Gaarde og Wieghorst raus tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Patmand » 22. apr 2019, 21:03

Buzz Killington skrev:
22. apr 2019, 13:51
Patmand skrev:
22. apr 2019, 00:23
Buzz Killington skrev:
21. apr 2019, 22:58
Gamen skrev:
21. apr 2019, 21:47
Vi blev nummer 10, ikke 8, i den sæson du refererer til. Hvorfor ikke tage slutspilskampene med - de har da mindst lige så meget at sige som de første 26 kampe.

Men husk så også lige på, at AaB var i dyb økonomisk krise under Lynges sidste tid.
Under Gaarde har vi de seneste sæsoner brugt penge som i de år, hvor udgiftsniveauet var højest under Lynge.
Angående det første, så var jeg for doven. Jeg slog bare op på bold.dk og skrev ned. Det lagde jeg ikke skjul på. Men det ændrer ikke det store ved pointen så vidt min hovedregning fortæller mig. Ca. 7 plads vs ca 7 plads. Angående det sidste, så bliver det jo en helt anden nuanceret snak som bl.a. også bør tage højde for hvor pengene kommer fra, hvorfor de forsvandt, hvad markedspriserne er i dag vs. dengang, og hvor stærke vores konkurrenter er nu vs. dengang. Den kan man godt tage. Men jeg har nok ikke tid i denne omgang.
Hvorfor bliver du ved at køre rundt i Gaarde vs Lynge??? Det er sgu da håbløst. Skal jeg endelig hjælpe dig med hovedregningen, så er det 10 + 5 + 9 = en gennemsnitlig 8. plads i en periode hvor AaB har haft det 4-5. største budget.

Kan du ikke forholde dig til Gaarde vs de andre sportsdirektører?
Det er den åbenlyst relevante sammenligning, når ønsket er at måle om Gaarde er bedre eller dårligere end gennemsnittet.

Du ønsker helt tydeligt ikke at forholde dig til de pointgennemsnit opnået i f.eks. de sidste tre år, som nævnt af bold.dk, jeg selv og flere andre.
Du kører i stedet din helt egen Gaarde/Lynge psuedo-debat. Måske kunne du forklare hvorfor nok engang, i stedet for at forlange de evindelige stråmandsundskyldninger.
Jeg forholder mig til Lynge, fordi, som jeg skrev:
Nu ved jeg selvfølgelig ikke om du var fan af Lynge eller ej, men du må medgive at mange fremhæver ham som noget af det ypperste indenfor den stilling man kan kræve i en klub på niveau med AaB. I lyset af det har Gaarde da klaret sig mindst godkendt, uagtet om man har nået målsætningen eller ej. Og hvis Lynge er baseline, så står bestyrelsen med noget af et forklaringsproblem hvis de smider Gaarde på porten.
Hvis du ikke køber den antagelse, hvorfor snakker vi så? Du mente selv "Lynge var et niveau eller to over Allan Gaarde". Så giver det da mening at sammenligne med ham, og påvise når de præsterer nogenlunde sammenligneligt over en tilsvarende periode. Men igen, det står dig frit om du vil abonnere på påstanden om at Lynge er baseline, over baseline, eller under baseline, i forhold til hvad AaB bør kunne tiltrække til posten.

Angående pointsnit, så tog jeg udgangspunkt i vores placering fra dengang vores diskussion fandt sted. Det har nu ændret sig, og det vil sikkert ændre sig igen. Men hvis du vil tage udgangspunkt i den nuværende niendeplads pt. så fint med mig. Så længe du er villig til at ændre din dom hvis forudsætnignerne ændrer sig.

Derudover, hvorfor forholder jeg mig ikke til Gaarde vs. andre sportsdirektører? Jamen, du påstod det slet ikke var muligt at sammenligne Gaarde med lynge ud fra devisen at der var alt for mange faktorer. Hvordan skulle man så nogensinde kunne sammenligne Gaarde med sportsdirektører i andre klubber hvor der er endnu større forskelle? Men hvis du pludselig mener man godt kan, så fint, omend det lyder meget inkonsistent. Men du starter bare. Der skal nok være nogle der bidder på (det bliver nok ikke mig i denne omgang, jf. sidste del af dette indlæg).

Det med fed: Jeg syntes ikke det er tydeligt. Det er i hvert fald ikke sandt. Men jeg kan godt lide at tage en analyse ad gangen. Hvis du ikke har tålmodighed til det, er det sådan set en ærlig sag. Dit manglende overskud er dog næppe noget du kan klandre mig for. Og så forstår jeg ikke hvad du mener med "pseudodebat". Mange skeler til hvor vi var engang, og fortidens præstationer når de dømmer Gaarde inde eller ude. Så giver det da fin mening at tage udgangpunkt i vores fortid, og dermed den oplagte sammenligning med Lynge. Men igen, andre analyser er det mulige.

Og angående undskyldninger. Hvis du nu i flere tråde påstår jeg mener et, men hvor jeg rent faktisk mener noget andet, og jeg endda kan dokumentere det på skrift, så har du naturligvis en forpligtelseer til at vise en tilstrækkelig modenhed, og en passende mængde overskud, og så råde bod på det. Hvis du ikke engang magter så minimal en indrømmelse, og endda angriber mig for ikke at acceptere det, så behøver jeg ikke uddybe hvorfor jeg ikke føler den store tilfredsstillele ved at fortsætte denne samtale. Så, drop nu pokker de stråmænd. I det hele taget må du meget gerne anstrenge dig en smule for at vise at du rent faktisk har forudsætningerne for en ærlig og åben debat. Du snakker fint om at ville en debat, du klandrer andre for at gemme sig fra den, men du gør selv meget meget lidt for at vise du er villig til en åben og ærlig debat, som jeg har påpeget flere gange nu. Der er noget der ikke helt stemmer.
Jeg syntes egentlig du forsøger at afspore debatten. Din sammenligning med Lynge giver ingen mening i min verden.
Vi kan jo spørge alle de andre herinde, om de kan se en mening med det?

Stop nu det pedantiske pis med dine stråmænd. Det var jo lige nøjagtigt som jeg skrev det; du påstår det er muligt at sammenligne nogle placeringer fra Gaarde's tid med Lynge's, og deraf følger at Gaarde er bedre end Lynge.
"Og hvis Lynge er baseline, så står bestyrelsen med noget af et forklaringsproblem hvis de smider Gaarde på porten"

Det er fuldstændigt sort snak!

Bestyrelsen står overhovedet ikke med et problem hvis de fyrer Allan Gaarde.
Hvis Allan Gaarde var et punkt på dagsordenen, så ville de nok give deres subjektive mening til kende og så ville de også se på nogle fakta, såsom:

Pointsnit i de seneste tre sæsoner:
FCK 2,11
FCM 2,00
Brøndby 1,79
FCN 1,45
AGF 1,34
Randers 1,31
OB 1,29
AaB 1,21
SønderjyskE 1,18
Horsens 1,14

Kilde: superstats.com

De tre øverste har meget større budgetter, så dem kan vi se bort fra. De resterende har brugt omtrent de samme penge som AaB i perioden, eller endog væsentligt mindre.
Hvordan hænger det f.eks. sammen, at de med det "halve" budget i SønderjyskE har opnået næsten samme pointgennemsnit som i AaB?
Eller at samtlige andre sammenlignelige klubber har et bedre snit end AaB?
Det er relevant og oplagt fordi det et fuldstændigt sammenligneligt.

Det bestyrelsen helt sikkert IKKE vil gøre, er at foretage en fuldstændig vanvittig pseudo sammenligning med en gammel sportsdirektør i AaB - fordi det er hamrende urelevant og uladsiggørligt.

Det med fed: du kan tydeligvis ikke kende forskel på pointgennemsnit og PLACERINGER, og du ønsker åbenlyst ikke at forholde dig til fakta vedrørende pointgennemsnit hvilket umuliggør debatten.
I stedet pladrer du videre med din Lynge Jakobsen sammenligning. Jeg gider ikke mere. Du er hamrende usaglig og pedantisk.

Lad andre agere overdommer i denne diskussion:
Er det relevant at sætte Gaarde's resultater op mod Lynge for 10-15 år siden?
Eller er det relevant at sammenligne AaB's resultater med de andre nutidige klubbers resultater?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Buzz Killington » 22. apr 2019, 21:28

Patmand skrev:
22. apr 2019, 21:03
Buzz Killington skrev:
22. apr 2019, 13:51
Patmand skrev:
22. apr 2019, 00:23
Buzz Killington skrev:
21. apr 2019, 22:58
Gamen skrev:
21. apr 2019, 21:47
Vi blev nummer 10, ikke 8, i den sæson du refererer til. Hvorfor ikke tage slutspilskampene med - de har da mindst lige så meget at sige som de første 26 kampe.

Men husk så også lige på, at AaB var i dyb økonomisk krise under Lynges sidste tid.
Under Gaarde har vi de seneste sæsoner brugt penge som i de år, hvor udgiftsniveauet var højest under Lynge.
Angående det første, så var jeg for doven. Jeg slog bare op på bold.dk og skrev ned. Det lagde jeg ikke skjul på. Men det ændrer ikke det store ved pointen så vidt min hovedregning fortæller mig. Ca. 7 plads vs ca 7 plads. Angående det sidste, så bliver det jo en helt anden nuanceret snak som bl.a. også bør tage højde for hvor pengene kommer fra, hvorfor de forsvandt, hvad markedspriserne er i dag vs. dengang, og hvor stærke vores konkurrenter er nu vs. dengang. Den kan man godt tage. Men jeg har nok ikke tid i denne omgang.
Hvorfor bliver du ved at køre rundt i Gaarde vs Lynge??? Det er sgu da håbløst. Skal jeg endelig hjælpe dig med hovedregningen, så er det 10 + 5 + 9 = en gennemsnitlig 8. plads i en periode hvor AaB har haft det 4-5. største budget.

Kan du ikke forholde dig til Gaarde vs de andre sportsdirektører?
Det er den åbenlyst relevante sammenligning, når ønsket er at måle om Gaarde er bedre eller dårligere end gennemsnittet.

Du ønsker helt tydeligt ikke at forholde dig til de pointgennemsnit opnået i f.eks. de sidste tre år, som nævnt af bold.dk, jeg selv og flere andre.
Du kører i stedet din helt egen Gaarde/Lynge psuedo-debat. Måske kunne du forklare hvorfor nok engang, i stedet for at forlange de evindelige stråmandsundskyldninger.
Jeg forholder mig til Lynge, fordi, som jeg skrev:
Nu ved jeg selvfølgelig ikke om du var fan af Lynge eller ej, men du må medgive at mange fremhæver ham som noget af det ypperste indenfor den stilling man kan kræve i en klub på niveau med AaB. I lyset af det har Gaarde da klaret sig mindst godkendt, uagtet om man har nået målsætningen eller ej. Og hvis Lynge er baseline, så står bestyrelsen med noget af et forklaringsproblem hvis de smider Gaarde på porten.
Hvis du ikke køber den antagelse, hvorfor snakker vi så? Du mente selv "Lynge var et niveau eller to over Allan Gaarde". Så giver det da mening at sammenligne med ham, og påvise når de præsterer nogenlunde sammenligneligt over en tilsvarende periode. Men igen, det står dig frit om du vil abonnere på påstanden om at Lynge er baseline, over baseline, eller under baseline, i forhold til hvad AaB bør kunne tiltrække til posten.

Angående pointsnit, så tog jeg udgangspunkt i vores placering fra dengang vores diskussion fandt sted. Det har nu ændret sig, og det vil sikkert ændre sig igen. Men hvis du vil tage udgangspunkt i den nuværende niendeplads pt. så fint med mig. Så længe du er villig til at ændre din dom hvis forudsætnignerne ændrer sig.

Derudover, hvorfor forholder jeg mig ikke til Gaarde vs. andre sportsdirektører? Jamen, du påstod det slet ikke var muligt at sammenligne Gaarde med lynge ud fra devisen at der var alt for mange faktorer. Hvordan skulle man så nogensinde kunne sammenligne Gaarde med sportsdirektører i andre klubber hvor der er endnu større forskelle? Men hvis du pludselig mener man godt kan, så fint, omend det lyder meget inkonsistent. Men du starter bare. Der skal nok være nogle der bidder på (det bliver nok ikke mig i denne omgang, jf. sidste del af dette indlæg).

Det med fed: Jeg syntes ikke det er tydeligt. Det er i hvert fald ikke sandt. Men jeg kan godt lide at tage en analyse ad gangen. Hvis du ikke har tålmodighed til det, er det sådan set en ærlig sag. Dit manglende overskud er dog næppe noget du kan klandre mig for. Og så forstår jeg ikke hvad du mener med "pseudodebat". Mange skeler til hvor vi var engang, og fortidens præstationer når de dømmer Gaarde inde eller ude. Så giver det da fin mening at tage udgangpunkt i vores fortid, og dermed den oplagte sammenligning med Lynge. Men igen, andre analyser er det mulige.

Og angående undskyldninger. Hvis du nu i flere tråde påstår jeg mener et, men hvor jeg rent faktisk mener noget andet, og jeg endda kan dokumentere det på skrift, så har du naturligvis en forpligtelseer til at vise en tilstrækkelig modenhed, og en passende mængde overskud, og så råde bod på det. Hvis du ikke engang magter så minimal en indrømmelse, og endda angriber mig for ikke at acceptere det, så behøver jeg ikke uddybe hvorfor jeg ikke føler den store tilfredsstillele ved at fortsætte denne samtale. Så, drop nu pokker de stråmænd. I det hele taget må du meget gerne anstrenge dig en smule for at vise at du rent faktisk har forudsætningerne for en ærlig og åben debat. Du snakker fint om at ville en debat, du klandrer andre for at gemme sig fra den, men du gør selv meget meget lidt for at vise du er villig til en åben og ærlig debat, som jeg har påpeget flere gange nu. Der er noget der ikke helt stemmer.
Jeg syntes egentlig du forsøger at afspore debatten. Din sammenligning med Lynge giver ingen mening i min verden.
Vi kan jo spørge alle de andre herinde, om de kan se en mening med det?

[1]Stop nu det pedantiske pis med dine stråmænd. Det var jo lige nøjagtigt som jeg skrev det; du påstår det er muligt at sammenligne nogle placeringer fra Gaarde's tid med Lynge's, og deraf følger at Gaarde er bedre end Lynge.
"Og hvis Lynge er baseline, så står bestyrelsen med noget af et forklaringsproblem hvis de smider Gaarde på porten"

[2]Det er fuldstændigt sort snak!

Bestyrelsen står overhovedet ikke med et problem hvis de fyrer Allan Gaarde.
Hvis Allan Gaarde var et punkt på dagsordenen, så ville de nok give deres subjektive mening til kende og så ville de også se på nogle fakta, såsom:

Pointsnit i de seneste tre sæsoner:
FCK 2,11
FCM 2,00
Brøndby 1,79
FCN 1,45
AGF 1,34
Randers 1,31
OB 1,29
AaB 1,21
SønderjyskE 1,18
Horsens 1,14

Kilde: superstats.com
[3]

[4]De tre øverste har meget større budgetter, så dem kan vi se bort fra. De resterende har brugt omtrent de samme penge som AaB i perioden, eller endog væsentligt mindre.
Hvordan hænger det f.eks. sammen, at de med det "halve" budget i SønderjyskE har opnået næsten samme pointgennemsnit som i AaB?
Eller at samtlige andre sammenlignelige klubber har et bedre snit end AaB?
Det er relevant og oplagt fordi det et fuldstændigt sammenligneligt.

Det bestyrelsen helt sikkert IKKE vil gøre, er at foretage en fuldstændig vanvittig pseudo sammenligning med en gammel sportsdirektør i AaB - fordi det er hamrende urelevant og uladsiggørligt.

[5]Det med fed: du kan tydeligvis ikke kende forskel på pointgennemsnit og PLACERINGER, og du ønsker åbenlyst ikke at forholde dig til fakta vedrørende pointgennemsnit hvilket umuliggør debatten.
I stedet pladrer du videre med din Lynge Jakobsen sammenligning. Jeg gider ikke mere. Du er hamrende usaglig og pedantisk.

Lad andre agere overdommer i denne diskussion:
Er det relevant at sætte Gaarde's resultater op mod Lynge for 10-15 år siden?
Eller er det relevant at sammenligne AaB's resultater med de andre nutidige klubbers resultater?
[1] Du skrev at jeg mente at man ikke kunne hente end bedre mand til pladsen. Det har jeg aldrig påstået. Det er jeg sikker på man kan, hvis man vil betale for det. Ergo var det en stråmand du kom med. Jeg forstår ikke hvorfor du bliver ved med at hidse dig op. Det var dig der trådte ved siden af, ikke mig.

[2] Det er overhovedet ikke sort. Det er da helt reelt. Hvis man mener Lynge sætter standarden for en god sportsdirektør, og hvis man kan påvise at den nuværende præsterer på niveau med Lynge, så har man da et forklaringsproblem hvis man fyrer den sidstnævnte. Det er muligt du ikke forstår det, men måske ville det give mere mening at anlægge lidt ydmyghed i stedet for bare at konkludere at jeg taler sort.

[3] Øh ja? Hvor er jeg uenig? Der er da ingen garanti for at der sidder mange lyngefans i bestyrelsen, eller folk der mener han bør udgøre referencepunkt.

[4] ok.

[5] Eller måske, bare måske, mente jeg placeringssnit, og ikke pointsnit? Kunne det tænkes? Check evt. sektionen om "barmhjertighedsprincippet" på denne wiki. Noget siger mig du kunne lære noget brugbart, som også ville gøre dig mere udholdelig som meddebatør. Win/win.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 594
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af KongGulerod » 23. apr 2019, 22:56

Til info: 'Nordkraften' blev debatteret i Superliga XL i dag.

De var generelt meget negative, og flere af dem snakkede også om nedrykning i næste sæson.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Uldahl » 24. apr 2019, 00:48

KongGulerod skrev:
23. apr 2019, 22:56
Til info: 'Nordkraften' blev debatteret i Superliga XL i dag.

De var generelt meget negative, og flere af dem snakkede også om nedrykning i næste sæson.
Det fame også en svær strategi der er blevet bestemt, særligt med de sidste mange talenter i mente der ikke har slået til. Bortset fra Mæhle.

Og de har jo ret i at det kan blive grimt med 3 direkte nedrykkere, samt der ikke er nogen klubber der har formået at spare sig til succes.

Nordkraften kræver tid og mange penge til talent udvikling, penge vi ikke har. Samt atvores utrænere ikke er dygtige nok til jobbet med at udvikle spillere, Til meget mere end alibi og leverpostej spillere med et meget begrænset niveau.

Men som der bliver sagt så virker Gaarde heller ikke til selv at tro på det projekt, det med at vi skal være med i toppen af dansk fodbold for færre penge.

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Nitten » 24. apr 2019, 09:20

Uldahl skrev:
24. apr 2019, 00:48
KongGulerod skrev:
23. apr 2019, 22:56
Til info: 'Nordkraften' blev debatteret i Superliga XL i dag.

De var generelt meget negative, og flere af dem snakkede også om nedrykning i næste sæson.
Det fame også en svær strategi der er blevet bestemt, særligt med de sidste mange talenter i mente der ikke har slået til. Bortset fra Mæhle.

Og de har jo ret i at det kan blive grimt med 3 direkte nedrykkere, samt der ikke er nogen klubber der har formået at spare sig til succes.

Nordkraften kræver tid og mange penge til talent udvikling, penge vi ikke har. Samt atvores utrænere ikke er dygtige nok til jobbet med at udvikle spillere, Til meget mere end alibi og leverpostej spillere med et meget begrænset niveau.

Men som der bliver sagt så virker Gaarde heller ikke til selv at tro på det projekt, det med at vi skal være med i toppen af dansk fodbold for færre penge.
Kan man finde nordkraften et sted ? Altså er der noget skriv eller en præsentation af hele strategiplanen ?

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Uldahl » 24. apr 2019, 09:39

Nitten skrev:
24. apr 2019, 09:20
Uldahl skrev:
24. apr 2019, 00:48
KongGulerod skrev:
23. apr 2019, 22:56
Til info: 'Nordkraften' blev debatteret i Superliga XL i dag.

De var generelt meget negative, og flere af dem snakkede også om nedrykning i næste sæson.
Det fame også en svær strategi der er blevet bestemt, særligt med de sidste mange talenter i mente der ikke har slået til. Bortset fra Mæhle.

Og de har jo ret i at det kan blive grimt med 3 direkte nedrykkere, samt der ikke er nogen klubber der har formået at spare sig til succes.

Nordkraften kræver tid og mange penge til talent udvikling, penge vi ikke har. Samt atvores utrænere ikke er dygtige nok til jobbet med at udvikle spillere, Til meget mere end alibi og leverpostej spillere med et meget begrænset niveau.

Men som der bliver sagt så virker Gaarde heller ikke til selv at tro på det projekt, det med at vi skal være med i toppen af dansk fodbold for færre penge.
Kan man finde nordkraften et sted ? Altså er der noget skriv eller en præsentation af hele strategiplanen ?
Ikke mig bekendt. Men Gaarde har udtalt sig vidt og bredt om den. Grund tanken er at vi skal satse udelukkende på nordjyske talenter. Det nye store forbilled er Bilbao som har som politik at spille med spillere fra basker landet.

Så vi skal altid have en stamme af min. 8-9 nordjyske spillere af egen avl. Hvor af de bedste selvfølgelig skal sælges for at holde foretningen kørende. Med sorte tal på bundlinien.

Ren utopi og ønsketækning fra bestyrelsens side at det skulle kunne lade sig gøre. :thumbsdown:

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Buzz Killington » 24. apr 2019, 09:49

Uldahl skrev:
24. apr 2019, 09:39
Nitten skrev:
24. apr 2019, 09:20
Uldahl skrev:
24. apr 2019, 00:48
KongGulerod skrev:
23. apr 2019, 22:56
Til info: 'Nordkraften' blev debatteret i Superliga XL i dag.

De var generelt meget negative, og flere af dem snakkede også om nedrykning i næste sæson.
Det fame også en svær strategi der er blevet bestemt, særligt med de sidste mange talenter i mente der ikke har slået til. Bortset fra Mæhle.

Og de har jo ret i at det kan blive grimt med 3 direkte nedrykkere, samt der ikke er nogen klubber der har formået at spare sig til succes.

Nordkraften kræver tid og mange penge til talent udvikling, penge vi ikke har. Samt atvores utrænere ikke er dygtige nok til jobbet med at udvikle spillere, Til meget mere end alibi og leverpostej spillere med et meget begrænset niveau.

Men som der bliver sagt så virker Gaarde heller ikke til selv at tro på det projekt, det med at vi skal være med i toppen af dansk fodbold for færre penge.
Kan man finde nordkraften et sted ? Altså er der noget skriv eller en præsentation af hele strategiplanen ?
Ikke mig bekendt. Men Gaarde har udtalt sig vidt og bredt om den. Grund tanken er at vi skal satse udelukkende på nordjyske talenter. Det nye store forbilled er Bilbao som har som politik at spille med spillere fra basker landet.

Så vi skal altid have en stamme af min. 8-9 nordjyske spillere af egen avl. Hvor af de bedste selvfølgelig skal sælges for at holde foretningen kørende. Med sorte tal på bundlinien.

Ren utopi og ønsketækning fra bestyrelsens side at det skulle kunne lade sig gøre. :thumbsdown:
Bilbao er da ok kørende i historisk perspektiv i en meget stærkere liga, selvom deres rekrutteringsgrundlag kun er på ca 2 millioner (vores er omkring 500k afhængigt af hvordan man tæller). Derudover har AaB ingen begrænsninger i forhold til at hente spillere udefra, hvilket stadig er hensigten. Jeg kan godt lide tanken, men det står og falder med hvor slavisk man vil følge den geografiske afgrænsning og hvor slavisk man død pine vil rykke apillere op, selv ved svage årgange.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Uldahl » 24. apr 2019, 10:21

Buzz Killington skrev:
24. apr 2019, 09:49
Uldahl skrev:
24. apr 2019, 09:39
Nitten skrev:
24. apr 2019, 09:20
Uldahl skrev:
24. apr 2019, 00:48
KongGulerod skrev:
23. apr 2019, 22:56
Til info: 'Nordkraften' blev debatteret i Superliga XL i dag.

De var generelt meget negative, og flere af dem snakkede også om nedrykning i næste sæson.
Det fame også en svær strategi der er blevet bestemt, særligt med de sidste mange talenter i mente der ikke har slået til. Bortset fra Mæhle.

Og de har jo ret i at det kan blive grimt med 3 direkte nedrykkere, samt der ikke er nogen klubber der har formået at spare sig til succes.

Nordkraften kræver tid og mange penge til talent udvikling, penge vi ikke har. Samt atvores utrænere ikke er dygtige nok til jobbet med at udvikle spillere, Til meget mere end alibi og leverpostej spillere med et meget begrænset niveau.

Men som der bliver sagt så virker Gaarde heller ikke til selv at tro på det projekt, det med at vi skal være med i toppen af dansk fodbold for færre penge.
Kan man finde nordkraften et sted ? Altså er der noget skriv eller en præsentation af hele strategiplanen ?
Ikke mig bekendt. Men Gaarde har udtalt sig vidt og bredt om den. Grund tanken er at vi skal satse udelukkende på nordjyske talenter. Det nye store forbilled er Bilbao som har som politik at spille med spillere fra basker landet.

Så vi skal altid have en stamme af min. 8-9 nordjyske spillere af egen avl. Hvor af de bedste selvfølgelig skal sælges for at holde foretningen kørende. Med sorte tal på bundlinien.

Ren utopi og ønsketækning fra bestyrelsens side at det skulle kunne lade sig gøre. :thumbsdown:
Bilbao er da ok kørende i historisk perspektiv i en meget stærkere liga, selvom deres rekrutteringsgrundlag kun er på ca 2 millioner (vores er omkring 500k afhængigt af hvordan man tæller). Derudover har AaB ingen begrænsninger i forhold til at hente spillere udefra, hvilket stadig er hensigten. Jeg kan godt lide tanken, men det står og falder med hvor slavisk man vil følge den geografiske afgrænsning og hvor slavisk man død pine vil rykke apillere op, selv ved svage årgange.
Efter hvad Gaarde siger så er det nordjysk talent udvikling vi skal koncentrer os om, via vores samarbejds klubber. Gaarde har selv nævnt at Bilbao er forbilledet, og modellen. Han henviste bla til ligheds punkter mellem os og dem såen kulturelt set og vi begge spiller i rødt og hvidt.

Vi skal ikke længere have svage årgange, knejtene skal være klar til superliga bold når de rykkes op, og kunne gå direkte ind på holdet. Ligesom de gør i FCN. + Gaarde har udtalt det vi vil se er nordjyske talenter der spiller.

Hvis man synes at være et middelmådigt hold i den hjemmelige tunering, og ikke har vundet noget i 35 år, er ok så er moddelen da fin nok. Men jeg tvivler bare på at fansene gider det i længden. Middelmådighed hvor vi skal være glade for at knibe os med i top 6 med naboens sønner. Hvor man har opgivet alt hvad der hedder sportslige ambitioner for talent udviklingens alter med nabo sønnerne.

Ydermere har han udtalt han heller vil bruge 2 mio på talent arbejdet, frem for at hente en spiller. Det bliver fame os nødvendigt hvis det bare skal have den mindste chance for at kunne realiseres.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Frygah » 24. apr 2019, 10:55

Jeg synes faktisk dele af det man vil og er inspireret af hos Bilbao, er ganske fint. Vi skal have maks ud af vores lokale talenter. De skal være klar til førsteholdsfodbold, og vi skal investere i deres udvikling, og vi skal være en klub der udvikler talenter. De skal være mere klar end det vi har set fra de senere årgange, Mæhle frataget. Det kan jeg sådan set sagtens skrive under på. Vi skal i min verden ikke gå BIF-vejen og bare købe for at købe. Det har også den fordel at vi nogle gange kan hente talenterne hjem, der ellers ikke ville have gidet AaB - For nuværende Lucas og Kusk.

Det er den del der omhandler kun at gøre det super lokalt, jeg står af på. Der skal vi sgu være nationale, endda globale. Og vi skal samtidig krydre det med udenlandske profiler, som Rinne, Van Weert i vores nuværende trup. Vi må og skal ikke gå på kompromis på vores kvalitet og resultater. Men det er selvfølgelig klart at vi skal give en knægt som Klitten spilletid som mod Randers, og havde vi en tilsvarende i den anden side, så skulle han tage kampen op med Patrick (og gerne vinde), fremfor vi køber dårligt ind i Pallesen.

Så overordnet fint at vi med Nordkast skruer op for talentsatsningen, men dele af den er altså håbløs. Og derudover sætter det langt større krav til de indkøb vores sportsdirektør skal lave fremadrettet (i og med der er færre midler), end det han har gjort indtil videre.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Uldahl » 24. apr 2019, 11:54

Frygah skrev:
24. apr 2019, 10:55


Så overordnet fint at vi med Nordkast skruer op for talentsatsningen, men dele af den er altså håbløs. Og derudover sætter det langt større krav til de indkøb vores sportsdirektør skal lave fremadrettet (i og med der er færre midler), end det han har gjort indtil videre.
Kan også godt lide tanken om satsningen på talenter i støre grad, og de skal være klar til at spille når de rykkes op. Der hvor jeg står af er den introverte, tilgang til det kun skal være nordjyske talenter det skal bygges på.

Med et befolknings grundlag på mindre end 500.000 er det utopi at tro det er nok til vi kan være med i toppen af dansk fodbold, når vi samtidig begrænser antallet af ude fra komne spillere til et par stykker.

Nordkraften er en underlig grotesk parring af den fremherskende nordjyske mindreværd, parret med et storheds vandvid der ikke er set i nordjylland siden Cimrene drog mod syd for at banke romerne. Og indtage Rom.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Patmand » 24. apr 2019, 12:15

Man skal lige huske på at FCN satser voldsomt på deres danske akademi, og med deres nye ejere har de så ydeligere et akademi i Ghana, de kan rekruttere fra.

Jeg ved ikke hvordan det står til med FCM's afrikanske forbindelse, men de putter også voldsomt mange penge i talentudvikling.
Det samme mantra går efterhånden igen i de fleste Superliga-klubber, de ønsker alle at lave egenudviklede Superliga-spillere via deres ungdomsarbejde.

Det ligner dermed en svær mission at blive en fast del i toppen. Med et reduceret budget skal AaB være super skarp til talentudvikling, og det samme med de forholdsvis få spillere der hentes udefra.

Hans Peter Rytter var for nyligt med i Ripodsten hvor han udtalte: "man kan aldrig sige om AaB pludselig spiller med om mesterskabet".
Det udsagn er jeg noget tvivlsom over for, i hvert fald skal man ikke forvente det sker med 7-8 års interval. Jeg tror snarere man skal have tålmodighed til at vente 25+ år.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af troelsh » 24. apr 2019, 12:40

Problemet med at melde offentligt ud, at vi går efter talenter i f.eks. region Midtjylland, er vel at vi risikerer at havne i en åben krig med eksempelvis fcm i kampen om de jyske talenter, og her har de jo økonomiske muskler som vi ikke har.

Men det er selvfølgelig en balancegang, for vi kan jo heller ikke bare stå og se på, imens klassens frække gris snupper nordjyske talenter, de har jo allerede kapret Thy der ellers tidligere har leveret talenter til os, og egentlig hører til Region Nordjylland.

Jeg mener også Jakob Ahlmann var en tur forbi deres akademi, selvom han kommer fra Brønderslev.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Gnu » 24. apr 2019, 12:46

troelsh skrev:
24. apr 2019, 12:40
Problemet med at melde offentligt ud, at vi går efter talenter i f.eks. region Midtjylland, er vel at vi risikerer at havne i en åben krig med eksempelvis fcm i kampen om de jyske talenter, og her har de jo økonomiske muskler som vi ikke har.
Det behøver man jo heller ikke at melde ud. Man kunne jo bare melde ud, at man satser på talenter uden at specificere en nærmere geografisk afgrænsning. Men nu har i stedet man valgt at give sig selv et gigantisk benspænd ved at begrænse sig til Nordjylland, og dét er helt hen i vejret.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Yankee » 24. apr 2019, 13:40

troelsh skrev:
24. apr 2019, 12:40
Problemet med at melde offentligt ud, at vi går efter talenter i f.eks. region Midtjylland, er vel at vi risikerer at havne i en åben krig med eksempelvis fcm i kampen om de jyske talenter, og her har de jo økonomiske muskler som vi ikke har.

Men det er selvfølgelig en balancegang, for vi kan jo heller ikke bare stå og se på, imens klassens frække gris snupper nordjyske talenter, de har jo allerede kapret Thy der ellers tidligere har leveret talenter til os, og egentlig hører til Region Nordjylland.

Jeg mener også Jakob Ahlmann var en tur forbi deres akademi, selvom han kommer fra Brønderslev.
Der er masser af gode spillere i Vest, som FCM ikke samler op. Derudover kan der jo rekrutteres i resten af Skandinavien som de største danske klubber gør mere og mere. Se fx Oliver Antman, der var slået igennem i den finske 1. division - dvs. ikke en "hemmelig juvel". Han kostede under en kvart mio. og er allerede en del af FCN's Superliga-trup som 17-årig. De eneste årsager til at AaB ikke kunne hente en type som ham er jo at man ikke scouter i de markeder samt at man åbenbart ikke vil hente ikke-nordjyder i den aldersgruppe.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Hanga » 24. apr 2019, 16:20

Yankee skrev:
24. apr 2019, 13:40
troelsh skrev:
24. apr 2019, 12:40
Problemet med at melde offentligt ud, at vi går efter talenter i f.eks. region Midtjylland, er vel at vi risikerer at havne i en åben krig med eksempelvis fcm i kampen om de jyske talenter, og her har de jo økonomiske muskler som vi ikke har.

Men det er selvfølgelig en balancegang, for vi kan jo heller ikke bare stå og se på, imens klassens frække gris snupper nordjyske talenter, de har jo allerede kapret Thy der ellers tidligere har leveret talenter til os, og egentlig hører til Region Nordjylland.

Jeg mener også Jakob Ahlmann var en tur forbi deres akademi, selvom han kommer fra Brønderslev.
Der er masser af gode spillere i Vest, som FCM ikke samler op. Derudover kan der jo rekrutteres i resten af Skandinavien som de største danske klubber gør mere og mere. Se fx Oliver Antman, der var slået igennem i den finske 1. division - dvs. ikke en "hemmelig juvel". Han kostede under en kvart mio. og er allerede en del af FCN's Superliga-trup som 17-årig. De eneste årsager til at AaB ikke kunne hente en type som ham er jo at man ikke scouter i de markeder samt at man åbenbart ikke vil hente ikke-nordjyder i den aldersgruppe.
Enig. Det er for mig uforståeligt at vi holder os udelukkende til nordjylland, det er at begrænse sig selv helt enormt. Og når vi heller ikke tager trænere ind udefra, får vi heller ikke et netværk den vej igennem, som da Kent finder Spalvis hjemme hos mors kødgryder i Tyskland.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Uldahl » 24. apr 2019, 17:14

Hanga skrev:
24. apr 2019, 16:20
Yankee skrev:
24. apr 2019, 13:40
troelsh skrev:
24. apr 2019, 12:40
Problemet med at melde offentligt ud, at vi går efter talenter i f.eks. region Midtjylland, er vel at vi risikerer at havne i en åben krig med eksempelvis fcm i kampen om de jyske talenter, og her har de jo økonomiske muskler som vi ikke har.

Men det er selvfølgelig en balancegang, for vi kan jo heller ikke bare stå og se på, imens klassens frække gris snupper nordjyske talenter, de har jo allerede kapret Thy der ellers tidligere har leveret talenter til os, og egentlig hører til Region Nordjylland.

Jeg mener også Jakob Ahlmann var en tur forbi deres akademi, selvom han kommer fra Brønderslev.
Der er masser af gode spillere i Vest, som FCM ikke samler op. Derudover kan der jo rekrutteres i resten af Skandinavien som de største danske klubber gør mere og mere. Se fx Oliver Antman, der var slået igennem i den finske 1. division - dvs. ikke en "hemmelig juvel". Han kostede under en kvart mio. og er allerede en del af FCN's Superliga-trup som 17-årig. De eneste årsager til at AaB ikke kunne hente en type som ham er jo at man ikke scouter i de markeder samt at man åbenbart ikke vil hente ikke-nordjyder i den aldersgruppe.
Enig. Det er for mig uforståeligt at vi holder os udelukkende til nordjylland, det er at begrænse sig selv helt enormt. Og når vi heller ikke tager trænere ind udefra, får vi heller ikke et netværk den vej igennem, som da Kent finder Spalvis hjemme hos mors kødgryder i Tyskland.
Vi ender som Hill Billy's fra bjergene i Alabama med den taktik.. Indavlede brødre, søstre, fætre og kusiner, tilsat nogle onkler og tanter.

Vi skal vise FCM hvordan den stil skal køres, så kan de lære det. :thumbsup:

Ejerne må enten være mindre bemidlet oven i hovedet, eller også er de måske ved at gøre klubben lækker i forhold til at tiltrække nye ejere med Bilbao moddellen. Det er jo direkte tåbeligt at begrænse sig kun til nordjylland. Hvad fanden er det der forgår når de mødes for at snakke fodbold og fremtid?

Aalborgmanden
2. div
2. div
Indlæg: 141
Tilmeldt: 6. maj 2008, 10:18

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Aalborgmanden » 5. maj 2019, 14:19

Mon en slutplacering som 10 ‘ er kan åbne øjnene på bestyrelsen nu hvor der skal findes tre nedrykkere næste sæson ?

Gaarde raus !

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af dyhrmaN » 5. maj 2019, 16:19

Var der noget Gaarde raus efter kampen?

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Kristian » 5. maj 2019, 16:34

dyhrmaN skrev:
5. maj 2019, 16:19
Var der noget Gaarde raus efter kampen?
Ehh nej
------------------
mvh Kristian

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 5. maj 2019, 16:37

Aalborgmanden skrev:
5. maj 2019, 14:19
Mon en slutplacering som 10 ‘ er kan åbne øjnene på bestyrelsen nu hvor der skal findes tre nedrykkere næste sæson ?

Gaarde raus !
Klubben trænger til hovedrengøring. Gaarde skal ud og det mener jeg også at bestyrelsen skal.

Besvar