Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af CphAab » 18. feb 2018, 14:35

Hej AaB fan bosat i KBH

Læste tøftings oplæg om dagens kamp.
Har aldrig været enig i er ord den mand har sagt.

Men her synes jeg virkelig han rammer hoveder på sømmet. Det er måske ikke så kamp relevant men dagens opstilling tænker jeg passer fint ind indet (den i følge nordjyske)
FAKTUM ER, at der ikke er ændret ret meget taktisk i forhold til dengang, Lars Søndergaard var chefen i Aalborg. Underholdende har det i hvert fald ikke været! AaB er det hold, der afslutter mindst i Superligaen, og de bolsjestribede scorer tredjefærrest mål. Nordjyderne har til gengæld en høj succesrate, når man kigger på afleveringsprocenten. Men det er sgu da klart, når man hellere vil holde bolden i gang end at spille direkte mod mål!

Helt generelt sætter jeg spørgsmålstegn ved, om Morten Wieghorsts måde at spille fodbold på kan forløse det potentiale, der er i AaB-truppen og skaffe den succes, man hungrer efter i Nordjylland.

Wieghorsts bedste sæson i Superligaen ligger tilbage i 2006/2007, da han blev nummer fem med FC Nordsjælland i sin debutsæson som cheftræner. Så ved jeg godt, der er kommet to pokaltitler i hus siden hen, hvilket selvfølgelig giver en tommel op.

Men hvis Morten Wieghorst virkelig er hentet til Aalborg for at føre klubben tilbage til toppen af dansk fodbold, så skal der spilles mere direkte og produceres flere chancer.

TALLENE VISER, Wieghorst har en trup, der er villig til at arbejde for sagerne, for det er kun Brøndby, der har flere kilometer i benene i Superligaen. Udnyt dog løbevilligheden til at spille mere direkte!

Få skabt noget fodboldeufori i Aalborg igen i stedet for at gennemtvinge den pladderromantiske tilgang om at holde bolden i egne rækker. Hvis ikke lige man er Barcelona eller Manchester City, så risikerer man at stå tilbage med en omgang planløst boldflytteri.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af BassogogsVen » 18. feb 2018, 14:40

CphAab skrev:Hej AaB fan bosat i KBH

Læste tøftings oplæg om dagens kamp.
Har aldrig været enig i er ord den mand har sagt.

Men her synes jeg virkelig han rammer hoveder på sømmet. Det er måske ikke så kamp relevant men dagens opstilling tænker jeg passer fint ind indet (den i følge nordjyske)
FAKTUM ER, at der ikke er ændret ret meget taktisk i forhold til dengang, Lars Søndergaard var chefen i Aalborg. Underholdende har det i hvert fald ikke været! AaB er det hold, der afslutter mindst i Superligaen, og de bolsjestribede scorer tredjefærrest mål. Nordjyderne har til gengæld en høj succesrate, når man kigger på afleveringsprocenten. Men det er sgu da klart, når man hellere vil holde bolden i gang end at spille direkte mod mål!

Helt generelt sætter jeg spørgsmålstegn ved, om Morten Wieghorsts måde at spille fodbold på kan forløse det potentiale, der er i AaB-truppen og skaffe den succes, man hungrer efter i Nordjylland.

Wieghorsts bedste sæson i Superligaen ligger tilbage i 2006/2007, da han blev nummer fem med FC Nordsjælland i sin debutsæson som cheftræner. Så ved jeg godt, der er kommet to pokaltitler i hus siden hen, hvilket selvfølgelig giver en tommel op.

Men hvis Morten Wieghorst virkelig er hentet til Aalborg for at føre klubben tilbage til toppen af dansk fodbold, så skal der spilles mere direkte og produceres flere chancer.

TALLENE VISER, Wieghorst har en trup, der er villig til at arbejde for sagerne, for det er kun Brøndby, der har flere kilometer i benene i Superligaen. Udnyt dog løbevilligheden til at spille mere direkte!

Få skabt noget fodboldeufori i Aalborg igen i stedet for at gennemtvinge den pladderromantiske tilgang om at holde bolden i egne rækker. Hvis ikke lige man er Barcelona eller Manchester City, så risikerer man at stå tilbage med en omgang planløst boldflytteri.
Tænkte just det samme. Endelig sagde manden noget rigtigt.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af gravballe » 18. feb 2018, 15:04

BassogogsVen skrev:
CphAab skrev:Hej AaB fan bosat i KBH

Læste tøftings oplæg om dagens kamp.
Har aldrig været enig i er ord den mand har sagt.

Men her synes jeg virkelig han rammer hoveder på sømmet. Det er måske ikke så kamp relevant men dagens opstilling tænker jeg passer fint ind indet (den i følge nordjyske)
FAKTUM ER, at der ikke er ændret ret meget taktisk i forhold til dengang, Lars Søndergaard var chefen i Aalborg. Underholdende har det i hvert fald ikke været! AaB er det hold, der afslutter mindst i Superligaen, og de bolsjestribede scorer tredjefærrest mål. Nordjyderne har til gengæld en høj succesrate, når man kigger på afleveringsprocenten. Men det er sgu da klart, når man hellere vil holde bolden i gang end at spille direkte mod mål!

Helt generelt sætter jeg spørgsmålstegn ved, om Morten Wieghorsts måde at spille fodbold på kan forløse det potentiale, der er i AaB-truppen og skaffe den succes, man hungrer efter i Nordjylland.

Wieghorsts bedste sæson i Superligaen ligger tilbage i 2006/2007, da han blev nummer fem med FC Nordsjælland i sin debutsæson som cheftræner. Så ved jeg godt, der er kommet to pokaltitler i hus siden hen, hvilket selvfølgelig giver en tommel op.

Men hvis Morten Wieghorst virkelig er hentet til Aalborg for at føre klubben tilbage til toppen af dansk fodbold, så skal der spilles mere direkte og produceres flere chancer.

TALLENE VISER, Wieghorst har en trup, der er villig til at arbejde for sagerne, for det er kun Brøndby, der har flere kilometer i benene i Superligaen. Udnyt dog løbevilligheden til at spille mere direkte!

Få skabt noget fodboldeufori i Aalborg igen i stedet for at gennemtvinge den pladderromantiske tilgang om at holde bolden i egne rækker. Hvis ikke lige man er Barcelona eller Manchester City, så risikerer man at stå tilbage med en omgang planløst boldflytteri.
Tænkte just det samme. Endelig sagde manden noget rigtigt.
Hvad havde folk forventet med MW? Det er DBU stilen, den røde tråd.. Man spiller den rundt og rundt og rundt og frem og tilbage uden at komme til en skid.

Bedst illusteret af man fravælger offensive spillere, for spillere der heller spille bolden frem og tilbage. Vi har masser af gode offensive spillere, men MW mener åbenbart at 2 offensive spillere på banen er nok.

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af CphAab » 18. feb 2018, 15:07

Jeg synes Silkeborg kampen indrammede vores problemer.

Man sidder og kigger på at vi flytter bolden rundt i 10 minutter uden Silkeborg rør den, og vi kommer så frem til en halv chance.
Så får de bolden og på 4 afleveringer er de oppe og score mål.

Så sidder man og tænker 'hvad er det lige der sker, hvorfor kan de gøre det på 4 afleveringer som vi skal bruge 125 til) :S

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af MrBangDK » 18. feb 2018, 15:15

CphAab skrev:Jeg synes Silkeborg kampen indrammede vores problemer.

Man sidder og kigger på at vi flytter bolden rundt i 10 minutter uden Silkeborg rør den, og vi kommer så frem til en halv chance.
Så får de bolden og på 4 afleveringer er de oppe og score mål.

Så sidder man og tænker 'hvad er det lige der sker, hvorfor kan de gøre det på 4 afleveringer som vi skal bruge 125 til) :S
Så er det da heldigt, at du ikke skal se den kamp igen!
Ska' vi hak'?

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af CphAab » 18. feb 2018, 15:16

Hvad kommer din signatur af? "ska' vi hak'" :)
ved ikke hvorfor jeg spørger, blev lige fanget af den.

Jeg kan da godt være nervøs for om jeg ikke skal se den kamp igen, synes da jeg har set den mange gange det sidste år ;)

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af MrBangDK » 18. feb 2018, 15:17

Vi vinder den her kamp... Kusk bliver drivkraften bag Safrankos mål..
Ska' vi hak'?

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af CphAab » 18. feb 2018, 15:19

MrBangDK skrev:Vi vinder den her kamp... Kusk bliver drivkraften bag Safrankos mål..
Starter Safranko inde eller bliver han skiftet ind i 89' minut..
håber på det første :)

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Maglau » 18. feb 2018, 15:32

AaB-Jones skrev:Nordjyske har her til morgen følgende bud på dagens startopstilling (3-4-2-1):
Rinne
Kasper P - Okore - Blåbjerg
Patrick - Würtz - Lesniak - Ahlmann
Kusk - Børsting
Pohl
Det kunne vel dårligt være mere defensivt!! Mon ikke udtrykket bliver 5-4-1, når Brøndby har bolden... Virkelig bekymrende ift de tendenser, de ellers havde opsporet på fredagens træning.

Ahlmann bliver aldrig wingback - han fylder ikke noget på den plads og har problemer 1 mod 1. Patrick er bedre egnet, fordi han er bedre teknisk, men han er også for svag 1 mod 1.

Hvis dette bliver opstillingen og vi går ud med et kønsløst defensivt udgangspunkt, så tilslutter jeg mig koret, der ikke længere tror på Wieghorst. Men lad os se hvad der sker fra kl. 18.00 - alle mand på stadion!!
Så mangler vi bare safranko for Pohl og Abildgaard for kusk så har vi et komplet hold der ikke kan sætte to fremadrettet afleveringer sammen
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af CphAab » 18. feb 2018, 15:37

Er Pallesen skadet eller har PK spillet sig foran?

Er meget forvirret.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Forza » 18. feb 2018, 15:38

CphAab skrev:Er Pallesen skadet eller har PK spillet sig foran?

Er meget forvirret.
Det tror jeg vi er mange der er. Pallesen er klar. MW foretrækker tilsyneladende PK.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af frederikshavneren » 18. feb 2018, 15:41

andreasaab89 skrev:Sætter Hobro point til mod Randers kan vi med en sekr spille os op i top 6 igen

Herudover så Horsens rigtigt svage ud mod Helsingør

Jeg mener stadig vi har gode kort ifht Horsens Hobro og OB

Men det er meget lige de 4 hold imellem pt
De sidste to pladser i slutspillet er godt nok billigt til salg (ja jeg regner med at FCK napper en slutspilsplads).

Nu har jeg haft den tvivlsomme fornøjelse foran fjerneren med at se AC Horsens og Hobro IK spille i dag, du milde hvor er det nogle pivelendige og primitive hold. Det er rystende at de i den grad bejler til slutspillet.

Hvis vi ikke kan kvalificere os til slutspillet mod sådanne elendige modstandere vil det være en kæmpe falliterklæring.

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af CphAab » 18. feb 2018, 15:41

Forza skrev:
CphAab skrev:Er Pallesen skadet eller har PK spillet sig foran?

Er meget forvirret.
Det tror jeg vi er mange der er. Pallesen er klar. MW foretrækker tilsyneladende PK.

Men Pallesen var en af vores bedste spillere i efteråret?
Det forstår jeg simpelthen ikke der må være noget andet i det. ikke?

Det er da galskab. Gaarde og de andre omkring holdet må da tænke det her er noget mærkeligt noget?

PK var da slet ikke overbevisende mod Silkeborg, han taber jo 1 mod 1 duellerne dernede.
og hans indlæg ramte biler på parkeringspladsen.

Jeg er med på man kan diskutere om Rolim eller Børsting skal starte inde, og Pohl eller Safranko.
Men hvordan kan man foretrække PK foran Pallesen. Det er sådan noget hvor jeg tænker så skal MW simpelthen ud af AaB. :'(

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Forza » 18. feb 2018, 15:45

CphAab skrev:
Forza skrev:
CphAab skrev:Er Pallesen skadet eller har PK spillet sig foran?

Er meget forvirret.
Det tror jeg vi er mange der er. Pallesen er klar. MW foretrækker tilsyneladende PK.

Men Pallesen var en af vores bedste spillere i efteråret?
Det forstår jeg simpelthen ikke der må være noget andet i det. ikke?

Det er da galskab. Gaarde og de andre omkring holdet må da tænke det her er noget mærkeligt noget?

PK var da slet ikke overbevisende mod Silkeborg, han taber jo 1 mod 1 duellerne dernede.
og hans indlæg ramte biler på parkeringspladsen.

Jeg er med på man kan diskutere om Rolim eller Børsting skal starte inde, og Pohl eller Safranko.
Men hvordan kan man foretrække PK foran Pallesen. Det er sådan noget hvor jeg tænker så skal MW simpelthen ud af AaB. :'(
Jeg er helt enig.

PK er mere defensiv (eller går i hvert fald mindre med offensivt) end Pallesen og det er jo Wieghorsts yndlings type. Vi skal jo nødigt skabe chancer.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af CphAab » 18. feb 2018, 15:48

Det synes jeg ærligtalt er rystende.

Man kan altid diskuterede i fodbold en opstilling, men her har vi bare en spiller på bænken der er naturlig på pladsen PK spiller og bedre end PK
Og har været virkelig god for os.

Det forstår jeg simpelthen ikke en meter af. Hvis jeg var Gaarde ville jeg komme til at blande mig i den disposition
"Makker ham her vi købte fra VIborg, deres bedste spiller og måske vores i efteråret, hvorfor er han på bænken ?"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af jonas386 » 18. feb 2018, 15:52

gravballe skrev: Hvad havde folk forventet med MW? Det er DBU stilen, den røde tråd.. Man spiller den rundt og rundt og rundt og frem og tilbage uden at komme til en skid.
Jeg vil gerne sætte spørgsmålstegn ved om det vitterligt er fordi MW er DBU-skolet at han konsekvent tager de forkerte beslutninger (og det mener jeg han gør). "Den røde tråd" er jo ikke så meget et taktisk oplæg, som det er en måde/et mål om at udvikle teknisk dygtige fodboldspillere. Wieghorst problem, som jeg ser det, er lige modsat DBU-stilen. Han fravælger konsekvent de dygtigste fodboldspillere (Rolim) for til gengæld at at satse på mere driftsikre typer der har fight som største force. Morten Olsen ville jo eksempelvis aldrig have valgt Børsting som 10'er eller kant.
Som sådan er der jo heller ikke noget i vejen med at holde på bolden, og spille den rundt på egen banehalvdel, hvis bare man ved det bliver farligt når man har bolden på den sidste 3. del, men sådan er det bare ikke rigtigt pt, og så kan modstanderne jo lige så godt bare lade os lulle os selv i søvn, og så straffe os på en kontra, fordi vi heller ikke er godt nok organiseret i defensiven til at MW's kujonbold kan lykkedes. Det er selvfølgelig også derfor han skal ud. Det er ikke godt, og det bliver heller ikke godt med MW. Han er simpelthen for ringe en træner, hvilket hans karriere jo også så fint viser.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Forza » 18. feb 2018, 15:53

CphAab skrev:Det synes jeg ærligtalt er rystende.

Man kan altid diskuterede i fodbold en opstilling, men her har vi bare en spiller på bænken der er naturlig på pladsen PK spiller og bedre end PK
Og har været virkelig god for os.

Det forstår jeg simpelthen ikke en meter af. Hvis jeg var Gaarde ville jeg komme til at blande mig i den disposition
"Makker ham her vi købte fra VIborg, deres bedste spiller og måske vores i efteråret, hvorfor er han på bænken ?"
Jeg er så ikke enig i at han var i nærheden af at være vores bedste i efteråret, men bedre end PK, det er han i hvert fald.

Træneren bestemmer jo suverænt selv hvem han tror på, så Gaarde (og alle os andre) må pænt acceptere det så længe han ønsker at beholde Wieghorst som træner.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af CphAab » 18. feb 2018, 15:57

Jamen det forstår jeg godt.

Wieghorst bestemmer, men det synes jeg måske ikke han skal længere så.
Jeg synes slet ikke vores spilleres kvaliteter bliver forløst det mindste.

Hvis du skulle lave en top 5 fra efteråret, er Pallesen så ikke på den?
Det er han så absolut for mig.

Jeg har Wurtz, Edison, Rinne og Okore foran.
Men så er Pallesen nummer 5.
blev han ikke også man of the match et par gange?

Husker et par kampen hvor alt det positive offensive kom fra ham.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Hanga » 18. feb 2018, 15:58

Forza skrev:
CphAab skrev:Det synes jeg ærligtalt er rystende.

Man kan altid diskuterede i fodbold en opstilling, men her har vi bare en spiller på bænken der er naturlig på pladsen PK spiller og bedre end PK
Og har været virkelig god for os.

Det forstår jeg simpelthen ikke en meter af. Hvis jeg var Gaarde ville jeg komme til at blande mig i den disposition
"Makker ham her vi købte fra VIborg, deres bedste spiller og måske vores i efteråret, hvorfor er han på bænken ?"
Jeg er så ikke enig i at han var i nærheden af at være vores bedste i efteråret, men bedre end PK, det er han i hvert fald.

Træneren bestemmer jo suverænt selv hvem han tror på, så Gaarde (og alle os andre) må pænt acceptere det så længe han ønsker at beholde Wieghorst som træner.
Kristoffer Pallesen har været lige nøjagtigt så middelmådig som jeg frygtede og har ikke leveret et eneste mål eller assist. Han er meget iøjnefaldende og udfordrende men helt uden at få noget ud af det Jeg er dog helt enig i at han bør spille i stedet for PK, fordi vi mangler en back der kommer hurtigere og mere med frem end PK. Det må være en regulær bænkning af Pallesen for at sende et signal eller noget, for PK har jo ikke spillet sig på via en række stærke præstationer.

Kæmpe fiasko for Gaarde at endnu et af hans køb er havnet på bænken på trods af svage alternativer.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af jonas386 » 18. feb 2018, 16:01

CphAab skrev:Wieghorst bestemmer, men det synes jeg måske ikke han skal længere så.
Jeg synes slet ikke vores spilleres kvaliteter bliver forløst det mindste.
Jeg er enig i det du skriver. Men hvis Gaarde først mener, at Wieghorst (foruden at være ude af stand til at skaffe resultater) træffer de forkerte beslutninger i en sådan grad. at han føler han er nødt til at diktere opstilling/taktik/whatever, så skal han (Wieghorst) selvfølgelig ud af vagten. For så kan man jo lige så godt ansætte en træner der træffer de beslutninger som sportsdirektøren mener er korrekte.
Jeg mener dog ikke, at valget mellem PK/Pallesen er det der bør være afgørende. Så god er Pallesen ikke, og det er trods alt Gaarde selv der har hentet Pallesen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar