Kampprogram Superligaen 2018-19

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kampprogram Superligaen 2018-19

Indlæg af frederikshavneren » 4. jun 2018, 13:42

Kampprogrammet er offentliggjort, vi starter med en udekamp i Haderslev og afslutter vanen tro slutspillet med at møde gjæf.

Af højdepunkter kan nævnes:

4. runde: Vendsyssel FF - AaB (3.-6. aug.)
10. runde: Hobro IK - AaB (21.-24. aug.)
14. runde: AaB - Vendsyssel FF (26.-29. okt.)
24. runde: AaB - Hobro IK (1.-4. marts)

Enevoldsen23
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 85
Tilmeldt: 2. maj 2014, 17:30
Favoritspiller: Thomas Enevoldsen

Re: Kampprogram Superligaen 2018-19

Indlæg af Enevoldsen23 » 4. jun 2018, 13:54

I de såkaldte derby runder, runde 5 og 15 skal vi møde FC Rødvin. At man ikke får Vendsyssel eller Hobro er udenfor min forstand. Bare fordi vi er i top seks sammen, er der sgu ikke tale om et derby. Når de kommer til Aalborg, plejer de at kunne være i 1 personbil.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kampprogram Superligaen 2018-19

Indlæg af Gnu » 4. jun 2018, 14:03

frederikshavneren skrev:
4. jun 2018, 13:42
Kampprogrammet er offentliggjort, vi starter med en udekamp i Haderslev og afslutter vanen tro slutspillet med at møde gjæf.

Af højdepunkter kan nævnes:

4. runde: Vendsyssel FF - AaB (3.-6. aug.)
10. runde: Hobro IK - AaB (21.-24. aug.)
14. runde: AaB - Vendsyssel FF (26.-29. okt.)
24. runde: AaB - Hobro IK (1.-4. marts)
Højdepunkter med niveau med Horsens - AaB.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kampprogram Superligaen 2018-19

Indlæg af doukas » 4. jun 2018, 19:08

Enevoldsen23 skrev:
4. jun 2018, 13:54
I de såkaldte derby runder, runde 5 og 15 skal vi møde FC Rødvin. At man ikke får Vendsyssel eller Hobro er udenfor min forstand. Bare fordi vi er i top seks sammen, er der sgu ikke tale om et derby. Når de kommer til Aalborg, plejer de at kunne være i 1 personbil.
OMFG. At Divisionsforeningen nogensinde har fået råderetten over Superligaen er en tragedie for dansk fodbold.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kampprogram Superligaen 2018-19

Indlæg af FlæskeFrank » 4. jun 2018, 19:47

Den såkaldte derbyrunde har jo den udfordring, at der kun er tre sjællandske hold, så der var jo et hold som skulle trække nitten.

Og så fandt jeg lige runden...:

AaB FC Nordsjælland
Hobro OB
Vendsyssel FF Vejle
Esbjerg SønderjyskE
Randers FC AGF
F.C. København Brøndby
FC Midtjylland AC Horsens

Altså så er derbyrunden Vendsyssel-Vejle og Hobro-OB.

Vendsyssel og Vejle er selvfølgelig oprykkere, men Hobro-OB er måske de kommende nedrykkere ?

Vejle mod Horsens og Vejle mod AGF eller OB stod nok over Vejle-Vendsyssel i min bog.

Så vil jeg bare konkludere derbyrunden er den runde, hvor FCK og BIF mødes og intet andet. Man har ihvertilfald ikke skabt en potentiel kamp, som kunne tage lidt af rampelyset.

FCK-BIF
FCM-AaB
EfB-SønderjyskE
Vejle-Horsens
OB-AGF
Hobro-Vendsyssel
Horsens-FCN

Havde noget potentiale til DERBYRUNDEN, hvis altså der var tale om, at man ville bruge tv-tid på andre kampe...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kampprogram Superligaen 2018-19

Indlæg af doukas » 4. jun 2018, 19:54

FlæskeFrank skrev:
4. jun 2018, 19:47
Den såkaldte derbyrunde har jo den udfordring, at der kun er tre sjællandske hold, så der var jo et hold som skulle trække nitten.

Og så fandt jeg lige runden...:

AaB FC Nordsjælland
Hobro OB
Vendsyssel FF Vejle
Esbjerg SønderjyskE
Randers FC AGF
F.C. København Brøndby
FC Midtjylland AC Horsens

Altså så er derbyrunden Vendsyssel-Vejle og Hobro-OB.

Vendsyssel og Vejle er selvfølgelig oprykkere, men Hobro-OB er måske de kommende nedrykkere ?

Vejle mod Horsens og Vejle mod AGF eller OB stod nok over Vejle-Vendsyssel i min bog.

Så vil jeg bare konkludere derbyrunden er den runde, hvor FCK og BIF mødes og intet andet.
Det kan jo ikke være så svært.

AaB-Vendsyssel
Hobro-Randers
AGF-Midtjylland
Horsens-Vejle
Esbjerg-Søndejyske
FCK-Brøndby
OB-Nordsjælland

På den måde er det kun OB-FCN, hvor man kan sige, der ikke er noget derby over.

Det andet makværk skriger jo til himlen.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kampprogram Superligaen 2018-19

Indlæg af Pastorius » 4. jun 2018, 21:45

doukas skrev:
4. jun 2018, 19:54
FlæskeFrank skrev:
4. jun 2018, 19:47
Den såkaldte derbyrunde har jo den udfordring, at der kun er tre sjællandske hold, så der var jo et hold som skulle trække nitten.

Og så fandt jeg lige runden...:

AaB FC Nordsjælland
Hobro OB
Vendsyssel FF Vejle
Esbjerg SønderjyskE
Randers FC AGF
F.C. København Brøndby
FC Midtjylland AC Horsens

Altså så er derbyrunden Vendsyssel-Vejle og Hobro-OB.

Vendsyssel og Vejle er selvfølgelig oprykkere, men Hobro-OB er måske de kommende nedrykkere ?

Vejle mod Horsens og Vejle mod AGF eller OB stod nok over Vejle-Vendsyssel i min bog.

Så vil jeg bare konkludere derbyrunden er den runde, hvor FCK og BIF mødes og intet andet.
Det kan jo ikke være så svært.

AaB-Vendsyssel
Hobro-Randers
AGF-Midtjylland
Horsens-Vejle
Esbjerg-Søndejyske
FCK-Brøndby
OB-Nordsjælland

På den måde er det kun OB-FCN, hvor man kan sige, der ikke er noget derby over.

Det andet makværk skriger jo til himlen.
Det er vel fint nok at vi ikke spiller verdens mest interessante kamp, i den uge hvor alle medierne udelukkende koncentrere sig om BIF-FCK.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kampprogram Superligaen 2018-19

Indlæg af Brodernumsi » 4. jun 2018, 22:18

Pastorius skrev:
4. jun 2018, 21:45

Det er vel fint nok at vi ikke spiller verdens mest interessante kamp, i den uge hvor alle medierne udelukkende koncentrere sig om BIF-FCK.
I modsætning til alle de andre uger?
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kampprogram Superligaen 2018-19

Indlæg af Pastorius » 4. jun 2018, 23:04

Brodernumsi skrev:
4. jun 2018, 22:18
Pastorius skrev:
4. jun 2018, 21:45

Det er vel fint nok at vi ikke spiller verdens mest interessante kamp, i den uge hvor alle medierne udelukkende koncentrere sig om BIF-FCK.
I modsætning til alle de andre uger?
Du mener ikke den lige får en tand ekstra, når der er lokalopgør i København? Om ikke andet, så fordi de skal dække diverse tilskueruroligheder også.
Med venlig Hilsen
--
Robert

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Kampprogram Superligaen 2018-19

Indlæg af salling23 » 5. jun 2018, 10:55

Derby runderne er 5 og 15, men de er ikke ens og nogle af de mere indlysende kampe er ikke med

Med fed er dem jeg vil betegne som derby kampe
Randers - AGF
FCK - BIF
Hobro - OB
AaB - FCN
Vendsyssel - Vejle
Esbjerg - Sønderjydske
FCM - Horsens

Randers - AGF
OB - Hobro
FCK - BIF
AaB - FCN
Vejle - Horsens
Vendsyssel - Sønderjydske
Esbjerg - FCM

Mit bud på derby runden
FCK - BIF
Horsens - Vejle
AGF - Randers
Sønderjydske - Esbjerg
AaB - Hobro
De 4 nederste kan så blandes som man ønsker, da de enten er nye eller for ligegyldige
OB - FCN
Vendsyssel - FCM
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Kampprogram Superligaen 2018-19

Indlæg af Califfen » 5. jun 2018, 12:47

frederikshavneren skrev:
4. jun 2018, 13:42
Kampprogrammet er offentliggjort, vi starter med en udekamp i Haderslev og afslutter vanen tro slutspillet med at møde gjæf.

Af højdepunkter kan nævnes:

4. runde: Vendsyssel FF - AaB (3.-6. aug.)
10. runde: Hobro IK - AaB (21.-24. aug.)
14. runde: AaB - Vendsyssel FF (26.-29. okt.)
24. runde: AaB - Hobro IK (1.-4. marts)
Nok er det et komprimeret program, men 10. spillerunde allerede i august? Du må mene september :cheers:

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kampprogram Superligaen 2018-19

Indlæg af FIDEL » 6. jun 2018, 11:18

salling23 skrev:
5. jun 2018, 10:55
Derby runderne er 5 og 15, men de er ikke ens og nogle af de mere indlysende kampe er ikke med

Med fed er dem jeg vil betegne som derby kampe
Randers - AGF
FCK - BIF
Hobro - OB
AaB - FCN
Vendsyssel - Vejle
Esbjerg - Sønderjydske
FCM - Horsens

Randers - AGF
OB - Hobro
FCK - BIF
AaB - FCN
Vejle - Horsens
Vendsyssel - Sønderjydske
Esbjerg - FCM

Mit bud på derby runden
FCK - BIF
Horsens - Vejle
AGF - Randers
Sønderjydske - Esbjerg
AaB - Hobro
De 4 nederste kan så blandes som man ønsker, da de enten er nye eller for ligegyldige
OB - FCN
Vendsyssel - FCM
OB-hobro en derbykamp?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kampprogram Superligaen 2018-19

Indlæg af Yankee » 6. jun 2018, 16:31

Læs nu hvad Divisionsforeningen selv forklarer:

"Når vi ikke kan ramme ”samtlige lokalopgør” i de to (eller andre) runder, skyldes det enten nogle klubønsker/restriktioner, der forhindrer det, eller at Derbys mellem Brøndby/FC København er underlagt nogle sikkerhedsmæssige hensyn i forhold til, hvornår de placeres"

Kort fortalt har klubberne og politiet haft så mange sær-ønsker at det ikke har kunnet lade sig gøre at arrangere fulde derby-runder. Det kan være sådan noget som at man gerne vil spille på hjemmebane mens der er byfest, at man ikke vil have hjemmebane i februar, at man ikke vil have lange distancer i midtuger, at FCK-BIF ikke kan lægges oven i Copenhagen Marathon, at man ikke vil lægge alt for store kampe oveni VM-finalen osv. osv. osv.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kampprogram Superligaen 2018-19

Indlæg af Brodernumsi » 6. jun 2018, 17:45

Yankee skrev:
6. jun 2018, 16:31
Læs nu hvad Divisionsforeningen selv forklarer:

"Når vi ikke kan ramme ”samtlige lokalopgør” i de to (eller andre) runder, skyldes det enten nogle klubønsker/restriktioner, der forhindrer det, eller at Derbys mellem Brøndby/FC København er underlagt nogle sikkerhedsmæssige hensyn i forhold til, hvornår de placeres"

Kort fortalt har klubberne og politiet haft så mange sær-ønsker at det ikke har kunnet lade sig gøre at arrangere fulde derby-runder. Det kan være sådan noget som at man gerne vil spille på hjemmebane mens der er byfest, at man ikke vil have hjemmebane i februar, at man ikke vil have lange distancer i midtuger, at FCK-BIF ikke kan lægges oven i Copenhagen Marathon, at man ikke vil lægge alt for store kampe oveni VM-finalen osv. osv. osv.
Men FCK-BiF fandt man plads til, så pyt med alle andre.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kampprogram Superligaen 2018-19

Indlæg af FlæskeFrank » 6. jun 2018, 18:28

Brodernumsi skrev:
6. jun 2018, 17:45
Yankee skrev:
6. jun 2018, 16:31
Læs nu hvad Divisionsforeningen selv forklarer:

"Når vi ikke kan ramme ”samtlige lokalopgør” i de to (eller andre) runder, skyldes det enten nogle klubønsker/restriktioner, der forhindrer det, eller at Derbys mellem Brøndby/FC København er underlagt nogle sikkerhedsmæssige hensyn i forhold til, hvornår de placeres"

Kort fortalt har klubberne og politiet haft så mange sær-ønsker at det ikke har kunnet lade sig gøre at arrangere fulde derby-runder. Det kan være sådan noget som at man gerne vil spille på hjemmebane mens der er byfest, at man ikke vil have hjemmebane i februar, at man ikke vil have lange distancer i midtuger, at FCK-BIF ikke kan lægges oven i Copenhagen Marathon, at man ikke vil lægge alt for store kampe oveni VM-finalen osv. osv. osv.
Men FCK-BiF fandt man plads til, så pyt med alle andre.
Præcis.
Man kunne jo lade være med at kalde det en derbyrunde, når blot to bestemte hold mødes. Det er jo netop med til at udvande "navnet/begrebet".

Man kunne jo blot have sagt, at det ikke var muligt i år, og så lade den ligge. Nu fremstår det som om, at det blot/igen er de andre klubbers skyld. At politiet skal blandes ind i det, hindrer jo ikke 3+ at programsætte kampen kl. 20.00 søndag aften og så blive forudnret over politet for 4. år i træk kræver kampen flyttet.

Iøvrigt tror jeg ikke, at AGF anser Randers-AGF for speciel derby-agtig. Det er vist mere den anden vej. AGF ville nok have valgt Vejle, OB, (Brøndby) og os, som større derbyer... Ligesom Randers måske geografisk også er relativ tæt på os, men fuldstændig ubetydelig derbymæssig.

AaBs derbymodstandere i korrekt rækkefølge vil være: Nørresundby, AGF, Brøndby og så Viborg.
- FlæskeFrank

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kampprogram Superligaen 2018-19

Indlæg af Dalbjerg » 9. jun 2018, 09:35

Kan vi evt. snakke lidt om, at man simpelthen har første runde i den weekend, hvor der er VM finale..

Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at man ikke kunne have skubbet det bare én uge..

Nej, det er nok ikke sandsynligt at DK er i finaleweekenden, men synes stadigvæk det er et håbløst signal at sende..

Og i sommerferie, hvor man alligevel ikke kan skaffe tilskuere, hvorfor så ikke bare sige: Vi lever med at skulle have en midtuge-runde i stedet for at have første runde ("endelig er superligaen i gang igen"-retorik og mediefokus) samtidigt med kulminationen af VM.

TIlføjelse: Og BIF-fan græder over at have fået en mandagskamp på grund af det.. Åååh gud, selvindsigten og helhedsforståelsen er ikke stor..

Besvar