Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 06.04.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 06.04.2018

Indlæg af Funky » 6. apr 2018, 21:30

Kehlet beklager, at han dømmer et straffespark, som han ikke bryder sig om at dømme - men "vi bliver bedt om det, men det er en træls en at dømme".
Det kan jeg godt have respekt for.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 06.04.2018

Indlæg af Hanga » 6. apr 2018, 21:32

Funky skrev:Kehlet beklager, at han dømmer et straffespark, som han ikke bryder sig om at dømme - men "vi bliver bedt om det, men det er en træls en at dømme".
Det kan jeg godt have respekt for.
Men så skal han jo også dømme straffespark til os senere.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 06.04.2018

Indlæg af Funky » 6. apr 2018, 21:35

Hanga skrev:
Funky skrev:Kehlet beklager, at han dømmer et straffespark, som han ikke bryder sig om at dømme - men "vi bliver bedt om det, men det er en træls en at dømme".
Det kan jeg godt have respekt for.
Men så skal han jo også dømme straffespark til os senere.
Ja, enig, den situation kommenterede han bare ikke, da han ikke havde haft lejlighed til at se den på tv med sine meddommere først.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 06.04.2018

Indlæg af Hanga » 6. apr 2018, 21:42

Frygah skrev: Er det MW's måde at lægge pres på at få en afklaring fra sin sportslige ledelse, eller hvad sker der? For det var sgu en ret kontant udmelding, må man sige. Synes det er cool nok han er ærlig, men ved ikke rigtig hvad jeg synes om beslutningen. Hvad med Flores, hvad er oddsne for han bliver her efter VM, uagtet han spiller ret middelmådigt i Danmark. Skal han så også ud, hvis der kommer vedvarende rygter?

Ved sgu ikke hvad jeg synes om det.
Jeg synes det er ret håbløst ikke at spille med vores pt. bedste spiller.
Fint at vi taktisk arbejder frem mod næste sæson, og her glæder jeg mig over at det tyder på en 4-4-2, men jeg er nu af den holdning, at vi skal stille med de bedste spillere. Så må Flores en smut ud på bænken for han viser ikke meget, og som du siger der også god sandsynlighed for at han sælges til sommer og dermed heller ikke er der næste sæson.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 06.04.2018

Indlæg af Forza » 6. apr 2018, 21:47

Hanga skrev:
Frygah skrev: Er det MW's måde at lægge pres på at få en afklaring fra sin sportslige ledelse, eller hvad sker der? For det var sgu en ret kontant udmelding, må man sige. Synes det er cool nok han er ærlig, men ved ikke rigtig hvad jeg synes om beslutningen. Hvad med Flores, hvad er oddsne for han bliver her efter VM, uagtet han spiller ret middelmådigt i Danmark. Skal han så også ud, hvis der kommer vedvarende rygter?

Ved sgu ikke hvad jeg synes om det.
Jeg synes det er ret håbløst ikke at spille med vores pt. bedste spiller.
Fint at vi taktisk arbejder frem mod næste sæson, og her glæder jeg mig over at det tyder på en 4-4-2, men jeg er nu af den holdning, at vi skal stille med de bedste spillere. Så må Flores en smut ud på bænken for han viser ikke meget, og som du siger der også god sandsynlighed for at han sælges til sommer og dermed heller ikke er der næste sæson.
Jeg har nu ikke så meget imod det. Det er et statement til Rolim og samtidig får han restitution til kampen mod Fredericia.

Det er så også det eneste fra Wieghorst som jeg ikke er kritisk overfor.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 06.04.2018

Indlæg af Rams » 6. apr 2018, 21:49

Funky skrev:Okay, skarp udmelding af Wieghorst. Rolim starter ikke i dag, fordi vi ikke ved, om han er her til efteråret. Derudover kommer vi til at se mere til 4-4-2 med Pohl og Safranko. Ja, han indrømmer åbent, at han nu arbejder på de lange linier - fordi vi kan tillade os det.
Se det her får en til at tro på, at MW's sten er faldet ned. Det åbner vel også op for Thellufsen igen. Selvfølgelig skal vi ikke lade os presse overdrevent af Rogon ift Rolim.

Og så er jeg selvfølgelig helt enig i at vi skal spille med to på top - men der er jeg også meget oldschool. Men vi skal have fundet en højre back og en stopper, og så have smidt Kakeeto ind ved siden af enten Wurtz, Lesniak eller Magnus
In verbis simus faciles

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 06.04.2018

Indlæg af Martino » 6. apr 2018, 22:31

Jeg begriber ikke at man så vælger at spille 442, mod et aggressivt 343 hold som FCN. Vi har ikke spillerne/evnerne til at spille os ud af presset centralt og når det endelig lykkes lukker FCN klogt Pallesen og Ahlmann ned, og vi må vende spillet(langsomt) tilbage omkring KP og Blåbjerg.
Derudover undrer jeg mig over at AaB vælger at forlænge kontrakter med feks PK og Kakeeto - de holder altså ikke niveau. Jeg forstår på ingen måde hypen omkring Kakeeto herinde - jeg har set mange reserveholdskampe og han fremstår oftest som en lidt hovedløs presspillet uden det store overblik.

MEN jeg synes materialet trods alt er bedre end det Wieghorst får ud af det, men spillestilen er ALT for let at lukke ned for hvis modstanderen tør presse højt som BIF og FCN.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 06.04.2018

Indlæg af Kristian » 6. apr 2018, 22:53

Martino skrev:Jeg begriber ikke at man så vælger at spille 442, mod et aggressivt 343 hold som FCN. Vi har ikke spillerne/evnerne til at spille os ud af presset centralt og når det endelig lykkes lukker FCN klogt Pallesen og Ahlmann ned, og vi må vende spillet(langsomt) tilbage omkring KP og Blåbjerg.
Derudover undrer jeg mig over at AaB vælger at forlænge kontrakter med feks PK og Kakeeto - de holder altså ikke niveau. Jeg forstår på ingen måde hypen omkring Kakeeto herinde - jeg har set mange reserveholdskampe og han fremstår oftest som en lidt hovedløs presspillet uden det store overblik.

MEN jeg synes materialet trods alt er bedre end det Wieghorst får ud af det, men spillestilen er ALT for let at lukke ned for hvis modstanderen tør presse højt som BIF og FCN.
Meget tydeligt at vores forsvar er afhængig af Okore.
Men 4-4-2 skal udvikles mere. Det er sådan vi skaber flest chancer.

Så man også i dag. Vi ser bedre ud med to angribere.

Og så skal Lesniak udvikle sig mere. Han skal turde spille de rigtige afleveringer. Vi er ikke dygtige nok til at spille os ud af presset endnu med Lesniak. Men er dog bedre end MC til det synes jeg. Wurtz kan man ikke rigtig sætte en finger på. Han er der, men er ikke så god som tidligere.

Vi er virkelig nødt til at få Lesniak til at tage flere risici. Manden er jo ok på bolden og i starten af sæsonen synes jeg man så noget af det.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 06.04.2018

Indlæg af Yankee » 6. apr 2018, 23:10

sulakvelidze skrev:Rolim bænket fordi man ikke er sikker på, at han er her i næste sæson. Altså først bænker man ham i efteråret, fordi han ikke er i form. Så bænker man ham i foråret, fordi han måske snart skal væk. Det skaber et spørgsmål: Hvorfor hentede man ham egentlig?
Men i de få kampe, han så fik, var han vores suverænt bedste spiller og lavede så mange mål og assists at vi lige fik sneget os med i top-6. Det har været en rigtig fin leje-impact-spiller på niveau med Mikkel Beck eller Lasse Nilsson i gamle dage.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 06.04.2018

Indlæg af Pastorius » 7. apr 2018, 01:09

Hanga skrev:
Frygah skrev: Er det MW's måde at lægge pres på at få en afklaring fra sin sportslige ledelse, eller hvad sker der? For det var sgu en ret kontant udmelding, må man sige. Synes det er cool nok han er ærlig, men ved ikke rigtig hvad jeg synes om beslutningen. Hvad med Flores, hvad er oddsne for han bliver her efter VM, uagtet han spiller ret middelmådigt i Danmark. Skal han så også ud, hvis der kommer vedvarende rygter?

Ved sgu ikke hvad jeg synes om det.
Jeg synes det er ret håbløst ikke at spille med vores pt. bedste spiller.
Fint at vi taktisk arbejder frem mod næste sæson, og her glæder jeg mig over at det tyder på en 4-4-2, men jeg er nu af den holdning, at vi skal stille med de bedste spillere. Så må Flores en smut ud på bænken for han viser ikke meget, og som du siger der også god sandsynlighed for at han sælges til sommer og dermed heller ikke er der næste sæson.
En træners opgave er sgu at stille det bedste hold - hver gang, hvis ellers ikke der er noget fysisk der skulle gøre det smart at spare en mand til en vigtig kamp.

Som spiller er det helt umuligt at forholde sig til at det ikke er de bedste der spiller. Det nytter ikke noget at give spilletid til unge spillere for at udvikle dem, og det nytter ikke noget at straffe de bedste med en bænkplads fordi man er utilfreds med et eller andet. Fx giver det ikke den fornødne selvtillid at spille for en ung mands, hvis han ved der sidder en der er bedre på bænken.

Der havde Kent fat i den lange ende. Han gjorde en dyd ud af altid at stille med de bedste spillere. Så når de unge fik chance, vidste de at det var fordi de havde fortjent det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 06.04.2018

Indlæg af AK48hamas » 7. apr 2018, 04:57

Interessant at vi gav ligeså meget for Safranko som Brøndby gav for Tibbling.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 652
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 06.04.2018

Indlæg af FlemmingG » 7. apr 2018, 07:29

Nå, et nyt nederlag i mesterskabsslutspillet. Så ikke selv kampen, men hvis man skal følge kommentarerne herinde, så var det en mindre forbedring ift Brøndby kampen - men stadig er vi milevidt fra at udgøre reel modstand og være konkurrencedygtige ift de 4 overliggende hold.
Kan forstå at Wieghorst har udtalt at han vil satse mere på 4-4-2 nu og Pohl/Safranko duoen i front.
For mig vil en overgang til 4-4-2 være et velkomment forslag. MEN!! det vil 100% også kræve - i mine øjne - at MW opgiver at spille med to 6'ere centralt. Hvis den opstilling skal blive en succes, kræver det en dygtig offensiv minded midtbanespiller, som evner at vende med bolden, sætte vores kanter og angribere i scene med fremadrettede afleveringer og ikke mindst tage løbende ind i modstandernes felt - præcis som Risgaard kunne i sine velmagtsdage.
Hvis MW fastholder at spille med to holdende midtbanespillere - som vi iøvrigt har så mange af, at vi kan fodre svin med dem - og samtidig antyder at Pohl/Safranko skal være frontduoen, så vil vi stå tilbage med TO kreative kræfter på vores hold. Vores to kanter: Kusk og Rolim/Flores. Og det er vel sat på spidsen at kalde Flores kreativ, manden er tæt på usynlig i langt de fleste kampe jeg har set.
Skal den formation blive en succes, tror jeg MW bliver nødt til at æde kamelen og finde plads til Risgaard centralt. Ved godt at han ikke er hvad han har været, men han er stadig den eneste centrale midtbanespiller i vores trup som har de evner der kræves for at dække 8'er positionen

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 06.04.2018

Indlæg af troelsh » 7. apr 2018, 08:07

FlemmingG skrev:Nå, et nyt nederlag i mesterskabsslutspillet. Så ikke selv kampen, men hvis man skal følge kommentarerne herinde, så var det en mindre forbedring ift Brøndby kampen - men stadig er vi milevidt fra at udgøre reel modstand og være konkurrencedygtige ift de 4 overliggende hold.
Kan forstå at Wieghorst har udtalt at han vil satse mere på 4-4-2 nu og Pohl/Safranko duoen i front.
For mig vil en overgang til 4-4-2 være et velkomment forslag. MEN!! det vil 100% også kræve - i mine øjne - at MW opgiver at spille med to 6'ere centralt. Hvis den opstilling skal blive en succes, kræver det en dygtig offensiv minded midtbanespiller, som evner at vende med bolden, sætte vores kanter og angribere i scene med fremadrettede afleveringer og ikke mindst tage løbende ind i modstandernes felt - præcis som Risgaard kunne i sine velmagtsdage.
Hvis MW fastholder at spille med to holdende midtbanespillere - som vi iøvrigt har så mange af, at vi kan fodre svin med dem - og samtidig antyder at Pohl/Safranko skal være frontduoen, så vil vi stå tilbage med TO kreative kræfter på vores hold. Vores to kanter: Kusk og Rolim/Flores. Og det er vel sat på spidsen at kalde Flores kreativ, manden er tæt på usynlig i langt de fleste kampe jeg har set.
Skal den formation blive en succes, tror jeg MW bliver nødt til at æde kamelen og finde plads til Risgaard centralt. Ved godt at han ikke er hvad han har været, men han er stadig den eneste centrale midtbanespiller i vores trup som har de evner der kræves for at dække 8'er positionen
Jeg er fuldstændig enig, desværre tror jeg Risgård er en færdig mand for AaB, kampen mod Brøndby viste at han er nederst i hierakiet af de mange centrale midtbanespillere.

Der er bare nogle åbenlyse problemer med den nuværende trup såsom; en manglende goalgetter, de mange midtbanespillere der ikke har niveau og en højreback position der er historisk dårlig besat.

Lad os håbe Flores spiller et drømme VM, og vi laver et nyt Bassogog-salg så vi kan beholde Rolim og forhåbentlig forstærke de nævnte positioner.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 06.04.2018

Indlæg af andreasaab89 » 7. apr 2018, 08:30

AK48hamas skrev:Interessant at vi gav ligeså meget for Safranko som Brøndby gav for Tibbling.
Og som FCM gav for sørloth
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 06.04.2018

Indlæg af andreasaab89 » 7. apr 2018, 09:26

Nu har jeg lige set highligst

1) godt Pohl mål
2) elendig af Pallesen og kp ved 1-1
3) tyndt straffe ved 1-2
4) alt for passiv Blåberg ved 1-3

Iøvrigt har vi en del chancer (det har FCN dog også)
Specielt kp har 2-3 meget store

Jeg undrer mig over der ikke er flere herinde der har nævnt safrankos helt enorme chance . Hvor Flores skyder på mål efter ca 60 min efter et hjørne og den ender ved Safranko. 1 meter fra mål uden målmand får han med låret sendt den 2 meter over mål. Helt forfærdelig afslutning på en enorm chance
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 06.04.2018

Indlæg af FlæskeFrank » 7. apr 2018, 10:03

andreasaab89 skrev:Jeg undrer mig over der ikke er flere herinde der har nævnt safrankos helt enorme chance . Hvor Flores skyder på mål efter ca 60 min efter et hjørne og den ender ved Safranko. 1 meter fra mål uden målmand får han med låret sendt den 2 meter over mål. Helt forfærdelig afslutning på en enorm chance
Eneste forsvar til Safranko er vel, at der står en AaB'er en meter foran ham, så han ser stort set ikke bolden, før den rammer ham
- FlæskeFrank

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 06.04.2018

Indlæg af Martino » 7. apr 2018, 10:31

andreasaab89 skrev:
AK48hamas skrev:Interessant at vi gav ligeså meget for Safranko som Brøndby gav for Tibbling.
Og som FCM gav for sørloth
Tænker at tibbling måske har været udenfor vores lønrammer - måske også Sørloth. Men tankevækkende alligevel. Gaarde skal stoppe med at skrive kontrakter med spillere alm fans kan se ikke er dygtige nok.
Jeg savner Winsnes

tommas jensen
Superliga
Superliga
Indlæg: 728
Tilmeldt: 6. aug 2005, 10:30
Favoritspiller: Wæhler / Augo / Thelander
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 06.04.2018

Indlæg af tommas jensen » 7. apr 2018, 11:46

Hvordan kan vores kære træner/sportsdirektør sidde med god smag i munden når de sidder og klapper sig selv på skuldrene mens de siger "Vi har sku et godt hold" :S

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 06.04.2018

Indlæg af Forza » 7. apr 2018, 12:35

tommas jensen skrev:Hvordan kan vores kære træner/sportsdirektør sidde med god smag i munden når de sidder og klapper sig selv på skuldrene mens de siger "Vi har sku et godt hold" :S
Fordi vi HAR et godt hold. Individuelt har vi gode spillere. Vi har også vores svagheder, men det har de fleste superligahold under top 3.

Vores problem er at vi har en træner der slet ikke får det bedste ud af spillerne.

At vi så også burde have en bedre trup i forhold til alle de penge Gaarde har postet i den er en anden snak...
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 06.04.2018

Indlæg af Kenneth K » 7. apr 2018, 12:52

Der er vel ikke så pokkers meget at sige til det? Igen i går mødte vi et hold, der bare er klart bedre end os. Der er kæmpe klasseforskel på de fire bedste hold i Danmark, og så resten. Står solen rigtigt kan vi drille dem, men vi skal forbedre os utroligt meget henover foråret og sommeren, hvis vi skal gøre os forhåbninger om mere end dét i næste sæson.

Det hjalp selvfølgelig ikke på det, at vores pt. to bedste spillere, Okore og Rolim, ikke var i startopstillingen, men selv om de begge havde fået 90 minutter havde vi næppe fået point med hjem. Og Nordsjællands defensiv var endda i gavehumør...

Besvar