Gaarde og Wieghorst raus tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Gamen » 27. nov 2018, 07:48

Bestyrelsen mener forhåbentlig ikke at Gaarde sidder vildt sikkert i sædet. Så er det da først vi skal blive bekymrede.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Fabbe » 27. nov 2018, 08:50

Smukke Erik er reelt færdig i Island. Han venter kun på den kamp, der giver ham nådesstødet, og dén dag vil han ikke have en stjerne på trænermarkedet, der er vildt meget uden for AaB's rækkevidde. Jeg tror på det.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af gravballe » 27. nov 2018, 09:02

Jeg vil da elske at se Erik tilbage i klubben, men det er altså sjovt at se den status han har fået her inde. Der var fanme mange der ville fyre ham, op til mesterskabet. Inc. AaBs bestyrsel, hvor Lynge satte sit job på spil for at beholde ham!

Der ud over, hvordan ser i Eriks spille stil, passe sammen med den stil AaB gerne vil spille nu? Som jeg husker hans periode i klubben, var stilen mere baseret på man havde en stor front angriber, til at holde på boldene når man skød dem op, og så startede man angrebet der fra? altså mere traditionelt 4-4-2 og ikke den stil vi så udfolde sig op til sidste mesterskab. Jeg ved ikke hvordan han har spillet andre steder, og selvfølgelig vil en god træner tilpasse sin stil, til det materiale man har jeg frygter bare lidt han næsten kun kan skuffe?

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af FIDEL » 27. nov 2018, 09:20

gravballe skrev:
27. nov 2018, 09:02
Jeg vil da elske at se Erik tilbage i klubben, men det er altså sjovt at se den status han har fået her inde. Der var fanme mange der ville fyre ham, op til mesterskabet. Inc. AaBs bestyrsel, hvor Lynge satte sit job på spil for at beholde ham!

Der ud over, hvordan ser i Eriks spille stil, passe sammen med den stil AaB gerne vil spille nu? Som jeg husker hans periode i klubben, var stilen mere baseret på man havde en stor front angriber, til at holde på boldene når man skød dem op, og så startede man angrebet der fra? altså mere traditionelt 4-4-2 og ikke den stil vi så udfolde sig op til sidste mesterskab. Jeg ved ikke hvordan han har spillet andre steder, og selvfølgelig vil en god træner tilpasse sin stil, til det materiale man har jeg frygter bare lidt han næsten kun kan skuffe?
Det var en helt anden stil Hamren praktiserede dengang. Der var vi stærke i duelspillet, og forsvarede os kompakt og angreb hidsigt og hurtigt når vi fik bolden.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Buzz Killington » 27. nov 2018, 09:26

Gamen skrev:
27. nov 2018, 07:48
Bestyrelsen mener forhåbentlig ikke at Gaarde sidder vildt sikkert i sædet. Så er det da først vi skal blive bekymrede.
"Hvor sikkert sidder AaB's sportsdirektør, Allan Gaarde, i sadlen efter fyringen af Morten Wieghorst?
»Meget sikkert! Vi er meget tilfredse med det arbejde, han udfører. Så han behøver ikke ryste på sin stol. Det er der ingen grund til.«"
- siger Torben Fristrup

Men det skal de jo selvfølgelig sige.

edit: nå, kan se du selv linkede selv til artiklen tidligere.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Buzz Killington » 27. nov 2018, 10:03

Nogen der er prol nok til at indrømme de har et eb.dk abonnement?

https://ekstrabladet.dk/plus/sportogspi ... ig/7412462
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af BoT » 27. nov 2018, 10:04

Man sidder nu og tænker, at Lars Søndergaard faktisk ville have fået væsentligt mere ud af det materiale, som Wieghorst har haft til rådighed.

Aller-vigtigste egenskab for en ny træner må være at få den enkelte spiller til at præstere på sit topniveau. Så behøver vi altså ikke revolutionere ret meget.

Det er mig en gåde, at vi ikke har kunnet få mere ud af vores kontraspil med Lucas, Ochs, Kusk og van Weert. De har taget så mange dårlige beslutninger i afgørende situationer, at man nærmest mistænker dem for at ville have Wieghorst fyret.

Gamen

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Gamen » 27. nov 2018, 10:11

BoT skrev:
27. nov 2018, 10:04
Man sidder nu og tænker, at Lars Søndergaard faktisk ville have fået væsentligt mere ud af det materiale, som Wieghorst har haft til rådighed.

Aller-vigtigste egenskab for en ny træner må være at få den enkelte spiller til at præstere på sit topniveau. Så behøver vi altså ikke revolutionere ret meget.

Det er mig en gåde, at vi ikke har kunnet få mere ud af vores kontraspil med Lucas, Ochs, Kusk og van Weert. De har taget så mange dårlige beslutninger i afgørende situationer, at man nærmest mistænker dem for at ville have Wieghorst fyret.
To af "fodbold-eksperterne" (ja, jeg giver ikke altid lige meget for dem, men alligevel...) på Viasat, der analyserede AaB's spil op til en af vores seneste kampe var inde på, at der i dén grad manglede offensive spilmønstre i boldbesiddelse, og særligt grelt når vi havde fået flyttet spillet op på den sidste tredjedel. En plan for hvem der søgte hvilke områder hvornår. Man må gå ud fra at Wieghorst ikke har beskæftiget sig særligt meget med det, for det var gennemgående i flere af de klip de viste.

Jeg gentager gerne hvad jeg fik at vide sidste år under krisen. Wieghorst var typen der ville snakke alt igennem, når der var udfordringer, fremfor at arbejde med det på træningsbanen. Det havde pisset toppen af hierarkiet af. Og er der én ting man kan være sikker på, så er det at hierarkiet i truppen er tydeligt. Jeg er meget spændt på hvad der sker når Würtz, PK og Risgård (formodentlig) er fortid om 1 år - der skal skabes et nyt hierarki.

Gamen

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Gamen » 27. nov 2018, 10:21

Buzz Killington skrev:
27. nov 2018, 10:03
Nogen der er prol nok til at indrømme de har et eb.dk abonnement?

https://ekstrabladet.dk/plus/sportogspi ... ig/7412462
Ja, hvem får postet det her? Sæt igang!

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Kenneth K » 27. nov 2018, 10:24

Smukke Erik og havregrød tilbage på Hornevej er en tiltalende tanke, men nøj, hvor ville forventninger være høje til ham... så høje, at det bliver svært for ham at leve op til dem. Men opstår muligheden, så skal den da helt sikkert forfølges! Ham, Hans Backe og den Yngre Pylle står med rette som mastodonter i vores trænerhistorie.

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1475
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Lyfe » 27. nov 2018, 10:43

https://nordjyske.dk/plus/sport/AaB-s-j ... 98ad29fcb4

Jon Dahl på rygteplan... er det kun nordjyske der har det rygte?
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af abbifar » 27. nov 2018, 10:55

Lyfe skrev:
27. nov 2018, 10:43
https://nordjyske.dk/plus/sport/AaB-s-j ... 98ad29fcb4

Jon Dahl på rygteplan... er det kun nordjyske der har det rygte?
Rygtet har kørt herinde og på bold.dk i to uger.
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1475
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Lyfe » 27. nov 2018, 11:04

abbifar skrev:
27. nov 2018, 10:55
Lyfe skrev:
27. nov 2018, 10:43
https://nordjyske.dk/plus/sport/AaB-s-j ... 98ad29fcb4

Jon Dahl på rygteplan... er det kun nordjyske der har det rygte?
Rygtet har kørt herinde og på bold.dk i to uger.
Tak - :thumbsup:
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Himmerland
Superliga
Superliga
Indlæg: 554
Tilmeldt: 20. jan 2007, 10:53
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Himmerland » 27. nov 2018, 11:06

Til dem der drømmer om full house banker formanden jeres forhåbninger helt til jorden.
https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/a ... t-sikkert/

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Kenneth K » 27. nov 2018, 11:12

Himmerland skrev:
27. nov 2018, 11:06
Til dem der drømmer om full house banker formanden jeres forhåbninger helt til jorden.
https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/a ... t-sikkert/
Hvis der er noget her i verden, som er lige så sikkert som amen i kirken, så er det, at man så godt som aldrig skal stole på den slags udmeldinger.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af le Cid » 27. nov 2018, 11:14

Gamen skrev:
27. nov 2018, 10:11
Jeg gentager gerne hvad jeg fik at vide sidste år under krisen. Wieghorst var typen der ville snakke alt igennem, når der var udfordringer, fremfor at arbejde med det på træningsbanen. Det havde pisset toppen af hierarkiet af. Og er der én ting man kan være sikker på, så er det at hierarkiet i truppen er tydeligt. Jeg er meget spændt på hvad der sker når Würtz, PK og Risgård (formodentlig) er fortid om 1 år - der skal skabes et nyt hierarki.
Måske fortolker jeg meget, men Risgaard lignede bestemt ikke en person, der lige havde grædt, da han kommenterede situationen på tv i aftes! Det smørrede grin på hans ansigt siger mig, at han er en elendig pokerspiller!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Gamen

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Gamen » 27. nov 2018, 11:22

le Cid skrev:
27. nov 2018, 11:14
Måske fortolker jeg meget, men Risgaard lignede bestemt ikke en person, der lige havde grædt, da han kommenterede situationen på tv i aftes! Det smørrede grin på hans ansigt siger mig, at han er en elendig pokerspiller!
Han er nok også den af alle spillerne i truppen, der er blevet allermest "parkeret" af Wieghorst. Vi skulle omkring 3/4 ind i hans regeringstid før Würtz og Risgård igen fik lov at spille sammen, og offentligt er hans manglende fart og andet blevet omtalt af træneren. Jeg tror ikke ligefrem han er ked af at Wieghorst er væk.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af BoT » 27. nov 2018, 11:22

Gamen skrev:
27. nov 2018, 10:11
To af "fodbold-eksperterne" (ja, jeg giver ikke altid lige meget for dem, men alligevel...) på Viasat, der analyserede AaB's spil op til en af vores seneste kampe var inde på, at der i dén grad manglede offensive spilmønstre i boldbesiddelse, og særligt grelt når vi havde fået flyttet spillet op på den sidste tredjedel. En plan for hvem der søgte hvilke områder hvornår. Man må gå ud fra at Wieghorst ikke har beskæftiget sig særligt meget med det, for det var gennemgående i flere af de klip de viste.

Jeg gentager gerne hvad jeg fik at vide sidste år under krisen. Wieghorst var typen der ville snakke alt igennem, når der var udfordringer, fremfor at arbejde med det på træningsbanen. Det havde pisset toppen af hierarkiet af. Og er der én ting man kan være sikker på, så er det at hierarkiet i truppen er tydeligt. Jeg er meget spændt på hvad der sker når Würtz, PK og Risgård (formodentlig) er fortid om 1 år - der skal skabes et nyt hierarki.
Man behøver bestemt ikke være ekspert for at se, at vi har pisset omstillingschancer væk på stribe det seneste halve år+. Særligt frustrerende har det været, når man samtidig tænker, at vi med de spillere, vi råder over, BURDE kunne være et af de giftigste kontrahold i lilgaen. Men spillerne har til tider lignet forvildede får på flugt fra en ulv, når de løb ned mod modstandernes mål i en kontra. Frygteligt at se på.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af FIDEL » 27. nov 2018, 11:25

raekkeettre skrev:
27. nov 2018, 07:35
Pastorius skrev:
26. nov 2018, 21:01
Gamen skrev:
26. nov 2018, 19:56
https://www.bt.dk/superligaen/7-skarpe- ... eprioritet

Måske man kunne konfrontere Torben Fristrup med, at man sidste gang var en menneskealder om at finde en ven af huset i Lars Søndergaard. Man burde få friske øjne ind i det trænerudvalg...
Hm... Jeg synes så der er lige så lidt format over at melde ud at Wieghorst ikke var vores førstevalg sidst, som der er over Wieghorsts ageren.
Han kunne have nøjedes med at konstatere at vi sidst ikke havde så meget tid til at finde en ny træner, og at vi gerne ville give os selv en måneds tid ekstra.

Det har du ret, hvis så bare at MW reaktion kom efter det. Men MW har jo udtalt sig inden han hørte hvad bestyrelsen sagde.....Men jeg sagde det også lige efter interview han gjorde i Vejle edter kampen....hvor han 100% fraskriver sig ansvar, det er kun spillerne der ikke performer, ikke harr kvalitet på bolden...etc etc...og nu kommer det ud igen fra hans side. En mand med manglende format.....som også sagt tidligere efter jeg i LANG tid har råbt på hans fyring, vi har altså et hold med flere gode profiler, alligevel ligger MW på et snit der gør ham til den dårligste træner i AaB historie.....tager ikke lige Bruce med da han kun var her i få kampe! Har vi nogle sinde hørt en fyret træner sige at han er af hængig af en god sportsdirektør før???? Jeg kan sgu ikke huske det....hvorfor....fordi det er mangel på format!!!

Det bestyrelsen gør ved at sige MW var andet valg, er fandme strategisk godt kommunikations arbejde i og med agendaen bliver lyn hurtigt flyttet fra Gaarde, det er koordineret og vel udført, samtidig med man så siger han sidder sikkert i sæddet....Det har taget hele toppen af den snak!

Men MW...puha....dårligste træner i AaBs historie ang. Pointsnit og alligevel...Skal han lige sige han ikke havde gode nok spillere....argh!! Han får ikke job i Superligaen igen...da alle kan se det her ikke hænger sammen...
Jeg synes også, at Wieghorst viser utrolig lavt format. En total mangel på selverkendelse og realisme! Så tror da fanden resultaterne har været så elendige!! Men det mener han jo ikke de har været. :thumbsdown:

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af FIDEL » 27. nov 2018, 11:30

Gamen skrev:
27. nov 2018, 11:22
le Cid skrev:
27. nov 2018, 11:14
Måske fortolker jeg meget, men Risgaard lignede bestemt ikke en person, der lige havde grædt, da han kommenterede situationen på tv i aftes! Det smørrede grin på hans ansigt siger mig, at han er en elendig pokerspiller!
Han er nok også den af alle spillerne i truppen, der er blevet allermest "parkeret" af Wieghorst. Vi skulle omkring 3/4 ind i hans regeringstid før Würtz og Risgård igen fik lov at spille sammen, og offentligt er hans manglende fart og andet blevet omtalt af træneren. Jeg tror ikke ligefrem han er ked af at Wieghorst er væk.
Det tror jeg bestemt heller ikke Risgaard er! Jeg synes virkelig Wieghorst har haft mange besynderlige beslutninger og prioriteter. Og desuden skulle han bruge laaaang tid på at finde ud af hvilke spillere, han ville satse på. Børsting var meget inde i varmen det første år, men i år har han været helt ude... En anden ting med Wieghorst er hans tilsyneladende usikkerhed omkring spillestil, taktik og formation. Synes ikke ligefrem det rimer på kompetent cheftræner!!
Og lur mig om ikke Würtz og Risgaard starter i Esbjerg.

Besvar