Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af FIDEL » 22. jul 2018, 21:00

Gamen skrev:
22. jul 2018, 20:01
FIDEL skrev:
22. jul 2018, 19:20
Og det er bl.a. Derfor vores træner holder fast i Pohl på toppen. Det er altså sjældent, at en dansk angriber skaber så meget ravage på egen hånd. Kombinationen af fysik og fart gør Pohl til en pestilens at spille overfor. Kan han få bedre styr på sine afslutninger har vi en fremtidig landsholdsangriber.
Jeg håber sidste linje er en joke.

Afslutningerne er det væsentligste parameter for en angriber, og her er han milevidt fra ligaens bedste.
Jeg mener han har potentialet til at blive landsholdsspiller ja. Så er det muligt han ryger ud på en kant hvis ikke han lærer at afslutte bedre.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af AK48hamas » 22. jul 2018, 21:11

Lidt underligt at i sidder og diskuterer de åbenlyse styrker og svagheder ved Pohl. Hans fysik; ryggen mod mål, presspil, arbejdsomhed og hurtighed er jo givetvis ikke noget som ville fungere på kanten. Han har ikke et skud som kusk, dribler som bassogog eller slår skarpe indlæg.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af FIDEL » 22. jul 2018, 22:49

AK48hamas skrev:
22. jul 2018, 21:11
Lidt underligt at i sidder og diskuterer de åbenlyse styrker og svagheder ved Pohl. Hans fysik; ryggen mod mål, presspil, arbejdsomhed og hurtighed er jo givetvis ikke noget som ville fungere på kanten. Han har ikke et skud som kusk, dribler som bassogog eller slår skarpe indlæg.
Det der er meget forenklet. Det kommer an på spillestil mm.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Mogens » 23. jul 2018, 11:19

Med en resultatmæssig god start på sæsonen og mod en presset modstander, som har en torsdagskamp på Island, aner jeg bestemt muligheden for, at AaB kan fortsætte pointhøsten og sikre et fantastisk afsæt i sæsonen.

Jeg håber på:


Rinne
Pallesen Okore Blåbjerg Ahlmann

Kusk Würtz Abildgaard Thellufsen

Ris

Pohl


Pallesen er foretrukket frem for Børsting, da jeg synes, hans defensiv så fornuftig ud mod fcm. Det er der brug for med en mand som Kusk foran sig. På sigt tror jeg dog på Børsting. De andre i forsvaret giver lidt sig selv (synes jeg)

Abildgaard på midtbanen fremfor MC, da jeg generelt synes, at MC er for langsom i tanke og handling, og jeg gerne vil have noget mere fysik ind (især i luften). Thellufsen tror jeg på på sigt, ligesom han i øvrigt stadig er den mest spændende spiller derude, selvom Abou Ali har nogle gode indhop. Pt. er Ali dog stadig ikke klar til en startplads.

Alderen til trods, så mener jeg stadig, at Ris kan gøre det super på denne plads. Han har aldrig været noget lyn, men hans evne til at tage de rigtige løb samt hans rutine og evne til at holde på evnen kan blive vigtig.

Pohl giver, trods mangel på mål (jeg kommer blot evt. kritikerer i forkøbet), nærmest sig selv.

Og er der så ikke en, der kan forklare mig, hvordan det der med at "få spillerne på græs" virker?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af troelsh » 24. jul 2018, 08:16

Risgård spillede halvanden halvleg i træningskampen mod Nørresundby, så han starter formentlig ikke inde mod FCK, desværre.
Uden at vise skræmmende styrke, syntes FCK leverede en overbevisende sejr mod Hobro, de ser stadig usikre ud defensivt specielt Vavro så forhåbentlig er Bjelland ikke klar til at starte inde mod os.

Jeg tror det bliver genvalg til start 11-eren mod FCM.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Hanga » 24. jul 2018, 08:50

troelsh skrev:
24. jul 2018, 08:16
Risgård spillede halvanden halvleg i træningskampen mod Nørresundby, så han starter formentlig ikke inde mod FCK, desværre.
Uden at vise skræmmende styrke, syntes FCK leverede en overbevisende sejr mod Hobro, de ser stadig usikre ud defensivt specielt Vavro så forhåbentlig er Bjelland ikke klar til at starte inde mod os.

Jeg tror det bliver genvalg til start 11-eren mod FCM.
Der er lang tid til søndag så en træningskamp i går er vel næppe en hindring.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af troelsh » 24. jul 2018, 09:33

Hanga skrev:
24. jul 2018, 08:50
troelsh skrev:
24. jul 2018, 08:16
Risgård spillede halvanden halvleg i træningskampen mod Nørresundby, så han starter formentlig ikke inde mod FCK, desværre.
Uden at vise skræmmende styrke, syntes FCK leverede en overbevisende sejr mod Hobro, de ser stadig usikre ud defensivt specielt Vavro så forhåbentlig er Bjelland ikke klar til at starte inde mod os.

Jeg tror det bliver genvalg til start 11-eren mod FCM.
Der er lang tid til søndag så en træningskamp i går er vel næppe en hindring.
Nej det er selvfølgelig ikke en hindring, jeg tror dog ikke umiddelbart man sætter en ældre spiller som Risgård til at spille træningskamp hvis det er meningen han skal starte inde. Jeg tager gerne fejl :)

Gamen

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Gamen » 24. jul 2018, 10:27

troelsh skrev:
24. jul 2018, 09:33
Nej det er selvfølgelig ikke en hindring, jeg tror dog ikke umiddelbart man sætter en ældre spiller som Risgård til at spille træningskamp hvis det er meningen han skal starte inde. Jeg tager gerne fejl :)
Eller også er det netop for at sikre sig at han får minutter i benene. Vi får at se på søndag - håber vitterligt han er med.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Maglau » 24. jul 2018, 10:48

troelsh skrev:
24. jul 2018, 09:33
Hanga skrev:
24. jul 2018, 08:50
troelsh skrev:
24. jul 2018, 08:16
Risgård spillede halvanden halvleg i træningskampen mod Nørresundby, så han starter formentlig ikke inde mod FCK, desværre.
Uden at vise skræmmende styrke, syntes FCK leverede en overbevisende sejr mod Hobro, de ser stadig usikre ud defensivt specielt Vavro så forhåbentlig er Bjelland ikke klar til at starte inde mod os.

Jeg tror det bliver genvalg til start 11-eren mod FCM.
Der er lang tid til søndag så en træningskamp i går er vel næppe en hindring.
Nej det er selvfølgelig ikke en hindring, jeg tror dog ikke umiddelbart man sætter en ældre spiller som Risgård til at spille træningskamp hvis det er meningen han skal starte inde. Jeg tager gerne fejl :)
En hel træningskamp mandag tyder i den grad på at træneren vil sikre at Risgaard er i form til at spille søndag
Kan han ikke fysisk holde til det bør han ikke være i truppen.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Mogens » 24. jul 2018, 13:22

Maglau skrev:
24. jul 2018, 10:48
troelsh skrev:
24. jul 2018, 09:33
Hanga skrev:
24. jul 2018, 08:50
troelsh skrev:
24. jul 2018, 08:16
Risgård spillede halvanden halvleg i træningskampen mod Nørresundby, så han starter formentlig ikke inde mod FCK, desværre.
Uden at vise skræmmende styrke, syntes FCK leverede en overbevisende sejr mod Hobro, de ser stadig usikre ud defensivt specielt Vavro så forhåbentlig er Bjelland ikke klar til at starte inde mod os.

Jeg tror det bliver genvalg til start 11-eren mod FCM.
Der er lang tid til søndag så en træningskamp i går er vel næppe en hindring.
Nej det er selvfølgelig ikke en hindring, jeg tror dog ikke umiddelbart man sætter en ældre spiller som Risgård til at spille træningskamp hvis det er meningen han skal starte inde. Jeg tager gerne fejl :)
En hel træningskamp mandag tyder i den grad på at træneren vil sikre at Risgaard er i form til at spille søndag
Kan han ikke fysisk holde til det bør han ikke være i truppen.
Jeg forstod det som negativt, at han ikke spillede hele kampen? I forhold til søndagskampen kan jeg ikke dreje det til noget negativt, at han spillede 65 min. i en træningskamp 6 dage inden.

Jeg håber virkelig på, at han starter inde i stedet for Magnus.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Sønderhof » 24. jul 2018, 16:13

Mogens skrev:
24. jul 2018, 13:22
Maglau skrev:
24. jul 2018, 10:48

En hel træningskamp mandag tyder i den grad på at træneren vil sikre at Risgaard er i form til at spille søndag
Kan han ikke fysisk holde til det bør han ikke være i truppen.
Jeg forstod det som negativt, at han ikke spillede hele kampen? I forhold til søndagskampen kan jeg ikke dreje det til noget negativt, at han spillede 65 min. i en træningskamp 6 dage inden.

Jeg håber virkelig på, at han starter inde i stedet for Magnus.
Det er sjovt med Risgård, i min verden er han vores anden bedste 6'er efter Würtz. Han er utvivlsomt endnu bedre som 8'er, hvor han længere fremme er fremragende, på superliganiveau, til at sætte sine medspillere i scene. MW vil imidlertid ikke bruge Ris i en sådan rolle. Han er samtidig helt uenig i at han kan spille 6'er, siden han vel aldrig har spillet central midt i hans tid i klubben (ikke så vidt jeg husker :S)
Det har undret mig enormt mig, da jeg synes Risgård både er hårdtarbejdende, disciplineret, spiller hårdt og god med hovedet. Alt sammen grundelementer for en 6'er. Dertil at hans blik for pasninger i længderetningen den bedste i truppen. Jeg kan forstå at man ikke vil/tår spille med Flores og Sloth i den rolle, men Risgård har jo ingen nykker og hans indstilling har man aldrig kunne sætte en finger på.
Er der nogen herinde som vil kaste lys over det? Jeg forstår fint at Børsting aldrig har været forsøgt i rollen, da har for mange mangler i sine placeringer og coolness med bolden. Har Risgård/MW italessat det, eller har Riposten eller andet medie vendt det?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Yankee » 24. jul 2018, 17:11

Sønderhof skrev:
24. jul 2018, 16:13


Det er sjovt med Risgård, i min verden er han vores anden bedste 6'er efter Würtz. Han er utvivlsomt endnu bedre som 8'er, hvor han længere fremme er fremragende, på superliganiveau, til at sætte sine medspillere i scene. MW vil imidlertid ikke bruge Ris i en sådan rolle. Han er samtidig helt uenig i at han kan spille 6'er, siden han vel aldrig har spillet central midt i hans tid i klubben (ikke så vidt jeg husker :S)
Det har undret mig enormt mig, da jeg synes Risgård både er hårdtarbejdende, disciplineret, spiller hårdt og god med hovedet. Alt sammen grundelementer for en 6'er. Dertil at hans blik for pasninger i længderetningen den bedste i truppen. Jeg kan forstå at man ikke vil/tår spille med Flores og Sloth i den rolle, men Risgård har jo ingen nykker og hans indstilling har man aldrig kunne sætte en finger på.
Er der nogen herinde som vil kaste lys over det? Jeg forstår fint at Børsting aldrig har været forsøgt i rollen, da har for mange mangler i sine placeringer og coolness med bolden. Har Risgård/MW italessat det, eller har Riposten eller andet medie vendt det?
I forhold til at spille 6'er synes jeg han er for langsom og derudover ville du afskære ham fra de gode løb i feltet, som er hans helt store spidskompetence.

Jeg synes dog stadig han er med afstand vores bedste 8'er og forstår ikke at vi ikke kan spille med ham og Würtz på den centrale midtbane som i de gode, gamle dage. Hverken MC, Abildgaard, Kakeeto og hvad de ellers hedder er i nærheden af de to legender.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Sønderhof » 24. jul 2018, 17:56

Yankee skrev:
24. jul 2018, 17:11
Sønderhof skrev:
24. jul 2018, 16:13


Det er sjovt med Risgård, i min verden er han vores anden bedste 6'er efter Würtz. Han er utvivlsomt endnu bedre som 8'er, hvor han længere fremme er fremragende, på superliganiveau, til at sætte sine medspillere i scene. MW vil imidlertid ikke bruge Ris i en sådan rolle. Han er samtidig helt uenig i at han kan spille 6'er, siden han vel aldrig har spillet central midt i hans tid i klubben (ikke så vidt jeg husker :S)
Det har undret mig enormt mig, da jeg synes Risgård både er hårdtarbejdende, disciplineret, spiller hårdt og god med hovedet. Alt sammen grundelementer for en 6'er. Dertil at hans blik for pasninger i længderetningen den bedste i truppen. Jeg kan forstå at man ikke vil/tår spille med Flores og Sloth i den rolle, men Risgård har jo ingen nykker og hans indstilling har man aldrig kunne sætte en finger på.
Er der nogen herinde som vil kaste lys over det? Jeg forstår fint at Børsting aldrig har været forsøgt i rollen, da har for mange mangler i sine placeringer og coolness med bolden. Har Risgård/MW italessat det, eller har Riposten eller andet medie vendt det?
I forhold til at spille 6'er synes jeg han er for langsom og derudover ville du afskære ham fra de gode løb i feltet, som er hans helt store spidskompetence.

Jeg synes dog stadig han er med afstand vores bedste 8'er og forstår ikke at vi ikke kan spille med ham og Würtz på den centrale midtbane som i de gode, gamle dage. Hverken MC, Abildgaard, Kakeeto og hvad de ellers hedder er i nærheden af de to legender.
Vi er for så vidt enige, men nu når vi netop spiller med to 6'ere, er man ikke SÅ sårbar, som da Augo på sine gamle dage så ufattelige tung ud som ene 6'er, eksempelvis. De spillere du nævner er vel ikke mange my foran Risgård på de første meter?

På international plan, har man gennem årene set kæmpe store spillere afslutte deres karriere som def. midt når netop deres hurtighed var aftaget. Alt fra Giggs og Seedorf til Martin Jørgensen og Schöne. Men igen er det netop MW's ualmindelige konservative tilgang der gør at dens slags aldrig sker.

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 269
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Alpa Chino » 25. jul 2018, 22:19

Never change a winning team, pånær Pallesen som ikke har været overbevisende. KP er på vej tilbage, men vi skal huske på at hvis Pohl ikke havde sparket bolden ind mod FCM, så stod Blåbjerg endnu engang klar med sin målnæse og havde sparket den ind. Så genvalg til ham, selvom han er svagere defensivt end KP.

Håber og tror på følgende:
Rinne
Børsting-Okore-Blåbjerg-Ahlmann
MC-Wurtz-Abildgaard
Kusk-Pohl-Thellufsen

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Funky » 25. jul 2018, 22:23

Alpa Chino skrev:
25. jul 2018, 22:19
Never change a winning team, pånær Pallesen som ikke har været overbevisende. KP er på vej tilbage, men vi skal huske på at hvis Pohl ikke havde sparket bolden ind mod FCM, så stod Blåbjerg endnu engang klar med sin målnæse og havde sparket den ind. Så genvalg til ham, selvom han er svagere defensivt end KP.

Håber og tror på følgende:
Rinne
Børsting-Okore-Blåbjerg-Ahlmann
MC-Wurtz-Abildgaard
Kusk-Pohl-Thellufsen
Jeg synes egentlig Pallesen har startet helt fint denne sæson.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af FlæskeFrank » 26. jul 2018, 11:10

Funky skrev:
25. jul 2018, 22:23
Jeg synes egentlig Pallesen har startet helt fint denne sæson.
Uden at det skal være målestok for noget som helst, men så blev Pallesen faktisk valgt hos Tipsbladet til rundens hold i runde 2 - https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... llerunde-2.

Så han må da I nogens øjne have løftet spillet gevaldigt
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Gamen » 26. jul 2018, 13:18

FlæskeFrank skrev:
26. jul 2018, 11:10
Uden at det skal være målestok for noget som helst, men så blev Pallesen faktisk valgt hos Tipsbladet til rundens hold i runde 2 - https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... llerunde-2.

Så han må da I nogens øjne have løftet spillet gevaldigt
Mærkværdigt. Synes han spillede lidt af en la-la kamp. Bedre end normalt, men normalen er så også et niveau under middel. Jeg har stadig ved at se hvad han bidrager med, og kan godt forstå at han er skuffet over sig selv. Han laver 1-2 gange pr. kamp gode ting, men bruger også meget tid på at stå fejlplaceret. Og så er der hvor jeg er mest skuffet nok, at det afspejler sig lidt for meget at han er tidl. midtbanespiller, og ikke (udover Viborg) har stået back i sin resterende fodboldkarriere. Han tager for få gode beslutninger med og uden bolden, hvilket var hvor Dalsgaard var helt eminent.
Lad os da håbe at han rejser sig, men det ser stadig noget tungt ud.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af AK48hamas » 26. jul 2018, 13:28

Jakob Blaabjerg giver 51 gange pengene igen som første målscorer på bet365. Som at stjæle slik fra børn

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Yankee » 27. jul 2018, 10:33



Jeg er træt af at se på vores 22-23-årige evighedstalenter. Lad os prøve en kombination af den gode gamle central midt-kombo og så nogle af de helt unge drenge. Hvad har vi at tabe? Vi kommer alligevel ingen vegne med Abildgaard, Kakeeto og Børsting.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 29.07.2018

Indlæg af Hanga » 27. jul 2018, 10:42

Yankee skrev:
27. jul 2018, 10:33


Jeg er træt af at se på vores 22-23-årige evighedstalenter. Lad os prøve en kombination af den gode gamle central midt-kombo og så nogle af de helt unge drenge. Hvad har vi at tabe? Vi kommer alligevel ingen vegne med Abildgaard, Kakeeto og Børsting.
Ahlmann skulle være klar igen og har været en af de bedste spillere i 2018, så han skal klart spille. Enig i at Klitten bør få chancen såfremt Ahlmann bliver skadet igen/får karantæne. Derudover vil jeg nok stille med Blåbjerg igen. Giver ikke så meget mening for mig at skifte et forsvar der har fungeret ret godt de første par kampe.

Helt enig i midtbanen og angrebet!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar