Kamptråd: AaB - FC midtjylland, 22.04.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: AaB - FC midtjylland, 22.04.2018

Indlæg af frederikshavneren » 19. apr 2018, 12:02

Rinne
Børsting - Okore - KP - Ahlmann
Kusk - Risgård - Lesniak - Rolim
Flores
Safranko

Jeg formoder at Ahlmann og Flores er tvivlsomme, Okore vender tilbage efter overstået karantæne

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - FC midtjylland, 22.04.2018

Indlæg af BassogogsVen » 19. apr 2018, 12:12

Jeg vil MAJE gerne have Safranko ud af den startopstilling. Han har absolut intet at byde ind med offensivt, endsige som angriber.
Og er Würtz klar, skal han naturligvis starte inde.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - FC midtjylland, 22.04.2018

Indlæg af frederikshavneren » 19. apr 2018, 12:16

BassogogsVen skrev:Jeg vil MAJE gerne have Safranko ud af den startopstilling. Han har absolut intet at byde ind med offensivt, endsige som angriber.
Og er Würtz klar, skal han naturligvis starte inde.
Würtz bliver ikke klar, det er tvivlsomt om han kommer til at spille mere i denne sæson.

Enig ang. Safranko, det er bare svært at se hvem der kan erstatte slovakken da vi ikke ligefrem vælter os i angribere

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AaB - FC midtjylland, 22.04.2018

Indlæg af gravballe » 19. apr 2018, 13:05

Safranko er en angriber der skal have bolden foran mål. Han tog et par gode ryk igår imod FCK, så timingen ser han ud til at have. men det er jo ikke lige frem fordi vi skaber en masse chancer til ham. Hans teknik er ikke god nok til at være typen der går ned og tager imod bolden og vender spillet (selv om han nogle gange gør det ok)..

Jeg forstår faktisk ikke at man har købt ham, når vi ikke spiller på en måde der bruger hans styrker. Jeg tror faktisk han kunne blive en ok angriber, såfrem han blev fodret ordenligt med boldene. Men når han hele tiden skal ned i banen for at få bolden, bliver hans manglende teknik udstillet, og i alle de kampe han har fået, hvor mange gode bolde har han lige fået foran målet? Det er altså svært at score, når et hold ikke kan producere chancer!

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC midtjylland, 22.04.2018

Indlæg af Gamen » 19. apr 2018, 13:15

gravballe skrev:Safranko er en angriber der skal have bolden foran mål. Han tog et par gode ryk igår imod FCK, så timingen ser han ud til at have. men det er jo ikke lige frem fordi vi skaber en masse chancer til ham. Hans teknik er ikke god nok til at være typen der går ned og tager imod bolden og vender spillet (selv om han nogle gange gør det ok)..

Jeg forstår faktisk ikke at man har købt ham, når vi ikke spiller på en måde der bruger hans styrker. Jeg tror faktisk han kunne blive en ok angriber, såfrem han blev fodret ordenligt med boldene. Men når han hele tiden skal ned i banen for at få bolden, bliver hans manglende teknik udstillet, og i alle de kampe han har fået, hvor mange gode bolde har han lige fået foran målet? Det er altså svært at score, når et hold ikke kan producere chancer!
Det er vel ikke for meget at forlange, at man for en 3-4 mio. får en angriber der har bedre teknik end en juniorspiller? Han kan ikke bruges til så meget, og vi kommer alligevel ikke rigtig til indlæg.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AaB - FC midtjylland, 22.04.2018

Indlæg af Køllen I Møllen » 19. apr 2018, 14:16

frederikshavneren skrev:
BassogogsVen skrev:Jeg vil MAJE gerne have Safranko ud af den startopstilling. Han har absolut intet at byde ind med offensivt, endsige som angriber.
Og er Würtz klar, skal han naturligvis starte inde.
Würtz bliver ikke klar, det er tvivlsomt om han kommer til at spille mere i denne sæson.

Enig ang. Safranko, det er bare svært at se hvem der kan erstatte slovakken da vi ikke ligefrem vælter os i angribere
Hvem som helst i AaBs trup kan gøre det mindst ligeså godt som Safranko oppe foran. Hans kontrakt skal bare rives i stykker allerhurtigst muligt.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - FC midtjylland, 22.04.2018

Indlæg af troelsh » 19. apr 2018, 14:28

Køllen I Møllen skrev:
frederikshavneren skrev:
BassogogsVen skrev:Jeg vil MAJE gerne have Safranko ud af den startopstilling. Han har absolut intet at byde ind med offensivt, endsige som angriber.
Og er Würtz klar, skal han naturligvis starte inde.
Würtz bliver ikke klar, det er tvivlsomt om han kommer til at spille mere i denne sæson.

Enig ang. Safranko, det er bare svært at se hvem der kan erstatte slovakken da vi ikke ligefrem vælter os i angribere
Hvem som helst i AaBs trup kan gøre det mindst ligeså godt som Safranko oppe foran. Hans kontrakt skal bare rives i stykker allerhurtigst muligt.
I mangel på bedre kunne jeg faktisk godt tænke mig at se Abildgaard på toppen, han har i hvert fald fysikken til at være targetman :D

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AaB - FC midtjylland, 22.04.2018

Indlæg af gravballe » 19. apr 2018, 15:04

Gamen skrev:
gravballe skrev:Safranko er en angriber der skal have bolden foran mål. Han tog et par gode ryk igår imod FCK, så timingen ser han ud til at have. men det er jo ikke lige frem fordi vi skaber en masse chancer til ham. Hans teknik er ikke god nok til at være typen der går ned og tager imod bolden og vender spillet (selv om han nogle gange gør det ok)..

Jeg forstår faktisk ikke at man har købt ham, når vi ikke spiller på en måde der bruger hans styrker. Jeg tror faktisk han kunne blive en ok angriber, såfrem han blev fodret ordenligt med boldene. Men når han hele tiden skal ned i banen for at få bolden, bliver hans manglende teknik udstillet, og i alle de kampe han har fået, hvor mange gode bolde har han lige fået foran målet? Det er altså svært at score, når et hold ikke kan producere chancer!
Det er vel ikke for meget at forlange, at man for en 3-4 mio. får en angriber der har bedre teknik end en juniorspiller? Han kan ikke bruges til så meget, og vi kommer alligevel ikke rigtig til indlæg.
Nej, men det handler om man køber en type spiller, der ikke passer ind i den måde man spiller. Har de overhvodet scoutet ham? Når det er sagt, så tror jeg godt han kunne blive en ok superliga angriber med en 10 mål om året. Men han skal fodres, og det kræver vi spiller på en måde der "fodre" ham med bolde, som han kan "løbe ind i" i boksen.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - FC midtjylland, 22.04.2018

Indlæg af FIDEL » 19. apr 2018, 21:46

gravballe skrev:
Gamen skrev:
gravballe skrev:Safranko er en angriber der skal have bolden foran mål. Han tog et par gode ryk igår imod FCK, så timingen ser han ud til at have. men det er jo ikke lige frem fordi vi skaber en masse chancer til ham. Hans teknik er ikke god nok til at være typen der går ned og tager imod bolden og vender spillet (selv om han nogle gange gør det ok)..

Jeg forstår faktisk ikke at man har købt ham, når vi ikke spiller på en måde der bruger hans styrker. Jeg tror faktisk han kunne blive en ok angriber, såfrem han blev fodret ordenligt med boldene. Men når han hele tiden skal ned i banen for at få bolden, bliver hans manglende teknik udstillet, og i alle de kampe han har fået, hvor mange gode bolde har han lige fået foran målet? Det er altså svært at score, når et hold ikke kan producere chancer!
Det er vel ikke for meget at forlange, at man for en 3-4 mio. får en angriber der har bedre teknik end en juniorspiller? Han kan ikke bruges til så meget, og vi kommer alligevel ikke rigtig til indlæg.
Nej, men det handler om man køber en type spiller, der ikke passer ind i den måde man spiller. Har de overhvodet scoutet ham? Når det er sagt, så tror jeg godt han kunne blive en ok superliga angriber med en 10 mål om året. Men han skal fodres, og det kræver vi spiller på en måde der "fodre" ham med bolde, som han kan "løbe ind i" i boksen.
Jeg kan heller ikke se Safranko passer ind på holdet pt. Hvis vi nu havde et hold, der kunne fastholde bolden i offensiven, og kreere flere chancer, så kan Safranko MÅSKE få succes. Men det virker fuldstændig latterligt og direkte inkompetent at hente en så dyr spiller, som alligevel ikke forstærker os...
Vi skal altså ud og hente en målscorer som makker til Pohl. Og så selvfølgelig en ny CB. :thumbsup:

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - FC midtjylland, 22.04.2018

Indlæg af FlæskeFrank » 19. apr 2018, 22:39

gravballe skrev:Har de overhvodet scoutet ham?
Hvis du var scout for AaB og fik at vide, at der skulle købes en til det ønskede system, hvilke system eller type af spil ville du så købe til ?

Jeg har ikke selv svaret på det spørgsmål.
- FlæskeFrank

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - FC midtjylland, 22.04.2018

Indlæg af Hovedet » 19. apr 2018, 22:52

FIDEL skrev:
gravballe skrev:
Gamen skrev:
gravballe skrev:Safranko er en angriber der skal have bolden foran mål. Han tog et par gode ryk igår imod FCK, så timingen ser han ud til at have. men det er jo ikke lige frem fordi vi skaber en masse chancer til ham. Hans teknik er ikke god nok til at være typen der går ned og tager imod bolden og vender spillet (selv om han nogle gange gør det ok)..

Jeg forstår faktisk ikke at man har købt ham, når vi ikke spiller på en måde der bruger hans styrker. Jeg tror faktisk han kunne blive en ok angriber, såfrem han blev fodret ordenligt med boldene. Men når han hele tiden skal ned i banen for at få bolden, bliver hans manglende teknik udstillet, og i alle de kampe han har fået, hvor mange gode bolde har han lige fået foran målet? Det er altså svært at score, når et hold ikke kan producere chancer!
Det er vel ikke for meget at forlange, at man for en 3-4 mio. får en angriber der har bedre teknik end en juniorspiller? Han kan ikke bruges til så meget, og vi kommer alligevel ikke rigtig til indlæg.
Nej, men det handler om man køber en type spiller, der ikke passer ind i den måde man spiller. Har de overhvodet scoutet ham? Når det er sagt, så tror jeg godt han kunne blive en ok superliga angriber med en 10 mål om året. Men han skal fodres, og det kræver vi spiller på en måde der "fodre" ham med bolde, som han kan "løbe ind i" i boksen.
Jeg kan heller ikke se Safranko passer ind på holdet pt. Hvis vi nu havde et hold, der kunne fastholde bolden i offensiven, og kreere flere chancer, så kan Safranko MÅSKE få succes. Men det virker fuldstændig latterligt og direkte inkompetent at hente en så dyr spiller, som alligevel ikke forstærker os...
Vi skal altså ud og hente en målscorer som makker til Pohl. Og så selvfølgelig en ny CB. :thumbsup:
Det er jo til at få lange nosser af, at vi stadig render rundt og har nøjagtig de samme problemer som i fjor, skønt vi har brugt en afsindig bunke penge på bunkevis af spillere. Vi skaber - stadig - ingen chancer og har fortsat ingen spillere til at score på de chancer, vi ikke får. Hvordan pokker har AaB med meget stolte offensive traditioner gennem tiderne - ingen klub i Superligaen har haft så mange topscorere som AaB - udviklet sig til at være et af ligaens mest impotente hold rent offensivt? Det er jo ikke engang sagt i spøg, at vores topscorer kan blive Kasper Pedersen eller sågar Blåbjerg, der stort set aldrig spiller!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FC midtjylland, 22.04.2018

Indlæg af Funky » 19. apr 2018, 23:25

Det bliver nok:

Rinne
Pallesen - Okore - KP - Børsting/Blåbjerg
Kusk - MC - Risgård - Lesniak - Abildgaard
Safranko

Med andre ord, næsten samme hold og opstilling som mod FCK.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - FC midtjylland, 22.04.2018

Indlæg af FIDEL » 20. apr 2018, 08:00

Rolim bør starte...

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC midtjylland, 22.04.2018

Indlæg af Sanchez94 » 20. apr 2018, 08:25

FIDEL skrev:Rolim bør starte...
Uenig, Rolim bør ikke starte flere kampe, før han har forlænget.. Det giver nul mening at bruge en spiller, som ikke er her om 6 kampe..

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - FC midtjylland, 22.04.2018

Indlæg af FIDEL » 20. apr 2018, 09:46

Sanchez94 skrev:
FIDEL skrev:Rolim bør starte...
Uenig, Rolim bør ikke starte flere kampe, før han har forlænget.. Det giver nul mening at bruge en spiller, som ikke er her om 6 kampe..
Jeg forstår din pointe. Jeg synes bare, at med Pohl og formentlig Flores ude, så mangler vi altså en trussel offensivt. Vi har selvfølgelig Kusk, Safranko og Risgaard samt vores dødbolde, men det er ikke nok.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC midtjylland, 22.04.2018

Indlæg af Sanchez94 » 20. apr 2018, 10:08

FIDEL skrev:
Sanchez94 skrev:
FIDEL skrev:Rolim bør starte...
Uenig, Rolim bør ikke starte flere kampe, før han har forlænget.. Det giver nul mening at bruge en spiller, som ikke er her om 6 kampe..
Jeg forstår din pointe. Jeg synes bare, at med Pohl og formentlig Flores ude, så mangler vi altså en trussel offensivt. Vi har selvfølgelig Kusk, Safranko og Risgaard samt vores dødbolde, men det er ikke nok.
Så må vi bringe Wessam eller Thellufsen på kanten, det er 100 gange bedre at udvikle de to frem for en lejesvend, vi ikke ved hvor vi har.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - FC midtjylland, 22.04.2018

Indlæg af FIDEL » 20. apr 2018, 10:42

Sanchez94 skrev:
FIDEL skrev:
Sanchez94 skrev:
FIDEL skrev:Rolim bør starte...
Uenig, Rolim bør ikke starte flere kampe, før han har forlænget.. Det giver nul mening at bruge en spiller, som ikke er her om 6 kampe..
Jeg forstår din pointe. Jeg synes bare, at med Pohl og formentlig Flores ude, så mangler vi altså en trussel offensivt. Vi har selvfølgelig Kusk, Safranko og Risgaard samt vores dødbolde, men det er ikke nok.
Så må vi bringe Wessam eller Thellufsen på kanten, det er 100 gange bedre at udvikle de to frem for en lejesvend, vi ikke ved hvor vi har.
Tjaa Thellufsen ser jeg helst starte så, men han virker langt fra spilletid, og er nok ikke i form efter sin skade...? Nogen der ved mere om ham?
Men det bliver sandsynligvis Abildgaard, som starter på venstrekanten, og han gjorde det også fornuftigt i parken. Jeg synes han virker som en solid spiller at have i truppen, da han er fysisk stærk og kan vikariere på flere pladser. Han mangler måske nogle spidskompetencer (udover sin fysik), men måske kan han udvikle sig positivt ved at få mere spilletid.
Endvidere hæfter jeg mig ved MC´s udtalelser efter fck-kampen. Han talte om at han gerne vil længere frem på banen og være mere dynamisk i sit spil. List mystisk eftersom han altis (i mine øjne) har virket låst i sit spil, og udpræget defensiv.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - FC midtjylland, 22.04.2018

Indlæg af BassogogsVen » 20. apr 2018, 10:51

FIDEL skrev:
Sanchez94 skrev:
FIDEL skrev:
Sanchez94 skrev:
FIDEL skrev:Rolim bør starte...
Uenig, Rolim bør ikke starte flere kampe, før han har forlænget.. Det giver nul mening at bruge en spiller, som ikke er her om 6 kampe..
Jeg forstår din pointe. Jeg synes bare, at med Pohl og formentlig Flores ude, så mangler vi altså en trussel offensivt. Vi har selvfølgelig Kusk, Safranko og Risgaard samt vores dødbolde, men det er ikke nok.
Så må vi bringe Wessam eller Thellufsen på kanten, det er 100 gange bedre at udvikle de to frem for en lejesvend, vi ikke ved hvor vi har.
Tjaa Thellufsen ser jeg helst starte så, men han virker langt fra spilletid, og er nok ikke i form efter sin skade...? Nogen der ved mere om ham?
Men det bliver sandsynligvis Abildgaard, som starter på venstrekanten, og han gjorde det også fornuftigt i parken. Jeg synes han virker som en solid spiller at have i truppen, da han er fysisk stærk og kan vikariere på flere pladser. Han mangler måske nogle spidskompetencer (udover sin fysik), men måske kan han udvikle sig positivt ved at få mere spilletid.
Endvidere hæfter jeg mig ved MC´s udtalelser efter fck-kampen. Han talte om at han gerne vil længere frem på banen og være mere dynamisk i sit spil. List mystisk eftersom han altis (i mine øjne) har virket låst i sit spil, og udpræget defensiv.
Abildgaard gjorde det altså absolut ikke fornuftigt i Telia Parken. Han har ikke evnerne til at sætte en mand, og han havde uhyggeligt mange afleveringer direkte i fødderne på FCK'ere. Jeg kan godt lide hans type, men kant bliver han sgu aldrig.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: AaB - FC midtjylland, 22.04.2018

Indlæg af le Cid » 20. apr 2018, 11:18

BassogogsVen skrev:Abildgaard gjorde det altså absolut ikke fornuftigt i Telia Parken. Han har ikke evnerne til at sætte en mand, og han havde uhyggeligt mange afleveringer direkte i fødderne på FCK'ere. Jeg kan godt lide hans type, men kant bliver han sgu aldrig.
Det er måske ikke hans spidskompetence, men jeg husker da at han rundede Ankersen nede ved baglinjen mod PS&E.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: AaB - FC midtjylland, 22.04.2018

Indlæg af Spanky » 20. apr 2018, 11:20

Jeg synes også Abildgaard gjorde det fornuftigt og over middel i Parken. Han matchede i den grad fck fysisk, noget som der også bliver behov for mod fcm. Om han så lige skal placeres på venstre kanten igen kan selvfølgelig diskuteres - jeg ser ham helst centralt.

Besvar