Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 269
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Alpa Chino » 12. mar 2018, 15:01

På søndag møder vi gymnastik-klubben, hvor vi skal sikre vores plads i top-6 og mesterskabsslutspillet!

Skal taktikken være en 3-5-2 og køre en sikker uafgjort hjem?
Eller skal vi sprudle offensivt med endnu en 4-2-3-1 med Flores-Rolim-Kusk?

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af le Cid » 12. mar 2018, 15:04

Vi skal naturligvis fortsætte hvor vi slap mod RendOs!

Samme 11!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af hje1980 » 12. mar 2018, 15:05

Der kan ikke være tvivl... der skal spilles videre som igår. Med mindre der kommer skader eller noget skal offensiven være den samme.

Defensivt kan der evt. ændres hvis der kommer andre der presser sig på. Men tvivler...

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af BassogogsVen » 12. mar 2018, 15:22

Jeg ville nok vælge Lesniak frem for MC, da han er bedre fremadrettet. Ellers bør startopstillingen på baggrund af gårsdagens kamp give sig selv. Kan ikke se, hvad man skulle ændre i defensiven heller. På bænken så jeg dog gerne Wessam i stedet for Safranko, da han ville kunne komme ind med noget af det samme, som Kusk, Rolim og Flores står for, i stedet for Safrankos tæsken rundt.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Nitten » 12. mar 2018, 15:56

Never change a winning team !

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Forza » 13. mar 2018, 08:28

Klart samme opstilling som Randers. Det gavnede holdet at bænke en formsvag Pallesen og de af træneren overvurderede Lesniak og Børsting.

Kusk, Flores og Rolim blomstrede sammen i offensiven, det skal fortsættes.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af NIN » 13. mar 2018, 09:07

Forza skrev:Klart samme opstilling som Randers. Det gavnede holdet at bænke en formsvag Pallesen og de af træneren overvurderede Lesniak og Børsting.

Kusk, Flores og Rolim blomstrede sammen i offensiven, det skal fortsættes.
Det bliver interessant at se vores "nye" offensiv mod netop AGF og David Nielsen der om noget, har haft fokus på defensiven i foråret, med kun to mål bagud.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af BoT » 13. mar 2018, 09:39

Ud over, at Wieghorst er typen, der normalt ikke ændrer på et vinderhold, kunne jeg godt forestille mig, at vi på ny ser en udskiftning på den centrale midt. Således kunne Abildgaard let komme i spil, da AGF minder om Horsens i kriger-stil. Magnus er mere en kontrollerende pasningsmaskine, men jeg kunne godt se MW gå med fysikken.
David Nielsens hold kommer i hvert fald altid med masser af intensitet og fysik - og deres forårskampe har alle været meget tætte og fysiske.

Det bliver tæt tror jeg - men mon ikke 4-0 sejren kan have forløst vores offensiv?

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Kenneth K » 13. mar 2018, 10:14

Den offensive konstellation fra Randers-kampen fortjener selvfølgelig genvalg, og de bør også kunne gøre ondt på AGF, som ellers har fået stabiliseret deres defensiv ganske flot.

Centralt på midten så jeg gerne, at vi igen fik Risgård ind i startopstillingen. Han har kløgten til at placere sig fornuftigt i defensiven, og kan bidrage med lige så meget fysik som de andre alternativer. Desuden har han ro på bolden og blik for at iscenesætte sine medspillere i offensiven - plus, at han selv bidrager med de dybe løb ind i modstanderens felt. Er han fit nok mener jeg, at han er klart at foretrække over både MC, Abildgaard og Lesniak som makker til Würtz.

Forsvaret bør næsten give sig selv. Ahlmann, Patrick, Okore og Kasper Pedersen.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af De Fem » 13. mar 2018, 10:45

Jeg har talt med Nostradamus. Han fortæller mig, at vi taber kampen, men alligevel går i top 6.

Det bliver den slags klimatisk anti-klimaks klubben har dyrket i flere år.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Pastorius » 13. mar 2018, 11:04

De Fem skrev:Jeg har talt med Nostradamus. Han fortæller mig, at vi taber kampen, men alligevel går i top 6.

Det bliver den slags klimatisk anti-klimaks klubben har dyrket i flere år.
Jeg tror ikke Nostradamus har styr over det. Hvis vi ikke får point, rammer vi det samme antiklimaks som vi gjorde sidste år.
Ydermere tror jeg ikke på vi får point, hvis vi ikke går helhjertet efter sejren.

Jeg er i det hele taget ikke ret sikker på det lykkes. Jeg giver os maks 50% chance.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af troelsh » 13. mar 2018, 11:06

Nogen der ved noget om banens beskaffenhed hos gymnasterne?

AGF vil stensikkert prøve at mase os med power og fysik, jeg tror det bliver genvalg over hele linjen;

Rinne
PK - Okore - KP - Ahlmann
Würtz - MC
Kusk - Rolim - Flores
Pohl

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Brodernumsi » 13. mar 2018, 11:13

Pastorius skrev:
De Fem skrev:Jeg har talt med Nostradamus. Han fortæller mig, at vi taber kampen, men alligevel går i top 6.

Det bliver den slags klimatisk anti-klimaks klubben har dyrket i flere år.
Jeg tror ikke Nostradamus har styr over det. Hvis vi ikke får point, rammer vi det samme antiklimaks som vi gjorde sidste år.
Ydermere tror jeg ikke på vi får point, hvis vi ikke går helhjertet efter sejren.

Jeg er i det hele taget ikke ret sikker på det lykkes. Jeg giver os maks 50% chance.
Vi har vel ca 94% chance for at nå i top-6 ;) Kampen i GF er vel 40-30-30. Men Hobro har vel ikke mere end 15% chance for at vinde i Brøndby.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af san » 13. mar 2018, 11:45

-Genvalg til start 11 fra randers kamp. MC spillede en god kamp og var bestemt ikke mere bag-ud-spillende end andre . :)
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

seamann

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af seamann » 13. mar 2018, 11:50

san skrev:-Genvalg til start 11 fra randers kamp. MC spillede en god kamp og var bestemt ikke mere bag-ud-spillende end andre . :)
Han var ihverfald væsentligt bedre venner med bolden end Würtz, der havde rigtig mange boldtab og dårlige afleveringer.

Enig i at han spillede en god kamp. Det samme gjorde Abildgaard forrige gang, så sammen med Lesniak må den centrale midt gå en lys fremtid i møde når nu udfasningen af Würtz og Risgaard tager fart. Det minder jo nærmest om rettidig omhu, der udvises.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Pastorius » 13. mar 2018, 12:57

Brodernumsi skrev:
Pastorius skrev:
De Fem skrev:Jeg har talt med Nostradamus. Han fortæller mig, at vi taber kampen, men alligevel går i top 6.

Det bliver den slags klimatisk anti-klimaks klubben har dyrket i flere år.
Jeg tror ikke Nostradamus har styr over det. Hvis vi ikke får point, rammer vi det samme antiklimaks som vi gjorde sidste år.
Ydermere tror jeg ikke på vi får point, hvis vi ikke går helhjertet efter sejren.

Jeg er i det hele taget ikke ret sikker på det lykkes. Jeg giver os maks 50% chance.
Vi har vel ca 94% chance for at nå i top-6 ;) Kampen i GF er vel 40-30-30. Men Hobro har vel ikke mere end 15% chance for at vinde i Brøndby.
Kan du nævne hvornår vi har spillet en kamp (efter pokalfinalen) hvor det er lykkedes os at vinde en kamp hvor vi har haft kniven for struben.

Som jeg husker det, så hver gang der har været opgørelser om TV-penge, og vi har kunne stå til at få lidt ekstra hvis vi vandt - har vi smidt det. Da vi havde chancen for top 6- sidste år smed vi det.

I de sidste 7 kampe har vi 7 mål og 11 point mod GF's 10 mål og 8 point, i en periode hvor GF har været næsten lige så historisk svage som vi har.
På udebane hedder statistikken: 3 kampe -5 og 3 point.

Pilen peger svagt op for begge hold. Jeg er alvorligt nervøs.

Ift. Hobro konstaterer jeg blot at de har en chance. Det ligger udenfor vores kontrol, og jeg bryder mig slet ikke om at vi skal være afhænge af dem. Heller ikke selvom vi også ville blive reddet, hvor Horsens ikke får point mod Lyngby.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Brodernumsi » 13. mar 2018, 14:01

Pastorius skrev:
Brodernumsi skrev:
Pastorius skrev:
De Fem skrev:Jeg har talt med Nostradamus. Han fortæller mig, at vi taber kampen, men alligevel går i top 6.

Det bliver den slags klimatisk anti-klimaks klubben har dyrket i flere år.
Jeg tror ikke Nostradamus har styr over det. Hvis vi ikke får point, rammer vi det samme antiklimaks som vi gjorde sidste år.
Ydermere tror jeg ikke på vi får point, hvis vi ikke går helhjertet efter sejren.

Jeg er i det hele taget ikke ret sikker på det lykkes. Jeg giver os maks 50% chance.
Vi har vel ca 94% chance for at nå i top-6 ;) Kampen i GF er vel 40-30-30. Men Hobro har vel ikke mere end 15% chance for at vinde i Brøndby.
Kan du nævne hvornår vi har spillet en kamp (efter pokalfinalen) hvor det er lykkedes os at vinde en kamp hvor vi har haft kniven for struben.

Som jeg husker det, så hver gang der har været opgørelser om TV-penge, og vi har kunne stå til at få lidt ekstra hvis vi vandt - har vi smidt det. Da vi havde chancen for top 6- sidste år smed vi det.

I de sidste 7 kampe har vi 7 mål og 11 point mod GF's 10 mål og 8 point, i en periode hvor GF har været næsten lige så historisk svage som vi har.
På udebane hedder statistikken: 3 kampe -5 og 3 point.

Pilen peger svagt op for begge hold. Jeg er alvorligt nervøs.

Ift. Hobro konstaterer jeg blot at de har en chance. Det ligger udenfor vores kontrol, og jeg bryder mig slet ikke om at vi skal være afhænge af dem. Heller ikke selvom vi også ville blive reddet, hvor Horsens ikke får point mod Lyngby.
Jeg er overhovedet ikke nervøs, og jeg plejer altid at forvente det værste. Jeg føler det er stort set sikkert, at vi kommer i top-6.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af BoT » 13. mar 2018, 14:37

Eftersom jeg anser det som meget tvivlsomt, at Hobro kan vinde i Brøndby, har jeg også en relativt rolig mavefornemmelse angående top-6. Men at vores kamp bliver tæt og svær - og at vi kan risikere at tabe den - er jeg ikke i tvivl om.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af 9520AaB » 13. mar 2018, 15:50

Pastorius skrev:
Brodernumsi skrev:
Pastorius skrev:
De Fem skrev:Jeg har talt med Nostradamus. Han fortæller mig, at vi taber kampen, men alligevel går i top 6.

Det bliver den slags klimatisk anti-klimaks klubben har dyrket i flere år.
Jeg tror ikke Nostradamus har styr over det. Hvis vi ikke får point, rammer vi det samme antiklimaks som vi gjorde sidste år.
Ydermere tror jeg ikke på vi får point, hvis vi ikke går helhjertet efter sejren.

Jeg er i det hele taget ikke ret sikker på det lykkes. Jeg giver os maks 50% chance.
Vi har vel ca 94% chance for at nå i top-6 ;) Kampen i GF er vel 40-30-30. Men Hobro har vel ikke mere end 15% chance for at vinde i Brøndby.
Kan du nævne hvornår vi har spillet en kamp (efter pokalfinalen) hvor det er lykkedes os at vinde en kamp hvor vi har haft kniven for struben.

Som jeg husker det, så hver gang der har været opgørelser om TV-penge, og vi har kunne stå til at få lidt ekstra hvis vi vandt - har vi smidt det. Da vi havde chancen for top 6- sidste år smed vi det.

I de sidste 7 kampe har vi 7 mål og 11 point mod GF's 10 mål og 8 point, i en periode hvor GF har været næsten lige så historisk svage som vi har.
På udebane hedder statistikken: 3 kampe -5 og 3 point.

Pilen peger svagt op for begge hold. Jeg er alvorligt nervøs.

Ift. Hobro konstaterer jeg blot at de har en chance. Det ligger udenfor vores kontrol, og jeg bryder mig slet ikke om at vi skal være afhænge af dem. Heller ikke selvom vi også ville blive reddet, hvor Horsens ikke får point mod Lyngby.

Horsens skal vinde for at gå forbi osBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Halil » 13. mar 2018, 16:02

BoT skrev:Eftersom jeg anser det som meget tvivlsomt, at Hobro kan vinde i Brøndby, har jeg også en relativt rolig mavefornemmelse angående top-6. Men at vores kamp bliver tæt og svær - og at vi kan risikere at tabe den - er jeg ikke i tvivl om.
gf vil vel forsætte deres elegante pølestil, så forhåbentligt kan en identisk opstilling i forhold til offensiven være bedre end gf gennem spillet på egne præmisser og skaffe et resultat, så AaB ikke skal sætte sin lid til bif-svinene.

Det kunne faktisk være meget rart.
Uden Synd Ingen Frelse

Besvar