Træningskampe vinteren 2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Redwhite
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 88
Tilmeldt: 6. jan 2018, 21:17
Favoritspiller: Marcel Desailly

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Redwhite » 26. jan 2018, 22:51

Hvorfor er han overhovedet med 14 dage før sæson start.!! Nu handler det om at spille sig i top 6 med de spillere vi har, og det gør en 18 årige islænding ingen forskel på. Kæmpe fejl hvis han får spilletid uden kontrakt i de sidste kampe før start. De eksperimenter har vi reserveligean til.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Funky » 26. jan 2018, 23:04

frederikshavneren skrev:Højdepunkter fra kampen: https://aabsport.dk/nyheder/2018/januar ... -bellmare/
Deres to mål ser lidt tilfældige ud - til gengæld spiller de sig vel til 3 megachancer, som de brænder. Grimt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Klaus » 27. jan 2018, 11:43

Er der nogen, der kan give lidt baggrundsinfo på Wessam?? Med flot assist og to mål har han da i hvert fald som minimum markeret sig denne vinter :cheers:

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Forza » 27. jan 2018, 15:18

Redwhite skrev:Hvorfor er han overhovedet med 14 dage før sæson start.!! Nu handler det om at spille sig i top 6 med de spillere vi har, og det gør en 18 årige islænding ingen forskel på. Kæmpe fejl hvis han får spilletid uden kontrakt i de sidste kampe før start. De eksperimenter har vi reserveligean til.
Rolig nu. De manglede en VB efter Ahlmann tog hjem. Da de alligevel havde planlagt at se ham nærmere til en prøvetræning var det oplagt at gøre nu fremfor midt i sæsonen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Redwhite
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 88
Tilmeldt: 6. jan 2018, 21:17
Favoritspiller: Marcel Desailly

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Redwhite » 27. jan 2018, 17:04

Rigtig med Ahlmann, men vi har altså fire mand med der kan spille på den position, så unødvendigt at tage ham med i optakten, med mindre man er klar til at give ham kontrakt.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Buzz Killington » 27. jan 2018, 20:54

Redwhite skrev:Rigtig med Ahlmann, men vi har altså fire mand med der kan spille på den position, så unødvendigt at tage ham med i optakten, med mindre man er klar til at give ham kontrakt.
Men, han spillede netop ikke? Han indgår vel bare i træningen så de kan vurdere ham i forhold til det relevante niveau, for at se om han skal have en kontrakt. Misser jeg et eller andet her, for jeg kan ikke se problemet i at man tager et potentielt stort talent med til træning?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af FlæskeFrank » 28. jan 2018, 12:52

Nu hænger træningskampe og superligasæsonen ikke sammen. Men træningskampene har vel vist fremgang i det offensive spil, et hold som kæmper og kan vende kampene.

Så hvis ingen af de ting er med i de første kampe i forårets kampe, så er der vel noget galt med træningskampene/modstanderne.

Selvfølgelig kan man ikke tage det over 1 for 1. Men resultaterne giver håb om mere fremgang i foråret.

og så er Abou Ali vel den nye zweimal ?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Jakobsen » 28. jan 2018, 13:35

FlæskeFrank skrev:Nu hænger træningskampe og superligasæsonen ikke sammen. Men træningskampene har vel vist fremgang i det offensive spil, et hold som kæmper og kan vende kampene.

Så hvis ingen af de ting er med i de første kampe i forårets kampe, så er der vel noget galt med træningskampene/modstanderne.

Selvfølgelig kan man ikke tage det over 1 for 1. Men resultaterne giver håb om mere fremgang i foråret.

og så er Abou Ali vel den nye zweimal ?
Lad os nu lige se ham mod mere etablerede hold. En Japansk oprykker er ikke skræmmende og, at vi var nede med 2-0 skyldes nok mere de mange eksperimenter og reserver end at vi mødte et kvalitetshold. Det er positivt, hvis vores ungdomsafdeling endelig leverer en profil igen, men jeg vil se det før jeg tror det. Der er så mange der blevet skreet op til den næste frelser de sidste par år, men ligger i den tunge ende ifht. Superligaen.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gamen

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Gamen » 28. jan 2018, 13:42

FlæskeFrank skrev:Nu hænger træningskampe og superligasæsonen ikke sammen. Men træningskampene har vel vist fremgang i det offensive spil, et hold som kæmper og kan vende kampene.

Så hvis ingen af de ting er med i de første kampe i forårets kampe, så er der vel noget galt med træningskampene/modstanderne.

Selvfølgelig kan man ikke tage det over 1 for 1. Men resultaterne giver håb om mere fremgang i foråret.

og så er Abou Ali vel den nye zweimal ?
Er det ikke lige vel tidligt nok at sige noget som helst? Træningskampe plejer ikke at sige en dyt om noget som helst. Vi har før været verdensmestre i træningskampe, for så at spille som fem potter pis fra sæsonstart.

Lad os nu lige se Abou Ali mod kvalificeret modstand. Han er stadig meget ufærdig, og modsat de andre "talenter"/reserver vi har, så skal han ikke kastes i ilden og have stort ansvar for hurtigt. Det har vi vist set alt for godt de sidste par år, hvad det ender med. Jeg håber snart vores ungdomsafdeling begynder at producere spillere der kan noget fremadrettet - det boldflytteri som MC og Abildgaard bl.a. praktiserer bliver lidt træls at se på.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Funky » 30. jan 2018, 19:32

Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev:Nu hænger træningskampe og superligasæsonen ikke sammen. Men træningskampene har vel vist fremgang i det offensive spil, et hold som kæmper og kan vende kampene.

Så hvis ingen af de ting er med i de første kampe i forårets kampe, så er der vel noget galt med træningskampene/modstanderne.

Selvfølgelig kan man ikke tage det over 1 for 1. Men resultaterne giver håb om mere fremgang i foråret.

og så er Abou Ali vel den nye zweimal ?
Er det ikke lige vel tidligt nok at sige noget som helst? Træningskampe plejer ikke at sige en dyt om noget som helst. Vi har før været verdensmestre i træningskampe, for så at spille som fem potter pis fra sæsonstart.

Lad os nu lige se Abou Ali mod kvalificeret modstand. Han er stadig meget ufærdig, og modsat de andre "talenter"/reserver vi har, så skal han ikke kastes i ilden og have stort ansvar for hurtigt. Det har vi vist set alt for godt de sidste par år, hvad det ender med. Jeg håber snart vores ungdomsafdeling begynder at producere spillere der kan noget fremadrettet - det boldflytteri som MC og Abildgaard bl.a. praktiserer bliver lidt træls at se på.
Ifølge seneste artikel fra Nordjyske har Abildgaard imponeret stort på træningsturen, undtagen den 1. halvleg mod japanerne, hvor hele holdet havde det svært.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Buzz Killington » 30. jan 2018, 19:44

Funky skrev:
Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev:Nu hænger træningskampe og superligasæsonen ikke sammen. Men træningskampene har vel vist fremgang i det offensive spil, et hold som kæmper og kan vende kampene.

Så hvis ingen af de ting er med i de første kampe i forårets kampe, så er der vel noget galt med træningskampene/modstanderne.

Selvfølgelig kan man ikke tage det over 1 for 1. Men resultaterne giver håb om mere fremgang i foråret.

og så er Abou Ali vel den nye zweimal ?
Er det ikke lige vel tidligt nok at sige noget som helst? Træningskampe plejer ikke at sige en dyt om noget som helst. Vi har før været verdensmestre i træningskampe, for så at spille som fem potter pis fra sæsonstart.

Lad os nu lige se Abou Ali mod kvalificeret modstand. Han er stadig meget ufærdig, og modsat de andre "talenter"/reserver vi har, så skal han ikke kastes i ilden og have stort ansvar for hurtigt. Det har vi vist set alt for godt de sidste par år, hvad det ender med. Jeg håber snart vores ungdomsafdeling begynder at producere spillere der kan noget fremadrettet - det boldflytteri som MC og Abildgaard bl.a. praktiserer bliver lidt træls at se på.
Ifølge seneste artikel fra Nordjyske har Abildgaard imponeret stort på træningsturen, undtagen den 1. halvleg mod japanerne, hvor hele holdet havde det svært.
Det er dejligt at høre. Han har hele tiden slået mig som en spiller hvor kroppen lige skulle indhente resten af fodboldspilleren. Som om han muskelmæssigt ikke var helt fyldt ud endnu de rigtige steder og virkedede akavet i sit løb og sine bevægelser, hvis det giver mening. Husker det også som om han sluttede fornuftigt af i de indhop han fik sidste på året.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Martino » 30. jan 2018, 19:54

Buzz Killington skrev:
Funky skrev:
Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev:Nu hænger træningskampe og superligasæsonen ikke sammen. Men træningskampene har vel vist fremgang i det offensive spil, et hold som kæmper og kan vende kampene.

Så hvis ingen af de ting er med i de første kampe i forårets kampe, så er der vel noget galt med træningskampene/modstanderne.

Selvfølgelig kan man ikke tage det over 1 for 1. Men resultaterne giver håb om mere fremgang i foråret.

og så er Abou Ali vel den nye zweimal ?
Er det ikke lige vel tidligt nok at sige noget som helst? Træningskampe plejer ikke at sige en dyt om noget som helst. Vi har før været verdensmestre i træningskampe, for så at spille som fem potter pis fra sæsonstart.

Lad os nu lige se Abou Ali mod kvalificeret modstand. Han er stadig meget ufærdig, og modsat de andre "talenter"/reserver vi har, så skal han ikke kastes i ilden og have stort ansvar for hurtigt. Det har vi vist set alt for godt de sidste par år, hvad det ender med. Jeg håber snart vores ungdomsafdeling begynder at producere spillere der kan noget fremadrettet - det boldflytteri som MC og Abildgaard bl.a. praktiserer bliver lidt træls at se på.
Ifølge seneste artikel fra Nordjyske har Abildgaard imponeret stort på træningsturen, undtagen den 1. halvleg mod japanerne, hvor hele holdet havde det svært.
Det er dejligt at høre. Han har hele tiden slået mig som en spiller hvor kroppen lige skulle indhente resten af fodboldspilleren. Som om han muskelmæssigt ikke var helt fyldt ud endnu de rigtige steder og virkedede akavet i sit løb og sine bevægelser, hvis det giver mening. Husker det også som om han sluttede fornuftigt af i de indhop han fik sidste på året.
Absolut. Han har nogle åbenlyse styrker og nogle ret åbenlyse svagheder. Nu må vi se hvad foråret bringer til ham. Han var tidligere meget flagrende i sine defensive aktioner, på grænsen til ADHD ;) men skal love for han har udviklet sig positivt i det henseende. Jeg kan dog ikke helt gennemskue hvor han er bedst - for han er meget et-benet til central midt.
Jeg savner Winsnes

Gamen

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Gamen » 30. jan 2018, 19:55

Funky skrev: Ifølge seneste artikel fra Nordjyske har Abildgaard imponeret stort på træningsturen, undtagen den 1. halvleg mod japanerne, hvor hele holdet havde det svært.
Jeg har stadig meget svært ved at se ham som andet end en ordinær boldflytter, men det ville da være rart med et talent-gennembrud. Vi trænger til det. Men derudover skal der godt nok ryddes op i fyldspillerne på central midt - det må være en klar prioritet i sommervinduet.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af FlæskeFrank » 30. jan 2018, 20:31

Ifølge AaBs optakt til kampen mod Sparta Prag i morgen, så spiller Flores og Rolim nok ikke på grund af småproblemer med bentøjet. Det vil godt nok være øv, hvis to af de kreative skal døje med småskader igennem foråret.

Så lad os håbe, at det er ingenting.

Svært at se, hvordan vi stiller op, hvis de to er væk og Ahlmann. Og hvem skal være i front Pohl eller Safranko ? Desværre virker det ikke til, at vi spiller med to angribere.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Buzz Killington » 30. jan 2018, 20:43

FlæskeFrank skrev:Ifølge AaBs optakt til kampen mod Sparta Prag i morgen, så spiller Flores og Rolim nok ikke på grund af småproblemer med bentøjet. Det vil godt nok være øv, hvis to af de kreative skal døje med småskader igennem foråret.

Så lad os håbe, at det er ingenting.

Svært at se, hvordan vi stiller op, hvis de to er væk og Ahlmann. Og hvem skal være i front Pohl eller Safranko ? Desværre virker det ikke til, at vi spiller med to angribere.
Jeg læste i Nordjyske at det var småting med de to, og blot en gardering.

edit:
Det er ikke noget, jeg er bekymret over. Vi er stadig påpasselige og tager ingen chancer. Edison var ikke klar nu, og derfor lod vi ham sidde over, og Yann mærkede et lille spænd her til sidst, og derfor stoppede han, siger Morten Wieghorst.
https://nordjyske.dk/nyheder/aalborg/aa ... 85dc2bc97f
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Frygah » 30. jan 2018, 21:15

Gamen skrev:
Funky skrev: Ifølge seneste artikel fra Nordjyske har Abildgaard imponeret stort på træningsturen, undtagen den 1. halvleg mod japanerne, hvor hele holdet havde det svært.
Jeg har stadig meget svært ved at se ham som andet end en ordinær boldflytter, men det ville da være rart med et talent-gennembrud. Vi trænger til det. Men derudover skal der godt nok ryddes op i fyldspillerne på central midt - det må være en klar prioritet i sommervinduet.
Altså i kampen mod Randers fyldte han meget mere på midtbanen i både løbepensum og fysik end både Würtz og Risgård... Jeg var lige ved at sige mere end de to tilsammen!

Det er givet at han ikke lavede guld-afleveringer, men han dog derimod selv nogle klassisk Risgård-løb i dybden på forsvaret og brød sin position på midten, som gav rum til Flores, Rolim og nåja, vel også Børsting.

Jeg er enig i at han ikke som sådan har nogle virkelige spidskompetencer, men lige i den kamp lignede det at han havde tilegnet sig noget af det bedste fra Würtz (aggressivitet, arbejdsstyrke og fysik) og Risgård (offensive løb med og uden bold). Kan han bringe det med fast over i Suppen, så ser jeg ham sgu som en der skal ind og erstatte enten Würtz eller Risgård. Men det er udelukkende bedømt på 1 træningskamp.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af aaballday » 31. jan 2018, 10:25

God nyhed

Coldhawk
2. div
2. div
Indlæg: 135
Tilmeldt: 7. maj 2007, 11:42
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Coldhawk » 31. jan 2018, 11:13

Hvor godt det vises.... hvad kl går det i gang?

Coldhawk
2. div
2. div
Indlæg: 135
Tilmeldt: 7. maj 2007, 11:42
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Coldhawk » 31. jan 2018, 11:16

Fandt det. Det er klokken 16:00

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af frederikshavneren » 31. jan 2018, 12:12

Lørdagens generalprøve mod FC Thisted er programsat til at blive afviklet på Hornevej, lidt ærgerligt da det plejer at være en god 'tradition' at spille generalprøven på stadion. Tilskuertallene til senere års kampe på stadion mod hold som Odd Grenland og Strømsgodset har da også været ganske fine.

Der skal nok blive en del opmærksomhed på kampen mod FC Thisted pga. Kusk, men det er måske et bevidst valg at spille på Hornevej som forberedelse til at spille på plastic banen i Silkeborg.

Besvar