Gaarde og Wieghorst raus tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Spritten
2. div
2. div
Indlæg: 111
Tilmeldt: 5. jul 2016, 23:47

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Spritten » 23. okt 2018, 23:47

Nestor skrev:
23. okt 2018, 23:42
Spritten skrev:
23. okt 2018, 22:58
Please lad det ske!!!
Så findes der måske alligevel højere magter.

:aabfan:
Tænkte det samme! Tager min Ateisme til genovervejelse, hvis dette lykkes :D ;)

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Yankee » 24. okt 2018, 09:32

Brent skrev:
23. okt 2018, 21:31
Boblere

Steffen Højer
Jens Bertel Askou
Bo Zinck
Hvis det her er niveauet, så håber jeg godt nok ikke vi slipper Wieghorst :|

Generelt er vi vel lidt ude i at vi ved hvad vi har, men ikke hvad vi får. Hvad er det for en træner, vi kan få? Hvilken spillestil skal han spille? Hvad er projektet, han skal bidrage til? Der er utallige strategiske og tekniske spørgsmål, som lige nu virker til at være lidt uafklarede i AaB. Hvis vi bare får en ny "driftstræner", så vil jeg langt hellere beholde Wieghorst.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af BoT » 24. okt 2018, 09:43

Yankee skrev:
24. okt 2018, 09:32
Brent skrev:
23. okt 2018, 21:31
Boblere

Steffen Højer
Jens Bertel Askou
Bo Zinck
Hvis det her er niveauet, så håber jeg godt nok ikke vi slipper Wieghorst :|

Generelt er vi vel lidt ude i at vi ved hvad vi har, men ikke hvad vi får. Hvad er det for en træner, vi kan få? Hvilken spillestil skal han spille? Hvad er projektet, han skal bidrage til? Der er utallige strategiske og tekniske spørgsmål, som lige nu virker til at være lidt uafklarede i AaB. Hvis vi bare får en ny "driftstræner", så vil jeg langt hellere beholde Wieghorst.
Enig langt hen ad vejen. Det er altid utroligt nemt at tænke, at hvis bare vi får en ny træner, så bliver alt godt igen. Men sådan er det jo ikke. En ny træner er jo i princippet en kæmpe omvæltning i en klub - især hvis man vælger at gå en helt anden vej.
Jeg har godt set dine forslag i en anden tråd - og de er i hvert fald det, man kan kalde en helt anden vej. Og er det virkelig det, vi trænger til? Altså en Zorniger-revolution? Jeg tvivler.

Det vigtigste for mig vil være at få en ind, der kan løfte de spillere, vi allerede har samt udvikle en spillestil, der passer til spillere, klub og forventning. Og her så jeg selvfølgelig gerne, at Gaarde droppe sit "boldbesiddende"-mantra. Det er pisseligemeget, om man vinder boldbesiddelsesstatistikken. Så længe, man skaber chancer og vinder kampe.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Pastorius » 24. okt 2018, 09:58

Yankee skrev:
24. okt 2018, 09:32
Brent skrev:
23. okt 2018, 21:31
Boblere

Steffen Højer
Jens Bertel Askou
Bo Zinck
Hvis det her er niveauet, så håber jeg godt nok ikke vi slipper Wieghorst :|

Generelt er vi vel lidt ude i at vi ved hvad vi har, men ikke hvad vi får. Hvad er det for en træner, vi kan få? Hvilken spillestil skal han spille? Hvad er projektet, han skal bidrage til? Der er utallige strategiske og tekniske spørgsmål, som lige nu virker til at være lidt uafklarede i AaB. Hvis vi bare får en ny "driftstræner", så vil jeg langt hellere beholde Wieghorst.
Jeg vil under ingen omstændigheder beholde Wieghorst, men jeg er helt enig i at en ny træner skal være af en anden kaliber, hvis vi gerne vil have indfriet nogle af vores ambitioner.

Jeg troede egentlig alle på debatsiden var holdt op med at tage Brent alvorligt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Yankee » 24. okt 2018, 10:59

BoT skrev:
24. okt 2018, 09:43
Enig langt hen ad vejen. Det er altid utroligt nemt at tænke, at hvis bare vi får en ny træner, så bliver alt godt igen. Men sådan er det jo ikke. En ny træner er jo i princippet en kæmpe omvæltning i en klub - især hvis man vælger at gå en helt anden vej.
Jeg har godt set dine forslag i en anden tråd - og de er i hvert fald det, man kan kalde en helt anden vej. Og er det virkelig det, vi trænger til? Altså en Zorniger-revolution? Jeg tvivler.

Det vigtigste for mig vil være at få en ind, der kan løfte de spillere, vi allerede har samt udvikle en spillestil, der passer til spillere, klub og forventning. Og her så jeg selvfølgelig gerne, at Gaarde droppe sit "boldbesiddende"-mantra. Det er pisseligemeget, om man vinder boldbesiddelsesstatistikken. Så længe, man skaber chancer og vinder kampe.
Det er bare underligt at der konsekvent bliver foreslået trænere, der i bedste fald er "mere af det samme" og i værste fald er objektivt svagere kandidater end Wieghorst. Og jeg frygter oprigtigt at Gaarde kigger samme vej.

Og hvis du på den ene side ikke vil have en revolution kan du ikke samtidig kræve en træner, der udvikler en ny spillestil og dropper klubbens spilfilosofi. Det er vel en revolution? Og ikke noget, som du får med typer som Johnny Mølby eller Steffen Højer.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af BoT » 24. okt 2018, 11:10

Yankee skrev:
24. okt 2018, 10:59
BoT skrev:
24. okt 2018, 09:43
Enig langt hen ad vejen. Det er altid utroligt nemt at tænke, at hvis bare vi får en ny træner, så bliver alt godt igen. Men sådan er det jo ikke. En ny træner er jo i princippet en kæmpe omvæltning i en klub - især hvis man vælger at gå en helt anden vej.
Jeg har godt set dine forslag i en anden tråd - og de er i hvert fald det, man kan kalde en helt anden vej. Og er det virkelig det, vi trænger til? Altså en Zorniger-revolution? Jeg tvivler.

Det vigtigste for mig vil være at få en ind, der kan løfte de spillere, vi allerede har samt udvikle en spillestil, der passer til spillere, klub og forventning. Og her så jeg selvfølgelig gerne, at Gaarde droppe sit "boldbesiddende"-mantra. Det er pisseligemeget, om man vinder boldbesiddelsesstatistikken. Så længe, man skaber chancer og vinder kampe.
Det er bare underligt at der konsekvent bliver foreslået trænere, der i bedste fald er "mere af det samme" og i værste fald er objektivt svagere kandidater end Wieghorst. Og jeg frygter oprigtigt at Gaarde kigger samme vej.

Og hvis du på den ene side ikke vil have en revolution kan du ikke samtidig kræve en træner, der udvikler en ny spillestil og dropper klubbens spilfilosofi. Det er vel en revolution? Og ikke noget, som du får med typer som Johnny Mølby eller Steffen Højer.
Ikke enig. Når jeg siger revolution, mener jeg at ændre på den grundlæggende struktur i klubben. Altså sammensætningen af trænerstaben, udskiftning i spillertruppen, ændring af talent-setup mm.
At inkorporere en fast spillestil, som handler om at være meget chanceskabende, er jo i fint tråd med vores filosofi om at spille underholdende. At vi skal være boldbesiddende er jo en add-on, som jeg mener, vi snildt kan droppe, da den intet har med at være underholdende at høre, og i mine øjne er et levn fra Barcelonas tiki-taka-dage.

Lars Søndergaard lykkedes jo rent faktisk med førstnævnte i efteråret 2015, hvor vi spillede det måske mest underholdende og direkte spil, vi nogensinde har gjort. Især på hjemmebane.

Det kan en dansk træner selvfølgelig godt opnå igen uden at revolutionere alt, vi har opbygget hidtil.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Pastorius » 24. okt 2018, 11:10

Yankee skrev:
24. okt 2018, 10:59

Det er bare underligt at der konsekvent bliver foreslået trænere, der i bedste fald er "mere af det samme" og i værste fald er objektivt svagere kandidater end Wieghorst. Og jeg frygter oprigtigt at Gaarde kigger samme vej.

Og hvis du på den ene side ikke vil have en revolution kan du ikke samtidig kræve en træner, der udvikler en ny spillestil og dropper klubbens spilfilosofi. Det er vel en revolution? Og ikke noget, som du får med typer som Johnny Mølby eller Steffen Højer.
Jeg tror Gaarde (og hele AaB) stadig er tro mod deres idéer.

1) Vi får ikke en cheftræner, der kommer med hele sit hold, og skifter ud i alt omkring førsteholdet.
2) Vi skal stadig have plads til egne talenter. (Men vi er langt foran planen).
3) Det bliver samme koncept omkring spillestil vi går efter.

Det kan man kalde mere af det samme, men jeg savner stadig at se os prøve at føre den strategi ud i livet på en helhjertet måde af en træner jeg (på forhånd) har troet på havde evnerne til det. Jeg ved ikke om han kan findes. Det kan da godt være det er for svært, men jeg håber de bliver ved med at prøve.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Spanky » 24. okt 2018, 12:04

Jeg synes også det er svært at se mange danske emner, som en erstatning for MW. Men hvad med en mand som Brian Priske?

Om man vil være ved det eller ej, så kan vi helt sikkert lære noget af, hvordan man griber tingene an i Herning, både på talentfronten og i forhold til en mere direkte spillestil. Derudover har han også arbejdet sammen med Ståle, hvilket giver mulighed for at få nogen ideer med derfra også. Afslutningsvis kan det bestemt ikke udelukkes, at han føler sig forbigået i Herning i forbindelse med Thorup stoppede, og det dermed giver mulighed for at trække ham til Nordjylland. En af ulemperne er selvfølgelig, at han ikke har været prøvet af som cheftræner på øverste niveau endnu.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af FIDEL » 24. okt 2018, 12:55

Spanky skrev:
24. okt 2018, 12:04
Jeg synes også det er svært at se mange danske emner, som en erstatning for MW. Men hvad med en mand som Brian Priske?

Om man vil være ved det eller ej, så kan vi helt sikkert lære noget af, hvordan man griber tingene an i Herning, både på talentfronten og i forhold til en mere direkte spillestil. Derudover har han også arbejdet sammen med Ståle, hvilket giver mulighed for at få nogen ideer med derfra også. Afslutningsvis kan det bestemt ikke udelukkes, at han føler sig forbigået i Herning i forbindelse med Thorup stoppede, og det dermed giver mulighed for at trække ham til Nordjylland. En af ulemperne er selvfølgelig, at han ikke har været prøvet af som cheftræner på øverste niveau endnu.
Jeg aner intet om hvordan Priske er som træner. Dog skal vi passe lidt på med at tro på en mere direkte spillestil, og forvente revolution i spillestilen. Mindre kan også gøre det, og vi skal huske på, at vi nu bl.a. har 2 kanter i Lucas og Kusk, der er bedst MED bolden, og derfor ikke typer, som løber solen sort for holdet, hverken defensivt eller offensivt. Samtidig har vi en central midtbane der er dygtige UDEN bolden, men ikke MED bolden. Vores centrale forsvar er heller ikke de bedste venner MED bolden, og vores højre backs er løbestærke, men ikke gode venner med bolden - Dette paradoks er meget uheldigt og viser en skæv sammensat trup. Hvis det er offensiv possesion-fodbold AaB ønsker at spille, så er det dælme en underlig indkøbspolitik de har ude på Hornevej!! Selvfølgelig skal alle spillere ikke være små tekniske typer, men sjovt nok har Wieghorst og inden ham Søndergaard kæmpet meget med at finde balancen på AaB-holdet. Wieghorst har stadig ikke fundet den helt, hvilket kan ses med hans evige skiftende opstillinger.

EDIT: Jeg tror det kunne gavne vores offensiv at skifte system til 4-3-3, hvor Kusk og Lucas er kanterne og Weert den centrale angriber. Bagved dem kan MC, Abildgaard og enten Thellufsen/Ochs eller Risgård spille.
I en 3-4-3 opstilling kan vi presse højere i banen, og forsvare med flere mand. Vi har Ahlmann og Pallesen/Børsting til at pøle som tossede på kanterne, og vi har jo tidligere set, at vores forsvar fungerede bedre når de er 3 stoppere.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af BassogogsVen » 24. okt 2018, 13:13

FIDEL skrev:
24. okt 2018, 12:55
Spanky skrev:
24. okt 2018, 12:04
Jeg synes også det er svært at se mange danske emner, som en erstatning for MW. Men hvad med en mand som Brian Priske?

Om man vil være ved det eller ej, så kan vi helt sikkert lære noget af, hvordan man griber tingene an i Herning, både på talentfronten og i forhold til en mere direkte spillestil. Derudover har han også arbejdet sammen med Ståle, hvilket giver mulighed for at få nogen ideer med derfra også. Afslutningsvis kan det bestemt ikke udelukkes, at han føler sig forbigået i Herning i forbindelse med Thorup stoppede, og det dermed giver mulighed for at trække ham til Nordjylland. En af ulemperne er selvfølgelig, at han ikke har været prøvet af som cheftræner på øverste niveau endnu.
Jeg aner intet om hvordan Priske er som træner. Dog skal vi passe lidt på med at tro på en mere direkte spillestil, og forvente revolution i spillestilen. Mindre kan også gøre det, og vi skal huske på, at vi nu bl.a. har 2 kanter i Lucas og Kusk, der er bedst MED bolden, og derfor ikke typer, som løber solen sort for holdet, hverken defensivt eller offensivt. Samtidig har vi en central midtbane der er dygtige UDEN bolden, men ikke MED bolden. Vores centrale forsvar er heller ikke de bedste venner MED bolden, og vores højre backs er løbestærke, men ikke gode venner med bolden - Dette paradoks er meget uheldigt og viser en skæv sammensat trup. Hvis det er offensiv possesion-fodbold AaB ønsker at spille, så er det dælme en underlig indkøbspolitik de har ude på Hornevej!! Selvfølgelig skal alle spillere ikke være små tekniske typer, men sjovt nok har Wieghorst og inden ham Søndergaard kæmpet meget med at finde balancen på AaB-holdet. Wieghorst har stadig ikke fundet den helt, hvilket kan ses med hans evige skiftende opstillinger.

EDIT: Jeg tror det kunne gavne vores offensiv at skifte system til 4-3-3, hvor Kusk og Lucas er kanterne og Weert den centrale angriber. Bagved dem kan MC, Abildgaard og enten Thellufsen/Ochs eller Risgård spille.
I en 3-4-3 opstilling kan vi presse højere i banen, og forsvare med flere mand. Vi har Ahlmann og Pallesen/Børsting til at pøle som tossede på kanterne, og vi har jo tidligere set, at vores forsvar fungerede bedre når de er 3 stoppere.
At spille med tre stoppere ville enten kræve indkøb på den position, eller at man skulle bringe Ross i spil som fast starter allerede, hvilket er for usikkert.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af FIDEL » 24. okt 2018, 14:03

Når jeg ser det nyeste klip på Aabsport.dk, så bliver jeg sådan lidt nå ja ja det er flot med det talentarbejde der gøres i AaB, og det mener jeg sgu! Men vi skal åbenbart hele tiden have at vide, at AaB ligger nr. 3 på listen i Europa, og der gøres meget ud af hele tiden at signalere, at AaB bruger meget egne talenter. Jeg kan bare ikke lade være med at tænke "Ja ja, men det er jo ikke et succeskriterie som sådan, at man bruger mange talenter" Det skal også føre til noget brugbart! Det er selvfølgelig brugbart hvis der tjenes penge i form af transfers på et tidspunkt, men som sådan savner jeg højere ambitioner og at man i AaB skyder brystet frem og ikke altid er klassens flinke dreng.

Talentarbejdet virker nogle gange som røgslør fra politiker-Gaarde, og så har han og resten af den sportslige ledelse jo også en søforklaring på svingende resultater mm. Fakta er jo bare, at det faktisk er de etablerede erfarne spillere i AaB, som ikke har vist et højt nok niveau i kamp i 3-4 år - ikke talenterne!

Yderligere så er jeg sgu ved at være ret træt af det der "Hele nordjyllands hold", som man forsøger at brande sig på. Det passer jo ifm. samarbejdsklubberne, men derudover er der jo ikke meget der tyder på, at AaB støttes i hele Nordjylland. Jeg ville overveje en re-branding strategi af AaB hvis jeg var ledelsen, men det er jeg jo ikke så deeet...

Hvis ledelsen vil have flere tilskuere på stadion, så kræver det selvfølgelig bedre spil og resultater på hjemmebane, men samtidig også en mere moderne og fræk branding af klubben. Det er for kedeligt og sikkert, og det vil især unge mennesker skide et stykke.
Som der tidligere er blevet diskuteret herinde, så kunne det være fedt hvis AaB rent faktisk ville positionere sig som det de historisk er, nemlig en arbejderklub i en industriby/arbejderby, hvor stadion også ligger i en bydel, hvor en del af pøbelen bor.
Det er jo trods alt en dum beliggenhed stadion har, ihvertfald for de tilskuere som kommer i bil fra Pandrup, Aabybro, Støvring etc.

Jeg har ikke så meget belæg for det, men jeg tror faktisk, at AaB ville kunne tiltrække flere loyale tilskuere ved at brande sig som en Aalborg-klub med værdier som f.eks. hårdt arbejde, loyalitet og vi passer på vores egne.

Nå det var lige lidt varm luft jeg skulle af med... :aabfan:

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Pastorius » 24. okt 2018, 14:06

FIDEL skrev:
24. okt 2018, 14:03
Jeg har ikke så meget belæg for det, men jeg tror faktisk, at AaB ville kunne tiltrække flere loyale tilskuere ved at brande sig som en Aalborg-klub med værdier som f.eks. hårdt arbejde, loyalitet og vi passer på vores egne.
AaB vil kunne trække mange tilskuere på stadion, hvis der var sammenhæng mellem det de (siger) de gerne vil, og det man kan se på stadion OG vi det meste af tiden har gode resultater. Den er ikke så meget længere end det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
vandmelonen
1. div
1. div
Indlæg: 362
Tilmeldt: 11. feb 2009, 01:05
Favoritspiller: Mæhle

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af vandmelonen » 24. okt 2018, 14:15

FIDEL skrev:
24. okt 2018, 14:03
Jeg har ikke så meget belæg for det, men jeg tror faktisk, at AaB ville kunne tiltrække flere loyale tilskuere ved at brande sig som en Aalborg-klub med værdier som f.eks. hårdt arbejde, loyalitet og vi passer på vores egne.
Det er en anden diskussion end her i tråden, men jeg er 100% enig. Og har i øvrigt tænk præcis det samme i lang tid.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af FIDEL » 24. okt 2018, 14:15

Pastorius skrev:
24. okt 2018, 14:06
FIDEL skrev:
24. okt 2018, 14:03
Jeg har ikke så meget belæg for det, men jeg tror faktisk, at AaB ville kunne tiltrække flere loyale tilskuere ved at brande sig som en Aalborg-klub med værdier som f.eks. hårdt arbejde, loyalitet og vi passer på vores egne.
AaB vil kunne trække mange tilskuere på stadion, hvis der var sammenhæng mellem det de (siger) de gerne vil, og det man kan se på stadion OG vi det meste af tiden har gode resultater. Den er ikke så meget længere end det.
Ja det er rigtigt, at det vil hjælpe på det. Personligt vil jeg dog hellere se en flok fysisk stærke spillere, der fighter så blodet sprøjter, end jeg vil se på det nuværende alibifodbold som Wieghorst har indført. Intensitet er vigtigt i fodbold for at få tilskuerne med på lægterne. Jeg synes eksempelvis det er federe at se engelsk fodbold, også Championship, end andre ligaer i verden, og det skyldes intensiteten og atmosfæren på stadion.
Jeg mener det er forfejlet det AaB har gang i med en fast teknisk måde at spille fodbold på, og særligt det med at trille bolden stille og roligt rundt uden at være foran er helt vildt ødelæggende for éns lyst til at se AaB spille.
Det bør være en styrke for klubben, at alle hold spiller på samme måde i AaB, men sjovt nok er det jo ikke tekniske vidundere der udklækkes for tiden. Det er mere spillere der er gode uden bolden - med Thellufsen og Ali som undtagelserne.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Gnu » 24. okt 2018, 14:25

Hvor kommer ideen om AaB som arbejderklub egentlig fra? Klubben er grundlagt af cricket-spillende ingeniører, og det er vel næppe særlig arbejder-agtigt.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

seamann

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af seamann » 24. okt 2018, 14:33

Gnu skrev:
24. okt 2018, 14:25
Hvor kommer ideen om AaB som arbejderklub egentlig fra? Klubben er grundlagt af cricket-spillende ingeniører, og det er vel næppe særlig arbejder-agtigt.
Ah hva - der er da lidt proletariat over ingeniører.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Jakobsen » 24. okt 2018, 14:44

FIDEL skrev:Når jeg ser det nyeste klip på Aabsport.dk, så bliver jeg sådan lidt nå ja ja det er flot med det talentarbejde der gøres i AaB, og det mener jeg sgu! Men vi skal åbenbart hele tiden have at vide, at AaB ligger nr. 3 på listen i Europa, og der gøres meget ud af hele tiden at signalere, at AaB bruger meget egne talenter. Jeg kan bare ikke lade være med at tænke "Ja ja, men det er jo ikke et succeskriterie som sådan, at man bruger mange talenter" Det skal også føre til noget brugbart! Det er selvfølgelig brugbart hvis der tjenes penge i form af transfers på et tidspunkt, men som sådan savner jeg højere ambitioner og at man i AaB skyder brystet frem og ikke altid er klassens flinke dreng.

Talentarbejdet virker nogle gange som røgslør fra politiker-Gaarde, og så har han og resten af den sportslige ledelse jo også en søforklaring på svingende resultater mm. Fakta er jo bare, at det faktisk er de etablerede erfarne spillere i AaB, som ikke har vist et højt nok niveau i kamp i 3-4 år - ikke talenterne!

Yderligere så er jeg sgu ved at være ret træt af det der "Hele nordjyllands hold", som man forsøger at brande sig på. Det passer jo ifm. samarbejdsklubberne, men derudover er der jo ikke meget der tyder på, at AaB støttes i hele Nordjylland. Jeg ville overveje en re-branding strategi af AaB hvis jeg var ledelsen, men det er jeg jo ikke så deeet...

Hvis ledelsen vil have flere tilskuere på stadion, så kræver det selvfølgelig bedre spil og resultater på hjemmebane, men samtidig også en mere moderne og fræk branding af klubben. Det er for kedeligt og sikkert, og det vil især unge mennesker skide et stykke.
Som der tidligere er blevet diskuteret herinde, så kunne det være fedt hvis AaB rent faktisk ville positionere sig som det de historisk er, nemlig en arbejderklub i en industriby/arbejderby, hvor stadion også ligger i en bydel, hvor en del af pøbelen bor.
Det er jo trods alt en dum beliggenhed stadion har, ihvertfald for de tilskuere som kommer i bil fra Pandrup, Aabybro, Støvring etc.

Jeg har ikke så meget belæg for det, men jeg tror faktisk, at AaB ville kunne tiltrække flere loyale tilskuere ved at brande sig som en Aalborg-klub med værdier som f.eks. hårdt arbejde, loyalitet og vi passer på vores egne.

Nå det var lige lidt varm luft jeg skulle af med... :aabfan:
Meget enig i det du skriver. Antallet af talenter er altså ikke noget succeskriterie. Jeg vil hellere have fem rigtige gode af egen avl end 15 hvor de bedste er middelmådige. Vi har altid haft mange nordjyder, men det er ikke noget succeskriterie i sig selv. Vi skal blive med at have en klar nordjysk identitet, men det har vi også at ligge nr. 3 i Europa i brugen af egen avl.

Sendt fra min SM-G965F med Tapatalk

Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Pastorius » 24. okt 2018, 15:01

FIDEL skrev:
24. okt 2018, 14:15
Pastorius skrev:
24. okt 2018, 14:06
FIDEL skrev:
24. okt 2018, 14:03
Jeg har ikke så meget belæg for det, men jeg tror faktisk, at AaB ville kunne tiltrække flere loyale tilskuere ved at brande sig som en Aalborg-klub med værdier som f.eks. hårdt arbejde, loyalitet og vi passer på vores egne.
AaB vil kunne trække mange tilskuere på stadion, hvis der var sammenhæng mellem det de (siger) de gerne vil, og det man kan se på stadion OG vi det meste af tiden har gode resultater. Den er ikke så meget længere end det.
Ja det er rigtigt, at det vil hjælpe på det. Personligt vil jeg dog hellere se en flok fysisk stærke spillere, der fighter så blodet sprøjter, end jeg vil se på det nuværende alibifodbold som Wieghorst har indført. Intensitet er vigtigt i fodbold for at få tilskuerne med på lægterne. Jeg synes eksempelvis det er federe at se engelsk fodbold, også Championship, end andre ligaer i verden, og det skyldes intensiteten og atmosfæren på stadion.
Jeg mener det er forfejlet det AaB har gang i med en fast teknisk måde at spille fodbold på, og særligt det med at trille bolden stille og roligt rundt uden at være foran er helt vildt ødelæggende for éns lyst til at se AaB spille.
Det bør være en styrke for klubben, at alle hold spiller på samme måde i AaB, men sjovt nok er det jo ikke tekniske vidundere der udklækkes for tiden. Det er mere spillere der er gode uden bolden - med Thellufsen og Ali som undtagelserne.
Det ville overraske mig, hvis det var en generel holdning. Jeg er enig i at MW's bold er kedeligt at se på, men det var det ikke inden den tid, og the double i 2014 er noget af det flotteste og mest underholdende jeg har set et AaB-hold spille. Kun mesterskabet i 95 kommer op på det samme niveau.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Hovedet » 24. okt 2018, 15:28

Gnu skrev:
24. okt 2018, 14:25
Hvor kommer ideen om AaB som arbejderklub egentlig fra? Klubben er grundlagt af cricket-spillende ingeniører, og det er vel næppe særlig arbejder-agtigt.
AaB er netop ikke en arbejderklub. Det var Chang, der i sin tid havde det prædikat - altså dengang det betød noget, hvilket vil sige omtrent et halvt århundrede siden. Men kunne da ellers være et opsigtsvækkende slogan: "AaB - hele Aalborgs og andre dele af Nordjyllands arbejderklub".

Enig i, at "Hele Nordjyllands klub" - mantraet er udlevet og pænt anstrengt. Dels fordi AaB faktisk ikke er Nordjyllands eneste Superligaklub, dels at det bare ikke rigtig holder. I det hele taget har klubbens tilskuertal aldrig været lavere, siden det slogan blev introduceret.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af FIDEL » 24. okt 2018, 17:47

Gnu skrev:
24. okt 2018, 14:25
Hvor kommer ideen om AaB som arbejderklub egentlig fra? Klubben er grundlagt af cricket-spillende ingeniører, og det er vel næppe særlig arbejder-agtigt.
Hmmm jeg var overbevist om, at det var engelske jernbanearbejdere, hvilket er meget arbejderagtigt.
Jamen så falder min mening jo lidt til jorden. Generelt snobber jeg helst nedad - deraf kommer mit ønske om AaB som en arbejderklub nok fra!!
Men at Aalborg tidligere var en arbejderby/industri y, den identitet kan jeg godt savne, og det kunne være fedt at brande en fodboldklub med, men det er nok urealistisk.

Besvar