Direktøren for det hele

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af Jakobsen » 27. jun 2018, 16:36

Hvorherre til hest en indspist butik og det bliver ikke bedre af, at pressemeddelsen intet siger. Man kunne sagtens have knyttet en kommentar til ala. "Vi har ansat Thomas Bælum med afsæt i hans store erfaring i at X, Y og Z som vi mener kan hjælpe os til A, B og C". Når jeg kigger på Bælums LinkedIn profil har jeg svært ved at se han skulle være bedre end Schoors, men så har vi da fået en til af gutterne ind i administrationen.

https://dk.linkedin.com/in/thomasbaelum
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af Buzz Killington » 27. jun 2018, 16:47

Sanchez94 skrev:
27. jun 2018, 16:15
https://aabsport.dk/nyheder/2018/juni/a ... direktoer/
Thomas Bælum, så blev det endnu engang en af vor egne
Ja, det er måske en fordel at han et gammel AaBmand når der skal sælges følelser til potentielle nordjyske sponsorer.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af Jakobsen » 27. jun 2018, 16:52

Buzz Killington skrev:
27. jun 2018, 16:47
Sanchez94 skrev:
27. jun 2018, 16:15
https://aabsport.dk/nyheder/2018/juni/a ... direktoer/
Thomas Bælum, så blev det endnu engang en af vor egne
Ja, det er måske en fordel at han et gammel AaBmand når der skal sælges følelser til potentielle nordjyske sponsorer.
Det bekymrer mig bare, at der ikke bliver fremhævet noget om hvorfor valget er Bælum. Jeg vil altså hellere have en der har vist han kan udvikle forretningen end en random ex-spiller med lidt karriere som headhunter.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af Kristian » 27. jun 2018, 17:01

Hvis man ser på hvilken virksomhed det er, han kommer fra, giver det god mening.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af Kokkefar » 27. jun 2018, 17:03

Underligt man skulle bruge et eksternt rekruterringsfirma til at finde ‘en ven af huset’.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af Maglau » 27. jun 2018, 17:11

Kokkefar skrev:
27. jun 2018, 17:03
Underligt man skulle bruge et eksternt rekruterringsfirma til at finde ‘en ven af huset’.
Hvorfor er det underligt
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af Freddie » 27. jun 2018, 17:28

Jakobsen skrev:
27. jun 2018, 16:36
Hvorherre til hest en indspist butik og det bliver ikke bedre af, at pressemeddelsen intet siger. Man kunne sagtens have knyttet en kommentar til ala. "Vi har ansat Thomas Bælum med afsæt i hans store erfaring i at X, Y og Z som vi mener kan hjælpe os til A, B og C". Når jeg kigger på Bælums LinkedIn profil har jeg svært ved at se han skulle være bedre end Schoors, men så har vi da fået en til af gutterne ind i administrationen.

https://dk.linkedin.com/in/thomasbaelum
Uanset hvor stor sympati man har for Stefan Schoors var han den forkerte mand på det rette sted, og klart overkvalificeret som den økonomimand han er. Og hvorfor er det indspisthed at ansætte en mand, der intet har haft med AaB at gøre i tæt på 15 år?

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af Martino » 27. jun 2018, 17:31

Fornuftigt valg. Det kunne godt blive et helt fint match. Så mangler vi bare Gaardsøe som sportsdirektør. :aabfan:
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af Kokkefar » 27. jun 2018, 17:36

Maglau skrev:
27. jun 2018, 17:11
Kokkefar skrev:
27. jun 2018, 17:03
Underligt man skulle bruge et eksternt rekruterringsfirma til at finde ‘en ven af huset’.
Hvorfor er det underligt
Det skulle man da tro de kunne klare selv. Det svarer lidt til at bruge gps’en når du skal besøge din nabo.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af Pastorius » 27. jun 2018, 17:55

Jeg kender ikke ret meget til Thomas Bælum, men han virker ikke som den kapacitet jeg havde håbet på, og hans CV som rekruteringsmand viker heller ikke som verdens mest solide balast. Jeg havde håbet på en profil der kunne komme ind og ændre give virksomhedskulturen i AaB et ordenligt skub opad.
...og forhåbentlig gå ind og fyre Wieghorst som første handling.

Muligvis har man skelet til at ville have en mand der kunne støtte Gaarde, når der skal tages beslutninger om køb af spillere.

Det vigtigste er dog at det er kommet på plads, og vi kan komme fremad. Afsted...
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af Gamen » 27. jun 2018, 18:19

Det er ved at være lidt trættende, at opfindsomheden ikke rækker længere end tidl. AaB-ansatte hver evig eneste gang der skal tilknyttes nogen. Hvad enten det er som scout, som sportsdirektør, som adm. direktør eller som træner.

Lad os nu for helvede få én ind der kan være med til at forandre lidt, i stedet for en som bliver lullet i søvn af korpsånden i AaB.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af Brodernumsi » 27. jun 2018, 18:23

Det må være en joke.
Jeg er sikker på, at de præsenterer den rigtige i morgen.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af Pastorius » 27. jun 2018, 18:45

Gamen skrev:
27. jun 2018, 18:19
Det er ved at være lidt trættende, at opfindsomheden ikke rækker længere end tidl. AaB-ansatte hver evig eneste gang der skal tilknyttes nogen. Hvad enten det er som scout, som sportsdirektør, som adm. direktør eller som træner.

Lad os nu for helvede få én ind der kan være med til at forandre lidt, i stedet for en som bliver lullet i søvn af korpsånden i AaB.
Korpsånden i AaB har skabt den med afstand mest succesfulde fodboldklub i Danmark i provinsen gennem de seneste 25år. Dén fejler ingenting.

Det er ikke det samme som de altdi er den bedste idé at ansætte folk med kendskab til klubben, eller at Bælum bliver en succes. Det er fint at være utilfreds, men der må kunne findes bedsre argumenter end den sang.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af Forza » 27. jun 2018, 18:55

Gamen skrev:
27. jun 2018, 18:19
Det er ved at være lidt trættende, at opfindsomheden ikke rækker længere end tidl. AaB-ansatte hver evig eneste gang der skal tilknyttes nogen. Hvad enten det er som scout, som sportsdirektør, som adm. direktør eller som træner.

Lad os nu for helvede få én ind der kan være med til at forandre lidt, i stedet for en som bliver lullet i søvn af korpsånden i AaB.
Jeg kan godt følge dig til et vidst punkt. Jeg synes dog ikke det skal diskvalificere ham at han spillede i AaB for 15 år siden hvis han var den bedste kandidat.

Han har erfaringer som direktør og har kendskab og erfaringer fra AaB og fodbold. Om han er den rette må tiden vise.

Hellere ham end en Tom Mathiessen 2.0.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af doukas » 27. jun 2018, 19:28

doukas skrev:
7. jun 2018, 17:39
Mon ikke en fra egne rækker bliver forfremmet til stillingen.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af doukas » 27. jun 2018, 19:34

Bælum havde aldrig nogensinde været i nærheden af det job, hvis det var Viborg han engang tilbage i 90erne og 00erne havde spillet 182 kampe for.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af Jakobsen » 27. jun 2018, 19:36

doukas skrev:
27. jun 2018, 19:34
Bælum havde aldrig nogensinde været i nærheden af det job, hvis det var Viborg han engang tilbage i 90erne og 00erne havde spillet 182 kampe for.
Nej det tror jeg heller ikke. Og hvad med økonomien i øvrigt?
Jeg er med på, at man vil vækste, men der skal vel stadigvæk være en der sørger for, at det økonomiske spiller. Derfor bør der vel egentlig ansættes en økonomi-ansvarlig snarest muligt.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af Hanga » 27. jun 2018, 19:53

Jeg har absolut intet belæg for at vurdere hans kvalifikationer til jobbet. Men CV'et imponerer ikke. Som Doukas siger kan man tvivle på om han havde fået jobbet hvis ikke det var for hans tid som AaB spiller, og det bør altså ikke vægte ret højt i sådan en stilling. Jovist det kan i visse situationer være et plus at han kender AaB, men det er langt vigtigere at han har evnerne og visionerne for at udvikle AaB. Det ved jeg så som sagt ikke om han har, men jeg havde nu håbet på en mere erfaren erhvervsmand med et større netværk.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af Buzz Killington » 27. jun 2018, 19:56

Kokkefar skrev:
27. jun 2018, 17:36
Maglau skrev:
27. jun 2018, 17:11
Kokkefar skrev:
27. jun 2018, 17:03
Underligt man skulle bruge et eksternt rekruterringsfirma til at finde ‘en ven af huset’.
Hvorfor er det underligt
Det skulle man da tro de kunne klare selv. Det svarer lidt til at bruge gps’en når du skal besøge din nabo.
Jeg kan ikke se den analogi skulle give mening, altså med mindre man vidste det var "naboen" man rent faktisk søgte før rekruteringsprocessen var overstået.

Man kan jo også vende den om og sige at nogle gange er det bare lettere at tiltrække kompetente folk til pengene, hvis de har en følelsesmæssig tilknytning til AaB. Derfor er det ikke nødvendigvis overraskende at det blev en AaB'er.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Direktøren for det hele

Indlæg af Buzz Killington » 27. jun 2018, 20:09

Hanga skrev:
27. jun 2018, 19:53
Jeg har absolut intet belæg for at vurdere hans kvalifikationer til jobbet. Men CV'et imponerer ikke. Som Doukas siger kan man tvivle på om han havde fået jobbet hvis ikke det var for hans tid som AaB spiller, og det bør altså ikke vægte ret højt i sådan en stilling. Jovist det kan i visse situationer være et plus at han kender AaB, men det er langt vigtigere at han har evnerne og visionerne for at udvikle AaB. Det ved jeg så som sagt ikke om han har, men jeg havde nu håbet på en mere erfaren erhvervsmand med et større netværk.
Hvad er der, så at sige, i vejen med hans CV? Som jeg læser det, har han haft noget der ligner en kometkarriere og har på relativt kort tid nået dansktoppen i en international milliardvirksomhed indenfor en branche hvor networking er et og alt. I forhold til hvad man lagde vægt på, at han skulle tiltrække sponsorkroner, virker det da i mine øjne fornuftigt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar