Gaarde og Wieghorst raus tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Remark
1. div
1. div
Indlæg: 397
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Remark » 25. nov 2018, 21:08

Hvis man er lidt belastet af historisk viden, vil man se, st AaB altid har haft svært ved at finde melodien efter et mesterskab.

1.mesterskab i 95: Først med Hans Backe fra 1998 får vi en ordentlig træner. Både Sepp og Per Westergaard fyres (sidstnævnte endda to gange, en Lynge classic)

2.mesterskab i 99: Backe bliver ikke forlænget, Rudbæk tager over og fyres, PEA nødes til at tage en meget lidt succesfuld sæson 02/03 og kaster håndklædet i ringen og far Kusk redder lidt af æren i efteråret 03. Først med Hamrén i 04 kommer der langsomt mere stabile resultater.

3.mesterskab i 08: Lynge laver et gigantisk flop efter Hamrén med først Rioch og så Pehrsson, der skaber et ideforladt AaB-hold med store indkøb og slet intet evner. Kent redder os med hjælp fra gode folk, der gav os Duncan og bygger stille og roligt op til en vanvittig sæson 13/14

4.mesterskab i 14 og et succesfuldt Europa-togt efterfølgende giver penge i kassen, men Lars Søndergaard viser sig ikke dygtig nok og fyres efter et miserabelt 2016. Wieghorst tager over og et uskarpt hold redder livet før det bliver helt slem. En hæderlig sæson 17/18 giver en femteplads og nu skulle det så være - og er det ikke.

Med mindre vi hiver 7-9 point hjem de sidste tre kampe, er Wieghorst fortid ud fra historiske erfaringer. Gaarde er derimod sikker i sadlen.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Jakobsen » 25. nov 2018, 22:46

FlæskeFrank skrev:
25. nov 2018, 20:25
Når man hører om 2014-mesterskabet og alt er lort lige siden, så kan man vel godt bringe en parallel til 1995-mesterskabet.

Her præsterer vi også uventet godt og den efterfølgende træner, som tog over, var vel en af de mest ikoniske trænere, nemlig Sepp Piontek. Det var i bakspejlet dømt til at fejle, fordi forgængeren tog os noget længere end vi nogensinde havde forventet. Tilsvarende ville ingen trænere kunne fylde 2014-skoene ud.

I øvrigt er det vel også værd at nævne, at Kent selv blev fyret, ligesom Lars Søndergaard og forventelig også Wieghorst.

Sålænge sammenligningen er 2014, så kommer vi ikke videre. Det er ingen undskyldning for det dårlige spil, men vi har et par niveauer imellem i dag og 2014 og der skal vi altså i første omgang 1-2 niveauer op bare for at være anstændige og det må være fokus her og nu.

I øvrigt og det er måske ikke denne tråd, men de to sidste mål imod os, fra Mucoli og Ndoye, var gået ind mod alle hold. Igen i reference-mode, så var det vel ligesom Faxe og EM-finalen.
Det er egentlig ikke mit indtryk at folk som sådan måler alt efter 2014 længere. Spillemæssigt gør man på nogle punkter, men det vel i lige så høj fordi Gaarde har taget det der virkede i en sæson og ophøjet til de vise sten. Problemet er, at der ikke er nogle positive tendenser

- På trods af der er gået fire år til at bygge det nye hold har vi ikke skyggen af et sammenhængende eller velfungerende spilkoncept. Jeg kan godt høre hvad AaB siger de vil, men jeg kan simpelthen ikke genkende det på banen. Det hele er sådan med lodder og tridser fra kamp til kamp med at skrabe point sammen. Der er ingen sammenhæng eller positiv udvikling at spore.
- Vi udvikler ikke spillere på samme måde som for fem år siden. Det var ekstremt det vi lavede frem mod 13/14, men vi har jo ikke udviklet en Superligaprofil siden Spalvis. Mæhle var her ikke længe nok til at blive en profil og udover ham og Abildgaard er dælme svært at få øje på vi forløser vores talenters potentiale. I den henseende er det også tankevækkende, at den mand som skabte den gode talentudvikling tog sit tøj og gik efter et år med Gaarde.
- Indkøbene giver ingen mening. AaBs recept har altid været egen avl kombineret med nordiske profiler og evt. forsødet med 1-2 brassere/afrikanere. Under Gaarde har vi haft et væld af mystiske køb af udlændinge, som hverken har haft kvaliteten eller passet ind i den erklærede spillestil. Man har hentet en peruvianer, tre slovakker, en østriger, en brasser man ikke gad bruge, en spillende svensk stopper som ikke var spillende, en tysker, to hollændere, en finne og endnu en svensker som ikke passede til spillestilen. Man køber ind på må og få på markeder klubben ikke kender og resultatet bliver derefter.
- Man undlader at lukke åbenlyse huller i strategiens navn. F.eks. har Jakob Blåbjerg været blandt de tre bedste midterforsvare i fem år uden han har flyttet sig siden han kom op på holdet. Der er forhåbentlig ikke en spiller man nogensinde ville hente udenfor og han er her udelukkende fordi han er egen avl.
- Ansættelsen og fyrringen af Søndergaard. Mange var skeptiske ved valget af Søndergaard og han er heller ikke det mest sexede valg eller det mest rigtige. Måden man sparkede Søndergaard ud på var dog endnu mere kritisabel. Han så, at skuden var læk og lukkede hullet og fik skrabet en pokkers masse point sammen som reelt var det der reddede os fra at spille nedrykningsplayoff i foråret 2017, hvor holdet sejlede og var i frit fald. Jeg havde det helt fint med, at Søndergaard så skuden var læk og kortsigtet skrabede en masse point sammen som reelt nok reddede os fra nedrykning. At Gaarde forventede 2014 fodbold eller bare noget der lignede med den samling af førsteårsseniorer og alle hans mærkelige udlændinge er simpelthen en skandale af rang. Hvordan Wieghorst så i øvrigt stadig kan være træner her med et væsentligt bedre materiale og dårligere spil er mig en gåde.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af FlæskeFrank » 25. nov 2018, 23:20

Den del vil jeg gerne diskutere.

Der er vel rimelig enighed på debatsiden, at spillet ikke er interessant og her pisser det også mig af, at Wieghorst ikke vil erkende det med i det mindste "men det arbejder vi stenhårdt på til træning".

Talentudviklingen ved jeg sgu ikke rigtig. Abildgaard, Magnus C og Abou Al virker spændende og jeg tror godt en af de tre kan blive solgt for rigtige penge - som vel er en af måleparameterne. Thelufsen er også ved at være fast påholdet. Ross og Kaufmann ser spændende ud

Så lige på det område kan jeg godt se lyspunkter og Mæhle fløj fra reden for blot 1½ år siden.

Men vi har et hold, som er væsentlig bedre end spillet indikerer og det må sende træneren på affyringsrampen - ikke sportsdirektøren.

Hvis du var Gaarde, ville du så fyre Wieghorst i dag og lade assistenterne overtage ? Og PEA er ikke en mulighed. Der er ingen trænernavne i vores tråde, som kan hentes nu. Og pt. får vi point - bare ikke sejre. Så det er vel fornuftigt nok, at holde ved Wieghorst, hvis man ikke kan få den rette.

Hvis ikke der er 7 point i de tre sidste kampe inden ferien, så reagerer Gaarde vel også.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Mr. Larsen » 26. nov 2018, 01:07

FlæskeFrank skrev:
25. nov 2018, 23:20
Den del vil jeg gerne diskutere.

Der er vel rimelig enighed på debatsiden, at spillet ikke er interessant og her pisser det også mig af, at Wieghorst ikke vil erkende det med i det mindste "men det arbejder vi stenhårdt på til træning".

Talentudviklingen ved jeg sgu ikke rigtig. Abildgaard, Magnus C og Abou Al virker spændende og jeg tror godt en af de tre kan blive solgt for rigtige penge - som vel er en af måleparameterne. Thelufsen er også ved at være fast påholdet. Ross og Kaufmann ser spændende ud

Så lige på det område kan jeg godt se lyspunkter og Mæhle fløj fra reden for blot 1½ år siden.

Men vi har et hold, som er væsentlig bedre end spillet indikerer og det må sende træneren på affyringsrampen - ikke sportsdirektøren.

Hvis du var Gaarde, ville du så fyre Wieghorst i dag og lade assistenterne overtage ? Og PEA er ikke en mulighed. Der er ingen trænernavne i vores tråde, som kan hentes nu. Og pt. får vi point - bare ikke sejre. Så det er vel fornuftigt nok, at holde ved Wieghorst, hvis man ikke kan få den rette.

Hvis ikke der er 7 point i de tre sidste kampe inden ferien, så reagerer Gaarde vel også.
Weighorst har jo den samme håbløse indstilling til taktik som Morten Olsen kørte med på landsholdet, spillerne skal død og pine spille deres system, om de har evnerne eller ej. Jeg savner sgu en træner Åge Hareide, han har kigget på spiller materialet og sat taktikken efter hvad spiller vi har og ikke hvad taktik han går og drømmer om at spille.

Hamrén måtte jo også sadle om efter noget tid i klubben og spille mere direkte fordi det var det som fungerede med den spillertrup vi nu havde.

Men Gaarde har altså også et ansvar med utallige fejlkøb han har lavet sin tid som sportsdirektør. Han skal dog ha ros for Bassogog salget, det var stærkt solgt når man tænker på hvad han egentlig havde præsteret på superligaholde. Men han burde ha givet MW sparket for længst, han er sammen med Rioch de ringeste træner vi har haft målt på point snit
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af raekkeettre » 26. nov 2018, 07:06

FlæskeFrank skrev:
25. nov 2018, 23:20
Den del vil jeg gerne diskutere.

Der er vel rimelig enighed på debatsiden, at spillet ikke er interessant og her pisser det også mig af, at Wieghorst ikke vil erkende det med i det mindste "men det arbejder vi stenhårdt på til træning".

Talentudviklingen ved jeg sgu ikke rigtig. Abildgaard, Magnus C og Abou Al virker spændende og jeg tror godt en af de tre kan blive solgt for rigtige penge - som vel er en af måleparameterne. Thelufsen er også ved at være fast påholdet. Ross og Kaufmann ser spændende ud

Så lige på det område kan jeg godt se lyspunkter og Mæhle fløj fra reden for blot 1½ år siden.

Men vi har et hold, som er væsentlig bedre end spillet indikerer og det må sende træneren på affyringsrampen - ikke sportsdirektøren.

Hvis du var Gaarde, ville du så fyre Wieghorst i dag og lade assistenterne overtage ? Og PEA er ikke en mulighed. Der er ingen trænernavne i vores tråde, som kan hentes nu. Og pt. får vi point - bare ikke sejre. Så det er vel fornuftigt nok, at holde ved Wieghorst, hvis man ikke kan få den rette.

Hvis ikke der er 7 point i de tre sidste kampe inden ferien, så reagerer Gaarde vel også.
Jeg ville ikke fyre MW i dag....Jeg ville havde fyret ham i landsholdspausen for 6 uger siden, da spillet absolut ikke har udviklet sig overhoved i over 2 år......og nu har vi en virkelig god offensive. Sagt siden 6 spillerunde, MW skal ud....der sker intet nyt! Han har aldrig taktisk vundet en kamp for os...eller ændret en kamp....scorer ingen mål, skaber ingen chancer og er den dårligste træner i AaBs over 20 års superliga historie!....Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor vi holder fast....Jeg fatter det ikke!

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Kunji » 26. nov 2018, 09:13

Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af MrBangDK » 26. nov 2018, 09:13

Så er Wieghorst fyret.. lad os så for helvede for en bedre én næste gang!!
Ska' vi hak'?

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Nitten » 26. nov 2018, 09:14

MrBangDK skrev:
26. nov 2018, 09:13
Så er Wieghorst fyret.. lad os så for helvede for en bedre én næste gang!!
:thumbsup: hurra

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af andreasaab89 » 26. nov 2018, 09:18

MrBangDK skrev:
26. nov 2018, 09:13
Så er Wieghorst fyret.. lad os så for helvede for en bedre én næste gang!!
Men nu må gaarde for helvede også indse sine egne mangler og så hente hjælp udefra ifht at få scoutet den nye træner

Vi har et rigtig godt hold med mange dygtige spillere
Vi har en dyr trup. Vi har en pæn alders diversifikation , fordeling mellem danskere og udlændinge etc

Nu mangler træneren der kan forløse det !
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af AK48hamas » 26. nov 2018, 09:20

På tide. Denne tråd blev oprettet i april måned.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Pastorius » 26. nov 2018, 09:22

Så blev det også jul i år!
Med venlig Hilsen
--
Robert

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af gravballe » 26. nov 2018, 09:23

Troede ikke der ville ske noget før til vinter. Hvis man fyre ham nu, må man da gå ud fra man er tæt på at ansætte en træner eller?

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af andreasaab89 » 26. nov 2018, 09:25

gravballe skrev:
26. nov 2018, 09:23
Troede ikke der ville ske noget før til vinter. Hvis man fyre ham nu, må man da gå ud fra man er tæt på at ansætte en træner eller?
Det tror jeg ikke. Kommer nok først en ind inden træningslejren.

Men nu giver man lige Friis chancen i 3 kampe
Han kan jo ikke gøre det dårligere end MW
Og man ser jo nogle gange assistent træner effekten kortvarigt
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af FIDEL » 26. nov 2018, 09:28

SÅDAN!!! Hold kæft hvor er jeg glad og lettet. Nu kan vi se fremad, og det bliver meget interessant i mine øjne at se hvordan Lars Friis vil gribe kampene an, samt hvordan han sætter opstillingen. Mon den bliver mere offensiv, defensiv etc??

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Buzz Killington » 26. nov 2018, 09:29

Ja, det var jo uundgåeligt, og alt for sent.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af le Cid » 26. nov 2018, 09:29

Selvfølgelig overtager Friis indtil jul, med mindre man tilfældigvis har den oplagte erstatning klar i kulissen.

Jeg har lige været henne hos min kollega, som er VB-fan og takket ham personligt! :-D
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af andreasaab89 » 26. nov 2018, 09:30

Peter Sørensen nævnte i onside igår han stadig var klar på en ny trænergerning :danmarkfan: :cheers: :aabfan:
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

MrDomoon
Superliga
Superliga
Indlæg: 591
Tilmeldt: 4. dec 2017, 09:21
Geografisk sted: Geografisk sted

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af MrDomoon » 26. nov 2018, 09:30

Julemanden? er det dig?
Drengene. Klubben. Byen. | JYLLAND ER RØD OG HVID! | Aalborg Boldklubspil Af 1885

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Nitten » 26. nov 2018, 09:30

andreasaab89 skrev:
26. nov 2018, 09:25
gravballe skrev:
26. nov 2018, 09:23
Troede ikke der ville ske noget før til vinter. Hvis man fyre ham nu, må man da gå ud fra man er tæt på at ansætte en træner eller?
Det tror jeg ikke. Kommer nok først en ind inden træningslejren.

Men nu giver man lige Friis chancen i 3 kampe
Han kan jo ikke gøre det dårligere end MW
Og man ser jo nogle gange assistent træner effekten kortvarigt
Dejligt at Gaarde har læst med herinde og nu endelig er kommet frem til samme konklusion som flertallet på debatten 😄

Det eneste der lige undre er de sidste linjer om at man nu straks har IGANGSAT søgning på en afløser.
Det arbejde har vel været igang et stykke tid for pokker da hvis ellers Gaarde er opgaven voksen

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af andreasaab89 » 26. nov 2018, 09:31

andreasaab89 skrev:
26. nov 2018, 09:30
Peter Sørensen nævnte i onside igår han stadig var klar på en ny trænergerning :danmarkfan: :cheers: :aabfan:
Spøg til side kunne jeg virkelig godt se vi forsøgte med en udlænding

Kan virkelig ikke se nogle oplagte danske navne udover hjulmand som er låst i FCN..

Mon der ikke er en slovakisk træner også i Gaardes netværk
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Besvar