Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Funky » 12. aug 2018, 17:06

NIN skrev:
12. aug 2018, 16:48
Funky skrev:
12. aug 2018, 16:46
Kunji skrev:
12. aug 2018, 16:39
Og samtidig er der lige blevet dømt ‘for lavt hoved’ i FCK-BIF, hvor benet var højere oppe.
Jeg vil vædde på, at Kehlet også ville have dømt anderledes, hvis det var den kamp, han skulle dømme.
Husk på, som de to fremragende kommentatorer også pointerer igen og igen: Det er et derby med internationalt snit, så dommerlinien skal tillade mere.
Utroligt at der ikke er nogle seriøse fodboldkommentatorer som kan tage fat i sådan nogle åndssvage udsagn.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af MrBangDK » 12. aug 2018, 17:14

Der var fløjtet FØR det hoved var lavt/ben højt..
Ska' vi hak'?

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af andreasaab89 » 12. aug 2018, 17:15

Med 1-1 i parken pt ligger vi stadig nummer 1 :)
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Halil » 12. aug 2018, 17:19

Hvad sagde Wieghorst egentlig om første halvleg?

Det var ekstremt ringe.

Iøvrigt er det herligt med Rinne. Han er virkelig fremragende.
Uden Synd Ingen Frelse

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af frederikshavneren » 12. aug 2018, 17:50

Forfærdelig kamp hvor vi er heldig med at møde trætte og ineffektive Farum.
Resultatet er selvsagt det vigtigste men hold da op hvor har vi meget at arbejde med spillemæssigt.

Flot debut af Ochs trods den tynde udvisning

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Legum Magister » 12. aug 2018, 17:58

Måske burde en venlig sjæl gøre Hjulmand opmærksom på, at tiki-taka for længst er afgået ved døden. (Jeg troede egentlig, at Italiens sejr over Spanien ved EM i 2016 havde gjort det klart for enhver.) Som Richard Møller Nielsen sagde, er der ingen stilkarakterer i fodbold; men Nordsjælland spiller som om de tror, at sådanne rent faktisk uddeles.

AaB kom til at se dumme ud, da de i første halvleg halsede efter Nordsjællands kombinationer; men Nordsjælland kom ingen vegne. Boldbesiddelse for boldbesiddelsens skyld er ufatteligt kedeligt at se på, og i dagens kamp blev det oven i købet straffet, hvilket er skønt.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af BassogogsVen » 12. aug 2018, 18:01

Legum Magister skrev:
12. aug 2018, 17:58
Måske burde en venlig sjæl gøre Hjulmand opmærksom på, at tiki-taka for længst er afgået ved døden. (Jeg troede egentlig, at Italiens sejr over Spanien ved EM i 2016 havde gjort det klart for enhver.) Som Richard Møller Nielsen sagde, er der ingen stilkarakterer i fodbold; men Nordsjælland spiller som om de tror, at sådanne rent faktisk uddeles.

AaB kom til at se dumme ud, da de i første halvleg halsede efter Nordsjællands kombinationer; men Nordsjælland kom ingen vegne. Boldbesiddelse for boldbesiddelsens skyld er ufatteligt kedeligt at se på, og i dagens kamp blev det oven i købet straffet, hvilket er skønt.
Just det, jeg tænkte. De er virkelig gode, de børn. Men for fanden, hvor skaber de ikke rigtig noget farligt.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af NIN » 12. aug 2018, 18:13

Legum Magister skrev:
12. aug 2018, 17:58
Måske burde en venlig sjæl gøre Hjulmand opmærksom på, at tiki-taka for længst er afgået ved døden. (Jeg troede egentlig, at Italiens sejr over Spanien ved EM i 2016 havde gjort det klart for enhver.) Som Richard Møller Nielsen sagde, er der ingen stilkarakterer i fodbold; men Nordsjælland spiller som om de tror, at sådanne rent faktisk uddeles.

AaB kom til at se dumme ud, da de i første halvleg halsede efter Nordsjællands kombinationer; men Nordsjælland kom ingen vegne. Boldbesiddelse for boldbesiddelsens skyld er ufatteligt kedeligt at se på, og i dagens kamp blev det oven i købet straffet, hvilket er skønt.
Mon ikke de fleste neutrale tv-seere hellere vil se boldbesiddelse af en flok teenagere som har spillet midt uge kamp end en flok hovedløse nordjyder der halser rundt på hjemmebane i forsøget på at finde ud af om bolden vitterlig er rund. Den venlige sjæl kan i øvrigt bruge resten af døgnets 24 timer på at forklare MW en ting eller tre om fodbold nu han er i gang med Hjulmand. Jeg tvivler på MW's tilgang til spillet, havde kastet en sejr af sig over AIK.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Uldahl » 12. aug 2018, 18:17

Man må gi Wieghorst han er god til at skabe resultater, og komme op med en god game plan. Ligner at vi fokusere på at være svære at spille i mod, for så at nappe 3 point sidst i kampen, når de andre er ved at være møre.

Godt mål at Oksen tør og præcis afslutning der sad hvor den skulle. :aabfan: Han er stemplet godt ind, og han lover godt. Udvisningen er god nok farligt spil så fair nok. Er det 1 eller 2 kampe han får karantæne?

Nu venter et par på papiret mere overkommelige modstandere, så den fantastiske point høst vi trods elendigt spil, skal de køres videre på. Det blevet svære at bevare pessimismen. Tror godt vi kan blive bedst of the rest. Med Wieghorst's pragmatiske tilgang til holdets mangler. Men det bliver ikke kønt for os at se på. :aabfan:

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af BassogogsVen » 12. aug 2018, 18:29

Uldahl skrev:
12. aug 2018, 18:17
Man må gi Wieghorst han er god til at skabe resultater, og komme op med en god game plan. Ligner at vi fokusere på at være svære at spille i mod, for så at nappe 3 point sidst i kampen, når de andre er ved at være møre.

Godt mål at Oksen tør og præcis afslutning der sad hvor den skulle. :aabfan: Han er stemplet godt ind, og han lover godt. Udvisningen er god nok farligt spil så fair nok. Er det 1 eller 2 kampe han får karantæne?

Nu venter et par på papiret mere overkommelige modstandere, så den fantastiske point høst vi trods elendigt spil, skal de køres videre på. Det blevet svære at bevare pessimismen. Tror godt vi kan blive bedst of the rest. Med Wieghorst's pragmatiske tilgang til holdets mangler. Men det bliver ikke kønt for os at se på. :aabfan:
Ochs. Okay? :aabfan:
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

donjuul84
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 82
Tilmeldt: 23. sep 2014, 22:46
Favoritspiller: Rasmus Thelander

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af donjuul84 » 12. aug 2018, 18:49

Så detsvære ikke kampen i idag, grundet en fødselsdag, og vil bestemt ikke lyde som en fan af wieghorst men så længe vi vinder er jeg ligeglad med hvor grimt og usammenhængende og kedeligt vi spiller. Vi har ofte spillet godt og tabt så længe AaB vinder kan de gøre hvad de vil.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Pastorius » 12. aug 2018, 18:51

Uldahl skrev:
12. aug 2018, 18:17
Man må gi Wieghorst han er god til at skabe resultater, og komme op med en god game plan. Ligner at vi fokusere på at være svære at spille i mod, for så at nappe 3 point sidst i kampen, når de andre er ved at være møre.

Godt mål at Oksen tør og præcis afslutning der sad hvor den skulle. :aabfan: Han er stemplet godt ind, og han lover godt. Udvisningen er god nok farligt spil så fair nok. Er det 1 eller 2 kampe han får karantæne?

Nu venter et par på papiret mere overkommelige modstandere, så den fantastiske point høst vi trods elendigt spil, skal de køres videre på. Det blevet svære at bevare pessimismen. Tror godt vi kan blive bedst of the rest. Med Wieghorst's pragmatiske tilgang til holdets mangler. Men det bliver ikke kønt for os at se på. :aabfan:
Vinderen har altid ret, men jeg synes godt nok det er langt ude at rose Wieghorst for en god gameplan. Har set kampen?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Pastorius » 12. aug 2018, 18:52

donjuul84 skrev:
12. aug 2018, 18:49
Så detsvære ikke kampen i idag, grundet en fødselsdag, og vil bestemt ikke lyde som en fan af wieghorst men så længe vi vinder er jeg ligeglad med hvor grimt og usammenhængende og kedeligt vi spiller. Vi har ofte spillet godt og tabt så længe AaB vinder kan de gøre hvad de vil.
Altså, så vi jeg også have ros for at være dygtig til at vælge tallene, hvis jeg vinder i lyn-lotto. Sandsynligheden for 12p/5kampe med det spil, er omtrent den samme.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af FlæskeFrank » 12. aug 2018, 19:26

Måske vi blot skal tage de tre point med os, og så at FCN ikke kunne stresse os nok til at begå dumme fejl, selvom de har bolden hele tiden på vores hjemmebane.

Herligt at kigge på stillingen i superligaen.
- FlæskeFrank

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Uldahl » 12. aug 2018, 19:35

Pastorius skrev:
12. aug 2018, 18:51
Uldahl skrev:
12. aug 2018, 18:17
Man må gi Wieghorst han er god til at skabe resultater, og komme op med en god game plan. Ligner at vi fokusere på at være svære at spille i mod, for så at nappe 3 point sidst i kampen, når de andre er ved at være møre.

Godt mål at Oksen tør og præcis afslutning der sad hvor den skulle. :aabfan: Han er stemplet godt ind, og han lover godt. Udvisningen er god nok farligt spil så fair nok. Er det 1 eller 2 kampe han får karantæne?

Nu venter et par på papiret mere overkommelige modstandere, så den fantastiske point høst vi trods elendigt spil, skal de køres videre på. Det blevet svære at bevare pessimismen. Tror godt vi kan blive bedst of the rest. Med Wieghorst's pragmatiske tilgang til holdets mangler. Men det bliver ikke kønt for os at se på. :aabfan:
Vinderen har altid ret, men jeg synes godt nok det er langt ude at rose Wieghorst for en god gameplan. Har set kampen?
Ja jeg så kampen, der for jeg komenterede. Og ser også heller en anden træner, men må også give ham kredit for at skabe de resultater som han har lavet med den trup. :aabfan:

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Forza » 12. aug 2018, 19:42

Uldahl skrev:
12. aug 2018, 19:35
Pastorius skrev:
12. aug 2018, 18:51
Uldahl skrev:
12. aug 2018, 18:17
Man må gi Wieghorst han er god til at skabe resultater, og komme op med en god game plan. Ligner at vi fokusere på at være svære at spille i mod, for så at nappe 3 point sidst i kampen, når de andre er ved at være møre.

Godt mål at Oksen tør og præcis afslutning der sad hvor den skulle. :aabfan: Han er stemplet godt ind, og han lover godt. Udvisningen er god nok farligt spil så fair nok. Er det 1 eller 2 kampe han får karantæne?

Nu venter et par på papiret mere overkommelige modstandere, så den fantastiske point høst vi trods elendigt spil, skal de køres videre på. Det blevet svære at bevare pessimismen. Tror godt vi kan blive bedst of the rest. Med Wieghorst's pragmatiske tilgang til holdets mangler. Men det bliver ikke kønt for os at se på. :aabfan:
Vinderen har altid ret, men jeg synes godt nok det er langt ude at rose Wieghorst for en god gameplan. Har set kampen?
Ja jeg så kampen, der for jeg komenterede. Og ser også heller en anden træner, men må også give ham kredit for at skabe de resultater som han har lavet med den trup. :aabfan:
Vi har været særdeles heldige indtil videre i sæsonen, det løber nok op på et tidspunkt. At rose MW’s gameplan er helt hen i vejret som jeg ser det.

Udover at det er abnormt dræbende for os fans har han de seneste kampe flere gange måtte sadle om, fordi taktikken til kampen har været forfejlet.

Jeg medgiver at han har skaffet mange point, ros for det - men det er også det eneste ros han fortjener.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Pastorius » 12. aug 2018, 19:49

Uldahl skrev:
12. aug 2018, 19:35
Ja jeg så kampen, der for jeg komenterede. Og ser også heller en anden træner, men må også give ham kredit for at skabe de resultater som han har lavet med den trup. :aabfan:
Kan du så ikke forklare mig, hvad Wieghorsts gameplan er? (og hvorfor det aldrig er den taktik og opstilling han starter med, der fungerer).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Funky » 12. aug 2018, 20:07

Wieghorst og holdet er vel fanget mellem det spil, de gerne vil spille, og det spil, de p.t. magter - det er også det, jeg hører Risgård sige i post-match interviewet. Så er der noget omkring, hvordan Wieghorst udtager spillerne, for skulle det gå som vi kloge her på boardet siger, så skulle eks. hverken Wessam eller Lesniak have været på banen i dag, baseret på bare seneste kamp. Der gør han så åbenbart tingene anderledes. Jeg vil tro, Wieghorsts gameplan ligger noget tættere på det spil, man viste i 2. halvleg end det i 1. - og så tror jeg i øvrigt, han bare havde satset på, at vores store, offensive es, Kusk, ikke havde så voldsom en offday.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Pastorius » 12. aug 2018, 20:27

Funky skrev:
12. aug 2018, 20:07
Wieghorst og holdet er vel fanget mellem det spil, de gerne vil spille, og det spil, de p.t. magter - det er også det, jeg hører Risgård sige i post-match interviewet. Så er der noget omkring, hvordan Wieghorst udtager spillerne, for skulle det gå som vi kloge her på boardet siger, så skulle eks. hverken Wessam eller Lesniak have været på banen i dag, baseret på bare seneste kamp. Der gør han så åbenbart tingene anderledes. Jeg vil tro, Wieghorsts gameplan ligger noget tættere på det spil, man viste i 2. halvleg end det i 1. - og så tror jeg i øvrigt, han bare havde satset på, at vores store, offensive es, Kusk, ikke havde så voldsom en offday.
Hvis han gameplan er sådan som. vi sluttede, så skulle han ikke være startet i en 4-5-1.
I de fleste kampe har de ændret formation i løbet af kampen. Det ligner ikke en mand der har fundet en gameplan, men en der leder efter den.

I de tre seneste kampe er hans startopstilling blevet blæst ud af banen, uden at være i nærheden af noget som helst.

Jeg er nogenlunde glad for FCM-kampen, fordi det lykkedes os at stå imod dem fysisk, men det er så også det. Første kamp var fifty-fifty, og de tre seneste har vi været heldige. De point vi har fået dér, er ikke pga. vores egne kvaliteter.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 269
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 12.08.2018

Indlæg af Alpa Chino » 12. aug 2018, 20:32

Mod Vendsyssel starter Wieghorst med 4-4-2 og må gå over til 4-5-1.
Mod FCN starter han med 4-5-1 og må gå over til 4-4-2.
Så vi må konkludere at Wieghorst er elendig til at sætte en taktik, men fremragende til at tilpasse sig.

Besvar