Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Pastorius » 13. jul 2018, 22:47

Martino skrev:
13. jul 2018, 22:37
Er totalt uforstående overfor enkelte brugeres kritik af MC, han spillede en klassekamp og outshiner da totalt Wurtz i dagens kamp.
Lækkert med en sejr omend der er plads til forbedringer. Lad nu bare Wessam starte inde fremadrettet i denne sæson. Pallesen var da også hæderlig i flere perioder af kampen, måske han bliver?

Jeg kan egentlig godt lide vores nye udebanetrøje, der er lidt Minnesota Wild over den, for dem som er til NHL, og så kan man samtidig have den på juleaften. Dobbelt win.
Ja, han spillede sig fint op, efter en rystende usikker start. Også enig at Würtz så lidt væk ud i dag. Han kom vel ikke tæt nok på modstanderne til at kunne lave et frispark?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Pastorius » 13. jul 2018, 22:51

Nå, jeg vil give Wieghorst lidt ro. 3 point er trods alt det vigtigste.

Der er dog stadig mange ting i vores spil og taktik jeg ikke er tilfreds med. Det værste er klart at han bliver ved med at vælge Safranko. Selvom han kom til et par fine lige ved og næsten-afslutninger, så laver han godt nok meget lort ude på banen, og når han så får chancen uden at være presset, så er han ikke i nærheden af at ramme bolden ordenligt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Gamen » 13. jul 2018, 22:56

Kusk er med i alt i dag - et par irriterende boldtab, men derudover kreatør-klasse!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Yankee » 13. jul 2018, 23:17

Gamen skrev:
13. jul 2018, 22:56
Kusk er med i alt i dag - et par irriterende boldtab, men derudover kreatør-klasse!
Ja og herligt at se hvordan han forsvarede sin holdkammerat. Han er lige præcis blevet den leder jeg har efterlyst at han skulle blive. Kæmpe chef der tager ansvar og laver mål og chancer når vi har brug for det.

På samme måde en mega-indsats af Okore dernede. Sikke et monster han er.

Rinne, Okore og Kusk er super-indkøb som Gaarde skal have meget ros for. De vinder i fællesskab kampen idag og er på top Superliga-niveau - langt bedre end hvad AGF og OB har. Klasse!!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Hovedet » 13. jul 2018, 23:28

Martin Bak skrev:
13. jul 2018, 22:34
strangecap skrev:
13. jul 2018, 22:18
Martin Bak skrev:
13. jul 2018, 22:15
Lækkert med en sejr ! Smid nu safranko på bænken og lad Wessam starte inde ! Han kan ikke gøre det ringere end safranko
Smid heller Pohl på bænken magen til afbrændere og offsides skal man læde længe efter han trænger til en pause
Jeg vil til hver en tid foretrække Pohl fremfor safranko hellere en lokal knægt end en ligeglad udlænding
Det er jeg enig i - om ikke andet ud fra den betragtning, at Pohl dog er en lokal, vi ikke har betalt millioner af kroner for. Ikke desto mindre har vi altså et stort og strukturelt offensivt problem, vi ikke synes i stand til at løse. Gennem 2 år har vi både været det hold i Superligaen med færrest mål OG færrest antal afslutninger, og under de forudsætninger kræver det jo helt vanvittig defensiv styrke at spille med om medaljer. Kusk har pyntet, men skal vi for alvor tilbage til sjove dage i Aalborg kræver det slet og ret indkøb af en etableret klasseangriber. Pohl og Safranko duer simpelthen bare ikke. Jeg så tidligere i tråden, at Safranko blev sammenlignet med Erik Bo Andersen; ud af den ligning er imidlertid pillet det ikke ligefrem ligegyldige faktum, at Erik Bo Andersen var den mest scorende angriber overhovedet i AaBs historie!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Hanga » 13. jul 2018, 23:35

Stærk defensiv præstation af holdet, anført af Okore der bare vinder alle dueller i feltet. Stærkt! Også værd at nævnte Ahlmann der fortsatte de positive takter fra foråret. I den anden ende er vi stadig meget slatne. Kusk spiller en fin kamp og er vores eneste offensive kort der præsterer. Vores hold skriger på en teknisk dygtig angriber.

Men 3 point og dermed en pointmæssig god start på sæsonen :aabfan:
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Reyad » 14. jul 2018, 05:49

Lækker start med tre point.
Alt var ikke perfekt. Men en sejr blev det til.
Safranko er stadig langt fra en klasseangriber. Risgaard er ikke kantspiller og Blåbjerg er stadig usikker.

Men også mange positive. Flere gode kombinationer og flotte opspil. Kusk på vej frem. MC's bedste kamp i lang tid. Ahlmann er god. Okore er rigtig god. Rinne er så god, at han bliver svær at holde på. AaB burde allerede kigge efter erstatninger.

Vi spiller ikke champagnebold endnu, men starten er meget bedre end jeg kunne håbe. Hvis denne sæson skal blive god, så kræver det, at et par af de unge brager igennem. MC, Wessam, Thellufsen, Pohl eller en femte. Og gerne en midterforsvar samt kreativ spiller/angriber.

Jeg var positivt overrasket over os i går.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af sulakvelidze » 14. jul 2018, 09:26

Nogle løsrevne betragtninger, som sikkert allerede er nævn:

Havde Sønderjyske i deres gode periode scoret og vundet kampen, ville vi lige nu tro det værste om sæsonen og kræve Wieghorst med flere fyret.

Magnus Christensen var i anden halvleg så god, at det nærmest er som en forstærkning på fri transfer, hvis han kan holde det niveau.

Kasper Kusk savner i udpræget grad en med samme visioner i spillet som ham selv. Nicolaj Thomsen hjem i god forfatning eller forløst potentiale hos Edison Flores vil kunne løfte AaB helt vildt.

Vi må ikke slippe Rinne. Så sælger vi sæsonen. Ham og Okore skal være i AaB i mindst to år mere.

Jeg glæder mig allerede til at se Wessam Ali på banen igen.

Kommentatoteren (Daniel Ortved) formulerede en ret fed sætning efter målet: “Kasper Kusk begynder sin rejse tilbage mod at være den store profil, han og Aalborg ønsker, han skal være for boldspilklubben i det nordjyske!”
“Aalborg” + “boldspilklubben” + “nordjyske” i samme sætning lige efter et mål af Kasper Kusk er jo nærmest kunst. Og om ikke andet er det et vidnesbyrd om, at han kender til AaB på mere end det overfladiske plan, man oplever fra kommentatorer, der ikke har andet end Zorniger og andre tyskere i hovedet. En københavnsk kommentator havde formuleret samme sætning sådan: “Kasper Kusk, som vi kender ham fra sine desværre alt for få gode dage i FCK, begynder sin rejse mod at finde sig selv i det jyske og hjemme i boldklubben fra Aalborg.”

Ja, så kom der også lidt Kbh-had ud mellem sidebenene. Det bliver en god dag. :aabfan:

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Pastorius » 14. jul 2018, 09:41

sulakvelidze skrev:
14. jul 2018, 09:26
Nogle løsrevne betragtninger, som sikkert allerede er nævn:

Havde Sønderjyske i deres gode periode scoret og vundet kampen, ville vi lige nu tro det værste om sæsonen og kræve Wieghorst med flere fyret.

Magnus Christensen var i anden halvleg så god, at det nærmest er som en forstærkning på fri transfer, hvis han kan holde det niveau.

Kasper Kusk savner i udpræget grad en med samme visioner i spillet som ham selv. Nicolaj Thomsen hjem i god forfatning eller forløst potentiale hos Edison Flores vil kunne løfte AaB helt vildt.

Vi må ikke slippe Rinne. Så sælger vi sæsonen. Ham og Okore skal være i AaB i mindst to år mere.

Jeg glæder mig allerede til at se Wessam Ali på banen igen.

Kommentatoteren (Daniel Ortved) formulerede en ret fed sætning efter målet: “Kasper Kusk begynder sin rejse tilbage mod at være den store profil, han og Aalborg ønsker, han skal være for boldspilklubben i det nordjyske!”
“Aalborg” + “boldspilklubben” + “nordjyske” i samme sætning lige efter et mål af Kasper Kusk er jo nærmest kunst. Og om ikke andet er det et vidnesbyrd om, at han kender til AaB på mere end det overfladiske plan, man oplever fra kommentatorer, der ikke har andet end Zorniger og andre tyskere i hovedet. En københavnsk kommentator havde formuleret samme sætning sådan: “Kasper Kusk, som vi kender ham fra sine desværre alt for få gode dage i FCK, begynder sin rejse mod at finde sig selv i det jyske og hjemme i boldklubben fra Aalborg.”

Ja, så kom der også lidt Kbh-had ud mellem sidebenene. Det bliver en god dag. :aabfan:
Meget enig, selvom jeg - trods sejren - stadig gerne så Wieghorst fyret. og en Tjøwenhawner-kommentator havde sagt: "i fodboldsklubben Aalborg."
...og så mangler vi en midtbanespiller der kan tage imod bolden og få den videre på kort tid. Lidt a la vores fløjspiller Risgaard.

Det her hold i en 4-5-1 med en god venstrefløj (som vi ikke har i truppen) ville se rigtig godt ud.
Med venlig Hilsen
--
Robert

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af 9520AaB » 14. jul 2018, 09:46

sulakvelidze skrev:Nogle løsrevne betragtninger, som sikkert allerede er nævn:

Havde Sønderjyske i deres gode periode scoret og vundet kampen, ville vi lige nu tro det værste om sæsonen og kræve Wieghorst med flere fyret.

Magnus Christensen var i anden halvleg så god, at det nærmest er som en forstærkning på fri transfer, hvis han kan holde det niveau.

Kasper Kusk savner i udpræget grad en med samme visioner i spillet som ham selv. Nicolaj Thomsen hjem i god forfatning eller forløst potentiale hos Edison Flores vil kunne løfte AaB helt vildt.

Vi må ikke slippe Rinne. Så sælger vi sæsonen. Ham og Okore skal være i AaB i mindst to år mere.

Jeg glæder mig allerede til at se Wessam Ali på banen igen.

Kommentatoteren (Daniel Ortved) formulerede en ret fed sætning efter målet: “Kasper Kusk begynder sin rejse tilbage mod at være den store profil, han og Aalborg ønsker, han skal være for boldspilklubben i det nordjyske!”
“Aalborg” + “boldspilklubben” + “nordjyske” i samme sætning lige efter et mål af Kasper Kusk er jo nærmest kunst. Og om ikke andet er det et vidnesbyrd om, at han kender til AaB på mere end det overfladiske plan, man oplever fra kommentatorer, der ikke har andet end Zorniger og andre tyskere i hovedet. En københavnsk kommentator havde formuleret samme sætning sådan: “Kasper Kusk, som vi kender ham fra sine desværre alt for få gode dage i FCK, begynder sin rejse mod at finde sig selv i det jyske og hjemme i boldklubben fra Aalborg.”

Ja, så kom der også lidt Kbh-had ud mellem sidebenene. Det bliver en god dag. :aabfan:

Daniel Ortved er Nordjyde med stort N:-)
Han bor i samme by som jeg, spiller håndbold i den lokale klub, så han burde kende til Aalborg og AaB.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Gamen

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Gamen » 14. jul 2018, 10:27

Den store test nu bliver selvfølgelig, som det også skitseres ovenfor, at holde på vores bedste spillere.
Vi kan snakke fra nu af og til verdens ende, om hvem som præsterer og ikke præsterer, men hvis Kusk, Rinne eller Okore vil væk, eller sælges, så skal vi ud og finde nye spillere at bygge op omkring. Og det er dyrt.
Det her hold skal - tilført nogle nye kræfter - gerne holde mindst 2 sæsoner til. Men den sportslige ledelse skal også sørge for at det er attraktivt at blive i AaB, ved at vise ambitioner, hente gode spillere osv.

Jeg synes vi kan konkludere ligeså lidt ud fra denne kamp, som efter FCK-kampen sidste år, hvor vi var tæt på miserable i de 6-7 følgende kampe.
På trods af at samtlige debattører - mig selv inkl. - var helt oppe at ringe over 1-1 i Parken.
Lad os se om et par kampe, hvad status er. Der var gode tegn bestemt, men der var også meget der så ud som sidste år.
Og lad os så for fanden få forlænget med Risgård!

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af andreasaab89 » 14. jul 2018, 10:59

https://aabsport.dk/nyheder/2018/juli/a ... e-AaB-0-1/

Baseret på highlight (så ikke kampen da jeg var i udlandet ) var det meget jævnbyrdigt og egentlig utroligt der kun laves 1 mål efter frispark.

Rinne er bare vildt god
Ser ud til at Blåberg har 2 hjerneblødninger som er tæt på at koste.. angrebet ser ufarligt ud

Min idealopstilling pt er nok

Rinne
Børsting - kp - okore - ahlman
MC/wurtz/Abildgaard/lesniak
Kusk - Risgaard - Flores - thelufsen
Pohl

Alternativt med
Kusk - Risgaard - Flores - Pohl
Safranko

Jeg mener dog stadig Rolim skal erstattes 1-1 med en god venstre kant og Flores udover skal erstattes hvis han ryger

Jeg frygter at man tager Risgaard ud og bringer Flores på kanten. Ingen af dem er kantspillere, men de skal gerne begge ligge centralt

Med Rinne ahlman og okore har vi en ekstremt stærkt base defensivt, især hvis vi har 2 6’ere foran også . Men det kræver Blåberg ikke får hjerneblødninger..
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af FlæskeFrank » 14. jul 2018, 12:30

Så kampen live og så her til morgen TV-kampen.

Konklusion - vi er væsentlig bedre end de sorteste stunder sidste sæson. Faktisk er kommentatorerne positive overfor det meste af AaB også Safranko. Så det er måske ikke debatsidesandhed, som hersker alle steder.

Vi er det eneste hold, som ikke har brugt transferpenge, men har vundet første runde, så lige nu er Gaarde den snu.
- FlæskeFrank

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af FIDEL » 14. jul 2018, 12:46

FlæskeFrank skrev:
14. jul 2018, 12:30
Så kampen live og så her til morgen TV-kampen.

Konklusion - vi er væsentlig bedre end de sorteste stunder sidste sæson. Faktisk er kommentatorerne positive overfor det meste af AaB også Safranko. Så det er måske ikke debatsidesandhed, som hersker alle steder.

Vi er det eneste hold, som ikke har brugt transferpenge, men har vundet første runde, så lige nu er Gaarde den snu.
Det er også helt ok at vente til sidst i vinduet hvis Gaarde og wieghorst har kig på spillere der har et højt niveau.
Men jeg synes der gamles stort indtil videre. Vi scorer ikke nok mål, og vi mangler en eller to der kan lave disse mål.
En Kadrii og Touttouh kunne være perfekt. Ellers kunne Ogude eller Festersen pynte på toppen.

Gamen

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Gamen » 14. jul 2018, 14:27

FlæskeFrank skrev:
14. jul 2018, 12:30
Så kampen live og så her til morgen TV-kampen.

Konklusion - vi er væsentlig bedre end de sorteste stunder sidste sæson. Faktisk er kommentatorerne positive overfor det meste af AaB også Safranko. Så det er måske ikke debatsidesandhed, som hersker alle steder.

Vi er det eneste hold, som ikke har brugt transferpenge, men har vundet første runde, så lige nu er Gaarde den snu.
Har du haft lyden slået fra? De skoser ham adskillige gange i første halvleg, og for hans elendige afslutning i 2 halvleg. De roser ham for hans løb ind i feltet, men ikke så meget andet.
Teknisk og pasningsmæssigt er han fuldstændig på månen, og vi kan nok ikke regne med at 90 % af hans aktioner på banen handler om at løbe med snuden mod mål. Jeg synes stadig vi er væsentligt bedre tjent med noget andet.

Dine konklusioner er nogle gange sindssygt søgte. Hvis AGF så taber ude mod Midtjylland, er Jacob Nielsen så den ikke-så-kløgtige? Det har mere med modstand end egentligt niveau at gøre. Lad os nu tage den her diskussion om en 3-4 runder, hvor vi har mødt modstand som er interessant at måle os op imod.
Det er bare venligt at minde om hvor godt det så ud efter 1. kamp sidste år, og hvor rædderligt det så gik de næste 6-7 kampe...

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Hanga » 14. jul 2018, 15:13

Gamen skrev:
14. jul 2018, 10:27
Den store test nu bliver selvfølgelig, som det også skitseres ovenfor, at holde på vores bedste spillere.
Vi kan snakke fra nu af og til verdens ende, om hvem som præsterer og ikke præsterer, men hvis Kusk, Rinne eller Okore vil væk, eller sælges, så skal vi ud og finde nye spillere at bygge op omkring. Og det er dyrt.
Det her hold skal - tilført nogle nye kræfter - gerne holde mindst 2 sæsoner til. Men den sportslige ledelse skal også sørge for at det er attraktivt at blive i AaB, ved at vise ambitioner, hente gode spillere osv.

Jeg synes vi kan konkludere ligeså lidt ud fra denne kamp, som efter FCK-kampen sidste år, hvor vi var tæt på miserable i de 6-7 følgende kampe.
På trods af at samtlige debattører - mig selv inkl. - var helt oppe at ringe over 1-1 i Parken.
Lad os se om et par kampe, hvad status er. Der var gode tegn bestemt, men der var også meget der så ud som sidste år.
Og lad os så for fanden få forlænget med Risgård!
Enig fra ende til anden.
Mellem de mange dårlige transfers er der heldigvis også nogle gode.
Rinne, Okore og Kusk er 3 klassekøb der siden ankomst har taget skridt tilbage med tidligere tiders topform. Kan vi få et par spillere mere fra samme hylde, heraf selvfølgelig en angriber, så har vi fået en stamme at bygge holdet op omkring. Det er spillere med højt niveau og som tager ansvar på banen.

Udfordringen bliver, som du ganske rigtigt siger, at kunne holde på disse spillere hvis ikke vi snart begynder at ligne en reel medaljeudfordrer... og der har vi meget lang vej endnu.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af troelsh » 14. jul 2018, 15:48

Har lige set highlights, jeg syntes Sønderjyske kommer alt for nemt til deres chancer, Würtz har ikke længere den samme kvalitet i sit presspil, det er en smule bekymrende. Tilgengæld virker Kusk som om han er kommet tættere på sit gamle niveau, men han mangler en “legekammerat” på den anden kant, kunne vi hente Thomsen ville det være et drømmescenarie for mig, de to sammen kan rive ethvert superligaforsvar i stykker på deres gode dage.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af FlæskeFrank » 14. jul 2018, 15:53

Gamen skrev:
14. jul 2018, 14:27
FlæskeFrank skrev:
14. jul 2018, 12:30
Så kampen live og så her til morgen TV-kampen.

Konklusion - vi er væsentlig bedre end de sorteste stunder sidste sæson. Faktisk er kommentatorerne positive overfor det meste af AaB også Safranko. Så det er måske ikke debatsidesandhed, som hersker alle steder.

Vi er det eneste hold, som ikke har brugt transferpenge, men har vundet første runde, så lige nu er Gaarde den snu.
Har du haft lyden slået fra? De skoser ham adskillige gange i første halvleg, og for hans elendige afslutning i 2 halvleg. De roser ham for hans løb ind i feltet, men ikke så meget andet.
Teknisk og pasningsmæssigt er han fuldstændig på månen, og vi kan nok ikke regne med at 90 % af hans aktioner på banen handler om at løbe med snuden mod mål. Jeg synes stadig vi er væsentligt bedre tjent med noget andet.

Dine konklusioner er nogle gange sindssygt søgte. Hvis AGF så taber ude mod Midtjylland, er Jacob Nielsen så den ikke-så-kløgtige? Det har mere med modstand end egentligt niveau at gøre. Lad os nu tage den her diskussion om en 3-4 runder, hvor vi har mødt modstand som er interessant at måle os op imod.
Det er bare venligt at minde om hvor godt det så ud efter 1. kamp sidste år, og hvor rædderligt det så gik de næste 6-7 kampe...
Jeger ikke i tvivl om, at du vil bruge meget energi den kommende uge på at forklare, at Magnus C, Safranko og Pallesen m.fl. er fuldstændig elendige og sejren i SønderjyskE var på trods af dem.
Men faktum er, at vi kom igennem runde 1 med en sejr. Og så kunne jeg selvfølgelig ikke undlade at sende en stikpille til dem, som mente at Gaarde var tåbelig ved ikke at købe nye spillere. Jeg savner også spillere, men som jeg også har påpeget så er der ikke ret mange klubber, som jeg tænker står stærkere ift. sidste sæson.

Mht. lydbillede og tv-kampen, så tror jeg, at det var dine egne stemmer i hovedet som overskyggende de positive kommentarer til Safranko. De godkendte ikke nødvendigvis hans indsats, men anerkendte hans kvalitet ift. indlæg og når han gjorde noget rigtig. Men vi er enige om, at han mangler meget at vise endnu - og jeg er ikke proSafranko - men i går kunne man komme i tvivl om han reelt var ringere end Pohl.
- FlæskeFrank

Kongpohl
Junior
Junior
Indlæg: 56
Tilmeldt: 13. apr 2018, 21:04
Favoritspiller: Jannik Pohl

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Kongpohl » 14. jul 2018, 16:42

Uldahl skrev:Endelig fodbold igen. Gider ikke WM, og landsholds fodbold.

Tror vi går tilbage til taktiken med at forsvare os til 0-0 og måske hente en 0-1 hvis alt spiller vores vej. Det kommer det til i dag vi vinder 0-1. Mål af Kusk, og vi er i gang. :aabfan:
Hahah hvor er det vanvittig ramt!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Jakobsen » 14. jul 2018, 17:47

Glad for vi kom fra land med tre point.

Positivt
- vi skaber chancer og det ligner vi har bedre skabeloner for opspil end sidste sæson
- Ahlmann ser skarp ud og ligner sit gamle jeg
- På trods af holdkortet ser defensivt ud spiller man offensivt i perioder

Negativt
- Vi giver nogle sindssyge friløbere væk og det er utroligt SE ikke laver et par stykker. Det til trods vi garderer med to 6'ere.
- Blåbjerg sejler rundt på femte sæson og kan ikke matche nogen Superligaspiller i speed eller afvise modspillere der vil forbi ham.
- vi mangler fart og dynamik på den centrale midtbane. MC og Würtz kan ikke følge med på omstillingerne og det efterlader forsvaret i undertal.
- Safranko: Slovakkerne må grine deres røv i lsser over han blev solgt. Lige så langsom i tanke og handling som han er i løb.

Sendt fra min SM-G965F med Tapatalk

Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Besvar