Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af 9800 » 11. mar 2018, 21:19

For øvrigt til jer på Vest tribunen.

Jeg sidder i Unicon Loungen, og før kampen var Wissam Abou Ali oppe og fortælle om sin debut. Han strålede af glæde, og fortalte ægte begejstret om hvor meget modtagelsen betød for ham. Keep up the god work.

Han virker for øvrigt til at være en fornuftig fyr med begge ben plantet på jorden:-)

Brugeravatar
Mini-p
Superliga
Superliga
Indlæg: 736
Tilmeldt: 13. jul 2007, 11:01
Geografisk sted: NEW YORK

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Mini-p » 11. mar 2018, 21:24

Hvor kan jeg se highligts af kampen når jeg sidder i Norge ??
Der findes ikke noget midt i mellem. Enten er man dårlig eller også er man god. I dag var vi midt i mellem. - Gary Lineker

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af CphAab » 11. mar 2018, 21:26

okay okay okay fair nok
Så giv Jannik Pohl 1 mere kamp fra start ;)


Så kun første halvleg men har lige set highligts vil dog sige til vores 3 sidste mål.
Hvad i alverden laver den amatør keeper fra Randers.

Ved KP målet der løber han bare ud af banen på et hjørnespark?
Rolim afslutter utroligt langt ude fra, han står helt fast derinde i midten

og i virkeligheden det samme med Pohl (den er måske mere skjult) afslutter enormt langt ude fra
og han står stille på pletten.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Gamen » 11. mar 2018, 21:27

Hanga skrev:
MC spillede i øvrigt en glimrende kamp, men jeg er da enig i at vi skal se det mod bedre modstandere.
Målt på hvad? Han var ikke særligt meget med i spillet i 1. halvleg, hvor han ikke var langt fra en udvisning i slutminutterne, han er millimeter fra at komme for sent med en stempling midt på banen. Bemærkelsesværdigt, at det var Würtz der var mest på bolden i 1. halvleg og lagde sig lidt skævt for at indtage en større rolle i opspillet. Men det fortæller selvfølgelig også lidt om, at der er lang vej endnu for hans kollega i dag. Hvis han skal have en berettigelse, så skal han vel udvikle sig til en slags Sparv-kopi.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Maglau » 11. mar 2018, 21:29

andreasaab89 skrev:Jeg ser dem meget forskellige
MC er en wurtz afløser hvor lesniak er mere en Risgaard afløser .. lesniak er god i presspillet, at flytte bolden hurtigt og løber meget ... han mangler dog at blive mere kampafgørende . Han kommer qua hans mange løb faktisk meget med frem men mangler virkelig et bedre spark og fanden i volskhed i feltet

MC er jo langt bedre defensivt ligesom wurtz og fylder mere . Han er bare grotesk dårlig med bolden ...

Jeg ser derfor MC og wurtz som en meget dårlig duo . Men omvendt kan jeg sagtens se MC som naturlig aftage for wurtz på sigt .
Lesniak og MC kan godt lige en fremtidig 8 og 6 dup
Men de skal begge bygge på
Så pt foretrækker jeg wurtz og lesniak sammen
Totalt uenig. Jeg ser MC som meget bedre med bolden end lesniak. Han er mere rolig og sikker i sine afleveringer som rigtigt nok går meget bagud men kan han lægge på der så bliver han vores svar på Tottenhams dembele.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Hanga » 11. mar 2018, 21:34

Gamen skrev:
Hanga skrev:
MC spillede i øvrigt en glimrende kamp, men jeg er da enig i at vi skal se det mod bedre modstandere.
Målt på hvad? Han var ikke særligt meget med i spillet i 1. halvleg, hvor han ikke var langt fra en udvisning i slutminutterne, han er millimeter fra at komme for sent med en stempling midt på banen. Bemærkelsesværdigt, at det var Würtz der var mest på bolden i 1. halvleg og lagde sig lidt skævt for at indtage en større rolle i opspillet. Men det fortæller selvfølgelig også lidt om, at der er lang vej endnu for hans kollega i dag. Hvis han skal have en berettigelse, så skal han vel udvikle sig til en slags Sparv-kopi.
Jeg ser MC spille en ret god kamp hvor han fylder meget på vores midtbane, vinder mange dueller og faktisk skiller sig fornuftigt af med bolden, og er med til at sætte gang i vores 1-0 scoring.

Min anke går ikke så meget på din kritik af MC, omend jeg måske nok synes den er for meget, men mere at du ser Lesniak som værende så meget bedre. Jeg synes ikke han er pengene værd, det må jeg sige. Og MW er jo åbenbart enig med mig, siden det er MC der spiller lige nu.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Gamen » 11. mar 2018, 21:43

Hanga skrev: Jeg ser MC spille en ret god kamp hvor han fylder meget på vores midtbane, vinder mange dueller og faktisk skiller sig fornuftigt af med bolden, og er med til at sætte gang i vores 1-0 scoring.

Min anke går ikke så meget på din kritik af MC, omend jeg måske nok synes den er for meget, men mere at du ser Lesniak som værende så meget bedre. Jeg synes ikke han er pengene værd, det må jeg sige. Og MW er jo åbenbart enig med mig, siden det er MC der spiller lige nu.
Han spiller formentlig kun en kamp som i dag, fordi vi stiller med fuldt offensivt arsenal, hvilket vi ikke har gjort før nu. Der er jeg ret sikker på at Wieghorsts forklaring vil lyde, at der er rigeligt med offensivt tænkende luksusspillere på banen. Det er ikke lige i en afgørende kamp at man skal risikere at tabe balancen på midtbanen. Derfor stillede vi med to holdende 6'ere, hvoraf Würtz var klart mest på bolden i den periode hvor vi var bedst - de første 20-25 minutter.

Jeg synes ikke Lesniak er længder bedre, men han er en spillertype jeg langt hellere vil spille med, end endnu en anonym boldflytter der ikke kan noget fremad, og ikke bidrager med noget fremadrettet. Vi har for mange af dem i truppen, og det er en stor del af forklaringen på at vi er så markant udfordrede på den centrale midtbane. Vi har max. 2 spillere der kan slå gode bolde i længderetningen, og de samme to er de eneste der i øvrigt kan regnes som skudtrusler.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Meelsen » 11. mar 2018, 21:47

Okore er et monster.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Gamen » 11. mar 2018, 21:48

Glædeligt i øvrigt at se Ahlmann lægge sit spil op på et højere niveau end normalt i dag. Han var bedre end længe set, god i kombinationsspillet og en stor motor de første 20-25 minutter.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Hanga » 11. mar 2018, 21:48

Gamen skrev: Han spiller formentlig kun en kamp som i dag, fordi vi stiller med fuldt offensivt arsenal, hvilket vi ikke har gjort før nu. Der er jeg ret sikker på at Wieghorsts forklaring vil lyde, at der er rigeligt med offensivt tænkende luksusspillere på banen. Det er ikke lige i en afgørende kamp at man skal risikere at tabe balancen på midtbanen. Derfor stillede vi med to holdende 6'ere, hvoraf Würtz var klart mest på bolden i den periode hvor vi var bedst - de første 20-25 minutter.

Jeg synes ikke Lesniak er længder bedre, men han er en spillertype jeg langt hellere vil spille med, end endnu en anonym boldflytter. Vi har for mange af dem i truppen, og det er en stor del af forklaringen på at vi er så markant udfordrede på den centrale midtbane.
Når MW stiller med Würtz og Lesniak, vil jeg stadig sige, at han spiller med to 6'ere nøjagtigt som når han stiller med MC. Jeg har svært ved at se forskellen på de to. Vi må konkludere at vi er uenige om hvilken spillertype Lesniak er. 1 mål, 1 assist i 25 kampe.

(undskyld den offtopic diskussion, jeg slutter her).
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Meelsen » 11. mar 2018, 21:57

Dén er svær. MC var bedre i forhold til fremadrettede bolde end Lesbisk normalt er, men laver samtidigt fejl som Lesniak ikke laver. Modstanden var måske den svageste vi har mødt siden præmieren med FCK, så det er svært at bedømme. Om ikke andet var det dejligt at se den forreste kvartet starte, som de fleste fans ønsker.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Gamen » 11. mar 2018, 21:59

Meelsen skrev:MC var bedre i forhold til fremadrettede bolde end Lesbisk normalt er
Filip Lesbisk <3

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af BassogogsVen » 11. mar 2018, 22:02

Ekstra Bladet har dykket lidt ned i Rolim. De mener at vide, at det ser dystert ud med en forlængelse, og at der ikke er lavet en købsoption på ham, da man lejede ham.

Så vi er vist ude over "komplicerede ejerforhold". Det er rigtig, rigtig skidt, hvis Rolim valser videre i tilværelsen om 3,5 måneder, just som han er kommet op i gear og er uovertruffen i truppen.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Meelsen » 11. mar 2018, 22:04

BassogogsVen skrev:Ekstra Bladet har dykket lidt ned i Rolim. De mener at vide, at det ser dystert ud med en forlængelse, og at der ikke er lavet en købsoption på ham, da man lejede ham.

Så vi er vist ude over "komplicerede ejerforhold". Det er rigtig, rigtig skidt, hvis Rolim valser videre i tilværelsen om 3,5 måneder, just som han er kommet op i gear og er uovertruffen i truppen.
Bryd banken.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Forza » 11. mar 2018, 22:12

Maglau skrev:
andreasaab89 skrev:Jeg ser dem meget forskellige
MC er en wurtz afløser hvor lesniak er mere en Risgaard afløser .. lesniak er god i presspillet, at flytte bolden hurtigt og løber meget ... han mangler dog at blive mere kampafgørende . Han kommer qua hans mange løb faktisk meget med frem men mangler virkelig et bedre spark og fanden i volskhed i feltet

MC er jo langt bedre defensivt ligesom wurtz og fylder mere . Han er bare grotesk dårlig med bolden ...

Jeg ser derfor MC og wurtz som en meget dårlig duo . Men omvendt kan jeg sagtens se MC som naturlig aftage for wurtz på sigt .
Lesniak og MC kan godt lige en fremtidig 8 og 6 dup
Men de skal begge bygge på
Så pt foretrækker jeg wurtz og lesniak sammen
Totalt uenig. Jeg ser MC som meget bedre med bolden end lesniak. Han er mere rolig og sikker i sine afleveringer som rigtigt nok går meget bagud men kan han lægge på der så bliver han vores svar på Tottenhams dembele.
Ku ikke være mere enig. Synes endda hans afleveringer i dag oftest var fremad i banen.

Det eneste man kan sætte på hans præstation i dag er det gule kort.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af FlæskeFrank » 11. mar 2018, 23:11

Såvidt jeg kan se har Horsens i næste runde mod Lyngby fire mand i karantæne: Kortegaard, Borring, Bjarke Jacobsen og Hallur Hansson, så måske Lyngby endelig kan få en sejr.

Hobro skal vinde i Brøndby og Horsens skal minimum have et point for, at vi kan blive skubbet ud af top6. Og så skal vi tabe - hvilket forhåbentlig ikke sker.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Funky » 11. mar 2018, 23:39

BassogogsVen skrev:Ekstra Bladet har dykket lidt ned i Rolim. De mener at vide, at det ser dystert ud med en forlængelse, og at der ikke er lavet en købsoption på ham, da man lejede ham.

Så vi er vist ude over "komplicerede ejerforhold". Det er rigtig, rigtig skidt, hvis Rolim valser videre i tilværelsen om 3,5 måneder, just som han er kommet op i gear og er uovertruffen i truppen.
Har du et link?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Uldahl » 11. mar 2018, 23:53

Funky skrev:
BassogogsVen skrev:Ekstra Bladet har dykket lidt ned i Rolim. De mener at vide, at det ser dystert ud med en forlængelse, og at der ikke er lavet en købsoption på ham, da man lejede ham.

Så vi er vist ude over "komplicerede ejerforhold". Det er rigtig, rigtig skidt, hvis Rolim valser videre i tilværelsen om 3,5 måneder, just som han er kommet op i gear og er uovertruffen i truppen.
Har du et link?
Her er det.https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... me/7074330

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af FlæskeFrank » 12. mar 2018, 00:19

Nu kan man jo lave mange varianter omkring Rolim-køb, så tror ikke, at vi skal tilbage til Tulio-scenariet.

Det er klart, at så længe han præsterer er sælger jo interesseret i låneaftalen. Men AaB har jo et trumf-kort, som Rolim måske også vægter - her er en klub, som faktisk har gjort ham bedre og det er altså ikke valget mellem Barcelona og AaB, som han skal vælge.

Dernæst kunne AaB jo godt lave en aftale, hvor en del af en fremtidig salgssum skulle føres tilbage til den sælgende klub. Det har vi jo gjort med Flores. Hvis det hed 2-3 mio kr. nu og 25 procent af fremtidig salgspris, så virker det vel som en god handel. Hvis det er 10 mio kr. og 75% af fremtidig salgspris, så er det knap så interessant.

Men han virker til at have god indflydelse på vores hold.

I øvrigt og det glemmes lidt ved dagens kamp. Afleveringen fra Flores til Kusk ved 1-0-scoringen er altså suveræn.
- FlæskeFrank

JonasK
2. div
2. div
Indlæg: 171
Tilmeldt: 9. mar 2017, 09:52
Favoritspiller: Martin P

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af JonasK » 12. mar 2018, 06:39

Mht vores offensive trio, så er det godt nok skidt at Rolim kan vise sig svær at forlænge med. Flores er højst sandsynlig også væk.

Dvs Gaarde skal scoute og hente 2 x erstatning med fart og teknik.... det lover ikke godt :S

Besvar