Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Gamling » 9. jul 2018, 08:34

Det må være en meget lille vision for mc skabte - uanset makker i motorrummet - ikke noget som helst offensivt i sidste sæson. Kun side til side til side.....
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af MrBangDK » 9. jul 2018, 08:50

Gamling skrev:
9. jul 2018, 08:34
Det må være en meget lille vision for mc skabte - uanset makker i motorrummet - ikke noget som helst offensivt i sidste sæson. Kun side til side til side.....
Han gjorde det rigtigt fint mod Silkeborg.. Spillere kan rent faktisk godt udvikle sig!
Ska' vi hak'?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af frederikshavneren » 9. jul 2018, 08:51

Gamling skrev:
9. jul 2018, 08:34
Det må være en meget lille vision for mc skabte - uanset makker i motorrummet - ikke noget som helst offensivt i sidste sæson. Kun side til side til side.....
Det var derfor jeg skrev lidt vision :S

Hvis man ser på hvor vi halter ift. sidste sæsons top 4 så træder den centrale midtbane i øjnene, vi mangler ganske enkelt fart og kreativitet fra den centrale midtbane.

Jeg ser ikke noget lys i den midtbane besætning vi er i besiddelse af. Würtz og Risgård er tæt på udløbsdato, MC mangler fart og kreativitet, Lesniak er udmærket defensivt men tilsvarende dårlig offensivt, Abildgaard er brugbar når vi møder tonserhold som FCM og AC Horsens men bidrager kun med fysik og lange pasninger.

Tror desværre at vi får svært ved at nå i top 4 med den nuværende midtbane besætning

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Kenneth K » 9. jul 2018, 11:39

frederikshavneren skrev:
9. jul 2018, 08:51
Tror desværre at vi får svært ved at nå i top 4 med den nuværende midtbane besætning
"Svært ved" er vist ikke dækkende.

I over 20 år har jeg aldrig været så indifferent op mod en sæsonstart, som jeg er op til denne. Det plejer jo på denne tid af året at sitre af spænding og forventning, og man plejer at glæde sig helt vildt til at Superligaen igen går igang. Men i år... absolut ingen feber til stede. Vi er vel tæt på at være det mest grå hold i hele Superligaen?

Vi er et sted, hvor man føler, at Kusk ene mand skal løfte hele offensiven og selvom han på sine bedste dage er aldeles fremragende, så er det nok lige en stor nok mundfuld for ham. Man kan selvfølgelig håbe, at Pohl i denne sæson endelig springer ud som bomber eller at Thellufsen eller Wessam buldrer igennem med et gennembrud, men det er jo ikke fordi, at nogen af delene ligefrem står skrevet i kortene.

En potentiel succes for det her hold skal bygges på et for AaB historisk spinkelt fundament. Man bliver helt trist bare ved tanken...

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Hovedet » 9. jul 2018, 17:21

Kenneth K skrev:
9. jul 2018, 11:39
frederikshavneren skrev:
9. jul 2018, 08:51
Tror desværre at vi får svært ved at nå i top 4 med den nuværende midtbane besætning
"Svært ved" er vist ikke dækkende.

I over 20 år har jeg aldrig været så indifferent op mod en sæsonstart, som jeg er op til denne. Det plejer jo på denne tid af året at sitre af spænding og forventning, og man plejer at glæde sig helt vildt til at Superligaen igen går igang. Men i år... absolut ingen feber til stede. Vi er vel tæt på at være det mest grå hold i hele Superligaen?

Vi er et sted, hvor man føler, at Kusk ene mand skal løfte hele offensiven og selvom han på sine bedste dage er aldeles fremragende, så er det nok lige en stor nok mundfuld for ham. Man kan selvfølgelig håbe, at Pohl i denne sæson endelig springer ud som bomber eller at Thellufsen eller Wessam buldrer igennem med et gennembrud, men det er jo ikke fordi, at nogen af delene ligefrem står skrevet i kortene.

En potentiel succes for det her hold skal bygges på et for AaB historisk spinkelt fundament. Man bliver helt trist bare ved tanken...
I reglen er stemningen nu lettere fesen op til sæsonstart. Det er simpelthen for tidligt at begynde midt i sommerferien, og i år er det jo komplet absurd med en runde i Superligaen, inden VM er færdigsspillet. Forestil jer lige, at Danmark havde nået VM-finalen (hvad der ikke var et komplet utænkeligt scenario), og vi skulle have bøvlet med en kamp mellem SønderjyskE og AaB dagen før!

For mig repræsenterer ovenstående kamp og Superligaen i det hele taget efterhånden et nærmest ubærligt antiklimaks i forhold til netop VM. Det har været befriende at se et par kampe med reel nerve i betragtning af, at AaB ikke har spillet en rigtig interessant kamp i årevis, ligesom intet tyder på, at AaB kommer til at spille nogen seriøs rolle i dansk fodbold i al overskuelig fremtid.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Forza » 9. jul 2018, 17:23

frederikshavneren skrev:
9. jul 2018, 08:51
Gamling skrev:
9. jul 2018, 08:34
Det må være en meget lille vision for mc skabte - uanset makker i motorrummet - ikke noget som helst offensivt i sidste sæson. Kun side til side til side.....
Det var derfor jeg skrev lidt vision :S

Hvis man ser på hvor vi halter ift. sidste sæsons top 4 så træder den centrale midtbane i øjnene, vi mangler ganske enkelt fart og kreativitet fra den centrale midtbane.

Jeg ser ikke noget lys i den midtbane besætning vi er i besiddelse af. Würtz og Risgård er tæt på udløbsdato, MC mangler fart og kreativitet, Lesniak er udmærket defensivt men tilsvarende dårlig offensivt, Abildgaard er brugbar når vi møder tonserhold som FCM og AC Horsens men bidrager kun med fysik og lange pasninger.

Tror desværre at vi får svært ved at nå i top 4 med den nuværende midtbane besætning
Jeg er helt enig, og jeg synes endda du er flink ved Lesniak. Han fylder intet defensivt i min optik og brillierer udelukkende med sin løbekapacitet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Gamling » 9. jul 2018, 20:28

Ja der er et stort problem i motorrummet. Det fungerede ikke med mc/Lesniak/Abildgaard sammen 2 og 2. De kan sikkert enkeltvis være udemærkede 6’ere hvis de har en ordentlig 8’er som makker der kan skabe spillet. Men det har de ikke haft. Af mulige kombinationer var en af dem + Risgård - hans mangler til trods- faktisk det der virkede bedst.
Så AaB må finde ud af hvilken af dem man tror på som arvtager til wurtz og så få sendt resten + kakeeto videre og få hentet en ordentlig 8’er.
Ellers får vi en sæson mere med side til side til side til side...... zzzzzzzzzz !!!
Gamling
"Ib Simonsen forever"

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af FIDEL » 9. jul 2018, 21:18

Gamling skrev:
9. jul 2018, 20:28
Ja der er et stort problem i motorrummet. Det fungerede ikke med mc/Lesniak/Abildgaard sammen 2 og 2. De kan sikkert enkeltvis være udemærkede 6’ere hvis de har en ordentlig 8’er som makker der kan skabe spillet. Men det har de ikke haft. Af mulige kombinationer var en af dem + Risgård - hans mangler til trods- faktisk det der virkede bedst.
Så AaB må finde ud af hvilken af dem man tror på som arvtager til wurtz og så få sendt resten + kakeeto videre og få hentet en ordentlig 8’er.
Ellers får vi en sæson mere med side til side til side til side...... zzzzzzzzzz !!!
Det er ikke helt rigtigt. Lesniak og Abildgaard har fungeret godt sammen de få kampe de har fået. Men hvis noget skal fungere så skal træneren holde fast i 2 faste, som han tror mest på,og det gør Wieghorst jo ikke. Han famler hele tiden!

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Danni » 9. jul 2018, 22:03

Jeg har sjældent været så meget i tvivl om en startopstilling som til denne kamp. Det mest spændende, synes jeg er, om Pohl og Safranko begge skal spille. Spillestilen ændrer sig markant, når de spiller på samme tid. Jeg skal ned og se kampen og er spændt på, hvordan vi kommer igang. Det er svært at vurdere holdets styrke. Træningskampene har været svingene, men på den anden side sluttede vi sæsonen meget stærkt. Jeg håber på denne lineup:

Længe leve arbejderklassen!

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Stefanovic » 9. jul 2018, 22:13

Byt Würtz ud med Magnus Christensen og Abildgaard ud med Risgård og du har vores startopstilling.

Det ville give mening at spille med to angribere hvis ikke den ene halvdel af duoen var den mest kønsløse og anonyme angriber i ligaen.

Vi har brug for noget medvind for at få kickstartet Safranko, Lesniak, MC, Pallesen, Blåbjerg.....

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Ala » 10. jul 2018, 12:51

Kenneth K skrev:
9. jul 2018, 11:39
frederikshavneren skrev:
9. jul 2018, 08:51
Tror desværre at vi får svært ved at nå i top 4 med den nuværende midtbane besætning
"Svært ved" er vist ikke dækkende.

I over 20 år har jeg aldrig været så indifferent op mod en sæsonstart, som jeg er op til denne. Det plejer jo på denne tid af året at sitre af spænding og forventning, og man plejer at glæde sig helt vildt til at Superligaen igen går igang. Men i år... absolut ingen feber til stede. Vi er vel tæt på at være det mest grå hold i hele Superligaen?

Vi er et sted, hvor man føler, at Kusk ene mand skal løfte hele offensiven og selvom han på sine bedste dage er aldeles fremragende, så er det nok lige en stor nok mundfuld for ham. Man kan selvfølgelig håbe, at Pohl i denne sæson endelig springer ud som bomber eller at Thellufsen eller Wessam buldrer igennem med et gennembrud, men det er jo ikke fordi, at nogen af delene ligefrem står skrevet i kortene.

En potentiel succes for det her hold skal bygges på et for AaB historisk spinkelt fundament. Man bliver helt trist bare ved tanken...
Wow.. Skal Wessam ikke lige have en chance?!

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Kenneth K » 10. jul 2018, 14:18

Ala skrev:
10. jul 2018, 12:51
Kenneth K skrev:
9. jul 2018, 11:39
frederikshavneren skrev:
9. jul 2018, 08:51
Tror desværre at vi får svært ved at nå i top 4 med den nuværende midtbane besætning
"Svært ved" er vist ikke dækkende.

I over 20 år har jeg aldrig været så indifferent op mod en sæsonstart, som jeg er op til denne. Det plejer jo på denne tid af året at sitre af spænding og forventning, og man plejer at glæde sig helt vildt til at Superligaen igen går igang. Men i år... absolut ingen feber til stede. Vi er vel tæt på at være det mest grå hold i hele Superligaen?

Vi er et sted, hvor man føler, at Kusk ene mand skal løfte hele offensiven og selvom han på sine bedste dage er aldeles fremragende, så er det nok lige en stor nok mundfuld for ham. Man kan selvfølgelig håbe, at Pohl i denne sæson endelig springer ud som bomber eller at Thellufsen eller Wessam buldrer igennem med et gennembrud, men det er jo ikke fordi, at nogen af delene ligefrem står skrevet i kortene.

En potentiel succes for det her hold skal bygges på et for AaB historisk spinkelt fundament. Man bliver helt trist bare ved tanken...
Wow.. Skal Wessam ikke lige have en chance?!
Joda. Og jeg har også store forventninger til ham. Men ikke til, at han kan gå ind og bære en stor rolle allerede nu; endsige overhovedet i denne sæson.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3642
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af gravballe » 10. jul 2018, 14:41

Kenneth K skrev:
9. jul 2018, 11:39
frederikshavneren skrev:
9. jul 2018, 08:51
Tror desværre at vi får svært ved at nå i top 4 med den nuværende midtbane besætning
"Svært ved" er vist ikke dækkende.

I over 20 år har jeg aldrig været så indifferent op mod en sæsonstart, som jeg er op til denne. Det plejer jo på denne tid af året at sitre af spænding og forventning, og man plejer at glæde sig helt vildt til at Superligaen igen går igang. Men i år... absolut ingen feber til stede. Vi er vel tæt på at være det mest grå hold i hele Superligaen?
Har det på præcis samme måde. Det hele er blevet sådan lidt meh... Den nye superliga struktur øger ikke lysten til det.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Legum Magister » 11. jul 2018, 04:03

Jeg har sjældent haft så få og lave forventninger til et AaB-hold, som det nu er tilfældet. AaB mangler hurtigere boldomgang (og ikke blot boldbesiddelse for boldbesiddelsens skyld) og mere bevægelse foran boldholderen i form af spillere, der tør og evner at tage løb "ud af position", ellers bliver opspillet alt for langsomt og let læseligt for modstanderne.

Med Rolim permanent ude af billedet, Flores på ferie (og muligvis på vej til Rayo) og alle kreative håb placeret tungt på Kusks spinkle skuldre, kan det næsten kun gå galt. Jeg frygter en kamp på Snyderjyskes (Og nej, klubben og spillerne blev IKKE frikendt - sagen blev opgivet på bevisets stilling, hvilket er meget langt fra en frikendelse.) præmisser, og det plejer bestemt ikke at være nogen fordel, da AaB til trods for store spillemæssige udfordringer heller ikke synes at være specielt kompetente i forhold til hård fysisk fight. Kan AaB komme hjem med et enkelt point vil det være mere end en halv sejr, da jeg har på fornemmelsen, at AaB får hårdt brug for alle de point de kan skrabe til sig, hvis ikke sæsonen skal ende med den rene ynk.

Pessimist? Ikke et hak. (for nu at citere Liva Weel)

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Nitten » 11. jul 2018, 05:52

Legum Magister skrev:
11. jul 2018, 04:03
Jeg har sjældent haft så få og lave forventninger til et AaB-hold, som det nu er tilfældet. AaB mangler hurtigere boldomgang (og ikke blot boldbesiddelse for boldbesiddelsens skyld) og mere bevægelse foran boldholderen i form af spillere, der tør og evner at tage løb "ud af position", ellers bliver opspillet alt for langsomt og let læseligt for modstanderne.

Med Rolim permanent ude af billedet, Flores på ferie (og muligvis på vej til Rayo) og alle kreative håb placeret tungt på Kusks spinkle skuldre, kan det næsten kun gå galt. Jeg frygter en kamp på Snyderjyskes (Og nej, klubben og spillerne blev IKKE frikendt - sagen blev opgivet på bevisets stilling, hvilket er meget langt fra en frikendelse.) præmisser, og det plejer bestemt ikke at være nogen fordel, da AaB til trods for store spillemæssige udfordringer heller ikke synes at være specielt kompetente i forhold til hård fysisk fight. Kan AaB komme hjem med et enkelt point vil det være mere end en halv sejr, da jeg har på fornemmelsen, at AaB får hårdt brug for alle de point de kan skrabe til sig, hvis ikke sæsonen skal ende med den rene ynk.

Pessimist? Ikke et hak. (for nu at citere Liva Weel)

Det der er nemlig den helt rigtige indstilling og fan taktik op til sæsonstart. Det øger jo sandsynligheden for at blive positivt overrasket.

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 268
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Alpa Chino » 11. jul 2018, 09:09

Rinne
Børsting-Okore-KP-Ahlmann
Abildgaard-Risgaard
Kusk-Thellufsen-Pohl
Wessam

Så snakker vi.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af De Fem » 11. jul 2018, 09:25

Alpa Chino skrev:
11. jul 2018, 09:09
Rinne
Børsting-Okore-KP-Ahlmann
Abildgaard-Risgaard
Kusk-Thellufsen-Pohl
Wessam

Så snakker vi.
Hvorfor spille Pohl derude uden nogen forberedelse?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af frederikshavneren » 11. jul 2018, 09:26

Alpa Chino skrev:
11. jul 2018, 09:09
Rinne
Børsting-Okore-KP-Ahlmann
Abildgaard-Risgaard
Kusk-Thellufsen-Pohl
Wessam

Så snakker vi.
Det kommer ikke til at ske. KP har først lige genoptaget træningen og regner selv med at der går et par uger før han kan spille. Wessam og Børsting har genoptaget træningen men er næppe klar til en startplads

Brugeravatar
Raiman
1. div
1. div
Indlæg: 333
Tilmeldt: 24. apr 2006, 20:54

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Raiman » 11. jul 2018, 10:15

Rinne
Pallesen - Okore, Blå - Ahlmann
Kusk - Lesniak, MC - Thelluf
Safranko, Pohl

Sådan stiller vi op. Det er sådan vi har spillet i kampene og det er dem som er klar. Jeg fatter dog stadig ikke, at vi kan have så mange skader stadig fra sidste sæson.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af MrBangDK » 11. jul 2018, 11:57

frederikshavneren skrev:
11. jul 2018, 09:26
Alpa Chino skrev:
11. jul 2018, 09:09
Rinne
Børsting-Okore-KP-Ahlmann
Abildgaard-Risgaard
Kusk-Thellufsen-Pohl
Wessam

Så snakker vi.
Det kommer ikke til at ske. KP har først lige genoptaget træningen og regner selv med at der går et par uger før han kan spille. Wessam og Børsting har genoptaget træningen men er næppe klar til en startplads
Wessam spillede hele kampen mod Silkeborg - ingen grund til at han ikke skulle være i spil
Ska' vi hak'?

Besvar