Gaarde og Wieghorst raus tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Uldahl » 9. maj 2018, 11:28

For første gang i +45 år har jeg misset en kamp med AaB. Den sidste kamp mod Horsens så jeg lykkeligvis ikke, jeg havde lykkeligt glemt de skulle spille. Så tiden blev brugt fornuftigt på at gøre en af terrasserne sommerklar. :cool:

Håbede de sidste kampe i suppen ville blive brugt på at spille stammen sammen med en tydelig spillestil, eller bare et tegn på en sådan. Det er ellers en oplagt mulighed nu hvor vi ikke kan rykke ud eller opnå noget mere spændende end en 5 plads. Men nej, de bliver brugt på at forsvare et håb om at hente et point hjem eller en meget heldig sejr. Underholdende fodbold som Gaarde siger vi skal spille kan vi kikke langt efter i AaB, hvis ikke positions fodbold / alibi spil er ens kop the.

Vi skal af med Gaarde og Wieghorst senest til sommer. Wieghorst hellere i går end i morgen. Så kan Allan bede Kuhn komme tilbage og styre holdet, men Allan bruger tiden frem til sommerens transfer vindue åbner igen til at prøve at komme af med nogle af sine alt for mange fejlskud til der er en ny sportsdirektør på plads, som så kan vælge træner, og nye spillere der passer til den nye stil som AaB skal spille.

Væk med Pea. Gaarde og hvem der ellers er fortalere for den stil med tekniske boldflyttere som vi laver i udviklingen af de unge spillere. Vi mangler i den grad at udvikle på de unges spids kompetencer, i stedet er der for meget fokus på teknisk boldflytteri. resultatet er der kommer en masse ligegyldig alibi spillere op. :thumbsdown:

Fodbold er under konstant udvikling i gangsat af unge visionære trænere, og omstillings parate ledere. Det har vi ikke i AaB vi holder fast i PEA's ideer om hvordan fodbold skal spilles. Nye folk til tak, og de skal ikke hentes blandt gamle klub folk og koryfæer. Kik i udlandet efter en ny træner. Ny spillestil. Keep it simple dummy. Scor et mål mere end modstanderen så er det der med at det skal være underholdende fodbold vi spiller også hjemme. :aabfan:

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Yankee » 9. maj 2018, 11:34

Uldahl skrev:klip
Fremragende skrevet - enig fra enden til anden. Der sker så meget spændende rundt omkring i fodboldverdenen, men AaB er størknet og sakket langt, langt bagud.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Elscorpio » 10. maj 2018, 10:03

frederikshavneren skrev:
Forza skrev:
le Cid skrev:
Elscorpio skrev:
Nitten skrev:
Patmand skrev: For nuværende udgør Allan Gaarde jo alene direktionen og ja, det er en bestyrelsesopgave at fyre medarbejdere på det trin.

En træneransættelse bør høre under den sportslige ansvarlige.
Enig, og det betyder at Wieghorst fortsætter i næste sæson da det vil være et for stort nederlag for Gaarde at fyre ham.
Så løsning må være at bestyrelsen træder i karakter og fyrer Gaarde, ansætter en nye slagkraftig direktør der som sin første gerning sparker Wieghorst ud
Hvorfor indrømmer Gaarde ikke bare sine fejlinvesteringer og de fejlcasts han har foretaget?
Skulle han stå og tale dårligt om spillere og trænere, der stadig er tilknyttet klubben? Det ville da være utrolig dårlig stil!

Enig. Gaarde har også øjne i panden og kan sagtens se de utallige fejlinvesteringer, men det ville være utrolig dårlig stil hvis han rent faktisk udtalte sig om det. Der er trods alt en del af dem i klubben.
Det er ikke mange dage/uger siden at Gaarde uden at nævne navne udtalte at nogle af nyindkøbene har underpræsteret ift. forventningerne
Det har Gaarde skam også i forhold til de penge han har haft til rådighed.
Eneste succes har været salget af Bassogog.

Synes det er den største fejl AaB har lavet at lade Gaarde overtage Lynges plads. En mand uden erfaring.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Kristian » 10. maj 2018, 15:43

Elscorpio skrev:
frederikshavneren skrev:
Forza skrev:
le Cid skrev:
Elscorpio skrev:
Nitten skrev:
Enig, og det betyder at Wieghorst fortsætter i næste sæson da det vil være et for stort nederlag for Gaarde at fyre ham.
Så løsning må være at bestyrelsen træder i karakter og fyrer Gaarde, ansætter en nye slagkraftig direktør der som sin første gerning sparker Wieghorst ud
Hvorfor indrømmer Gaarde ikke bare sine fejlinvesteringer og de fejlcasts han har foretaget?
Skulle han stå og tale dårligt om spillere og trænere, der stadig er tilknyttet klubben? Det ville da være utrolig dårlig stil!

Enig. Gaarde har også øjne i panden og kan sagtens se de utallige fejlinvesteringer, men det ville være utrolig dårlig stil hvis han rent faktisk udtalte sig om det. Der er trods alt en del af dem i klubben.
Det er ikke mange dage/uger siden at Gaarde uden at nævne navne udtalte at nogle af nyindkøbene har underpræsteret ift. forventningerne
Det har Gaarde skam også i forhold til de penge han har haft til rådighed.
Eneste succes har været salget af Bassogog.

Synes det er den største fejl AaB har lavet at lade Gaarde overtage Lynges plads. En mand uden erfaring.
Der er altså intet galt med at man valgte Gaarde.

Man må så bare konstatere at vi ikke er kommet godt nol ud af transfervinduerne og det kan skyldes flere ting og ikke kum Gaarde.

Der jeg synes vi har fejlet bigtime er på scoutområdet. Som jeg høre tingene, følger AaB spillere rundt omkring på baggrund af deres gamle/gode kontakter.

Lige på det punkt er vi jo sunket alt alt for langt bagefter, hvis man sammenligner med de andre topklubber herhjemme.

Man savner sq større fokus på scouting i klubben, så det ikke skal være op til det "faste" netværk, hvem AaB følger og henter til klubben.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Yankee » 11. maj 2018, 22:16

Kristian skrev:Der er altså intet galt med at man valgte Gaarde.

Man må så bare konstatere at vi ikke er kommet godt nol ud af transfervinduerne og det kan skyldes flere ting og ikke kum Gaarde.

Der jeg synes vi har fejlet bigtime er på scoutområdet. Som jeg høre tingene, følger AaB spillere rundt omkring på baggrund af deres gamle/gode kontakter.

Lige på det punkt er vi jo sunket alt alt for langt bagefter, hvis man sammenligner med de andre topklubber herhjemme.

Man savner sq større fokus på scouting i klubben, så det ikke skal være op til det "faste" netværk, hvem AaB følger og henter til klubben.
Jamen, hallo - det er da Allan Gaarde, der som sportsdirektør har valgt at vi ikke skulle have en scout... Han har endda indrømmet at han bevidst har nedprioriteret det.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Elscorpio » 12. maj 2018, 17:24

Gaarde er en kæmpe fejl, det kan godt være han har erfaring inde på banen, men han har fejlet big time som sportschef.

Men AaB er jo desværre kendt for indavl

AabIsTheBeast
Miniput
Miniput
Indlæg: 6
Tilmeldt: 3. jul 2017, 10:44
Favoritspiller: Würtz

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af AabIsTheBeast » 13. maj 2018, 12:45

Gaarde er i Randers for at se fodbold, mon man kan spekulere i en træner fyring? Og Christian Lønstrup som ny AaB træner ?

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af 9520AaB » 13. maj 2018, 12:53

AabIsTheBeast skrev:Gaarde er i Randers for at se fodbold, mon man kan spekulere i en træner fyring? Og Christian Lønstrup som ny AaB træner ?
Jeg tog den i transferønsker. Måske Kadri??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

MrDomoon
Superliga
Superliga
Indlæg: 591
Tilmeldt: 4. dec 2017, 09:21
Geografisk sted: Geografisk sted

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af MrDomoon » 15. maj 2018, 08:59

La' sejern over FCK ikke få dig til at glemme at vores sæson er blivet fuldstændigt brændt ned af Morten, Allan og co.
Drengene. Klubben. Byen. | JYLLAND ER RØD OG HVID! | Aalborg Boldklubspil Af 1885

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Jakobsen » 16. maj 2018, 22:57

9520AaB skrev:
13. maj 2018, 12:53
AabIsTheBeast skrev:Gaarde er i Randers for at se fodbold, mon man kan spekulere i en træner fyring? Og Christian Lønstrup som ny AaB træner ?
Jeg tog den i transferønsker. Måske Kadri??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nej, vi skal ikke have en kronisk skadet spiller. Tilgengæld bør man nok se nærmere på ham Saba fra Randers. Målfarlig kantspiller med en god alder. Til en god pris kunne det vel godt være interessant?
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

etbrugernavn
Miniput
Miniput
Indlæg: 5
Tilmeldt: 14. maj 2018, 02:38
Favoritspiller: Jacob Rinne

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af etbrugernavn » 19. maj 2018, 07:03

Kampen igår mindede mig om hvorfor Wieghorst skal væk!
Vi har "ingenting" at spille for, og så disker man op med sådan en omgang Køge-bold. Det er simpelthen så tørt.
Totalt uinteressant og fuldstændigt fodbold, og ved slutfløjtet klapper vi af dem for en 0-0'er mod Farum hjemme.
Min pointe er at under hans styre har AaB's ambitioner som spil som fanden-i-voldskhed dalet.

Jeg synes Gaarde fortjener et par vinduer endnu, alle de elendige køb virkede ikke elendige da vi fik dem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Pastorius » 19. maj 2018, 07:29

Få ham nu bare ud - han bér jo næsten selv om det.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/wie ... ed-toppen/
Med venlig Hilsen
--
Robert

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af andreasaab89 » 19. maj 2018, 14:15

Pastorius skrev:
19. maj 2018, 07:29
Få ham nu bare ud - han bér jo næsten selv om det.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/wie ... ed-toppen/

Magen til taberindstilling skal man sq lede længe efter

Raus
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Elscorpio » 19. maj 2018, 16:44

Pastorius skrev:
19. maj 2018, 07:29
Få ham nu bare ud - han bér jo næsten selv om det.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/wie ... ed-toppen/
Ud med ham. Sålænge Wieghorst er træner, kommer jeg ikke på stadion. Vi spiller det kedeligste fodbold i over 10 år

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af 9520AaB » 20. maj 2018, 09:53

Uanset om vi spiller skidt eller godt, og guderne skal vide at jeg ikke bryder mig om vores spil pt, så er der nogle facts man ikke kan se bort fra.
1. Vores trup er ikke bedre end placeringen pt, ovenikøbet synes jeg faktisk vi ligger højere end den kvalitet truppen har.
2. Dårlig sæson ja, men vi har faktisk fået point mod ALLE i top 6 i løbet af sæsonen, måske ikke så skidt endda.

Måske MW skal have lidt mere kredit for RESULTATERNE, men ikke spillestilen??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 20. maj 2018, 10:02

9520AaB skrev:
20. maj 2018, 09:53
Uanset om vi spiller skidt eller godt, og guderne skal vide at jeg ikke bryder mig om vores spil pt, så er der nogle facts man ikke kan se bort fra.
1. Vores trup er ikke bedre end placeringen pt, ovenikøbet synes jeg faktisk vi ligger højere end den kvalitet truppen har.
2. Dårlig sæson ja, men vi har faktisk fået point mod ALLE i top 6 i løbet af sæsonen, måske ikke så skidt endda.

Måske MW skal have lidt mere kredit for RESULTATERNE, men ikke spillestilen??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Resultatmæssigt er han godkendt. Men spillemæssigt er han dumpet med et brag. Og han har fået 10 nye spillere og kan stadig ikke finde et koncept. Det er helt vildt at vi stadig er så ringe. Og at AaB får en 5.plads siger vist mere om det elendige niveau i suppen end det siger om AaB.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Jakobsen » 20. maj 2018, 10:08

Køllen I Møllen skrev:
20. maj 2018, 10:02
9520AaB skrev:
20. maj 2018, 09:53
Uanset om vi spiller skidt eller godt, og guderne skal vide at jeg ikke bryder mig om vores spil pt, så er der nogle facts man ikke kan se bort fra.
1. Vores trup er ikke bedre end placeringen pt, ovenikøbet synes jeg faktisk vi ligger højere end den kvalitet truppen har.
2. Dårlig sæson ja, men vi har faktisk fået point mod ALLE i top 6 i løbet af sæsonen, måske ikke så skidt endda.

Måske MW skal have lidt mere kredit for RESULTATERNE, men ikke spillestilen??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Resultatmæssigt er han godkendt. Men spillemæssigt er han dumpet med et brag. Og han har fået 10 nye spillere og kan stadig ikke finde et koncept. Det er helt vildt at vi stadig er så ringe. Og at AaB får en 5.plads siger vist mere om det elendige niveau i suppen end det siger om AaB.
Jeg synes sådan set efteråret isoleret set var mere en godkendt. Han fik stabiliseret et hold der havde været i frit fald siden efteråret 2016 og skrabet en masse point sammen. Som Hamren en gang sagde det skaber man et fodboldhold nedefra og det var nødvendigt at bygge offensiven. Jeg er mere skuffet over foråret, hvor jeg synes det har været meget famlende. F.eks. synes jeg at Flores og Rolim har spillet for lidt ifht. at opbygge et koncept og han stadig er lidt for glad for alle de defensive midtbanespillere. Når det er sagt synes jeg dog også, at vores trup er skidt sammen og har nogle graverende mangler og de falder tilbage på Gaarde og er et gennemgående problem der er vokset siden sommeren 2014.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Hanga » 20. maj 2018, 10:42

Køllen I Møllen skrev:
20. maj 2018, 10:02


Resultatmæssigt er han godkendt. Men spillemæssigt er han dumpet med et brag. Og han har fået 10 nye spillere og kan stadig ikke finde et koncept. Det er helt vildt at vi stadig er så ringe. Og at AaB får en 5.plads siger vist mere om det elendige niveau i suppen end det siger om AaB.
Fuldstændig enig.
AaB kan "gemme sig" sig bag et acceptabelt resultat i Superligaen (ud fra en svag målsætning om top6), men de kan ikke overbevise mange om, at vi for alvor er på vej mod bedre tider, eller at vi følger en tilrettelagt genopbygningsplan med et stærkt koncept. Og AaB kan snakke nok så meget om gerne at ville spille underholdene, offensiv fodbold, men faktum er at vi er et af de kedeligste hold i Superligaen. Vi er med afstand holdet med færrest afslutninger og vores DBU inspirerede pasningsspil fører ingen vegne. Vi står som oftest godt, solidt plantet på banen men kan stort set ingenting fremad. Vi er pt. en parentes i dansk fodbold og det er intet under, at der kommer alt for få på stadion.

Vi er blevet utroligt grå på alle parametre.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 20. maj 2018, 14:23

Jakobsen skrev:
20. maj 2018, 10:08
Køllen I Møllen skrev:
20. maj 2018, 10:02
9520AaB skrev:
20. maj 2018, 09:53
Uanset om vi spiller skidt eller godt, og guderne skal vide at jeg ikke bryder mig om vores spil pt, så er der nogle facts man ikke kan se bort fra.
1. Vores trup er ikke bedre end placeringen pt, ovenikøbet synes jeg faktisk vi ligger højere end den kvalitet truppen har.
2. Dårlig sæson ja, men vi har faktisk fået point mod ALLE i top 6 i løbet af sæsonen, måske ikke så skidt endda.

Måske MW skal have lidt mere kredit for RESULTATERNE, men ikke spillestilen??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Resultatmæssigt er han godkendt. Men spillemæssigt er han dumpet med et brag. Og han har fået 10 nye spillere og kan stadig ikke finde et koncept. Det er helt vildt at vi stadig er så ringe. Og at AaB får en 5.plads siger vist mere om det elendige niveau i suppen end det siger om AaB.
Jeg synes sådan set efteråret isoleret set var mere en godkendt. Han fik stabiliseret et hold der havde været i frit fald siden efteråret 2016 og skrabet en masse point sammen. Som Hamren en gang sagde det skaber man et fodboldhold nedefra og det var nødvendigt at bygge offensiven. Jeg er mere skuffet over foråret, hvor jeg synes det har været meget famlende. F.eks. synes jeg at Flores og Rolim har spillet for lidt ifht. at opbygge et koncept og han stadig er lidt for glad for alle de defensive midtbanespillere. Når det er sagt synes jeg dog også, at vores trup er skidt sammen og har nogle graverende mangler og de falder tilbage på Gaarde og er et gennemgående problem der er vokset siden sommeren 2014.
Isoleret set kunne man måske have godkendt efteråret hvis der så bare havde været bygget på i foråret. Men har vi på noget tidspunkt spiller samme system 2 kampe i træk? Har vi på noget tidspunkt spillet med de samme 11 fra start i træk? Der har ikke været nogen form for kontinuitet på nogle områder hverken mht startopstilling eller system. Vi famler rundt i blinde og finder ingen korn. Der er INGEN stød tråd i noget af det MW foretager sig.

Og Wieghorst har sgu haft noget at sige mht indkøbene.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Elscorpio » 20. maj 2018, 14:54

Hanga skrev:
20. maj 2018, 10:42
Køllen I Møllen skrev:
20. maj 2018, 10:02


Resultatmæssigt er han godkendt. Men spillemæssigt er han dumpet med et brag. Og han har fået 10 nye spillere og kan stadig ikke finde et koncept. Det er helt vildt at vi stadig er så ringe. Og at AaB får en 5.plads siger vist mere om det elendige niveau i suppen end det siger om AaB.
Fuldstændig enig.
AaB kan "gemme sig" sig bag et acceptabelt resultat i Superligaen (ud fra en svag målsætning om top6), men de kan ikke overbevise mange om, at vi for alvor er på vej mod bedre tider, eller at vi følger en tilrettelagt genopbygningsplan med et stærkt koncept. Og AaB kan snakke nok så meget om gerne at ville spille underholdene, offensiv fodbold, men faktum er at vi er et af de kedeligste hold i Superligaen. Vi er med afstand holdet med færrest afslutninger og vores DBU inspirerede pasningsspil fører ingen vegne. Vi står som oftest godt, solidt plantet på banen men kan stort set ingenting fremad. Vi er pt. en parentes i dansk fodbold og det er intet under, at der kommer alt for få på stadion.

Vi er blevet utroligt grå på alle parametre.
Jeg vil hellere tabe 3-4 end en 0-0 og sådan noget er Wieghorsts måde at spille på. Dødkedeligt at se på, sætter ikke mine ben på stadion før Wieghorst er væk fra AaB.

Besvar