Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af andreasaab89 » 10. mar 2018, 17:01

Iøvrigt Freddie . Hvis du ser på de 3 hold med den bedste defensiv i ligaen er det Brøndby , AaB og OB

Ser man på den bedste offensiv er det uden sammenligning brændby, FCM og BIF

Dit vås om at defensiven er så vigtig holder ikke . Tabellen viser tydeligt det er de hold der formår at lave mange mål som ligger i toppen, ikke nødvendigvis dem som lukker færrest ind
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Steve-Dave
Landshold
Landshold
Indlæg: 800
Tilmeldt: 29. jul 2005, 19:52

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Steve-Dave » 10. mar 2018, 17:05

Halil skrev:
Steve-Dave skrev: Halil bliver mere og mere forrykt. Det er en fornøjelse at følge.
Det er vigtigt at tænke anderledes og vurdere alle muligheder. Hvis ikke man gør det eller har evnen til det, så kan man komme i en fokusgruppe.

Måske du skal i fokusgruppe?

Nogle fine bud på holdopstillinger er kommet. Den højtuddannede træner, Wieghorst, skal løse denne problemstilling, så AaB kl. 16 imorgen søndag har fået tre point.
Det glæder mig, du har haft gavn af din fokusgruppe. Hvis du insisterer på at tænke anderledes og vurdere alle muligheder, skal vi måske også overveje en opstilling med 11 målmænd. Det vil være cirka ligeså fornuftigt som at stille med et pølehold uden evner med bolden.

Jeg må anbefale dig at drikke noget mere, så du kan komme til fornuft. Konkret kan du starte med et dagligt indtag på 1 liter kvalitetsøl af varierende alkoholstyrke. Over tid vil man typisk øge mængden som følge af øget tolerance, ligesom man kan supplere med spiritus efter behov.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af andreasaab89 » 10. mar 2018, 17:09

andreasaab89 skrev:Iøvrigt Freddie . Hvis du ser på de 3 hold med den bedste defensiv i ligaen er det Brøndby , AaB og OB

Ser man på den bedste offensiv er det uden sammenligning brændby, FCM og BIF

Dit vås om at defensiven er så vigtig holder ikke . Tabellen viser tydeligt det er de hold der formår at lave mange mål som ligger i toppen, ikke nødvendigvis dem som lukker færrest ind
Hvis du ser Premier league er billedet ens. De øverste 3 hold laver klart flest mål. Eksmelpelvis Tottenham , burnley og Chelsea har bedre defensiv end Liverpool men færre point

Det gør sig igen generelt set over de fleste ligaer . De øverste hold er altid dem der laver flest mål. I nogle tilfælde er det også dem med det bedste defensiv men her er billedet mere mudret .

Forsætningen for at ende højt i rækken kan jeg klart konkludere er at score mål.
Når vi hver gang starter kampen med større fokus på at holde modstanderen væk end på at fokusere på eget spil skaber vi aldrig noget som kan spille om medaljer. Måle et hold som hvert år lige præcis kan fighte sig ind i top 6. Men vi bør have større ambitioner

Du snakker så meget om kusk er investering i offensiven. Det er han jo kun hvis vi får holdet til at tænke offensivt og have offensiv indstilling . Messi og Ronaldo ville jo også sejle for os når trænerens udgangspunkt er defensivt og bagudrettet . Med Rolim, kusk, Flores mv. har vi altså en af ligaens bedste offensiv HVIS man rent faktisk spiller på dem og vil spille offensivt . Sætter man en masse offensiv spillere ind og beder dem tænke ekstremt defensivt får vi intet ud af kusk
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Freddie » 10. mar 2018, 17:24

andreasaab89 skrev:Iøvrigt Freddie . Hvis du ser på de 3 hold med den bedste defensiv i ligaen er det Brøndby , AaB og OB

Ser man på den bedste offensiv er det uden sammenligning brændby, FCM og BIF

Dit vås om at defensiven er så vigtig holder ikke . Tabellen viser tydeligt det er de hold der formår at lave mange mål som ligger i toppen, ikke nødvendigvis dem som lukker færrest ind
Så kan man jo spørge sig selv efter hvordan det var gået hvis vi ikke havde haft styr på forsvaret. Vi har ikke et mesterhold. Det er vel heller ikke nogen hemmelighed, at hvis man gerne vil med i mesterskabskampen hvert år, så skal man ikke satse på AaB.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Freddie » 10. mar 2018, 17:29

andreasaab89 skrev:
andreasaab89 skrev:Iøvrigt Freddie . Hvis du ser på de 3 hold med den bedste defensiv i ligaen er det Brøndby , AaB og OB

Ser man på den bedste offensiv er det uden sammenligning brændby, FCM og BIF

Dit vås om at defensiven er så vigtig holder ikke . Tabellen viser tydeligt det er de hold der formår at lave mange mål som ligger i toppen, ikke nødvendigvis dem som lukker færrest ind
Hvis du ser Premier league er billedet ens. De øverste 3 hold laver klart flest mål. Eksmelpelvis Tottenham , burnley og Chelsea har bedre defensiv end Liverpool men færre point

Det gør sig igen generelt set over de fleste ligaer . De øverste hold er altid dem der laver flest mål. I nogle tilfælde er det også dem med det bedste defensiv men her er billedet mere mudret .

Forsætningen for at ende højt i rækken kan jeg klart konkludere er at score mål.
Når vi hver gang starter kampen med større fokus på at holde modstanderen væk end på at fokusere på eget spil skaber vi aldrig noget som kan spille om medaljer. Måle et hold som hvert år lige præcis kan fighte sig ind i top 6. Men vi bør have større ambitioner

Du snakker så meget om kusk er investering i offensiven. Det er han jo kun hvis vi får holdet til at tænke offensivt og have offensiv indstilling . Messi og Ronaldo ville jo også sejle for os når trænerens udgangspunkt er defensivt og bagudrettet . Med Rolim, kusk, Flores mv. har vi altså en af ligaens bedste offensiv HVIS man rent faktisk spiller på dem og vil spille offensivt . Sætter man en masse offensiv spillere ind og beder dem tænke ekstremt defensivt får vi intet ud af kusk
Selvfølgelig skal man score mål. Det har AaB jo også erkendt ikke er spidskompetencen. Det er jo derfor at man har lavet den 5-årige kontrakt med Kusk, sandsynligvis i den største handel AaB har lavet siden Andreas Johansson. Men et solidt forsvar er grundlaget for at AaB kan have folk på holdet, der aldrig dækker op.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af andreasaab89 » 10. mar 2018, 19:05

Hobro og Silkeborg spiller 1-1
Silkeborg kan nu ikke nå os ligegyldig hvad

Med 4 point holder vi også hobro bag os .
Men så vidt jeg husker har de også brændby ude i den sidste .
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Hanga » 10. mar 2018, 19:13

andreasaab89 skrev:Hobro og Silkeborg spiller 1-1
Silkeborg kan nu ikke nå os ligegyldig hvad

Med 4 point holder vi også hobro bag os .
Men så vidt jeg husker har de også brændby ude i den sidste .
Det er korrekt.
En sejr i morgen og det ser rigtig rigtig godt ud - så skal Hobro vinde i Brøndby mens vi skal tabe i Århus.

Alle mand på stadion. Vi skal simpelthen kunne slå Randers, og holdet skal have fuld opbakning!

P.S. Der bliver igen et stort issue med den nye struktur omkring 7./8.pladsen. Det ser klart ud til at være fordelagtigt at lande som nr. 8 da der derved er væsentligt større pointafstand ned til nedrykningskampene. Det er nøjagtigt det samme som sidste sæson.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Brodernumsi » 10. mar 2018, 19:25

Hanga skrev:
andreasaab89 skrev:Hobro og Silkeborg spiller 1-1

P.S. Der bliver igen et stort issue med den nye struktur omkring 7./8.pladsen. Det ser klart ud til at være fordelagtigt at lande som nr. 8 da der derved er væsentligt større pointafstand ned til nedrykningskampene. Det er nøjagtigt det samme som sidste sæson.
Det problem vil jo altid være der, når det er 11. pladsen der bliver parret med nummer 7 og 12. pladsen der bliver parret med nummer 8. Nummer11 vil jo altid have flere point end nummer 12.
Der er nogen der har sovet gevaldigt i timen, da det nedrykningsspil blev sat sammen.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Forza » 10. mar 2018, 20:13

Truppen er nu udtaget til morgendagens kamp.

Jeg ærger mig personligt lidt over at Wessam ikke er med i truppen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af BassogogsVen » 10. mar 2018, 23:17

Forza skrev:Truppen er nu udtaget til morgendagens kamp.

Jeg ærger mig personligt lidt over at Wessam ikke er med i truppen.
Også jeg. Han har noget deroppe foran, som hverken Pohl eller Safranko ejer.
Det er vel netop også sådan vi gerne vil have de unge talenter i spil: At de får lidt indhop hist og her frem for de sidste par års totalansvar fra start.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Nitten » 11. mar 2018, 07:36

BassogogsVen skrev:
Forza skrev:Truppen er nu udtaget til morgendagens kamp.

Jeg ærger mig personligt lidt over at Wessam ikke er med i truppen.
Også jeg. Han har noget deroppe foran, som hverken Pohl eller Safranko ejer.
Det er vel netop også sådan vi gerne vil have de unge talenter i spil: At de får lidt indhop hist og her frem for de sidste par års totalansvar fra start.

Det fortæller en hel del om hvordan Wieghorst tænker når han fravælger wessam.
Det var en fornøjelse at se wessam indhop sidst. Her kom endelig en spiller der udviste mod og noget offensivt tænkning.
Så selvfølgelig skal han ikke med i en kamp med de frygtelig formstærke heste. Det kunne jo ende med at blive underholdende og det kan vi ikke have sker på hjemmebane. :@

JonasK
2. div
2. div
Indlæg: 171
Tilmeldt: 9. mar 2017, 09:52
Favoritspiller: Martin P

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af JonasK » 11. mar 2018, 08:38

Nordjyskes bud på dagens opstilling
Rinne

PK - Okore - Kasper P - Ahlmann

Kusk - Wurtz - Magnus - Flores

Rolim

Pohl

—————
Børsting og Lesniak er fornuftigt nok sat af, efter nogle pauvre indsatser. Havde dog gerne set Abildgaard få chancen igen, stærk kamp mod Horsens. Men han er nok for offensiv til vores træner :S

Håber dog at Magnus og Wurtz gør at der kan angriber med de 4 forreste + begge backs, så begynder det at ligne noget

Brugeravatar
MortenN
Superliga
Superliga
Indlæg: 663
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:21
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Nibe

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af MortenN » 11. mar 2018, 08:39

I det møgvejr der er.. og kampens ekstreme vigtighed, så tror jeg sku jeg satser på en uafgjort..Ses på Stadion!
The games you play
Make people say
You're either weird or lonely

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af troelsh » 11. mar 2018, 08:43

JonasK skrev:Nordjyskes bud på dagens opstilling
Rinne

PK - Okore - Kasper P - Ahlmann

Kusk - Wurtz - Magnus - Flores

Rolim

Pohl

—————
Børsting og Lesniak er fornuftigt nok sat af, efter nogle pauvre indsatser. Havde dog gerne set Abildgaard få chancen igen, stærk kamp mod Horsens. Men han er nok for offensiv til vores træner :S

Håber dog at Magnus og Wurtz gør at der kan angriber med de 4 forreste + begge backs, så begynder det at ligne noget
Fedt med Rolim som 10’er igen, jeg syntes det så spændende ud i sidste kamp på et yderst vanskeligt underlag.

Jeg frygter lidt MC og Würtz duoen kan dræbe vores offensiv, der er ikke meget fart i de to.

OmkringAarhus
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 11. nov 2014, 09:50
Favoritspiller: Larsen

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af OmkringAarhus » 11. mar 2018, 09:23

troelsh skrev:
JonasK skrev:Nordjyskes bud på dagens opstilling
Rinne

PK - Okore - Kasper P - Ahlmann

Kusk - Wurtz - Magnus - Flores

Rolim

Pohl

—————
Børsting og Lesniak er fornuftigt nok sat af, efter nogle pauvre indsatser. Havde dog gerne set Abildgaard få chancen igen, stærk kamp mod Horsens. Men han er nok for offensiv til vores træner :S

Håber dog at Magnus og Wurtz gør at der kan angriber med de 4 forreste + begge backs, så begynder det at ligne noget
Fedt med Rolim som 10’er igen, jeg syntes det så spændende ud i sidste kamp på et yderst vanskeligt underlag.

Jeg frygter lidt MC og Würtz duoen kan dræbe vores offensiv, der er ikke meget fart i de to.
Fin opstilling. MC er på vej tilbage mod sit topniveau fra sidste sæson.

Flores skal dog levere fra start, ellers er det ind med Børsting, for ham er der jo rent faktisk mål i.

Mht Wessam, så skal han nok få sine chancer i det ene eller andet slutspil. Det er fint ikke at bringe ham i spil til de to næste knald eller fald kampe.

Håber virkelig at Pohl får scoret et helt regulært mål i dag, og at Kusk også får hul på bylden.

Jeg er optimist og gætter på en 3-1 sejr, hvor vi først lukker kampen til allersidst!

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Gamen » 11. mar 2018, 10:24

OmkringAarhus skrev: Fin opstilling. MC er på vej tilbage mod sit topniveau fra sidste sæson.

Flores skal dog levere fra start, ellers er det ind med Børsting, for ham er der jo rent faktisk mål i.

Mht Wessam, så skal han nok få sine chancer i det ene eller andet slutspil. Det er fint ikke at bringe ham i spil til de to næste knald eller fald kampe.

Håber virkelig at Pohl får scoret et helt regulært mål i dag, og at Kusk også får hul på bylden.

Jeg er optimist og gætter på en 3-1 sejr, hvor vi først lukker kampen til allersidst!
Det topniveau, der var så ringe at Gaarde så sig tvunget til at hente en erstatning? Det spil vi så fra den centrale midtbane i sidste sæson når Würtz og MC spillede sammen var noget af det mest idéfattige, langsomme og sidelæns betonede.

Det er synd at Wieghorst ikke tør spille med den eneste centrale midtbanespiller der kan sætte tempo og komme til afslutninger - men uafgjort kan vel også bruges, så mon ikke det er dét han går efter...

Hvad angår Wessam, så er det da netop mod et defensivt bovlamt Randers-mandskab som vil stå dybt, at vi skal bringe spillertyper der kan eksplodere ud af det blå. Han bragte en masse energi sidst, og mon ikke Randers vil lukke bagrummet ned så man fjerner 75 % af Pohls farlighed? Jeg synes det er lidt af en bét.

Randers har scoret i de sidste 8 udekampe, men også lukket mange mål ind. Vi vinder sikkert 2-1, og så kan Gaarde lulle halvdelen af debatsiden i søvn igen med snak om nået målsætning og alt muligt andet, selvom vi er milevidt fra noget der minder om at være acceptabelt.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Hanga » 11. mar 2018, 10:27

Gamen skrev:
Det topniveau, der var så ringe at Gaarde så sig tvunget til at hente en erstatning? Det spil vi så fra den centrale midtbane i sidste sæson når Würtz og MC spillede sammen var noget af det mest idéfattige, langsomme og sidelæns betonede.

Det er synd at Wieghorst ikke tør spille med den eneste centrale midtbanespiller der kan sætte tempo og komme til afslutninger - men uafgjort kan vel også bruges, så mon ikke det er dét han går efter...
Jeg går ud fra at det er Risgaard du mener her? I så fald er jeg helt enig! Trods at vi har hentet/oprykket en lang række centrale midtbanespillere er det uden tvivl Würtz + Risgaard konstellationen der er den stærkeste. Hold op hvor jeg savner Risgaards offensive aktioner.

Lesniak, MC, Kakeeto, Abildgaard... det kommer ud på ét. De kan løbe og knokle meget men på bolden og i de offensive aktioner generelt er de ikke meget værd.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af dyhrmaN » 11. mar 2018, 10:29

JonasK skrev:Nordjyskes bud på dagens opstilling
Rinne

PK - Okore - Kasper P - Ahlmann

Kusk - Wurtz - Magnus - Flores

Rolim

Pohl

—————
Børsting og Lesniak er fornuftigt nok sat af, efter nogle pauvre indsatser. Havde dog gerne set Abildgaard få chancen igen, stærk kamp mod Horsens. Men han er nok for offensiv til vores træner :S

Håber dog at Magnus og Wurtz gør at der kan angriber med de 4 forreste + begge backs, så begynder det at ligne noget
Endelig! Kusk, Flores og Rolim på samme tid. Lad os nu se, hvad hele det her projekt kan føre til.
Så kan man diskutere nuancerne i, om det skal være PK eller Pallesen, og hvem der skal være makker til Würtz. Det vigtigste er dog, at vi stiller med alle vores offensivt og teknisk stærkeste kort på samme tid, og det er det vi har savnet i evindelige tider.
Jeg glæder mig!

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Nitten » 11. mar 2018, 10:38

Gamen skrev:
OmkringAarhus skrev: Fin opstilling. MC er på vej tilbage mod sit topniveau fra sidste sæson.

Flores skal dog levere fra start, ellers er det ind med Børsting, for ham er der jo rent faktisk mål i.

Mht Wessam, så skal han nok få sine chancer i det ene eller andet slutspil. Det er fint ikke at bringe ham i spil til de to næste knald eller fald kampe.

Håber virkelig at Pohl får scoret et helt regulært mål i dag, og at Kusk også får hul på bylden.

Jeg er optimist og gætter på en 3-1 sejr, hvor vi først lukker kampen til allersidst!
Det topniveau, der var så ringe at Gaarde så sig tvunget til at hente en erstatning? Det spil vi så fra den centrale midtbane i sidste sæson når Würtz og MC spillede sammen var noget af det mest idéfattige, langsomme og sidelæns betonede.

Det er synd at Wieghorst ikke tør spille med den eneste centrale midtbanespiller der kan sætte tempo og komme til afslutninger - men uafgjort kan vel også bruges, så mon ikke det er dét han går efter...

Hvad angår Wessam, så er det da netop mod et defensivt bovlamt Randers-mandskab som vil stå dybt, at vi skal bringe spillertyper der kan eksplodere ud af det blå. Han bragte en masse energi sidst, og mon ikke Randers vil lukke bagrummet ned så man fjerner 75 % af Pohls farlighed? Jeg synes det er lidt af en bét.

Randers har scoret i de sidste 8 udekampe, men også lukket mange mål ind. Vi vinder sikkert 2-1, og så kan Gaarde lulle halvdelen af debatsiden i søvn igen med snak om nået målsætning og alt muligt andet, selvom vi er milevidt fra noget der minder om at være acceptabelt.
Helt enig !
Hvad er det for et topniveau MC har vist ? Ja han er god til at spille på tværs og bagud men det vinder man jo ikke fodbold kampe af.
Og wessam kunne jo igen være et indhop der kunnesætte fart og spilleglæde hvis det skulle vise sig at være nødvendigt. Altså hvis han var udtaget

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af dyhrmaN » 11. mar 2018, 11:23

Gamen skrev:Randers har scoret i de sidste 8 udekampe, men også lukket mange mål ind. Vi vinder sikkert 2-1, og så kan Gaarde lulle halvdelen af debatsiden i søvn igen med snak om nået målsætning og alt muligt andet, selvom vi er milevidt fra noget der minder om at være acceptabelt.
Der er ofte meget sandhed i din kritik, men netop i denne kamp, tyder opstillingen på, at vi arbejder hen i mod det offensive udtryk, som der har været savnet i lang tid.
Der synes jeg ikke valg eller fravalg af MC på midtbanen kan retfærdiggøre din afsluttende kommentar, når man samtidig starter med både Rolim, Kusk og Flores inde.

Besvar