Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Kokkefar » 6. mar 2018, 17:21

Martin Bak skrev:
Kenneth K skrev:Du er godt nok sur på Pohl, hva'?

Pohl skal selvfølgelig spille, for han har været blandt vores bedste i foråret. Og hvis han nu evt. skulle bænkes, så er der i hvert fald ikke noget der taler for, at det skulle være Safranko, man bragte på toppen i stedet. Så hellere Wessam, som i går gik totalt uimponeret til opgaven, og som med god grund ikke er personligt tynget af de forfærdelige præstationer, hans hold har lavet, fordi han ikke selv har været en del af dem.

EDIT: Wessam er samtidig en fremragende afslutter, og ligesom Pohl kan, så kan Wessam også skabe noget på egen hånd. To kvaliteter, som Safranko ikke kan prale af.
enig - Pohl bør starte inde, og Wessam være nr. 2 i rækken - vil hellere have spillere på banen , der trods alt kæmper, end en talentløs, og ikke mindst doven, udlænding ( hej safranko)
Det er selvfølgelig fair at kritisere en angriber, der ikke scorer mål, men at kritisere Safranko for at være doven er decideret useriøst. Ét af hans problemer er netop, at han løber for meget og presser over et for stort område af banen. Desuden går forlydenheder på at han er blandt de mest professionelle og hårdtarbejdende til træning. Jeg er med på han ikke har haft det håbede succes (MW's fortjeneste IMO), men han er eddermandme ikke doven.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af FIDEL » 6. mar 2018, 17:35

Salle17 skrev:
FIDEL skrev:
seamann skrev:
FIDEL skrev:Det er ulogisk at Wieghorst pludselig sadler om til en 4-4-2.
Så jeg ser gerne denne opstilling:

Rinne
PK - Okore - KP - Ahlmann

Abildgaard - Würtz

Flores

Kusk Pohl Rolim


Jeg er meget skuffet over, at Flores endnu ikke er kommet igang i dette forår. Jeg havde faktisk forventet mig mere af både ham og Rolim. Ved godt Flores har været skadet, men det er alligevel lidt patetisk han er det hele tiden. :aabfan:

Nå men vi vinder kampen 2-1 på mål af Rolim og Kusk. Og for guds skyld...Ingen sne tak!!
Hvordan kan det være patetisk at være skadet ?

Ift kampen i går kunne Abildgaard godt fortjene en ny chance - og Børsting + Lesniak en tur på bænken.
Det er bare super træls for AaB og os fans, at en spiller, som skulle være en profil, har glasben eller ikke kan tilvænne sig klimaet eller whatever. Det er i min verden lidt patetisk og piv piv. Sådan en spiller kan vi ikke bruge til en fløjtende fis!
Men lur mig om ikke han tager afsted til Sydamerika til landsholdssamling. Jeg synes godt AaB kan kræve, at han bliver hjemme for at pleje sig selv. Vi behøver ikke altid være klassens flinke dreng.

Nej AaB skal ikke kræve en skid.
Det er squda hans præstationer på landsholdet og ikke her i AaB, der vil sikre os de millioner til sommer :D
AaB betaler hans løn, så det er sgu ikke iorden at Flores fiser frem og tilbage til Sydamerika, når han har været skadet. Vi skal da for fanden have lidt glæde af ham.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Pastorius » 6. mar 2018, 17:41

Yankee skrev:
Pastorius skrev: Jeg han har. Har har været involveret i alt hvad vi har været farligt på, og selvfølgelig bliver fejl mere kritiske for en forsvarsspiller.
...men på sigt dur han ikke som ene angriber.
Vi har vel næsten kun været farlige på dødbolde og der spiller Pohl en ret minimal rolle. Man kan også diskutere hvad "farligt" er. Det er jo ret sjældent, vi ser Pohl lægge en god bold af til Kusk på kanten af feltet eller lægge et skarpt fladt indlæg til Rolim eller Flores. Han skaber nogle chancer til sig selv på sine dybdeløb, men han brænder så også alle chancerne, så det er jo ikke ret meget værd.
Pastorius skrev:Vi har brug for at nogle af medspillerne også tager fra, og begynder at score. Om det skal være rendyrkede angribere, eller om vi skal til at forvente at Kusk, Rolim og Flores også begynder at tage fra, ved jeg ikke.
Kusk og Rolim er jo netop begyndt at bidrage med assists på dødbolde. Det er jo ikke tilfældigt at vi pludselig scorer en masse mål på hjørnespark nu hvor vi har fået nogle kapable skytter på dem i stedet for vores peruvianske ven.

Men du har ret i at vi akut har manglet mål fra især Flores, men også Risgård, når han har spillet. Børsting og Rolim har vel bidraget ret pænt og Kusk skal også nok komme efter det. Det afspejles vel så også i hvem, der spiller for øjeblikket.
Pastorius skrev:Det er helt urimeligt at lægge det ansvar alene på Pohl skuldre.
Mjah - det er urimeligt at lægge det ansvar på Pohl, fordi han ikke er klar til det. Men det er sgu ikke urimeligt at forlange at vores førsteangriber skal gå forrest og lave en masse mål.
Du mener da ikke seriøst at Pohl ikke har været involveret i vores dødbolde?

På alle vores hjørnespark, hvor målmanden på magisk vis har været klistret til målstregen, uden overhovedet at være i nærheden af at komme ud, har Pohl stået inde på mållinjen, og sørget for at en af målmandens medspillere har stået i vejen. Han har fremtvunget straffe og scoret på det ene han fik lov til at skyde.

Det er godtnok svært at diskutere, når man er så uenige om hvad der sker på banen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 924
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Salle17 » 6. mar 2018, 17:55

FIDEL skrev:
Salle17 skrev:
FIDEL skrev:
seamann skrev:
FIDEL skrev:Det er ulogisk at Wieghorst pludselig sadler om til en 4-4-2.
Så jeg ser gerne denne opstilling:

Rinne
PK - Okore - KP - Ahlmann

Abildgaard - Würtz

Flores

Kusk Pohl Rolim


Jeg er meget skuffet over, at Flores endnu ikke er kommet igang i dette forår. Jeg havde faktisk forventet mig mere af både ham og Rolim. Ved godt Flores har været skadet, men det er alligevel lidt patetisk han er det hele tiden. :aabfan:

Nå men vi vinder kampen 2-1 på mål af Rolim og Kusk. Og for guds skyld...Ingen sne tak!!
Hvordan kan det være patetisk at være skadet ?

Ift kampen i går kunne Abildgaard godt fortjene en ny chance - og Børsting + Lesniak en tur på bænken.
Det er bare super træls for AaB og os fans, at en spiller, som skulle være en profil, har glasben eller ikke kan tilvænne sig klimaet eller whatever. Det er i min verden lidt patetisk og piv piv. Sådan en spiller kan vi ikke bruge til en fløjtende fis!
Men lur mig om ikke han tager afsted til Sydamerika til landsholdssamling. Jeg synes godt AaB kan kræve, at han bliver hjemme for at pleje sig selv. Vi behøver ikke altid være klassens flinke dreng.

Nej AaB skal ikke kræve en skid.
Det er squda hans præstationer på landsholdet og ikke her i AaB, der vil sikre os de millioner til sommer :D
AaB betaler hans løn, så det er sgu ikke iorden at Flores fiser frem og tilbage til Sydamerika, når han har været skadet. Vi skal da for fanden have lidt glæde af ham.
At nægte adgang til landsholdet for Flores, er ligesom at skyde sig selv i hovedet. Manden præsterer på et andet niveau der end i AaB, hvor vores hovedfokus det seneste år har været defensiven, hvorfor hans værdi i henhold til præstationerne i AaB vil være på et lavere prisniveau end præstationerne i Peru. Flores er ikke andet end Cash-cow for os lige pt. Vi ved alle, at han skydes afsted til sommer, så hvorfor i alverden vil vi overhovedet være interesseret i at nægte ham landsholdfodbold, når det netop er det, der sandsynligvis medfører at vi kan sælge ham for et væsentligt højere beløb.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af BassogogsVen » 6. mar 2018, 18:44

Martin Bak skrev:
Kenneth K skrev:Du er godt nok sur på Pohl, hva'?

Pohl skal selvfølgelig spille, for han har været blandt vores bedste i foråret. Og hvis han nu evt. skulle bænkes, så er der i hvert fald ikke noget der taler for, at det skulle være Safranko, man bragte på toppen i stedet. Så hellere Wessam, som i går gik totalt uimponeret til opgaven, og som med god grund ikke er personligt tynget af de forfærdelige præstationer, hans hold har lavet, fordi han ikke selv har været en del af dem.

EDIT: Wessam er samtidig en fremragende afslutter, og ligesom Pohl kan, så kan Wessam også skabe noget på egen hånd. To kvaliteter, som Safranko ikke kan prale af.
enig - Pohl bør starte inde, og Wessam være nr. 2 i rækken - vil hellere have spillere på banen , der trods alt kæmper, end en talentløs, og ikke mindst doven, udlænding ( hej safranko)
Hvis der er noget, Safranko IKKE er, så er det da doven! Meget skidt kan man sige om hans evner, men dovenskab er ikke en af dem. Så har man simpelthen ikke set kampene med ham i.

At jeg er enig med dig i, at Wessam bør være foran i køen, er pga., at han ikke er god nok. Desuden burde Wessam også være foran Pohl i køen, da hans scoringssnit ikke kan blive meget dårligere - og så kunne det måske være sjovt med en angriber, der reelt kan sparke til en bold også.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af FIDEL » 6. mar 2018, 20:49

Salle17 skrev:
FIDEL skrev:
Salle17 skrev:
FIDEL skrev:
seamann skrev:
FIDEL skrev:Det er ulogisk at Wieghorst pludselig sadler om til en 4-4-2.
Så jeg ser gerne denne opstilling:

Rinne
PK - Okore - KP - Ahlmann

Abildgaard - Würtz

Flores

Kusk Pohl Rolim


Jeg er meget skuffet over, at Flores endnu ikke er kommet igang i dette forår. Jeg havde faktisk forventet mig mere af både ham og Rolim. Ved godt Flores har været skadet, men det er alligevel lidt patetisk han er det hele tiden. :aabfan:

Nå men vi vinder kampen 2-1 på mål af Rolim og Kusk. Og for guds skyld...Ingen sne tak!!
Hvordan kan det være patetisk at være skadet ?

Ift kampen i går kunne Abildgaard godt fortjene en ny chance - og Børsting + Lesniak en tur på bænken.
Det er bare super træls for AaB og os fans, at en spiller, som skulle være en profil, har glasben eller ikke kan tilvænne sig klimaet eller whatever. Det er i min verden lidt patetisk og piv piv. Sådan en spiller kan vi ikke bruge til en fløjtende fis!
Men lur mig om ikke han tager afsted til Sydamerika til landsholdssamling. Jeg synes godt AaB kan kræve, at han bliver hjemme for at pleje sig selv. Vi behøver ikke altid være klassens flinke dreng.

Nej AaB skal ikke kræve en skid.
Det er squda hans præstationer på landsholdet og ikke her i AaB, der vil sikre os de millioner til sommer :D
AaB betaler hans løn, så det er sgu ikke iorden at Flores fiser frem og tilbage til Sydamerika, når han har været skadet. Vi skal da for fanden have lidt glæde af ham.
At nægte adgang til landsholdet for Flores, er ligesom at skyde sig selv i hovedet. Manden præsterer på et andet niveau der end i AaB, hvor vores hovedfokus det seneste år har været defensiven, hvorfor hans værdi i henhold til præstationerne i AaB vil være på et lavere prisniveau end præstationerne i Peru. Flores er ikke andet end Cash-cow for os lige pt. Vi ved alle, at han skydes afsted til sommer, så hvorfor i alverden vil vi overhovedet være interesseret i at nægte ham landsholdfodbold, når det netop er det, der sandsynligvis medfører at vi kan sælge ham for et væsentligt højere beløb.
Hvis Flores har været skadet så giver det jo heller ingen mening at sende ham til Peru. Der må også være en grænse for galskaben. Når han kommer hjem igen bliver han vel skadet igen.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Halil » 6. mar 2018, 22:17

Mod Randers der virker til at være helt på månen og forhåbentligt en bane der ikke er det rene lort, håber jeg Wieghorst vælger at tro på AaBs spillere kan spille sig igennem Randers istedet for er eller andet andet koncept, som er noget svært at gennemskue hvad er. Derfor håber jeg på en opstilling som denne:

Rinne
PK - Okore - Kasper P - Ahlmann

Kusk - Pølsen - Lesniak - Rolim

Flores
Pohl

Flores, Kusk og Rolim kan rotere efter behov.
Uden Synd Ingen Frelse

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af BassogogsVen » 6. mar 2018, 22:21

Halil skrev:Mod Randers der virker til at være helt på månen og forhåbentligt en bane der ikke er det rene lort, håber jeg Wieghorst vælger at tro på AaBs spillere kan spille sig igennem Randers istedet for er eller andet andet koncept, som er noget svært at gennemskue hvad er. Derfor håber jeg på en opstilling som denne:

Rinne
PK - Okore - Kasper P - Ahlmann

Kusk - Pølsen - Lesniak - Rolim

Flores
Pohl

Flores, Kusk og Rolim kan rotere efter behov.
Vi kan næppe stille mere slagkraftigt op, HVIS vi gerne vil spille fodbold og vinde. Så jeg analyserer din tekst til at indeholde mange gode og nærmest profetiske aspekter.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af dyhrmaN » 6. mar 2018, 22:34

BassogogsVen skrev:
Halil skrev:Mod Randers der virker til at være helt på månen og forhåbentligt en bane der ikke er det rene lort, håber jeg Wieghorst vælger at tro på AaBs spillere kan spille sig igennem Randers istedet for er eller andet andet koncept, som er noget svært at gennemskue hvad er. Derfor håber jeg på en opstilling som denne:

Rinne
PK - Okore - Kasper P - Ahlmann

Kusk - Pølsen - Lesniak - Rolim

Flores
Pohl

Flores, Kusk og Rolim kan rotere efter behov.
Vi kan næppe stille mere slagkraftigt op, HVIS vi gerne vil spille fodbold og vinde. Så jeg analyserer din tekst til at indeholde mange gode og nærmest profetiske aspekter.
Den opstilling havde vi faktisk også for en kort stund mod Horsens, da Flores kom ind, og inden Rolim gik ud. PK kan eventuelt erstattes af Pallesen, men derudover må det nok være idealopstillingen, vi kan få under Weighorst. Kommer han endelig med den opstilling, kan vi muligvis for første gang få et billede af, hvor hele projektet skal føre hen.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af BassogogsVen » 6. mar 2018, 22:41

dyhrmaN skrev:
BassogogsVen skrev:
Halil skrev:Mod Randers der virker til at være helt på månen og forhåbentligt en bane der ikke er det rene lort, håber jeg Wieghorst vælger at tro på AaBs spillere kan spille sig igennem Randers istedet for er eller andet andet koncept, som er noget svært at gennemskue hvad er. Derfor håber jeg på en opstilling som denne:

Rinne
PK - Okore - Kasper P - Ahlmann

Kusk - Pølsen - Lesniak - Rolim

Flores
Pohl

Flores, Kusk og Rolim kan rotere efter behov.
Vi kan næppe stille mere slagkraftigt op, HVIS vi gerne vil spille fodbold og vinde. Så jeg analyserer din tekst til at indeholde mange gode og nærmest profetiske aspekter.
Den opstilling havde vi faktisk også for en kort stund mod Horsens, da Flores kom ind, og inden Rolim gik ud. PK kan eventuelt erstattes af Pallesen, men derudover må det nok være idealopstillingen, vi kan få under Weighorst. Kommer han endelig med den opstilling, kan vi muligvis for første gang få et billede af, hvor hele projektet skal føre hen.
Præcis. Og det var mærkbart, hvordan opspil, tempo og kvalitet - trods banens beskaffenhed - steg, da Flores kom ind i stedet for Børsting.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Forza » 6. mar 2018, 22:49

Halil skrev:Mod Randers der virker til at være helt på månen og forhåbentligt en bane der ikke er det rene lort, håber jeg Wieghorst vælger at tro på AaBs spillere kan spille sig igennem Randers istedet for er eller andet andet koncept, som er noget svært at gennemskue hvad er. Derfor håber jeg på en opstilling som denne:

Rinne
PK - Okore - Kasper P - Ahlmann

Kusk - Pølsen - Lesniak - Rolim

Flores
Pohl

Flores, Kusk og Rolim kan rotere efter behov.
Jeg er helt enig. Dog ville jeg foretrække Abildgaard istedet for Lesniak. Jeg syntes faktisk han bidrager med mere i begge ender af banen. Lesniak kommer ikke med andet end en god løbe statistik.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Halil » 6. mar 2018, 22:56

Forza skrev:
Halil skrev:Mod Randers der virker til at være helt på månen og forhåbentligt en bane der ikke er det rene lort, håber jeg Wieghorst vælger at tro på AaBs spillere kan spille sig igennem Randers istedet for er eller andet andet koncept, som er noget svært at gennemskue hvad er. Derfor håber jeg på en opstilling som denne:

Rinne
PK - Okore - Kasper P - Ahlmann

Kusk - Pølsen - Lesniak - Rolim

Flores
Pohl

Flores, Kusk og Rolim kan rotere efter behov.
Jeg er helt enig. Dog ville jeg foretrække Abildgaard istedet for Lesniak. Jeg syntes faktisk han bidrager med mere i begge ender af banen. Lesniak kommer ikke med andet end en god løbe statistik.
Så må Pølsen ud. Selvom det er hårdt.

Lesniak bidrager med en masse. Det er bare alt andet end sexet, men nødvendigt. Evt. Lesniak og MC.

Den centrale midtbane skal nok gå uanset hvad. Forskellige spillere med forskellige kompetencer. Med Flores, Rolim og Kusk på banen vil jeg helst have den spiller på den centrale bane som er sikrest i afleveringerne og kan bringe noget tempo i spillet.
Uden Synd Ingen Frelse

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af FlæskeFrank » 7. mar 2018, 01:20

Jeg ved godt, at det ikke har noget at gøre med virkeligheden.

Men jeg har set et par af Randers's kampe i TV her i foråret. De er spillemæssigt i meget dårlig stand, de har endnu sværere ved at score mål end os. Selvfølgelig er vi ikke prangende, men Randers har i forårets 5 kampe tabt 2 og spillet 3 uafgjort med en samlet målscore på 2-9.

Vi har selv 1 sejr, tre uafgjorte og et nederlag med en samlet målscore på 6-6.

Så jeg vil ikke være forbløffet, hvis vi så et Randers der i en af de kommende kampe gå helt i opløsning. Holdet har tegningerne til det.

Forhåbentlig sker det mod os.
- FlæskeFrank

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af BassogogsVen » 7. mar 2018, 01:31

FlæskeFrank skrev:Jeg ved godt, at det ikke har noget at gøre med virkeligheden.

Men jeg har set et par af Randers's kampe i TV her i foråret. De er spillemæssigt i meget dårlig stand, de har endnu sværere ved at score mål end os. Selvfølgelig er vi ikke prangende, men Randers har i forårets 5 kampe tabt 2 og spillet 3 uafgjort med en samlet målscore på 2-9.

Vi har selv 1 sejr, tre uafgjorte og et nederlag med en samlet målscore på 6-6.

Så jeg vil ikke være forbløffet, hvis vi så et Randers der i en af de kommende kampe gå helt i opløsning. Holdet har tegningerne til det.

Forhåbentlig sker det mod os.
Det ville da være herligt. Desværre må jeg nok erkende, at jeg er nået dertil i min AaB-tilværelse, hvor jeg heller ikke ville være forbløffet, hvis AaB taber til Randers. Engang forventede jeg bare en sikker sejr mod så ringe et hold, men de dage er (midlertidigt?!) forbi.

Men en offensiv opstilling fra Wieghorsts hånd vil nok kunne trykke RFC så hårdt, at din profeti kan gå i opfyldelse.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Forza » 7. mar 2018, 08:17

Halil skrev:
Forza skrev:
Halil skrev:Mod Randers der virker til at være helt på månen og forhåbentligt en bane der ikke er det rene lort, håber jeg Wieghorst vælger at tro på AaBs spillere kan spille sig igennem Randers istedet for er eller andet andet koncept, som er noget svært at gennemskue hvad er. Derfor håber jeg på en opstilling som denne:

Rinne
PK - Okore - Kasper P - Ahlmann

Kusk - Pølsen - Lesniak - Rolim

Flores
Pohl

Flores, Kusk og Rolim kan rotere efter behov.
Jeg er helt enig. Dog ville jeg foretrække Abildgaard istedet for Lesniak. Jeg syntes faktisk han bidrager med mere i begge ender af banen. Lesniak kommer ikke med andet end en god løbe statistik.
Så må Pølsen ud. Selvom det er hårdt.

Lesniak bidrager med en masse. Det er bare alt andet end sexet, men nødvendigt. Evt. Lesniak og MC.

Den centrale midtbane skal nok gå uanset hvad. Forskellige spillere med forskellige kompetencer. Med Flores, Rolim og Kusk på banen vil jeg helst have den spiller på den centrale bane som er sikrest i afleveringerne og kan bringe noget tempo i spillet.
Ej Würtz er en af de første på holdkortet.

Hvad bidrager Lesniak med? Han stopper intet defensivt og skaber intet offensivt som jeg ser det.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Yankee » 7. mar 2018, 08:53

Pastorius skrev:
Du mener da ikke seriøst at Pohl ikke har været involveret i vores dødbolde?

På alle vores hjørnespark, hvor målmanden på magisk vis har været klistret til målstregen, uden overhovedet at være i nærheden af at komme ud, har Pohl stået inde på mållinjen, og sørget for at en af målmandens medspillere har stået i vejen. Han har fremtvunget straffe og scoret på det ene han fik lov til at skyde.

Det er godtnok svært at diskutere, når man er så uenige om hvad der sker på banen.
Nej, jeg skrev bare at han har en relativt minimal rolle. Det var nok for skarp en vinkling, for du har ret i at han er god til at stå i vejen for målmanden. Jeg synes dog stadig at både sparkeren (Kusk/Rolim) og headeren (Okore) har vigtigere roller.

Men helt ærligt - er dét begrundelsen for at han er en af vores bedste spillere? At han er god til at screene på hjørnespark og god på straffespark?

Pohl er spidsangriber og det vigtigste parameter må være hvor mange mål og assists, han laver. Han har i 50 kampe (35 fra start) lavet 5 mål i åbent spil, 5 på straffe og haft 3 assists. Det er langt, langt under hvad vi kan forvente. Og vi har kun set en meget begrænset udvikling. De sidste 12 kampe har han lavet 2 mål og 1 assist, selvom han har startet de 11.

Jeg tror helt ærligt kun det er herinde på debatsiden og i forskellige radioprogrammer at man synes Jannik Pohl er en god førsteangriber for AaB. Det er han altså ikke. Kig nu bare på hans slutprodukt som angriber - der er ingen grund til at gøre det hele så akademisk eller finde alle mulige detaljer i spillet, som han gør godt. Han laver alt for få mål og alt for få assists - det er altså bundlinjen.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Gamen » 7. mar 2018, 09:12

FlæskeFrank skrev:Jeg ved godt, at det ikke har noget at gøre med virkeligheden.

Men jeg har set et par af Randers's kampe i TV her i foråret. De er spillemæssigt i meget dårlig stand, de har endnu sværere ved at score mål end os. Selvfølgelig er vi ikke prangende, men Randers har i forårets 5 kampe tabt 2 og spillet 3 uafgjort med en samlet målscore på 2-9.

Vi har selv 1 sejr, tre uafgjorte og et nederlag med en samlet målscore på 6-6.

Så jeg vil ikke være forbløffet, hvis vi så et Randers der i en af de kommende kampe gå helt i opløsning. Holdet har tegningerne til det.

Forhåbentlig sker det mod os.
Forsimplet konklusion. De har faktisk spillet okay væk fra Randers, hvor de scorer hver gang (og også lukker mål ind). Hjemme har de kun lavet 3 mål hele sæsonen, og har haft store problemer med at skabe chancer.
Det bliver en tju-bang kamp. Hvis ikke AaB kan vinde den, så har vi selvfølgelig intet at gøre i slutspillet. Det er et Randers-hold der er sejrsløse i et hav af kampe efterhånden.
Vores største problem er stadig de manglende mål. Vi scorer aldrig mere end 1 mål. Og det kan vise sig dyrt hvis Randers får scoret, hvilket de statistisk set indtil nu har gjort hver gang i de sidste 8-10 udekampe.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Pastorius » 7. mar 2018, 09:35

Yankee skrev: Nej, jeg skrev bare at han har en relativt minimal rolle. Det var nok for skarp en vinkling, for du har ret i at han er god til at stå i vejen for målmanden. Jeg synes dog stadig at både sparkeren (Kusk/Rolim) og headeren (Okore) har vigtigere roller.

Men helt ærligt - er dét begrundelsen for at han er en af vores bedste spillere? At han er god til at screene på hjørnespark og god på straffespark?

Pohl er spidsangriber og det vigtigste parameter må være hvor mange mål og assists, han laver. Han har i 50 kampe (35 fra start) lavet 5 mål i åbent spil, 5 på straffe og haft 3 assists. Det er langt, langt under hvad vi kan forvente. Og vi har kun set en meget begrænset udvikling. De sidste 12 kampe har han lavet 2 mål og 1 assist, selvom han har startet de 11.

Jeg tror helt ærligt kun det er herinde på debatsiden og i forskellige radioprogrammer at man synes Jannik Pohl er en god førsteangriber for AaB. Det er han altså ikke. Kig nu bare på hans slutprodukt som angriber - der er ingen grund til at gøre det hele så akademisk eller finde alle mulige detaljer i spillet, som han gør godt. Han laver alt for få mål og alt for få assists - det er altså bundlinjen.
Ja, jeg synes Pohl har været en af vores bedste spillere i foråret, men selvfølgelig ikke kun fordi han har forhindret målmanden i at komme ud et par gange. Jeg synes selvfølgelig også han har andre styrker, der bidrager positivt, og en selvfølgelig også nogle områder, hvor han skal blive bedre.

Styrker:
- Dybdeløb der trækker modstandernes forsvar langt, og giver bedre plads i mellemrummene (som vi så ikke er rigtig gode til at udnytte.
- Løbepensum
- Fysik og nærkampsstyrke.
- Skaber ravage.

Svagheder:
- Afslutninger/skarphed.
- Spiller for meget på at få frispark/straffe
- Tager mange forkerte beslutninger (særlig med bolden).

At han har været en af vores bedste, siger selvfølgelig også noget om resten af holdet - særligt, de der burde kunne byde ind som alternativer som målscorere.

Det er da et problem at han ikke scorer mere, men der er altså ikke nogen der har været i nærheden af at overbevise om at de kan gøre det bare nogenlunde lige så godt. Jeg tænker delvist det skyldes at vi som hold heller ikke er målfarlige. Vi er ret enstrengede offensivt, der er ikke så mange alternativer til Pohls dybdeløb eller et raid fra Kusk, Rolim el Flores. Heldigvis har vi fået dødbolde tilbage som våben, ellers havde det set sort ud.

Vi har stadig massive udfordringer. Angriberpladsen (eller pladserne) er stadig én af dem, selvom det isoleret set mest er de individuelle fejl bagud, der har stjålet rampelyset i foråret.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Halil » 7. mar 2018, 10:10

Forza skrev:
Halil skrev:
Forza skrev:
Halil skrev:Mod Randers der virker til at være helt på månen og forhåbentligt en bane der ikke er det rene lort, håber jeg Wieghorst vælger at tro på AaBs spillere kan spille sig igennem Randers istedet for er eller andet andet koncept, som er noget svært at gennemskue hvad er. Derfor håber jeg på en opstilling som denne:

Rinne
PK - Okore - Kasper P - Ahlmann

Kusk - Pølsen - Lesniak - Rolim

Flores
Pohl

Flores, Kusk og Rolim kan rotere efter behov.
Jeg er helt enig. Dog ville jeg foretrække Abildgaard istedet for Lesniak. Jeg syntes faktisk han bidrager med mere i begge ender af banen. Lesniak kommer ikke med andet end en god løbe statistik.
Så må Pølsen ud. Selvom det er hårdt.

Lesniak bidrager med en masse. Det er bare alt andet end sexet, men nødvendigt. Evt. Lesniak og MC.

Den centrale midtbane skal nok gå uanset hvad. Forskellige spillere med forskellige kompetencer. Med Flores, Rolim og Kusk på banen vil jeg helst have den spiller på den centrale bane som er sikrest i afleveringerne og kan bringe noget tempo i spillet.
Ej Würtz er en af de første på holdkortet.

Hvad bidrager Lesniak med? Han stopper intet defensivt og skaber intet offensivt som jeg ser det.
Det har jeg skrevet. Hvis du ikke kan se det, så må du jo heller ikke kunne se, hvad de andre bidrager med. Især offensivt.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Kokkefar » 7. mar 2018, 10:29

Halil skrev:
Forza skrev:
Halil skrev:
Forza skrev:
Halil skrev:Mod Randers der virker til at være helt på månen og forhåbentligt en bane der ikke er det rene lort, håber jeg Wieghorst vælger at tro på AaBs spillere kan spille sig igennem Randers istedet for er eller andet andet koncept, som er noget svært at gennemskue hvad er. Derfor håber jeg på en opstilling som denne:

Rinne
PK - Okore - Kasper P - Ahlmann

Kusk - Pølsen - Lesniak - Rolim

Flores
Pohl

Flores, Kusk og Rolim kan rotere efter behov.
Jeg er helt enig. Dog ville jeg foretrække Abildgaard istedet for Lesniak. Jeg syntes faktisk han bidrager med mere i begge ender af banen. Lesniak kommer ikke med andet end en god løbe statistik.
Så må Pølsen ud. Selvom det er hårdt.

Lesniak bidrager med en masse. Det er bare alt andet end sexet, men nødvendigt. Evt. Lesniak og MC.

Den centrale midtbane skal nok gå uanset hvad. Forskellige spillere med forskellige kompetencer. Med Flores, Rolim og Kusk på banen vil jeg helst have den spiller på den centrale bane som er sikrest i afleveringerne og kan bringe noget tempo i spillet.
Ej Würtz er en af de første på holdkortet.

Hvad bidrager Lesniak med? Han stopper intet defensivt og skaber intet offensivt som jeg ser det.
Det har jeg skrevet. Hvis du ikke kan se det, så må du jo heller ikke kunne se, hvad de andre bidrager med. Især offensivt.
Lige for tiden er Lesniak sindssygt vigtig i presspillet. Han har egentlig overtaget den pressrolle Risgård havde før i tiden, hvor han går op og presser som angriber sammen med Pohl. Hvis ikke det pres kommer bliver vi for passive.

Besvar