Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 02.04.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 02.04.2018

Indlæg af Hanga » 2. apr 2018, 22:33

Funky skrev:Risgård sukker forståeligt nok efter spilletid, og siger, at en forlængelse med AaB ikke ligefrem ligger i kortene.
Ikke mindst efter dagens kamp kan man vel kun håbe på, han får chancen igen.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/bae ... spilletid/
Risgaard bekræfter hvad jeg spekulerede i inden kampen - han kommer ikke til at spille for Wieghorst fordi han vil spille med to holdende midtbanespillere, og det er ikke der Risgaards kvaliteter ligger.

Ja han er ikke helt hvad han har været, men jeg forstår sq godt hans frustration og undren... Især når man ser hvor lidt MC og Lesniak bringer igen i dag.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 02.04.2018

Indlæg af Jakobsen » 2. apr 2018, 22:35

Forza skrev:
Funky skrev:Risgård sukker forståeligt nok efter spilletid, og siger, at en forlængelse med AaB ikke ligefrem ligger i kortene.
Ikke mindst efter dagens kamp kan man vel kun håbe på, han får chancen igen.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/bae ... spilletid/
Kan godt forstå ham. Selv bagud med 3 på hjemmebane og uden Würtz bliver 4 6’ere foretrukket fremfor ham. Ved ikke hvad han har gjort Wieghorst udover at have evner fremad i banen som bestemt ikke er trænerens kop the.
Synes den er svær. Synes Risgårds niveau faldt for meget allerede før Wieghorsts ankomst. I dag havde jeg dog gerne set ham i stedet for en 6'erne. Jeg tror virkelig godt vores midtbane kunne have brugt en voksen til at beholde roen. Omvendt var det måske bare blevet for langsomt med Risgård inde mod Brøndbys meget dynamiske setup. Jeg ser dog også en klar tatksik fejl i, at men konstant ville op igennem midten. Det er da det eneste man ikke skal gøre mod et hold der spiller diamantformation. Så kan de bare stå og forsvare deres midterakse og og køre deres aggresive kontraer fordi de altid er i overtal. I den her kamp havde det givet mening med Kusk og Rolim på siderne og så Safranko sammen med Pohl så vi kunne have truet dem på indlæg og forsøgt at isolere deres backs.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 02.04.2018

Indlæg af Pastorius » 2. apr 2018, 22:38

Funky skrev:
NIN skrev:
doukas skrev:Så blev MC skifter ud. Bare vi nu ikke har smadret hans selvtillid :'(
Han er en knækket mand.
Jeg er sikker på, at I ville køre en meget strammere linie, og at det ville være den sikre vej til succes. Ærgerligt at det ikke er jer, der træner AaB.
Jeg ved ikke om jeg ville have været strammere. Jeg plejer at være meget anerkendende når jeg er træner (i basket).

...men jeg ville ikke have sat ham på holdet. Jeg synes ikke han er god nok.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 02.04.2018

Indlæg af Pastorius » 2. apr 2018, 22:48

Funky skrev: Hvis vi nu lige skal prøve at få såvel pulsen som sarkasme-niveauet lidt ned igen, så kan jeg da sagtens forestille mig, at det ender i en afsked med Wieghorst. Selvfølgelig - han er da ikke fredet på nogen måde, bare fordi han hedder Wieghorst. Jeg tror bare, helt nøgternt konstateret, ikke at det i så fald vil have noget som helst at gøre med, at han i en kamp som denne siger som han gør ved halftime, eller at han ikke skifter 1-2 mand ud. Der foregår noget i AaB omkring, hvilke spillere man satser på, som jeg som udenforstående har svært ved at se logikken i, og her er de to midtbane-startere i dag gode eksempler på det. Jeg tvivler bare på, det er noget, der afgøres af cheftræneren helt alene, at det er spillere, man satser på. Og i dette forår har han altså ofte sat hold, som har haft de offensive spillere på banen, som folk herinde har efterspurgt. Vi har krævet at se mere til Rolim - det har vi fået. Vi har sukket efter Kusk - ham har vi fået hjem, og han er fast mand. Vi har en offensiv mand i Flores, som er genial på sit landshold, og som han bliver ved med at spille med. Han bruger Pohl, og helt ærligt, hvad ville en anden træner gøre, når man ser på AaB's øvrige trup? Så jeg synes altså, det bliver meget ensidigt negativt, og så ud fra nogle småting, i denne kamp.
Næ, det har noget at gøre med at han er fuldstændig blank som træner, og holder fast i nogle ideér der gang på gang har vist sig at være dårlige. At han oser af tabermentalitet er kun endnu et søm i ligkisten. Forhåbentlig når vi at hamre det (sømmet) i Wieghorsts, inden det skal bruges til AaBs kiste.

Hvis det ikke er Wieghorst der suverænt afgjorde hvem der spiller, så var han - forhåbentlig - skredet allerede. Selv Glen kunne ikke leve med det.

Det kan godt være han sætter de offensiive på banen på nogle pladser - men det bliver taktikken ikke offensiv af.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 02.04.2018

Indlæg af Pastorius » 2. apr 2018, 22:50

Hovedet skrev:
doukas skrev:Nå, kampen i aftes var desværre et historisk lavpunkt. Aldrig før har AaB været nede med 3-0 ved pausen på hjemmebane i Superligaen.

:@
Vi var pudsigt nok meget tæt på i mesterskabssæsonen 2007/2008, hvor vi i efterårets sidste hjemmekamp var bagud 0-3 mod Lyngby kort før pausen, men endte med at vinde 5-3.
Gad vide om taktikken dengang var at vi skulle prøve at holde nullet, og måske score en enkelt?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 02.04.2018

Indlæg af Pastorius » 2. apr 2018, 22:51

andreasaab89 skrev:Jeg er ikke læge

Men forhåbentlig ikke okore spark/stempling der kan være skyld i dette ?

https://brondby.com/nyhed/2018/04/02/tr ... an-kliment
Nej, det var tydeligvis i faldet, inden Okore sparkede ham.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 02.04.2018

Indlæg af Pastorius » 2. apr 2018, 22:52

Pastorius skrev:
andreasaab89 skrev:Jeg er ikke læge

Men forhåbentlig ikke okore spark/stempling der kan være skyld i dette ?

https://brondby.com/nyhed/2018/04/02/tr ... an-kliment
Nej, det var tydeligvis i faldet, inden Okore sparkede ham.
Måske prøvede han lige at sætte knæet på plads? Han burde egentlig have en medalje.

Det ser forøvrigt ud til han får tre kampes karantæne.
Med venlig Hilsen
--
Robert

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 02.04.2018

Indlæg af gravballe » 2. apr 2018, 23:11

Brøndby spilleren tonser også bare ind i ham..

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 02.04.2018

Indlæg af De Fem » 2. apr 2018, 23:16

Kører de over i pokalen eller er den kun i det store slag om 5-6 pladsen?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 02.04.2018

Indlæg af Funky » 2. apr 2018, 23:24

Pastorius skrev:
Funky skrev:
NIN skrev:
doukas skrev:Så blev MC skifter ud. Bare vi nu ikke har smadret hans selvtillid :'(
Han er en knækket mand.
Jeg er sikker på, at I ville køre en meget strammere linie, og at det ville være den sikre vej til succes. Ærgerligt at det ikke er jer, der træner AaB.
Jeg ved ikke om jeg ville have været strammere. Jeg plejer at være meget anerkendende når jeg er træner (i basket).

...men jeg ville ikke have sat ham på holdet. Jeg synes ikke han er god nok.
Det synes jeg så også er lidt en anden snak end at pille ham ud ved halvleg i en eller anden spag demonstration af 'handlekraft'. Jeg havde selv haft svært ved at vælge, hvem jeg helst ville have startet uden; Lesniak, eller MC?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 02.04.2018

Indlæg af Funky » 2. apr 2018, 23:30

Pastorius skrev:
Funky skrev: Hvis vi nu lige skal prøve at få såvel pulsen som sarkasme-niveauet lidt ned igen, så kan jeg da sagtens forestille mig, at det ender i en afsked med Wieghorst. Selvfølgelig - han er da ikke fredet på nogen måde, bare fordi han hedder Wieghorst. Jeg tror bare, helt nøgternt konstateret, ikke at det i så fald vil have noget som helst at gøre med, at han i en kamp som denne siger som han gør ved halftime, eller at han ikke skifter 1-2 mand ud. Der foregår noget i AaB omkring, hvilke spillere man satser på, som jeg som udenforstående har svært ved at se logikken i, og her er de to midtbane-startere i dag gode eksempler på det. Jeg tvivler bare på, det er noget, der afgøres af cheftræneren helt alene, at det er spillere, man satser på. Og i dette forår har han altså ofte sat hold, som har haft de offensive spillere på banen, som folk herinde har efterspurgt. Vi har krævet at se mere til Rolim - det har vi fået. Vi har sukket efter Kusk - ham har vi fået hjem, og han er fast mand. Vi har en offensiv mand i Flores, som er genial på sit landshold, og som han bliver ved med at spille med. Han bruger Pohl, og helt ærligt, hvad ville en anden træner gøre, når man ser på AaB's øvrige trup? Så jeg synes altså, det bliver meget ensidigt negativt, og så ud fra nogle småting, i denne kamp.
Næ, det har noget at gøre med at han er fuldstændig blank som træner, og holder fast i nogle ideér der gang på gang har vist sig at være dårlige. At han oser af tabermentalitet er kun endnu et søm i ligkisten. Forhåbentlig når vi at hamre det (sømmet) i Wieghorsts, inden det skal bruges til AaBs kiste.

Hvis det ikke er Wieghorst der suverænt afgjorde hvem der spiller, så var han - forhåbentlig - skredet allerede. Selv Glen kunne ikke leve med det.

Det kan godt være han sætter de offensiive på banen på nogle pladser - men det bliver taktikken ikke offensiv af.
Nej, men han er så heller ikke hjulpet særligt meget af, at vi pt er ringe kørende på begge backpladser. Så er der hans måske selvskabte problem: På den centrale midtbane er Risgård åbenbart ikke inde i varmen, ligesom Kakeeto, som faktisk kan finde ud af af aflevere en bold frem i banen. Og al ære og respekt for, at BIF var det bedste hold i dag - ingen tvivl om det - men hvem har vi, som lige smadrer en bold i mål som ved BIF's 1-0 mål? På sigt måske Kusk, men han var da bleg i dag.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 02.04.2018

Indlæg af Funky » 2. apr 2018, 23:33

Okay, det her er da i det mindste lidt sjovt. Når man går ind på Nordjyskes artikel "Analyse: Det var under lavmålet, AaB", så står der bare:

"Der er sket en fejl.
Der er desværre sket en fejl. Prøv eventuelt igen".

Skarp analyse :D
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 02.04.2018

Indlæg af Funky » 2. apr 2018, 23:36

Pastorius skrev:
Pastorius skrev:
andreasaab89 skrev:Jeg er ikke læge

Men forhåbentlig ikke okore spark/stempling der kan være skyld i dette ?

https://brondby.com/nyhed/2018/04/02/tr ... an-kliment
Nej, det var tydeligvis i faldet, inden Okore sparkede ham.
Måske prøvede han lige at sætte knæet på plads? Han burde egentlig have en medalje.

Det ser forøvrigt ud til han får tre kampes karantæne.
Yep, tre dage. Han skulle bare have løbet bevidst og rigtig, rigtig hurtigt ind i ham fra en blind vinkel.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 02.04.2018

Indlæg af Klaus » 3. apr 2018, 00:34

Mødte i øvrigt Kuhn på stadion i dag. Aner ikke om det betyder noget, men det var sgu rart at se ham. Jeg synes generelt vores hold har spillet pivhamrende kedelig fodbold under Wieghorst. Underholdningen er ikke eksisterende og folk bliver ganske enkelt væk. Jeg kan på stående fod kun huske ganske få gode kampe, en mod Silkeborg og en mod Randers, hvor vi virkeligt spillede godt. Ellers er det gået fra kedeligt over dårligt til helt katastrofalt - specielt angrebsmæssigt. Hvis vi ikke skal blive til OB2 med lave tilskuertal og konstant skuffende resultater, skal der altså ske noget. Jeg tror ikke det fjerneste på Wieghorst og jeg håber da, at Kuhn er på vej ind. Helt ærligt, hvad har vi at tabe??

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 02.04.2018

Indlæg af CphAab » 3. apr 2018, 01:03

Gaarde siger igen og igen ‘Vi vil spille serværdigt fodbold.

Hørt ham også stå på aktionærmødet og sige det.
Det er en målsætning ligesom at vi vil spille i top 6, og skal have egen avl på holdet.

I så fald har vi aldrig været længere fra målsætningen end nu under Wieghorst.

Selv Steve jobs(R.I.P) ville ikke som ny direktør hos os kunne tiltrække fans og sponsor så længe det er sådan her vi spiller fodbold..

Wieghorst skal ud, ikke pga af i dag men fordi vi har spillet elendigt fodbold under hele hans tid som træner. Nok er simpelthen nok.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 02.04.2018

Indlæg af Patmand » 3. apr 2018, 01:43

Kristian skrev:
Funky skrev:Risgård sukker forståeligt nok efter spilletid, og siger, at en forlængelse med AaB ikke ligefrem ligger i kortene.
Ikke mindst efter dagens kamp kan man vel kun håbe på, han får chancen igen.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/bae ... spilletid/
Synes det er at pisse på manden, at han ikke sættes i spil i dag. Alt ære og respekt for magnus, abildgaard og kakeeto men hallo..MW er ved at ødelægge en af vores drenge..
Pisse på og ødelægge?
Jeg er heller ikke stor Wieghorst fan men lige her er jeg enig med ham, Risgård har bare ikke niveauet længere.

Jeg tror ikke Risgård får en ny kontrakt med en Superligaklub. Han har været et kæmpe aktiv men alt godt får en ende.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 02.04.2018

Indlæg af Pastorius » 3. apr 2018, 01:43

Funky skrev: Nej, men han er så heller ikke hjulpet særligt meget af, at vi pt er ringe kørende på begge backpladser. Så er der hans måske selvskabte problem: På den centrale midtbane er Risgård åbenbart ikke inde i varmen, ligesom Kakeeto, som faktisk kan finde ud af af aflevere en bold frem i banen. Og al ære og respekt for, at BIF var det bedste hold i dag - ingen tvivl om det - men hvem har vi, som lige smadrer en bold i mål som ved BIF's 1-0 mål? På sigt måske Kusk, men han var da bleg i dag.
Det mener jeg simpelthen er forkert - måske den ene er lidt tvivlsom, men det er så også det.
Der kommer enormt meget pres på vores backs, fordi der ikke kommer noget som helst fremadrettet fra de to centrale midtbanespillere, og de offensive kræfter (Kusk og Rolim) laver nogle rigtig farlige boldtab.

Jeg ville have spillet med Lesniak og Risgaard. Evt. Lesniak og Kakeeto. Vi er nødt til at have mindst en central midtbanespiller der kan modtage og skille sig fornuftigt af med bolden, uden at det skal tage 5-10 sekunder at blive retvendt. Også selvom der er lidt pres på.
Med venlig Hilsen
--
Robert

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 02.04.2018

Indlæg af BassogogsVen » 3. apr 2018, 10:49

Patmand skrev:
Kristian skrev:
Funky skrev:Risgård sukker forståeligt nok efter spilletid, og siger, at en forlængelse med AaB ikke ligefrem ligger i kortene.
Ikke mindst efter dagens kamp kan man vel kun håbe på, han får chancen igen.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/bae ... spilletid/
Synes det er at pisse på manden, at han ikke sættes i spil i dag. Alt ære og respekt for magnus, abildgaard og kakeeto men hallo..MW er ved at ødelægge en af vores drenge..
Pisse på og ødelægge?
Jeg er heller ikke stor Wieghorst fan men lige her er jeg enig med ham, Risgård har bare ikke niveauet længere.

Jeg tror ikke Risgård får en ny kontrakt med en Superligaklub. Han har været et kæmpe aktiv men alt godt får en ende.
Undtagen PK - men vi skal jo også gerne have noget pænhed i truppen.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 02.04.2018

Indlæg af Kenneth K » 3. apr 2018, 10:59

De Fem skrev: Kører de over i pokalen eller er den kun i det store slag om 5-6 pladsen?
Hvis jeg husker ret, så kan en karantæne fra Superligaen ikke overføres til Pokalen. Den anden vej kan det dog godt overføres fra pokalturnering til ligaturnering, hvis én (eller flere) spiller(e) opnår karantæne i en kamp, hvor spillerens hold bliver slået ud af pokalturneringen. Som hvis vi får et rødt kort mod Fredericia, og ender med at tabe kampen.

Men hvorom alting er... ubeskriveligt dumt af Okore, som bør være mere rutineret end at skaffe sig en udvisning så sent - og da specielt i en kamp, som på daværende tidspunkt havde været tabt i over en time.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 02.04.2018

Indlæg af Funky » 3. apr 2018, 11:09

Kenneth K skrev:
De Fem skrev: Kører de over i pokalen eller er den kun i det store slag om 5-6 pladsen?
Hvis jeg husker ret, så kan en karantæne fra Superligaen ikke overføres til Pokalen. Den anden vej kan det dog godt overføres fra pokalturnering til ligaturnering, hvis én (eller flere) spiller(e) opnår karantæne i en kamp, hvor spillerens hold bliver slået ud af pokalturneringen. Som hvis vi får et rødt kort mod Fredericia, og ender med at tabe kampen.

Men hvorom alting er... ubeskriveligt dumt af Okore, som bør være mere rutineret end at skaffe sig en udvisning så sent - og da specielt i en kamp, som på daværende tidspunkt havde været tabt i over en time.
Jeg forstår egentlig godt at han brænder lidt sammen lige dér, og når man ser på, hvad folk i ishockey eks. kan komme op og toppes over, så synes jeg egentlig, fodboldspillere generelt er enormt beherskede.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar