Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Elscorpio » 30. jul 2018, 14:38

Brodernumsi skrev:
30. jul 2018, 09:38
MW tackler det helt korrekt. Når FCK spiller på 110%, så er der ikke noget vi kan gøre, så er det bare at glemme det og komme videre. End of story.
Når Horsens kan slå FCK i Parken, kan vi også.

Handler om hvordan vi bruger vores spillere bedst muligt og stiller op med en taktik der virker imod FCK i Parken.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Funky » 30. jul 2018, 14:49

Elscorpio skrev:
30. jul 2018, 14:38
Brodernumsi skrev:
30. jul 2018, 09:38
MW tackler det helt korrekt. Når FCK spiller på 110%, så er der ikke noget vi kan gøre, så er det bare at glemme det og komme videre. End of story.
Når Horsens kan slå FCK i Parken, kan vi også.

Handler om hvordan vi bruger vores spillere bedst muligt og stiller op med en taktik der virker imod FCK i Parken.
Det handler også om, at hver enkelt spiller ikke skal opføre sig som en hjort der er blevet fanget i lyskeglerne fra en bil en mørk aften. Og det er der nogen inde på banen der skal tage ansvar for at råbe op om.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af De Fem » 30. jul 2018, 14:50

Elscorpio skrev:
30. jul 2018, 14:38
Brodernumsi skrev:
30. jul 2018, 09:38
MW tackler det helt korrekt. Når FCK spiller på 110%, så er der ikke noget vi kan gøre, så er det bare at glemme det og komme videre. End of story.
Når Horsens kan slå FCK i Parken, kan vi også.

Handler om hvordan vi bruger vores spillere bedst muligt og stiller op med en taktik der virker imod FCK i Parken.
Jeg tror det er lidt dybere end det. Det virker næsten som et kompleks. Spillerne ved godt at historien er imod dem, og spiller derefter.

Måske ville det hjælpe, have en træner råber om dunkende pikke og gejler dem lidt op, for de sidste mange trænere er gået på røven derinde.

Fortæl ham, at han er katastrofe!
()


1-1 sidste år, under MW, er vel næste det bedste resultat længe.

Gamen

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Gamen » 30. jul 2018, 14:58

De Fem skrev:
30. jul 2018, 14:50
1-1 sidste år, under MW, er vel næste det bedste resultat længe.
Det point var jo så også udslaget af 2 ringe hold der mødte hinanden. Vi spillede horribelt de næste mange kampe, og FCK indledte vel med den dårligste sæsonstart på hjemmebane i mands minde. 5 point i de 4 første hjemmekampe, hvoraf de nemt kunne have tabt mindst de 2.

Så ja, isoleret set var det pænt, men de var godt nok også håbløst ringe i den kamp. Tillod omtrent os lige så meget plads og tid på bolden i 1. halvleg, som vi gav dem i går.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af De Fem » 30. jul 2018, 15:06

Gamen skrev:
30. jul 2018, 14:58
De Fem skrev:
30. jul 2018, 14:50
1-1 sidste år, under MW, er vel næste det bedste resultat længe.
Det point var jo så også udslaget af 2 ringe hold der mødte hinanden. Vi spillede horribelt de næste mange kampe, og FCK indledte vel med den dårligste sæsonstart på hjemmebane i mands minde. 5 point i de 4 første hjemmekampe, hvoraf de nemt kunne have tabt mindst de 2.

Så ja, isoleret set var det pænt, men de var godt nok også håbløst ringe i den kamp. Tillod omtrent os lige så meget plads og tid på bolden i 1. halvleg, som vi gav dem i går.
Ja, det var ikke en skøn kamp.

Pointen var mere, at AaB i Parken er en elendig konstant gennem mange trænere. Der sker noget på den største arena og sådan har det været igennem de sidste tre trænere.

Gamen

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Gamen » 30. jul 2018, 15:11

De Fem skrev:
30. jul 2018, 15:06
Ja, det var ikke en skøn kamp.

Pointen var mere, at AaB i Parken er en elendig konstant gennem mange trænere. Der sker noget på den største arena og sådan har det været igennem de sidste tre trænere.
Og dét kan man undre sig over. På trods af meget forskellig mentalitet hos de tre trænere er der ikke meget der har ændret sig. Jeg savner noget mere robusthed på holdet generelt, for en del af forklaringen er også at vi alt for ofte selv har hjulpet FCK på vej med grove personlige fejl, og igen i går var der en perlerække af dem, op til både 1-0 og 2-0 scoringen.

Det undrer mig at andre hold ofte kan sætte relativt solide præstationer sammen mod FCK i Parken, mens vi skøjter rundt som et juniorhold. Jeg så en FCK'er andetsteds give vores defensive taktik en stor del af skylden. Vi går på forhånd ind med en så defensiv taktik, at vi simpelthen aldrig får etableret et presspil og ikke selv evner at spille os ud af presset. Bl.a. fordi der er alt for langt fra den forreste midtbanespiller og op til Pohl. Det siger jo sig selv at vi står for dybt, når vi ved 1-0 målet er 7 mand mod 2.

Kongpohl
Junior
Junior
Indlæg: 56
Tilmeldt: 13. apr 2018, 21:04
Favoritspiller: Jannik Pohl

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Kongpohl » 30. jul 2018, 16:40

troelsh skrev:
30. jul 2018, 09:51
Hanga skrev:
30. jul 2018, 08:55
troelsh skrev:
30. jul 2018, 07:25

Vi kan ihvertfald håbe på de ikke rammer samme niveau som igår for så taber vi med det nuværende hold
Det er også "okay" og forventeligt at AaB anno 2018 taber i Parken når de rammer deres niveau. Det er til gengæld ikke okay at de er så meget bedre, at et 4-0 nederlag faktisk er en underdrivelse af deres dominans. Vi slap nådigt.

Jeg er enig i at et par ændringer i startopstillingen eller formationen næppe havde reddet os. Men det er kritisabelt at vi er så langt fra at være klar til den kamp, og at vi lader os blæse omkuld på den måde.

Vi har et kompleks derinde. Jeg synes ikke man kan benægte det. Vi er med afstand det hold der ofte køres ud på røv og albuer derinde, hvis vi ser bort fra de dårligste bundhold, som vi nødigt vil sammenligne os med. Normalt er vi gode til at gøre kampene tætte, også mod bedre modstandere... bare ikke i Parken.
Jeg er ganske enig, vi så jo nærmest skræmte ud, specielt i starten af kampen.
Men jeg må også sige jeg tror ikke vi bliver det eneste hold der bliver spillet under græstæppet af FCK i år, jeg syntes efterhånden de har en skræmmende stærk trup.
Jeg er enig med dig Troels. Hvis der er andre modstandere der kommer til Parken og er det mindste bange for at spille fodbold, og overlader det til modstanderne, så bliver denne afklapsning næppe den sidste i sæsonen.

Hold nu op hvor jeg hader at sige det, men nøj hvor spiller de fremragende når de folder sig ud.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af De Fem » 30. jul 2018, 20:43

Gamen skrev:
30. jul 2018, 15:11
De Fem skrev:
30. jul 2018, 15:06
Ja, det var ikke en skøn kamp.

Pointen var mere, at AaB i Parken er en elendig konstant gennem mange trænere. Der sker noget på den største arena og sådan har det været igennem de sidste tre trænere.
Og dét kan man undre sig over. På trods af meget forskellig mentalitet hos de tre trænere er der ikke meget der har ændret sig. Jeg savner noget mere robusthed på holdet generelt, for en del af forklaringen er også at vi alt for ofte selv har hjulpet FCK på vej med grove personlige fejl, og igen i går var der en perlerække af dem, op til både 1-0 og 2-0 scoringen.

Det undrer mig at andre hold ofte kan sætte relativt solide præstationer sammen mod FCK i Parken, mens vi skøjter rundt som et juniorhold. Jeg så en FCK'er andetsteds give vores defensive taktik en stor del af skylden. Vi går på forhånd ind med en så defensiv taktik, at vi simpelthen aldrig får etableret et presspil og ikke selv evner at spille os ud af presset. Bl.a. fordi der er alt for langt fra den forreste midtbanespiller og op til Pohl. Det siger jo sig selv at vi står for dybt, når vi ved 1-0 målet er 7 mand mod 2.
Det er et godt spørgsmål hvorfor Hobro og Horsens kan tage et stik i Parken en gang i mellem, mens det virker umuligt for AaB.

Mit bedste bud er at det handler lidt om selvopfattelse. Hobro og Horsens ser sig selv som underdogs, uden noget at tabe. Får de en 4-0 snitter er det mere eller mindre forventeligt, givet klubbernes indbyrdes styrke på papiret og økonomien. Det er glemt i morgen. Videre til næste kamp. I forhold til økonomi og status er AaB et niveau højere, men stadig under FCK. Det betyder, at der faktisk er noget at tabe. En uagjort bliver pludselig noget at spille efter. Derfor bliver det hele langt mere forkrampet, for man har enorm respekt, men vil samtidig gerne være med. Samtidig ved spillerne godt, at der kommer en helvedes overskrift i Nordjysk i morgen, hvorimod et Hobro nederlag i parken bliver en notits om det forventelige.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af FIDEL » 30. jul 2018, 21:39

De Fem skrev:
30. jul 2018, 20:43
Gamen skrev:
30. jul 2018, 15:11
De Fem skrev:
30. jul 2018, 15:06
Ja, det var ikke en skøn kamp.

Pointen var mere, at AaB i Parken er en elendig konstant gennem mange trænere. Der sker noget på den største arena og sådan har det været igennem de sidste tre trænere.
Og dét kan man undre sig over. På trods af meget forskellig mentalitet hos de tre trænere er der ikke meget der har ændret sig. Jeg savner noget mere robusthed på holdet generelt, for en del af forklaringen er også at vi alt for ofte selv har hjulpet FCK på vej med grove personlige fejl, og igen i går var der en perlerække af dem, op til både 1-0 og 2-0 scoringen.

Det undrer mig at andre hold ofte kan sætte relativt solide præstationer sammen mod FCK i Parken, mens vi skøjter rundt som et juniorhold. Jeg så en FCK'er andetsteds give vores defensive taktik en stor del af skylden. Vi går på forhånd ind med en så defensiv taktik, at vi simpelthen aldrig får etableret et presspil og ikke selv evner at spille os ud af presset. Bl.a. fordi der er alt for langt fra den forreste midtbanespiller og op til Pohl. Det siger jo sig selv at vi står for dybt, når vi ved 1-0 målet er 7 mand mod 2.
Det er et godt spørgsmål hvorfor Hobro og Horsens kan tage et stik i Parken en gang i mellem, mens det virker umuligt for AaB.

Mit bedste bud er at det handler lidt om selvopfattelse. Hobro og Horsens ser sig selv som underdogs, uden noget at tabe. Får de en 4-0 snitter er det mere eller mindre forventeligt, givet klubbernes indbyrdes styrke på papiret og økonomien. Det er glemt i morgen. Videre til næste kamp. I forhold til økonomi og status er AaB et niveau højere, men stadig under FCK. Det betyder, at der faktisk er noget at tabe. En uagjort bliver pludselig noget at spille efter. Derfor bliver det hele langt mere forkrampet, for man har enorm respekt, men vil samtidig gerne være med. Samtidig ved spillerne godt, at der kommer en helvedes overskrift i Nordjysk i morgen, hvorimod et Hobro nederlag i parken bliver en notits om det forventelige.
Der er nogle AaB spillere, som bør se indad og kraftigt overveje om de har det der skal til mentalt for at begå sig på højeste niveau i dk. Det er ikke godt nok, at holdet reagerer på den måde i parken.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Elscorpio » 4. aug 2018, 12:23

Funky skrev:
30. jul 2018, 14:49
Elscorpio skrev:
30. jul 2018, 14:38
Brodernumsi skrev:
30. jul 2018, 09:38
MW tackler det helt korrekt. Når FCK spiller på 110%, så er der ikke noget vi kan gøre, så er det bare at glemme det og komme videre. End of story.
Når Horsens kan slå FCK i Parken, kan vi også.

Handler om hvordan vi bruger vores spillere bedst muligt og stiller op med en taktik der virker imod FCK i Parken.
Det handler også om, at hver enkelt spiller ikke skal opføre sig som en hjort der er blevet fanget i lyskeglerne fra en bil en mørk aften. Og det er der nogen inde på banen der skal tage ansvar for at råbe op om.
Helt enig.

Plus gejst og vilje inde på banen, hvem trækker vores hold op hvis vi kommer bagud, det gad jeg godt vide.

Hader den taberindstilling fra vores træner, hvis han har sagt det med de 110%, så kan vi ikke gøre noget. IMO så er han den forkerte træner.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Hovedet » 4. aug 2018, 14:01

De Fem skrev:
30. jul 2018, 20:43
Gamen skrev:
30. jul 2018, 15:11
De Fem skrev:
30. jul 2018, 15:06
Ja, det var ikke en skøn kamp.

Pointen var mere, at AaB i Parken er en elendig konstant gennem mange trænere. Der sker noget på den største arena og sådan har det været igennem de sidste tre trænere.
Og dét kan man undre sig over. På trods af meget forskellig mentalitet hos de tre trænere er der ikke meget der har ændret sig. Jeg savner noget mere robusthed på holdet generelt, for en del af forklaringen er også at vi alt for ofte selv har hjulpet FCK på vej med grove personlige fejl, og igen i går var der en perlerække af dem, op til både 1-0 og 2-0 scoringen.

Det undrer mig at andre hold ofte kan sætte relativt solide præstationer sammen mod FCK i Parken, mens vi skøjter rundt som et juniorhold. Jeg så en FCK'er andetsteds give vores defensive taktik en stor del af skylden. Vi går på forhånd ind med en så defensiv taktik, at vi simpelthen aldrig får etableret et presspil og ikke selv evner at spille os ud af presset. Bl.a. fordi der er alt for langt fra den forreste midtbanespiller og op til Pohl. Det siger jo sig selv at vi står for dybt, når vi ved 1-0 målet er 7 mand mod 2.
Det er et godt spørgsmål hvorfor Hobro og Horsens kan tage et stik i Parken en gang i mellem, mens det virker umuligt for AaB.

Mit bedste bud er at det handler lidt om selvopfattelse. Hobro og Horsens ser sig selv som underdogs, uden noget at tabe. Får de en 4-0 snitter er det mere eller mindre forventeligt, givet klubbernes indbyrdes styrke på papiret og økonomien. Det er glemt i morgen. Videre til næste kamp. I forhold til økonomi og status er AaB et niveau højere, men stadig under FCK. Det betyder, at der faktisk er noget at tabe. En uagjort bliver pludselig noget at spille efter. Derfor bliver det hele langt mere forkrampet, for man har enorm respekt, men vil samtidig gerne være med. Samtidig ved spillerne godt, at der kommer en helvedes overskrift i Nordjysk i morgen, hvorimod et Hobro nederlag i parken bliver en notits om det forventelige.
Men vi glemmer jo også, at vi egentlig havde overvundet det Parkenkompeks. De seneste 3 kampe er endt hhv. 1-2, 1-1 og 1-1, og vi har endda stillet op med nogle ret sløje AaB-hold i de 3 kampe; navnlig ved det sidste besøg, hvor vi bøvlede gevaldigt med skader, og såmænd kun var et frispark på underkanten af overliggeren til sidst fra igen at få (et ganske vist heldigt) point derovre.

Dog vil jeg så vove den påstand, at intet dansk hold havde fået noget med sig, som FCK spillede i den kamp; de spillede kanon, og det må man også anerkende. Det var ikke bare lort og lagkage fra AaB, der afsted det resultat, ligesom vi også var noget uheldige med, at FCK scorede på alt de første 22 minutter. Man skulle jo ikke have drejet meget på tilfældighedsknapperne, før vi måske kun havde været bagud med 0-1 i stedet for 0-3 og dermed haft en bedre chance for at vende kampen.

Besvar