Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af raekkeettre » 22. jul 2018, 00:08

Kongpohl skrev:
21. jul 2018, 21:43
Pastorius skrev:
21. jul 2018, 08:55
Legum Magister skrev:
Pastorius skrev:
20. jul 2018, 23:43

Helt enig. Vi spiller ret elendigt, og sejren var vildt ufortjent, selvom FCM også var dårlige.
Vildt ufortjent ligefrem? Det har jeg ærlig talt svært ved at se. At kampen kunne være endt uafgjort uden, at nogen kunne have brokket sig synderligt vil jeg medgive; men FCM var, trods overtag i boldbesiddelse, langt fra åbne målchancer. AaB havde foruden klumpspilschancen efter 3 minutter også Pohl's frispilning af Kusk, hvilket vel var kampens største muligheder. Og så er der svært at forholde sig til fortjent og ufortjent, når man har en dommer, der indtil det modsatte bevises må anses at have glemt at få det røde kort med sig hjemmefra.
Ja, det synes jeg det var.

Vi er ikke i nærheden af at matche dem fysisk - på enkelte position måske, men ikke generelt.

Vi er i lange perioder nærmest ikke over midten, og vi er reelt ikke i nærheden af at få en realistisk afslutning (udover hjørnespark) i hele kampen. (EDIT: Jeg missede de første 20 minutter, så måske har jeg misset lidt)

Det er vildt fedt vi vinder, og hurra for at vi matcher FCM på dødbolde, men fjerner du målene, er vi nøjagtig lige så ringe som vi var det meste af sidste år.

Vi smider en del livsfarlige afleveringer, som FCM bare er for ringe til at få nogetsomhelst ud af. Bla. Den meget roste Abildgaard, har et par helt utilgivelige boldtab på steder hvor han bare ikke må smide den væk.

...men vi slap afsted med det, og vi vandt over hede-bønderne, så alt er godt, men det bliver det ikke ved med at være, hvis ikke der kommer til at ske noget med det spillemæssigt.
Du kan simpelthen ikke sige "men fjerner du målene, er vi nøjagtig lige så ringe som vi var det meste af sidste år.", det er jo netop dét der er forskellen. Samt synes jeg altid vi forærer umenneskelig mange chancer væk til FCM (se bare på heden slut sidste sæson). Det gjorde vi altså ikke i går, og står organisatorisk rigtig stærkt. Jeg har indtil videre ikke været tilhænger af MW, men det var flot træner arbejde i går.
Kan du ikke bare lade være. Han lever på denne negativitet...så der er ikke noget rationelt at gøre.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af raekkeettre » 22. jul 2018, 00:17

Gamen skrev:
21. jul 2018, 16:58
OmkringAarhus skrev:
21. jul 2018, 16:34
Det er ikke bare positivt. Det er fuldstændig altafgørende for vores sæson.
Kedeligbold er fundamentet for, at vi også kan præstere bedre offensivt.
Lidt letkøbt argument. Kedeligbold er der også andre hold i ligaen der spiller, men vi har altså spillet det i snart halvandet år, og det forklarer jo altså ikke at vi sjældent får afsluttet på mål, og sjældent skaber chancer. Vi har jo som udgangspunkt et langt mere spillende fodboldhold end f.eks. Horsens.
Vi skal da glæde os over en god start, men vi må også erkende, at før vi bliver mere chanceskabende, så er top 4 utopi. Det siger næsten sig selv, at man ikke kan slutte blandt de 3-4 bedste når man har færrest skud på mål i hele ligaen.
Vi har den defensive struktur sådan nogenlunde på plads, nu kan vi så håbe på at vi kan få nogle offensivspillere ind så Wieghorst kan spille den 4-4-2 han så gerne vil spille, og som stadigvæk efter eget udsagn er hans klare mål med det her hold.
Jeg tror bare alle godt ved det! AaB ved det, samtlige fans der ikke hænger ved det negative, ved det. Vi mangler noget offensivt, og Gaarde kigger på en til 2 forstærkninger på den front, så er det ikke bare, at være vild tilfreds med 6 point, og vi kan forvente offensivt kvalitet. Hvad kan det ikke ende med? Dog vil jeg sige, hvis vi står ved enden af dette vindue og ikke har forstærket os offensivt, så vil en sikker top 6 blive en meget usikker en af slagsen. Men lad os nu vente på det, og være glad for en syg vild defensive, og et par midtbanefolk i MC og Abildgaard der begynder at finde et godt superliganiveau....Ahlmann er også tilbage i fuld skrue! Så vi er sgu ved st være der....men vi mangler et par offensiv forstærkninger, helt klart. Men alle ved det...så ingen grund til at pointere det hele tiden...

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Pollack2 » 22. jul 2018, 00:33

raekkeettre skrev:
22. jul 2018, 00:17
...en sikker top 6.
Hvad er det for en verden, du lever i? Skulle vi være sikre på en top seks, fordi vi har vundet to kampe? Prøv nu at få Limfjordsdyndet ud af øjnene og se, hvor meget sikkert, der er over vores hold.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af raekkeettre » 22. jul 2018, 05:53

Pollack2 skrev:
22. jul 2018, 00:33
raekkeettre skrev:
22. jul 2018, 00:17
...en sikker top 6.
Hvad er det for en verden, du lever i? Skulle vi være sikre på en top seks, fordi vi har vundet to kampe? Prøv nu at få Limfjordsdyndet ud af øjnene og se, hvor meget sikkert, der er over vores hold.
Har du hørt "...ud af kontekst..." før? :)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Pastorius » 22. jul 2018, 06:50

Funky skrev:
21. jul 2018, 12:19

Under alle omstændigheder tror jeg også, man lige skal sætte sig ned med en kop kaffe og tænke lidt over, om alt andet end spil a'la mesterskabet i '14 virkelig skal følges op med kritik og dumpekarakterer. Så bliver klagesangen lang.
Det spil vi disker op med lige nu, kan ikke bruges til ret meget. Dén holder ikke hjem, det tør jeg godt love. Wieghorst er før startet en halv-sæson med 3 sejre uden det blev rigtig godt af det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af FlæskeFrank » 22. jul 2018, 12:30

Pastorius skrev:
22. jul 2018, 06:50
Funky skrev:
21. jul 2018, 12:19

Under alle omstændigheder tror jeg også, man lige skal sætte sig ned med en kop kaffe og tænke lidt over, om alt andet end spil a'la mesterskabet i '14 virkelig skal følges op med kritik og dumpekarakterer. Så bliver klagesangen lang.
Det spil vi disker op med lige nu, kan ikke bruges til ret meget. Dén holder ikke hjem, det tør jeg godt love. Wieghorst er før startet en halv-sæson med 3 sejre uden det blev rigtig godt af det.
Så glæder jeg mig endnu mere til min tur i Parken, for hvis det bliver ligesom Wieghorsts første halvsæson i klubben, så vinder AaB vel 5-0 på fire mål af Thellufsen. Det bliver stort.

Jeg synes netop, at det spil, som vi disker op med lige nu virker mere robust end på noget andet tidspunkt under Wieghorst og måske også under Søndergaard.

At det så på ingen måder sprudler, kan der ikke være mere to meniger om.
- FlæskeFrank

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af raekkeettre » 22. jul 2018, 13:37

Pastorius skrev:
22. jul 2018, 06:50
Funky skrev:
21. jul 2018, 12:19

Under alle omstændigheder tror jeg også, man lige skal sætte sig ned med en kop kaffe og tænke lidt over, om alt andet end spil a'la mesterskabet i '14 virkelig skal følges op med kritik og dumpekarakterer. Så bliver klagesangen lang.
Det spil vi disker op med lige nu, kan ikke bruges til ret meget. Dén holder ikke hjem, det tør jeg godt love. Wieghorst er før startet en halv-sæson med 3 sejre uden det blev rigtig godt af det.
Nej, det gør det ikke uden offensiv forstærkning som der bliver arbejdet på lige nu. Men er 6 point og en super defensiv så ikke okay at tage med, nu når vi alle venter på lidt bedre offensiv kvalitet. Det bliver spændende om vi finder det mix....og om AaB bliver tilvalgt af de spillere vi gerne vil have. Plus lidt Lynge, de unge må også gerne tage et step op, som jeg bestemt også synes de gør nu!

Samtidig synes jeg også at Kusk mangler lidt, men er usikker på at manglen på kvalitet i den anden side, gør at modstanderen kan bruge alt deres energi på at lukke Kusk ned, og derved gør det super svært for ham. Så på mange måder vil en ny venstre kant gør rigtig godt i AaB. Men Luffen skal bare suge alt den spilletid han kan, for han skal nok slå igennem!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Pastorius » 22. jul 2018, 18:01

raekkeettre skrev:
22. jul 2018, 13:37

Nej, det gør det ikke uden offensiv forstærkning som der bliver arbejdet på lige nu. Men er 6 point og en super defensiv så ikke okay at tage med, nu når vi alle venter på lidt bedre offensiv kvalitet. Det bliver spændende om vi finder det mix....og om AaB bliver tilvalgt af de spillere vi gerne vil have. Plus lidt Lynge, de unge må også gerne tage et step op, som jeg bestemt også synes de gør nu!

Samtidig synes jeg også at Kusk mangler lidt, men er usikker på at manglen på kvalitet i den anden side, gør at modstanderen kan bruge alt deres energi på at lukke Kusk ned, og derved gør det super svært for ham. Så på mange måder vil en ny venstre kant gør rigtig godt i AaB. Men Luffen skal bare suge alt den spilletid han kan, for han skal nok slå igennem!
Jo - det har jeg vist også skrevet flere gange før. 6 point lige nu er genialt godt, og kommer der gode forstærkninger ind, så kan det måske nok blive bedre - men jeg tror ikke rigtig på at Wieghorst kan gøre fornuftigt brug af offensive spillere, før jeg har set det. Jeg vil heller have en ny træner og beholde truppen som den er, end jeg ville have to-tre gode spillere ind.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Jakobsen » 22. jul 2018, 19:17

Forza skrev:
21. jul 2018, 11:17
Jakobsen skrev:
21. jul 2018, 11:02
Fantastisk indsats af gutterne. Det var ikke lige kønt hele tiden, men fedt at holdet er ved at få en stærk moral igen.

Bedst
- Pohl: knokler som en gal, blevet bedre til at holde i bolden og godt sat ind. Ligeledes sætter han Kusk godt op til en chance hvor han flot holder Sviatchenko
- Abildgaard: Der er krummer i ham. Med både offensivt og defensivt og bidrager med fysikken. Enkelte dumme boldtab, men er også med i meget.
- Okore: Bruger sin fysik godt og virker mere bevægelig end tidligere ifht. at komme rundt og erobre bolden
- Pallesen: Godt med og stod knivskarpt defensivt. Skal dog arbejde lidt på indlæggene.

Værst
- MC alt for begrænsede evner som fodboldspiller. Det går for langsomt og han afleverer for dårligt. Er Lesniak og Kakeeto virkelig ringere?
- Rinnes drop. Derudover gjorde han det dog upåklageligt


Sendt fra min SM-G965F med Tapatalk
Pallesen på toplisten? Jeg syntes ikke han spillede en god kamp, masser af fejlafleveringer, elendige indlæg og han kunne ikke en gang tage et indkast.
Det med indkastet bed jeg ikke mærke i. Han burde måske heller ikke just på bedst listen, men jeg synes der var god fremgang i hans spil. Dog må jeg tilføje, at jeg sad udenlands og på en til tider shaky fporbindelse så der kan godt være noget af det du har set jeg ikke har set. Men overordnet synes han gjorde en fin figur især defensivt.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Pollack2 » 23. jul 2018, 00:33

raekkeettre skrev:
22. jul 2018, 05:53
Pollack2 skrev:
22. jul 2018, 00:33
raekkeettre skrev:
22. jul 2018, 00:17
...en sikker top 6.
Hvad er det for en verden, du lever i? Skulle vi være sikre på en top seks, fordi vi har vundet to kampe? Prøv nu at få Limfjordsdyndet ud af øjnene og se, hvor meget sikkert, der er over vores hold.
Har du hørt "...ud af kontekst..." før? :)
Jamen så får du da lige din egen kontekst her: "Dog vil jeg sige, hvis vi står ved enden af dette vindue og ikke har forstærket os offensivt, så vil en sikker top 6 blive en meget usikker en af slagsen." Så hvis vi hiver offensive forstærkninger ind, så er top 6 sikker? Hvad er det for offensive forstærkninger, du regner med, der gør os til sikker top 6? Hvad får dig til at tro, at endnu en slovakisk nobody/brasilianer ude af form/peruvianer med hjemve gør en forskel?

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Mogens » 23. jul 2018, 10:33

Pollack2 skrev:
23. jul 2018, 00:33
raekkeettre skrev:
22. jul 2018, 05:53
Pollack2 skrev:
22. jul 2018, 00:33
raekkeettre skrev:
22. jul 2018, 00:17
...en sikker top 6.
Hvad er det for en verden, du lever i? Skulle vi være sikre på en top seks, fordi vi har vundet to kampe? Prøv nu at få Limfjordsdyndet ud af øjnene og se, hvor meget sikkert, der er over vores hold.
Har du hørt "...ud af kontekst..." før? :)
Jamen så får du da lige din egen kontekst her: "Dog vil jeg sige, hvis vi står ved enden af dette vindue og ikke har forstærket os offensivt, så vil en sikker top 6 blive en meget usikker en af slagsen." Så hvis vi hiver offensive forstærkninger ind, så er top 6 sikker? Hvad er det for offensive forstærkninger, du regner med, der gør os til sikker top 6? Hvad får dig til at tro, at endnu en slovakisk nobody/brasilianer ude af form/peruvianer med hjemve gør en forskel?
Nu er det ikke mig, der skal stå på mål for dine spørgsmål, men hvis det vitterligt er tale om FORSTÆRKNINGER (som der skrives), så er det da absolut realistisk med top-6? Det mener jeg i øvrigt også det er uden. Uden forstærkninger vil jeg dog ikke kalde det en sikker top-6.
Vi har efterhånden en ret solid defensiv (som desværre primært skyldes et meget defensivt udgangspunkt). Med et par forstærkninger (også meget gerne en enkelt central forsvarsspiller, så vi måske kan give mere los med midtbanen) tror jeg bestemt, at vi kan og vil spille mere fremad banen - også med udskældte MW som træner. Jeg er heller ikke fan af manden, men han har sandt for dyden ikke det bedste materiale at arbejde med rent defensivt. Jeg kan godt leve med, at han har et defensivt udgangspunkt, så vi ikke skal score 3 mål pr. kamp for at få point, for det tror jeg ikke, at de offensive kvaliteter rækker til pt. Heller ikke selvom vi faktisk prøvede at spille mere offensivt.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Mogens » 23. jul 2018, 10:40

Jeg så en kamp, hvor AaB i perioder trak sig for langt tilbage på banen, hvilket også kostede et mål imod. Trods 3 centrale midtbanespillere, lå vi ofte for langt fra fcm´s spillere, og det må bare ikke ske, når vi i forvejen står langt tilbage. Det er jo selvmord at tillade indlæg mod en ranglet mand med livlige albuer, som vinder 9 ud af 10 dueller i luften.

fcm formåede udover målet ikke rigtig at drage fordel af ovenstående, hvorfor man aldrig for alvor sad med hjertet oppe i halsen. Modsat havde AaB sine chancer, så uafgjort havde nok været rimeligt og fra en rimelig uafgjort er der ikke langt til en sejr, som vi heldigvis rev hjem til sidst.

Taktikken mod et fysisk stærkt fcm-hold var slet ikke så dum, men der var alt for mange nemme boldtab og et til tider ringe pres.

Selvom spillet ikke har været prangende, så står vi med 6 vigtige point efter de første to runder. Det burde give selvtillid før kampen i københavn, hvor vi notorisk har det svært, men bestemt har chance for at få point mod et såret og selvtillidsforladt mandskab.

Hvor gad jeg dog i øvrigt godt, at MW gad bruge Ris noget mere - han er stadig en vigtig spiller med sin rutine og ro.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Funky » 23. jul 2018, 10:59

Mogens skrev:
23. jul 2018, 10:40
Jeg så en kamp, hvor AaB i perioder trak sig for langt tilbage på banen, hvilket også kostede et mål imod. Trods 3 centrale midtbanespillere, lå vi ofte for langt fra fcm´s spillere, og det må bare ikke ske, når vi i forvejen står langt tilbage. Det er jo selvmord at tillade indlæg mod en ranglet mand med livlige albuer, som vinder 9 ud af 10 dueller i luften.

fcm formåede udover målet ikke rigtig at drage fordel af ovenstående, hvorfor man aldrig for alvor sad med hjertet oppe i halsen. Modsat havde AaB sine chancer, så uafgjort havde nok været rimeligt og fra en rimelig uafgjort er der ikke langt til en sejr, som vi heldigvis rev hjem til sidst.

Taktikken mod et fysisk stærkt fcm-hold var slet ikke så dum, men der var alt for mange nemme boldtab og et til tider ringe pres.

Selvom spillet ikke har været prangende, så står vi med 6 vigtige point efter de første to runder. Det burde give selvtillid før kampen i københavn, hvor vi notorisk har det svært, men bestemt har chance for at få point mod et såret og selvtillidsforladt mandskab.

Hvor gad jeg dog i øvrigt godt, at MW gad bruge Ris noget mere - han er stadig en vigtig spiller med sin rutine og ro.
Ganske godt ramt, det, du skriver.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Yankee » 23. jul 2018, 14:15

Pastorius skrev:
22. jul 2018, 06:50

Det spil vi disker op med lige nu, kan ikke bruges til ret meget. Dén holder ikke hjem, det tør jeg godt love. Wieghorst er før startet en halv-sæson med 3 sejre uden det blev rigtig godt af det.
Arrh - jeg synes faktisk præstationen i de to første kampe har været ganske fine og vi har vigtigst af alt haft rigtig god skarphed i begge felter. Det er altafgørende for vores resultater. 26 præstationer på det niveau er rigeligt til at gå i top-6 - også selvom vi skulle få stolpe-ud i nogle kampe.

Jeg er dog helt enig med dig i at vi burde spille og præstere på et væsentligt højere niveau når man tænker på hvor vanvittigt mange penge vi har investeret i nye spillere. Men vi må også være nøgterne og sige at det nuværende præstationsniveau er solidt, stabilt og absolut godt nok til at blive nr. 5-6 stykker igen.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Forza » 23. jul 2018, 20:02

Jeg er om nogen træt af Wieghorst og føler stadig ikke han er den rette mand for os.

Men man må tage hatten af for at han skruer et hold sammen som kan slå FCM. I mine øjne var vi det bedste hold på banen og det er bestemt godkendt mod de danske mestre.

Når det er sagt, så kommer den store test mod de mindre hold hvor vi skal skabe kampene. Her har jeg stadig mine tvivl. Med 2-3 6’ere på banen og en stor tillid til Safranko tror jeg vi får det svært.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Pastorius » 23. jul 2018, 20:17

Yankee skrev:
23. jul 2018, 14:15
Pastorius skrev:
22. jul 2018, 06:50

Det spil vi disker op med lige nu, kan ikke bruges til ret meget. Dén holder ikke hjem, det tør jeg godt love. Wieghorst er før startet en halv-sæson med 3 sejre uden det blev rigtig godt af det.
Arrh - jeg synes faktisk præstationen i de to første kampe har været ganske fine og vi har vigtigst af alt haft rigtig god skarphed i begge felter. Det er altafgørende for vores resultater. 26 præstationer på det niveau er rigeligt til at gå i top-6 - også selvom vi skulle få stolpe-ud i nogle kampe.

Jeg er dog helt enig med dig i at vi burde spille og præstere på et væsentligt højere niveau når man tænker på hvor vanvittigt mange penge vi har investeret i nye spillere. Men vi må også være nøgterne og sige at det nuværende præstationsniveau er solidt, stabilt og absolut godt nok til at blive nr. 5-6 stykker igen.
Jeg synes resultaterne er ok, jeg synes ikke præstationerne (frataget at vi rent faktisk scorer mere end modstanderen) var væsentlig anderledes end sidste år. I perioder får man heldigvis den slags til at fungerer, men de ting der var problematiske i vores spil sidste år er stadig problematiske.

Særligt mod FCM synes jeg vi laver en hel del meget uheldige boldtab, som det ikke lykkedes FCM at udnytte - så heldige bliver vi ikke ved med at være.

Sidste sæson var vi ret uheldige, og blev straffet hårdt for nogle af vores fejl. Det har vi ikke været i år. I den anden ende ligeså. Sidste år spillede vi kampe hvor vi skabte mange gode chancer, men ikke fik scoret. I år har vi ikke skabt ret mange, men mål har vi fået alligevel.

Sidste år kunne jeg se muligheder for at gøre noget ved tingene (som også viste sig effektive, de få gange det blev forsøgt), men nu hvor både Flores og Rolim ikke er her længere, så har jeg svært ved at se lyset.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Kongpohl
Junior
Junior
Indlæg: 56
Tilmeldt: 13. apr 2018, 21:04
Favoritspiller: Jannik Pohl

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Kongpohl » 25. jul 2018, 16:05

raekkeettre skrev:
22. jul 2018, 00:08
Kongpohl skrev:
21. jul 2018, 21:43
Pastorius skrev:
21. jul 2018, 08:55
Legum Magister skrev:
Pastorius skrev:
20. jul 2018, 23:43

Helt enig. Vi spiller ret elendigt, og sejren var vildt ufortjent, selvom FCM også var dårlige.
Vildt ufortjent ligefrem? Det har jeg ærlig talt svært ved at se. At kampen kunne være endt uafgjort uden, at nogen kunne have brokket sig synderligt vil jeg medgive; men FCM var, trods overtag i boldbesiddelse, langt fra åbne målchancer. AaB havde foruden klumpspilschancen efter 3 minutter også Pohl's frispilning af Kusk, hvilket vel var kampens største muligheder. Og så er der svært at forholde sig til fortjent og ufortjent, når man har en dommer, der indtil det modsatte bevises må anses at have glemt at få det røde kort med sig hjemmefra.
Ja, det synes jeg det var.

Vi er ikke i nærheden af at matche dem fysisk - på enkelte position måske, men ikke generelt.

Vi er i lange perioder nærmest ikke over midten, og vi er reelt ikke i nærheden af at få en realistisk afslutning (udover hjørnespark) i hele kampen. (EDIT: Jeg missede de første 20 minutter, så måske har jeg misset lidt)

Det er vildt fedt vi vinder, og hurra for at vi matcher FCM på dødbolde, men fjerner du målene, er vi nøjagtig lige så ringe som vi var det meste af sidste år.

Vi smider en del livsfarlige afleveringer, som FCM bare er for ringe til at få nogetsomhelst ud af. Bla. Den meget roste Abildgaard, har et par helt utilgivelige boldtab på steder hvor han bare ikke må smide den væk.

...men vi slap afsted med det, og vi vandt over hede-bønderne, så alt er godt, men det bliver det ikke ved med at være, hvis ikke der kommer til at ske noget med det spillemæssigt.
Du kan simpelthen ikke sige "men fjerner du målene, er vi nøjagtig lige så ringe som vi var det meste af sidste år.", det er jo netop dét der er forskellen. Samt synes jeg altid vi forærer umenneskelig mange chancer væk til FCM (se bare på heden slut sidste sæson). Det gjorde vi altså ikke i går, og står organisatorisk rigtig stærkt. Jeg har indtil videre ikke været tilhænger af MW, men det var flot træner arbejde i går.
Kan du ikke bare lade være. Han lever på denne negativitet...så der er ikke noget rationelt at gøre.
Haha. Jeg tror desværre du har helt ret. Det bliver en, han får ret, og jeg får fred :-)

Besvar