Træningskampe vinteren 2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af FIDEL » 17. jan 2018, 13:06

Yankee skrev:
Gamen skrev:Tak for fint arbejde, Frygah.

Det lader til at Magnus Christensen er ved at lave en Abildgaard - meget tidlig debut (alt for tidlig), hvorefter han falder igennem med et brag og ender på yderste mandat på midtbanen. Abildgaard har så kæmpet sig lidt tilbage, men jeg er efterhånden overbevist om at ingen af dem kommer til at være en del af fremtidens AaB-midtbane.
Dertil ligner de alle de andre typer på midtbanen for meget, og uden at have de spidskompetencer der er vigtige som CM i moderne fodbold, herunder blik for spillet, evnen til at sætte tempo og lave konstruktive afleveringer.
Jo, men det siger jo især noget om hvordan vi bruger vores talenter helt, helt forkert. I hele sidste sæson har MC jo brugt alle sine kræfter og sin tid på at spille Superliga-kampe og det kan bare ikke undgås at det går ud over træningen. Når han starter inde, så skal han jo også deltage i dødboldstræning, taktisk forberedelse osv. - og det er bare ikke særlig udviklende for en førsteårssenior. Desuden er det et meget tungt pres både fysisk og psykisk, som gør at en spiller ret naturligt når et plateau. Trænerstaben får pludselig fokus på at udvikle hans svagheder fremfor at fremdyrke nogle spidskompetencer fordi det vigtigste er at han skal holde vand på søndag mod Randers. Når han så rammer et plateau udviklingsmæssigt bliver han overhalet af nogle nye førsteårsseniorer og får en kæmpe mental nedtur, der går ud over hans selvtillid og måske hans disciplin ift. træning og forberedelse. Det er trods alt kun mennesker, vi har med at gøre.

Selvfølgelig er det positivt at vi giver så meget spilletid til vores unge drenge, men vi har nu set rigtig mange eksempler på at spillere bliver kastet ud i førsteholdsfodbold uden at være helt klar til det og uden en plan for hvordan de skulle udvikle sig sideløbende. Det kan sagtens gå godt som med Lucas, Mæhle eller Nicolaj Thomsen, men det gør også at vi risikerer at "knække" nogle ellers ret talentfulde spillere som Wichmann, Bruhn, MC, Abildgaard m.fl. - samt at vi jo naturligt nok også går og taber en masse kampe når vi stiller med 2-3 spillere, der ikke er helt klar.
Det er meget fornuftigt skrevet. :thumbsup:
Jeg tror dog, at en spiller som Abildgaard med tiden nok skal blive en god superligaspiller.Han har nogle gode forudsætninger såsom fysik, størrelse og en ok teknik. Men det kan godt ende med at han bliver omskolet til CB.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af FIDEL » 17. jan 2018, 16:09

Nu hvor Ahlman sandsynligvis ikke starter i Gøteborg, så kunne det være interessant at se Bytyqi fra start, men Wieghorst starter sgu nok med Blåbjerg som venstre back.
Endvidere håber jeg at se Pohl prøvet af som kant og med Safranko som spidsangriber.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Frygah » 17. jan 2018, 16:24

FIDEL skrev:Nu hvor Ahlman sandsynligvis ikke starter i Gøteborg, så kunne det være interessant at se Bytyqi fra start, men Wieghorst starter sgu nok med Blåbjerg som venstre back.
Endvidere håber jeg at se Pohl prøvet af som kant og med Safranko som spidsangriber.
Det irriterer mig virkelig grænseløst af Bytyqi ikke får chancen...

Jeg har set ham i et par træningskampe, senest i den forrige reservekamp mod Randers, og han var pissegod indtil han desværre måtte gå ud kort før pausen. Hans samspil med Rolim var sindssygt godt, og gav enormt meget dynamik og tempo i vores venstreside.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af FlæskeFrank » 17. jan 2018, 17:33

Inden "Wieghorst er dum" kommer som indlæg.

Så var Bytyqi altså skadet op til sidste træningskamp, så langt fra sikkert at han er med mod Göteborg.
Jacob Rinne, Jakob Ahlmann og Jannik Pohl er afsted på ligalandsholdssamlinger og vender tilbage til truppen i næste uge, mens Bardhec Bytyqi og Nikolaj Lyngø sidder ude med lidt problemer i henholdsvis anklen og lysken.
- FlæskeFrank

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Mogens » 17. jan 2018, 23:11

Redwhite skrev:De bedste u19 spillere fra både AGF og AaB er med u19 landsholdet på Cypern, men det kan jo undre at Wessam som ny i superliga truppen ikke er med på u19 landsholdet. Vores u19 liga hold slog iøvrigt AGF i den seneste indbyrdes liga kamp, så talenterne udendørs er minimum på niveau med AGF, og det er jo det det primært handler om.
Det det primært handler om er superligaen. Når det er sagt, så er det selvfølgelig dejligt, at vi kan matche agf på u-fronten. Det der i mine øjne er vigtigst der er dog, om vi kan matche dem qua vi fungerer som et hold, eller om det er fordi vi har stærke individualister. Jeg foretrækker klart det sidste.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Jakobsen » 18. jan 2018, 10:20

FlæskeFrank skrev:Inden "Wieghorst er dum" kommer som indlæg.

Så var Bytyqi altså skadet op til sidste træningskamp, så langt fra sikkert at han er med mod Göteborg.
Jacob Rinne, Jakob Ahlmann og Jannik Pohl er afsted på ligalandsholdssamlinger og vender tilbage til truppen i næste uge, mens Bardhec Bytyqi og Nikolaj Lyngø sidder ude med lidt problemer i henholdsvis anklen og lysken.
Derudover har Bytyqi altså bare en konkurrent der hedder Jakob Ahlmann. Vi skal da ikke smide Ahlmann på bænken til fordel for et talentprojekt når Ahlmann endelig er ved at være bygget op igen. I højre siden er han ligeledes oppe mod to gode spillere i Børsten og Palle. Bare fordi man ser spændende ud i Reserveligaen betyder det ikke, at man kan gå ind i Superligaen med den robusthed det kræver.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Uldahl » 18. jan 2018, 18:19

Når nu man ikke kan komme til Sverige og se trænings kampen mod Goteborg, så er det et spændende byt at se den kamp.
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... 9b4ab6c139

Spilles i min baghave så den skal jeg over at se 80 km. fra hvor jeg bor.

Uanset om der kommer nye ind giver det en ide om hvor meget vi har fået udviklet offesiven her i pausen. Med mindre der kommer salg eller vi kan få Kusk billigt tror jeg ikke der kommer nogen ind. De udtaler jo de er tilfredse med truppen, så tror ikke der bliver købt til startopstillingen. :thumbsdown:
Vil prøve at se om jeg ikke kan få lov at overvære en træning eller tre :aabfan: Vil være skønt at få et indblik i hvad og hvordan der trænes nu hvor vi går et intens forår i møde. :cheers:

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af frederikshavneren » 19. jan 2018, 10:33

Der er tæt på udsolgt til morgendagens træningskamp i Prioritet Serneke Arena i Götet, i skrivende stund er der 300 billetter tilbage til kampen.
Det må på alle måder være sjovere at møde en interessant modstander i en fin kulisse fremfor at møde eksempelvis Vejle BK el. Viborg FF på en øde og forblæst kunstgræsbane

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Jakobsen » 19. jan 2018, 10:36

frederikshavneren skrev:Der er tæt på udsolgt til morgendagens træningskamp i Prioritet Serneke Arena i Götet, i skrivende stund er der 300 billetter tilbage til kampen.
Det må på alle måder være sjovere at møde en interessant modstander i en fin kulisse fremfor at møde eksempelvis Vejle BK el. Viborg FF på en øde og forblæst kunstgræsbane
Ja kunne godt ønske mig, at Schoors, Gaarde og co. tog på inspirationstur til Sverige for at se hvordan de får den tilslutning til deres klubber på tilskuersiden. Derudover ville det pynte, hvis vi ligesom de svenske klubber begydnte at streame vores kampe.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gamen

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Gamen » 19. jan 2018, 15:30

Jakobsen skrev: Ja kunne godt ønske mig, at Schoors, Gaarde og co. tog på inspirationstur til Sverige for at se hvordan de får den tilslutning til deres klubber på tilskuersiden. Derudover ville det pynte, hvis vi ligesom de svenske klubber begydnte at streame vores kampe.
Vi taler 2100 tilskuere, det er vel ikke så imponerende til en træningskamp. Mindes at vi nogle af de andre år hvor vi har spillet på Valhalla IP ved Scandinavium har været op mod 5000 tilskuere.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Jakobsen » 19. jan 2018, 15:56

Gamen skrev:
Jakobsen skrev: Ja kunne godt ønske mig, at Schoors, Gaarde og co. tog på inspirationstur til Sverige for at se hvordan de får den tilslutning til deres klubber på tilskuersiden. Derudover ville det pynte, hvis vi ligesom de svenske klubber begydnte at streame vores kampe.
Vi taler 2100 tilskuere, det er vel ikke så imponerende til en træningskamp. Mindes at vi nogle af de andre år hvor vi har spillet på Valhalla IP ved Scandinavium har været op mod 5000 tilskuere.
Omvendt er det vel aldrig lykkeds at lokke mere end højest 1000 mennesker på Aalborg Stadion når de spiller den sidste træningskamp derude inden sæsonstart.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Kristian » 19. jan 2018, 16:15

Jakobsen skrev:
Gamen skrev:
Jakobsen skrev: Ja kunne godt ønske mig, at Schoors, Gaarde og co. tog på inspirationstur til Sverige for at se hvordan de får den tilslutning til deres klubber på tilskuersiden. Derudover ville det pynte, hvis vi ligesom de svenske klubber begydnte at streame vores kampe.
Vi taler 2100 tilskuere, det er vel ikke så imponerende til en træningskamp. Mindes at vi nogle af de andre år hvor vi har spillet på Valhalla IP ved Scandinavium har været op mod 5000 tilskuere.
Omvendt er det vel aldrig lykkeds at lokke mere end højest 1000 mennesker på Aalborg Stadion når de spiller den sidste træningskamp derude inden sæsonstart.
I juli 2014 var der 4500 til en kamp mod strømgodset. Den sidste inden sæsonstart.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Jakobsen » 19. jan 2018, 17:30

Kristian skrev:
Jakobsen skrev:
Gamen skrev:
Jakobsen skrev: Ja kunne godt ønske mig, at Schoors, Gaarde og co. tog på inspirationstur til Sverige for at se hvordan de får den tilslutning til deres klubber på tilskuersiden. Derudover ville det pynte, hvis vi ligesom de svenske klubber begydnte at streame vores kampe.
Vi taler 2100 tilskuere, det er vel ikke så imponerende til en træningskamp. Mindes at vi nogle af de andre år hvor vi har spillet på Valhalla IP ved Scandinavium har været op mod 5000 tilskuere.
Omvendt er det vel aldrig lykkeds at lokke mere end højest 1000 mennesker på Aalborg Stadion når de spiller den sidste træningskamp derude inden sæsonstart.
I juli 2014 var der 4500 til en kamp mod strømgodset. Den sidste inden sæsonstart.
Fair nok. Jeg baserede mit skud på alle de gange jeg var derude til træningskampe på stadion da jeg boede i Aalborg. Jeg tvivler dog på om vi kan have så stor interesse for en træningskamp i sæsoner, hvor vi ikke er forsvarende double vindere.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af troelsh » 19. jan 2018, 19:38

Jakobsen skrev:
Kristian skrev:
Jakobsen skrev:
Gamen skrev:
Jakobsen skrev: Ja kunne godt ønske mig, at Schoors, Gaarde og co. tog på inspirationstur til Sverige for at se hvordan de får den tilslutning til deres klubber på tilskuersiden. Derudover ville det pynte, hvis vi ligesom de svenske klubber begydnte at streame vores kampe.
Vi taler 2100 tilskuere, det er vel ikke så imponerende til en træningskamp. Mindes at vi nogle af de andre år hvor vi har spillet på Valhalla IP ved Scandinavium har været op mod 5000 tilskuere.
Omvendt er det vel aldrig lykkeds at lokke mere end højest 1000 mennesker på Aalborg Stadion når de spiller den sidste træningskamp derude inden sæsonstart.
I juli 2014 var der 4500 til en kamp mod strømgodset. Den sidste inden sæsonstart.
Fair nok. Jeg baserede mit skud på alle de gange jeg var derude til træningskampe på stadion da jeg boede i Aalborg. Jeg tvivler dog på om vi kan have så stor interesse for en træningskamp i sæsoner, hvor vi ikke er forsvarende double vindere.
I 16 spillede vi træningskamp mod Malmø der var 5000 på stadion, så interessen er der, specielt når der er fri entre så er nordjyder glade ;)
Vi spillede Iøvrigt en forrygende kamp og vandt 3-0 :)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af frederikshavneren » 19. jan 2018, 20:01

troelsh skrev:
Jakobsen skrev:
Kristian skrev:
Jakobsen skrev:
Gamen skrev:
Jakobsen skrev: Ja kunne godt ønske mig, at Schoors, Gaarde og co. tog på inspirationstur til Sverige for at se hvordan de får den tilslutning til deres klubber på tilskuersiden. Derudover ville det pynte, hvis vi ligesom de svenske klubber begydnte at streame vores kampe.
Vi taler 2100 tilskuere, det er vel ikke så imponerende til en træningskamp. Mindes at vi nogle af de andre år hvor vi har spillet på Valhalla IP ved Scandinavium har været op mod 5000 tilskuere.
Omvendt er det vel aldrig lykkeds at lokke mere end højest 1000 mennesker på Aalborg Stadion når de spiller den sidste træningskamp derude inden sæsonstart.
I juli 2014 var der 4500 til en kamp mod strømgodset. Den sidste inden sæsonstart.
Fair nok. Jeg baserede mit skud på alle de gange jeg var derude til træningskampe på stadion da jeg boede i Aalborg. Jeg tvivler dog på om vi kan have så stor interesse for en træningskamp i sæsoner, hvor vi ikke er forsvarende double vindere.
I 16 spillede vi træningskamp mod Malmø der var 5000 på stadion, så interessen er der, specielt når der er fri entre så er nordjyder glade ;)
Vi spillede Iøvrigt en forrygende kamp og vandt 3-0 :)
Jeg kan godt huske MFF kampen hvor der var imponerende mange tilskuere, det endda selv om der var kick off kl. 14 el. 15 på en hverdag. Det flotte fremmøde skal dog også tilskrives at Kuhn stod i spidsen for MFF

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af frederikshavneren » 19. jan 2018, 20:15

Gamen skrev:
Jakobsen skrev: Ja kunne godt ønske mig, at Schoors, Gaarde og co. tog på inspirationstur til Sverige for at se hvordan de får den tilslutning til deres klubber på tilskuersiden. Derudover ville det pynte, hvis vi ligesom de svenske klubber begydnte at streame vores kampe.
Vi taler 2100 tilskuere, det er vel ikke så imponerende til en træningskamp. Mindes at vi nogle af de andre år hvor vi har spillet på Valhalla IP ved Scandinavium har været op mod 5000 tilskuere.
Ud fra en hurtig google søgning er der plads til 3.000-3.300 tilskuere, til morgendagens træningskamp i Göteborg vil der være flere tilskuere end der er til nogle af vores udekampe i Superligaen

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Frygah » 20. jan 2018, 11:49

Hmm, kan det passe at de der 2 ugers gratis prøve hos C-More ikke giver adgang til kampen mod Göteborg idag?

Jeg har lige oprettet, men det ser stadig ud til jeg skal betale 100 kr. for adgang til kampen...
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af frederikshavneren » 20. jan 2018, 12:35

Startopstillingen mod IFK Göteborg:

Rinne
Patrick - Okore - Blåbjerg - Bytyqi
Børsting - Lesniak - Risgård - Rolim
Flores
Safranko

Om holdet stiller op i denne formation er jeg usikker på

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af frederikshavneren » 20. jan 2018, 12:40

IFK Göteborgs startopstilling til dagens træningskamp:

Erik Dahlin
Carl Starfelt - André Calisir - Sebastian Eriksson
Emil Salomonsson - Adil Titi - August Erlingmark - Billy Nordström
Elias Omarsson - Tobias Hysén - Sebastian Ohlsson

Det er IFK Göteborgs første træningskamp hvorfor de kommer til at foretage mange udskiftninger undervejs i kampen

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Jakobsen » 20. jan 2018, 12:50

frederikshavneren skrev:Startopstillingen mod IFK Göteborg:

Rinne
Patrick - Okore - Blåbjerg - Bytyqi
Børsting - Lesniak - Risgård - Rolim
Flores
Safranko

Om holdet stiller op i denne formation er jeg usikker på
Med de 11 tror jeg det er et meget godt bud (desværre). Jeg så meget hellere vi fortsatte med 3-4-3 da der er et solidt fundament at bygge på og jeg synes formationen passer godt til vores trup. Rolim, Thellufsen og Flores egner sig alle tre bedre til den mere frigjorte ramme fremme og vi er godt besat med wing backs i Børsting og Palle til højre og Ahlmann til venstre.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Besvar