Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Silver77
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14. nov 2017, 15:13

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Silver77 » 14. jul 2018, 21:47

Alle kan se at AaB mangler en angriber med målnæse den eneste der ikke kan se det er Gaarde.

Safranko blev købt ind som topangriber men 29 kampe og 2 mål er en skandale. Han er utroligt dårligt scoutet og jeg ved virkelig ikke hvad AaB så i ham. Ny angriber tak.

Pohl kommer frem til mange chancer igår skulle han havde lavet 1 kasse men typisk så brænder han.

Min ønskeliste hedder :

Ny angriber, En ny kant, en bedre forsvars spillere end blåbjerg og kp.

Jeg vil have profiler som : graven, Rade, Bård,

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Mogens » 14. jul 2018, 22:54

Dejligt med 3 point - det er altid kanon at komme godt fra start. Det kom vi dog også sidste sæson med 1 point i parken... Jeg synes som udgangspunkt ikke, at det var ufortjent, om end SE naturligvis også havde deres chancer.

Jeg HADER MW´s opstilling med Ris på kanten, og selvom jeg HADER at svine vores spillere til, så er Safranko dælme ringe.

Med de spillere vi har til rådighed håber jeg på følgende opstilling (4-1-4-1 eller 4-1-3-1-1)fremover:

Rinne

Pallesen (i kamp med Børsting, når han bliver klar) Okore Blåbjerg Ahlmann

Würtz (som jeg stadig mener, er den bedste på den plads)

Kusk Ris (måske som fremskudt) MC Thellufsen

Pohl

Derved burde der være godt dækning på midtbanen samt fart og fantasi på kanterne. Wessam er ganske enkelt ikke klar til at starte endnu, så vi skal ganske simpelt håbe på, at Pohl får vendt støvlerne rigtigt. Han gør mange gode ting, men det væsentlige mangler desværre (endnu). Når Flores er tilbage kandiderer han naturligvis til MC´s eller Ris´plads.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Uldahl » 14. jul 2018, 23:12

Kongpohl skrev:
14. jul 2018, 16:42
Uldahl skrev:Endelig fodbold igen. Gider ikke WM, og landsholds fodbold.

Tror vi går tilbage til taktiken med at forsvare os til 0-0 og måske hente en 0-1 hvis alt spiller vores vej. Det kommer det til i dag vi vinder 0-1. Mål af Kusk, og vi er i gang. :aabfan:
Hahah hvor er det vanvittig ramt!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja det hjælper med en ny pudset krystal kugle. Er i Spanien, så kunne desværre ikke spille på det. :thumbsdown:
God kamp af MC. han bliver Wurtz afløser. Børsting som back sammen med Ahlman. KP og Okore bliver stammen frem over.

Wesam skal have tid som indskifter for Safranko før han skal spille som starter. Vi har prøvet med at kaste en ung angriber for tidligt ind. Det kommer der sjældent noget godt ud af at ligge et stort pres på så unge spillere.

Jeg er vild med Pohl, og han skal bare spille hver gang. Også selv om han brænder meget, en lokal der har taget turen op gennem rækkerne. Så han er billig og giver en masse til holdet. :aabfan:

En 2 vejs CM og en kant så ser det rimeligt ud, sagt på Nordjysk. :aabfan: Glæder mig til kampen med bønderne, med det vi leverede mod top holdene i efteråret i mente er der point i vente det også. :cheers:

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Martin Bak » 15. jul 2018, 00:06

Uldahl skrev:
14. jul 2018, 23:12
Kongpohl skrev:
14. jul 2018, 16:42
Uldahl skrev:Endelig fodbold igen. Gider ikke WM, og landsholds fodbold.

Tror vi går tilbage til taktiken med at forsvare os til 0-0 og måske hente en 0-1 hvis alt spiller vores vej. Det kommer det til i dag vi vinder 0-1. Mål af Kusk, og vi er i gang. :aabfan:
Hahah hvor er det vanvittig ramt!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja det hjælper med en ny pudset krystal kugle. Er i Spanien, så kunne desværre ikke spille på det. :thumbsdown:
God kamp af MC. han bliver Wurtz afløser. Børsting som back sammen med Ahlman. KP og Okore bliver stammen frem over.

Wesam skal have tid som indskifter for Safranko før han skal spille som starter. Vi har prøvet med at kaste en ung angriber for tidligt ind. Det kommer der sjældent noget godt ud af at ligge et stort pres på så unge spillere.

Jeg er vild med Pohl, og han skal bare spille hver gang. Også selv om han brænder meget, en lokal der har taget turen op gennem rækkerne. Så han er billig og giver en masse til holdet. :aabfan:

En 2 vejs CM og en kant så ser det rimeligt ud, sagt på Nordjysk. :aabfan: Glæder mig til kampen med bønderne, med det vi leverede mod top holdene i efteråret i mente er der point i vente det også. :cheers:
Ikke uenig i det du skriver om wessam , nødvendigvis, men er bare nødt til at sige at Peter Møller var fast mand i AaB som 18 årig og Superliga topscorer som 20 årig - nogle gange giver det pote at satse på en talentfuld spiller
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af san » 15. jul 2018, 01:43

Gamen skrev:
14. jul 2018, 10:27
- mig selv inkl. - var helt oppe at ringe over 1-1 i Parken.
https://media.giphy.com/media/DeJ2ifS2V ... nsized.gif
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af FlæskeFrank » 15. jul 2018, 09:53

Når man tænker på Wessams indhop, så vil en ny angriber være træls. Hans indhop giver helt klart håb og det bør vi have plads til.

Men jeg ser ham heller ikke, som fast starter på denne side af transfervinduet-
- FlæskeFrank

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af De Fem » 15. jul 2018, 10:20

FlæskeFrank skrev:
15. jul 2018, 09:53
Når man tænker på Wessams indhop, så vil en ny angriber være træls. Hans indhop giver helt klart håb og det bør vi have plads til.

Men jeg ser ham heller ikke, som fast starter på denne side af transfervinduet-
Selvom Wessam er lovende gør det vel ikke noget at have fire angribere til to stadepladser? Ellers ender Ris bare deroppe igen.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Hanga » 15. jul 2018, 10:25

De Fem skrev:
15. jul 2018, 10:20
FlæskeFrank skrev:
15. jul 2018, 09:53
Når man tænker på Wessams indhop, så vil en ny angriber være træls. Hans indhop giver helt klart håb og det bør vi have plads til.

Men jeg ser ham heller ikke, som fast starter på denne side af transfervinduet-
Selvom Wessam er lovende gør det vel ikke noget at have fire angribere til to stadepladser? Ellers ender Ris bare deroppe igen.
Enig. Der er jo heller ikke noget der forhindrer Wessam i at overhale Safranko og/eller Pohl i hierarkiet hvis han viser niveauet til det. Vi må simpelthen heller ikke ligge pres over på skuldrene af en nyoprettet spiller. Han skal stille og roligt have indhop og lægge på til træning. Vores offensiv skriger efter spilleren der kan gå ind og være ny klar førsteangriber.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af andreasaab89 » 15. jul 2018, 10:52

Martin Bak skrev:
15. jul 2018, 00:06
Uldahl skrev:
14. jul 2018, 23:12
Kongpohl skrev:
14. jul 2018, 16:42
Uldahl skrev:Endelig fodbold igen. Gider ikke WM, og landsholds fodbold.

Tror vi går tilbage til taktiken med at forsvare os til 0-0 og måske hente en 0-1 hvis alt spiller vores vej. Det kommer det til i dag vi vinder 0-1. Mål af Kusk, og vi er i gang. :aabfan:
Hahah hvor er det vanvittig ramt!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja det hjælper med en ny pudset krystal kugle. Er i Spanien, så kunne desværre ikke spille på det. :thumbsdown:
God kamp af MC. han bliver Wurtz afløser. Børsting som back sammen med Ahlman. KP og Okore bliver stammen frem over.

Wesam skal have tid som indskifter for Safranko før han skal spille som starter. Vi har prøvet med at kaste en ung angriber for tidligt ind. Det kommer der sjældent noget godt ud af at ligge et stort pres på så unge spillere.

Jeg er vild med Pohl, og han skal bare spille hver gang. Også selv om han brænder meget, en lokal der har taget turen op gennem rækkerne. Så han er billig og giver en masse til holdet. :aabfan:

En 2 vejs CM og en kant så ser det rimeligt ud, sagt på Nordjysk. :aabfan: Glæder mig til kampen med bønderne, med det vi leverede mod top holdene i efteråret i mente er der point i vente det også. :cheers:
Ikke uenig i det du skriver om wessam , nødvendigvis, men er bare nødt til at sige at Peter Møller var fast mand i AaB som 18 årig og Superliga topscorer som 20 årig - nogle gange giver det pote at satse på en talentfuld spiller
Spalvis var vel heller ikke meget ældre da han bragede ind i mesterskabssæsonen? Og 2 år senere var Superligatopscorer

Lukas Andersen bed sig også ekstremt hurtigt fast

Jeg er enig i at man ikke skal ligge pres på dem for tidligt , men fakta er også at er de unge gode nok og har den rigtige indstilling skal de nok levere når de får chancen
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Køllen I Møllen » 16. jul 2018, 08:50

FlæskeFrank skrev:
14. jul 2018, 15:53
Gamen skrev:
14. jul 2018, 14:27
FlæskeFrank skrev:
14. jul 2018, 12:30
Så kampen live og så her til morgen TV-kampen.

Konklusion - vi er væsentlig bedre end de sorteste stunder sidste sæson. Faktisk er kommentatorerne positive overfor det meste af AaB også Safranko. Så det er måske ikke debatsidesandhed, som hersker alle steder.

Vi er det eneste hold, som ikke har brugt transferpenge, men har vundet første runde, så lige nu er Gaarde den snu.
Har du haft lyden slået fra? De skoser ham adskillige gange i første halvleg, og for hans elendige afslutning i 2 halvleg. De roser ham for hans løb ind i feltet, men ikke så meget andet.
Teknisk og pasningsmæssigt er han fuldstændig på månen, og vi kan nok ikke regne med at 90 % af hans aktioner på banen handler om at løbe med snuden mod mål. Jeg synes stadig vi er væsentligt bedre tjent med noget andet.

Dine konklusioner er nogle gange sindssygt søgte. Hvis AGF så taber ude mod Midtjylland, er Jacob Nielsen så den ikke-så-kløgtige? Det har mere med modstand end egentligt niveau at gøre. Lad os nu tage den her diskussion om en 3-4 runder, hvor vi har mødt modstand som er interessant at måle os op imod.
Det er bare venligt at minde om hvor godt det så ud efter 1. kamp sidste år, og hvor rædderligt det så gik de næste 6-7 kampe...
Jeger ikke i tvivl om, at du vil bruge meget energi den kommende uge på at forklare, at Magnus C, Safranko og Pallesen m.fl. er fuldstændig elendige og sejren i SønderjyskE var på trods af dem.
Men faktum er, at vi kom igennem runde 1 med en sejr. Og så kunne jeg selvfølgelig ikke undlade at sende en stikpille til dem, som mente at Gaarde var tåbelig ved ikke at købe nye spillere. Jeg savner også spillere, men som jeg også har påpeget så er der ikke ret mange klubber, som jeg tænker står stærkere ift. sidste sæson.

Mht. lydbillede og tv-kampen, så tror jeg, at det var dine egne stemmer i hovedet som overskyggende de positive kommentarer til Safranko. De godkendte ikke nødvendigvis hans indsats, men anerkendte hans kvalitet ift. indlæg og når han gjorde noget rigtig. Men vi er enige om, at han mangler meget at vise endnu - og jeg er ikke proSafranko - men i går kunne man komme i tvivl om han reelt var ringere end Pohl.
Hvis kommentatorerne har rost Safranko for noget som helst bør de få mindst 3 dages karantæne og ikke kommentere igen før midt i August. Han er jo en joke på alle parametre.
Janteloven eksisterer IKKE!

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af Pollack2 » 16. jul 2018, 11:14

Køllen I Møllen skrev:
16. jul 2018, 08:50
FlæskeFrank skrev:
14. jul 2018, 15:53
Gamen skrev:
14. jul 2018, 14:27
FlæskeFrank skrev:
14. jul 2018, 12:30
Så kampen live og så her til morgen TV-kampen.

Konklusion - vi er væsentlig bedre end de sorteste stunder sidste sæson. Faktisk er kommentatorerne positive overfor det meste af AaB også Safranko. Så det er måske ikke debatsidesandhed, som hersker alle steder.

Vi er det eneste hold, som ikke har brugt transferpenge, men har vundet første runde, så lige nu er Gaarde den snu.
Har du haft lyden slået fra? De skoser ham adskillige gange i første halvleg, og for hans elendige afslutning i 2 halvleg. De roser ham for hans løb ind i feltet, men ikke så meget andet.
Teknisk og pasningsmæssigt er han fuldstændig på månen, og vi kan nok ikke regne med at 90 % af hans aktioner på banen handler om at løbe med snuden mod mål. Jeg synes stadig vi er væsentligt bedre tjent med noget andet.

Dine konklusioner er nogle gange sindssygt søgte. Hvis AGF så taber ude mod Midtjylland, er Jacob Nielsen så den ikke-så-kløgtige? Det har mere med modstand end egentligt niveau at gøre. Lad os nu tage den her diskussion om en 3-4 runder, hvor vi har mødt modstand som er interessant at måle os op imod.
Det er bare venligt at minde om hvor godt det så ud efter 1. kamp sidste år, og hvor rædderligt det så gik de næste 6-7 kampe...
Jeger ikke i tvivl om, at du vil bruge meget energi den kommende uge på at forklare, at Magnus C, Safranko og Pallesen m.fl. er fuldstændig elendige og sejren i SønderjyskE var på trods af dem.
Men faktum er, at vi kom igennem runde 1 med en sejr. Og så kunne jeg selvfølgelig ikke undlade at sende en stikpille til dem, som mente at Gaarde var tåbelig ved ikke at købe nye spillere. Jeg savner også spillere, men som jeg også har påpeget så er der ikke ret mange klubber, som jeg tænker står stærkere ift. sidste sæson.

Mht. lydbillede og tv-kampen, så tror jeg, at det var dine egne stemmer i hovedet som overskyggende de positive kommentarer til Safranko. De godkendte ikke nødvendigvis hans indsats, men anerkendte hans kvalitet ift. indlæg og når han gjorde noget rigtig. Men vi er enige om, at han mangler meget at vise endnu - og jeg er ikke proSafranko - men i går kunne man komme i tvivl om han reelt var ringere end Pohl.
Hvis kommentatorerne har rost Safranko for noget som helst bør de få mindst 3 dages karantæne og ikke kommentere igen før midt i August. Han er jo en joke på alle parametre.
Jeg er pt lidt for syd for Aalborg til at få adgang til denne video, men Thygesen var da medkommentator på kampen og fra overskriften lyder det ikke til at han var begejstret for Safranko:
https://ekstrabladet.dk/sport/tv3sport/ ... 234545.ece
Han er en skandale - han kan intet hverken med eller uden bold.

etbrugernavn
Miniput
Miniput
Indlæg: 5
Tilmeldt: 14. maj 2018, 02:38
Favoritspiller: Jacob Rinne

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 13.07.2018

Indlæg af etbrugernavn » 19. jul 2018, 00:39

[lineup-4-1-2-1-2]Rinne
Børst, Okore, Blå, Ahl
Wurtz
Thel, Kusk
Ali
Pohl[/lineup-4-1-2-1-2]

Besvar