Gaarde og Wieghorst raus tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Forza » 26. nov 2018, 09:37

Nitten skrev:
26. nov 2018, 09:30
andreasaab89 skrev:
26. nov 2018, 09:25
gravballe skrev:
26. nov 2018, 09:23
Troede ikke der ville ske noget før til vinter. Hvis man fyre ham nu, må man da gå ud fra man er tæt på at ansætte en træner eller?
Det tror jeg ikke. Kommer nok først en ind inden træningslejren.

Men nu giver man lige Friis chancen i 3 kampe
Han kan jo ikke gøre det dårligere end MW
Og man ser jo nogle gange assistent træner effekten kortvarigt
Dejligt at Gaarde har læst med herinde og nu endelig er kommet frem til samme konklusion som flertallet på debatten 😄

Det eneste der lige undre er de sidste linjer om at man nu straks har IGANGSAT søgning på en afløser.
Det arbejde har vel været igang et stykke tid for pokker da hvis ellers Gaarde er opgaven voksen
Det ville vel være dårlig stil at udtale at man allerede har ledt efter en afløser før han blev fyret. AaB sørger for at være ordentlige, det kan jeg faktisk godt lide. Om det så er sandt at de først leder på markedet nu er en anden sag....
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af frederikshavneren » 26. nov 2018, 09:41

Fyringen er absolut berettiget omend jeg er lidt overrasket over at det sker nu, havde troet at klubben ville vente til vinterpausen.
Spillet og resultaterne taler klart for en fyring det er simpelthen ikke godt nok det der er præsteret.

Spændende hvilken træner vi lander. Det er svært at se oplagte danske kandidater, jeg havde gerne set Michelsen men det kommer selvfølgelig ikke til at ske.
Håber at det bliver en udlænding, måske en hollænder eller belgier. Måske Gaarde var i Amsterdam for at sondere markedet?

Gamen

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Gamen » 26. nov 2018, 09:48

Så må vi håbe Gaarde ryger samme vej inden længe. 2 totalt fejlcastede trænere, og et hav af dårlige indkøb senere...

Han har formået 3-4 "kendte" signings, men alt hvad man netop betaler en sportsdirektør for - at kunne sammensætte en slagkraftig trup, være forudseende mht. transfers og finde "ukendte spillere" har han fejlet elementært i.

Dejligt Wieghorst ryger - vi er en del der så skriften på væggen allerede for længe siden, og så at det her aldrig kunne blive et godt match. Synd at det skulle tage Allan Gaarde så længe.

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Nitten » 26. nov 2018, 09:49

andreasaab89 skrev:
26. nov 2018, 09:31
andreasaab89 skrev:
26. nov 2018, 09:30
Peter Sørensen nævnte i onside igår han stadig var klar på en ny trænergerning :danmarkfan: :cheers: :aabfan:
Spøg til side kunne jeg virkelig godt se vi forsøgte med en udlænding

Kan virkelig ikke se nogle oplagte danske navne udover hjulmand som er låst i FCN..

Mon der ikke er en slovakisk træner også i Gaardes netværk
Nationalitet er ikke så vigtig bare det er en træner der frasiger sig DBU stilen

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Yankee » 26. nov 2018, 09:51

Gamen skrev:
26. nov 2018, 09:48
Så må vi håbe Gaarde ryger samme vej inden længe. 2 totalt fejlcastede trænere, og et hav af dårlige indkøb senere...

Han har formået 3-4 "kendte" signings, men alt hvad man netop betaler en sportsdirektør for - at kunne sammensætte en slagkraftig trup, være forudseende mht. transfers og finde spillere som ikke er venner af huset har han fejlet elementært i.

Dejligt Wieghorst ryger - vi er en del der så skriften på væggen allerede for længe siden, og så at det her aldrig kunne blive et godt match. Synd at det skulle tage Allan Gaarde så længe.
Jah, i hvert fald skal der ske noget på den sportslige front. Det er imponerende at Gaarde har skabt så mange transferindtægter, men det er tilsvarende elendigt at han har brændt det af på en trup, der kun med hiv og sving er god nok til top-6.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af andreasaab89 » 26. nov 2018, 09:55

Nitten skrev:
26. nov 2018, 09:49
andreasaab89 skrev:
26. nov 2018, 09:31
andreasaab89 skrev:
26. nov 2018, 09:30
Peter Sørensen nævnte i onside igår han stadig var klar på en ny trænergerning :danmarkfan: :cheers: :aabfan:
Spøg til side kunne jeg virkelig godt se vi forsøgte med en udlænding

Kan virkelig ikke se nogle oplagte danske navne udover hjulmand som er låst i FCN..

Mon der ikke er en slovakisk træner også i Gaardes netværk
Nationalitet er ikke så vigtig bare det er en træner der frasiger sig DBU stilen
Jeg tænker bare vi trænger lidt til en revolution ..
jeg gad virkelig godt en mere udadvendt og “agressiv type”
Lidt ala den revolution zorniger kom med i BIF og hollænderen i Esbjerg for nylig.

Det må selvfælgelig ikke gå til ekstremer som ham den sindsyge hollænder Gravgaard hentede til Randers

Men kunne godt tænke mig en som kommer med nye perspektiver og vil udfordre den “indspisthed” etc og alt det overdreven kammerateri osv. Vil have noget vildskab og perspektiv i tingene
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af FIDEL » 26. nov 2018, 09:56

Gamen skrev:
26. nov 2018, 09:48
Så må vi håbe Gaarde ryger samme vej inden længe. 2 totalt fejlcastede trænere, og et hav af dårlige indkøb senere...

Han har formået 3-4 "kendte" signings, men alt hvad man netop betaler en sportsdirektør for - at kunne sammensætte en slagkraftig trup, være forudseende mht. transfers og finde spillere som ikke er venner af huset har han fejlet elementært i.

Dejligt Wieghorst ryger - vi er en del der så skriften på væggen allerede for længe siden, og så at det her aldrig kunne blive et godt match. Synd at det skulle tage Allan Gaarde så længe.
Enig! Tror bestemt også Gaarde er i farezonen. Men det skal times fra bestyrelsens side.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af andreasaab89 » 26. nov 2018, 09:57

Yankee skrev:
26. nov 2018, 09:51
Gamen skrev:
26. nov 2018, 09:48
Så må vi håbe Gaarde ryger samme vej inden længe. 2 totalt fejlcastede trænere, og et hav af dårlige indkøb senere...

Han har formået 3-4 "kendte" signings, men alt hvad man netop betaler en sportsdirektør for - at kunne sammensætte en slagkraftig trup, være forudseende mht. transfers og finde spillere som ikke er venner af huset har han fejlet elementært i.

Dejligt Wieghorst ryger - vi er en del der så skriften på væggen allerede for længe siden, og så at det her aldrig kunne blive et godt match. Synd at det skulle tage Allan Gaarde så længe.
Jah, i hvert fald skal der ske noget på den sportslige front. Det er imponerende at Gaarde har skabt så mange transferindtægter, men det er tilsvarende elendigt at han har brændt det af på en trup, der kun med hiv og sving er god nok til top-6.
Der er vi så voldsomt uenige. Jeg mener vores trup er 3-5 bedste i ligaen.....
For mig at se bør vi lande omkring 3-5 pladsen med denne trup. Dvs 1-3 pladsen er super og godt, 3-5 acceptabelt , 6 og ned uacceptabelt
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af abbifar » 26. nov 2018, 09:57

Og nu tænker jeg så endnu mere på, hvad Gaarde lavede i Holland i mandags...
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af frederikshavneren » 26. nov 2018, 09:59

abbifar skrev:
26. nov 2018, 09:57
Og nu tænker jeg så endnu mere på, hvad Gaarde lavede i Holland i mandags...
Det gør jeg også

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Peter A. » 26. nov 2018, 10:06

abbifar skrev:
26. nov 2018, 09:57
Og nu tænker jeg så endnu mere på, hvad Gaarde lavede i Holland i mandags...
Jon Dahl bor i Holland..
Hey AaB!

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Tyskeren » 26. nov 2018, 10:12

Som jeg skrev for et par uger siden, så er Jon Dahl et varmt navn i AaB.. Og ja - der er kontakt mellem dem!

Gamen

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Gamen » 26. nov 2018, 10:15

Tyskeren skrev:
26. nov 2018, 10:12
Som jeg skrev for et par uger siden, så er Jon Dahl et varmt navn i AaB.. Og ja - der er kontakt mellem dem!
Jeg orker ikke at skulle se det skvat i AaB efter hans pinlige sidste tid på landsholdet. Manden har en endnu ringere trænerkarriere end Wieghorst.

Og så er det endnu en DBU-træner... Lad os nu få en med meritter. En der har vist, at han kan skabe resultater på højeste niveau.

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af abbifar » 26. nov 2018, 10:18

Peter A. skrev:
26. nov 2018, 10:06
abbifar skrev:
26. nov 2018, 09:57
Og nu tænker jeg så endnu mere på, hvad Gaarde lavede i Holland i mandags...
Jon Dahl bor i Holland..
Men i mandags var han med landsholdet i Aarhus, sååå...
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Pastorius » 26. nov 2018, 10:19

Nitten skrev:
andreasaab89 skrev:
26. nov 2018, 09:25
gravballe skrev:
26. nov 2018, 09:23
Troede ikke der ville ske noget før til vinter. Hvis man fyre ham nu, må man da gå ud fra man er tæt på at ansætte en træner eller?
Det tror jeg ikke. Kommer nok først en ind inden træningslejren.

Men nu giver man lige Friis chancen i 3 kampe
Han kan jo ikke gøre det dårligere end MW
Og man ser jo nogle gange assistent træner effekten kortvarigt
Dejligt at Gaarde har læst med herinde og nu endelig er kommet frem til samme konklusion som flertallet på debatten Billede

Det eneste der lige undre er de sidste linjer om at man nu straks har IGANGSAT søgning på en afløser.
Det arbejde har vel været igang et stykke tid for pokker da hvis ellers Gaarde er opgaven voksen
Lad nu være med at tage den slags alt for bogstaveligt. Til en start vil det være problematisk ift. Børsetiske regler, hvis vi aktivt har været igang med at skifte ud på en ledende stilling, uden at informere om det.
Du kan være ret sikker på at AaB har en nogenlunde god idé om hvilken type træner de gerne vil have og om hvem der er ledige på markedet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Gamen » 26. nov 2018, 10:21

Pastorius skrev:
26. nov 2018, 10:19
Du kan være ret sikker på at AaB har en nogenlunde god idé om hvilken type træner de gerne vil have og om hvem der er ledige på markedet.
Det bliver nok Per Westergaard igen, eller hvem man ellers kan finde frem fra katakomberne under Hornevej. Enten det, eller en tør DBU-træner. Man vil næppe have en træner, der kunne risikere at udfordre den øvrige sportslige ledelse for meget.

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Nitten » 26. nov 2018, 10:22

Gamen skrev:
26. nov 2018, 10:15
Tyskeren skrev:
26. nov 2018, 10:12
Som jeg skrev for et par uger siden, så er Jon Dahl et varmt navn i AaB.. Og ja - der er kontakt mellem dem!
Jeg orker ikke at skulle se det skvat i AaB efter hans pinlige sidste tid på landsholdet. Manden har en endnu ringere trænerkarriere end Wieghorst.

Og så er det endnu en DBU-træner... Lad os nu få en med meritter. En der har vist, at han kan skabe resultater på højeste niveau.
Der er jo også andre trænere end Jon Dahl i Holland.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af doukas » 26. nov 2018, 10:25

Sådan!!!

Næste mand på rampen = Allan Gaarde!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Mr. Larsen » 26. nov 2018, 10:26

God start på ugen, det var på høje tid han fik sparket ! :)

Så mangler vi bare at købe Allan Kuhn fri !
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Martino » 26. nov 2018, 10:30

FIDEL skrev:
26. nov 2018, 09:28
SÅDAN!!! Hold kæft hvor er jeg glad og lettet. Nu kan vi se fremad, og det bliver meget interessant i mine øjne at se hvordan Lars Friis vil gribe kampene an, samt hvordan han sætter opstillingen. Mon den bliver mere offensiv, defensiv etc??
Han hedder godt nok Jacob Friis ;)

Reserverne har spillet meget 442 med to deciderede angribere, i et ret offensivt udgangspunkt, så tror ikke det bliver mere defensivt.

Og tak Gaarde. Do your magic.
Jeg savner Winsnes

Besvar