Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Forza » 6. aug 2018, 23:03

Pastorius skrev:
6. aug 2018, 22:55
gravballe skrev:
6. aug 2018, 20:07
Hvad fanden er det mw kan som Lars søndergaard ikke vil have kunne? Få nu lestinak ud.. Skal vi til at pakke os imod Hjørring?
Beholde sit job - af uransaglige årsager.
Han skaffer dog flere point, men har også en væsentlig stærkere trup.

Han burde dog aldrig have overlevet de første 18 mdr.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Hanga » 6. aug 2018, 23:04

Pastorius skrev:
6. aug 2018, 22:55
gravballe skrev:
6. aug 2018, 20:07
Hvad fanden er det mw kan som Lars søndergaard ikke vil have kunne? Få nu lestinak ud.. Skal vi til at pakke os imod Hjørring?
Beholde sit job - af uransaglige årsager.
Uanset hvad man synes om det fodbold vi spiller, og her tror jeg vi er helt enige, så må man jo give Wieghorst at han har fået resultaterne flyttet i den rigtige retning. Vi bliver på ingen måde et tophold der kan spille med om medaljer, men vi er blevet et hold der som oftest er svære at slå, og som får hevet resultatet hjem i mange af de tætte kampe.

Det sikrede os lige en top 6 placering i sidste sæson, og det har sikret os 9 point efter 4 kampe nu.

Vores spil hænger ikke sammen og vi er stadig meget chancefattige og kedelige at se på, men vi er blevet dygtige til at forsvare og til at tvinge den afgørende scoring i hus.

Så jo, han har evnet at få limet tingene lidt sammen, efter at det var gået itu under LS.

Dermed ikke sagt, at jeg ikke gerne så en anden stå i spidsen for AaB, for det gjorde jeg bestemt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

JonasK
2. div
2. div
Indlæg: 171
Tilmeldt: 9. mar 2017, 09:52
Favoritspiller: Martin P

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af JonasK » 6. aug 2018, 23:09

Forza skrev:
6. aug 2018, 23:03
Pastorius skrev:
6. aug 2018, 22:55
gravballe skrev:
6. aug 2018, 20:07
Hvad fanden er det mw kan som Lars søndergaard ikke vil have kunne? Få nu lestinak ud.. Skal vi til at pakke os imod Hjørring?
Beholde sit job - af uransaglige årsager.
Han skaffer dog flere point, men har også en væsentlig stærkere trup.

Han burde dog aldrig have overlevet de første 18 mdr.
Til gengæld er han ved at kede Aalborg ihjel... hold fest en gang alibibold idag, især 1. Halvleg var en skændsel

Vi skal være jublende lykkelige over at Kusk valgte med hjertet, og kom hjem. Han er manden som redder AaB i 2018, og på trods af Wieghorst kujonfodbold formår at skabe noget på egen hånd

Se på spillerne efter kampen, glade ja.... men det er ikke ligefrem en trup som lyser af gejst, humør og spilleglæde

Gaarde og Wieghorst skal ud hurtigst muligt, inden AaB ender som den grå og kedelige mellemvare

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Forza » 6. aug 2018, 23:11

JonasK skrev:
6. aug 2018, 23:09
Forza skrev:
6. aug 2018, 23:03
Pastorius skrev:
6. aug 2018, 22:55
gravballe skrev:
6. aug 2018, 20:07
Hvad fanden er det mw kan som Lars søndergaard ikke vil have kunne? Få nu lestinak ud.. Skal vi til at pakke os imod Hjørring?
Beholde sit job - af uransaglige årsager.
Han skaffer dog flere point, men har også en væsentlig stærkere trup.

Han burde dog aldrig have overlevet de første 18 mdr.
Til gengæld er han ved at kede Aalborg ihjel... hold fest en gang alibibold idag, især 1. Halvleg var en skændsel

Vi skal være jublende lykkelige over at Kusk valgte med hjertet, og kom hjem. Han er manden som redder AaB i 2018, og på trods af Wieghorst kujonfodbold formår at skabe noget på egen hånd

Se på spillerne efter kampen, glade ja.... men det er ikke ligefrem en trup som lyser af gejst, humør og spilleglæde

Gaarde og Wieghorst skal ud hurtigst muligt, inden AaB ender som den grå og kedelige mellemvare
Jeg er ikke uenig. Vi har haft marginalerne på vores side og har fået en pointmæssig kanon start på sæsonen. Det ændrer dog ikke på, at vi spillemæssigt har været elendige lige siden MW tog over. Samtidig er udviklingen hos mange af de unge stagneret.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gamen

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Gamen » 6. aug 2018, 23:14

Wessam spillede en forfærdelig kamp i dag, og lykkedes med meget, meget lidt. Vi mangler i dén grad en angriber.
Han har heldigvis bevæget sig tæt på truppen efter sin straf før sommerpausen, men han mangler altså stadigvæk meget.
Det er vildt at have 9 point efter 4 kampe, men det er så også tæt på et mirakel at Vendsyssel ikke scorer i 1. halvleg. To helt frie hovedstød fra 5 meter giver normalt mål.
Vi har haft marginalerne på vores side, men spiller stadig som et pund pølser.
Kusk skaber vores to største (og nærmest eneste) chancer i dag, og det er virkelig fantastisk at han er kommet hjem. Han er den eneste der kan noget ekstraordinært.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Pastorius » 6. aug 2018, 23:17

Kunji skrev:
6. aug 2018, 22:08
Risgård kan ikke spille som en af to på midten, fordi vi har ikke en defensiv midt, der er dygtig nok til at dække af bagud, som Würtz var det for 2-3 år siden.

Og det piner mig sgu at sige det, men jeg tror han har ret. Men så lad os da for pokker spille med ham som offensiv midt foran 2 6’ere. Det er idiotisk ikke at bruge ham centralt, når vi ikke ligefrem vader i klassespillere pt.
Jeg tænker man kunne prøve det af - bare én gang? Jeg tror ikke det er et problem - muligvis bliver vi lidt svagere defensivt, men vi bliver mega-meget stærkere offensivt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Pastorius » 6. aug 2018, 23:18

Yankee skrev:
6. aug 2018, 22:13
Kunji skrev:
6. aug 2018, 22:08
Risgård kan ikke spille som en af to på midten, fordi vi har ikke en defensiv midt, der er dygtig nok til at dække af bagud, som Würtz var det for 2-3 år siden.

Og det piner mig sgu at sige det, men jeg tror han har ret. Men så lad os da for pokker spille med ham som offensiv midt foran 2 6’ere. Det er idiotisk ikke at bruge ham centralt, når vi ikke ligefrem vader i klassespillere pt.
Helt uenig. Vi kan sagtens spille med f.eks. Würtz og Risgård eller MC og Risgård. Risgård tager masser af løb begge veje og er stærk i duelspillet. Desuden giver han os så meget i positionsspillet at vi bliver meget, meget bedre til at forsvare os med bolden.

Vi skal ikke vinde fodboldkampe eller forsvare ved at "dække af". Vi skal vinde fodboldkampe ved at presse modstanderen tilbage, skabe målchancer og så være solide i vores restforsvar som vi i øvrigt plejer at være.
For min skyld må du gerne overtage Wieghorst' plads.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Pastorius » 6. aug 2018, 23:24

Hanga skrev:
6. aug 2018, 23:04


Uanset hvad man synes om det fodbold vi spiller, og her tror jeg vi er helt enige, så må man jo give Wieghorst at han har fået resultaterne flyttet i den rigtige retning. Vi bliver på ingen måde et tophold der kan spille med om medaljer, men vi er blevet et hold der som oftest er svære at slå, og som får hevet resultatet hjem i mange af de tætte kampe.

Det sikrede os lige en top 6 placering i sidste sæson, og det har sikret os 9 point efter 4 kampe nu.

Vores spil hænger ikke sammen og vi er stadig meget chancefattige og kedelige at se på, men vi er blevet dygtige til at forsvare og til at tvinge den afgørende scoring i hus.

Så jo, han har evnet at få limet tingene lidt sammen, efter at det var gået itu under LS.

Dermed ikke sagt, at jeg ikke gerne så en anden stå i spidsen for AaB, for det gjorde jeg bestemt.
Han har ikke evnet noget om helst. Selvom vi har scoret point i starten, tror jeg ikke på at vi ender bedre end en sekser i denne sæson uanset hvem Gaarde får købt, og jeg er mener vi havde potentialet til mere end sekser sidste sæson.

Alt det er selvfølgelig postulater, men lad os se hvordan det går om fem-seks kampe.
Med venlig Hilsen
--
Robert

JonasK
2. div
2. div
Indlæg: 171
Tilmeldt: 9. mar 2017, 09:52
Favoritspiller: Martin P

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af JonasK » 6. aug 2018, 23:28

Forza skrev:
6. aug 2018, 23:11
JonasK skrev:
6. aug 2018, 23:09
Forza skrev:
6. aug 2018, 23:03
Pastorius skrev:
6. aug 2018, 22:55
gravballe skrev:
6. aug 2018, 20:07
Hvad fanden er det mw kan som Lars søndergaard ikke vil have kunne? Få nu lestinak ud.. Skal vi til at pakke os imod Hjørring?
Beholde sit job - af uransaglige årsager.
Han skaffer dog flere point, men har også en væsentlig stærkere trup.

Han burde dog aldrig have overlevet de første 18 mdr.
Til gengæld er han ved at kede Aalborg ihjel... hold fest en gang alibibold idag, især 1. Halvleg var en skændsel

Vi skal være jublende lykkelige over at Kusk valgte med hjertet, og kom hjem. Han er manden som redder AaB i 2018, og på trods af Wieghorst kujonfodbold formår at skabe noget på egen hånd

Se på spillerne efter kampen, glade ja.... men det er ikke ligefrem en trup som lyser af gejst, humør og spilleglæde

Gaarde og Wieghorst skal ud hurtigst muligt, inden AaB ender som den grå og kedelige mellemvare
.......Det ændrer dog ikke på, at vi spillemæssigt har været elendige lige siden MW tog over. Samtidig er udviklingen hos mange af de unge stagneret.
Spot on, udviklingen er meget bekymrende, især at så mange spillere ikke flytter sig er skræmmende. Det lugter mere af afvikling, end af udvikling

Jens Berthel havde en interessant pointe i nedtakten “vi stresser spillerne til træning, og prøver at lave kamp realistiske situationer” Diamentralt modsat MW og Friis, som ævler og kævler, og laver skabeloner og defensive pres osv

FREM med spilleglæden og fodbold lysten, sæt Kusk, Risgård og Ralle fri og lad os spille fodbold. Så skal Pohl nok få succes, når der bliver skabt nogle flere chancer

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Martino » 6. aug 2018, 23:31

Gamen skrev:
6. aug 2018, 23:14
Wessam spillede en forfærdelig kamp i dag, og lykkedes med meget, meget lidt. Vi mangler i dén grad en angriber.
Han har heldigvis bevæget sig tæt på truppen efter sin straf før sommerpausen, men han mangler altså stadigvæk meget.
Det er vildt at have 9 point efter 4 kampe, men det er så også tæt på et mirakel at Vendsyssel ikke scorer i 1. halvleg. To helt frie hovedstød fra 5 meter giver normalt mål.
Vi har haft marginalerne på vores side, men spiller stadig som et pund pølser.
Kusk skaber vores to største (og nærmest eneste) chancer i dag, og det er virkelig fantastisk at han er kommet hjem. Han er den eneste der kan noget ekstraordinært.
Men Kusk træffer satme også mange forkerte beslutninger idag, og er til tider for let at læse, fordi han er så et-benet, men ellers har du ret.
Jeg savner Winsnes

Gamen

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Gamen » 6. aug 2018, 23:40

Han er dog stadig stort set den eneste kampafgørende spiller vi har, og sådan har det været siden han kom.
Der er jo ingen andre der lægger de afleveringer, eller river et forsvar fra hinanden.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Martino » 6. aug 2018, 23:46

Gamen skrev:
6. aug 2018, 23:40
Han er dog stadig stort set den eneste kampafgørende spiller vi har, og sådan har det været siden han kom.
Der er jo ingen andre der lægger de afleveringer, eller river et forsvar fra hinanden.
Nej. Det er også derfor jeg skriver at du har ret. Man savnede Rolim idag, synes jeg.
Jeg savner Winsnes

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af FlæskeFrank » 6. aug 2018, 23:59

Martin Bak skrev:
6. aug 2018, 22:14
Stoolpe ind ligefrem ?? Vi var ikke dårligere end vores modstandere , minus FCK kampen , så drop nu det negative ævl
Enig. Det er helt uhyggeligt, så negative folk er.

Vi er det eneste hold som ingen penge har brugt på transfer endnu, men alligevel er vi nr. 3. Vi har mødt 3 hold fra den nuværende top6, vi har mødt sidste års nr. 1 og 4. Altså det er resultatmæssig forbløffende(særligt i forhold til debatsidens forventning).

Wieghorst har lige ladet en 17 årig debutere. Derudover viste han netop modet i at lave uventede udskiftninger, da Abou Ali blev på banen istedet for Pohl.

At alle inklusiv Gaarde og Weighorst ved vi mangler en angriber giver på ingen måde ret til at kategorisere alt andet som lort omkring klubben.

Og i forhold til kampen og chancer, så kunne Okores "rørt-hånd"- chance jo ligeså godt være blevet til et mål, hvis han ikke havde rørt den. Ligesom Abou Alis annullerede scoring altså ikke var ret meget offside og man har set tydeligere offside til f.eks. Brøndby som der ikke blev fløjtet for - eller Würtz's hånd i Odense. Det ikke for at sige, at vi burde have vundet 3-0, men de chancer synes at blive bagateliseret i forhold til de chancer som Vendsyssel havde.
For så farlige er de altså heller ikke - de føles kun farligere, fordi vi ikke producerer specielt mange chancer og derfor frygter et mål imod os. Men forhåbentlig kan en kvalitetsangriber rette op på det.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Funky » 7. aug 2018, 00:29

FlæskeFrank skrev:
6. aug 2018, 23:59
Martin Bak skrev:
6. aug 2018, 22:14
Stoolpe ind ligefrem ?? Vi var ikke dårligere end vores modstandere , minus FCK kampen , så drop nu det negative ævl
Enig. Det er helt uhyggeligt, så negative folk er.

Vi er det eneste hold som ingen penge har brugt på transfer endnu, men alligevel er vi nr. 3. Vi har mødt 3 hold fra den nuværende top6, vi har mødt sidste års nr. 1 og 4. Altså det er resultatmæssig forbløffende(særligt i forhold til debatsidens forventning).

Wieghorst har lige ladet en 17 årig debutere. Derudover viste han netop modet i at lave uventede udskiftninger, da Abou Ali blev på banen istedet for Pohl.

At alle inklusiv Gaarde og Weighorst ved vi mangler en angriber giver på ingen måde ret til at kategorisere alt andet som lort omkring klubben.

Og i forhold til kampen og chancer, så kunne Okores "rørt-hånd"- chance jo ligeså godt være blevet til et mål, hvis han ikke havde rørt den. Ligesom Abou Alis annullerede scoring altså ikke var ret meget offside og man har set tydeligere offside til f.eks. Brøndby som der ikke blev fløjtet for - eller Würtz's hånd i Odense. Det ikke for at sige, at vi burde have vundet 3-0, men de chancer synes at blive bagateliseret i forhold til de chancer som Vendsyssel havde.
For så farlige er de altså heller ikke - de føles kun farligere, fordi vi ikke producerer specielt mange chancer og derfor frygter et mål imod os. Men forhåbentlig kan en kvalitetsangriber rette op på det.
Hørt. Jeg kunne heller ikke få øje på den offside.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Uldahl » 7. aug 2018, 07:56

Martin Bak skrev:
6. aug 2018, 22:14
Uldahl skrev:
6. aug 2018, 21:12
Puha heldig sejr. 3 sejren point det har godt nok været stolpe ind her i starten. Vi tilbage med at spille lige op, holde modstanderen fra fadet, og håbe på et mirakel mål til sidst. :


Stoolpe ind ligefrem ?? Vi var ikke dårligere end vores modstandere , minus FCK kampen , så drop nu det negative ævl
Ja men vi var heller ikke bedre :thumbsdown: Det var en kamp vi ligeså godt kunne have tabt, og vi ville ikke kunne indvende noget i mod det. :cheers:

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af MrBangDK » 7. aug 2018, 08:20

Ift. VFF, har de samarbejde med noget akademi/udvikling i Afrika? Det var jo nærmest som at se FCM løbe på banen..
Ska' vi hak'?

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af 9800 » 7. aug 2018, 08:27

Gamen skrev:
6. aug 2018, 23:14
Wessam spillede en forfærdelig kamp i dag, og lykkedes med meget, meget lidt. Vi mangler i dén grad en angriber.
Han har heldigvis bevæget sig tæt på truppen efter sin straf før sommerpausen, men han mangler altså stadigvæk meget.
Det er vildt at have 9 point efter 4 kampe, men det er så også tæt på et mirakel at Vendsyssel ikke scorer i 1. halvleg. To helt frie hovedstød fra 5 meter giver normalt mål.
Vi har haft marginalerne på vores side, men spiller stadig som et pund pølser.
Kusk skaber vores to største (og nærmest eneste) chancer i dag, og det er virkelig fantastisk at han er kommet hjem. Han er den eneste der kan noget ekstraordinært.
Straf? Er jeg gået glip af noget?

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af De Fem » 7. aug 2018, 08:42

MrBangDK skrev:
7. aug 2018, 08:20
Ift. VFF, har de samarbejde med noget akademi/udvikling i Afrika? Det var jo nærmest som at se FCM løbe på banen..
De har hvert fald noget scouting på turneringer dernede. DR har lavet både en dokumentar og en artikel på det. Dokumentaren er udløbet, men du kan se lidt af det her:

https://www.dr.dk/nyheder/webfeature/joseph

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Gaarde6 » 7. aug 2018, 08:42

Var der i øvrigt nogen herinde, som så optakten i tv?
Jeg bed mærke i forskellen på bælum og Mogens krog.

De bliver begge spurgt om, hvad de vil gøre i fremtiden.

Bælum begynder en tale om. 3 kerne områder som han vil arbejde med. Kan ikke engang huske præcis hvad det var.. Noget med digitalisering og helheds oplevelsen ved at komme til fodbold i Aalborg.

Mogens krog svarer knas tørt. Det er resultaterne og spillet på banen, som lokker folk på stadion!

Manden rammer jo spot on. Få nu fokus på at få lavet et hold, som skaber resultater. Så skal folk nok komme! Digitalisering og helheds oplevelser får sgu ikke ekstra folk på stadion! Jeg synes AaB og Bælum ser helt forkert på det.

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Kamptråd: Vendsyssel FF - AaB, 06.08.2018

Indlæg af Stefanovic » 7. aug 2018, 08:42

9800 skrev:
7. aug 2018, 08:27
Gamen skrev:
6. aug 2018, 23:14
Wessam spillede en forfærdelig kamp i dag, og lykkedes med meget, meget lidt. Vi mangler i dén grad en angriber.
Han har heldigvis bevæget sig tæt på truppen efter sin straf før sommerpausen, men han mangler altså stadigvæk meget.
Det er vildt at have 9 point efter 4 kampe, men det er så også tæt på et mirakel at Vendsyssel ikke scorer i 1. halvleg. To helt frie hovedstød fra 5 meter giver normalt mål.
Vi har haft marginalerne på vores side, men spiller stadig som et pund pølser.
Kusk skaber vores to største (og nærmest eneste) chancer i dag, og det er virkelig fantastisk at han er kommet hjem. Han er den eneste der kan noget ekstraordinært.
Straf? Er jeg gået glip af noget?
Mon ikke der skulle have stået ‘skade’...

Besvar