Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af frederikshavneren » 7. jul 2018, 20:56

Sæsonpremieren finder sted i Haderslev:

Rinne
Pallesen - Okore - Blåbjerg - Ahlmann
Kusk - MC - Risgård - Thellufsen
Pohl - Safranko

Flores har stadigvæk ferie. KP, Patrick og Børsting må betegnes som tvivlsomme

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Forza » 7. jul 2018, 20:59

frederikshavneren skrev:
7. jul 2018, 20:56
Sæsonpremieren finder sted i Haderslev:

Rinne
Pallesen - Okore - Blåbjerg - Ahlmann
Kusk - MC - Risgård - Thellufsen
Pohl - Safranko

Flores har stadigvæk ferie. KP, Patrick og Børsting må betegnes som tvivlsomme
Jeg tror du kan være sikker på at MW vælger 2 6’ere og smider Risgård ud på kanten. Never change a losing team.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Funky » 7. jul 2018, 23:30

Forza skrev:
7. jul 2018, 20:59
frederikshavneren skrev:
7. jul 2018, 20:56
Sæsonpremieren finder sted i Haderslev:

Rinne
Pallesen - Okore - Blåbjerg - Ahlmann
Kusk - MC - Risgård - Thellufsen
Pohl - Safranko

Flores har stadigvæk ferie. KP, Patrick og Børsting må betegnes som tvivlsomme
Jeg tror du kan være sikker på at MW vælger 2 6’ere og smider Risgård ud på kanten. Never change a losing team.
Formationen til trods lød det nu til at Risgård kom fint til chancer mod SIF. Han scorede så ikke, men det betyder vel ikke at hele øvelsen var kikset.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Forza » 8. jul 2018, 00:08

Funky skrev:
7. jul 2018, 23:30
Forza skrev:
7. jul 2018, 20:59
frederikshavneren skrev:
7. jul 2018, 20:56
Sæsonpremieren finder sted i Haderslev:

Rinne
Pallesen - Okore - Blåbjerg - Ahlmann
Kusk - MC - Risgård - Thellufsen
Pohl - Safranko

Flores har stadigvæk ferie. KP, Patrick og Børsting må betegnes som tvivlsomme
Jeg tror du kan være sikker på at MW vælger 2 6’ere og smider Risgård ud på kanten. Never change a losing team.
Formationen til trods lød det nu til at Risgård kom fint til chancer mod SIF. Han scorede så ikke, men det betyder vel ikke at hele øvelsen var kikset.
Vi har set det forsøg mange gange under Wieghorst. Den plads tilgodeser ikke Risgårds evner. Men det er selvfølgelig bedre end bænken hvor han også spenderet det meste af sidste sæson inden slutspillet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Bum
Junior
Junior
Indlæg: 56
Tilmeldt: 6. mar 2018, 17:06

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Bum » 8. jul 2018, 00:38

Nu sad jeg også i nærheden af situationen med MW og tilskuer. Ingen grund til at overdrive situationen.

MW reagerer på, at en tilskuer råber af ham. Og så er det vist det. Tåbeligt at tilskuere til en træningskamp føler behov for at være efter træner eller spillere. Det var bare pinligt. MW var godt sur på spillerne i forvejen.

Måske han ikke burde have reageret... men når en enkelt tilskuer råber direkte efter ham på et ellers stille stadion, så forstår jeg det egentlig godt.

Gik ved slutfløjtet så ved ikke, hvad der skete derefter. Men det der skete under kampen var altså ikke noget særligt.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af 9520AaB » 8. jul 2018, 08:00

Bum skrev:Nu sad jeg også i nærheden af situationen med MW og tilskuer. Ingen grund til at overdrive situationen.

MW reagerer på, at en tilskuer råber af ham. Og så er det vist det. Tåbeligt at tilskuere til en træningskamp føler behov for at være efter træner eller spillere. Det var bare pinligt. MW var godt sur på spillerne i forvejen.

Måske han ikke burde have reageret... men når en enkelt tilskuer råber direkte efter ham på et ellers stille stadion, så forstår jeg det egentlig godt.

Gik ved slutfløjtet så ved ikke, hvad der skete derefter. Men det der skete under kampen var altså ikke noget særligt.
Og jeg var der også, det som er beskrevet andet sted, er vildt overdrevet. Det paradoksale er, at mange har efterlyst en træner med mere attitude, når MW så viser en smule, så er det også galt. Jeg er ikke Pro MW, men den episode kan sgu ikke få mit pis i kog.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Forza » 8. jul 2018, 09:14

9520AaB skrev:
8. jul 2018, 08:00
Bum skrev:Nu sad jeg også i nærheden af situationen med MW og tilskuer. Ingen grund til at overdrive situationen.

MW reagerer på, at en tilskuer råber af ham. Og så er det vist det. Tåbeligt at tilskuere til en træningskamp føler behov for at være efter træner eller spillere. Det var bare pinligt. MW var godt sur på spillerne i forvejen.

Måske han ikke burde have reageret... men når en enkelt tilskuer råber direkte efter ham på et ellers stille stadion, så forstår jeg det egentlig godt.

Gik ved slutfløjtet så ved ikke, hvad der skete derefter. Men det der skete under kampen var altså ikke noget særligt.
Og jeg var der også, det som er beskrevet andet sted, er vildt overdrevet. Det paradoksale er, at mange har efterlyst en træner med mere attitude, når MW så viser en smule, så er det også galt. Jeg er ikke Pro MW, men den episode kan sgu ikke få mit pis i kog.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mere attitude er næppe noget man har ønsket at se overfor fansene på stadion, så det er vel knap så paradoksalt. Wieghorst er en repræsentant for AaB og skal være for god til den slags.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af AK48hamas » 8. jul 2018, 09:40

Jeg blev skudt ned herinde i december da jeg sagde at vi havde set sidste kamp med Rolim da han kun havde et halvt år tilbage. Hvad så med Risgaard? Hvor er perspektivet til efter nytår? Giver ingen mening at bruge ham medmindre Gaarde skriver en forlængelse. Men okay hvis vi kender ham ret så forlænger han med alt der har en puls.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af FIDEL » 8. jul 2018, 11:20

Tror vi taber premieren pga personlige fejl af bla. Blåbjerg. Og så scorer vi ikke på vores chancer, og så har vi igen snakken om Gaarde, som ikke styrker truppen med en angriber der kan score mål samt en rutineret central forsvarer.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Gaarde6 » 8. jul 2018, 11:54

FIDEL skrev:
8. jul 2018, 11:20
Tror vi taber premieren pga personlige fejl af bla. Blåbjerg. Og så scorer vi ikke på vores chancer, og så har vi igen snakken om Gaarde, som ikke styrker truppen med en angriber der kan score mål samt en rutineret central forsvarer.
Holy fuck!!!
Det der er PRÆCIS, hvad jeg har sagt til en arbejds kollega i dag. Endda tæt på ordret!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Funky » 8. jul 2018, 12:08

FIDEL skrev:
8. jul 2018, 11:20
Tror vi taber premieren pga personlige fejl af bla. Blåbjerg. Og så scorer vi ikke på vores chancer, og så har vi igen snakken om Gaarde, som ikke styrker truppen med en angriber der kan score mål samt en rutineret central forsvarer.
Ikke et utænkeligt scenarie, desværre. Omvendt, hvis vi får en kamp hvor vi scorer på de fleste af vores chancer, som alle hold oplever at gøre en gang imellem, så kan det nemt blive en sjov dag. For lige nu ser det ud til, at vi godt kan kreere chancer.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af FIDEL » 8. jul 2018, 19:06

Kan man egentlig oddse på om Blåbjerg kommer til at klovne rundt?!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Buzz Killington » 8. jul 2018, 19:11

FIDEL skrev:
8. jul 2018, 19:06
Kan man egentlig oddse på om Blåbjerg kommer til at klovne rundt?!
Hold nu kæft
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af FIDEL » 8. jul 2018, 19:17

Buzz Killington skrev:
8. jul 2018, 19:11
FIDEL skrev:
8. jul 2018, 19:06
Kan man egentlig oddse på om Blåbjerg kommer til at klovne rundt?!
Hold nu kæft
:thumbsup: møs møs.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Hovedet » 8. jul 2018, 20:08

VM med dansk deltagelse har været et dejligt afbræk, og ordet "antiklimaks" er næsten for mildt til at dække følelsen over, at man nu igen skal trækkes med Superligaen. Midt i juli, sommerferie og sågar før VM er slut. Det er absurd dårlig planlægning.

Tør man skyde på 0-0?

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Stefanovic » 8. jul 2018, 20:20

Nu ingen grund til at svine Blåbjerg til, men han har unægteligt end for høj rate af vanvittige fejl - senest mod Silkeborg.

Det eneste positive fra testkampene (udover Oliver Klitten og Mikkel Kaufmann, som jeg ville ønske blevet hevet permanent op i SL-truppen) har vel været, at Magnus Christensen og Lesniak faktisk er begyndt at spille bolden lidt mere fremad, om end det også kun kunne gå den vej. Men jeg har mine tvivl til, om de vil holde fast i de fremadrettede afleveringer, når modstanderne ikke længere er Viborg, Randers og Silkeborg.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af frederikshavneren » 8. jul 2018, 20:56

Stefanovic skrev:
8. jul 2018, 20:20
Nu ingen grund til at svine Blåbjerg til, men han har unægteligt end for høj rate af vanvittige fejl - senest mod Silkeborg.

Det eneste positive fra testkampene (udover Oliver Klitten og Mikkel Kaufmann, som jeg ville ønske blevet hevet permanent op i SL-truppen) har vel været, at Magnus Christensen og Lesniak faktisk er begyndt at spille bolden lidt mere fremad, om end det også kun kunne gå den vej. Men jeg har mine tvivl til, om de vil holde fast i de fremadrettede afleveringer, når modstanderne ikke længere er Viborg, Randers og Silkeborg.
Det mest bemærkelsesværdige ved testkampene er at Würtz har siddet på bænken, han er ikke længere uundværlig og udfasningen er så småt i gang hvis MW fortsat vælger at se bort fra Würtz .

Jeg tror at vi vil ha' sværere ved at undvære Risgård, derimod har vi flere (MC, Lesniak og Abildgaard) som sagtens kan overtage på den centrale midtbane.

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af san » 8. jul 2018, 21:33

Hvis det er ok at være optimistisk på dette forum? så synes jeg der var flere gode momenter og hurtigt spil mod Sif så tror vi vinder i Sønderjylland. :aabfan: og glæder mig så til snart at stå på stadion igen med betalende fans :cool:
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Pastorius » 8. jul 2018, 22:30

frederikshavneren skrev:
8. jul 2018, 20:56
Stefanovic skrev:
8. jul 2018, 20:20
Nu ingen grund til at svine Blåbjerg til, men han har unægteligt end for høj rate af vanvittige fejl - senest mod Silkeborg.

Det eneste positive fra testkampene (udover Oliver Klitten og Mikkel Kaufmann, som jeg ville ønske blevet hevet permanent op i SL-truppen) har vel været, at Magnus Christensen og Lesniak faktisk er begyndt at spille bolden lidt mere fremad, om end det også kun kunne gå den vej. Men jeg har mine tvivl til, om de vil holde fast i de fremadrettede afleveringer, når modstanderne ikke længere er Viborg, Randers og Silkeborg.
Det mest bemærkelsesværdige ved testkampene er at Würtz har siddet på bænken, han er ikke længere uundværlig og udfasningen er så småt i gang hvis MW fortsat vælger at se bort fra Würtz .

Jeg tror at vi vil ha' sværere ved at undvære Risgård, derimod har vi flere (MC, Lesniak og Abildgaard) som sagtens kan overtage på den centrale midtbane.
Hvad får dig til at tro at Wieghorst er bedre til at bedømme Würtz' betydning for holdet end han har været til at bedømme hvor Børsting, Risgaard, Flores etc. gør mest gavn?
Med venlig Hilsen
--
Robert

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af frederikshavneren » 8. jul 2018, 23:42

Pastorius skrev:
8. jul 2018, 22:30
frederikshavneren skrev:
8. jul 2018, 20:56
Stefanovic skrev:
8. jul 2018, 20:20
Nu ingen grund til at svine Blåbjerg til, men han har unægteligt end for høj rate af vanvittige fejl - senest mod Silkeborg.

Det eneste positive fra testkampene (udover Oliver Klitten og Mikkel Kaufmann, som jeg ville ønske blevet hevet permanent op i SL-truppen) har vel været, at Magnus Christensen og Lesniak faktisk er begyndt at spille bolden lidt mere fremad, om end det også kun kunne gå den vej. Men jeg har mine tvivl til, om de vil holde fast i de fremadrettede afleveringer, når modstanderne ikke længere er Viborg, Randers og Silkeborg.
Det mest bemærkelsesværdige ved testkampene er at Würtz har siddet på bænken, han er ikke længere uundværlig og udfasningen er så småt i gang hvis MW fortsat vælger at se bort fra Würtz .

Jeg tror at vi vil ha' sværere ved at undvære Risgård, derimod har vi flere (MC, Lesniak og Abildgaard) som sagtens kan overtage på den centrale midtbane.
Hvad får dig til at tro at Wieghorst er bedre til at bedømme Würtz' betydning for holdet end han har været til at bedømme hvor Børsting, Risgaard, Flores etc. gør mest gavn?
Jeg har ikke den store tiltro til Wieghorst, men når det kommer til Würtz tror jeg at han har set rigtigt. Würtz er faldet meget i niveau og det er kun naturligt at han skal kæmpe hårdt for at beholde sin plads på holdet.

Würtz er som jeg ser det en af forklaringerne på hvorfor vi i lang tid har slidt med at skabe chancer da han fjerner al tempo i opspillet samt ikke mestrer offensive pasninger.
Desværre har afløserne MC/Abildgaard/Lesniak de samme mangler, MC har dog lidt vision i sit spil

Besvar