Træningskampe vinteren 2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3642
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af gravballe » 3. feb 2018, 18:17

Hvis MW forsætter den defensive tilgang til det hele, så magter jeg da det godt nok ikke mere.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Jakobsen » 3. feb 2018, 18:42

Funky skrev:
troelsh skrev:
Kenneth K skrev:Iflg. AaBs Twitter, så virker det til at Kusk har taget meget af det initiativ og ansvar, man kunne forvente af ham. Skønt. Han skal nok komme til at gøre en stor forskel for os.

Men det var da godt nok en uinspireret og uinspirerende central midtbane, Wieghorst vælger at stille til start med. Ganske som også påpeget af andre. Og det er sådan set bare pisse frustrerende at se på, når man sidder med en fornemmelse af, at der faktisk er krummer i vores offensiv. Plus at man måske nok også godt kunne have valgt et par lidt mere offensive backs... for fa'n, altså... det er Thisted, vi spiller mod, og vi skal altså også samtidig ud og vinde kampe i foråret. Vi kommer fra baghjul.
Helt enig, generelt forstår jeg ikke hvorfor man ikke har forsøgt sig med lidt flere offensive opstillinger i træningskampene, vi har vel en ambition om at skulle spille underholdende igen på et tidspunkt.

Men det er bestemt lovende at læse AaB’s twitter opdateringer ift. Kusk’s præstation, håber der er en bruger herinde der kan berette noget fra kampen
Nordjyske rapporterer: "Uskøn testsejr".
https://nordjyske.dk/nyheder/AaB-tog-us ... d538421651

Lyder som om Pohl fortsætter stilen fra efteråret.
Det er sgu trist med Pohl. Han har så mange redskaber til at blive en klasseangriber. Men han er simpelthen for usikker i hans beslitninger og derfor tøver han eller bliver for ivrig. Det gør det næppe bedre han nærmest har været førsteangriber fra dag et og derfor bebrejder jeg egentlig mere AaB end Pohl. Det ligner ung spiller der har været udsat for alt for stort pres for tidligt. Jeg tror sgu stsdig på Pohl, men jeg tror det bedste man kunne gø0re var at lade ham være reserve i et stykke tid og få ham bygget op igen rent mentalt.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3642
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af gravballe » 3. feb 2018, 18:43

Jakobsen skrev:
Funky skrev:
troelsh skrev:
Kenneth K skrev:Iflg. AaBs Twitter, så virker det til at Kusk har taget meget af det initiativ og ansvar, man kunne forvente af ham. Skønt. Han skal nok komme til at gøre en stor forskel for os.

Men det var da godt nok en uinspireret og uinspirerende central midtbane, Wieghorst vælger at stille til start med. Ganske som også påpeget af andre. Og det er sådan set bare pisse frustrerende at se på, når man sidder med en fornemmelse af, at der faktisk er krummer i vores offensiv. Plus at man måske nok også godt kunne have valgt et par lidt mere offensive backs... for fa'n, altså... det er Thisted, vi spiller mod, og vi skal altså også samtidig ud og vinde kampe i foråret. Vi kommer fra baghjul.
Helt enig, generelt forstår jeg ikke hvorfor man ikke har forsøgt sig med lidt flere offensive opstillinger i træningskampene, vi har vel en ambition om at skulle spille underholdende igen på et tidspunkt.

Men det er bestemt lovende at læse AaB’s twitter opdateringer ift. Kusk’s præstation, håber der er en bruger herinde der kan berette noget fra kampen
Nordjyske rapporterer: "Uskøn testsejr".
https://nordjyske.dk/nyheder/AaB-tog-us ... d538421651

Lyder som om Pohl fortsætter stilen fra efteråret.
Det er sgu trist med Pohl. Han har så mange redskaber til at blive en klasseangriber. Men han er simpelthen for usikker i hans beslitninger og derfor tøver han eller bliver for ivrig. Det gør det næppe bedre han nærmest har været førsteangriber fra dag et og derfor bebrejder jeg egentlig mere AaB end Pohl. Det ligner ung spiller der har været udsat for alt for stort pres for tidligt. Jeg tror sgu stsdig på Pohl, men jeg tror det bedste man kunne gø0re var at lade ham være reserve i et stykke tid og få ham bygget op igen rent mentalt.
Ja vi trænger til en klasse angriber der kan tage presset lidt.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af frederikshavneren » 3. feb 2018, 18:49

troelsh skrev:
Kenneth K skrev:Iflg. AaBs Twitter, så virker det til at Kusk har taget meget af det initiativ og ansvar, man kunne forvente af ham. Skønt. Han skal nok komme til at gøre en stor forskel for os.

Men det var da godt nok en uinspireret og uinspirerende central midtbane, Wieghorst vælger at stille til start med. Ganske som også påpeget af andre. Og det er sådan set bare pisse frustrerende at se på, når man sidder med en fornemmelse af, at der faktisk er krummer i vores offensiv. Plus at man måske nok også godt kunne have valgt et par lidt mere offensive backs... for fa'n, altså... det er Thisted, vi spiller mod, og vi skal altså også samtidig ud og vinde kampe i foråret. Vi kommer fra baghjul.
Helt enig, generelt forstår jeg ikke hvorfor man ikke har forsøgt sig med lidt flere offensive opstillinger i træningskampene, vi har vel en ambition om at skulle spille underholdende igen på et tidspunkt.

Men det er bestemt lovende at læse AaB’s twitter opdateringer ift. Kusk’s præstation, håber der er en bruger herinde der kan berette noget fra kampen
Generelt var det en rodet og uskøn kamp, vi sad på spillet men hvis det ikke var for en velspillende Rinne havde thyboerne scoret et par mål. Synes godt nok at vi spillede noget dårlig bold med mange tekniske fejl og i et lavt tempo.
Ja vi skabte nogle chancer men det var godt nok på en billig baggrund.

Kusk gjorde et fint indtryk, han viste gode takter og overstrålede medspillerne. Jeg tror at vi kommer til at slås med de samme problematikker i foråret som i de seneste sæsoner, Pohl er hurtig men det er også det. Elendige afslutninger og førsteberøringer trækker gevaldigt ned. Selv om vi har hentet Kusk kommer vi fortsat til at slide med at skabe chancer, når backs (idag Blåbjerg og Patrick) og den centrale midtbane bidrager med så lidt som de gør så får de offensive spillere dårlige arbejdsbetingelser.

Hinsur
Allstar
Allstar
Indlæg: 1054
Tilmeldt: 28. mar 2013, 01:06

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Hinsur » 3. feb 2018, 18:54


FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af FlæskeFrank » 3. feb 2018, 19:42

frederikshavneren skrev:...men hvis det ikke var for en velspillende Rinne havde thyboerne scoret et par mål...
Nu så jeg ikke kampen, men har kigget sammendraget igennem og der er vel 2, måske 3 reelle Thistedchancer. Og Rinne var ikke specielt ekstraordinær i de redninger. Så hvis thyboerne havde scoret et par mål på de chancer, så havde vi vel tilsvarende chancer til det dobbelte.

Iøvrigt har Safranko ikke gjort det pænt i optakten. Det er blevet til et par mål. Så måske han starter inde i næste uge ?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Pastorius » 3. feb 2018, 19:50

gravballe skrev:Hvis MW forsætter den defensive tilgang til det hele, så magter jeg da det godt nok ikke mere.
Hidtil har han valgt livrem og seler hver gang han har haft chancen, hvorfor skulle det ændre sig?

Jeg giver ham to-tre kampe til at modbevise mig, inden jeg indleder en personlig vendetta mod ham. På den anden side kan han næsten ikke skuffe fra mit udgangspunkt. Lige nu har det sådan, at jeg ville have mere tiltro til Pehrsson, Ricoh eller enddog Riddersholm end jeg har til ham.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af troelsh » 3. feb 2018, 20:05

FlæskeFrank skrev:
frederikshavneren skrev:...men hvis det ikke var for en velspillende Rinne havde thyboerne scoret et par mål...
Nu så jeg ikke kampen, men har kigget sammendraget igennem og der er vel 2, måske 3 reelle Thistedchancer. Og Rinne var ikke specielt ekstraordinær i de redninger. Så hvis thyboerne havde scoret et par mål på de chancer, så havde vi vel tilsvarende chancer til det dobbelte.

Iøvrigt har Safranko ikke gjort det pænt i optakten. Det er blevet til et par mål. Så måske han starter inde i næste uge ?
Jo Safranko har gjort det fint, specielt mod Göteborg var ham god, men han skal ikke bruges på kanten jeg forstår ikke hvordan MW kunne tro det var en god ide, Pohl derimod har været ret ringe i testkampene.

Highlights er vel nærmest fem minutter udelukkende med Kusk og Rolim aktioner, jeg håber MW har modet til at spille med begge fra start på lørdag og Flores centralt istedet for Abildgaard, men det er nok utopi

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af FIDEL » 3. feb 2018, 20:35

Udfra højdepunkter så var Kusk dælme involveret i meget.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Funky » 3. feb 2018, 20:57

FIDEL skrev:Udfra højdepunkter så var Kusk dælme involveret i meget.
Og Pohls ryk væk fra forsvarerne viser, hvor hurtig han er. Kunne han dog bare blive lidt skarpere...

Det er nogle store chancer, vi giver væk, og det lyder Wieghorst også til at være rimeligt utilfreds med.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af NIN » 3. feb 2018, 21:16

Funky skrev:
FIDEL skrev:Udfra højdepunkter så var Kusk dælme involveret i meget.
Og Pohls ryk væk fra forsvarerne viser, hvor hurtig han er. Kunne han dog bare blive lidt skarpere...

Det er nogle store chancer, vi giver væk, og det lyder Wieghorst også til at være rimeligt utilfreds med.
......Lidt skarpere?
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Funky » 3. feb 2018, 22:00

NIN skrev:
Funky skrev:
FIDEL skrev:Udfra højdepunkter så var Kusk dælme involveret i meget.
Og Pohls ryk væk fra forsvarerne viser, hvor hurtig han er. Kunne han dog bare blive lidt skarpere...

Det er nogle store chancer, vi giver væk, og det lyder Wieghorst også til at være rimeligt utilfreds med.
......Lidt skarpere?
Ja, egentlig bare lidt nok til, at han scorer på de åbenlyse chancer. De umulige kan han jo godt veksle til mål en gang imellem.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4716
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Maglau » 3. feb 2018, 23:10

Funky skrev:
FIDEL skrev:Udfra højdepunkter så var Kusk dælme involveret i meget.
Og Pohls ryk væk fra forsvarerne viser, hvor hurtig han er. Kunne han dog bare blive lidt skarpere...

Det er nogle store chancer, vi giver væk, og det lyder Wieghorst også til at være rimeligt utilfreds med.
Ja de chancer vi giver væk får nok ikke MW til at slække på den defensive tilgang.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3642
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af gravballe » 3. feb 2018, 23:41

Pastorius skrev:
gravballe skrev:Hvis MW forsætter den defensive tilgang til det hele, så magter jeg da det godt nok ikke mere.
Hidtil har han valgt livrem og seler hver gang han har haft chancen, hvorfor skulle det ændre sig?

Jeg giver ham to-tre kampe til at modbevise mig, inden jeg indleder en personlig vendetta mod ham. På den anden side kan han næsten ikke skuffe fra mit udgangspunkt. Lige nu har det sådan, at jeg ville have mere tiltro til Pehrsson, Ricoh eller enddog Riddersholm end jeg har til ham.
Jeg er tilbøjelig til at give dig ret angående de andre trænere.

MW skal altså til at turde at spille med de offensive spillere. Så må han spille med Rasmus og Lesninak på def midtbane, og så smide flores, kusk og rolim på offensiv midt, og så en enkelt angriber.

Så drop Patrick og Blåbjerg som backs..

Jeg begriber ikke hvorfor han ikke har brugt trænings kampene til at prøve et mere aggresivt offensivt spil, nu når spillerne er der til det.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af andreasaab89 » 3. feb 2018, 23:48

Det ligner jo en ren Kusk og Rolim opvisning ?

Men ligner desværre også
2) defensive backs
3) defensive midtbane der står på linje
4) en enkelt ufarlig angriber

Hvis vi skal spille den 4-2–3-1 er det virkelig vigtigt at backs er offensive og at Flores kommer ind som en af de centrale bag angriberen
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Gamling » 4. feb 2018, 06:51

Det virker underligt at den i dette forum så udskældte pk nu i 2 kampe i streg har startet inde i stedet for en skadesfri Pallesen. Ikke ligefrem en offensiv tilgang til brugen af den backplads (pk har dog ud fra kampreferaterne gjort det godt)
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Køllen I Møllen » 4. feb 2018, 10:38

Gamling skrev:Det virker underligt at den i dette forum så udskældte pk nu i 2 kampe i streg har startet inde i stedet for en skadesfri Pallesen. Ikke ligefrem en offensiv tilgang til brugen af den backplads (pk har dog ud fra kampreferaterne gjort det godt)
Tror Wieghorst ser PK som manden hvis vi spiller med 4 bagi. Og Pallesen som den rigtige hvis vi spiller med 5 hvor backs skal mere med frem.

Og han sværger vel først og fremmest til 4 bagi hvor det så bliver PK.
Janteloven eksisterer IKKE!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Forza » 4. feb 2018, 12:13

Køllen I Møllen skrev:
Gamling skrev:Det virker underligt at den i dette forum så udskældte pk nu i 2 kampe i streg har startet inde i stedet for en skadesfri Pallesen. Ikke ligefrem en offensiv tilgang til brugen af den backplads (pk har dog ud fra kampreferaterne gjort det godt)
Tror Wieghorst ser PK som manden hvis vi spiller med 4 bagi. Og Pallesen som den rigtige hvis vi spiller med 5 hvor backs skal mere med frem.

Og han sværger vel først og fremmest til 4 bagi hvor det så bliver PK.
MW er jo blevet en udpræget defensiv træner i AaB tiden. Men det overrasker mig alligevel hvis man fravælger Pallesen i en 4-back kæde da han er for offensiv. Det er jo om noget AaB’s tilgang til spillet at backerne skal bidrage fremad i banen og det var vel også derfor man hentede Pallesen.

Jeg er virkelig ikke imponeret over MW og håber han gør min frygt til skamme når superligaen starter.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af troelsh » 4. feb 2018, 12:18

Køllen I Møllen skrev:
Gamling skrev:Det virker underligt at den i dette forum så udskældte pk nu i 2 kampe i streg har startet inde i stedet for en skadesfri Pallesen. Ikke ligefrem en offensiv tilgang til brugen af den backplads (pk har dog ud fra kampreferaterne gjort det godt)
Tror Wieghorst ser PK som manden hvis vi spiller med 4 bagi. Og Pallesen som den rigtige hvis vi spiller med 5 hvor backs skal mere med frem.

Og han sværger vel først og fremmest til 4 bagi hvor det så bliver PK.
Det er bare skidt at bruge ca. 3 mil på en back der kun kan bruges i et fem mands forsvar, jeg tror Pallesens manglende defensive kvaliteter er kommet lidt bag på staben.
En skam vi ikke endte med Gammelby i sin tid, men han var muligvis for dyr

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Patmand » 4. feb 2018, 12:46

troelsh skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Gamling skrev:Det virker underligt at den i dette forum så udskældte pk nu i 2 kampe i streg har startet inde i stedet for en skadesfri Pallesen. Ikke ligefrem en offensiv tilgang til brugen af den backplads (pk har dog ud fra kampreferaterne gjort det godt)
Tror Wieghorst ser PK som manden hvis vi spiller med 4 bagi. Og Pallesen som den rigtige hvis vi spiller med 5 hvor backs skal mere med frem.

Og han sværger vel først og fremmest til 4 bagi hvor det så bliver PK.
Det er bare skidt at bruge ca. 3 mil på en back der kun kan bruges i et fem mands forsvar, jeg tror Pallesens manglende defensive kvaliteter er kommet lidt bag på staben.
En skam vi ikke endte med Gammelby i sin tid, men han var muligvis for dyr
Jeg vil ikke håbe det er kommet bag på dem. Det er svært at forestille sig det kan blive meget nemmere, end at scoute en spiller fra Viborg.

Men ellers enig, pengene kunne nok være brugt bedre.

Besvar