Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af gravballe » 18. feb 2018, 20:03

Pastorius skrev:
Funky skrev: Helt fair. 10 minutter på banen er under alle omstændigheder sjældent nok til at vurdere en indsats.
Hold fast hvor må Ahlmann gerne blive klar nu. Til gengæld var Pallesen vel godkendt?
Jeg synes ikke han gør ret mange ting rigtigt.

Nordjyskes mand på Twitter havde ham også blandt de ringeste (i 1. halvleg).
Jeg syntes han var ganske ok. Klart bedre end Blåbjerg på sin back, og klart bedre end PK.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af MrBangDK » 18. feb 2018, 20:03

Gamen skrev:
MrBangDK skrev:Fremragende defensiv indsats af KP!
Hvis man ser bort fra at han ikke dækker sin mand op ved scoringen.
Så ud til at være Würtz der misser den. Men det er selvfølgelig federe at kunne skrive noget negativt, når der bliver fremhævet noget positivt!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Hanga » 18. feb 2018, 20:04

Forza skrev:
Pastorius skrev:
Funky skrev: Helt fair. 10 minutter på banen er under alle omstændigheder sjældent nok til at vurdere en indsats.
Hold fast hvor må Ahlmann gerne blive klar nu. Til gengæld var Pallesen vel godkendt?
Jeg synes ikke han gør ret mange ting rigtigt.

Nordjyskes mand på Twitter havde ham også blandt de ringeste (i 1. halvleg).
Ikke hans bedste kamp men bringer stadig meget mere end PK.
Det gør han afgjort, og han giver mere plads til Kusk med sine rush, men ih guder hvor ville jeg ønske at manden kunne slå et indlæg. Mange gode situationer hvor vi har fået fyldt folk i feltet og så rammer han første mand.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Pastorius » 18. feb 2018, 20:08

Forza skrev:
Pastorius skrev:
Funky skrev: Helt fair. 10 minutter på banen er under alle omstændigheder sjældent nok til at vurdere en indsats.
Hold fast hvor må Ahlmann gerne blive klar nu. Til gengæld var Pallesen vel godkendt?
Jeg synes ikke han gør ret mange ting rigtigt.

Nordjyskes mand på Twitter havde ham også blandt de ringeste (i 1. halvleg).
Ikke hans bedste kamp men bringer stadig meget mere end PK.
Jeg vil vælge PK fremfor Pallesen - ved godt jeg er lidt alene med den holdning, men jeg synes altså han er er bedre - også offensivt. Måske ikke individuelt, men fordi han er bedre til at placere sig og gå med i spillet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af andreasaab89 » 18. feb 2018, 20:20

Næste kamp må vi starte:

Rinne
Palle - kp - okore - ahlman
Wurtz
Kusk - Flores - bærsting/lesniak - Rolim
Pohl

Jeg syntes Flores var god længere tilbage i banen hvor han ofte blev retvendt og sendte bolden fremad . Lidt som Risgaard i hans bedste dage

Rolim og Flores er virkelig 1+1 = 3 når de spiller . De får så meget ud af at være derinde sammen. Og når kusk også lærer dem at kende kan det virkelig blive en giftig trip der kal give vores offensiv et helt andet moment
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af FIDEL » 18. feb 2018, 20:22

Kan vi ikke allesammen blive enige om, at vi stadig mangler kvalitet i det centrale forsvar? Tænk hvis vi hentede en leder til sommer, så ville jeg være meget mere tryg.

svendpoulsen
2. div
2. div
Indlæg: 192
Tilmeldt: 2. okt 2008, 18:07

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af svendpoulsen » 18. feb 2018, 20:33

andreasaab89 skrev:Næste kamp må vi starte:

Rinne
Palle - kp - okore - ahlman
Wurtz
Kusk - Flores - bærsting/lesniak - Rolim
Pohl

Jeg syntes Flores var god længere tilbage i banen hvor han ofte blev retvendt og sendte bolden fremad . Lidt som Risgaard i hans bedste dage

Rolim og Flores er virkelig 1+1 = 3 når de spiller . De får så meget ud af at være derinde sammen. Og når kusk også lærer dem at kende kan det virkelig blive en giftig trip der kal give vores offensiv et helt andet moment
Helt enig. Det er faktisk utroligt, hvis trænerteamet ikke har indset, hvad der fungerer bedst.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af BassogogsVen » 18. feb 2018, 20:33

Pastorius skrev:
Forza skrev:
Pastorius skrev:
Funky skrev: Helt fair. 10 minutter på banen er under alle omstændigheder sjældent nok til at vurdere en indsats.
Hold fast hvor må Ahlmann gerne blive klar nu. Til gengæld var Pallesen vel godkendt?
Jeg synes ikke han gør ret mange ting rigtigt.

Nordjyskes mand på Twitter havde ham også blandt de ringeste (i 1. halvleg).
Ikke hans bedste kamp men bringer stadig meget mere end PK.
Jeg vil vælge PK fremfor Pallesen - ved godt jeg er lidt alene med den holdning, men jeg synes altså han er er bedre - også offensivt. Måske ikke individuelt, men fordi han er bedre til at placere sig og gå med i spillet.
Hvordan kan man være bedre offensivt, når man ikke kommer over midterlinjen?
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af BassogogsVen » 18. feb 2018, 20:39

Vel et godkendt resultat, set over hele kampen, omend det havde lunet med alle tre (Kusk!!!).

Selvom Rolim er noget usynlig i dele af kampen, er det tydeligt, at når han har bolden, så sker der noget, som ellers ikke sker på dette hold, udover hvis Kusk. Men det er klart, at han hverken er i kampform eller spillet sammen med holdet, hvorfor man heller ikke kan forvente mirakler, når han endelig starter inde. Jeg håber virkelig, at han får nogle kampe i streg, så skal han nok shine.
Kusk, Rolim og Flores må meget gerne begynde at udgøre tre sikre startere på dette hold. Så skal vi også bare lige have en goalgetter, de kan fodre.

Blåbjerg er en evig fare og konstant forskel mellem point eller ej. Han hører simpelthen ikke til på dette niveau. Han er for slap, for svag og for ringe teknisk.
Børsting knokler og mosler, men hvor er hans teknik dog ringe. Fx i ca. 85. minut, hvor Rinne sætter en kontra i gang. Da bolden kommer til Børsting, får han den slået ihjel ved at fumle. Og det sker igen og igen.
Kusk er en gave til dette hold. Det bedste, der kunne ske.
Okore er stærk. Står godt. Solid. Kasper P er ligeledes ganske solid i defensiven i dag pga sin fysiske styrke.
Pohl skaber en masse virak. Han er røvgod, når han får bolden ude ved hjørneflaget og sætter en mand. Hans hurtighed, hans iver og disse evner burde være det, der sagde, at han skulle prøves på den kant.
Safranko viser vel stadig ikke nogen berettigelse, da han kommer ind.
Jeg kan godt lide Pallesen som type og med al hans energi. Men han skaber sgu ikke meget fra den back, udover at han bevirker et pres. Det er i hvert fald det, der gør ham bedre end PK på pladsen. Men han er altså ikke de 2,2-3,0 mio værd. Så langt fra.

Men Wieghorst, Magnus? For Kusk? Så kender vi det igen - en 1-1 skal køres hjem på hjemmebane mod 10 mand på et hold, der er ved at køre træt. Selvfølgelig!
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af andreasaab89 » 18. feb 2018, 20:49

BassogogsVen skrev:Vel et godkendt resultat, set over hele kampen, omend det havde lunet med alle tre (Kusk!!!).

Selvom Rolim er noget usynlig i dele af kampen, er det tydeligt, at når han har bolden, så sker der noget, som ellers ikke sker på dette hold, udover hvis Kusk. Men det er klart, at han hverken er i kampform eller spillet sammen med holdet, hvorfor man heller ikke kan forvente mirakler, når han endelig starter inde. Jeg håber virkelig, at han får nogle kampe i streg, så skal han nok shine.
Kusk, Rolim og Flores må meget gerne begynde at udgøre tre sikre startere på dette hold. Så skal vi også bare lige have en goalgetter, de kan fodre.

Blåbjerg er en evig fare og konstant forskel mellem point eller ej. Han hører simpelthen ikke til på dette niveau. Han er for slap, for svag og for ringe teknisk.
Børsting knokler og mosler, men hvor er hans teknik dog ringe. Fx i ca. 85. minut, hvor Rinne sætter en kontra i gang. Da bolden kommer til Børsting, får han den slået ihjel ved at fumle. Og det sker igen og igen.
Kusk er en gave til dette hold. Det bedste, der kunne ske.
Okore er stærk. Står godt. Solid. Kasper P er ligeledes ganske solid i defensiven i dag pga sin fysiske styrke.
Pohl skaber en masse virak. Han er røvgod, når han får bolden ude ved hjørneflaget og sætter en mand. Hans hurtighed, hans iver og disse evner burde være det, der sagde, at han skulle prøves på den kant.
Safranko viser vel stadig ikke nogen berettigelse, da han kommer ind.
Jeg kan godt lide Pallesen som type og med al hans energi. Men han skaber sgu ikke meget fra den back, udover at han bevirker et pres. Det er i hvert fald det, der gør ham bedre end PK på pladsen. Men han er altså ikke de 2,2-3,0 mio værd. Så langt fra.

Men Wieghorst, Magnus? For Kusk? Så kender vi det igen - en 1-1 skal køres hjem på hjemmebane mod 10 mand på et hold, der er ved at køre træt. Selvfølgelig!
Kan gode forstå han smed MC ind der. Vi var hullet sol en si
Da vi bytter Rolim ud med Safranko mister vi alt initiativ . Safranko ligger sig bare op i front og vi får aldrig bolden på ham . Ved at tage Rolim ud mister vi en meget boldfast spiller. Det giver brændby initiativet tilbage
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af frederikshavneren » 18. feb 2018, 20:57

Kæmpe skuffelse at vi smed to point, med én spiller i overtal i en time skal vi simpelthen vinde sådan en kamp. Alligevel sidder jeg tilbage med en følelse af at Brøndby IF var klart farligst trods en spiller i undertal og at vi reelt var lidt heldig med ikke at tabe.

Vi havde igen problemer med at skabe chancer og helt grelt blev det da vi var i overtal, jeg talte én redning af Rønnow da vi var i overtal (ud over straffesparket). Vi formåede på intet tidspunkt at drage nytte af overtallet hvilket i sig selv er dumpet.

Selve spillet var også ret skuffende, indtil udvisningen var vi i den grad på hælene og kunne slet ikke få sat spillet. Vi smed igen og igen bolden væk, bortset fra når bolden blev tonset fremad. Det er så primitivt at vi ikke engang turde prøve at spille os ud af Brøndby IFs presspil (ja det vil selvfølgelig være risikabelt).

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af BassogogsVen » 18. feb 2018, 21:01

andreasaab89 skrev:
BassogogsVen skrev:Vel et godkendt resultat, set over hele kampen, omend det havde lunet med alle tre (Kusk!!!).

Selvom Rolim er noget usynlig i dele af kampen, er det tydeligt, at når han har bolden, så sker der noget, som ellers ikke sker på dette hold, udover hvis Kusk. Men det er klart, at han hverken er i kampform eller spillet sammen med holdet, hvorfor man heller ikke kan forvente mirakler, når han endelig starter inde. Jeg håber virkelig, at han får nogle kampe i streg, så skal han nok shine.
Kusk, Rolim og Flores må meget gerne begynde at udgøre tre sikre startere på dette hold. Så skal vi også bare lige have en goalgetter, de kan fodre.

Blåbjerg er en evig fare og konstant forskel mellem point eller ej. Han hører simpelthen ikke til på dette niveau. Han er for slap, for svag og for ringe teknisk.
Børsting knokler og mosler, men hvor er hans teknik dog ringe. Fx i ca. 85. minut, hvor Rinne sætter en kontra i gang. Da bolden kommer til Børsting, får han den slået ihjel ved at fumle. Og det sker igen og igen.
Kusk er en gave til dette hold. Det bedste, der kunne ske.
Okore er stærk. Står godt. Solid. Kasper P er ligeledes ganske solid i defensiven i dag pga sin fysiske styrke.
Pohl skaber en masse virak. Han er røvgod, når han får bolden ude ved hjørneflaget og sætter en mand. Hans hurtighed, hans iver og disse evner burde være det, der sagde, at han skulle prøves på den kant.
Safranko viser vel stadig ikke nogen berettigelse, da han kommer ind.
Jeg kan godt lide Pallesen som type og med al hans energi. Men han skaber sgu ikke meget fra den back, udover at han bevirker et pres. Det er i hvert fald det, der gør ham bedre end PK på pladsen. Men han er altså ikke de 2,2-3,0 mio værd. Så langt fra.

Men Wieghorst, Magnus? For Kusk? Så kender vi det igen - en 1-1 skal køres hjem på hjemmebane mod 10 mand på et hold, der er ved at køre træt. Selvfølgelig!
Kan gode forstå han smed MC ind der. Vi var hullet sol en si
Da vi bytter Rolim ud med Safranko mister vi alt initiativ . Safranko ligger sig bare op i front og vi får aldrig bolden på ham . Ved at tage Rolim ud mister vi en meget boldfast spiller. Det giver brændby initiativet tilbage
Den indskiftning er bare indbegrebet af, at man stiller sig tilfredse med 1-1. Kanske, at vi stod svagere defensivt, men enhver mulighed for at hente en sejr forsvandt også. Så er det jo blot et temperamentsspørgsmål om, hvorvidt man vil vinde eller ikke vil tabe. Jeg ved godt, hvad for en chance /risiko, jeg helst vil se fra AaB.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Hanga » 18. feb 2018, 21:04

MrBangDK skrev:
Så ud til at være Würtz der misser den. Men det er selvfølgelig federe at kunne skrive noget negativt, når der bliver fremhævet noget positivt!
Det er klart KP der misser sin markering som jeg ser det. Ellers er jeg enig med dig i, at KP spillede en god kamp.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Elscorpio » 18. feb 2018, 21:13

Hvordan vil I andre der var på stadion bedømme dommerens præstation, hørte noget om nogle straffespark der ikke blev dømt?

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Elscorpio » 18. feb 2018, 21:16

Pastorius skrev:
andreasaab89 skrev:
Pastorius skrev:
andreasaab89 skrev:Vi mister momentum da byter Rolim med Safranko og går med 2 i front

Da vi spiller med kusk Rolim og Flores sammen så det virkelig spændende ud
Flores gør det godt centralt tilbage i banen

Vi skal bare have ahlman ind
Vi har da vist ikke flere udskiftninger.
Keg tænkte generelt fremover
Ovenstående opstilling igen næste kamp og så med ahlman med også tror jeg på vi faktisk kan begynde at spille fodbold
I dag er der ingen tvivl om vi bliver mærkbart dårligere da Rolim går ud.

Mw har ingen som helst begreb om hvad det er der gør os gode, når vi er det. Hans udskiftninger i dag gør meget mere skade end gavn.
Dvs vores udskiftere ikke er gode nok.

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af CphAab » 18. feb 2018, 21:26

Flores var markant bedre end lesniak så er altså ikke rigtigt.

Men utroligt de første 20 minutter af 2.halvleg er vi presset mere end Brøndby.. pinligt.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Maglau » 18. feb 2018, 21:27

Generelt en god kamp og ingen spillere der falder igennem.
Mærkeligt nok var vi bedre med da vi spillede 11:11 hvor kampen bølgede frem og tilbage og var mere urolig. Da Brøndby trak sig ned og vi begyndte at trile på tværs og de kunne køre omstillinger uden vi skabte noget blev det mere farligt for os.
Det brændte straffe vr meget dyrt.
Plusser i min bog til Børsting og Pohl som løber utrætteligt og skaber ravage i deres opspil og samtidigt har kræfter til at være med i vores.
Individuelt gjorde forvaret det glimrende - men der var nogle afstemningsfejl mellem dem. Alt for ofte fik Brøndby offensive spillere bolden i mellemrummet og fik lov at vende mens vi bakkede i stedet for at være aggressive.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Pastorius » 18. feb 2018, 21:28

Elscorpio skrev:
Pastorius skrev:
andreasaab89 skrev:
Pastorius skrev:
andreasaab89 skrev:Vi mister momentum da byter Rolim med Safranko og går med 2 i front

Da vi spiller med kusk Rolim og Flores sammen så det virkelig spændende ud
Flores gør det godt centralt tilbage i banen

Vi skal bare have ahlman ind
Vi har da vist ikke flere udskiftninger.
Keg tænkte generelt fremover
Ovenstående opstilling igen næste kamp og så med ahlman med også tror jeg på vi faktisk kan begynde at spille fodbold
I dag er der ingen tvivl om vi bliver mærkbart dårligere da Rolim går ud.

Mw har ingen som helst begreb om hvad det er der gør os gode, når vi er det. Hans udskiftninger i dag gør meget mere skade end gavn.
Dvs vores udskiftere ikke er gode nok.
Det synes jeg de er, men det er de forkerte der bliver skiftet ud.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af troelsh » 18. feb 2018, 21:45

Maglau skrev:Generelt en god kamp og ingen spillere der falder igennem.
Mærkeligt nok var vi bedre med da vi spillede 11:11 hvor kampen bølgede frem og tilbage og var mere urolig. Da Brøndby trak sig ned og vi begyndte at trile på tværs og de kunne køre omstillinger uden vi skabte noget blev det mere farligt for os.
Det brændte straffe vr meget dyrt.
Plusser i min bog til Børsting og Pohl som løber utrætteligt og skaber ravage i deres opspil og samtidigt har kræfter til at være med i vores.
Individuelt gjorde forvaret det glimrende - men der var nogle afstemningsfejl mellem dem. Alt for ofte fik Brøndby offensive spillere bolden i mellemrummet og fik lov at vende mens vi bakkede i stedet for at være aggressive.
Jeg havde en feeling af det ikke ville blive en ubetinget fordel for os da de fik vist en mand ud hvor mærkeligt det end lyder, men vi er langt farligere på omstillinger end i vores opbyggende spil, og vi laver ofte personligefejl i det opbyggende spil.

Generelt bør vi bare spille langt mere direkte når vi har bolden, det omstændige boldflytteri Wieghorst gerne vil praktisere er ekstremt nemt for modstanderen at forsvare sig imod.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Martino » 18. feb 2018, 21:52

Tænk sig, hvad kunne det ikke blive til med en offensivt tænkende træner...
Pohl, Rolim, Kusk og Flores skal simpelthen starte samtidigt! Hvorfor skal Børsting og Blåbjerg spille?
Jeg savner Winsnes

Besvar