Gaarde og Wieghorst raus tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af raekkeettre » 14. jun 2019, 13:36

Yankee skrev:
14. jun 2019, 13:23
Fromthecradle skrev:
14. jun 2019, 13:18
Yankee skrev:
14. jun 2019, 13:13
raekkeettre skrev:
14. jun 2019, 09:11
Fedt glæder mig til at høre den! Men er som dig allerede lige ærgerlig hvis de ikke går lidt til ham! Men hvis det er Bruchmann så er han jo Nordjyde selv :)

Ang indavl debatten. Hvorfor er det en dårlig ting, klubber som Bayern München, Real Madrid, Barcelona etc etc...De er da indbegrebet af indavl, og der findes med garanti andre klubber som også klare sig godt.ved at have ikoniske spillere i ledende positioner?

Der findes nok også det modsatte :) Men det er jo ikke en forhøjet sandhed at det bare ikke dur. Lynge var jo også indavl ..Ståle er indavl i FCK, Holmstrøm som bestyrelsesformand er indavl i FCK, Retrov er indavl i BIF, FCM bygger alt op omkring indavl, lige fra træner til direktør til bestyrelsesformand, etc. Etc. er det skidt det hele?
Interviewet kan på ingen måde anbefales. Ham fynboen er ikke så dygtig en interviewer og ikke så velforberedt som man kunne ønske sig. Gaarde svarer ganske fint for sig, men det bliver mange af de sædvanlige selvfølgeligheder. Det eneste interessante er at man af økonomiske årsager har nedprioriteret scoutingen. Det er meget ærgerligt at høre når man samtidig har brugt op imod 30 mio. kr. på spillerindkøb.

Ift. indavl, så giver jeg dig meget ret. Det er så absolut en styrke at kunne fastholde dygtige mennesker og udvikle dem til andre roller i organisationen. Det synes jeg ikke, der er noget galt med. Der skal selvfølgelig være en balance, så der også kommer nye input osv., men det tror jeg nu også Gaarde er opmærksom på.
Sagde Gaarde ikke også et eller andet med at man godt var klar over at scoutingen ikke er optimal - at man flere gange havde ønsket at gøre noget ved, uden at kunne finde midlerne til det - men at nu skulle det være (med et bedre scouting set-up).
Jo, præcis? Det er også det, jeg henviser til ovenfor. Det er bare underligt at man ikke havde råd til det, inden man spenderede 30 mio. kr. på spillerindkøb, men godt kan finde pengene nu, hvor der skal skæres ind og satses på talenter. Det virker da ikke super velovervejet.
Nej det virker ikke SUPER optimalt! Men, igen - det er lidt vildt at vi for 3-4 år siden - næsten enstemmigt her på debatten - råbte på bedre scouting. Men jeg vil så sige, at nu - måske meget mere vigtigt end tidligere - skal vi fandme ramme plet med de 3-4 profiler som vi skal handle udefra til vores hold, slår igennem - som i VIRKELIG slår igennem. Så godt at høre at det er blevet prioriteret...

:) Men ud fra det jeg læser, skal jeg ikke glæde mig sønderligt til dette program :) øv....synes ellers det var et perfekt tidspunkt at gå til Gaarde, og samtidig en ramme for Gaarde, at nuancere lidt hans kommunikation - så der bare kom lidt svar og lidt andre vinkle på nogle af de udfordringer vi står over for...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Buzz Killington » 14. jun 2019, 13:41

raekkeettre skrev:
14. jun 2019, 13:36
Yankee skrev:
14. jun 2019, 13:23
Fromthecradle skrev:
14. jun 2019, 13:18
Yankee skrev:
14. jun 2019, 13:13
raekkeettre skrev:
14. jun 2019, 09:11
Fedt glæder mig til at høre den! Men er som dig allerede lige ærgerlig hvis de ikke går lidt til ham! Men hvis det er Bruchmann så er han jo Nordjyde selv :)

Ang indavl debatten. Hvorfor er det en dårlig ting, klubber som Bayern München, Real Madrid, Barcelona etc etc...De er da indbegrebet af indavl, og der findes med garanti andre klubber som også klare sig godt.ved at have ikoniske spillere i ledende positioner?

Der findes nok også det modsatte :) Men det er jo ikke en forhøjet sandhed at det bare ikke dur. Lynge var jo også indavl ..Ståle er indavl i FCK, Holmstrøm som bestyrelsesformand er indavl i FCK, Retrov er indavl i BIF, FCM bygger alt op omkring indavl, lige fra træner til direktør til bestyrelsesformand, etc. Etc. er det skidt det hele?
Interviewet kan på ingen måde anbefales. Ham fynboen er ikke så dygtig en interviewer og ikke så velforberedt som man kunne ønske sig. Gaarde svarer ganske fint for sig, men det bliver mange af de sædvanlige selvfølgeligheder. Det eneste interessante er at man af økonomiske årsager har nedprioriteret scoutingen. Det er meget ærgerligt at høre når man samtidig har brugt op imod 30 mio. kr. på spillerindkøb.

Ift. indavl, så giver jeg dig meget ret. Det er så absolut en styrke at kunne fastholde dygtige mennesker og udvikle dem til andre roller i organisationen. Det synes jeg ikke, der er noget galt med. Der skal selvfølgelig være en balance, så der også kommer nye input osv., men det tror jeg nu også Gaarde er opmærksom på.
Sagde Gaarde ikke også et eller andet med at man godt var klar over at scoutingen ikke er optimal - at man flere gange havde ønsket at gøre noget ved, uden at kunne finde midlerne til det - men at nu skulle det være (med et bedre scouting set-up).
Jo, præcis? Det er også det, jeg henviser til ovenfor. Det er bare underligt at man ikke havde råd til det, inden man spenderede 30 mio. kr. på spillerindkøb, men godt kan finde pengene nu, hvor der skal skæres ind og satses på talenter. Det virker da ikke super velovervejet.
Nej det virker ikke SUPER optimalt! Men, igen - det er lidt vildt at vi for 3-4 år siden - næsten enstemmigt her på debatten - råbte på bedre scouting. Men jeg vil så sige, at nu - måske meget mere vigtigt end tidligere - skal vi fandme ramme plet med de 3-4 profiler som vi skal handle udefra til vores hold, slår igennem - som i VIRKELIG slår igennem. Så godt at høre at det er blevet prioriteret...

:) Men ud fra det jeg læser, skal jeg ikke glæde mig sønderligt til dette program :) øv....synes ellers det var et perfekt tidspunkt at gå til Gaarde, og samtidig en ramme for Gaarde, at nuancere lidt hans kommunikation - så der bare kom lidt svar og lidt andre vinkle på nogle af de udfordringer vi står over for...
What, siger Gaarde vi skal have 3-4 profiler udefra i den der potkast?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af raekkeettre » 14. jun 2019, 13:57

Buzz Killington skrev:
14. jun 2019, 13:41
raekkeettre skrev:
14. jun 2019, 13:36
Yankee skrev:
14. jun 2019, 13:23
Fromthecradle skrev:
14. jun 2019, 13:18
Yankee skrev:
14. jun 2019, 13:13
raekkeettre skrev:
14. jun 2019, 09:11
Fedt glæder mig til at høre den! Men er som dig allerede lige ærgerlig hvis de ikke går lidt til ham! Men hvis det er Bruchmann så er han jo Nordjyde selv :)

Ang indavl debatten. Hvorfor er det en dårlig ting, klubber som Bayern München, Real Madrid, Barcelona etc etc...De er da indbegrebet af indavl, og der findes med garanti andre klubber som også klare sig godt.ved at have ikoniske spillere i ledende positioner?

Der findes nok også det modsatte :) Men det er jo ikke en forhøjet sandhed at det bare ikke dur. Lynge var jo også indavl ..Ståle er indavl i FCK, Holmstrøm som bestyrelsesformand er indavl i FCK, Retrov er indavl i BIF, FCM bygger alt op omkring indavl, lige fra træner til direktør til bestyrelsesformand, etc. Etc. er det skidt det hele?
Interviewet kan på ingen måde anbefales. Ham fynboen er ikke så dygtig en interviewer og ikke så velforberedt som man kunne ønske sig. Gaarde svarer ganske fint for sig, men det bliver mange af de sædvanlige selvfølgeligheder. Det eneste interessante er at man af økonomiske årsager har nedprioriteret scoutingen. Det er meget ærgerligt at høre når man samtidig har brugt op imod 30 mio. kr. på spillerindkøb.

Ift. indavl, så giver jeg dig meget ret. Det er så absolut en styrke at kunne fastholde dygtige mennesker og udvikle dem til andre roller i organisationen. Det synes jeg ikke, der er noget galt med. Der skal selvfølgelig være en balance, så der også kommer nye input osv., men det tror jeg nu også Gaarde er opmærksom på.
Sagde Gaarde ikke også et eller andet med at man godt var klar over at scoutingen ikke er optimal - at man flere gange havde ønsket at gøre noget ved, uden at kunne finde midlerne til det - men at nu skulle det være (med et bedre scouting set-up).
Jo, præcis? Det er også det, jeg henviser til ovenfor. Det er bare underligt at man ikke havde råd til det, inden man spenderede 30 mio. kr. på spillerindkøb, men godt kan finde pengene nu, hvor der skal skæres ind og satses på talenter. Det virker da ikke super velovervejet.
Nej det virker ikke SUPER optimalt! Men, igen - det er lidt vildt at vi for 3-4 år siden - næsten enstemmigt her på debatten - råbte på bedre scouting. Men jeg vil så sige, at nu - måske meget mere vigtigt end tidligere - skal vi fandme ramme plet med de 3-4 profiler som vi skal handle udefra til vores hold, slår igennem - som i VIRKELIG slår igennem. Så godt at høre at det er blevet prioriteret...

:) Men ud fra det jeg læser, skal jeg ikke glæde mig sønderligt til dette program :) øv....synes ellers det var et perfekt tidspunkt at gå til Gaarde, og samtidig en ramme for Gaarde, at nuancere lidt hans kommunikation - så der bare kom lidt svar og lidt andre vinkle på nogle af de udfordringer vi står over for...
What, siger Gaarde vi skal have 3-4 profiler udefra i den der potkast?
Haha - nej, nej - men jeg antager bare hvis Okore smutter - så har vi jo ingen med hår på bollerne til at stikke næven frem i kamp og til træning. Så går ud fra, at vi oven i de 2, som han har sagt vi skal hente, så må der være en til 2 mere, ud fra de salg vi måtte lave.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Fromthecradle » 14. jun 2019, 14:26

raekkeettre skrev:
14. jun 2019, 13:36

Nej det virker ikke SUPER optimalt! Men, igen - det er lidt vildt at vi for 3-4 år siden - næsten enstemmigt her på debatten - råbte på bedre scouting. Men jeg vil så sige, at nu - måske meget mere vigtigt end tidligere - skal vi fandme ramme plet med de 3-4 profiler som vi skal handle udefra til vores hold, slår igennem - som i VIRKELIG slår igennem. Så godt at høre at det er blevet prioriteret...

:) Men ud fra det jeg læser, skal jeg ikke glæde mig sønderligt til dette program :) øv....synes ellers det var et perfekt tidspunkt at gå til Gaarde, og samtidig en ramme for Gaarde, at nuancere lidt hans kommunikation - så der bare kom lidt svar og lidt andre vinkle på nogle af de udfordringer vi står over for...
Nu skal de jo også først gennemføre ændringen i set-up'et - det har jo tidligere glippet et par gange. Jeg tvivler på, det bliver til det her transfervindue, man når at ændre noget, men måske engang i fremtiden.
You pay for this?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Jakobsen » 14. jun 2019, 16:08

Det handler jo heller ikke kun om scouting og fejlkøb. Det handler også om de åbenlyse manglende indkøb.
Vi har manglet kvalitet i den centrale akse i mange år og vi kan ikke bare gå tre år og vente på, at nogen måske bliver gode (Magnus, Blåbbjerg, Børsting) og nogle gange må de kortsigtet være vigtigere at holdet ikke falder fo rmege ti niveau og fungerer ned, at et bestemt tlanet bare skal spille.
Jeg synes f.eks. satseningen på Kasper P og Blåbjerg i sin tid var for voldsom og hvordan Jakob Blåbjerg stadig er her er mig en gåde.
Vi har manglet kvalitet på central midt og forsvaret i årevis og det er da muligt Lesniak f.eks. er et talent, men han er jo ikke en type der kommer ind og løfter holdet. Derudover lever vi af offensive backs og har vi desperat manglet siden Dalsgaard/Mæhle. Man kan da ikke bare lade være at addreseere en mangel fordi man håber der kommer et talent om to år.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Buzz Killington » 14. jun 2019, 17:20

Jakobsen skrev:
14. jun 2019, 16:08
Det handler jo heller ikke kun om scouting og fejlkøb. Det handler også om de åbenlyse manglende indkøb.
Vi har manglet kvalitet i den centrale akse i mange år og vi kan ikke bare gå tre år og vente på, at nogen måske bliver gode (Magnus, Blåbbjerg, Børsting) og nogle gange må de kortsigtet være vigtigere at holdet ikke falder fo rmege ti niveau og fungerer ned, at et bestemt tlanet bare skal spille.
Jeg synes f.eks. satseningen på Kasper P og Blåbjerg i sin tid var for voldsom og hvordan Jakob Blåbjerg stadig er her er mig en gåde.
Vi har manglet kvalitet på central midt og forsvaret i årevis og det er da muligt Lesniak f.eks. er et talent, men han er jo ikke en type der kommer ind og løfter holdet. Derudover lever vi af offensive backs og har vi desperat manglet siden Dalsgaard/Mæhle. Man kan da ikke bare lade være at addreseere en mangel fordi man håber der kommer et talent om to år.
Jeg er ikke med. De problemer kunne da netop været minimeret med noget ordenligt scouting. Blomme og Lesniak på midten. Holger i forsvaret. Meilinger og Flores pa kanterne. Pallesen på backen. Hvis vi havde scouted ordenligt havde vores fejlkøb været erstattet af gode superligsspillere.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Rams » 14. jun 2019, 17:27

Du har et godt bakspejl. De 3-4 første navne, tror jeg de fleste synes så fornuftige ud da vi signede dem
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Buzz Killington » 14. jun 2019, 17:37

Rams skrev:
14. jun 2019, 17:27
Du har et godt bakspejl. De 3-4 første navne, tror jeg de fleste synes så fornuftige ud da vi signede dem
Kunne også nævne Sloth.

Men nu er det vel de færreste debatsidebrugere der har scouts på plads i Europa og Sydamerika som kan vurdere om de også passer in på vores hold og har niveauet. Det har netop vist sig at de ikke var i stand til at etablere sig. Og risikoen for det scenarie ville blive minimeret hvis vi havde scouted dem ordenligt.

Og ja, jeg var også positiv omkring flere af spillerne, men det er jo bare overhovedet ikke relevant.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Sønderhof » 14. jun 2019, 17:45

Rams skrev:
14. jun 2019, 17:27
Du har et godt bakspejl. De 3-4 første navne, tror jeg de fleste synes så fornuftige ud da vi signede dem
Pointen er jo netop at de spillere aldrig ville være endt i AaB, såfremt vi havde et kompetent scouting-setup. ELLER alternativt en pisse digtig sportsdirektør. Jeg har sagt det før, Sønderjyske har de sidste 4 år hentet flere point end os, og det for den halve sum penge.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Jakobsen » 15. jun 2019, 09:08

Få nu for helvede stoppet Gaarde. Skal vi også live have four more years til Blåbjerg?
https://aabsport.dk/nyheder/2019/juni/m ... -til-2022/
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 783
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråde

Indlæg af Dennis Nielsen » 15. jun 2019, 09:10

Er lige midt i mediano og har hørt en del fra Gaarde nu.

Han er en elendig kommunikatør. Det er helt håbløst. Det er så en ting, som kunne accepteres, hvis budskabet var nogenlunde sammenhængende og logisk, men det er det ikke.

Hitz but tahir og Paludan ville sammen kunne fremstamme en mere sammenhængende retorik.

Hele narrativet omkring en kerne-identitet af nordjysk karakter, den stammer han sig igennem og det virker ikke som om, at han selv tror på det. Han lyder lettere hjernevasket og religiøs i sit tankesæt omkring den fortælling. Det er bekymrende, at han ikke kan se det begrænsede i sådan et lille rekrutteringsgrundlag.

"Har vi fået nok ud af vores invisteringer" spørger Gaarde sig selv og svarer "Det får vi at se" og påpeger "Det har vi så ikke i år" - så reelt set får vi det ikke at se, da foregående sæson har vist det og flere af investeringerne er på vej væk.

Den mand er gift for AaB.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Buzz Killington » 15. jun 2019, 09:32

Jakobsen skrev:
15. jun 2019, 09:08
Få nu for helvede stoppet Gaarde. Skal vi også live have four more years til Blåbjerg?
https://aabsport.dk/nyheder/2019/juni/m ... -til-2022/
Magnus sluttede som en af de bedste. Han er kun 21 år. Hvis man ikke skal forlænge med sådan en som ham, hvem skal man så?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Jakobsen » 15. jun 2019, 09:36

Buzz Killington skrev:
15. jun 2019, 09:32
Jakobsen skrev:
15. jun 2019, 09:08
Få nu for helvede stoppet Gaarde. Skal vi også live have four more years til Blåbjerg?
https://aabsport.dk/nyheder/2019/juni/m ... -til-2022/
Magnus sluttede som en af de bedste. Han er kun 21 år. Hvis man ikke skal forlænge med sådan en som ham, hvem skal man så?
Jeg tror ikke på han bliver mere end en middelmådig Superliga-spiller at best. Alt for langsom til moderne fodbold og alt for mange anonyme kampe. Der er hans tredje sæson eller sådan noget og han burde være langt bedre, hvis han skulle satses på.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Buzz Killington » 15. jun 2019, 09:40

Jakobsen skrev:
15. jun 2019, 09:36
Buzz Killington skrev:
15. jun 2019, 09:32
Jakobsen skrev:
15. jun 2019, 09:08
Få nu for helvede stoppet Gaarde. Skal vi også live have four more years til Blåbjerg?
https://aabsport.dk/nyheder/2019/juni/m ... -til-2022/
Magnus sluttede som en af de bedste. Han er kun 21 år. Hvis man ikke skal forlænge med sådan en som ham, hvem skal man så?
Jeg tror ikke på han bliver mere end en middelmådig Superliga-spiller at best. Alt for langsom til moderne fodbold og alt for mange anonyme kampe. Der er hans tredje sæson eller sådan noget og han burde være langt bedre, hvis han skulle satses på.
Vi skal jo også kunne stille hold. Selv hvis jeg delte din skepsis (det gør jeg ikke) omkring hans potentiale, så ville jeg stadig mene at han var en fornuftig og billig trupspiller.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Martino » 15. jun 2019, 09:48

Buzz Killington skrev:
15. jun 2019, 09:32
Jakobsen skrev:
15. jun 2019, 09:08
Få nu for helvede stoppet Gaarde. Skal vi også live have four more years til Blåbjerg?
https://aabsport.dk/nyheder/2019/juni/m ... -til-2022/
Magnus sluttede som en af de bedste. Han er kun 21 år. Hvis man ikke skal forlænge med sådan en som ham, hvem skal man så?
Præcis. Han gjorde det rigtig fint som decideret 6er. Så mangler vi bare en kreativ to vejs spiller ved hans side, og så se om vi ikke kan score en mønt på Abildgaad allerede nu.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Hanga » 15. jun 2019, 09:59

Jakobsen skrev:
15. jun 2019, 09:36
Buzz Killington skrev:
15. jun 2019, 09:32
Jakobsen skrev:
15. jun 2019, 09:08
Få nu for helvede stoppet Gaarde. Skal vi også live have four more years til Blåbjerg?
https://aabsport.dk/nyheder/2019/juni/m ... -til-2022/
Magnus sluttede som en af de bedste. Han er kun 21 år. Hvis man ikke skal forlænge med sådan en som ham, hvem skal man så?
Jeg tror ikke på han bliver mere end en middelmådig Superliga-spiller at best. Alt for langsom til moderne fodbold og alt for mange anonyme kampe. Der er hans tredje sæson eller sådan noget og han burde være langt bedre, hvis han skulle satses på.
Jeg er enig. Magnus har spillet over 80 kampe for AaB og hans udviklingskurve har ikke været stejl nok til at jeg for alvor kan se et lys i ham. Men vi må også sige at vi pt. er decimeret på midtbanen, især hvis det lykkedes at slippe Kakeeto og Lesniak. Og Magnus har trods alt markeret sig som det nuværende bedste bud som 6'er i truppen. Derfor synes jeg det er ok at give ham en ny kontrakt, omend jeg havde foretrukket et år mindre.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Yankee » 15. jun 2019, 10:04

Hanga skrev:
15. jun 2019, 09:59
Jakobsen skrev:
15. jun 2019, 09:36
Buzz Killington skrev:
15. jun 2019, 09:32
Jakobsen skrev:
15. jun 2019, 09:08
Få nu for helvede stoppet Gaarde. Skal vi også live have four more years til Blåbjerg?
https://aabsport.dk/nyheder/2019/juni/m ... -til-2022/
Magnus sluttede som en af de bedste. Han er kun 21 år. Hvis man ikke skal forlænge med sådan en som ham, hvem skal man så?
Jeg tror ikke på han bliver mere end en middelmådig Superliga-spiller at best. Alt for langsom til moderne fodbold og alt for mange anonyme kampe. Der er hans tredje sæson eller sådan noget og han burde være langt bedre, hvis han skulle satses på.
Jeg er enig. Magnus har spillet over 80 kampe for AaB og hans udviklingskurve har ikke været stejl nok til at jeg for alvor kan se et lys i ham. Men vi må også sige at vi pt. er decimeret på midtbanen, især hvis det lykkedes at slippe Kakeeto og Lesniak. Og Magnus har trods alt markeret sig som det nuværende bedste bud som 6'er i truppen. Derfor synes jeg det er ok at give ham en ny kontrakt, omend jeg havde foretrukket et år mindre.
Helt enig. Selvfølgelig skal der forlænges og det virker meget fornuftigt at få det på plads allerede nu. Om det er en god eller dårlig kontrakt afhænger selvfølgelig af lønrammen og det aner vi intet om.

MC har stadig tid til at tage de nødvendige 2-3 skridt yderligere. Vi har på intet tidspunkt set ham spille en brandkamp eller bare spille en stærk kamp mod et af topholdene i ligaen, men han er driftsikker og en 21-årig spiller med +70 Superliga-kampe er altid interessant. Han vil automatisk bonge ud på mange scout-søgninger rundt omkring og der skal ikke mere end en håndfuld rigtig gode kampe til før han kunne blive et salgsobjekt.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråde

Indlæg af Buzz Killington » 15. jun 2019, 10:11

Dennis Nielsen skrev:
15. jun 2019, 09:10
Er lige midt i mediano og har hørt en del fra Gaarde nu.

Han er en elendig kommunikatør. Det er helt håbløst. Det er så en ting, som kunne accepteres, hvis budskabet var nogenlunde sammenhængende og logisk, men det er det ikke.

Hitz but tahir og Paludan ville sammen kunne fremstamme en mere sammenhængende retorik.

Hele narrativet omkring en kerne-identitet af nordjysk karakter, den stammer han sig igennem og det virker ikke som om, at han selv tror på det. Han lyder lettere hjernevasket og religiøs i sit tankesæt omkring den fortælling. Det er bekymrende, at han ikke kan se det begrænsede i sådan et lille rekrutteringsgrundlag.

"Har vi fået nok ud af vores invisteringer" spørger Gaarde sig selv og svarer "Det får vi at se" og påpeger "Det har vi så ikke i år" - så reelt set får vi det ikke at se, da foregående sæson har vist det og flere af investeringerne er på vej væk.

Den mand er gift for AaB.
Kom de ind på kvaliteten af hans kone?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af FlæskeFrank » 15. jun 2019, 11:52

Dennis Nielsen skrev:
15. jun 2019, 09:10
Hele narrativet omkring en kerne-identitet af nordjysk karakter, den stammer han sig igennem og det virker ikke som om, at han selv tror på det.
Jeg er ret sikker på, at snakken om Nordkraft er et genialt tiltag. Selvom det bliver latterliggjort specielt på denne side.

Det mangler nogle succes'er, men straks de kommer, så åbner en stærk fortælling mange døre for AaB. Havde vi f.eks. vundet u19, så havde vi fået et fundament eller havde førsteholdet fået mulighed for europæisk deltagelse. Så kunne man bygge videre på fortællingen.

Men konceptet omkring Nordkraft - urkraft - Nordjyllands særlige trylledrik - det kan altså skabe en god fortælling, særlig for de medier, som stadig tror, at et stadion i Jylland bliver resten af ugen brugt til at røgte køer...

Engang havde Finland og SISU en speciel glød, det kan Nordkraft og AaB også få. At Nordkraft så giver os, der har en ældre relation til AaB referencer til kraftværket gør ikke fortællingen mindre.

At det lige nu bliver "17 af AaBs førstehold har trådt deres barnesko..." er rigtig ærgerlig. Men specielt alle de debattører, som mener AaB ikke er visionær burde lige præcis bakke op om dette projekt. Det har potentiale til noget stort - næste gang Manchester United kommer her, er det ikke welcome til hell", men "Nordkraft is here" og det vil de skulle udtale sig om.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 15. jun 2019, 11:57

Skyd mig bare men jeg synes absolut Gaarde gør det godt i den podcast. Han er velformuleret og sympatisk og svarer godt for sig på de fleste spørgsmål. Det er ærgerligt at han ikke blankt erkender at HAN har fejlet groft mht manglende scout og deraf forkerte indkøb. Men interviewet klarer han derudover ganske glimrende.
Janteloven eksisterer IKKE!

Besvar