Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Gamen » 19. mar 2018, 13:59

hje1980 skrev: Hvorfor så ikke trække dem helt nede ved løbebanen hvor det i virkeligheden er færreste mulige mennesker?
Nok er man fodboldfan, men ikke imbecil. Det ville ingen visuel effekt have overhovedet, og det er trods alt derfor det bliver fyret af.

Nu vil jeg trække mig fra diskussionen, jeg har andet at bruge min mandag på. Hav en fortræffelig dag, medfans!

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af hje1980 » 19. mar 2018, 14:02

Gamen skrev:
hje1980 skrev: Hvorfor så ikke trække dem helt nede ved løbebanen hvor det i virkeligheden er færreste mulige mennesker?
Nok er man fodboldfan, men ikke imbecil. Det ville ingen visuel effekt have overhovedet, og det er trods alt derfor det bliver fyret af.
Hvorfor så skærme sit ansigt når man gør det...?
Man er vel fan og ikke bare ude på ballade?
Altså hvis det “bare” er for at give en visuel effekt

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Buzz Killington » 19. mar 2018, 14:04

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Jovist, men det er to forskellige ting. 1) Hvem har skylden for hvad der skete. 2) Hvad kunne hje, og andre have gjort for at beskytte deres dynejakker. 1 og 2 har ikke ret meget med hinanden at gøre her, og victim-blaming (som de unge vist kalder det) er for lavt, og en nederen type ansvarsfraskrivelse. Selvom jeg bestemt også er stor fan af pyro under nogenlunde ansvarlige forhold, så syntes jeg det er helt på sin plads at anmelde det når det går galt. Og hvis nogle fans af forskellige grunde så har valgt at stille sig for tæt på festlighederne, så sandsynligheden for ejendomsskade ved antændelse er for høj, så må man som stemningsskaber altså bare acceptere omstændighederne, og holde blusset slukket for denne gang.
Nej, det er det ikke. Man skal altid tænke sig om - uanset om man går til fodbold, til koncert eller i byen. Det har intet med victim-blaming at gøre, men en konstatering af at bruge ren og skær sund fornuft.
Langt de fleste blus trækkes i øvrigt erfaringsmæssigt nede ved rækværket, hvor man har færrest mulige mennesker omkring sig.
Jo det er to forskellige ting, som jeg netop påpeger. I dit eget Harlem eksempel undskylder det netop ikke voldsmanden at du havde valgt at befinde dig i Harlem på det pågældende tidpunkt. Man må ikke slå på folk. I det konkrete eksempel er det ikke relevant at hje, og andre, selv havde valgt at stå hvor de stod. Man må ikke brænde pyro af hvis der er risiko for andre mennesker, uanset om de så har valgt at stå på et sted som gør Pyro besværligt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Sanchez94 » 19. mar 2018, 14:06

hje1980 skrev:
Gamen skrev:
hje1980 skrev: Hvorfor så ikke trække dem helt nede ved løbebanen hvor det i virkeligheden er færreste mulige mennesker?
Nok er man fodboldfan, men ikke imbecil. Det ville ingen visuel effekt have overhovedet, og det er trods alt derfor det bliver fyret af.
Hvorfor så skærme sit ansigt når man gør det...?
Man er vel fan og ikke bare ude på ballade?
Altså hvis det “bare” er for at give en visuel effekt
Hvorfor man maskere sig? Det koster 10.000 kr. og mindst 1 års karantæne for fyre af.. Så med mindre du står og deler checkhæfter ud, og tager en snak med sikkerhedschefen, så tror jeg du skal regne med at folk vil maskere sig i fremtiden.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af hje1980 » 19. mar 2018, 14:10

Sanchez94 skrev:
hje1980 skrev:
Gamen skrev:
hje1980 skrev: Hvorfor så ikke trække dem helt nede ved løbebanen hvor det i virkeligheden er færreste mulige mennesker?
Nok er man fodboldfan, men ikke imbecil. Det ville ingen visuel effekt have overhovedet, og det er trods alt derfor det bliver fyret af.
Hvorfor så skærme sit ansigt når man gør det...?
Man er vel fan og ikke bare ude på ballade?
Altså hvis det “bare” er for at give en visuel effekt
Hvorfor man maskere sig? Det koster 10.000 kr. og mindst 1 års karantæne for fyre af.. Så med mindre du står og deler checkhæfter ud, og tager en snak med sikkerhedschefen, så tror jeg du skal regne med at folk vil maskere sig i fremtiden.
Hvorfor mon det gør det...?
Måske fordi klubberne forsøger at sikre sig ALLE fans kan følge klubben og holdet i sikre rammer.
Og hvis en dag DBU begynder at åbne for Pyro.
Hvordan tror du nemmest man får det.
1) ved at gøre det ulovligt og med risiko for andre?
2) dialog og argumenter for man vil gøre det under sikre forhold og fra de officielle grupperinger?

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af PeterS » 19. mar 2018, 14:16

Gad vide om Okore ikke havde været i spil til landsholdet igen, hvis ellers han havde ramt samme form i en af DBU's yndlingsklubber?

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af le Cid » 19. mar 2018, 14:19

PeterS skrev:Gad vide om Okore ikke havde været i spil til landsholdet igen, hvis ellers han havde ramt samme form i en af DBU's yndlingsklubber?
Tjah - centerforsvaret er vist ikke lige det letteste sted at spille sig på landsholdet!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af PeterS » 19. mar 2018, 14:21

le Cid skrev:
PeterS skrev:Gad vide om Okore ikke havde været i spil til landsholdet igen, hvis ellers han havde ramt samme form i en af DBU's yndlingsklubber?
Tjah - centerforsvaret er vist ikke lige det letteste sted at spille sig på landsholdet!
Nej, kan der selvfølgelig være noget om. Tror dog stadig jeg havde foretrukket ham frem for Zanka og Boilesen (Især hvis han er udset til midterforsvaret)

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Sanchez94 » 19. mar 2018, 14:28

hje1980 skrev:
Sanchez94 skrev:
hje1980 skrev:
Gamen skrev:
hje1980 skrev: Hvorfor så ikke trække dem helt nede ved løbebanen hvor det i virkeligheden er færreste mulige mennesker?
Nok er man fodboldfan, men ikke imbecil. Det ville ingen visuel effekt have overhovedet, og det er trods alt derfor det bliver fyret af.
Hvorfor så skærme sit ansigt når man gør det...?
Man er vel fan og ikke bare ude på ballade?
Altså hvis det “bare” er for at give en visuel effekt
Hvorfor man maskere sig? Det koster 10.000 kr. og mindst 1 års karantæne for fyre af.. Så med mindre du står og deler checkhæfter ud, og tager en snak med sikkerhedschefen, så tror jeg du skal regne med at folk vil maskere sig i fremtiden.
Hvorfor mon det gør det...?
Måske fordi klubberne forsøger at sikre sig ALLE fans kan følge klubben og holdet i sikre rammer.
Og hvis en dag DBU begynder at åbne for Pyro.
Hvordan tror du nemmest man får det.
1) ved at gøre det ulovligt og med risiko for andre?
2) dialog og argumenter for man vil gøre det under sikre forhold og fra de officielle grupperinger?
Nej det tager du fejl, det har intet med klubberne at gøre.. for de fleste klubber vil sådan set gerne have det lovligt at anvende pyroteknik.
Vi har bare en fyrværkerilov i Danmark, som gør det ulovligt..

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 255
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Lyngehoevdingen » 19. mar 2018, 14:40

PeterS skrev:
le Cid skrev:
PeterS skrev:Gad vide om Okore ikke havde været i spil til landsholdet igen, hvis ellers han havde ramt samme form i en af DBU's yndlingsklubber?
Tjah - centerforsvaret er vist ikke lige det letteste sted at spille sig på landsholdet!
Nej, kan der selvfølgelig være noget om. Tror dog stadig jeg havde foretrukket ham frem for Zanka og Boilesen (Især hvis han er udset til midterforsvaret)
Hold nu op. Zanka spiller fast i Premier League. Okore spiller en kongekamp i går, men det er jo ikke engang en periode på 10 kampe i træk, han har vist det stabile og høje niveau han blev hentet for. Du skal bare tilbage til FCN-kampen for at finde en decideret dårlig kamp fra Okores side.

Okore tyder lige nu på at være overordentligt godt på vej. Men gem nu "landstræneren har aldrig set en AaB-kamp og vil kun have københavnere på sit hold" til det giver bare en smule mening.

Jeg er personligt stadig sur over, at Anders Randrup blev udtaget til landsholdet i 08. Dengang var der ligesom mere tyngde bag konspirationsteorisråbene.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af BoT » 19. mar 2018, 14:51

PeterS skrev:
le Cid skrev:
PeterS skrev:Gad vide om Okore ikke havde været i spil til landsholdet igen, hvis ellers han havde ramt samme form i en af DBU's yndlingsklubber?
Tjah - centerforsvaret er vist ikke lige det letteste sted at spille sig på landsholdet!
Nej, kan der selvfølgelig være noget om. Tror dog stadig jeg havde foretrukket ham frem for Zanka og Boilesen (Især hvis han er udset til midterforsvaret)
Altså Zanka, som var den bedste centerforsvarer i Superligaen i de sidste to år, han var her, og som nu er fast mand på et Premier League hold?
Ok.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af PeterS » 19. mar 2018, 14:59

BoT skrev:
PeterS skrev:
le Cid skrev:
PeterS skrev:Gad vide om Okore ikke havde været i spil til landsholdet igen, hvis ellers han havde ramt samme form i en af DBU's yndlingsklubber?
Tjah - centerforsvaret er vist ikke lige det letteste sted at spille sig på landsholdet!
Nej, kan der selvfølgelig være noget om. Tror dog stadig jeg havde foretrukket ham frem for Zanka og Boilesen (Især hvis han er udset til midterforsvaret)
Altså Zanka, som var den bedste centerforsvarer i Superligaen i de sidste to år, han var her, og som nu er fast mand på et Premier Lea Rogergue hold?
Ok.
Roger

Bundgaard
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 27. mar 2008, 17:41
Geografisk sted: 9670

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Bundgaard » 19. mar 2018, 15:34

Pastorius skrev:
Sanchez94 skrev: Der var ingen børn som var i nærheden af pyroteknikken.. og som Gamen skriver, så var der rigeligt med plads alle andre steder på både det øvre afsnit eller på det nedre. Affyringen af pyro skete i stemningszonen, hvor jeg tror næsten alle synes det er helt fint at få en øl i nakken under en scoring, eller lidt aske fra et blus.

Hvis mentaliteten er at man skal stikke andre til AaB, så går vi en sort fremtid i møde i Aalborg. Stemningen vil komme til at minde mere om en håndbold kamp..
Så er det jo en helt anden diskussion, så er ham der bragte den op jo fuld af løgn og evt. fotodokumentation vil jo vise at der ingen problemer var.

Problemet er jo at når pyro næsten var færdig
Blev den kastet ned i hovedet på andre AaB fans som sad neden under
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af MrBangDK » 19. mar 2018, 15:42

Bundgaard skrev:
Pastorius skrev:
Sanchez94 skrev: Der var ingen børn som var i nærheden af pyroteknikken.. og som Gamen skriver, så var der rigeligt med plads alle andre steder på både det øvre afsnit eller på det nedre. Affyringen af pyro skete i stemningszonen, hvor jeg tror næsten alle synes det er helt fint at få en øl i nakken under en scoring, eller lidt aske fra et blus.

Hvis mentaliteten er at man skal stikke andre til AaB, så går vi en sort fremtid i møde i Aalborg. Stemningen vil komme til at minde mere om en håndbold kamp..
Så er det jo en helt anden diskussion, så er ham der bragte den op jo fuld af løgn og evt. fotodokumentation vil jo vise at der ingen problemer var.

Problemet er jo at når pyro næsten var færdig
Blev den kastet ned i hovedet på andre AaB fans som sad neden under
Billede

Næsten kun aske...
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Brodernumsi » 19. mar 2018, 15:47

MrBangDK skrev:
Bundgaard skrev:
Pastorius skrev:
Sanchez94 skrev: Der var ingen børn som var i nærheden af pyroteknikken.. og som Gamen skriver, så var der rigeligt med plads alle andre steder på både det øvre afsnit eller på det nedre. Affyringen af pyro skete i stemningszonen, hvor jeg tror næsten alle synes det er helt fint at få en øl i nakken under en scoring, eller lidt aske fra et blus.

Hvis mentaliteten er at man skal stikke andre til AaB, så går vi en sort fremtid i møde i Aalborg. Stemningen vil komme til at minde mere om en håndbold kamp..
Så er det jo en helt anden diskussion, så er ham der bragte den op jo fuld af løgn og evt. fotodokumentation vil jo vise at der ingen problemer var.

Problemet er jo at når pyro næsten var færdig
Blev den kastet ned i hovedet på andre AaB fans som sad neden under
Billede


Næsten kun aske...
"jamen, du kan da sige dig selv, at du ikke skal sætte dig på nogle af de 400 pladser der"...Jøsses, et tåbeligt argument.

De eneste der bør bruge deres hoveder og sunde fornuft, er de fjolser der står og kaster med alt muligt lort, ned i nakken på medfans.

Jeg afholder mig heller ikke fra, at køre under en motorvejsbro, fordi der kan være risiko for, at jeg får en sten gennem min forrude.
Min sunde fornuft siger mig, at langt de fleste af mine medmennesker, afholder sig fra, at udsætte andre for fare.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af PeterS » 19. mar 2018, 15:56

Brodernumsi skrev:
"jamen, du kan da sige dig selv, at du ikke skal sætte dig på nogle af de 400 pladser der"...Jøsses, et tåbeligt argument.

De eneste der bør bruge deres hoveder og sunde fornuft, er de fjolser der står og kaster med alt muligt lort, ned i nakken på medfans.

Jeg afholder mig heller ikke fra, at køre under en motorvejsbro, fordi der kan være risiko for, at jeg får en sten gennem min forrude.
Min sunde fornuft siger mig, at langt de fleste af mine medmennesker, afholder sig fra, at udsætte andre for fare.
Hvis man står deroppe og med fuldt overlæg prøver at ramme en menneske mængde lige nedenunder, tror du så egentlig ikke de ville have ramt en anelse bedre? Jeg er ret sikker på at alle mennesker på den tribune der, er enige i, at man ikke skal kaste sådan noget efter sine medfans. Så synes det er tåbeligt at antage det som det første.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Maglau » 19. mar 2018, 15:59

I guder....folk der påstår at være bærende for fankulturen i AaB er en flok maskebærende idioter der kaster med fyrværkeri med risiko for andres helbred.....og så skal man oven i købet høre at uden dem så er der ingen fankultur.
Jeg har rødglødende AaB fan i snart 50 år og vil ved gud ikke sættes i samme båd som rocker/bz typer der terroriserer andre fans med deres fest-for-dem-selv optræden.

Håber AaB tager det alvorligt og smider dem ud
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Sanchez94 » 19. mar 2018, 16:00

PeterS skrev:
Brodernumsi skrev:
"jamen, du kan da sige dig selv, at du ikke skal sætte dig på nogle af de 400 pladser der"...Jøsses, et tåbeligt argument.

De eneste der bør bruge deres hoveder og sunde fornuft, er de fjolser der står og kaster med alt muligt lort, ned i nakken på medfans.

Jeg afholder mig heller ikke fra, at køre under en motorvejsbro, fordi der kan være risiko for, at jeg får en sten gennem min forrude.
Min sunde fornuft siger mig, at langt de fleste af mine medmennesker, afholder sig fra, at udsætte andre for fare.
Hvis man står deroppe og med fuldt overlæg prøver at ramme en menneske mængde lige nedenunder, tror du så egentlig ikke de ville have ramt en anelse bedre? Jeg er ret sikker på at alle mennesker på den tribune der, er enige i, at man ikke skal kaste sådan noget efter sine medfans. Så synes det er tåbeligt at antage det som det første.
Enig, det er fuldstændig utopi at tro man bevist ville ramme folk..

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af PeterS » 19. mar 2018, 16:03

Maglau skrev:I guder....folk der påstår at være bærende for fankulturen i AaB er en flok maskebærende idioter der kaster med fyrværkeri med risiko for andres helbred.....og så skal man oven i købet høre at uden dem så er der ingen fankultur.
Jeg har rødglødende AaB fan i snart 50 år og vil ved gud ikke sættes i samme båd som rocker/bz typer der terroriserer andre fans med deres fest-for-dem-selv optræden.

Håber AaB tager det alvorligt og smider dem ud
Du har det godt nok helt generelt med at opdele alle i kategorier og sætte nogle i bås? Det svarer sgu helt til når de på ulvegraven tror samtlige brugere herinde er en person og alle deler den samme holdning.

Godt der er landskamps pause, så du ikke skal frygte at alle mennesker på stadion, er der for at slå dig ihjel de kommende uger .

I øvrigt flot at så mange tog turen, og ellers skabte en positiv stemning til en af landets mest traditionsrige opgør.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Buzz Killington » 19. mar 2018, 16:43

Sanchez94 skrev:
PeterS skrev:
Brodernumsi skrev:
"jamen, du kan da sige dig selv, at du ikke skal sætte dig på nogle af de 400 pladser der"...Jøsses, et tåbeligt argument.

De eneste der bør bruge deres hoveder og sunde fornuft, er de fjolser der står og kaster med alt muligt lort, ned i nakken på medfans.

Jeg afholder mig heller ikke fra, at køre under en motorvejsbro, fordi der kan være risiko for, at jeg får en sten gennem min forrude.
Min sunde fornuft siger mig, at langt de fleste af mine medmennesker, afholder sig fra, at udsætte andre for fare.
Hvis man står deroppe og med fuldt overlæg prøver at ramme en menneske mængde lige nedenunder, tror du så egentlig ikke de ville have ramt en anelse bedre? Jeg er ret sikker på at alle mennesker på den tribune der, er enige i, at man ikke skal kaste sådan noget efter sine medfans. Så synes det er tåbeligt at antage det som det første.
Enig, det er fuldstændig utopi at tro man bevist ville ramme folk..
Nu har jeg aldrig været i nærheden af den slags pyro-sjov, men kan du forklare mig hvorfor der overhovedet bliver kastet med det? Har folk vaseline på fingrene eller hur?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar