Gaarde og Wieghorst raus tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
hit666
Landshold
Landshold
Indlæg: 844
Tilmeldt: 11. jul 2018, 22:17
Favoritspiller: rade prica

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af hit666 » 26. nov 2018, 18:31

AaB AaB AaB AaB

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af FIDEL » 26. nov 2018, 18:36

frederikshavneren skrev:
26. nov 2018, 18:23
Gaarde har lige udtalt på TV3 Sport at klubben har en ambitiøs tilgang til spillestilen men at det måske skal revurderes
Hold kæft mand! Julen falder tidligt i år. Det ville være fantastisk.

MrDomoon
Superliga
Superliga
Indlæg: 591
Tilmeldt: 4. dec 2017, 09:21
Geografisk sted: Geografisk sted

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af MrDomoon » 26. nov 2018, 18:38

frederikshavneren skrev:
26. nov 2018, 18:23
Gaarde har lige udtalt på TV3 Sport at klubben har en ambitiøs tilgang til spillestilen men at det måske skal revurderes
Hvis det her er sandt, så bliver det endelig spendene med fremtiden. Hold da ferie!
Drengene. Klubben. Byen. | JYLLAND ER RØD OG HVID! | Aalborg Boldklubspil Af 1885

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Buzz Killington » 26. nov 2018, 18:41

FIDEL skrev:
26. nov 2018, 18:36
frederikshavneren skrev:
26. nov 2018, 18:23
Gaarde har lige udtalt på TV3 Sport at klubben har en ambitiøs tilgang til spillestilen men at det måske skal revurderes
Hold kæft mand! Julen falder tidligt i år. Det ville være fantastisk.
Det er også et fornuftigt signal så man igen undgår at sætte en ny træner under for stort pres til at lykkes med en bestemt skabelon. Derfor tror jeg dog ikke du skal regne med din våde drøm om midtjysk betonfodbold går i opfyldelse. Vi udvikler stadig samme spillertyper og vil formentlig også hente træner der spiller fodbold af den type vi har set indtil nu.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af BassogogsVen » 26. nov 2018, 18:42

En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Stefanovic » 26. nov 2018, 18:46

Ja, dumme Gaarde henter den ene spiller efter den anden... umuligt at arbejde under sådanne forhold....

Gamen

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Gamen » 26. nov 2018, 18:48

Men han HAR jo også lidt ret. Søndergaard afleverede præcis samme kritik da han skred. At forventningerne er urealistiske, når tingene er som de er. Og Gaardes fuldstændig fatale transfervinduer lige inden starten af Wieghorsts periode har været ødelæggende for klubben. Vi skulle have toppet for et år siden, og det fundament blev totalt smadret af amatøragtig ageren på transfermarkedet, hvor 3-4 indkøbte nøglespillere aldrig rigtig kom til at spille nogen rolle, og i stedet skabte en del uro i spillertruppen.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Brodernumsi » 26. nov 2018, 18:53

Kristian skrev:
26. nov 2018, 16:00
BassogogsVen skrev:
26. nov 2018, 15:55
Halvdelen af trådens titel er opfyldt. Nu bør den ændres - og så begynder anden halvdel.
Den burde lukkes..nu er træneren væk og giver ik mening og snakke fyring af Gaarde lige nu..han står for skud næste gang og det ved alle vist godt.
Synes det udelukkende giver mening, at fyre Gaarde nu. Hvornår skulle han ellers fyres? Skal Gaarde have lov til, endnu en gang, at finde den forkerte træner? Skal vi belemres to år mere, med Gaardes fejlskud?
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af NIN » 26. nov 2018, 18:55

Gamen skrev:
26. nov 2018, 18:48
Men han HAR jo også lidt ret. Søndergaard afleverede præcis samme kritik da han skred. At forventningerne er urealistiske, når tingene er som de er. Og Gaardes fuldstændig fatale transfervinduer lige inden starten af Wieghorsts periode har været ødelæggende for klubben. Vi skulle have toppet for et år siden, og det fundament blev totalt smadret af amatøragtig ageren på transfermarkedet, hvor 3-4 indkøbte nøglespillere aldrig rigtig kom til at spille nogen rolle, og i stedet skabte en del uro i spillertruppen.
Under alle omstændigheder så var det Gaarde der udpegede først LS også MW til at indfri AaB's sportslig mål og spillemæssige ambitioner. Begge har vist sig som fuldblods fiaskoer. Der til kan man så supplere med en række højprofilerede spilleindkøb som har holdt svingdøren varm i mellem trænerfyringerne. Pilen peger i en retning.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af MrBangDK » 26. nov 2018, 19:00

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... er/7412473

Så måske han ikke var så tøsefornærmet og forfærdelig til at håndtere opsigelsen som nogen har gjort ham til?
Ska' vi hak'?

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af BassogogsVen » 26. nov 2018, 19:00

Gamen skrev:
26. nov 2018, 18:48
Men han HAR jo også lidt ret. Søndergaard afleverede præcis samme kritik da han skred. At forventningerne er urealistiske, når tingene er som de er. Og Gaardes fuldstændig fatale transfervinduer lige inden starten af Wieghorsts periode har været ødelæggende for klubben. Vi skulle have toppet for et år siden, og det fundament blev totalt smadret af amatøragtig ageren på transfermarkedet, hvor 3-4 indkøbte nøglespillere aldrig rigtig kom til at spille nogen rolle, og i stedet skabte en del uro i spillertruppen.
Jeg synes, han har MEGET ret i det, han siger.

Dog tror jeg, det er bestyrelsen, der har nogle ambitioner, som Gaarde bare ikke evner at materialisere, om han så fik en halv milliard.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af FIDEL » 26. nov 2018, 19:16

Buzz Killington skrev:
26. nov 2018, 18:41
FIDEL skrev:
26. nov 2018, 18:36
frederikshavneren skrev:
26. nov 2018, 18:23
Gaarde har lige udtalt på TV3 Sport at klubben har en ambitiøs tilgang til spillestilen men at det måske skal revurderes
Hold kæft mand! Julen falder tidligt i år. Det ville være fantastisk.
Det er også et fornuftigt signal så man igen undgår at sætte en ny træner under for stort pres til at lykkes med en bestemt skabelon. Derfor tror jeg dog ikke du skal regne med din våde drøm om midtjysk betonfodbold går i opfyldelse. Vi udvikler stadig samme spillertyper og vil formentlig også hente træner der spiller fodbold af den type vi har set indtil nu.
Midtjyllands fodbold virker. Det gør vores ikke. Men selvfølgelig kan der findes en balance.
Jeg mener at AaB har haft for store ambitioner til selve spillet. Lad os nu stikke selve spillet skråt op, og få nogle resultater. Og ikke den sædvanlige pladderromantiske tilgang til spillet.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Buzz Killington » 26. nov 2018, 19:19

MrBangDK skrev:
26. nov 2018, 19:00
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... er/7412473

Så måske han ikke var så tøsefornærmet og forfærdelig til at håndtere opsigelsen som nogen har gjort ham til?
For dem med fart på er her citaterne:
- Jeg var til møde med Allan Gaarde og Thomas Bælum på stadion, hvor jeg fik at vide, jeg ikke skulle fortsætte som chef, siger Morten Wieghorst og fortsætter.

- Jeg blev derefter frarådet at tage ind og sige farvel til truppen, da Allan Gaarde gerne ville have mulighed for at give spillerne beskeden først. Så jeg hentede mine ting på træningsanlægget og fik sagt farvel til et par enkelte medarbejdere i staben, og så forlod jeg anlægget i ro og orden. Jeg får forhåbentlig lejlighed til snart at sige ordentligt farvel til spillerne.

- Men jeg vil gerne takke spillertruppen for et rigtig godt samarbejde de seneste to år, ligesom jeg har været meget glad for samarbejdet med hele staben. Jeg tror ikke, der er nogen, der kan sætte en finger på det arbejde, der er blevet leveret på træningsbanen i Aalborg.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Gamen » 26. nov 2018, 19:39

Så der var en god forklaring. Men der er ingen god forklaring på at gå ud og være bitter bagefter i medierne. Det virker altid lidt uklædeligt. Og ja, tøsefornærmet... Den slags behøver man ikke tage i pressen.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Uldahl » 26. nov 2018, 19:43

Buzz Killington skrev:
26. nov 2018, 18:41
FIDEL skrev:
26. nov 2018, 18:36
frederikshavneren skrev:
26. nov 2018, 18:23
Gaarde har lige udtalt på TV3 Sport at klubben har en ambitiøs tilgang til spillestilen men at det måske skal revurderes
Hold kæft mand! Julen falder tidligt i år. Det ville være fantastisk.
Det er også et fornuftigt signal så man igen undgår at sætte en ny træner under for stort pres til at lykkes med en bestemt skabelon. Derfor tror jeg dog ikke du skal regne med din våde drøm om midtjysk betonfodbold går i opfyldelse. Vi udvikler stadig samme spillertyper og vil formentlig også hente træner der spiller fodbold af den type vi har set indtil nu.
Jeg håber i den grad vi skifter spille stilen ud. Ja det er flot og underholdende at se på, men den type spillere der kan spille hurtigt og teknisk er altså meget dyre. Alt for dyre for os og vi kan ikke avle dem selv, når der kommer en op der slår igennem bliver han solgt lyn hurtigt. Bare se med Mæhle.

Envidere så vil en knap så ambitiøs spille stil også gøre det nemmere at blive i toppen når vi topper. Så kan vi vinke farvel til at have stået med guldet for årret efter at ende på en 8 plads. Vi skal sgu være en fast del af top 4. Og spille med hvor det er sjovt vi har økonomien til det og hele sæt oppet.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Kristian » 26. nov 2018, 19:44

Buzz Killington skrev:
26. nov 2018, 19:19
MrBangDK skrev:
26. nov 2018, 19:00
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... er/7412473

Så måske han ikke var så tøsefornærmet og forfærdelig til at håndtere opsigelsen som nogen har gjort ham til?
For dem med fart på er her citaterne:
- Jeg var til møde med Allan Gaarde og Thomas Bælum på stadion, hvor jeg fik at vide, jeg ikke skulle fortsætte som chef, siger Morten Wieghorst og fortsætter.

- Jeg blev derefter frarådet at tage ind og sige farvel til truppen, da Allan Gaarde gerne ville have mulighed for at give spillerne beskeden først. Så jeg hentede mine ting på træningsanlægget og fik sagt farvel til et par enkelte medarbejdere i staben, og så forlod jeg anlægget i ro og orden. Jeg får forhåbentlig lejlighed til snart at sige ordentligt farvel til spillerne.

- Men jeg vil gerne takke spillertruppen for et rigtig godt samarbejde de seneste to år, ligesom jeg har været meget glad for samarbejdet med hele staben. Jeg tror ikke, der er nogen, der kan sætte en finger på det arbejde, der er blevet leveret på træningsbanen i Aalborg.
At MW har behov for at uddybe at man har for høje forventninger i AaB og at der også skal en god sportsdirektør til for at vinde fodboldkampe, er sq lidt barnligt at høre på.

Som om at MW har behov for at klandre nogen for at han ikke har formået at udvikle holdet. Og ikke mindst bevise at hans teorier har været de rigtige.

Ja man fuldendte sin målsætning sidste år og kan gøre det i år, men det er med lod og trisser og statistikken for hans pointsnit viser det hele. Man har skræmt rigtig mange folk væk og det var blevet ligegyldigt for mange.

Vi er vant til 5 pladser og den slags i AaB, mem vi er også vant til gode kampe og så de her stimer af sejre..dem har vi INGEN haft af under MW. 1 skridt frem og to tilbage har tit været problemet.

MW er nu blevet fyret to gange i en klub hvor der er store forventninger. Han skal til en meget mindre klub, hvor der ikke er det pres på.
------------------
mvh Kristian

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Dalbjerg » 26. nov 2018, 19:52

MrBangDK skrev:
26. nov 2018, 19:00
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... er/7412473

Så måske han ikke var så tøsefornærmet og forfærdelig til at håndtere opsigelsen som nogen har gjort ham til?
Og hvordan havde han (/du) forstillet sig at det skulle foregå?

At MW selv skulle fortælle spillerne, at han var fyret? Ej vel

At spillerne fik det at vide før MW? Utænkeligt..

Så hvis en fyret træner vil sige farvel til truppen, ja så afventer han lige at meldingen bliver meldt ud, og så kan der være 3 minutters "tak for denne gang" fra den fyret træner.
Så helt ærligt, den der forklaring virker som damage control!


Og det der med at være tøsefornærmet og virkelighedsfjern:

"- Jeg synes, det er et meget ærgerligt tidspunkt, fyringen falder på, fordi vi var godt på vej spillemæssigt, og der kun manglede tre kampe i efteråret."
Godt på vej spillemæssigt? Tal om at forsøge at spinne ting

"Hvad siger du til sportsdirektør Allan Gaardes udmelding om, at du ikke har formået at forløse offensiven?

- Jeg er ikke interesseret i mudderkastning, men jeg vil bare sige, at en træner også er afhængig af godt sportsdirektør-arbejde, siger Morten Wieghorst."

Nej, han virker da slet ikke tøsefornærmet.. Eller det vil sige, det gør han faktisk ikke, han virker lidt som en dreng i børnehaven, som fortæller den anden dreng at han er også dum.

Intet i den artikel får mig væk fra opfattelsen af en træner, som ikke håndterer ting ret professionelt eller virkelighedstro.

Gamen

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Gamen » 26. nov 2018, 19:56

https://www.bt.dk/superligaen/7-skarpe- ... eprioritet

Måske man kunne konfrontere Torben Fristrup med, at man sidste gang var en menneskealder om at finde en ven af huset i Lars Søndergaard. Man burde få friske øjne ind i det trænerudvalg...

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Kokkefar » 26. nov 2018, 19:58

Dalbjerg skrev:
26. nov 2018, 19:52
MrBangDK skrev:
26. nov 2018, 19:00
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... er/7412473

Så måske han ikke var så tøsefornærmet og forfærdelig til at håndtere opsigelsen som nogen har gjort ham til?
Og hvordan havde han (/du) forstillet sig at det skulle foregå?

At MW selv skulle fortælle spillerne, at han var fyret? Ej vel

At spillerne fik det at vide før MW? Utænkeligt..

Så hvis en fyret træner vil sige farvel til truppen, ja så afventer han lige at meldingen bliver meldt ud, og så kan der være 3 minutters "tak for denne gang" fra den fyret træner.
Så helt ærligt, den der forklaring virker som damage control!


Og det der med at være tøsefornærmet og virkelighedsfjern:

"- Jeg synes, det er et meget ærgerligt tidspunkt, fyringen falder på, fordi vi var godt på vej spillemæssigt, og der kun manglede tre kampe i efteråret."
Godt på vej spillemæssigt? Tal om at forsøge at spinne ting

"Hvad siger du til sportsdirektør Allan Gaardes udmelding om, at du ikke har formået at forløse offensiven?

- Jeg er ikke interesseret i mudderkastning, men jeg vil bare sige, at en træner også er afhængig af godt sportsdirektør-arbejde, siger Morten Wieghorst."

Nej, han virker da slet ikke tøsefornærmet.. Eller det vil sige, det gør han faktisk ikke, han virker lidt som en dreng i børnehaven, som fortæller den anden dreng at han er også dum.

Intet i den artikel får mig væk fra opfattelsen af en træner, som ikke håndterer ting ret professionelt eller virkelighedstro.
Det er lidt ligesom at slå op med en kæreste, hvorefter hun sviner dig til og siger hun alligevel altid fakede. Det understreger bare det var den rigtige beslutning.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af MrBangDK » 26. nov 2018, 20:16

Dalbjerg skrev:
26. nov 2018, 19:52
MrBangDK skrev:
26. nov 2018, 19:00
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... er/7412473

Så måske han ikke var så tøsefornærmet og forfærdelig til at håndtere opsigelsen som nogen har gjort ham til?
Og hvordan havde han (/du) forstillet sig at det skulle foregå?

At MW selv skulle fortælle spillerne, at han var fyret? Ej vel

At spillerne fik det at vide før MW? Utænkeligt..

Så hvis en fyret træner vil sige farvel til truppen, ja så afventer han lige at meldingen bliver meldt ud, og så kan der være 3 minutters "tak for denne gang" fra den fyret træner.
Så helt ærligt, den der forklaring virker som damage control!


Og det der med at være tøsefornærmet og virkelighedsfjern:

"- Jeg synes, det er et meget ærgerligt tidspunkt, fyringen falder på, fordi vi var godt på vej spillemæssigt, og der kun manglede tre kampe i efteråret."
Godt på vej spillemæssigt? Tal om at forsøge at spinne ting

"Hvad siger du til sportsdirektør Allan Gaardes udmelding om, at du ikke har formået at forløse offensiven?

- Jeg er ikke interesseret i mudderkastning, men jeg vil bare sige, at en træner også er afhængig af godt sportsdirektør-arbejde, siger Morten Wieghorst."

Nej, han virker da slet ikke tøsefornærmet.. Eller det vil sige, det gør han faktisk ikke, han virker lidt som en dreng i børnehaven, som fortæller den anden dreng at han er også dum.

Intet i den artikel får mig væk fra opfattelsen af en træner, som ikke håndterer ting ret professionelt eller virkelighedstro.
Prøv at læse lidt tilbage og se hvad det var folk skrev - så forstår du måske budskabet!
Ska' vi hak'?

Besvar