Ungdomstræning

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Ungdomstræning

Indlæg af Mogens » 2. feb 2018, 11:26

Jeg beklager, hvis tråden findes andetsteds, men når man kun følger de samme 3-4 tråde kan det være lidt uoverskueligt at kigge det hele igennem.

Er der nogen, der er bekendt med, hvordan u-træningen (de helt små) gribes an i AaB? Her tænker jeg på, om man stadig kører "fulde" årgange eller om man kører efter samme koncept, som bl.a. Lyngby og fck (og som bif også skal til at implementere) med kvartals-"årgange"?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Peterdk
Miniput
Miniput
Indlæg: 1
Tilmeldt: 2. feb 2018, 13:21

Re: Ungdomstræning

Indlæg af Peterdk » 2. feb 2018, 13:37

Hej hej. Nu kan man ikke rigtig sammenligne AaB med de tre klubber du nævner. AaB har et meget begrænset naturligt lokalt rekrutteringsområde og man kæmper meget for at få lokale spillere til at starte op tidligt. Jeg vil gætte på at man i årgangene 4 - 9 år har max 30 spillere i alt. Men hæng mig ikke op på det. Af hvad jeg har set så løber mange af de helt små og træner sammen. Om de kan dele lidt op på størrelse og alder i nogle situationer ved jeg faktisk ikke. Men vi er langt fra derhenne hvor det på nogen måde er praktisk muligt at lave den opdeling du taler om.

Jeg var ikke klar over at større klubber eksperimenterer med en kvartalsmodel. Men det giver efter min mening god mening at lave en opdeling. Der er som gennemsnit stor forskel på en femårig født i januar og en fra december. En opdeling vil være en god måde at sikre så mange som muligt en så god start som muligt.

Jeg mener at KB optager ca 80 drenge i en årgang, så det er noget større tal vi opererer med derovre. De to andre klubber er sikkert også deroppe af antalsmæssigt.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Ungdomstræning

Indlæg af Mogens » 6. feb 2018, 23:14

Peterdk skrev:Hej hej. Nu kan man ikke rigtig sammenligne AaB med de tre klubber du nævner. AaB har et meget begrænset naturligt lokalt rekrutteringsområde og man kæmper meget for at få lokale spillere til at starte op tidligt. Jeg vil gætte på at man i årgangene 4 - 9 år har max 30 spillere i alt. Men hæng mig ikke op på det. Af hvad jeg har set så løber mange af de helt små og træner sammen. Om de kan dele lidt op på størrelse og alder i nogle situationer ved jeg faktisk ikke. Men vi er langt fra derhenne hvor det på nogen måde er praktisk muligt at lave den opdeling du taler om.

Jeg var ikke klar over at større klubber eksperimenterer med en kvartalsmodel. Men det giver efter min mening god mening at lave en opdeling. Der er som gennemsnit stor forskel på en femårig født i januar og en fra december. En opdeling vil være en god måde at sikre så mange som muligt en så god start som muligt.

Jeg mener at KB optager ca 80 drenge i en årgang, så det er noget større tal vi opererer med derovre. De to andre klubber er sikkert også deroppe af antalsmæssigt.
Hvor mange KB har, er jeg ikke klar over. Jeg har dog fået at vide, at bif "bløder" i den forstand, at de både "mangler" spillere, men også talenter, hvorfor man har skelet til fck (og sågar har haft en mand derinde og tale med dem) for at få gang i kvartalsopdelingen. Han nævnte faktisk, at der måske ville være 8 pr. årgang. Jeg spurgte dog ikke, hvorvidt det var meget konkret.
Hvor mange Lyngby har i de små årgange aner jeg intet om.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Besvar