DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af frederikshavneren » 6. apr 2018, 23:33

Vi er kun to kampe fra pokalfinalen og alt andet end avancement mod FC Fredericia vil være en gedigen skuffelse.

Rinne
Patrick - Okore - KP - Ahlmann
Kusk - Würtz - Lesniak - Rolim
Flores
Pohl

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af andreasaab89 » 7. apr 2018, 09:07

frederikshavneren skrev:Vi er kun to kampe fra pokalfinalen og alt andet end avancement mod FC Fredericia vil være en gedigen skuffelse.

Rinne
Patrick - Okore - KP - Ahlmann
Kusk - Würtz - Lesniak - Rolim
Flores
Pohl
Gælder okore karantæne ikke også pokalen ??

Ellers enig i opstillingen
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af aaballday » 7. apr 2018, 09:18

andreasaab89 skrev:
frederikshavneren skrev:Vi er kun to kampe fra pokalfinalen og alt andet end avancement mod FC Fredericia vil være en gedigen skuffelse.

Rinne
Patrick - Okore - KP - Ahlmann
Kusk - Würtz - Lesniak - Rolim
Flores
Pohl
Gælder okore karantæne ikke også pokalen ??

Ellers enig i opstillingen
Nej. Så længe der er kampe i superligaen at afsone i, har han ikke.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af FlæskeFrank » 7. apr 2018, 10:30

Det med karantæne. Er det ikke kun pokalkarantæner, som kan gå over i ligaen. Altså hvis Fredericia får smidt en mand ud mod os og vi slår dem, så har den pågældende spiller karantæne i deres næste ligakamp.

Håber vi spiller med Safranko og Pohl på top. Det gjorde dem begge bedre.
- FlæskeFrank

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af andreasaab89 » 8. apr 2018, 11:44

FlæskeFrank skrev:Det med karantæne. Er det ikke kun pokalkarantæner, som kan gå over i ligaen. Altså hvis Fredericia får smidt en mand ud mod os og vi slår dem, så har den pågældende spiller karantæne i deres næste ligakamp.

Håber vi spiller med Safranko og Pohl på top. Det gjorde dem begge bedre.
En spændende opstilling kunne være

Rinne
PK - okore - kp - ahlman
Wurtz
Kusk - Flores - Rolim
Pohl Safranko

Jeg kan simpelthen se hvorfor vi skal bruge to balancerede 6’ere . Og slet ikke mod frederecia

Mener personligt Flores er klart bedst når han kan deltage i kombinationer længere tilbage . Så en diamant på midtbanen med Flores foran wurtz tror jeg virkelig kunne fungere

Tvivler dog på MW tør vi har 2 kanter i Rolim og kusk der alt andet lige ikke arbejder meget defensivt

Jeg tror bare ovenstående hold vil være så gode med bolden at vi meget sjældent vil skulle forsvare os hvorfor det ikke er nødvendig med mange defensivt holdende typer
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af FlæskeFrank » 9. apr 2018, 00:27

Jeg er frisk på flere varianter på midtbanen.

Håber som sagt på Pohl og Safranko i front. Pallesen må også gerne få backen igen - det er trods alt ikke FCN vi møder.

På midtbanen kunne jeg se f.eks.

Børsting-Würtz-Flores-Rolim. Hvor Børsting giver noget fysik og defensiv arbejde til Würtz.

Kusk-Würtz-Kakeeto-Flores. Flores er nok den af Kusk, Rolim og ham, som har mest defensiv i sig. Kakeeto ser altså nogle fremadrettet stikninger, som hverken Lesniak eller Magnus gør.

Så favoritten er nok:

Men Rolim skal vel score i en pokalkamp, så han må komme ind efter en times spil.
- FlæskeFrank

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af andreasaab89 » 9. apr 2018, 06:47

FlæskeFrank skrev:Jeg er frisk på flere varianter på midtbanen.

Håber som sagt på Pohl og Safranko i front. Pallesen må også gerne få backen igen - det er trods alt ikke FCN vi møder.

På midtbanen kunne jeg se f.eks.

Børsting-Würtz-Flores-Rolim. Hvor Børsting giver noget fysik og defensiv arbejde til Würtz.

Kusk-Würtz-Kakeeto-Flores. Flores er nok den af Kusk, Rolim og ham, som har mest defensiv i sig. Kakeeto ser altså nogle fremadrettet stikninger, som hverken Lesniak eller Magnus gør.

Så favoritten er nok:

Men Rolim skal vel score i en pokalkamp, så han må komme ind efter en times spil.
Selvfølgelig starter Rolim . Han har været vores klart bedste de sidste 10 kampe nu. Alene hans dødbolde berettiger han til at starte ..
Safranko har intet vist der gør at han skulle bænke Rolim

Jeg har ikke noget imod at holde to angribere. Det er dejligt frisk. Men ikke hvis det er på bekostning SF Rolim

Jeg mener som sagt Flores er fin defensivt sammen med wurtz og vi derfor kan holde min opstilling længere oppe
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Popnizzen
Landshold
Landshold
Indlæg: 960
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:14
Geografisk sted: Fredericia

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af Popnizzen » 9. apr 2018, 08:30

Det skal lige siges at banen virkelig ikke ligger op til poleret fodbold. I sidste uge lignede det nærmere Roskilde efter festival!
„The less you care, the happier you will be.“

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af PeterS » 9. apr 2018, 09:47

Popnizzen skrev:Det skal lige siges at banen virkelig ikke ligger op til poleret fodbold. I sidste uge lignede det nærmere Roskilde efter festival!
Nej ser ikke alt for godt ud, er der ingen varme i banen siden de har døjet med frost? Undrer jeg mig lidt over, med de store armbevægelser man havde omkring superligaen tilbage, da de renoverede senest.

Dertil har de spillet både torsdag og søndage, med en lidt mindre trup, det burde også være en fordel for os.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af 9000AaB » 9. apr 2018, 11:02

andreasaab89 skrev:
FlæskeFrank skrev:Jeg er frisk på flere varianter på midtbanen.

Håber som sagt på Pohl og Safranko i front. Pallesen må også gerne få backen igen - det er trods alt ikke FCN vi møder.

På midtbanen kunne jeg se f.eks.

Børsting-Würtz-Flores-Rolim. Hvor Børsting giver noget fysik og defensiv arbejde til Würtz.

Kusk-Würtz-Kakeeto-Flores. Flores er nok den af Kusk, Rolim og ham, som har mest defensiv i sig. Kakeeto ser altså nogle fremadrettet stikninger, som hverken Lesniak eller Magnus gør.

Så favoritten er nok:

Men Rolim skal vel score i en pokalkamp, så han må komme ind efter en times spil.
Selvfølgelig starter Rolim . Han har været vores klart bedste de sidste 10 kampe nu. Alene hans dødbolde berettiger han til at starte ..
Safranko har intet vist der gør at han skulle bænke Rolim

Jeg har ikke noget imod at holde to angribere. Det er dejligt frisk. Men ikke hvis det er på bekostning SF Rolim

Jeg mener som sagt Flores er fin defensivt sammen med wurtz og vi derfor kan holde min opstilling længere oppe
Gad faktisk godt vi prøvede;


Kaketo eller Würtz kunne skiftes ud med Lesniak eller Magnus.

Men mest af alt vil jeg gerne se Pallesen og Ali få lidt spilletid.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af andreasaab89 » 9. apr 2018, 11:10

9000AaB skrev:
andreasaab89 skrev:
FlæskeFrank skrev:Jeg er frisk på flere varianter på midtbanen.

Håber som sagt på Pohl og Safranko i front. Pallesen må også gerne få backen igen - det er trods alt ikke FCN vi møder.

På midtbanen kunne jeg se f.eks.

Børsting-Würtz-Flores-Rolim. Hvor Børsting giver noget fysik og defensiv arbejde til Würtz.

Kusk-Würtz-Kakeeto-Flores. Flores er nok den af Kusk, Rolim og ham, som har mest defensiv i sig. Kakeeto ser altså nogle fremadrettet stikninger, som hverken Lesniak eller Magnus gør.

Så favoritten er nok:

Men Rolim skal vel score i en pokalkamp, så han må komme ind efter en times spil.
Selvfølgelig starter Rolim . Han har været vores klart bedste de sidste 10 kampe nu. Alene hans dødbolde berettiger han til at starte ..
Safranko har intet vist der gør at han skulle bænke Rolim

Jeg har ikke noget imod at holde to angribere. Det er dejligt frisk. Men ikke hvis det er på bekostning SF Rolim

Jeg mener som sagt Flores er fin defensivt sammen med wurtz og vi derfor kan holde min opstilling længere oppe
Gad faktisk godt vi prøvede;


Kaketo eller Würtz kunne skiftes ud med Lesniak eller Magnus.

Men mest af alt vil jeg gerne se Pallesen og Ali få lidt spilletid.
Så du regner simpelthen med at man bringer Ali ,kaketo og thelufsen fra start i forårets vigtigste kamp.??
Og holder folk som Flores og Rolim ude som har været blandt vores vigtigste spillere ??

Det er utopi at tro vi kommer bare i nærheden af din opstilling .. Ali har spillet 10 minutter ? Hvorfor skulle han spille fra start i forårets vigtigste kamp? Lad ham starte med nogle indskiftninger til han er klar og kør ham roligt ind.. Thelufssen har været udenfor truppen hele foråret og virker enormt langt væk. Selvfølgelig bringer MW ham ikke fra start ... kaketo kunne godt være en mulighed selvom jeg ikke tror MW gør det

Generelt mener jeg MW skal stoppe med at rotere så meget og finde noget som fungerer og som han stoler på
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af 9000AaB » 9. apr 2018, 13:30

andreasaab89 skrev:
9000AaB skrev:
andreasaab89 skrev:
FlæskeFrank skrev:Jeg er frisk på flere varianter på midtbanen.

Håber som sagt på Pohl og Safranko i front. Pallesen må også gerne få backen igen - det er trods alt ikke FCN vi møder.

På midtbanen kunne jeg se f.eks.

Børsting-Würtz-Flores-Rolim. Hvor Børsting giver noget fysik og defensiv arbejde til Würtz.

Kusk-Würtz-Kakeeto-Flores. Flores er nok den af Kusk, Rolim og ham, som har mest defensiv i sig. Kakeeto ser altså nogle fremadrettet stikninger, som hverken Lesniak eller Magnus gør.

Så favoritten er nok:

Men Rolim skal vel score i en pokalkamp, så han må komme ind efter en times spil.
Selvfølgelig starter Rolim . Han har været vores klart bedste de sidste 10 kampe nu. Alene hans dødbolde berettiger han til at starte ..
Safranko har intet vist der gør at han skulle bænke Rolim

Jeg har ikke noget imod at holde to angribere. Det er dejligt frisk. Men ikke hvis det er på bekostning SF Rolim

Jeg mener som sagt Flores er fin defensivt sammen med wurtz og vi derfor kan holde min opstilling længere oppe
Gad faktisk godt vi prøvede;


Kaketo eller Würtz kunne skiftes ud med Lesniak eller Magnus.

Men mest af alt vil jeg gerne se Pallesen og Ali få lidt spilletid.
Så du regner simpelthen med at man bringer Ali ,kaketo og thelufsen fra start i forårets vigtigste kamp.??
Og holder folk som Flores og Rolim ude som har været blandt vores vigtigste spillere ??

Det er utopi at tro vi kommer bare i nærheden af din opstilling .. Ali har spillet 10 minutter ? Hvorfor skulle han spille fra start i forårets vigtigste kamp? Lad ham starte med nogle indskiftninger til han er klar og kør ham roligt ind.. Thelufssen har været udenfor truppen hele foråret og virker enormt langt væk. Selvfølgelig bringer MW ham ikke fra start ... kaketo kunne godt være en mulighed selvom jeg ikke tror MW gør det

Generelt mener jeg MW skal stoppe med at rotere så meget og finde noget som fungerer og som han stoler på
Tror han skifter mange ud da det er pokalen og Frederecia, så ja tror godt Ali kan komme til at starte.

Tror spillere som Flores og Rolim kan få det svært på en mark som den de har.

Men undskyld mig for at ville ønske noget andet end det MW har prøvet indtil videre i år ;)

Brugeravatar
Popnizzen
Landshold
Landshold
Indlæg: 960
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:14
Geografisk sted: Fredericia

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af Popnizzen » 9. apr 2018, 13:36

PeterS skrev:
Popnizzen skrev:Det skal lige siges at banen virkelig ikke ligger op til poleret fodbold. I sidste uge lignede det nærmere Roskilde efter festival!
Nej ser ikke alt for godt ud, er der ingen varme i banen siden de har døjet med frost? Undrer jeg mig lidt over, med de store armbevægelser man havde omkring superligaen tilbage, da de renoverede senest.

Dertil har de spillet både torsdag og søndage, med en lidt mindre trup, det burde også være en fordel for os.
Hm, jeg er faktisk lidt usikker, men jeg mener at de sparede varmen væk, i første omgang!
AaB burde vinde denne kamp, men skal absolut ikke tage for let på opgaven. FCF er et ganske habilt 1. div. hold og på de gode dage, kan det sagens spille op med Superliga hold. Når det så er sagt, så er truppen, som du beskriver smal og spillet glider ikke ligeså godt som i efteråret.
„The less you care, the happier you will be.“

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af Yankee » 9. apr 2018, 14:46

9000AaB skrev:
Tror han skifter mange ud da det er pokalen og Frederecia, så ja tror godt Ali kan komme til at starte.
A hva? Vi stiller da forhåbentlig i absolut stærkeste opstilling. Det er sæsonens vigtigste kamp (indtil evt. semifinale osv.).

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af le Cid » 9. apr 2018, 15:37

Yankee skrev:
9000AaB skrev:
Tror han skifter mange ud da det er pokalen og Frederecia, så ja tror godt Ali kan komme til at starte.
A hva? Vi stiller da forhåbentlig i absolut stærkeste opstilling. Det er sæsonens vigtigste kamp (indtil evt. semifinale osv.).
Der er da absolut intet at diskutere! Vi har 10 træningskampe, hvor vi kan spare spillere til hver en tid, for at de kan være klar til den rigtige turnering!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af Halil » 9. apr 2018, 19:37

Det skal være den stærkest mulige opstilling.

Pokalen skal der satses på og det vil være himmelråbende idiotisk ikke at stille op i stærkeste.

Edit:

Sker det ikke bør det være tid til kolde afvaskninger og en tur i fokusgruppe for Wieghorst & Pals
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af troelsh » 9. apr 2018, 19:49

Jeg håber på samme opstilling som mod Randers;

Rinne
PK - Okore - KP - Ahlmann
Mc - Würtz
Kusk - Rolim - Flores
Pohl

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af Martino » 9. apr 2018, 19:56

troelsh skrev:Jeg håber på samme opstilling som mod Randers;

Rinne
PK - Okore - KP - Ahlmann
Mc - Würtz
Kusk - Rolim - Flores
Pohl
Næsten enig. Tror jeg ville vælge Pallesen på backen. Måske Risgård i stedet for MC.
Jeg savner Winsnes

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af Hovedet » 9. apr 2018, 20:24

Halil skrev:Det skal være den stærkest mulige opstilling.

Pokalen skal der satses på og det vil være himmelråbende idiotisk ikke at stille op i stærkeste.

Edit:

Sker det ikke bør det være tid til kolde afvaskninger og en tur i fokusgruppe for Wieghorst & Pals
Må tilstå, at jeg har svært ved at lade være at trække lidt på smilebåndet over, at det i ramme alvor foreslås at eksperimentere i lige præcis denne kamp!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af Forza » 10. apr 2018, 00:06

Hovedet skrev:
Halil skrev:Det skal være den stærkest mulige opstilling.

Pokalen skal der satses på og det vil være himmelråbende idiotisk ikke at stille op i stærkeste.

Edit:

Sker det ikke bør det være tid til kolde afvaskninger og en tur i fokusgruppe for Wieghorst & Pals
Må tilstå, at jeg har svært ved at lade være at trække lidt på smilebåndet over, at det i ramme alvor foreslås at eksperimentere i lige præcis denne kamp!
Ja, så har man godt nok ikke meget forståelse for AaB’s situation lige nu. Ligaen er tabt for os. Det eneste vi kan/skal gå efter er at slutte på 5. Pladsen fremfor 6. Pladsen.

Pokalen er det eneste rigtige mål vi har tilbage i sæsonen. Den skal selvfølgelig have 1. Prioritet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Besvar