pludselig være mere end acceptabelt.
- FlæskeFrank

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: FC Helsingør - AaB, 25.11.2017

Indlæg af andreasaab89 » 26. nov 2017, 11:43

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/vide ... aign=sport

Hvis man ser Pohl chance igen kan man se hvor enorm stor den er..

Det var sådanne chancer spalvis Scorede på 9 ud af 10 gange og det er virkelig noget vi mangler på vores hold

Jeg kan heller ikle udelukke det er derfor MW stiller så defensivt op. Fordi han ved hans angribere er ringe
Vi skal hente en angriber + en kreativ kant til vinter r

Medmindre man mener man kan få Rolim i form og derfor kun mangler en angriber med mål i støvlerne

Pohl dur bare ikke. Måske som højre kant eller lignende på sigt . Men han har bare ikke killer elementet til at score kontinuerligt
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: FC Helsingør - AaB, 25.11.2017

Indlæg af Klaus » 26. nov 2017, 12:56

Jakobsen skrev:
Pastorius skrev:
Gaarde6 skrev:Uagtet om vi vinder eller ej.
Næste gang jeg hører Gaarde sige at vores trup er god nok til top 6, så tvinger jeg ham til at se de sidste 2 sæsoners kampe i en lang maraton!
Hvis han bagefter påstår at truppen er god nok. Så skal han have fyresedlen!
Jeg vil da gerne sige det. Truppen er god nok. Ikke god, men god nok.
Jeg er nysgerrig; Hvem er det du mener i truppen der er så meget bedre end det vi ser? Würtz og Risgård var bedre en gang da de var unge, men de er i karrierens efterår og niveauet er faldende. Okore er et genopbynignsprojekt og det vi ved alle, men hvem er det derudover du mener der kan spille bedre end vi har set? Mange af dem har vi endda set under to forskellige trænere eller over flere år uden jeg kan huske nogen i den gruppe skulle have præsterer bedre tidligere. Mange af vores spillere kunne nok godt være breddespillere eller udviklingsspillere på top 6 hold, men jeg har svært ved at se vi har det antal profiler og faste startere med det niveau der skal til for at opnå top 6 og derudover er vores trupsammensætning helt katastrofal.
Jeg vil godt byde ind med et par stykker. Først og fremmest Flores. Han er med i det meste frem ad banen, men bruger alt for meget energi på at dække af. Thellufsen har et kæmpe potentiale, men han dur ikke til at spille defensiv tonserbold. Pallesen, er blevet bedre, men han har stadigvæk kun i glimt vist det niveau han havde i Viborg.

Besvar