Gaarde og Wieghorst raus tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af BassogogsVen » 12. apr 2018, 12:51

Halil skrev:Bestyrelsen kan tidligst sparke Gaarde ud, når der er ansat en ny administrerende direktør.
Why?
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Mr. Larsen » 12. apr 2018, 13:08

BassogogsVen skrev:
Halil skrev:Bestyrelsen kan tidligst sparke Gaarde ud, når der er ansat en ny administrerende direktør.
Why?
Der skal være nogen til at varetager de 2 stillinger
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af BassogogsVen » 12. apr 2018, 13:12

Mr. Larsen skrev:
BassogogsVen skrev:
Halil skrev:Bestyrelsen kan tidligst sparke Gaarde ud, når der er ansat en ny administrerende direktør.
Why?
Der skal være nogen til at varetager de 2 stillinger
Der skal vel ikke være nogen til at varetage sportsdirektør. Men ofte kan en bestyrelse konstituere en direktør fra egne rækker, hvis man ikke lige har fundet kandidaten.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Rextherunt
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 31. okt 2005, 13:05
Geografisk sted: Østjylland

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Rextherunt » 12. apr 2018, 13:43

Stop så med Kuhn... han skal under ingen omstændigheder være træner i AaB. Han var en fremragene assistent intet andet. Det ville jo bare være indavl og en tilbagegang. Ja det kan da være han ville gøre det bedre end MW men han tilfører jo ikke noget nyt.
Hvis vi skal noget skal vi ha nogle ambitioner...gerne jantelovsknusende store og finde en god udenlandsk træner men en proven track record som kan være med til at lave en rødtråd fra 1 holdet og hele vejen ned i ungdomsrækkerne. Det lader jo til at det materiale vi får derfra ikke er helt godt nok så det må kunne forbedres.
Et godt eksempel er jo Zorninger i BIF... han overtog en lort og jeg syns han har skabt en ret fornuftig klub efter relativt korttid. Hans tilgang har jo tilført klubben noget hele vejen ned i rækkerne efter hvad jeg har hørt.
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!

EINHILL
1. div
1. div
Indlæg: 337
Tilmeldt: 9. aug 2007, 00:51
Geografisk sted: Aalborg

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af EINHILL » 12. apr 2018, 13:48

Rextherunt skrev:Stop så med Kuhn... han skal under ingen omstændigheder være træner i AaB. Han var en fremragene assistent intet andet. Det ville jo bare være indavl og en tilbagegang. Ja det kan da være han ville gøre det bedre end MW men han tilfører jo ikke noget nyt.
Hvis vi skal noget skal vi ha nogle ambitioner...gerne jantelovsknusende store og finde en god udenlandsk træner men en proven track record som kan være med til at lave en rødtråd fra 1 holdet og hele vejen ned i ungdomsrækkerne. Det lader jo til at det materiale vi får derfra ikke er helt godt nok så det må kunne forbedres.
Et godt eksempel er jo Zorninger i BIF... han overtog en lort og jeg syns han har skabt en ret fornuftig klub efter relativt korttid. Hans tilgang har jo tilført klubben noget hele vejen ned i rækkerne efter hvad jeg har hørt.
Tror du seriøst at AaB kan tiltrække en udlænding med proven track?

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Halil » 12. apr 2018, 13:55

BassogogsVen skrev:
Halil skrev:Bestyrelsen kan tidligst sparke Gaarde ud, når der er ansat en ny administrerende direktør.
Why?
Det ville, imø, se endnu mere mærkeligt og uprofessionelt ud, hvis afløseren skulle have en afløser til så vigtig en post på ubestemt tid.

Jeg er bekymret!!!
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Mr. Larsen » 12. apr 2018, 14:42

Rextherunt skrev:Stop så med Kuhn... han skal under ingen omstændigheder være træner i AaB. Han var en fremragene assistent intet andet. Det ville jo bare være indavl og en tilbagegang. Ja det kan da være han ville gøre det bedre end MW men han tilfører jo ikke noget nyt.
Hvis vi skal noget skal vi ha nogle ambitioner...gerne jantelovsknusende store og finde en god udenlandsk træner men en proven track record som kan være med til at lave en rødtråd fra 1 holdet og hele vejen ned i ungdomsrækkerne. Det lader jo til at det materiale vi får derfra ikke er helt godt nok så det må kunne forbedres.
Et godt eksempel er jo Zorninger i BIF... han overtog en lort og jeg syns han har skabt en ret fornuftig klub efter relativt korttid. Hans tilgang har jo tilført klubben noget hele vejen ned i rækkerne efter hvad jeg har hørt.
Det har da intet med indeavl at gøre at Kuhn har en fortid i klubben, han har været flere steder både som assistent og cheftræner, sidst men ikke mindst blev han jo som bekendt svensk mester med Malmö.

Jeg ser det kun som en fordel han kender klubben, det gør at han kan falde til hurtig. Derudover er han fantastisk til at skyde gejst og motivation ind i en trup, og han er ikke bange for at ændre stil hvis det er det spillertruppen kan magte at spille.

Vi har brug Allan i den situation vi står i, vi har en spiller trup der sejler rundt, vi kan hverken forsvarer eller score mål, nu skal der til at ske noget !
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Rextherunt
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 31. okt 2005, 13:05
Geografisk sted: Østjylland

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Rextherunt » 12. apr 2018, 15:32

EINHILL skrev:
Rextherunt skrev:Stop så med Kuhn... han skal under ingen omstændigheder være træner i AaB. Han var en fremragene assistent intet andet. Det ville jo bare være indavl og en tilbagegang. Ja det kan da være han ville gøre det bedre end MW men han tilfører jo ikke noget nyt.
Hvis vi skal noget skal vi ha nogle ambitioner...gerne jantelovsknusende store og finde en god udenlandsk træner men en proven track record som kan være med til at lave en rødtråd fra 1 holdet og hele vejen ned i ungdomsrækkerne. Det lader jo til at det materiale vi får derfra ikke er helt godt nok så det må kunne forbedres.
Et godt eksempel er jo Zorninger i BIF... han overtog en lort og jeg syns han har skabt en ret fornuftig klub efter relativt korttid. Hans tilgang har jo tilført klubben noget hele vejen ned i rækkerne efter hvad jeg har hørt.
Tror du seriøst at AaB kan tiltrække en udlænding med proven track?
Ja.. hvorfor skulle de ikke kunne det? Det kommer jo aldrig til at være fra en topklub... mindre kan også gøre det. Proven record behøver jo ikke kun betyde mesterskaber, men også at kunne føre et hold op igennem en række og være top et eller andet i ligaen.
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!

Rextherunt
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 31. okt 2005, 13:05
Geografisk sted: Østjylland

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Rextherunt » 12. apr 2018, 15:56

Mr. Larsen skrev:
Rextherunt skrev:Stop så med Kuhn... han skal under ingen omstændigheder være træner i AaB. Han var en fremragene assistent intet andet. Det ville jo bare være indavl og en tilbagegang. Ja det kan da være han ville gøre det bedre end MW men han tilfører jo ikke noget nyt.
Hvis vi skal noget skal vi ha nogle ambitioner...gerne jantelovsknusende store og finde en god udenlandsk træner men en proven track record som kan være med til at lave en rødtråd fra 1 holdet og hele vejen ned i ungdomsrækkerne. Det lader jo til at det materiale vi får derfra ikke er helt godt nok så det må kunne forbedres.
Et godt eksempel er jo Zorninger i BIF... han overtog en lort og jeg syns han har skabt en ret fornuftig klub efter relativt korttid. Hans tilgang har jo tilført klubben noget hele vejen ned i rækkerne efter hvad jeg har hørt.
Det har da intet med indeavl at gøre at Kuhn har en fortid i klubben, han har været flere steder både som assistent og cheftræner, sidst men ikke mindst blev han jo som bekendt svensk mester med Malmö.

Jeg ser det kun som en fordel han kender klubben, det gør at han kan falde til hurtig. Derudover er han fantastisk til at skyde gejst og motivation ind i en trup, og han er ikke bange for at ændre stil hvis det er det spillertruppen kan magte at spille.

Vi har brug Allan i den situation vi står i, vi har en spiller trup der sejler rundt, vi kan hverken forsvarer eller score mål, nu skal der til at ske noget !
Jo det har nemlig... det er jo ikke første gang han skulle komme tilbage efter en tur ude af klubben. Ja han blev mester med en klub der nærmest stod med guldet i hånden da han kom til. Har røg jo også hurtigt ud igen... var det ikke noget med at spillerne ikke var helt tilfredse med ham?

Så rigtigt fint at han kan skyde noget gejst ind... det er der også andre trænere der kan og det ville være bedre for klubben at få helt friskt blod ind.
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af birk » 12. apr 2018, 16:10

Kuhn blev da også fyret i Midtjylland. Manden er nok en god assistent træner , men som cheftræner , duer han da ikke. Klubberne står da ikke i kø, for at hente ham . Hvis han virkelig var god, var han da blevet ansat et sted.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Uldahl » 12. apr 2018, 17:38

Halil skrev:Bestyrelsen kan tidligst sparke Gaarde ud, når der er ansat en ny administrerende direktør.
Sæt Lynge på som administerende direktør. evt. til den rigtige er fundet. Tror han vil være perfekt i jobbet, han kan om nogen sælge AaB ud af til, og helt sikkert kunne øge sponsor indtægterne betragteligt.

Vigtigst er de begge ryger ud. Heller i dag end i går. Gaarde skal stoppes nu inden har laver mere lort i en stilling han helt åbenlyst ikke magter.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Jakobsen » 12. apr 2018, 18:12

Uldahl skrev:
Halil skrev:Bestyrelsen kan tidligst sparke Gaarde ud, når der er ansat en ny administrerende direktør.
Sæt Lynge på som administerende direktør. evt. til den rigtige er fundet. Tror han vil være perfekt i jobbet, han kan om nogen sælge AaB ud af til, og helt sikkert kunne øge sponsor indtægterne betragteligt.

Vigtigst er de begge ryger ud. Heller i dag end i går. Gaarde skal stoppes nu inden har laver mere lort i en stilling han helt åbenlyst ikke magter.
Jeg er PRO Lynge all the way, men det kræver jo at manden selv vil. Derudover var Gaarde jo ret meget Lynges opfindelse så måske han ikke ville have det super fedt med at Gaarde sparkes ud. Udover Rioch fadæsen er Gaarde den dårligste ansættelse Lynge har lavet/været med til.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

seamann

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af seamann » 12. apr 2018, 18:48

Lynge har ikke kvalifikationer til at være direktør - han var også den dyreste sportschef AaB har set, men han var da folkelig og sjov.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af 9520AaB » 12. apr 2018, 19:02

Vi kan smide dem begge ud, få verdens bedste direktør og træner i stedet, og ingen af de nye vil kunne gøre eksempelvis PK til mere end det han er i dag, en spiller der aldrig burde starte. Det samme gælder Pallesen, Blåbjerg, MC, Safranko, Abildgaard og til dels Lesniak.
Derudover vil en ny træner aldrig kunne få flere mål ud af Pohl.
Kusk, Rolim, Flores kan flyttes i den rigtige retning, de har evnerne.
Okore, Rinne og Würtz spiller på ok niveau generelt.
Så om MW og Gaarde skal ud??, det må i bestemme, jeg ser hellere en kæmpe udskiftning i truppen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

bongo1234
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 76
Tilmeldt: 28. jun 2016, 16:11
Geografisk sted: Syd/vest for Aalborg

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af bongo1234 » 12. apr 2018, 19:03

Lækker tanke med Lynge....
Men jeg høre, at han langtidssygemeldt fra bestyrelsen i AaB - Nogen der ved noget ?



Jakobsen skrev:
Uldahl skrev:
Halil skrev:Bestyrelsen kan tidligst sparke Gaarde ud, når der er ansat en ny administrerende direktør.
Sæt Lynge på som administerende direktør. evt. til den rigtige er fundet. Tror han vil være perfekt i jobbet, han kan om nogen sælge AaB ud af til, og helt sikkert kunne øge sponsor indtægterne betragteligt.

Vigtigst er de begge ryger ud. Heller i dag end i går. Gaarde skal stoppes nu inden har laver mere lort i en stilling han helt åbenlyst ikke magter.
Jeg er PRO Lynge all the way, men det kræver jo at manden selv vil. Derudover var Gaarde jo ret meget Lynges opfindelse så måske han ikke ville have det super fedt med at Gaarde sparkes ud. Udover Rioch fadæsen er Gaarde den dårligste ansættelse Lynge har lavet/været med til.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af BassogogsVen » 12. apr 2018, 19:07

9520AaB skrev:Vi kan smide dem begge ud, få verdens bedste direktør og træner i stedet, og ingen af de nye vil kunne gøre eksempelvis PK til mere end det han er i dag, en spiller der aldrig burde starte. Det samme gælder Pallesen, Blåbjerg, MC, Safranko, Abildgaard og til dels Lesniak.
Derudover vil en ny træner aldrig kunne få flere mål ud af Pohl.
Kusk, Rolim, Flores kan flyttes i den rigtige retning, de har evnerne.
Okore, Rinne og Würtz spiller på ok niveau generelt.
Så om MW og Gaarde skal ud??, det må i bestemme, jeg ser hellere en kæmpe udskiftning i truppen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Korrekt! Men ved at smide Gaarde ud, kan man undgå fejlskud i den størrelsesorden i fremtiden. Af dem, du nævner, har han hentet de 3 og forlænget med de 2 af dem. Mandens evner tenderer jo det skandaløse, når det kommer til at hente og forlænge med nulbonner.
Så ja, jeg ser også gerne en stor udskiftning i truppen, men jeg vil meget, meget gerne undgå, at det er Gaarde, der skal stå for den.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Maglau » 12. apr 2018, 19:27

9520AaB skrev:Vi kan smide dem begge ud, få verdens bedste direktør og træner i stedet, og ingen af de nye vil kunne gøre eksempelvis PK til mere end det han er i dag, en spiller der aldrig burde starte. Det samme gælder Pallesen, Blåbjerg, MC, Safranko, Abildgaard og til dels Lesniak.
Derudover vil en ny træner aldrig kunne få flere mål ud af Pohl.
Kusk, Rolim, Flores kan flyttes i den rigtige retning, de har evnerne.
Okore, Rinne og Würtz spiller på ok niveau generelt.
Så om MW og Gaarde skal ud??, det må i bestemme, jeg ser hellere en kæmpe udskiftning i truppen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Totalt uenig i alt hvad du siger. En dygtig træner kan jo netop de ting, udvikle og coache spillerne enkeltvis og som hold.
De talenter der ikke har udviklet sig det seneste år lesniak, MC , Pohl, blåbjerg, Børsting og måske selv safranko vil måske med den rigtige træner kunne udvikles til at gode Superliga spillere.
Jeg mener slet ikke det er nødvendigt kun at købe færdigtudviklede spillere, se bare på hvad klopp gør i Liverpool og hvad han gjorde i Dortmund - det var ikke nødvendigvis de bedste spillere fra start men det udviklede han sammen med holdet.
I dk synes jeg hjulmand gør noget af det samme - FCN har ikke på papiret det 3 bedste hold spiller for spiller men en sindsyg dygtig træner
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af 9520AaB » 12. apr 2018, 19:34

Maglau skrev:
9520AaB skrev:Vi kan smide dem begge ud, få verdens bedste direktør og træner i stedet, og ingen af de nye vil kunne gøre eksempelvis PK til mere end det han er i dag, en spiller der aldrig burde starte. Det samme gælder Pallesen, Blåbjerg, MC, Safranko, Abildgaard og til dels Lesniak.
Derudover vil en ny træner aldrig kunne få flere mål ud af Pohl.
Kusk, Rolim, Flores kan flyttes i den rigtige retning, de har evnerne.
Okore, Rinne og Würtz spiller på ok niveau generelt.
Så om MW og Gaarde skal ud??, det må i bestemme, jeg ser hellere en kæmpe udskiftning i truppen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Totalt uenig i alt hvad du siger. En dygtig træner kan jo netop de ting, udvikle og coache spillerne enkeltvis og som hold.
De talenter der ikke har udviklet sig det seneste år lesniak, MC , Pohl, blåbjerg, Børsting og måske selv safranko vil måske med den rigtige træner kunne udvikles til at gode Superliga spillere.
Jeg mener slet ikke det er nødvendigt kun at købe færdigtudviklede spillere, se bare på hvad klopp gør i Liverpool og hvad han gjorde i Dortmund - det var ikke nødvendigvis de bedste spillere fra start men det udviklede han sammen med holdet.
I dk synes jeg hjulmand gør noget af det samme - FCN har ikke på papiret det 3 bedste hold spiller for spiller men en sindsyg dygtig træner

Du har sgu lov at være uenig, det skaber jo bare debat. Jeg tror ingen trænere kan flytte de nævnte over midelmådigheden. De er ikke gode nok.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Frygah » 13. apr 2018, 10:36

Jeg er så desillusioneret jeg ikke rigtig ved hvad jeg mener der skal gøres.

Der var en del fans af øvrige klubber, eksperter og konkurrenter der synes det var plat vi ikke tog favoritværdigheden på os i løbet af vores mesterskabssæson. Vi blev ved med at fastholde at "alt kan ske" og vi nægtede som klub totalt at stille os frem og sige "Ja, vi spiller pissegodt, og vi er fandme favoritter nu!".

Det er som om den mentalitet er forstærket og har gennemsyret hele vores klub. Vi er blevet komplet leverpostej i ALT hvad vi foretager os, og alt stinker af småklubs-mentalitet hvor vi spiller absurd overraskede hvis vi går hen og laver et godt resultat. Det hele er blevet middelmådigt og ligegyldigt, og al momentum fra mesterskabssæonen er pisset væk. Tilbage har vi en klub hvor middelmådighed er nok, og hvor vi er med i top 6, og det tilsyneladende er godt nok.

Jeg har forsøgt at finde positive ting i løbet af den her sæson, men jeg er løbet tør. Der er ingen udvikling af talenter, vores indkøb slår ikke til, kommunikationen er underspillet, og spillet på banen er langsomt, ligegyldigt boldflytteri. Spidskompetencer har vi nærmest ingen tilbage af.

Fyr Wieghorst, fyr Gaarde. Fint med mig. Men det virker som en supertanker skal vendes, imens hele vores ungdomssektor er skiftet ud. Kan den overhovedet vendes? I Esbjerg har de god erfaring med hvor svært det kan være at vende skuden, når først det går galt.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Brodernumsi » 13. apr 2018, 10:44

birk skrev:Kuhn blev da også fyret i Midtjylland.
Han gik selv.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Besvar