Kamptråd: AaB - FC København, 13.05.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: AaB - FC København, 13.05.2018

Indlæg af frederikshavneren » 7. maj 2018, 14:22

Rinne
Børsting - KP - Blåbjerg - Ahlmann
Kusk - Risgård - MC - Thellufsen
Rolim
Safranko

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 13.05.2018

Indlæg af le Cid » 7. maj 2018, 15:18

Rinne
Børsting - Okore - KP/Blåbjerg - Ahlman
Kusk - Risgaard - MC - Rolim
Flores
Ali (hvis han er klar - ellers Saftanko)

Jeg tror ikke på, at det bliver sådan, men man kan da håbe....
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 13.05.2018

Indlæg af 634 » 7. maj 2018, 16:29

Efter 3 kampe mod indkast fra Kian Hansen og Mikkel Qvist, kan det helt sikkert blive en mere seværdig oplevelse. Modstanderen er altid afgørende for attraktionen
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 13.05.2018

Indlæg af mich1596 » 8. maj 2018, 03:25

TRÆT gammel mand. struktur eller dårligt hold? men der er noget galt når jeg ikke gider gå på stadion. og der burde være plads nok, uden kø kan du få den ringeste medister der nogensinde er fremstillet og i pausen bliver du behandlet som krimminel.
tror jeg tager den på tv.........måske,
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 13.05.2018

Indlæg af mich1596 » 8. maj 2018, 03:27

4738. er mit gæt.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 13.05.2018

Indlæg af mich1596 » 8. maj 2018, 03:30

mich1596 skrev:4738. er mit gæt.
1000 fra fck.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 13.05.2018

Indlæg af mich1596 » 8. maj 2018, 03:42

Har vel og mærke sæsonkort jeg ikke benytter, fan gennem 46 år, har været der på vej op og ned, har set alt og tak for det. men jeg er fg færdig med at betale penge for det produkt Aad levere hele vejen rundt.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 13.05.2018

Indlæg af Klaus » 8. maj 2018, 06:53

mich1596 skrev:Har vel og mærke sæsonkort jeg ikke benytter, fan gennem 46 år, har været der på vej op og ned, har set alt og tak for det. men jeg er fg færdig med at betale penge for det produkt Aad levere hele vejen rundt.
Har det på samme måde. Jeg har i denne sæson for første gang i mange år fravalgt en hjemmekamp, fordi jeg simpelthen ikke magtede det mere. Knægten og jeg diskuterer meget om vi skal forlænge sæsonkortene. Lige nu peger pilen nedad, det er simpelthen blevet for kedeligt.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 13.05.2018

Indlæg af PeterS » 8. maj 2018, 08:19

Og så brokker folk sig over stemningen på stadion er blevet dårligere igennem årene...

Synes det er voksen udgaven af curling-børn, hvis protester og støtte begge blev løftet i flok, fra alle på stadion, kunne det faktisk være man kunne flytte noget til tider. I stedet for bare at side og måbe over hvordan de gør i sverige og i tyskland. Enkeltvis er stemmerne aldrig stærke nok, heller ikke siden vi har fået muligheden for at lukke mundlort ud i facebook kommentarer.

Jeg glæder mig til næste sæson, og har selvfølgelig også tænkt mig at forny mit sæsonkort.

Iøvrigt er der opvarmning fra Vesttribunen, hvor der blandt andet er en samlet gåtur henover fjorden via jernbanebroen. Om ikke andet kunne man glæde sig til det, udendørs aktivitet eller bare en kold fadøl.

https://www.facebook.com/events/183013865849339/

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 13.05.2018

Indlæg af Nitten » 8. maj 2018, 08:52

Klaus skrev:
mich1596 skrev:Har vel og mærke sæsonkort jeg ikke benytter, fan gennem 46 år, har været der på vej op og ned, har set alt og tak for det. men jeg er fg færdig med at betale penge for det produkt Aad levere hele vejen rundt.
Har det på samme måde. Jeg har i denne sæson for første gang i mange år fravalgt en hjemmekamp, fordi jeg simpelthen ikke magtede det mere. Knægten og jeg diskuterer meget om vi skal forlænge sæsonkortene. Lige nu peger pilen nedad, det er simpelthen blevet for kedeligt.
Jeg har samme overvejelse. Vi er en gruppe der alle har haft sæsonkort gennem mange år og vi har aldrig før talt så meget om vi måske skulle sige stop nu. Og det til trods for at vi både har oplevet Rioch og Pehrson.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 13.05.2018

Indlæg af Hanga » 8. maj 2018, 09:13

Klaus skrev:
Har det på samme måde. Jeg har i denne sæson for første gang i mange år fravalgt en hjemmekamp, fordi jeg simpelthen ikke magtede det mere. Knægten og jeg diskuterer meget om vi skal forlænge sæsonkortene. Lige nu peger pilen nedad, det er simpelthen blevet for kedeligt.
Selvfølgelig forlænger I, Klaus.
Men ellers er jeg helt på linje med jer - Disse år den mest intetsigende periode vi har haft i min lange tid som AaB fan, og det er svært ikke at blive en anelse opgivende med det AaB foretager sig både på og udenfor banen. Det er muligvis "forkælet", men det er svært at acceptere at vi er hvor vi er nu blot få efter the double. Især når økonomien har været solid og vi ikke har været tvunget ud i en masse sportslige dårlige valg - dem har vi fundet helt af os selv. Men vi løser det ikke ved at folk bliver væk som jeg ser det, selvom jeg da heller ikke kan se mig selv fri for at have misset flere kampe end jeg tidligere ville have.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 13.05.2018

Indlæg af frederikshavneren » 8. maj 2018, 14:19

Efter planen spiller KP 1. halvleg i dagens reserveholdskamp mod Ikast, det er planen at Okore skal spille 2. halvleg

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 13.05.2018

Indlæg af Hovedet » 8. maj 2018, 19:50

Hanga skrev:
Klaus skrev:
Har det på samme måde. Jeg har i denne sæson for første gang i mange år fravalgt en hjemmekamp, fordi jeg simpelthen ikke magtede det mere. Knægten og jeg diskuterer meget om vi skal forlænge sæsonkortene. Lige nu peger pilen nedad, det er simpelthen blevet for kedeligt.
Selvfølgelig forlænger I, Klaus.
Men ellers er jeg helt på linje med jer - Disse år den mest intetsigende periode vi har haft i min lange tid som AaB fan, og det er svært ikke at blive en anelse opgivende med det AaB foretager sig både på og udenfor banen. Det er muligvis "forkælet", men det er svært at acceptere at vi er hvor vi er nu blot få efter the double. Især når økonomien har været solid og vi ikke har været tvunget ud i en masse sportslige dårlige valg - dem har vi fundet helt af os selv. Men vi løser det ikke ved at folk bliver væk som jeg ser det, selvom jeg da heller ikke kan se mig selv fri for at have misset flere kampe end jeg tidligere ville have.
Det synes at have bredt sig som en steppebrand nærmest overalt. For mit eget vedkommende må jeg også tilstå, at jeg aldrig har oplevet en mere mat og ligegyldig stemning om AaB, og at det virker helt utroligt, at vi alle sad på gloende kul for bare fire år siden. Det kunne ligeså godt have været et andet liv.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 13.05.2018

Indlæg af Jakobsen » 9. maj 2018, 00:10

Hovedet skrev:
Hanga skrev:
Klaus skrev:
Har det på samme måde. Jeg har i denne sæson for første gang i mange år fravalgt en hjemmekamp, fordi jeg simpelthen ikke magtede det mere. Knægten og jeg diskuterer meget om vi skal forlænge sæsonkortene. Lige nu peger pilen nedad, det er simpelthen blevet for kedeligt.
Selvfølgelig forlænger I, Klaus.
Men ellers er jeg helt på linje med jer - Disse år den mest intetsigende periode vi har haft i min lange tid som AaB fan, og det er svært ikke at blive en anelse opgivende med det AaB foretager sig både på og udenfor banen. Det er muligvis "forkælet", men det er svært at acceptere at vi er hvor vi er nu blot få efter the double. Især når økonomien har været solid og vi ikke har været tvunget ud i en masse sportslige dårlige valg - dem har vi fundet helt af os selv. Men vi løser det ikke ved at folk bliver væk som jeg ser det, selvom jeg da heller ikke kan se mig selv fri for at have misset flere kampe end jeg tidligere ville have.
Det synes at have bredt sig som en steppebrand nærmest overalt. For mit eget vedkommende må jeg også tilstå, at jeg aldrig har oplevet en mere mat og ligegyldig stemning om AaB, og at det virker helt utroligt, at vi alle sad på gloende kul for bare fire år siden. Det kunne ligeså godt have været et andet liv.
Præcis, der er jo ingen identitet mere efterhånden. Vi har stadig Würtz og Risgård ja + alle de unge drenge, men det gør de ikke i sig selv. AaB er blevet recduceret til alle de korrekte strategifraser fra CBS tilsat fodbold. TIlgengæld har vi mistet;

- Næsten alle stærke personligheder der har været med til at tegne butikken uden nye er kommet ind
- Den spillemæssige identitet er pist forsvundet. Man har tydeligvis stirret sig blinde på noget med unge drenge og spil som i 2014 uden overhovedet at se på om det passer til vores spillermatierla.
- De positive historier. Vi udvikler ikke længere nogen gode spillere og fodboldspillet er stødt gående mod Viborg FF under Ove C.

Vi skal ikke gå i cirkus mode som Randers, men man har altså udvandet tingene fuldstændig på den her måde med økonomisk ansvarlighed, top 6, seværdig fodbold og de unge drenge. Jeg er ikke uenig i punkterne, men den måde det er gjort på er så dårlig at en blind man kan se der ikke er hold i det man siger man gør. Jeg tror sagtens man kunne skabe mere opbakning om det nye projekt ved direkte at sige "Det her er det nye kuld og et nyt projekt. Det skal finde sin egen måde og bygges op fra scratch" fremfor en båndsløjfe om "toppen af dansk fodbold" som i følge Gaarde ere mere end 6 pladser man lige nøjagtig kan fedte hjem og pladen om 2014.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 13.05.2018

Indlæg af De Fem » 9. maj 2018, 08:14

frederikshavneren skrev:Rinne
Børsting - KP - Blåbjerg - Ahlmann
Kusk - Risgård - MC - Thellufsen
Rolim
Safranko
Har Abildgaard karantæne? Ellers vil jeg da gerne se ham spille i stedet for MC.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 13.05.2018

Indlæg af Gnu » 9. maj 2018, 09:13

I betragtning af, hvor ringe AaB er, og hvor apatisk stemningen er i øjeblikket, så er det lidt komisk med diverse forumunderskrifter med citater fra Jesper Thygesen, Morten Olsen, Andreas Kraul, etc. som hylder AaB's fantastiske spil i double-sæsonen. En evig påmindelse om, hvor dybt den her klub er sunket på ganske få år.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 13.05.2018

Indlæg af frederikshavneren » 9. maj 2018, 09:34

Gnu skrev:I betragtning af, hvor ringe AaB er, og hvor apatisk stemningen er i øjeblikket, så er det lidt komisk med diverse forumunderskrifter med citater fra Jesper Thygesen, Morten Olsen, Andreas Kraul, etc. som hylder AaB's fantastiske spil i double-sæsonen. En evig påmindelse om, hvor dybt den her klub er sunket på ganske få år.
Hvilket også er forklaringen på hvorfor Gaarde bør være fortid, Wieghorst må også være presset.

Som jeg skrev før slutspillet er vi havnet i et vakuum hvor vi spiller tæt på betydningsløse træningskampe, det er også bare at se tilskuertallene for at konstatere at nordjyderne finder slutspillet inderligt uinteressant.

Jeg kan sagtens nikke genkendende til den negativitet som andre påpeger, jeg vil mene at den ligegyldighed der hersker når talen falder på AaB er ganske alarmerende

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 13.05.2018

Indlæg af Gnu » 9. maj 2018, 10:16

frederikshavneren skrev:
Gnu skrev:I betragtning af, hvor ringe AaB er, og hvor apatisk stemningen er i øjeblikket, så er det lidt komisk med diverse forumunderskrifter med citater fra Jesper Thygesen, Morten Olsen, Andreas Kraul, etc. som hylder AaB's fantastiske spil i double-sæsonen. En evig påmindelse om, hvor dybt den her klub er sunket på ganske få år.
Hvilket også er forklaringen på hvorfor Gaarde bør være fortid, Wieghorst må også være presset.

Som jeg skrev før slutspillet er vi havnet i et vakuum hvor vi spiller tæt på betydningsløse træningskampe, det er også bare at se tilskuertallene for at konstatere at nordjyderne finder slutspillet inderligt uinteressant.

Jeg kan sagtens nikke genkendende til den negativitet som andre påpeger, jeg vil mene at den ligegyldighed der hersker når talen falder på AaB er ganske alarmerende
Det er ikke tæt på betydningsløse kampe. Det er fuldstændig meningsløse kampe. Der er absolut intet på spil for AaB, og sæsonen sluttede de facto, da vi indløste billet til slutspillet.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 13.05.2018

Indlæg af FIDEL » 9. maj 2018, 11:25

Gnu skrev:I betragtning af, hvor ringe AaB er, og hvor apatisk stemningen er i øjeblikket, så er det lidt komisk med diverse forumunderskrifter med citater fra Jesper Thygesen, Morten Olsen, Andreas Kraul, etc. som hylder AaB's fantastiske spil i double-sæsonen. En evig påmindelse om, hvor dybt den her klub er sunket på ganske få år.
Man kan ikke leve i fortiden. Vi skal videre, og sæsonen 13/14 kommer ikke igen.
Det er et helt nyt AaB vi ser nu. Et betydeligt svækket AaB ift. bare for 3-4 år siden. Havde vi haft en god sportsidrektør kunne vi nærmest have købt os til en plads i top 4 i år. Så slemt står det til med Gaardes indkøbsevner samt evner til at ansætte den rette træner.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 13.05.2018

Indlæg af andreasaab89 » 9. maj 2018, 11:53

Man savner sq også noget energi og noget offensiv vildskab fra os

Vores resultater har jo ikke været elendige de sidste 2 sæsoner under MW. De har været samlet lidt under middel ...

Det der for alvor er problemet er jo spillet og vores tilgang .. hvis ikke MW ændrer vores taktik og vores udtryk kommer vi aldrig til at få mere engagement omkring AaB. Dette uanset om vi bliver nummer 3 eller nummer 8 ...

Der var langt mere sammenhold og gejst under “opturen” hvor vi lå og kæmpede for nedrykning ..
der kunne man virkelig se og mærke at spillerne og staben og hele organisationen rykkede sig sammen og sagde “det her er fucking AaB”

Pt virker det som om der er en alt for stor tilfredshed omkring tingenes tilstand . Kan man klemme sig i top 6 og få lidt unge spillere frem så er man “glad”

Vi har simpelthen brug for at få et offensivt og agressivt udtryk ind i måden vi spiller på. Vi skal udstråle at “vi er fucking AaB”.
Vi presser højt på banen og angriber med mange folk . Vi er fucking ligeglad med om modstanderen scorer for vi ved at vi bare laver 2 i den anden ende...

Vi begynder mere og mere at ligne sønderjyske, Silkeborg , Horsens, Randers osv

Vi må og skulle turde skille os positivt ud .. vi skal simpelhen acceptere at det kan ende med at vi bliver nummer 8 så længe vi forsøger at angribe for at komme i top 3... det er den eneste måde at vi kan skabe begejstring igen ...

At vi spiller kedelig resultatfodbold og ender 4-7 hver sæson vil langsomt ødelægge klubben
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Besvar