Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Ala » 11. mar 2018, 12:06

Hanga skrev:
Gamen skrev:
Det topniveau, der var så ringe at Gaarde så sig tvunget til at hente en erstatning? Det spil vi så fra den centrale midtbane i sidste sæson når Würtz og MC spillede sammen var noget af det mest idéfattige, langsomme og sidelæns betonede.

Det er synd at Wieghorst ikke tør spille med den eneste centrale midtbanespiller der kan sætte tempo og komme til afslutninger - men uafgjort kan vel også bruges, så mon ikke det er dét han går efter...
Jeg går ud fra at det er Risgaard du mener her? I så fald er jeg helt enig! Trods at vi har hentet/oprykket en lang række centrale midtbanespillere er det uden tvivl Würtz + Risgaard konstellationen der er den stærkeste. Hold op hvor jeg savner Risgaards offensive aktioner.

Lesniak, MC, Kakeeto, Abildgaard... det kommer ud på ét. De kan løbe og knokle meget men på bolden og i de offensive aktioner generelt er de ikke meget værd.
Jeg savner også den duo på midtbanen. Men det var dengang de begge havde et godt bund- og topniveau. Synes I virkelig at Risgaard har spillet til en startplads, de gange han har været på banen?

Personligt synes jeg han har været skræmmende dårlig.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Kristian » 11. mar 2018, 12:15

Ala skrev:
Hanga skrev:
Gamen skrev:
Det topniveau, der var så ringe at Gaarde så sig tvunget til at hente en erstatning? Det spil vi så fra den centrale midtbane i sidste sæson når Würtz og MC spillede sammen var noget af det mest idéfattige, langsomme og sidelæns betonede.

Det er synd at Wieghorst ikke tør spille med den eneste centrale midtbanespiller der kan sætte tempo og komme til afslutninger - men uafgjort kan vel også bruges, så mon ikke det er dét han går efter...
Jeg går ud fra at det er Risgaard du mener her? I så fald er jeg helt enig! Trods at vi har hentet/oprykket en lang række centrale midtbanespillere er det uden tvivl Würtz + Risgaard konstellationen der er den stærkeste. Hold op hvor jeg savner Risgaards offensive aktioner.

Lesniak, MC, Kakeeto, Abildgaard... det kommer ud på ét. De kan løbe og knokle meget men på bolden og i de offensive aktioner generelt er de ikke meget værd.
Jeg savner også den duo på midtbanen. Men det var dengang de begge havde et godt bund- og topniveau. Synes I virkelig at Risgaard har spillet til en startplads, de gange han har været på banen?

Personligt synes jeg han har været skræmmende dårlig.
Det ville da være kanon med Wurtz og Risgård sammen igen, men sorry to say. Med den form og niveau Risgård har vist, er den tid desværre hurtigt nedadgående og det er fair nok at Risgård ikke er fast starter mere.
------------------
mvh Kristian

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Ala » 11. mar 2018, 12:23

Det er vel også første gang vi får at se Kusk, Rolim og Flores på banen og jeg synes, med de tre startende på samme tid, at det er fornuftigt nok med to 6'ere.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Gamen » 11. mar 2018, 12:26

dyhrmaN skrev: Der er ofte meget sandhed i din kritik, men netop i denne kamp, tyder opstillingen på, at vi arbejder hen i mod det offensive udtryk, som der har været savnet i lang tid.
Der synes jeg ikke valg eller fravalg af MC på midtbanen kan retfærdiggøre din afsluttende kommentar, når man samtidig starter med både Rolim, Kusk og Flores inde.
Mig bekendt starter vi kun med én angriber - ergo er der ikke noget at sige til at mindst 3 af dem bagved er offensivt tænkende. Det ændrer ikke på, at to udprægede 6'ere aldrig har været en fordel for AaB's spil. Tempoet bliver så langsomt.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Gamen » 11. mar 2018, 12:39

Flores starter som 10' er, Rolim og Kusk på hver deres kant. Spændende at se om peruvianeren kan få hul på bylden og finde noget rum.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Halil » 11. mar 2018, 12:58

Hvad er opstillingen? Den burde være fremme nu på de sociale medier.

Det er vigtigt, så den kan diskuteres inden kampens start.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2503
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af troelsh » 11. mar 2018, 12:59

Jeg tror vi får et kampbillede med et Randers hold der står meget lavt og afventer omstillingsmuligheder, derfor bliver det afgørende om Kusk, Rolim og Flores kan lykkedes med at åbne op for deres forsvar.

Jeg kunne faktisk godt se meningen i at lade Safranko starte på toppen idag, ikke fordi Pohl har været dårlig overhovedet, men jeg tror ikke Pohl får meget rum at løbe i idag, og med Safranko får vi lidt mere hovedstødsstyrke og fysik ind i boksen.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Halil » 11. mar 2018, 13:13

Det blev nordjyskes opstilling.

Det er en forbedring i forhold til tidligere. Spændende, hvordan de tre offensive spillere, Rolim, Kusk og Flores kan få spillet til at glide.

Det skal helst være markant bedre end de tidligere kampe i foråret.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af le Cid » 11. mar 2018, 13:16

Det er nærmest helt ufatteligt, at vi står her med noget der ligner to matchbolde. Det er simpelthen en kæmpe gave, selvom en slatten sjetteplads næppe kan betegnes som en succes i sig selv. Men skulle vi komme i det forjættede land, så står vi med 10 kampe uden reel betydning, hvor holdet kan spille stort set uden nogen form for pres. Vi har i halvandet år kæmpet med kniven for struben, fordi nedrykning var et realistisk scenarie. Det er altså et meget sundere klima for unge spillere, som skal spilles ind på holdet, at risikoen for at fejle ikke kan have så fatale konsekvenser... og så må selv MW da kunne se fornuften i ikke altid at spille med livrem og seler. En plads i top 6 KAN VÆRE sartskudet til bedre tider for fodbolden i AaB - det bilder jeg mig ind i mit lille naive hoved! :-)

En anden fordel vel at nå i top 6 er, at vi kan spare spillere op til de vigtige pokalkampe, som skal sikre os deltagelse i europæisk kval-bold efter sommerpausen!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Super Hansen
2. div
2. div
Indlæg: 245
Tilmeldt: 11. jul 2005, 13:33
Favoritspiller: Jeppe Curth NR 10 Ener.... Røde Erik Bo..
Geografisk sted: Mariager

Re: RE: Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Super Hansen » 11. mar 2018, 13:19

Halil skrev:Det blev nordjyskes opstilling.

Det er en forbedring i forhold til tidligere. Spændende, hvordan de tre offensive spillere, Rolim, Kusk og Flores kan få spillet til at glide.

Det skal helst være markant bedre end de tidligere kampe i foråret.
Igen er Thellufsen ikke med i truppen. Der er så meget mere fodbold i ham end i Børsting. Er man ved at bremse hans udvikling, det må være frustrerende at have gjort det godt i foråret og så blive siget fra gang på gang.

Sendt fra min SM-G903F med Tapatalk

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Forza » 11. mar 2018, 13:23

ENDELIG en startopstilling med Flores, Rolim og Kusk. Det tog sin tid for Wieghorst at turde at sætte de 3 sammen.

Jeg er desuden meget tilfreds med at MC erstatter Lesniak. Han er stærkere defensivt og fylder mere på midten. Samtidig kan han bidrage i hovedspillet.

Kom så med 3 point!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Dalbjerg » 11. mar 2018, 13:32

Ville hellere have haft Lesniak... Og så egentlig også Pallesen for PK..

Men generelt, så synes jeg at den her opstilling er tæt på spot on.. Nu er det op til spillerne at bevise, at de vil spille den form for fodbold, som den her opstilling ligger op til..

Kom så I røde sataner.. Vis at I vil vinde!!!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Forza » 11. mar 2018, 13:38

Dalbjerg skrev:Ville hellere have haft Lesniak... Og så egentlig også Pallesen for PK..

Men generelt, så synes jeg at den her opstilling er tæt på spot on.. Nu er det op til spillerne at bevise, at de vil spille den form for fodbold, som den her opstilling ligger op til..

Kom så I røde sataner.. Vis at I vil vinde!!!
Jeg ville også normalt foretrække Pallesen, men at dømme ud fra den sidste kamp han spillede så er han slet ikke på sit optimale niveau. Derfor virker det fornuftigt med PK.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Uldahl » 11. mar 2018, 13:52

le Cid skrev:Det er nærmest helt ufatteligt, at vi står her med noget der ligner to matchbolde. Det er simpelthen en kæmpe gave, selvom en slatten sjetteplads næppe kan betegnes som en succes i sig selv. Men skulle vi komme i det forjættede land, så står vi med 10 kampe uden reel betydning, hvor holdet kan spille stort set uden nogen form for pres. Vi har i halvandet år kæmpet med kniven for struben, fordi nedrykning var et realistisk scenarie. Det er altså et meget sundere klima for unge spillere, som skal spilles ind på holdet, at risikoen for at fejle ikke kan have så fatale konsekvenser... og så må selv MW da kunne se fornuften i ikke altid at spille med livrem og seler. En plads i top 6 KAN VÆRE sartskudet til bedre tider for fodbolden i AaB - det bilder jeg mig ind i mit lille naive hoved! :-)

En anden fordel vel at nå i top 6 er, at vi kan spare spillere op til de vigtige pokalkampe, som skal sikre os deltagelse i europæisk kval-bold efter sommerpausen!
Helt enig. Det vil være en gave bare at kunne koncentrere sig om pokalen og få spillet holdet sammen. Samt ikke mindst få en ide om vilken spille stil vi skal spille frem over.

Så er der jo den oven i at kampene mod Bif FCK FCM FCN er sgu noget mere sexet end Helsingør Lyngby osv.

Vi vinder 2-1 på mål af Okore og Kusk. Okore på et nyt hjørnesparks mål leveret af Rolim. :aabfan: Randers kommer for at forsvare og håbe på en kontra. :cheers:

Hinsur
Allstar
Allstar
Indlæg: 1055
Tilmeldt: 28. mar 2013, 01:06

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Hinsur » 11. mar 2018, 14:03

2 min spillet og allerede 1-0 .
Det her skal nok blive godt:D.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Frygah » 11. mar 2018, 14:03

Det var sådan set ret lækkert det der!
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5053
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Kunji » 11. mar 2018, 14:03

Derfor skal de spille sammen..
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Pastorius » 11. mar 2018, 14:03

Rolim, Flores, kusk. Sådan!
Med venlig Hilsen
--
Robert

JacobKoustrup
1. div
1. div
Indlæg: 341
Tilmeldt: 24. maj 2009, 12:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af JacobKoustrup » 11. mar 2018, 14:04

Jamen det er jo derfor de 3 skal spille sammen!

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Frygah » 11. mar 2018, 14:04

Pastorius skrev:Rolim, Flores, kusk. Sådan!
Og skal vi være helt vilde, var MC med i opspillet - Det var slet ikke så tosset, selvom hans første berøring var skidt ½ minut før. :)
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Besvar